News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-06-20 ”Jytkyn” anatomia ja median rooli tutkitaan

Started by Pikipoika, 20.06.2011, 13:18:45

Previous topic - Next topic

Ateisti duunari

Vai että oikein tutkimus tarvitaan toteamaan se minkä kaikki jo tietävät ennestään. :facepalm:
Onhan se tietysti hienoa että tutkivat, Koska PS saa siitä jälleen lisää julkisuutta.
Don't pray in my school, and I won't think in your church .-Unknown

http://www05.turku.fi/urban/files/alueanalyysi.pdf
Vanhan kotipaikkani multikulttia. Katso osa Lauste, 30% työttömyys josta 33% maahanmuuttajia.

Faidros.

HS-säätiö rahoittaa tutkimuksen. :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Rapsakka Rapu

Mistä vetoa että tutkimus tulee siihen lopputulokseen että media antoi liian positiivisen ja ruusuisen kuvan. Median kuherruskuukausi mainitaan ja vastuullista uutisointia vaaditaan.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

AuggieWren

Quote from: Rapsakka Rapu on 20.06.2011, 14:03:13
Mistä vetoa että tutkimus tulee siihen lopputulokseen että media antoi liian positiivisen ja ruusuisen kuvan. Median kuherruskuukausi mainitaan ja vastuullista uutisointia vaaditaan.

Juu, media toi kuvauksellaan reilusta maisterisjätkästä perussuomalaiset liian hyvään valoon ja unohti samalla puolueen pimeän sisulaisen ytimen kritiikin. Esim. Halla-ahoa, Hirvisaarta ja van Vonterghemiä tai Lahtista ei ollenkaan kurmootettu mediassa ennen vaaleja :facepalm:
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Ksenofobi

Aika paljastava tutkimus. Hehän ikäänkuin paljastavat tässä että pieleen meni. Yritettiin kaikkemme mutta ei onnistuttu. Miksei tutkimuksen lähtökohta ole "miksi persut  voittivat niin vähän?" Media on todella pihalla ja paniikissa.

Blanc73

Hesari ja YLE ovat kaataneet ennen vaaleja ja vaalien jälkeen PS:n niskaan paskaa tasaisesti. Tarkoittaako tämä sitä että muu media olisi muka kohdellut PS:ää silkkikäsinein? Olen hieman eri mieltä asiasta...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Saippuakupla

QuotePäivitetty 20.6.2011 17:31, julkaistu 20.6.2011 17:27.
"Jytkyn" anatomia tutkitaan

Tiedotusvälineiden rooli tämän vuoden eduskuntavaaleissa tutkitaan. Samalla toivotaan saatavan tietoa myös perussuomalaisten jytkyksi nimetystä vaalivoitosta.

Perussuomalaisten vaalivoiton ansiosta Jytkyn anatomiaksi nimettyä tutkimushanketta vetää Ville Pernaa Turun yliopiston Eduskuntatutkimuksen keskuksesta.

– On väitetty, että viestimet pitävät esillä sellaisia teemoja, jotka epäsuorasti auttoivat kasvattamaan perussuomalaisten kannatusta. Huhtikuun vaalitulos on merkittävä yhteiskunnallinen ilmiö, johon liittyvä median vaaliagenda on syytä tutkia perusteellisesti, arvioi Pernaa.

Tutkimushankkeen rahoittaa Helsingin Sanomain Säätiö. Hankkeen loppuraportti valmistuu ensi vuoden syksyllä. Jo sitä ennen alustavia tuloksia esitellään seminaarissa kuluvan vuoden lopulla.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194683999143/artikkeli/+jytkyn+anatomia+tutkitaan.html

Maisterinna

Jos loppuraportissa ei mainita maahanmuuttoa (vaan tyyliin kansa kyllästyi lautakasajupakkaan ja siitä kaikki johtui) niin liitän propellihatun päähäni ikiliimalla.

Jouko

Rohkenen epäillä tällaisen "tutkimus"-hankkeen puolueettomuutta jo sillä perusteella että se julistetaan näyttävästi julkisuuteen nimenomaan kohdennettuna ja etukäteen mietittynä. Eli tutkimustulos on päätetty jo. Olisi pitänyt pitää mölyt mahassa ainakin tutkimuksen valmistumiseen saakka. Tämähän varmasti vaikuttaa tutkimustuloksiin jo sinällään. En ole tiedemies, mutta ymmärrän jotakin tieteellisen tutkimuksen periaatteista.

Kaikki me tiedämme että valtamedia ei ainakaan tarkoituksella avustanut persuja millään tavalla vaan yrittivät painaa maanrakoon.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

AstaTTT

Minä voin jo nyt kertoa vastauksen, mihin tuo tutkimus ei takuulla päädy: mitä enemmän media valehtelee ja manipuloi, sitä enemmän ihmiset tukevat selkärankaisia totuudenpuhujia.

Siili

Minusta on jännää, että tutkija puhuu yleistäen "median vaaliagendasta" kiistämättömänä tosiasiana, ja tutkimuksen kohteena on vain sen merkityksen laajuus.  Tutkijathan käyttävät melkein samanlaista kieltä kuin foorumin foliohattulaiset!  ;D 

Yleensähän vaaleissa eri medioilla on erilaiset agendat, eikä mitään yleistyksiä ole tietääkseni vasttaavissa tutkimuksissa aikaisemmin tehty.

svobo

Kuvittelisin HS:n olevan ihan vilpittömästi kiinnostunut, että mikä meni mediapelissä pieleen.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Kitaransoittaja

Quote from: svobo on 20.06.2011, 18:04:55
Kuvittelisin HS:n olevan ihan vilpittömästi kiinnostunut, että mikä meni mediapelissä pieleen.
Tutkimuksella tulee olemaan kaksi tulosta. Toinen on se propaganda kansalle ja toinen se jota kerrotaan rahoittajille. Eli ihan tavallinen tutkimus kyseessä.
Säästän rahat tutkimuksen alullelaittajilta: Lopettakaa vihdoin suomalaisten vihaaminen niin puolueenne kannatus nousee.

Jouko

Mahtaako tutkimustulokseen tulla toteama, että kansa kykenee näkemään kusetuksen läpi? ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

pw

Persuvastainen sota laajenee. Nyt siis jo yliopistoja valjastetaan etsimään keinoja persujen nousun torpedoimiseksi. Vaikka eihän se mikään ihme ole. Kunnallisvaalit häämöttää jo ovella ja superjytkyn pelko pistää käteisen ja urpon kalsarit tutisemaan.

Tutkimuksen johtopäätökset lienee kuitenkin vanhoja tuttuja: propagandan laajentaminen, sensuurin tiukentaminen ja ajatusrikosten tuomioiden koventaminen. Internet-sensuurin tarve on varmasti raportissa avainasemassa. Vaikka jytkyssä netti ei ihan pääosassa ollutkaan niin sen merkitys kasvaa huimaa vauhtia. Nettisensuuri tosin on myös EUn toimenpidelistalla kärkipäässä. Uhkaahan koko Eurostoliittoa sama vaiva eli netin tarjoama kontrollivapaa tiedonvälitys.

Batman

"Tällaiset puheet eivät ansaitse sanavapautta"
- Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske

Mielipide on kuin persreikä; jokaisella on omansa.
http://www.youtube.com/watch?v=NrmPehlHK3w&feature=related

Nüivistunut

No nyt kaikki selvisi: persuilla ja medialla oli salainen Ribbentrop-sopimus ennen vaaleja! On ne toimittajat erinomaisia kaksoisagentteja. Menin aivan täydestä!

Marjapussi

Pravda rules ;D Seuraavaksi he voivat tutkia  miksi "totuuden" tilaajamäärät laskevat :D ;D
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Sunt Lacrimae

Quote from: Nüivistunut on 20.06.2011, 18:44:51
No nyt kaikki selvisi: persuilla ja medialla oli salainen Ribbentrop-sopimus ennen vaaleja! On ne toimittajat erinomaisia kaksoisagentteja. Menin aivan täydestä!

Liberaali vihervasemmistolainen cityhipster-toimittaja on myytti, vaan oikeasti valtamedia on täynnä nuivia joiden nerokas taktiikka on huonosti naamioidulla persuvastaisella viestinnällä kääntää kansa persujen äänestäjiksi! Ehkä tätäkin ketjua lukee useampi toimittaja hyvillä mielin.
Play stupid games, win stupid prizes.

pelle12

Tutkitaan ja hutkitaan. Median itsekritiikki tulee loistamaan poissaolollaan, jälleen kerran. Tosiaalta mitä väliä? Teki valtamedia sitä tai tätä, kaikki sataa Persujen laariin, jos on sataakseen eli jos sosiaalinen tilaus on oikea.

IDA

Tähän voisi jokainen Hommaan kirjoittava tai sitä lukeva todeta muinaisen Rooman keisareiden tapaan: Jytky, se olen minä.  ;)

Axl

Ei mitään uutta. Tulee tutkimustulos, joka kertoo tieteellisesti kaiken. Ja sitten media jatkaa panettelua, valehtelua ja mokutustaan kun ei itselleen mitään voi. Tulos: Seuraavissa eduskuntavaaleissa persuilla vielä isompi JYTKY!

P

Quote from: Marjapussi on 20.06.2011, 18:48:34
Pravda rules ;D Seuraavaksi he voivat tutkia  miksi "totuuden" tilaajamäärät laskevat :D ;D

Mutta tuohan on helppo ehkäistä. Riittää, kun erkkola lobbaa Pravda-veron, eli Yleveron kaltaisen pakon jokaiselle kotitaloudelle tilata Hesari. Ja kuten Yleverossa, lehteä ei ole pakko ottaa vastaan, mutta maksaa kyllä!  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Reich

Hienoa, että tutkimus tehdään, sillä persuilla on vain voitettavaa. Jos tutkimus tehdään tosiasioita vääristelemättä, niin se paljastaa persujen hyvyyden ja oikeassa olemisen, ja jatkossa persujen äänestäminen on tieteellisesti perusteltua. Jos taas tutkimuksessa halutaan vääristellä faktoja, niin mediat jatkavat persuvihakampaanjaansa, joka todellisuudessa koituu pelkästään persujen hyväksi.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Whomanoid

Totuus ei ole HS, Suomen media, internet eikä edes Hommafoorum. Mielenkiintoista, että tätä tutkitaan, toivottavasti viileän asiallisesti. Mieliuten sekä kvantitatiivisesti että kvalitatiivisesti.
Väärin liputettu!

Jouko

Oma toiveeni on että viimein alettaisiin harjoittaa puolueetonta uutisointia. Joskus siinä tulee sattumia nytkin. Mutta aika harvoin ja harvoilla tietokanavilla.

Uuno Kailas

Phantasticum

Quote from: IDA on 20.06.2011, 19:44:12
Tähän voisi jokainen Hommaan kirjoittava tai sitä lukeva todeta muinaisen Rooman keisareiden tapaan: Jytky, se olen minä.  ;)

Tai sitten aurinkokuningas Ludvig XIV, joka kuulemman mukaan on todennut "valtio olen minä". Itse tutkimusta jytkyn anatomiasta en ole valmis etukäteen tuomitsemaan. Odotetaan niitä tuloksia ensin. Aihe on sellainen, että hyvässä lykyssä tutkija voi tulkintojensa kanssa kertoa enemmän omasta itsestään kuin itse aiheesta.

matkamasentaja

Tutkisivat ja tekisivät sellaisen ranking-listan. Meediot, julkaisut, rienaajat, bloggarit ja professorit järjestykseen sen mukaan kuinka paljon kolumnit ja kommentit tuottivat ääniä Persuille.

Jouko

Quote from: Phantasticum on 20.06.2011, 20:37:13
Quote from: IDA on 20.06.2011, 19:44:12

Tai sitten aurinkokuningas Ludvig XIV, joka kuulemman mukaan on todennut "valtio olen minä". Itse tutkimusta jytkyn anatomiasta en ole valmis etukäteen tuomitsemaan. Odotetaan niitä tuloksia ensin. Aihe on sellainen, että hyvässä lykyssä tutkija voi tulkintojensa kanssa kertoa enemmän omasta itsestään kuin itse aiheesta.

Aika hyvä neuvo Jeesukselta oli että:
"Antakaa keisarille mikä keisarin on ja Jumalalle mikä Jumalan on."

Tässä tapauksessa pitää pohtia jotta mikä on mikä tai kumpi on kumpi.

Onko EU keisarimme vai kuka tai mikä? - Kuka tai missä on Jumala?
Mennään pikkuhiljaa perimmäisiin kysymyksiin.

Minä en pidä Euroopan unionia tai liittovaltiota laillisena hallitsijanamme koskaan.

Uuno Kailas