News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-05-08 Vartti: Persut hyökkäävät luontoa ja eläimiä vastaan

Started by -gentilhommehki-, 09.05.2011, 11:51:30

Previous topic - Next topic

Pliers

Quote from: Mulli on 16.05.2011, 14:47:48
Kyse on oikeastaan siitä, missä kunnossa tämä pallukka on ihmisen kadottua oman hulluutensa ansiosta maailmankaikkeuden historiaan.
...

Koko kirjoitus oli erinomainen. Tuo tiivistää melkolailla oman näkemykseni. Me olemme tällä pallolla vain vieraina.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Pliers

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Voitko osoittaa mihin viittaa, että mitä tarkoitat viherpesuyrityksellä tässä ja millä logiikalla?

Varmaan kannattaa selata viestejä taaksepäin. Sieltä se vastaus löytyy. En jaksa ruveta päivän selvää asiaa sinulle selittämään.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 11:32:18
Yritit esittää, että koska minkki tekee tuhoa Suomen luonnossa, tulee sen olla katiskankokoisessa häkissä. Kysymys on siitä, että vieraslajia pidetään oloissa, jotka sotivat kaikkia normaaleja moraalikäsityksiä vastaan.
Sinussa nyt öyhää väärinkäsityksen henki. En ole esittänyt näkemyksenäni, että minkin pitäisi elää häkissä.

Sinun kolikkosi kaksi puolta ovat 1.minkki luonnossa tekemässä pahojaan 2. minkki häkissä. Jollet tuota tarkoittanut, olisi kannattanut kirjoittaa tarkemmin.


Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Lanseeraat käsitteen "normaalit moraalikäsitykset".

Moraali on käsitys oikeasta ja väärästä, joten se on kulttuurisesti kohtuullisen homogeeninen.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Sekoitat tunteellisen tuohtumisen minkin elinoloista turkistarhoilla moraalikäsitykseen ja normaaliuteen.

En ymmärrä, mitä tarkoitat. Selventäisitkö hieman.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Ainoa normaali asia on kiihtyä huonoista elinolosuhteista sen takia, että samaistuu huonoissa elinolosuhteissa eläjään, vaikkapa nyt minkkiin. Tästähän söpöstelyssä on kyse. Tunnepitoinen kiihkoilu on käsitteenä eri asia kuin moraali.

Tunnepitoinen kiihkoilu on eri asia kuin moraali. Minäen suhtaudu asiaan tunteella, enkä taatusti ole kiihtynyt. Se, että kykenee astumaan toisen asemaan, on empatiaa. Jollei siihen kykene, on se psykopatiaa. Kummassakaan ei ole kyse söpöstelystä, joten voi jo heittää onnettoman hypoteesisi roskiin.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Mitenkähän normaali moraalikäsitys määriteltäisiin? (Kenen? Minkä maailmankuvan mukaan? Minkä aikakauden? Missä maailmankolkassa? Minkälaisissa olosuhteissa: kriisissä vai yltäkylläisen rauhan ajan vallitessa?

Jätän sinut miettimään tuota. Minkähänlaista moraalikäsitystä pitäisi Suomessa tänään noudattaa. Mahdatkohan saada unta, kun mysteeri on niin valtaisa.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Louhi

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Voitko osoittaa mihin viittaa, että mitä tarkoitat viherpesuyrityksellä tässä ja millä logiikalla?
Varmaan kannattaa selata viestejä taaksepäin. Sieltä se vastaus löytyy. En jaksa ruveta päivän selvää asiaa sinulle selittämään.
No ei se haittaa. Kuitataan tuo sinun epäjohdonmukaisuutesi empatialla:
:-*

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Sinussa nyt öyhää väärinkäsityksen henki. En ole esittänyt näkemyksenäni, että minkin pitäisi elää häkissä.
Sinun kolikkosi kaksi puolta ovat 1.minkki luonnossa tekemässä pahojaan 2. minkki häkissä. Jollet tuota tarkoittanut, olisi kannattanut kirjoittaa tarkemmin.
Ensin luet väärin ja sitten teet vääriä johtopäätöksiä, ja sitten syytät muita siitä, ettet arvannut oikein, mitä he ajatelivat. Älä tuomitse itseäsi kovin kovakouraisesti: kuitataan tämä puolestaan halauksilla.
:-*

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Selventäisitkö hieman.
Voit pohtia tätä taktiikkaa tykönäsi ja selata vastauksia eessun taassun sekä keksiä nokkelia aasinsiltoja asian vierestä sekä jotain ilkeähköltä kuulostavaa kommentiksi tähän (et pysty kuitenkaan kieltäytymään kiusauksesta)(ei kuitata).

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Tunnepitoinen kiihkoilu on eri asia kuin moraali. Minäen suhtaudu asiaan tunteella, enkä taatusti ole kiihtynyt. Se, että kykenee astumaan toisen asemaan, on empatiaa. Jollei siihen kykene, on se psykopatiaa. Kummassakaan ei ole kyse söpöstelystä, joten voi jo heittää onnettoman hypoteesisi roskiin.
Et suhtaudu asiaan tunteella. Joo.

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Jätän sinut miettimään tuota. Minkähänlaista moraalikäsitystä pitäisi Suomessa tänään noudattaa. Mahdatkohan saada unta, kun mysteeri on niin valtaisa.
Erittäin empaattisesti :-* toivotan rakkautta, maailmanrauhaa, iloa, valoa ja jatkuvia oivalluksia kommunikaatiotaitojen opintiellä.  :-*
Ärsyttää.

Pliers

Antisi keskusteluun on kyllä varsin vähäinen. Vastaillaan nyt, kunei ole tärkeämpääkään.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Voitko osoittaa mihin viittaa, että mitä tarkoitat viherpesuyrityksellä tässä ja millä logiikalla?
Varmaan kannattaa selata viestejä taaksepäin. Sieltä se vastaus löytyy. En jaksa ruveta päivän selvää asiaa sinulle selittämään.
No ei se haittaa. Kuitataan tuo sinun epäjohdonmukaisuutesi empatialla:
:-*

Quote from: Louhi on 15.05.2011, 08:56:04
Koskaan, ikinä ei ole kettutyttöporukka itkenyt ikävältä näyttävien, vastenmielisten tai vaikeasti hahmotettavien olentojen perään: ...
Quote from: Louhi on 15.05.2011, 08:56:04
Mietitäänpäs ketkä tahot oikeastaan suojelevat Suomen luontoa: riistayhdistykset, maanviljelijät, kalastajat, kalastusyhdistykset (rapurutto), yksityiset ja puutarhansa kuopsuttajat.

Yrität sanoa, etteivät luonnonsuojelijat suojele luontoa, vaan mainitsemasi tahot, jotka mielestäsi ovat niitä oikeita luonnonsuojelijoita, iloisesti viherpeset.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Sinussa nyt öyhää väärinkäsityksen henki. En ole esittänyt näkemyksenäni, että minkin pitäisi elää häkissä.
Sinun kolikkosi kaksi puolta ovat 1.minkki luonnossa tekemässä pahojaan 2. minkki häkissä. Jollet tuota tarkoittanut, olisi kannattanut kirjoittaa tarkemmin.
Ensin luet väärin ja sitten teet vääriä johtopäätöksiä, ja sitten syytät muita siitä, ettet arvannut oikein, mitä he ajatelivat. Älä tuomitse itseäsi kovin kovakouraisesti: kuitataan tämä puolestaan halauksilla.
:-*

Quote from: Louhi on 15.05.2011, 08:56:04
Pitää olla söpö sen elukan niin, että sitten viis siitä, (1.)vaikka minkki aiheuttaa enemmän tuhoa luonnossa (2.)kuin häkissä, kun se on söpö.

Kolikon kaksi puolta. Ei muuta.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
En ymmärrä, mitä tarkoitat. Selventäisitkö hieman.
Voit pohtia tätä taktiikkaa tykönäsi ja selata vastauksia eessun taassun sekä keksiä nokkelia aasinsiltoja asian vierestä sekä jotain ilkeähköltä kuulostavaa kommentiksi tähän (et pysty kuitenkaan kieltäytymään kiusauksesta)(ei kuitata).

Jos kirjoitat jotain, missä ei ole päätä eikä häntää, kuten:
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 15:14:12
Sekoitat tunteellisen tuohtumisen minkin elinoloista turkistarhoilla moraalikäsitykseen ja normaaliuteen.
on vastuu sinun, mutta se ei poista minun oikeuttani kysyä selvennystä.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Tunnepitoinen kiihkoilu on eri asia kuin moraali. Minäen suhtaudu asiaan tunteella, enkä taatusti ole kiihtynyt. Se, että kykenee astumaan toisen asemaan, on empatiaa. Jollei siihen kykene, on se psykopatiaa. Kummassakaan ei ole kyse söpöstelystä, joten voi jo heittää onnettoman hypoteesisi roskiin.
Et suhtaudu asiaan tunteella. Joo.

Osoita. Jokainen argumenttini on faktapohjainen.

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Jätän sinut miettimään tuota. Minkähänlaista moraalikäsitystä pitäisi Suomessa tänään noudattaa. Mahdatkohan saada unta, kun mysteeri on niin valtaisa.
Erittäin empaattisesti :-* toivotan rakkautta, maailmanrauhaa, iloa, valoa ja jatkuvia oivalluksia kommunikaatiotaitojen opintiellä.  :-*

Et ole kyennyt argumentoimaan mitenkään väitteidesi todistukseksi, joten kuvittelet pääseväsi kuin koira veräjästä kaivamalla pussillisen hymiöitä ja jauhamalla kasakaupalla paskaa. Olisit edes yrittänyt. Tämä oli helppoa kuin lapsen lyöminen.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Louhi

 ;D
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 19:49:31
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 17:01:55
Tunnepitoinen kiihkoilu on eri asia kuin moraali. Minäen suhtaudu asiaan tunteella, enkä taatusti ole kiihtynyt. Se, että kykenee astumaan toisen asemaan, on empatiaa. Jollei siihen kykene, on se psykopatiaa. Kummassakaan ei ole kyse söpöstelystä, joten voi jo heittää onnettoman hypoteesisi roskiin.
Et suhtaudu asiaan tunteella. Joo.
Osoita. Jokainen argumenttini on faktapohjainen.
Sanot, ettet suhtaudu asiaan (mikä jää määrittelemättä) tunteella, minkä sitten myönnän, minkä jälkeen vaadit, että pitää osoittaa. Mitähän pitää osoittaa ja miten siihen liittyy, että joku tarkemmin määrittelemätön argumenttisi on faktapohjainen?
Ärsyttää.

LambOfGod

Quote from: vihanator on 09.05.2011, 11:54:57
Hipit voisivat vähentää sitä pilvenpolttoa ja palata todellisuuteen.
VOin kokemuksesta kertoa, että lähemmäksi todellisuutta pääsee psykoaktiivisten ja psykedeelejen avulla. Lisää ganjaa ja psilosybiiniä noille ääliöille ja tuollaiset aivopierut lakkaavat.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Pliers

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:15:54
;D
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 19:49:31
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Et suhtaudu asiaan tunteella. Joo.
Osoita. Jokainen argumenttini on faktapohjainen.
Sanot, ettet suhtaudu asiaan (mikä jää määrittelemättä) tunteella, minkä sitten myönnän, minkä jälkeen vaadit, että pitää osoittaa. Mitähän pitää osoittaa ja miten siihen liittyy, että joku tarkemmin määrittelemätön argumenttisi on faktapohjainen?

Pahoitteluni, jos tulkitsin väärin. Kirjoittaessa äänenpainot eivät selviä. Koko viestisi kontekstissa, sen saattoi tulkita vittuiluksi. Hyvä, ettei niin ollut.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Louhi

Quote from: Pliers on 16.05.2011, 21:30:36
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:15:54
;D
Quote from: Pliers on 16.05.2011, 19:49:31
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 18:07:15
Et suhtaudu asiaan tunteella. Joo.
Osoita. Jokainen argumenttini on faktapohjainen.
Sanot, ettet suhtaudu asiaan (mikä jää määrittelemättä) tunteella, minkä sitten myönnän, minkä jälkeen vaadit, että pitää osoittaa. Mitähän pitää osoittaa ja miten siihen liittyy, että joku tarkemmin määrittelemätön argumenttisi on faktapohjainen?
Pahoitteluni, jos tulkitsin väärin. Kirjoittaessa äänenpainot eivät selviä. Koko viestisi kontekstissa, sen saattoi tulkita vittuiluksi. Hyvä, ettei niin ollut.
Tulkitseminen on vaarallista, etenkin rivien välistä tulkitseminen sekä ajatusten lukeminen, mutta vain milloin yritetään tulla ymmärretyiksi. Manipuloitaessa ei, vaan päinvastoin.

Kettutytöt eivät varmasti tule ikinä vapauttelemaan yhtään ainoaa yliopistolabrojen Caenorhabditis elegans -matoa, joita tutkismuskäyttöön surutta silvotaan. Ns. söpöysargumentti käytännössä. (Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko minkillä inhimilliset (sic!) olosuhteet pikkuhäkissä vai vieraassa luonnossa.)
Ärsyttää.

LambOfGod

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:43:17
Tulkitseminen on vaarallista, etenkin rivien välistä tulkitseminen sekä ajatusten lukeminen, mutta vain milloin yritetään tulla ymmärretyiksi.
Sama koskee ihan täysin jopa puhelinkeskustelua. Sen verran tärkeä osa keskustelua on kehonkieli.
Netissä asia on vielä vaikeampaa tietenkin.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Pliers

Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:43:17
Kettutytöt eivät varmasti tule ikinä vapauttelemaan yhtään ainoaa yliopistolabrojen Caenorhabditis elegans -matoa, joita tutkismuskäyttöön surutta silvotaan. Ns. söpöysargumentti käytännössä. (Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko minkillä inhimilliset (sic!) olosuhteet pikkuhäkissä vai vieraassa luonnossa.)

Yritä nyt irroittautua tuosta hypoteesista. Kettutytöt ovat kiinnostuneita turkiseläinten hyvinvoinnista. Animalia sen sijaan vastustaa eläinkokeita. Susiryhmä on kiinnostunut susien ja muiden suurpetojen asemasta. Veturinkuljettajat kuljettavat veturia. jne.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Louhi

Quote from: Kaapo on 17.05.2011, 02:15:16
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:43:17
Kettutytöt eivät varmasti tule ikinä vapauttelemaan yhtään ainoaa yliopistolabrojen Caenorhabditis elegans -matoa, joita tutkismuskäyttöön surutta silvotaan. Ns. söpöysargumentti käytännössä. (Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko minkillä inhimilliset (sic!) olosuhteet pikkuhäkissä vai vieraassa luonnossa.)
Mielestäni söpöysfaktori on ihan perusteltu. Ei yliopisto esimerkissä, mutta sukupuutto skenaariossa kyllä. On mielestäni paljon lievempi asia, jos joku suunnilleen näkymätön tai melkein kuin joku toisenlainen vipeltäjä lakkaa olemasta kuin se, että jotakin oikeasti uniikkia ja siistiä häviää. Se on tosin vain minun mielipiteeni. Joku voi olla siitä eri mieltä kuin minä, mutta kyseessä on jonkinasteinen makuasia.
Ymmärrän, mutta ekologisen kokonaisuuden kannalta voi sillä lähes näkymättömällä pikkunilviäisellä olla suunnattoman suuri merkitys. Esim. merten ekosysteemit uhkaavat tällä haveria romahtaa kokonaan ja aika vähän tämä maailmanlopunskenaario jäytää normaalia kaupunkimoralistia, esim. cityvihreää tai animaliaa tai kettytyttöä.
Ärsyttää.

Pliers

Quote from: Louhi on 17.05.2011, 20:00:58
... ja aika vähän tämä maailmanlopunskenaario jäytää normaalia kaupunkimoralistia, esim. cityvihreää tai animaliaa tai kettytyttöä.

Mistä ihmeestä keksit näitä höpöjuttuja?!

Ilmaston suojelu
http://www.wwf.fi/ymparisto/ilmastonmuutos/

Metsien suojelu
http://www.wwf.fi/ymparisto/metsat/

Merten suojelu
http://www.wwf.fi/ymparisto/meret_sisavedet/

Musta ei muutu valkoiseksi, vaikka yrität niin väittää (ilman perusteluja).
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Louhi

Quote from: Kaapo on 18.05.2011, 02:11:00
Quote from: Louhi on 17.05.2011, 20:00:58
Quote from: Kaapo on 17.05.2011, 02:15:16
Quote from: Louhi on 16.05.2011, 21:43:17
Kettutytöt eivät varmasti tule ikinä vapauttelemaan yhtään ainoaa yliopistolabrojen Caenorhabditis elegans -matoa, joita tutkismuskäyttöön surutta silvotaan. Ns. söpöysargumentti käytännössä. (Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko minkillä inhimilliset (sic!) olosuhteet pikkuhäkissä vai vieraassa luonnossa.)
Mielestäni söpöysfaktori on ihan perusteltu. Ei yliopisto esimerkissä, mutta sukupuutto skenaariossa kyllä. On mielestäni paljon lievempi asia, jos joku suunnilleen näkymätön tai melkein kuin joku toisenlainen vipeltäjä lakkaa olemasta kuin se, että jotakin oikeasti uniikkia ja siistiä häviää. Se on tosin vain minun mielipiteeni. Joku voi olla siitä eri mieltä kuin minä, mutta kyseessä on jonkinasteinen makuasia.
Ymmärrän, mutta ekologisen kokonaisuuden kannalta voi sillä lähes näkymättömällä pikkunilviäisellä olla suunnattoman suuri merkitys. Esim. merten ekosysteemit uhkaavat tällä haveria romahtaa kokonaan ja aika vähän tämä maailmanlopunskenaario jäytää normaalia kaupunkimoralistia, esim. cityvihreää tai animaliaa tai kettytyttöä.
Totta, mutta jos joku laji on vaarassa jo kadota niin sen lopullinen katoaminen tuskin horjuttaa mitään ekosysteemiä enää. Tarkoitan lähinnä sitä, että jos meillä on kaksi melkein samanlaista matoa. Toinen on kolmesenttiä pään jälkeen kaksi millimetriä paksumpi kuin toinen tms roskaa niin minua ei hirveästi haittaa, jos toinen katoaa. Minua kyllä haittaa, jos luonnost katoaa vaikkapa koalat tai leijonat, koska ne ovat siistejä elukoita. :D
Henk.koht. kannatan ekosysteemitasoista luonnonsuojelua (what ever) mutta en citykanien inhimillistämistä, enkä Saimaan norppakannan pystyynkuolettamista. (Tiedän, etteivät lauseet ole täysin rinnasteisia.)

Luonnonsuojelu on muuten terminä ja ilmiönä niin avara ja epämääräinen, että sitä näköjään pitää pohtia ja tarkentaa.

Eläintenoikeusasiaihmiset puolestaan voisivat keskittyä lobbaamaan kovempia rangaistuksia huonosta eläinten kohtelusta sekä markkinoimaan asiaansa kulttuureihin, joissa eläimiä kohdellaan todella huonosti.
Ärsyttää.

Pliers

Quote from: Louhi on 18.05.2011, 10:32:31
Henk.koht. kannatan ekosysteemitasoista luonnonsuojelua (what ever) mutta en citykanien inhimillistämistä, enkä Saimaan norppakannan pystyynkuolettamista. (Tiedän, etteivät lauseet ole täysin rinnasteisia.)

Mikään järjestö ei tietääkseni puolusta city-kaneja.

Quote from: Louhi on 18.05.2011, 10:32:31
Luonnonsuojelu on muuten terminä ja ilmiönä niin avara ja epämääräinen, että sitä näköjään pitää pohtia ja tarkentaa.

Se on kattotermi (vähän kuin maahanmuutto), jonka alle mahtuu monenlaista. Kysymys on enemmän siitä, mitä aspektia tarkastellaan.

Quote from: Louhi on 18.05.2011, 10:32:31
Eläintenoikeusasiaihmiset puolestaan voisivat keskittyä lobbaamaan kovempia rangaistuksia huonosta eläinten kohtelusta...

Näin tehdään koko ajan. Se ei kuitenkaan poissulje muita aspekteja. Voithan ryhtyä ajamaan tuota asiaa, jos tuo on asia, josta sinä olet nimenomaan kiinnostunut.

Quote from: Louhi on 18.05.2011, 10:32:31
...sekä markkinoimaan asiaansa kulttuureihin, joissa eläimiä kohdellaan todella huonosti.

Näinkin tehdään. Ymmärtänet, ettei sanoilla ole juuri painoarvoa, jos omassa maassa on epäkohtia vaikka kuinka paljon.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-