News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-06-09 YLE: Somaleita ei ole leipäjonoissa

Started by Volmari, 09.06.2011, 17:33:23

Previous topic - Next topic

Topi Junkkari

Quote from: Bonaventura on 10.06.2011, 23:12:33
Somalit kyllä tupakoivat.

Ainakin täällä minun kotinurkillani somalit myös käyvät anniskeluravintoloissa ja nauttivat niissä alkoholijuomia.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Haima

Quote from: Topi Junkkari on 10.06.2011, 23:20:51

Ainakin täällä minun kotinurkillani somalit myös käyvät anniskeluravintoloissa ja nauttivat niissä alkoholijuomia.

No sitten paastoavat arjet syömäti. Muuten ovat aika sankareita.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

Lentomestari

Quote from: Topi Junkkari on 10.06.2011, 22:17:28
Kela on oikeasti tarkka rahoistaan, sieltä tulee helposti jos jonkinlaista selvityspyyntöä ihan tavalliselle suomalaiselle lakisääteisten etuuksien hakijalle.
Sallittakoon hiukan offtopikkia ja aihe kelan tarkkuus. KÄvin pienen sairaalareissun äsken ja naapuripunkan herrasmies kertoi kelan käytännöstä mielenkiintoisen episodin. Hänelle tuttu rouva kävi hesassa hoidattamassa aivosyöpää, hoito (sädetys) kesti viisitoista minuuttia kerrallaan ja se tehtiin viikon aikana, aina yksi hoitokerta/ päivä. tämä rouva ehdotti KELAlle että hän voisi olla yhdessä hotellissa sen viikon, hän saisi siitä henkilökunta-alennuksen ja ei olisi kallis, kela maksaisi vain tämän hotellimaksun hänelle, KELAn vastaus oli " emme tunne tämäntapaisia käytänteitä", oukkidoukki.... Rouva ajoi sen viikon taksilla 500 km/päivä, laskivat kelan hassanneen noin 4500 euroa sinä viikkona taksikyyteihin.. lisäksi rouva joutui sairaana istumaan taksissa kuusi tuntia/päivä ihan turhaan. Tämä KELAn tarkkuudesta.

tietotyöläinen

Quote from: Lentomestari on 10.06.2011, 23:34:50
Sallittakoon hiukan offtopikkia ja aihe kelan tarkkuus. KÄvin pienen sairaalareissun äsken ja naapuripunkan herrasmies kertoi kelan käytännöstä mielenkiintoisen episodin. Hänelle tuttu rouva kävi hesassa hoidattamassa aivosyöpää, hoito (sädetys) kesti viisitoista minuuttia kerrallaan ja se tehtiin viikon aikana, aina yksi hoitokerta/ päivä. tämä rouva ehdotti KELAlle että hän voisi olla yhdessä hotellissa sen viikon, hän saisi siitä henkilökunta-alennuksen ja ei olisi kallis, kela maksaisi vain tämän hotellimaksun hänelle, KELAn vastaus oli " emme tunne tämäntapaisia käytänteitä", oukkidoukki.... Rouva ajoi sen viikon taksilla 500 km/päivä, laskivat kelan hassanneen noin 4500 euroa sinä viikkona taksikyyteihin.. lisäksi rouva joutui sairaana istumaan taksissa kuusi tuntia/päivä ihan turhaan. Tämä KELAn tarkkuudesta.

Niin nurinkurista kuin se onkin, tämä on esimerkki siitä tarkkudesta. Kelaa sitoo pykälät ja ehkä joskus heidän vakiintuneet käytännöt. Järki jää toiseksi siinä mittelössä.

Se on valitettavaa ja turhauttavaa, mutta myös ymmärettävää.

ElenaDaylights

Ja lähettävät rahaa afrikansarveen tahi Ruotsiin yms. Kiinnitin huomiota aimpiin viesteihin ketjussa ja mietin tuota sossun harkinnanvaraista toimeentulotukea. Käsittääkseni sen suuruuden ja tarpeen voi päättää sosiaalityöntekijä omaharkintaisesti joten ei kai se ole mahdotonta että nämä tukipäätökset ratkaistaan tunnepohjalla tai kuun asentoa seuraamalla tai peräti antamalla periksi äbäläwäbälän paineessa?

Mutta kun salaista niin täytyy alentua arvaamaan.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Topi Junkkari

Quote from: Haima on 10.06.2011, 23:29:16

Kanssani samassa rapussa asuu kaksi heikäläistä (n. 25-40-vuotiaita miehiä, on vaikea arvioida vieraaseen geeniklusteriin kuuluvien ikää). Kumpikaan ei ole nimeltään eikä olemukseltaan Ali Ravittu, ja molempia näkee vastapäisen räkälän terassilla. Sekä viina että tupakka maistuvat. Tiedän heidät somaleiksi, koska olen keskustellut heidän kanssaan mm. islamista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

henkka

Se, että mamut saa kaiken mitä ne kehtaa pyytää johtuu siitä, että kolme vuotta valtio maksaa kaikki kulut mitä kunnille tulee mamuista. Eli kuntien sossutädit luulevat olevansa hyviä työtekijöitä kun he jakavat rahaa anteliaasti mamuille.

Mitä enemmän sossu antaa rahaa, sitä enemmän ne mamut tukevat kunnan elinkeinoelämään, ja taikaseinästä rahaa tulee......

Jack Frost-Medow

Quote from: Kaapo on 10.06.2011, 23:07:13
Quote from: Haima on 10.06.2011, 22:54:35
Tehtäneen täsmennys: onko totta siis se, että sosiaalitukien varassa elävällä ihmisellä ei voi olla nälkä, koska ei vain voi; tuet olisivat niin hyvät?
Aika sankari saa olla, jos ei varaa ruokaan ole... Kyllä sitä rahaa sitten jonnekin muualle menee.

Vaikka kukinta ei olisi aivan onnistunut, ei heikkolahjaisemmallekaan liene mahdotonta ymmärtää, että tarjonnalla on mahdollista myös luoda kysyntää. Olen usein miettinyt mitä jonoille tapahtuisi ja mitä tapahtumista voisi päätellä, jos leipäjonoissa alettaisiin jakaa rahaa ruoan sijaan? Aluksi voitaisiin kokeilla jakaa jonottajille 50€, sitten 500€ ja vaikka 3000€.

Veikkaan että jonot pitenisivät ja Homman moraalisäteilijöille ja vara-Arhinmäille löytyisi lisää jeesusteltavaa "kurjuudestamme".

Toteen perustuva tarina leipäjonoista, joka suinkaan ei ole anekdootti. Edesmenneellä isälläni oli lähes 20 vuotta sama siivoja. Eläkkeellä oleva suomalainen nainen, jolla iästä huolimatta oli virtaa ja joka ajan kuluksi siivosi parina päivänä viikossa muutamassa eri paikassa. Ideaan kuului, että siivouksen lomassa isäni ja siivooja debatoivat päivän aiheista. Siivouksen jälkeen nautiskeltiin calvadosta.

Naista oli mahdotonta saada siivoamaan niinä päivinä, jolloin sai jonottaa Hurstin piikkiin. Hänelle tuotti suurta hupia käydä jonottamassa ja jonossa "tavata ystäviä ja kavereita". Kyseessä oli hänelle eräänlainen viikon kohokohta. Kun kyselin mitä tekee kaikella  jonottamallaan leivällä, niin omien sanojensa jakeli syömäkelpoisen ruoan sukulaisille ja tuttaville.

Leivällä oli kiinnostavampi kohtalo. Toinen paikka, jossa nainen kävi siivoamassa oli Kulosaaressa meren rannalla. Siellä asunnon omistaja ja leivän jonottaja ruokkivat leivällä Kulosaaren sorsia. Yksittäistapaus, joo. mutta tämän jälkeen olen omannut suuria vaikeuksia suhtautua 100%:lla imulla kaikkeen siihen mitä "leipäjonojen" tiimoilta väitetään.

Semiretardi

Quote from: Haima on 10.06.2011, 23:18:40

Olen ollut sitten muutaman kuukauden aika sankari. Saamani tuki oli muistaakseni 230 euroa.

Siis 230e vuokran jälkeen jäi käteen? Välillä itseä oikein ketuttaa kun lukee näitä juttuja. "melkoinen ihme" jos selviää 230e:llä kuukaudessa. Myös toitotus siitä kuinka Suomessa ei tukien takia kenelläkään ole tiukkaa jossei ryyppää ja polta.
Itsellä jää kuukaudessa n. 140-170 euroa rahaa pakollisten laskujen jälkeen. Kyse on siis opintotuesta. (pakolliset laskut = vuokra, matkapuhelin, sähkö ja netti). Ennenkuin joku alkaa kitisemään noiden pakollisuudesta, internet on nykypäivänä elintärkeä opiskelijalle. Mutta tosissaan, kokeilaka joskus huviksenne syödä kuukausi tuollaisella budjetilla. Saattaahan se onnistuakin. Sitten miettikää, että olisitteko halunnut tehdä ehkä jotain muuta? Missään ei viitsi lähteä käymään, koska  junalippu maksaa usean päivän ruokarahat. Samaan aikaan tässä omassa ympäristössä näkee joka päivä kun noin klo 17 alkaa hirmuinen äwäläbäwä sankareiden herätessä "arjen rientoihin". Mitä noiden kanssa pari kertaa jutellut, ei ole kenelläkään pulaa pienistä käyttötavaroista kuten matkapuhelimista jne.

pelle12

Quote from: Kaapo on 10.06.2011, 22:50:41
Quote from: Asta Tuominen on 10.06.2011, 22:21:05
Joo, tuo keskustelu käytiin jo vuosi sitten ja muistan siitä Kelan, sosiaalitoimiston ja sen, että menojen päälle saa vielä 700 euroa / henkilö. Olin ihmeissäni ja sen takia tuo tarkka summa, 700 euroa, painui mieleen.
Lähde..?

Quote from: Haima on 10.06.2011, 22:44:24
@atella: Was? Sarkasmia kenties?

Ei vaan totta.
700 euroa menojen jälkeen käteen? Silkkaa bullshittiä,420 euroa on lähempänä totuutta.

pelle12

Quote from: Topi Junkkari on 11.06.2011, 00:00:45
Quote from: Haima on 10.06.2011, 23:29:16

Kanssani samassa rapussa asuu kaksi heikäläistä (n. 25-40-vuotiaita miehiä, on vaikea arvioida vieraaseen geeniklusteriin kuuluvien ikää). Kumpikaan ei ole nimeltään eikä olemukseltaan Ali Ravittu, ja molempia näkee vastapäisen räkälän terassilla. Sekä viina että tupakka maistuvat. Tiedän heidät somaleiksi, koska olen keskustellut heidän kanssaan mm. islamista.
Ko. sompuilla täytyy olla muitakin tuloja kuin pelkkä toimentulotuki, jos on varaa istua terassilla tupakka huulessa harva se päivä.

Aeon

Quote from: Jack Frost-Medow on 11.06.2011, 09:26:00
Tehtäneen täsmennys: onko totta siis se, että sosiaalitukien varassa elävällä ihmisellä ei voi olla nälkä, koska ei vain voi; tuet olisivat niin hyvät?
Aika sankari saa olla, jos ei varaa ruokaan ole... Kyllä sitä rahaa sitten jonnekin muualle menee.

Vaikka kukinta ei olisi aivan onnistunut, ei heikkolahjaisemmallekaan liene mahdotonta ymmärtää, että tarjonnalla on mahdollista myös luoda kysyntää. Olen usein miettinyt mitä jonoille tapahtuisi ja mitä tapahtumista voisi päätellä, jos leipäjonoissa alettaisiin jakaa rahaa ruoan sijaan? Aluksi voitaisiin kokeilla jakaa jonottajille 50€, sitten 500€ ja vaikka 3000€.

Veikkaan että jonot pitenisivät ja Homman moraalisäteilijöille ja vara-Arhinmäille löytyisi lisää jeesusteltavaa "kurjuudestamme".

Toteen perustuva tarina leipäjonoista, joka suinkaan ei ole anekdootti. Edesmenneellä isälläni oli lähes 20 vuotta sama siivoja. Eläkkeellä oleva suomalainen nainen, jolla iästä huolimatta oli virtaa ja joka ajan kuluksi siivosi parina päivänä viikossa muutamassa eri paikassa. Ideaan kuului, että siivouksen lomassa isäni ja siivooja debatoivat päivän aiheista. Siivouksen jälkeen nautiskeltiin calvadosta.

Naista oli mahdotonta saada siivoamaan niinä päivinä, jolloin sai jonottaa Hurstin piikkiin. Hänelle tuotti suurta hupia käydä jonottamassa ja jonossa "tavata ystäviä ja kavereita". Kyseessä oli hänelle eräänlainen viikon kohokohta. Kun kyselin mitä tekee kaikella  jonottamallaan leivällä, niin omien sanojensa jakeli syömäkelpoisen ruoan sukulaisille ja tuttaville.

Leivällä oli kiinnostavampi kohtalo. Toinen paikka, jossa nainen kävi siivoamassa oli Kulosaaressa meren rannalla. Siellä asunnon omistaja ja leivän jonottaja ruokkivat leivällä Kulosaaren sorsia. Yksittäistapaus, joo. mutta tämän jälkeen olen omannut suuria vaikeuksia suhtautua 100%:lla imulla kaikkeen siihen mitä "leipäjonojen" tiimoilta väitetään.

Tunnen myös tapauksen, joka käy hakemassa avustupaketteja. Paikallisella helluntaiseurakunnalla on kuulemma parhaat ja saadakseen paketin joutuu kuuntelemaan jumalan sanaa. Mielellään kuulemma kuuntelee, kun paketista riittää syötävää pitemmäksi aikaa. Kyseinen henkilö tekee raksahommia ja tienaa kohtuullisesti. Tuolla tapaa jää kuitenkin enemmän rahaa viikonloppuna juopotteluun.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

EL SID

Quote from: Jack Frost-Medow on 11.06.2011, 09:26:00

Quote from: atella on 10.06.2011, 22:41:42
Quote from: Volmari on 09.06.2011, 17:33:23

Onkohan niin, että koska ruoka jaetaan päivällä normaaliin työaikaan, niin somalit eivät ehdi töiltään paikalle? Vai löytyisikö muita syitä? Taikaseinä?  

Suurin syy on se että somalit eivät tuhlaa rahojaan viinaan, tupakkaan tms.

Kuten aiemmin olen muualla täällä todennut, koko ruokajono ilmiö on naurettavaa huijausta. On täysin mahdotonta että että Suomen sosiaaliturvan piirissä olevalla ihmisellä on nälkä, koska ei ole rahaa ostaa ruokaa.

Se voidaan matemaattisesti laskea: rahaa lykätään  kaikille niin että riittää. Ei siis vaadi mitään pohdintaa onko  sosiaaliturvan taso esim. liian matala, niin että nälkä tulee hui kamala.

näin teoriassa, todellisuudessa tilanne ei ole näin auvoinen. Kuten olen kertonut olen työni vuoksi joutunut kohtaamaan leipäjonoja ja heikon kansanosan todellisuuden. Suosittelen samaa molemmille. Nykyinen tilanne vain on sellainen, ettei pätkätöillä tai lyhennetyllä työpäivällä elä, ja työtön käytännössä näkee nälkää.
Ylimielisyys pakkaa kostautumaan. Toivottavasti näen joskus teidät molemmat hakemassa minun toimittamaa ruokaa leipäjonosta, anorektikon laihana, häpeänpuna kasvoilla, kun et halua kenenkään tunnistavan sinua, ja avun saatuasi vilahtamassa äkkiä pois, ettei kukaan tunnistaisi sinua. Leipäjonossa on tunnelmaa! Toivottavasti Jack Frost medow yrittää olla silloin luova  :roll:

Jack Frost-Medow

Quote from: EL SID on 11.06.2011, 18:18:35olen työni vuoksi joutunut kohtaamaan leipäjonoja ja heikon kansanosan todellisuuden. Suosittelen samaa molemmille. Nykyinen tilanne vain on sellainen, ettei pätkätöillä tai lyhennetyllä työpäivällä elä, ja työtön käytännössä näkee nälkää.
Ylimielisyys pakkaa kostautumaan. Toivottavasti näen joskus teidät molemmat hakemassa minun toimittamaa ruokaa leipäjonosta, anorektikon laihana, häpeänpuna kasvoilla, kun et halua kenenkään tunnistavan sinua, ja avun saatuasi vilahtamassa äkkiä pois, ettei kukaan tunnistaisi sinua. Leipäjonossa on tunnelmaa! Toivottavasti Jack Frost medow yrittää olla silloin luova  :roll:

Epäselväksi jäi miksi leipäjonossa pitää hävetä ja mitä? Mitä hävettävää heikkolahjaisella on, siis sellaisella joka yrittää tai on yrittänyt parhaansa, mutta kyvyt ja taidot eivät vain riitä kantamaan omaa painoa? Tai sirkkeliin kompastuneella sokealla orvolla, joka sai syövän? En oikein voi kuvitella, että leipäjonossa häpeävät kuin ne, jotka sisimmässään tietävät, että eivät todellisuudessa kuulu sinne.

Olen asunut samassa paikassa kohta 30 vuotta ja tässä 700 metrin päässä on jaettu leipää reilusti yli kymmenen vuotta, paikkaa hieman vaihtaen. Vaikka en jonossa päivystäkään, niin aika monta kertaa olen käynyt ihan vierestä touhua katsomassa. Silmiinpistävää joukossa on ollut valokuvaamiseen vihamielisen asenteen lisäksi keskimääräisen jonottajan huomattava ylipaino. Kaikki anorektikot ja nälkä-Marvinit ovat loistaneet poissaolollaan.

kkatajis

Quote from: henkka on 11.06.2011, 00:51:15
Se, että mamut saa kaiken mitä ne kehtaa pyytää johtuu siitä, että kolme vuotta valtio maksaa kaikki kulut mitä kunnille tulee mamuista. Eli kuntien sossutädit luulevat olevansa hyviä työtekijöitä kun he jakavat rahaa anteliaasti mamuille.

Mitä enemmän sossu antaa rahaa, sitä enemmän ne mamut tukevat kunnan elinkeinoelämään, ja taikaseinästä rahaa tulee......
Itse olen ollut sitä mieltä että nämä harkinnan varaiset pitää ilmoittaa verottajalle jolloin ne olisivat läpinäkyviä muille. Läheinen ystävä kertoi tapauksesta jossa yhden ryhmän edustajat kävellyt kauppaan ja kalleimmat pyörät alle ja tästä omistaja soitti sitten sosiaalivirkailijalle ja sieltä vastaus ole hiljaa ja myy pyöriä että silleen, jos saan veikata pyörät lähtivät saman tien myyntiin ja sitten ostetaan käytetyt tilalle lapsille (kun vanhemmat ei tarvitse tai nähnyt ikinä että ajaisivat). Eli nämä harkinnan varaiset hommat pitää lopettaa täysin menköön kirpparille hakemaan eli sossulta sopimus muutaman kirpparin kanssa tavaroista (kierrätys keskus esim josta normi porukka hakee kamaa). IMHO
eikun hommaa putkeen

Haima

QuoteSiis 230e vuokran jälkeen jäi käteen?

Ei vaan tuosta olisi pitänyt maksaa vuokrakin, koska vuokraan sossu ei antanut mitään tukea, sillä olihan minulla vakituista tuloa: toinen vanhempani oli maksanut vuokran muutaman kuukausi sitten. Se katsottiin vakituiseksi tuloksi. Mieti sitä. Vuokra taisi tuolloin olla ehkä noin 350 e eli käytännössä budjettini oli noin -120 euroa. Jotenkin siitä selvittiin, mutta voin todeta, että vitutti kyllä joka sekunti siinä tilanteessa.
Ajaan Ali: "Vittu mikä huora, ämmä se oikeen on ufff..!"
-Kommentti raiskatusta suomalaistytöstä-

pupmuli

Jos Suomessa ei voi olla niin köyhä, että joutuu käymään leipäjonossa, niin miten sitten selitetään asunnottomat? Ai niin, juoppoja kaikki hekin. Ja töitäkin löytyy kaikille ketkä vaan haluavat, jep jep.

Kyllä 420 eurolla toki väliaikaisesti pärjää, ja miksei perusterve sinkku pidempäänkin. Jotkut vaan joutuvat elämään noilla summilla kymmeniä vuosia, jopa ilman omaa syytä esim. sairauden takia. Mutta näköjään joidenkin mielestä köyhän pitääkin kärsiä, jos eivät tajua kuolla pois.

pelle12

Quote from: pupmuli on 12.06.2011, 10:38:29
Jos Suomessa ei voi olla niin köyhä, että joutuu käymään leipäjonossa, niin miten sitten selitetään asunnottomat? Ai niin, juoppoja kaikki hekin. Ja töitäkin löytyy kaikille ketkä vaan haluavat, jep jep.

Kyllä 420 eurolla toki väliaikaisesti pärjää, ja miksei perusterve sinkku pidempäänkin. Jotkut vaan joutuvat elämään noilla summilla kymmeniä vuosia, jopa ilman omaa syytä esim. sairauden takia. Mutta näköjään joidenkin mielestä köyhän pitääkin kärsiä, jos eivät tajua kuolla pois.
Jep.jep. Ja joiltain puuttuu ns. empatia täysin. Ja jopa sellaiset. jotka itse joskus ovat vilua ja nälkää kärsineet, hyvin nopeasti ahdinkonsa unohtavat kun pääsevät lämpimään lihapatojen ääreen. Niin on ihmispsyyke rakennettu.

pelle12

pelle12

Pienistä tuloista vielä: Takuueläke on 687 euroa, jonka päälle voi tietysti saada eläkkeensaajan asumistukea asumismenojen mukaan. Summalla varmaan pärjää, jos on terve, ei juopottele tai tupakoi (vaikkei käteenjäävä summa asumismenojen jälkeen tietenkään ole tuota 687), mutta jos henkilöllä on suuret sairauskulut, varmaan tiukkaa tekee.

EL SID

Quote from: Jack Frost-Medow on 12.06.2011, 00:30:58
Quote from: EL SID on 11.06.2011, 18:18:35olen työni vuoksi joutunut kohtaamaan leipäjonoja ja heikon kansanosan todellisuuden. Suosittelen samaa molemmille. Nykyinen tilanne vain on sellainen, ettei pätkätöillä tai lyhennetyllä työpäivällä elä, ja työtön käytännössä näkee nälkää.
Ylimielisyys pakkaa kostautumaan. Toivottavasti näen joskus teidät molemmat hakemassa minun toimittamaa ruokaa leipäjonosta, anorektikon laihana, häpeänpuna kasvoilla, kun et halua kenenkään tunnistavan sinua, ja avun saatuasi vilahtamassa äkkiä pois, ettei kukaan tunnistaisi sinua. Leipäjonossa on tunnelmaa! Toivottavasti Jack Frost medow yrittää olla silloin luova  :roll:

Epäselväksi jäi miksi leipäjonossa pitää hävetä ja mitä? Mitä hävettävää heikkolahjaisella on, siis sellaisella joka yrittää tai on yrittänyt parhaansa, mutta kyvyt ja taidot eivät vain riitä kantamaan omaa painoa? Tai sirkkeliin kompastuneella sokealla orvolla, joka sai syövän? En oikein voi kuvitella, että leipäjonossa häpeävät kuin ne, jotka sisimmässään tietävät, että eivät todellisuudessa kuulu sinne.

Olen asunut samassa paikassa kohta 30 vuotta ja tässä 700 metrin päässä on jaettu leipää reilusti yli kymmenen vuotta, paikkaa hieman vaihtaen. Vaikka en jonossa päivystäkään, niin aika monta kertaa olen käynyt ihan vierestä touhua katsomassa. Silmiinpistävää joukossa on ollut valokuvaamiseen vihamielisen asenteen lisäksi keskimääräisen jonottajan huomattava ylipaino. Kaikki anorektikot ja nälkä-Marvinit ovat loistaneet poissaolollaan.

mikä on "heikkolahjainen"? sellainen vanha, tekun käynyt tuttu, joka huomaa olevansa 45-vuotiaana ja irtisanottuna liian vanha työmarkkinoille?
Riittä, kun katsoo kuvia leipäjonoista, niin huomaa, että näet jonossa jonottavat kuten haluat. Jos kerran asut leipäjonojen naapurista, niin laita toki, todistaaksesi väitteesi, kuva, jossa vaikkapa edes puolet ovat mainitsemiasi liikalihavia.

toki lihavuudelle on selityksensä: persaukiset joutuvat ostamaan halvinta ja siis lihottavinta ja epäterveellisintä ruokaa. Sama määrä kevytruokaa ja parasta filettä ei taatusti jää vyötärölle.

pelle12

Luulisi leipäjonossa seisomisen olevan sen verran nöyryyttävää ja ikävää, ettei sinne ihan huvikseen lähde. Ja jos joku ajattelee, että toimeentulotuella elää leveää elämää, voihan sitä kokeilla! Tuki on siksi varsin pieni, ettei sitä ole tarkoitettukaan pysyväistueksi, vaan auttamaan henkilö pahimman yli. Valitettavasti moni on jäänyt toimeentulotuelle vuosikausiksi, ja se alkaa kyllä näkyä pikku hiljaa ihan pukeutumisesta alkaen. Kannattaa myös muistaa, että toimeentulotuki on kunnan maksama, ja monet kunnat ovat vetäneet remmit todella tiukalle, joten harkinnanvaraisia lisätukia on monen turha kinuta, vaikka olisi kuinka tarve.
Mikään järjestelmä ei ole niin ilmatiivis, etteikö joku voisi sitä hyväksikäyttää. Näin on myös toimeentulotuen osalta, mutta kyllä alikäyttö taitaa olla suurempi 'ongelma' kuin väärinkäyttö. Eritoten vanhempi väestö pitää 'köyhäinapua' niin nöyryyttävänä, että jättää mieluummin hakematta tai kokee hakemisen niin monimutkaiseksi lippuineen lappuineen ja kuitteineen pankkiotteineen, että jää mieluummin sitä 50 euroa vaille, jonka kenties saisi lääkemenoihin.

Saturoitunut

Quote from: Jack Frost-Medow on 12.06.2011, 00:30:58

"Mitä hävettävää leipäjonossa seisomisessa on, sehän tarkottaa vaan että oot tyhmä tai vammanen?? Oon käynyt usein tuijottamassa ja ottamassa kuvia näistä ihmisistä..."

Ja tämä vielä sen jälkeen kun ketjussa on ensin mässäilty mehukkailla anekdooteilla ruoka-avun väärinkäyttäjistä. Mikä tosiaan voisi hävettää? Siinäpä vasta pähkinää kerrakseen. Toivottavasti joku ei-heikkolahjainen voi auttaa, kun en millään itse keksi. ???

Ammadeus

Kas somalit eivät juo eivätkä tupakoi,ovat muutenkin taitavia sinnimään pienen tukensa kanssa mallikelpoisesti ne harvat jotka valtion tukia saavat.
Suurin osa somaleistahan on menestyviä yrittäjiä,toki joukossa on korkeasti koulutettuja "duunareita"myös.
Nokia työllisti heitä runsain joukoin aikanaan, mutta nyt firman ollessa laskusuhdanteen kourissa ovat kilpailijat napsineet lahjakkuudet riveihinsä
mahtavaa palkkapussia tarjoten.
Eli yksinkertaisesti somali pärjää,siksi ei leipäjono.

valtakunnanpärkhele

Tänään Espoon Keskuksessa käydessäni useiden satojen metrien matkalla kiemurteli ruokajono. Liityin jonoon.
Tästä satojen ihmisten porukasta karkeasti puolet olivat maahanmuuttajia suurimpina ryhminä venäjä, viro, joitan arabeja, turkkilaisia ja aasialaisia sekä muutama länsi-afrikan nigga loput pottunokkia. Oli lapsiperheitä ja vanhuksia.  Ihmisiä laidasta laitaan. Nälkä ja vähäosaisuus näytti yhdistävän Suomen varakkaimmassa kunnassa Espoossa suuren joukon ihmisiä.

Kunniakansalaiset loistivat tälläkin kertaa poissaolollaan kuten aina.  No ei hätää, muutaman lapsiperheen ryhmän  Afrikansarven yli-ihmisiä bongasin lähistöllä  aterioimassa turkulais-lähtöisessä pikaruokalassa, jonka iloinen afrikkalainen nauru täytti. Joten pelkoni oli turha, eivät Somput ole ainakaan nälkään kuolemassa ihan heti vaan heistä pidetään edelleen hyvää huolta.

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Marius

Somalialaisia ei voi/saa olla ruokajonoissa, koska kotoutus toimii ja rikkaat eivät ole ruokajonoissa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

foobar

Quote from: valtakunnanpärkhele on 26.01.2015, 18:06:07
Joten pelkoni oli turha, eivät Somput ole ainakaan nälkään kuolemassa ihan heti vaan heistä pidetään edelleen hyvää huolta.

Tämä on varmaan tullut selväksi jokaiselle, joka on Suomeen kärsimään tulleen kaapuakan kadulla nähnyt. Vaikka suhteessa oman kansan iloisiin jalkapallonpelaajiin oltaisiinkin tossun alla, kantaväestöön suhteessa ollaan herraluokkaa niin käytöksen kuin elintasovarustuksenkin suhteen.

Kiinnostuksella muuten odotan sitä päivää kun näille aletaan tekemään leikkauksia ylipainon vuoksi. Olen varma, etteivät moniosaajamme maksa niitä itse.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Rubiikinkuutio

Nälkä ja vähäosaisuus näytti yhdistävän Suomen varakkaimmassa kunnassa Espoossa suuren joukon ihmisiä.

Kauniainen? Vai miten lasket varakkuuden? Siellä on ainakin asukkailla korkeamman tulot kuin Espoossa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

valtakunnanpärkhele

Quote from: Rubiikinkuutio on 26.01.2015, 18:51:36

Nälkä ja vähäosaisuus näytti yhdistävän Suomen varakkaimmassa kunnassa Espoossa suuren joukon ihmisiä.

Kauniainen? Vai miten lasket varakkuuden? Siellä on ainakin asukkailla korkeamman tulot kuin Espoossa.
Totta 1,5km päässä Espoon Keskuksesta oleva Kauniainen on Suomen varakkain kunta, Espoo on  vasta toiseksi varakkain.
http://www.iltalehti.fi/talous/2014121818938289_ta.shtml

Toisaalta minusta Espoon sisällä sijaitseva Kauniainen ei ole oikea kunta vaan suomenruotsalainen parasiitti-kaupunginosa, joka tuotattaa kaikki ikävät palvelut Espoolla ja kaikki kivat itse... eikä muuten asu somppuja ja muitakaan varsinaisia pilaamassa rikastamassa katukuvaa tuolla. Luulis RKP:n ja Kokoomuksen johtamassa onnelassa otettavan ideologiansa mukaisesti avosylin vastaan maailman hätää kärsivät  samalla näyttäen esimerkkiä muille mutta ei...  haistan tässä pahemman luokan NIMBY:lyä ja kaksilla korteilla pelaamista.

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Rubiikinkuutio

Quote from: valtakunnanpärkhele on 26.01.2015, 18:54:54

Totta 1,5km päässä Espoon Keskuksesta oleva Kauniainen on Suomen varakkain kunta, Espoo on  vasta toiseksi varakkain.
http://www.iltalehti.fi/talous/2014121818938289_ta.shtml

Kauniainen on reikänä Espoon keskellä. Se on yrittänyt pitää huolen että sinne muuttaa vain lähinnä varakkaita ruotsinkielisiä ihmisiä ja palkinnoksi se tarjoaa näille suurien tonttien hintojen kompensoimiseksi pienemmän veroprosentin, joka onkin merkittävä asia nimenomaan suurituloisille.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."