News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-07-02 Pohjalainen: Turvapaikkamme on kunnia-asia

Started by Rouge, 02.07.2011, 10:46:12

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

QuoteEino tapansa mukaan liioittelee

Juu. Absoluuttisesti liioittelen, mutta suhteellisesti vähättelen.

On nimittäin niin, että mokumafia liioittelee tarpeen mukaan, vähättelee ja vääristelee sekä keksii satuja siinä mittakaavassa, että mikään kärjistys tai mustavalkoistaminen sitä vastaan ei ole eikä voi olla liioittelua.

On totta, että kirjoitustyylini on pikemminkin retorinen kuin tiukan faktapohjainen. Maalaan usein räikeillä väreillä saadakseni kuvan paremmin esiin. Haluan siis välittää jonkun idean tai ajatuksen ja sen selkeyttämiseksi ja alleviivaamiseksi turvaudun kärjistyksiin, yksinkertaistuksiin tai silkkaan liioitteluun. Se on minun luontoni ja tapani kirjoittaa, muuhun en kirjallisesti kykene. Osaan kuitenkin ihailla niitä, jotka voivat kirjoittaa valaisevaa, asiallista ja faktapohjaista tekstiä.

Mutta rock and rolliin tarvitaan sekä rockia että rollia. Jotkut meistä kirjoittavat kivenkovia faktoja, he ovat rock. Minä edustan rollia: pyörimistä, tempoilua, metelöimistä ja saarnaamista. Joitakin ärsyttää, joitakin naurattaa, joitakin puhuttelee.

Live and let live.  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Arvostelijatorino

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2011, 13:42:26
Olen vilpittömästi pahoillani jos olen aiheuttanut nurjaa mieltä väittäessäni, että jokainen työllistyvä maahanmuuttaja tekee yhden suomalaisen työttömäksi.
Mielestäni tässä threadissä ja muutenkin tällä foorumilla käytävä keskustelu edistää asioiden jokaisen puolen esiin tuomista ja siten oikean toimintatavan löytämistä itsekullekkin. Esitä jatkossakin mielipiteesi kuten ne esität!
Jos siis väitteeni on väärä, lukisin mielelläni, miksi se on väärä.

Itse käsitän asian siten, että jos työpaikkoja on yksi ja sitä hakee kaksi, väistämättä toinen jää valitsematta. Jos hakijoitakin olisi yksi, hänet palkattaisiin.
Sinua oli joku toinen kommentoija lainannut ja tiivistänyt asian mielestäni hyvin. Joka tapauksessa tämä ei-suomalainen työnhakija pitäisi elättää ja tämä työntekijä maksaa yhtälailla veroja suomeen. Hänellä on yhtälailla samat oikeudet ja velvollisuudet kuin suomalaisella sen suhteen miten rahansa käyttää.

Mielestäni pelkästään Suomen rajun työttömyystilanteen huomioonottaen maahan ei pitäisi tuottaa lisää työttömiä työpaikoista kilpailevia tai ylipäänsä huoltosuhdetta heikentäviä ihmisiä varsinkaan tuhatmäärin joka vuosi. Eikä etenkään tilanteessa, jossa maa elää velaksi.
Olen kanssasi tässä samaa mieltä. Kuitenkin koen että eu-alueen liikkuvuus tarjoaa kaikille eu-alueen kansalaisille yhtäläiset mahdollisuudet työntekoon ja elämiseen valitsemassaan paikassa, jota pidän hyväksyttävänä poikkeuksena. Tähän lisäykseen kuitenkin tietty lisäys; en olisi koskaan ottanut euroopan nykyisiä halpatyövaltioita osaksi EU:ta.

retired

Keskussairaalan poliklinikka käynti on 27,40€ , ei ihan pikkuraha 1000€ tienisteillä. Taitaa terveyskeskusmaksu olla samaa luokkaa?

Tuleehan siitä tietysti ilmaista kun jättää laskut maksamatta!?

Lääkekatto vuonna 2011 on 675,39 , eli 56,28 €/kk jos joutuu paljon lääkkeitä käyttämään, tai eihän tuo ole paljon , yksi vähän kalliimpi lääke maksaa kuukaudessa helposti tuon 56 € ja yli.

Eino P. Keravalta

Arvostelijatorinolle kiitokset vastauksesta.

Luulen ymmärtäneeni hänen pointtinsa.

Komppaan siinäkin, että moninaisten mielipiteiden ja näkemysten esittäminen on hyvästä. Täällä saa paljon tietoa ja mahdollisuuksia kyseenalaistaa omaakin ajatteluaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

EL SID

on se hyvä, että Pohjalainen jaksaa piristää meitä sarkastisen huumorin ystäviä. Itse naureskelin jutulle monta kertaa.
Juttuhan on huumoria, eikö?  ???

RP

Quote from: Kitaransoittaja on 02.07.2011, 12:32:41
Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2011, 12:28:54

QuoteValtaosa maahanmuuttajista tulee siis heti töihin, maksamaan valtiolle veroja.
Jokainen työllistyvä maahanmuuttaja tekee myös yhden suomalaisen työttömäksi.
No ei, maksavat veroja, käyttävät palveluita, työllistävät muita, taitaa vaan tuo maahanmuuttajasana nyt hämätä kun sitä käytetään samassa artikkelissa eri tarkoituksissa.

Riippuu työpaikasta. Suuri osa työskentelee (pitkäaikaisesti) matalapalkkaisissa matalan koulutustason työpaikoissa. Ei meillä tälläisestä työvoimasta ole pulaa. Sitä vain pidetään edullisempana, että suomalainen  on työttömyyskorvauksella/toimeentulotuella ja mahhanmuuttaja pienellä palkalla työssä kuin suomalainen olisi työssä vähän isommalla palkalla ja maahanmuuttaja kotimaassaan, kun palkkalla ja työttömyyskorvauksella tai toimeentulotuella on eri maksajat (tai eri julkishallinnon momentti). Jos maahanmuuttaja jo asuu täällä joka tapauksessa, on tietysti hyvä jos hän työllistyy edes jonnekin, mutta ei ole kansantaloudellisesti järkeä tarkoituksellisesti haalia uutta matalapalkkatyövoimaa kun reservit ovat jo omastakin takaa.

On muuten oikeastaan yhdentekevää tuon väitteen totuusarvon kannalta pitääkö syynä siihen, että suomalaiset eivät tee sitä matalasti palkattua työtä työttömien nirsoutta ta liian korkeita sosiaaliavustuksia, vai työnanatajien halua käyttää työvoimaa, joka ei osaa edes kysyä TES:ssä sovittujen vähimmäistasojen perään.

Joka tapauksessa tässä maassa EI ole täystyöllisyyttä.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Eino P. Keravalta

QuoteJuttuhan on huumoria, eikö?

Luultavasti. Tosin se voi olla myös

A) satiiria

B) piilonuivuutta

C) silkkaa valetta

D) naiivia aivopesua

E) osoitus siitä, että toimittajakunta tulee tarvitsemaan valtavasti kriisiapua sinä päivänä kun totuus heille vihdoin valkenee

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2011, 14:42:57
QuoteJuttuhan on huumoria, eikö?

Luultavasti. Tosin se voi olla myös

A) satiiria

B) piilonuivuutta

C) silkkaa valetta

D) naiivia aivopesua

E) osoitus siitä, että toimittajakunta tulee tarvitsemaan valtavasti kriisiapua sinä päivänä kun totuus heille vihdoin valkenee

E!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Marius

"Kriisiapua toimittajille". :D ;D ;D

Voisko Homma valmistautua järjestämään...?
Saisko kehitysapua? Vaikka teddy-karhuja...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Ernst

Quote from: Marius on 02.07.2011, 15:06:32

Minä voisin pitää traumatisoituneille journalisteille 2½ tunnin luennon aiheesta "Minkä takia sen, jonka pää on tehty niin ohkosista aineksista, että sieltä tyhmyys läpi paistaa, pitäisi erityisen tarkasti kuunnella sitä, mitä viisaammat puhuvat". Kaipa se kävisi eräänlaisesta kriisiavusta?

PMH

[quoteSuomalaiset saavat elää yltäkylläisyydessä lapsuudesta vanhuuteen. Ei ole pulaa vedestä, ruuasta eikä asunnoista, ja koulutus sekä terveydenhuolto ovat ilmaiset.][/quote]

Tuleppa nyt, Saatana, kokeilemaan reaali-elämää :flowerhat: :facepalm:
Ja puhu sitten. Voi kun tulis sota ja tappaiskaikki. (Keskisormeanäyttävähymiö)
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Eino P. Keravalta

Koska olen humanisti, ilmoittaudun yhdeksi vapaaehtoiseksi järjestämään kriisiapua toimittajille. Uskon, että meitä vapaaehtoisiakin tarvitaan, koska totuuden paljastuttua seuraavan 5-20 vuoden aikana moni valheessa elänyt ja siihen elämänsä perustanut toimittaja on todellisessa hengen hädässä ja kriisissä. Ja olen nyt aivan vakavissani. Ei ole leikin asia se, että koko elämältä romahtaa pohja, että kaikki se, mihin on uskonut ja minkä puolesta on toiminut osoittautuukin raa'aksi pahuudeksi. Tuhansia ja tuhansia toimittajia tulee tarvitsemaan tukea ja apua ja heiltä tullaan kysymään kuten saksalaisilta, "miten saatoitte sen antaa tapahtua?"

Olen ainakin 27 vuoden ajan lukenut psykologiaa, sosiologiaa ja filosofiaa tai niitä sivuavia teoksia enemmän ja vähemmän. Vaikken olekaan ammattilainen, uskon, että voin kuitenkin auttaa lähimmäisiäni pahimman yli, sillä onhan minulla ontuvan kirjaviisauden tukena vielä lämmin sydän.

Eino P. Keravalta

Quote from: M on 02.07.2011, 15:27:47

Minä voisin pitää traumatisoituneille journalisteille 2½ tunnin luennon aiheesta "Minkä takia sen, jonka pää on tehty niin ohkosista aineksista, että sieltä tyhmyys läpi paistaa, pitäisi erityisen tarkasti kuunnella sitä, mitä viisaammat puhuvat". Kaipa se kävisi eräänlaisesta kriisiavusta?

Minä puolestani voisin kertoa, miksi omaan pesään paskominen tai omaan jalkaan ampuminen on verrattain tyhmää puuhaa. Puheeni sisältäisi kulttuurievolutiivisia näkökohtia. Näen myös, että toimittajat tarvitsevat kollektiivisessa itseinhossaan tukea itsensä ja suomalaisen kulttuurin hyväksymisessä. Prosessi lienee pitkä, mutta joskus se on aloitettava. Mitä nopeammin, sitä helpommin potilas - toimittaja - tervehtyy.

Fincum

Quoteterveydenhuolto ovat ilmaiset

Vanhaksi kun elää alkaa rahaa kulua.
Vanhemman hoitoja olen setvinyt kuntoon, ja rahaa kuluu:
Palvelutalon asunnon vuokra 740€/kk, 1 ateria talon toimesta (että muistaa syödä) n. 240€/kk, kodinhoitajan aamu- ja iltakäynti lääkkeiden jako n. 500€/kk.
Tämä vasta 1500€/kk, sen päälle lääkkeet ja muu eläminen, paskapaperista lähtien.

Ilmaista, my ass!
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

MW

Quote from: EL SID on 02.07.2011, 14:35:20
on se hyvä, että Pohjalainen jaksaa piristää meitä sarkastisen huumorin ystäviä. Itse naureskelin jutulle monta kertaa.
Juttuhan on huumoria, eikö?  ???

Yläasteella pusattiin raittiuskilpakirjoituksiin tjsp. vastaavia räpellyksiä, ehkä hiukan pienemmällä paatoksella.

LW

On aina yhtä irvokasta lukea tuota ininää kaikkein heikoimmista, mutta juuri nyt se on aivan erityisen groteskia. Itä-Afrikkaa nimittäin koettelee juuri nyt pahin kuivuus 60 vuoteen, ja etenkin Somaliassa, jonka ruokatilanne on hyvinäkin aikoina vähän mitä sattuu, tilanne on vaikea. Varsinaisesta nälänhädästä ei ole vielä kyse, mutta ruoan hinta on noussut rajusti, ja tämä on työntänyt suuren joukon köyhiä perheitä – niitä oikeasti heikoimmista heikoimpia – rajan yli niin kuvaannollisesti kuin kirjaimellisestikin. Ylikansoitetut pakolaisleirit naapurivaltioissa, joiden tilanne on aina ollut kurja ja rahoitus puutteellista, ovat nyt saamassa paljon uusia tulokkaita. UNHCR:n mukaan Keniaan saapuvien somalien määrä on yli nelinkertaistunut viime aikoina. YK tekee minkä voi, mutta se ei ole paljon, koska ohjelmien rahoituksesta on saatu kasaan vasta 30-50%.

Nämä ihmiset ovat oikeasti niitä kaikkein hädänalaisimpia. He eivät ole niitä, joilla olisi varaa maksaa ihmissalakuljettajille matkasta Eurooppaan, koska tällä porukalla on vielä rahaa ruokaan. "Humanistit", sana jota on yhä vaikeampi olla kirjoittamatta ilman lainausmerkkejä, eivät ole tästä kiinnostuneita. Likaista vettä ihmisiä täyteen pakatuissa teltta- ja hökkelikylissä litkivät rutiköyhät somalit eivät tuo väriä katukuvaamme, eikä matkalla aliravitsemukseen ja uupumukseen kuolevia lapsia suvaitsemalla voi korostaa omaa moraalista erinomaisuuttaan.

Thirst is nothing, image is everything. Iljettävää.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Marius

Mullakin on lämmin sydän, väliin aika helevetin lämmin.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

timouti

Quote from: Kitaransoittaja on 02.07.2011, 11:50:26
Quote from: timouti on 02.07.2011, 11:40:48
QuoteSuomalaiset saavat elää yltäkylläisyydessä lapsuudesta vanhuuteen. Ei ole pulaa vedestä, ruuasta eikä asunnoista, ja koulutus sekä terveydenhuolto ovat ilmaiset.

Tosiasiassa suomalainen yhteiskunta on monimutkainen ja avun tarpeessa olevien ongelmat ovat niin monimutkaisia, että auttajiksi palkatuilla ei ole eväitä niitä ratkaista. Niinpä sitten oikaistaan mutkat suoraksi ja jätetään suomalaiset auttamatta, koska he ovat jo niin paljon saaneet. Avustuskoneisto kuitenkin on olemassa, joten autetaan niitä, joille riittää pelkkä raha.
Ei nuo ole lainkaan monimutkaisia asioita, lopputulos on kuitenkin mainitsemasi.

Esim. peruskoulun jälkeen ilman koulupaikkaa jäänyt vähän heikomman todistuksen suomalainen voitaisiin ihan hyvin laittaa amikseen jonne hakikin poistamalta sieltä yksi sellainen joka on jo koulutuksen jollekin alalle saanut. Tai vaikka niin että lukioon, johon ei kaikkia hakijoita otettu, otetaan yksi lisää jolloin tämä yksi, joka ei amikseen päässyt, pääseekin sinne sen lukioon lähtevän tilalle.

Asunnottomalle suomalaiselle joka ei ole menettänyt asuntoaan esimerkiksi vuokranmaksun unohtumisen takia, mutta silti on laitettu asuntolaan kun kerran asuntoja ei ole, annetaan asunto ja kunnan työntekijä joka on halvassa kaupungin asunnossa, laitetaan pihalle ostamaan omansa. (Tekisi mieli sanoa että se mamu olisi voitu jättää ottamatta, mutta sehän olisi rasismia.)
- - -

Tuo väki joka koskaan ei ole saanut mitään on kuitenkin keskimäärin kohtuullisen hyvin vaatetettua ja on ollut varaa matkustella mantereelta toiselle. Ei ole ihan kaikilla suomalaisilla tuollaisia muuttomahdollisuuksia eikä vaatimuksia edes osaa suomalaiset esittää diskorahoista ja kyydeistä.

Monimutkainen mutta tavallinen kuvio on se, että on koulutettu työssäkäyvä henkilö, avioliitto, pari lasta, asuntolainaa, ehkä auto ja muuta tarpeellista, mutta tulee takapakkia. Firma muuttaa halvempaan maahan, seuraa työttömyys, rahat loppuu jossain vaiheessa, avioero. Vaimo saa lapset ja asunnon. Mies jää asunnottomaksi, ja sitten alkaa jo kaikki olla menetetty.

Kun mies on jo saanut ruuan, vettä, asunnon ja ilmaisen koulutuksen, on ilmeisesti hänen oma vikansa, että joutuu rahattomana ja asunnottomana kuljeskelemaan milloin missäkin majoituksessa. Viranomaistahoilla ajatellaan niin, että kun on koulutus ja ammattitaitoa, on helppo työllistyä uudestaan. Nykypäivänä ei ole, koska työpaikkoja ei ole tai koulutus on vanhentunut tai on liian kallis työntekijä, kun pitää lisiäkin maksaa.

Näille putoamassa oleville ei ole apua tarjolla, vaikka yhteiskunnan avun pitäisi olla juuri väliaikaista tukea, jolla pääsee vaikeimman ajan yli. Nämä kotimaiset avuntarvitsijat jätetään oman onnensa nojaan, vaikka he ovat veroja maksaneet juuri siksi, että olisi jokin turva, jos tulee äärimmäinen hätä. Heidän omaksi turvaksi maksamansa rahat annetaan muille. Kyllä tämä näyttää siltä, että ne rahat on jostain pois.

Tuo väki, joka ei ole koskaan mitään saanut Suomesta, on voinut saada muualta aivan tarpeeksi kaikenlaista, eikä heille ole syytä antaa vastikkeetonta rahaa. On pelkkää kuvittelua, että tänne omin neuvoin ilmestyvien turvapaikanhakijoitten elättäminen olisi suurikin uroteko.

AstaTTT

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2011, 15:30:04
Olen ainakin 27 vuoden ajan lukenut psykologiaa, sosiologiaa ja filosofiaa tai niitä sivuavia teoksia enemmän ja vähemmän. Vaikken olekaan ammattilainen, uskon, että voin kuitenkin auttaa lähimmäisiäni pahimman yli, sillä onhan minulla ontuvan kirjaviisauden tukena vielä lämmin sydän.

5 pennin sykolooki messissä! Minä autan kuitenkin rakkausenergialla. Toimittajille tulee olemaan shokki myös se, että me autamme ymmärtäen, mitä he kävivät läpi: systemaattisen aivopesun uhrit. Olen nyt surullinen Suomen toimittajien puolesta, sillä epätotuudessa eläminen on todellisesta elämästä pois. Myötätuntoa Suomen toimittajille.

Malla

Älkää pottuilko nuorille, innokkaille, uraansa toiveikkaina aloitetteville kesäharkkareille ... mitä, eikö se ollutkaan?

Veikko

Tuollaisen hölmöyden ja tietämättömyyden edessä jää jotenkin sanattomaksi ja aseettomaksi. Tosin tuollainen suolto on mediassa varsin vallitseva käytäntö - on helppoa ja kevyttä heittää huulta asiasta, josta ei tiedä eikä käsitä yhtään mitään.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Blanc73

Kolumni kuuluu siihen vaalituloksen myötä mokuttajien keskuudessa levinneeseen paniikkireaktioon kuten kymmenet edeltävätkin vastaavat etnohurmoshenkiset kolumnit.

Kysymys kuuluukin:
- Tuleeko Suomesta sitten parempi maa kun tänne tietyt (vas/vihr)piirit haluavat yhä lisää porukkaa kehitysmaista?? Itse kannatan hyvinkin avointa maahanmuuttoa, lähtömaitten osalta pois lukien juuri Lähi-idän ja Afrikan maat. Sieltä tänne rantautuvat nuoret muslimimiehet eivät tuo mukanaan muuta kuin ongelmia.

- Mistä on levinnyt käsitys että PS ja Hommalaiset haluavat pistää rajat kiinni?? Tätä valhepropagandaa ViherVasemmistolaiset toimittajat levittävät ympäriinsä ihan tarkoituksenhakuisesti ja jopa törkeällä tavalla.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

AstaTTT

Quote from: Blanc73 on 02.07.2011, 16:53:28
- Mistä on levinnyt käsitys että PS ja Hommalaiset haluavat pistää rajat kiinni?? Tätä valhepropagandaa ViherVasemmistolaiset toimittajat levittävät ympäriinsä ihan tarkoituksenhakuisesti ja jopa törkeällä tavalla.

Ainoat ihmiset, joiden olen kuullut sanovan "rajat kiinni", ovat ulkomaalaisia.  :D

Sunt Lacrimae

Joko kaveri ei itsekään tiedä turvapaikanhakijan ja työperäismamun eroa tai sitten häntä ei vaan kiinnosta. Turvapaikkapolitiikalla ei ole maahanmuuttopolitiikan kanssa asianäkökulmasta tarkasteltuna yhtään mitään tekemistä, sillä turvapaikkailu vastaa kv. yhteisön vaatimuksiin ja ongelmatilanteessa olevien ihmisten tarpeeseen, ei kansalliseen työvoimatarpeeseen. Disclaimer-henkisesti mainittakoon tosin, että pidän turvapaikkajärjestelmää korkeintaan väliaikaisena ja ehdottoman tiukan harkinnan alaisena toimintatapana.

Kuikka osuu oikeaan yhdessä ainoassa asiassa: Kannattaa arvostaa sitä, mitä meillä on. Siksi juuri tänne ei kannata ottaa ihan jokaista, joka osaa päästää suustaan sanat "asylum" tai "immigrant". Muuten meillä ei pian olekaan sitä, mitä meillä nyt on.
Play stupid games, win stupid prizes.

AstaTTT

Quote from: Sunt Lacrimae on 02.07.2011, 16:58:53
Kuikka osuu oikeaan yhdessä ainoassa asiassa: Kannattaa arvostaa sitä, mitä meillä on. Siksi juuri tänne ei kannata ottaa ihan jokaista, joka osaa päästää suustaan sanat "asylum" tai "immigrant". Muuten meillä ei pian olekaan sitä, mitä meillä nyt on.

Onkohan niin, että ihmiset, jotka ovat syntyneet ja eläneet elämänsä laput silmillä kaupungeissa, eivät ymmärrä, mistä hyvinvointi syntyy? Palvelusektorin järjenvastainen kasvattaminen voi olla tuon ymmärtämättömyyden oire.

Sunt Lacrimae

Quote from: Asta Tuominen on 02.07.2011, 17:10:30
Quote from: Sunt Lacrimae on 02.07.2011, 16:58:53

Onkohan niin, että ihmiset, jotka ovat syntyneet ja eläneet elämänsä laput silmillä kaupungeissa, eivät ymmärrä, mistä hyvinvointi syntyy? Palvelusektorin järjenvastainen kasvattaminen voi olla tuon ymmärtämättömyyden oire.

Ainakin, jos kaupungissa asumisen päälle on vielä ainoat elämän opit haettu yliopiston humanistiselta tai toimittajakoulusta. "Suomessa elää yltäkylläisyydessä"-tyyppiset aivopierut ainakin puhuvat tämän puolesta.
Play stupid games, win stupid prizes.

Ernst

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2011, 15:36:09
Quote from: M on 02.07.2011, 15:27:47

Minä puolestani voisin kertoa, miksi omaan pesään paskominen tai omaan jalkaan ampuminen on verrattain tyhmää puuhaa. Puheeni sisältäisi kulttuurievolutiivisia näkökohtia. Näen myös, että toimittajat tarvitsevat kollektiivisessa itseinhossaan tukea itsensä ja suomalaisen kulttuurin hyväksymisessä. Prosessi lienee pitkä, mutta joskus se on aloitettava. Mitä nopeammin, sitä helpommin potilas - toimittaja - tervehtyy.

Terapian ja tukemisen taustalla voisi soida soida hra Leskisen salaviisas laulu Puhelinpylvään henkinen elämä.

http://www.youtube.com/watch?v=l56sAMVMexo

Ernst

Terapeuttis-edukatiivinen aihe voisi olla myös:

Itseviha, läheis- ja kaltaisviha ja edellisten yhteys masennukseen ja päihdeongelmiin.

Paju

Quote from: M on 02.07.2011, 13:53:19
Quote from: Asta Tuominen on 02.07.2011, 12:47:26
Quote from: M on 02.07.2011, 11:32:14
Minäkin haluaisin käyttää sitä Kuikan mainostamaa ilmaista terveydenhuoltoa. Tuo pojannulkki ei liene koskaan käynyt ensiapupolilla, jossa käynti maksaa, samoin terveyskeskuksessa puhumattakaan yksityisestä hoidosta. Sairaalahoito maksaa käyttäjälleen sekin. Lääkkeitä ei saa ilmaiseksi, vähintään omavastuun joutuu kustantamaan. Työterveyshuoltokaan ei ole ilmainen, vaan siitä työssäkäyvä maksaa joka palkastaan osuuden.
Lisätään listaan: myös ambulanssikyydistä pitää maksaa omakustannusosuus.
Summarum: ilmaista terveydenhoitoa tai sairaanhoitoa ei ole. Paitsi mamuille (vars.) salaisella klinikalla ja vastaanottokeskuksissa.

Eikä maksuton terveydenhuolto suinkaan ilmaista ole. Toimittajalta taisi unohtua, että veroinahan se maksutonkin maksetaan.