News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-06-28 YLE1: Hallituksen tiedonanto klo 12-15

Started by rekttk, 28.06.2011, 12:27:20

Previous topic - Next topic

MoonShine

Veikkaan, ettei Yrttiksen pokka riitä irtiottoon hallituslinjasta.
Arhinmäen näpäytys meni perille.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

IDA

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 19:39:19
Veikkaan, ettei Yrttiksen pokka riitä irtiottoon hallituslinjasta.
Arhinmäen näpäytys meni perille.

Ei ainakaan julkiseen. Kuulosti melko vaisulta ja varoitteli vain hallitusta juhlimasta perustulon korotusta.

MoonShine

Varsin löysää, jopa hyytelömäistä puhetta Pelkosenniemen suurelta pojalta.

Sahuri-Hakkarainen esiintyy ensikerran puhujapöntössä seitsemän puhujan jälkeen.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

IDA

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 19:43:28
Sahuri-Hakkarainen esiintyy ensikerran puhujapöntössä seitsemän puhujan jälkeen.

Jep. Yhtä urheilun juhlaahan tämä on. Nämä välipuhujat vähän puuduttavat, mutta ehkä se kuuluu rytmitykseen.

nonoo

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 18:58:32
Toivola ei tule neljän vuoden aikana naukumaan mistään muusta, kuin homoista ja mamuista.

Pitäisköhän Toivolan alkaa ajamaan heteromiesten asiaa. Eduskuntaryhmässä kun miespuolisista edustajista vihreissä heterot ovat vähemmistö. Ja hänhän taitaa olla vähemmistöjen asialla. ;D

MoonShine

Jari Lindström/ps vetää hyvää settiä.
Rauhallinen esiintyminen ja puhuu pelkkää asiaa, antoi hyväksyvää palautetta hallituksen harmaan talouden tavoitteille, kuten pitääkin.

IDA

Jarpalta tosiaan hyvä peruspuhe. Voisi verrata vakaaseen keskikentän hallintaan, jolla lopulta otetaan voitto :)

ttw

Quote from: IDA on 28.06.2011, 19:46:20
Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 19:43:28

Jep. Yhtä urheilun juhlaahan tämä on. Nämä välipuhujat vähän puuduttavat, mutta ehkä se kuuluu rytmitykseen.

Politiikan seuraaminen on onneksi muuttunut paljon kiinnostavammaksi viime vuosien aikana. Nyttenkin kuumassa kopissa pakko vaan tuijottaa sitkeästi. Pihalla jäähyllä aina kun tulee muita välipuhujia  ;D
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

MoonShine

Saarakkala/ps lämmittelee ja hyppää pian lootaan.

Kepuleiden Tölli jaksaa vaan jauhaa samaa vanhaa Kepuli -jargonia, se juna muuten meni jo.

IDA

Nyt on Saarakkalalla ja Hakkaraisella lähes peräkkäiset touhcdownin paikat. Sen jälkeen rentoa peliä siihen asti, kunnes Maria Lohela tulee kehiin. Aika varmalta voitolta alkaa näytää tämä jo nyt tässä vaiheessa.

MoonShine

(lähetekeskustelu alkaa n. klo 20.00)

Seuraavina;

1. Jääskeläinen Pietari /ps
2. Mustajärvi Markus /vas
3. Satonen Arto /kok
4. Myller Riitta /sd
5. Heinonen Timo /kok
6. Kuusisto Merja /sd
7. Östman Peter /kd
8. Eestilä Markku /kok
9. Savola Mikko /kesk
10. Orpo Petteri /kok
11. Virtanen Erkki /vas
12. Jaskari Harri /kok
13. Pekkarinen Mauri /kesk

Täysistunto Hakkaraisineen jatkuu myöhemmin.

IDA

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 20:03:53
(lähetekeskustelu alkaa n. klo 20.00)

Hallitus otti aikalisän taktisesti oikeassa paikassa. Tykitys olisi ollut juuri nyt mitä kovinta. Kuinkahan kauan tämä mahtaa kestää?

Brandöt

Quote from: Kaapo on 28.06.2011, 14:50:08
Yritä nyt ymmärtää, että tämä lähetys on pelkkää teatteria. Tässä puhutaan kansalaisille. Tässä lähetyksessä pointtina ei ole heidän keskinäinen keskustelu vaan äänestäjille puhutaan.

Tottakai, tämä on selvä asia - kaikille. Pointtina oli se, että sinä otit puheeksi menoleikkausten puuttumisen Perussuomalaisten puheenvuorossa, minä selitin sinulle syyn siihen miksi se sieltä tällä kertaa puuttui.

foobar

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 18:58:32
Toivola ei tule neljän vuoden aikana naukumaan mistään muusta, kuin homoista ja mamuista.

Homo hän on, mutta missä vaiheessa hänestä on tullut mamu? Käsitteen laajennuttua tarkoittamaan tiettyjen ihonvärien ja erityiskohteluvaatimuksen yhdistelmään osuvia henkilöitä?

On onnetonta nähdä kuinka valta (tai ainakin puoluepolitiikka) korruptoi. Jotkut se korruptoi jo ennen kuin vallankahvaan varsinaisesti päästäänkään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

FadeAway

Ei ihmetytä, että kansanedustajat eivät jaksa näitä istuntoja kuunnella. (toisaalta nyt vasta 8h eli normiduunipäivä.)
Onhan tämä aika puuduttavaa. En tosin lintsausta kannata. Tässä Eduskunnassa puhetta riittää.
Pahin tilanne on Helsingin kaupunginvaltuutetuilla, joilla on vielä maratooni-istunnot vastuustossa, joka on kovin punavihreä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

foobar

Quote from: Brandöt on 28.06.2011, 13:57:27
Ja TAAS joukolla Perussuomalaisia vastaan!  :facepalm: SDP ja Kokoomus, sekä varmasti eittämättä kohta vasemmistoliiton edustajakin.

Mari Kiviniemeltä yllättävän hyvä puheenvuoro.

Ei liene yllätys kenellekään, millainen on puolueettomuudestaan tunnetun Hesarin ainoa uutinen aiheesta: http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/1135267262504
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

AstaTTT

Quote from: foobar on 28.06.2011, 20:23:51
Ei liene yllätys kenellekään, millainen on puolueettomuudestaan tunnetun Hesarin ainoa uutinen aiheesta: http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/1135267262504

Hellallettas!

"Ei auta, että muut yrittävät pitää jytkyn tulilangan palamassa, jos asianomainen itse katkaisee sen", Backman sanoi.

Ne kaikki niiiiin yrittävät auttaa perussuomalaisia! Niiiiin sööttiä!  :D

nuiv-or

Quote from: foobar on 28.06.2011, 20:19:15
Homo hän on, mutta missä vaiheessa hänestä on tullut mamu? Käsitteen laajennuttua tarkoittamaan tiettyjen ihonvärien ja erityiskohteluvaatimuksen yhdistelmään osuvia henkilöitä?

On onnetonta nähdä kuinka valta (tai ainakin puoluepolitiikka) korruptoi. Jotkut se korruptoi jo ennen kuin vallankahvaan varsinaisesti päästäänkään.

Ei tuo ajattele omilla aivoillaan. Ei tietenkään Toivola itse ole mamu, kunhan paasaa vihreiden ideologiaa. Luulisi sen nyt Hgissä asuvana näkevän itsekin tilanteen. Vai kulkeeko tuokin mies työmatkansa taksilla?

nuiv-or

Quote from: Asta Tuominen on 28.06.2011, 20:29:35

Hellallettas!

"Ei auta, että muut yrittävät pitää jytkyn tulilangan palamassa, jos asianomainen itse katkaisee sen", Backman sanoi.

Demareihin ei pidä missään nimessä luottaa. Jaakonsaari tai saksalainen Martin Schulz ovat hyviä esimerkkejä fasisteista. Muutama vuosi sitten Berlusconi ehdotti Schulzille roolia natsielokuvassa. Jälkikäteen ajateltuna, ei osuvammin voisi sanoa - paitsi että uutisen tarkoitus taisi olla kerätä sympatiapisteitä Schulzille peruspropagandatyyliin.

http://www.youtube.com/watch?v=0bPqaqGJ5Js

http://www.youtube.com/watch?v=INjn3x7XFZ4

http://www.youtube.com/watch?v=ViPm0GUxw-M

Schulz on se uhkaavanoloinen kaljupää. Kimmo Kiljusen eleitä. Parempiakin videoita löytyy tyypin ape-out -syndroomasta.

Brandöt

Quote from: Asta Tuominen on 28.06.2011, 20:29:35

Hellallettas!

;D ;D. Tämä on niin tätä. Koitetaan kestää, ja luottaa siihen, että kansalaiset osaavat nähdä tämän farssin taakse. Mutta ihmettelen kyllä sitä, miten aikuiset ihmiset voivat olla noin yksinkertaisia? Ja olettaa muidenkin olevan yhtä yksinkertaisia, jotta noin alhaiset vedot oikeasti menisivät läpi.  ???

AstaTTT

Quote from: Brandöt on 28.06.2011, 20:53:21
;D ;D. Tämä on niin tätä. Koitetaan kestää, ja luottaa siihen, että kansalaiset osaavat nähdä tämän farssin taakse. Mutta ihmettelen kyllä sitä, miten aikuiset ihmiset voivat olla noin yksinkertaisia? Ja olettaa muidenkin olevan yhtä yksinkertaisia, jotta noin alhaiset vedot oikeasti menisivät läpi.  ???

Kestämme kyllä ja totuus tulee ilmi, kun sen aika on. Kävin katsomassa nuiv-orin ylläolevia linkkejä ja ajattelin, että Nigel Farage on Euroopan kansallismielisten suojelusenkeli!  :D

ttw

No niin sirkus jatkuu eli the lista. Jatkuuko tämä yöhön asti kun on meinaan jokunen puhuja vielä?

Saarakkala ja sahuri päästetään kohta irti.

EDIT: höh ei taida jatkuakkaan vielä lista.

IDA

Nyt näyttäisi tämä lähetekeskustelu, jonka hallitus hädissään otti aikalisäkseen, lähestyvän loppuaan. Toivottavasti taistelu jatkuu suoraan ilman suurempia viivyttelyjä. Pelkkiä kenttäkokoonpanoja analysoimalla voi kyllä helposti ennustaa lopputuloksen: Saarakkala ja Hakkarainen tekevät molemmat touchdownin. Sen jälkeen alkaa aivan uskomaton juoksupelimyllytys:

9. Mattila Pirjo
13. Lohela Maria
17. Juvonen Arja
19. Hirvisaari James
22. Niikko Mika
26. Immonen Olli :peukku: ( viimeistään tässä vaihessa peli ratkeaa )

Veikkaankin, että

49. Jussi Halla-aho saa ottaa jo puhtaan rennosti ja keskittyä taiteelliseen ja tekniseen vaikutelmaan, sillä Ollin jälkeen on vielä muutama perussuomalainen pitämässä puolustuksen terässä.

57. Reijo Tossavaseille tuskin jää enää muuta tehtävää, kuin tuulettaa.

John

Mielestäni perussuomalaisten pitäisi pikaisesti valita ryhmäjohtajaksi joku vakuuttavampi henkilö kuin Ruohonen-Lerner. En ole koskaan pitänyt Ruohonen-Lerneriä kovinkaan vakuuttavana, ja täytyy sanoa, että opposition ryhmäpuheenvuorojen mittelön voitti kyllä Kimmo Tiilikainen aivan 100-0.

Kannattaisi ryhmänjohtajan pestiin sovitella vaikka Saarakkalaa tai jotain muuta. Minun mielestäni ainakin ryhmäjohtajan pitäisi osata pitää puheenvuoroja muutenkin kuin suoraan paperista lukemalla.

Brandöt

Quote from: John on 28.06.2011, 21:50:12
Mielestäni perussuomalaisten pitäisi pikaisesti valita ryhmäjohtajaksi joku vakuuttavampi henkilö kuin Ruohonen-Lerner. En ole koskaan pitänyt Ruohonen-Lerneriä kovinkaan vakuuttavana, ja täytyy sanoa, että opposition ryhmäpuheenvuorojen mittelön voitti kyllä Kimmo Tiilikainen aivan 100-0.

Kannattaisi ryhmänjohtajan pestiin sovitella vaikka Saarakkalaa tai jotain muuta. Minun mielestäni ainakin ryhmäjohtajan pitäisi osata pitää puheenvuoroja muutenkin kuin suoraan paperista lukemalla.

Taidan olla eri mieltä.

Tässä tilanteessa on hyvä, kun Perussuomalaisten eduskuntaryhmän ryhmänjohtaja on mahdollisimman (puoleen taikka toiseen) anti-intohimoja herättävä ihminen; Ruohonen-Lerner osaa käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa hyvin hillitysti. On sekin eräänlainen hyve.  :)

ttw

Saarakkala veti hyvin. Hyvä puhe kokonaisuutena. Viherhumppaa ja arvohömppää vai miten se meni  ;D Hienosti tuli itsenäisyys, kansanvalta sekä myös monikulttuurisuus esille. Puheitahan nämä ovat vain, mutta hyviä sellaisia ;)

IDA

Quote from: Brandöt on 28.06.2011, 22:11:21
Ruohonen-Lerner osaa käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa hyvin hillitysti. On sekin eräänlainen hyve.  :)

Totta. Se on oikeastaan suuri hyve.

Saarakkala veti varmalla otteella pisteet kotiin. Nyt kyllä jännitys taas nousee vaikka Hakkaraisen panos ei enää ratkaiseva olekaan.

qwerty

Puhujalistalla 83 jäljellä 5 min. laaki = n. 7 tuntia.
Puoleltaöin istunto seis? Jolloin 18 ehtisi vielä.

Keskusta 21
Kokoomus 20
Perussuomalaiset 19
Sdp 17
Vasemmistoliitto 2
Kd 2
Virheet 1
Rkp 1
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

MoonShine

Sahuri-Hakkarainen veti just kuten kansa oletti; vähän jännitti, vähän takeltelua.
Mutta mies puhuu silti omien äänestäjiensä suulla.

IDA

Hakkarainen teki selkeästi radikaalin, henkilökohtaisen ratkaisun ja juoksumaalin läpi koko kentän. Lievää hermostumista oli liikkeissä, mutta näkökulma suoraan sahalta oli kylmäävän tehokas. En usko, että hallitus tästä enää nousee edes hätyyttelemään.