News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-06-28 YLE1: Hallituksen tiedonanto klo 12-15

Started by rekttk, 28.06.2011, 12:27:20

Previous topic - Next topic

ttw

Quote from: MoonShine on 28.06.2011, 22:32:45
Sahuri-Hakkarainen veti just kuten kansa oletti; vähän jännitti, vähän takeltelua.
Mutta mies puhuu silti omien äänestäjiensä suulla.

Ei mikään paras puhuja ja tästä monet varmaan taas haukkuu, että mies ei osaa edes lukea sekä puhua kunnolla. Täyttä asiaa kuitenkin normaalielämästä ja miten kaikki viherverot ym vaikuttaa kehän ulkopuolella.

Nyt kerkee välissä kattomaan Freddyn haastattelun kunnes Lohela äänessä.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

ais

Quote from: ttw on 28.06.2011, 22:35:54
Nyt kerkee välissä kattomaan Freddyn haastattelun kunnes Lohela äänessä.

En usko että Lohela puhuu enää tänä iltana. Häntä ennen on vielä kuusi puhujaa ja ainakin Jussi Niinistö sanoo sivuillaan, että täysistunto päättyy kello 23.

Lisäys: Hakkaraiselta todellinen kansanmiehen puheenvuoro. Voisin hyvin kuvitella tuon puheen pitäjäksi jonkun tässä lähellä asuvista kyläläisistä.
En ole seurallinen tyyppi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
-Kari Suomalainen

Kukko

Quote from: ttw on 28.06.2011, 22:35:54
Ei mikään paras puhuja ja tästä monet varmaan taas haukkuu, että mies ei osaa edes lukea sekä puhua kunnolla. Täyttä asiaa kuitenkin normaalielämästä ja miten kaikki viherverot ym vaikuttaa kehän ulkopuolella.

Vastapainoksi kohta perään  Pia Kauma (kok.) piti puheen täynnä mahtipontisia mutta tyhjiä kliseitä toisensa perään. Alkoi jo oikein naurattamaan.  ;D  Eikä hän todellakaan ole ainoa joka tämmöisiin sortuu. Oikeesti mua ihmetyttää että mitä nuo oikein kehtaa mennä lätisemään pelkkää perusjargonia ilman mitään omaperäistä otetta. Se kun vaan on niin tyhmän kuullosta. 
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

ukkometso

Jonsered-Hakkarainen  veti niinkuin sahurin kuuluukin. Ei mitään kestävyysvajejargonia vaan ihan rautalangasta vääntäen  mitä hallitusohjelma vaikuttaa  ihan lattiatasolla. Sisältö oli asiaa mutta toki siinä oli takelteluja.
  Mutta  kun vertaa vaikka juuri nyt puhuvaan Anneli Kiljuseen ei huomaa että hän on jo useamman kauden kansanedustaja.   Kuiva ulosanti ja asiasisältö  kuin suoraa hallitusohjelmaa lukien vailla mitään  omaa sanottavaa.
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

IDA

Pirkko Mattila hoiteli pelinrakentelua hyvin. Hallitus on ihan sekaisin.

Ilmeisesti tulossa tauko, mutta ei se mitään pelasta, koska toinen puoliaika alkaa niin tasaisen varmalla perussuomalaisten ryhmityksellä.

Roope2

Siilinjärven lapsinero peräänkuulutti, että selviytymisstragiamme kulmakivinä ovat kansaivälisyys, innovatiivisuus, osaaminen ja palveluiden tuottaminen maailmalle. Kumma kyllä hän ei sanallakaan maininnut siitä suunnattoman suuresta vaatimusehdot täyttävästä resurssilaumasta, jota olemme ylläpitäneet sitä varten, jos kriisitilanne yllättäisi.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

MoonShine

Karnevalisoitunut ilveily Eduskuntatalossa jatkuu ilmeisesti tänään.
Yhden Suomen historian epäsuosituimman ministerin eilinen heitto perussuomalaisten jakautumisesta lukutaitoisiin ja vähemmän lukutaitoisiin edustajiin, on kyllä vertaansa vailla olevaa flirttailua syrjinnän peruskäsitteiden kanssa.
Odotankin edustaja Thorsin saavan melko pian vastapallosta, jotta kukkahattu päässä heilahtaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Maatiaisjuntitar

Kävin lukaisemassa Hakkaraisen puheen, kun jäi näkemättä. Ihan asiaa ruohonjuuritasolta fiksusti kerrottuna. Harmi vain ettei tainnut hallituksen edustajia olla kuulemassa, toki eipä niitä oikeasti kiinnostakaan miten he sitä yrittäjyyttä "tukevat".

qwerty

Puoleltapäivin jatkuu.
Asian vierestä, eduskunnan sivuja klikkaillessa huomasin että Jussi Niinistö on ehtinyt jättää jo 5 kirjallista kysymystä :)

Kiitettävää ahkeruutta. Kysymyksistä päätellen miehen paikka olisi ollut sivistysvaliokunnassa.

Ruotsinkielisten opiskelupaikkojen määrä yliopistoissa
Itsenäisen Suomen synnyn merkkivuosien 1917 - 1920 satavuotismuistojuhlan valmistelu
Konferenssitulkkien koulutuksen jatkuminen Turun yliopistossa
Korkeakoulutettujen työttömien määrä
Viestintäalan liikakoulutus

Kiva nippelitieto ???

Vuonna 1995 yliopistoista valmistui noin 13 500 henkeä. Vuonna 2010 vastaava luku oli noin 23 800. Tämän lisäksi ammattikorkeakoulut alkoivat 1990-luvun puolivälistä alkaen tuottaa alempia korkeakoulututkintoja, joista valmistuu tällä hetkellä yli 20 000 henkeä vuodessa.
Tällä hetkellä Suomessa saa korkeakoulutuksen noin 37-38 prosenttia ikäluokasta. Suomi on kuitenkin sitoutunut EU-tasolla tavoitteeseen, jonka mukaan vuoteen 2020 mennessä tulisi korkeakouluttaa 42 prosenttia ikäluokasta.
---

Joo-o. Ylikoulutetaan kaikki ja raahataan kouluttamatonta väkeä tekemään duunit "jotka eivät kelpaa suomalaisille" Kieroa, sano.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

QuoteMeidän on hyväksyttävä, että suomalaisuuden kuva on muuttumassa, ja meidän on uskallettava muuttua sen mukana. Sisukkaana maana meillä on kaikki mahdollisuudet luoda onnistuneesta maahanmuuttopolitiikastamme jopa kansainvälinen vientituote. Mikä olisikaan hienompaa kuin jos pienellä Suomella olisi esitellä yhteiskuntamalli, jossa kotouttaminen olisi viety huippuunsa, ja voisimme puhua todellisesta hyvinvointivaltiosta, joka pohjautuu todelliseen tasa-arvoon.
Jani Toivola /vihr - Täysistunnon pöytäkirja PTK 22/2011 vp

Tanska on tehnyt maahanmuuttopolitiikastaan vientituotteen. Ostaisin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MoonShine

Toivola/rkp; Meidän on hyväksyttävä, että suomalaisuuden kuva on muuttumassa, ja meidän on uskallettava muuttua sen mukana.

Minkä helevetin takia meidän suomalaisten olisi hyväksyttävä suomalaisuuden kuvan muuttuminen tai alettava itse muuttua joidenkin maahamme muuttaneiden/rahdattujen muukalaisten takia?

Olen ollut pitkiä aikoja vieraissa valtioissa, enkä koskaan ole odottanut heidän muuttavan omia tapojaan tai 'omakuvaansa' minun takiani, vaan päinvastoin olen pyrkinyt asumaan maassa maan tavalla.

Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

IDA

MoonShine

Puhujalistaa niille, jotka eivät näe livenä.

1. Toivakka Lenita /kok
2. Myller Riitta /sd
3. Lohela Maria /ps
4. Maijala Eeva Maria /kesk
5. Orpo Petteri /kok
6. Eloranta Eeva-Johanna /sd
7. Juvonen Arja /ps
8. Vikman Sofia /kok
9. Hirvisaari James /ps
10. Pekkarinen Mauri /kesk
11. Virolainen Anne-Mari /kok
12. Niikko Mika /ps
13. Sasi Kimmo /kok
14. Skinnari Jouko /sd
15. Immonen Olli /ps
16. Satonen Arto /kok
17. Piirainen Raimo /sd
18. Soukola Ismo /ps
19. Rehula Juha /kesk
20. Kurvinen Esko /kok

ttw

No niin sirkus jatkuu. Nyt vaan luu kurkkuun kun on salissa porukkaakin paikalla :D

Jouko

Quote from: Roope on 29.06.2011, 11:47:01
QuoteMeidän on hyväksyttävä, että suomalaisuuden kuva on muuttumassa, ja meidän on uskallettava muuttua sen mukana. Sisukkaana maana meillä on kaikki mahdollisuudet luoda onnistuneesta maahanmuuttopolitiikastamme jopa kansainvälinen vientituote. Mikä olisikaan hienompaa kuin jos pienellä Suomella olisi esitellä yhteiskuntamalli, jossa kotouttaminen olisi viety huippuunsa, ja voisimme puhua todellisesta hyvinvointivaltiosta, joka pohjautuu todelliseen tasa-arvoon.
Jani Toivola /vihr - Täysistunnon pöytäkirja PTK 22/2011 vp

Tanska on tehnyt maahanmuuttopolitiikastaan vientituotteen. Ostaisin.

Varsin merkittävästi lisäarvoa tuottavan mallinen vientituote asiakkaalle. Kannattaisi maksaa lisenssimaksua tai tekijänoikeuspalkkiota patentista. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

IDA

Hallitus yrittää taas juuri ennen Marian puhetta viivyttää peliä, mutta jää täysin solmuun pelkkien Soinin heittojen vuoksi. Maria Lohela tekee kohta potkumaalin.

MoonShine

Debattiosuus on lähes parasta viihdettä, ministerien grillaamisen ohella tietysti.

Viimeinen suomalainen

Viittiskö kukaan laittaa noita youtubeen? Teuvo ois kiva nähdä puhumassa ja muutkin. Parhaat palat talteen tuubiin?
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

MoonShine

Jutta Pauliinan ilmeet alkaa olla jo melko väsyneitä, vaikka hallitustaival on vasta tuulikaapissa.

ttw

Quote from: Viimeinen suomalainen on 29.06.2011, 12:32:21
Viittiskö kukaan laittaa noita youtubeen? Teuvo ois kiva nähdä puhumassa ja muutkin. Parhaat palat talteen tuubiin?

Tuolta http://www.goodmoodtv.com/internettv/application/eduskunta/system/Eduskunta.html

Klikkaa edelliset täysistunnot ja vaikka 28.6 ja kelaa 10:23:25(Hakkarainen)

IDA

Tuleeko tämä nyt telkkaristakin, kun jokaisen on päästävä ääneen? Ei hallituksella ole tässä mitään saumoja kenttätilanteen parantamiseen kuitenkaan. Antaisivat vain nyt pallon Marialle. Pitäisi päästä välillä lapiohommiinkin tästä  >:(

Hessu

Aiemmin olin innokas teatterin ystävä. Nykyisin ei tarvitse enää rahojaan teatterin kassalle asetella.

Eduskunnan suuressa salissa esitetään vuodesta toiseen Suomen parasta näytelmää, jolla on määrätön määrä jatko-osia. Molieren näytelmät (mm. Sievistelevät hupsut, Saituri, Luulosairas ja Porvari aatelismiehenä) alkavat jo jäädä kakkoseksi.

Bonuksena kaiken päälle:  eduskuntateatterin esitykset ovat kaikelle kansalle ilmaisia.

En tiedä myöskään toista julkista paikkaa, jossa valehdellaan yhtä paljon.

Eduskunnan tragikoomisesta toiminnasta huolimatta suosittelen Molieren tuotantoon tutustumista. Viimeistään niiden avulla havaitsee, että ei ihminen mitään ole oppinut ainakaan 350 vuoteen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Moli%C3%A8re

qwerty

Tietääkö kukaan ministerien istumajärjestyksestä?

Olen ollut siinä uskossa että pää- ja valtionvarainministerin jälkeen istutaan ministerivuosien mukaisessa järjestyksessä. Nyt noi on tuolla aivan miten sattuu.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

MoonShine

Quote from: qwerty on 29.06.2011, 12:47:35
Olen ollut siinä uskossa että pää- ja valtionvarainministerin jälkeen istutaan ministerivuosien mukaisessa järjestyksessä. Nyt noi on tuolla aivan miten sattuu.

Minun mielestäni tuolla ministeriaitiossa istuu keitä sattuu.

IDA

Quote from: Heikki Porkka on 29.06.2011, 12:46:56
En tiedä myöskään toista julkista paikkaa, jossa valehdellaan yhtä paljon.

Tässä salissa emme käytä verbiä valehdella

Jutta Urpilainen

:)

Kitaransoittaja

Kataisella on vähän indeksitietous hukassa.

IDA

No niin, Maria Lohela yksilösuoritti Teuvo Hakkaraisen malliin ja tekikin juoksumaalin kuvailemalla Varissuon tilannetta yleisellä tasolla, vaikka potkumaali olisi tässä vaiheessa riittänyt. Hyvä puhe. Let's go Locals!

edit:

James "The Railroad Man" Hirvisaaren puhe lähestyy. Tämähän on pahasti koukuttavaa. Taidan kärräillä sepeliä vasta illemmalla.

MoonShine

Aivan, Hirvisaaren esitykseen on hyvä lopettaa, varsinkin kun seuraavana puhuvan Metri-Maurin tarina on jo so last season.

antero

Quote from: IDA on 29.06.2011, 13:15:48
No niin, Maria Lohela yksilösuoritti Teuvo Hakkaraisen malliin ja tekikin juoksumaalin kuvailemalla Varissuon tilannetta yleisellä tasolla, vaikka potkumaali olisi tässä vaiheessa riittänyt. Hyvä puhe. Let's go Locals!

edit:

James "The Railroad Man" Hirvisaaren puhe lähestyy. Tämähän on pahasti koukuttavaa. Taidan kärräillä sepeliä vasta illemmalla.

Vedät piuhat pihalle ja laitat ämyrit huutamaan niin kuulee naapuritkin kerrankin Asia Puhetta.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Pliers

Hyvä James! Odotan mieheltä hyviä puheita myös jatkossa !
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-