News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-04-06 US: Halla-aholaiset nousevat kapinaan

Started by PK, 06.04.2009, 19:13:09

Previous topic - Next topic

etnis

Ei kai täällä oikeasti Hommaan sitoutuneet ihmiset panttaa jonkun kirjekuoren ja 80 sentin takia? Älkää nyt jumalauta viitsikö! Itse en kehtaisi peiliin katsoa jos kortit jäisivät lähettämättä.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Futuristi on 07.04.2009, 14:09:57
Tässä tapauksessa koko jupakan käynnistäjänä oli muistaakseni jo valmiiksi Eerikäiselle katkeroitunut henkilö, jolle tuo sähköposti päätyi Eerikäisen henkilön laitettua sen levitykseen.

Pystytkö Sinä siis vakuuttamaan, että oikeusministeriössä ei ole minulle tai jollekin muulle ihmiselle valmiksi katkeroitunutta/ennaltatuntevaa/tai muuten vaan poliittisesti toisin ajattelevaa ihmistä joka ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen nähdessään nimen kortissa?

QuoteSuomessa on tuhansittain virkamiehiä. Kaikki poliisit ja opettajat esimerkiksi. Näistä valtaosa on täysiä nobodyja, joiden allekirjoittamien kannattajakorttien kaiveluun tuskin  kovin moni panostaa kovin paljon. Mistä esimiehet edes osaisivat epäillä jonkun Halla-ahon kannattajakortin allekirjoittamista, mikäli virkamies, kuten opettaja, on pitänyt poliittiset mielipiteensä työpaikallaan omana tietonaan?

Oletko sinä virkamies? Oliko Eerikäinen jotain muuta kuin rivivirkamies ennen tätä juttua?

Harri Eerikäisen tapauksella ei ole kannattajakorttien kanssa yhtään mitään tekemistä. Sotket asioita.

Päin vastoin - sinä sotket asioita ja hyökkäilet ainoastaan sen perusteella, että et pidä kirjoitustyylistäni (ei tämä ole ensimmäinen eikä ainoa kerta).

QuoteMitä v****a? Mistä olet tuollaisen väitteen keksinyt?? Minulla on sellainen hämärä muistikuva tuosta episodista, että sinä aloit kiivailla kuviteltuasi minun väittäneen tuollaista, minkä jälkeen asia selvisi ja pyysit anteeksi.

(Sen verran korjaan, että kyse ei ollut ihmisoikeuksista, vaan suurvaltapolitiikasta, muistin väärin). Nyt foliopipoilua, silloin vainoharhaa - riidankylvöä. Kaivanko höpötyksesi esiin?

Oletko edelleen sitä mieltä, että Kiina ei käy valloittamaan maailmaa, koska sinä lupaat meille niin?

(Tämä ei muuten ole mikään anteeksipyyntö:
Olen näet luvannut tämän vieraskirjan isännälle, etten aiheuta fleimisotia hänen palstallaan.)

QuoteJäitä hattuun, hyvä mies.

Katsopa peiliin, poju.

Jk. Ai niin:

Lainaus
QuoteEi kai sitä paitsi oikeusministeriölläkään ole laillista oikeutta säilyttää tiettyjä vaaleja varten perustetun valitsijayhdistyksen jäsenluetteloa ehdokkaan hyväksymisen jälkeen.

Kai? Luulisi kaltaisesi suuren tietäjän nyt moisen asian pystyvän ihan itsekin selvittämään?

Jokos sait selvitettyä tuon asian?
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Futuristi

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 07.04.2009, 14:30:06
Quote from: Futuristi on 07.04.2009, 14:09:57
Tässä tapauksessa koko jupakan käynnistäjänä oli muistaakseni jo valmiiksi Eerikäiselle katkeroitunut henkilö, jolle tuo sähköposti päätyi Eerikäisen henkilön laitettua sen levitykseen.

Pystytkö Sinä siis vakuuttamaan, että oikeusministeriössä ei ole minulle tai jollekin muulle ihmiselle valmiksi katkeroitunutta/ennaltatuntevaa/tai muuten vaan poliittisesti toisin ajattelevaa ihmistä joka ei käyttäisi tilaisuutta hyväkseen nähdessään nimen kortissa?

En tietenkään enkä tarkoittanut, että riski on tasan nolla. Tarkoitin, että se on hyvin pieni. Toteutuakseen satunnaisen virkamiehen, joita on Suomessa kymmeniä tuhansia, kohdalla, jonkun pitäisi 1) valmiiksi osata epäillä kannattajakortin allekirjoittamisesta {b]ja [/b] 2) päästä käsiksi kannattajakortteihin.

QuoteSuomessa on tuhansittain virkamiehiä. Kaikki poliisit ja opettajat esimerkiksi. Näistä valtaosa on täysiä nobodyja, joiden allekirjoittamien kannattajakorttien kaiveluun tuskin  kovin moni panostaa kovin paljon. Mistä esimiehet edes osaisivat epäillä jonkun Halla-ahon kannattajakortin allekirjoittamista, mikäli virkamies, kuten opettaja, on pitänyt poliittiset mielipiteensä työpaikallaan omana tietonaan?

Oletko sinä virkamies? Oliko Eerikäinen jotain muuta kuin rivivirkamies ennen tätä juttua?

Harri Eerikäisen tapauksella ei ole kannattajakorttien kanssa yhtään mitään tekemistä. Sotket asioita.

Päin vastoin - sinä sotket asioita ja hyökkäilet ainoastaan sen perusteella, että et pidä kirjoitustyylistäni (ei tämä ole ensimmäinen eikä ainoa kerta).

Eerikäisen jutulla edelleenkään ole minkään kannattajakorttien kanssa mitään tekemistä.

QuoteMitä v****a? Mistä olet tuollaisen väitteen keksinyt?? Minulla on sellainen hämärä muistikuva tuosta episodista, että sinä aloit kiivailla kuviteltuasi minun väittäneen tuollaista, minkä jälkeen asia selvisi ja pyysit anteeksi.

(Sen verran korjaan, että kyse ei ollut ihmisoikeuksista, vaan suurvaltapolitiikasta, muistin väärin). Nyt foliopipoilua, silloin vainoharhaa - riidankylvöä. Kaivanko höpötyksesi esiin?

Oletko edelleen sitä mieltä, että Kiina ei käy valloittamaan maailmaa, koska sinä lupaat meille niin?

(Tämä ei muuten ole mikään anteeksipyyntö:
Olen näet luvannut tämän vieraskirjan isännälle, etten aiheuta fleimisotia hänen palstallaan.)

Vaikutat ihmiseltä, joka ottaa henkilökohtaisesti (joihinkin) mielipiteisiinsä kohdistuvan kärjekkään kritiikin. Tätä ei kannattane siksi jatkaa.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Futuristi on 07.04.2009, 16:23:07
Vaikutat ihmiseltä, joka ottaa henkilökohtaisesti (joihinkin) mielipiteisiinsä kohdistuvan kärjekkään kritiikin. Tätä ei kannattane siksi jatkaa.

Kun et pysty vastaamaan sinulle osoitettuihin kysymyksiin, niin olen samaa mieltä - turha tätä on jatkaa.

Toisaalta kun  kerran foliohatuksi nimittämisen jälkeen haluat arvioida keskutelukumppaniasi, niin ehkä suot sen myös toiselle osapuolelle?

Minulle tulee puolestani Sinusta  mieleen eräs suomalainen (kaikkien varmaan tuntemalta) karikatyyri.

Se maaseudulla kioskilla mopon vieressä pilsneriä ryystävä lippalakkipäinen hemmo, jonka on aina ihan pakko puuttua toisten käymiin keskusteluihin - perustelemattomine (ja lähteettömine) mutu-mielipiteineen.

Pahin versio tuosta tyypistä on se, kun muut huutavat kevätjäille pinkovalle pikkupojalle, että "tule pois, se jää ei kestä!", niin tämä tyyppi huutaa "äh, älä usko noita, kyllä se kestää!".

Pystyn jatkossa - kuten olen tähänkin saakka pystynyt - olemaan kommentoimatta persoonallisia näkemyksiäsi. saa nähdä, pystytkö Sinä samaan.

Kiitos "keskustelusta" ja adjö.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Kristiina

Mitä enemmän kannattajakortteja, sen enemmän Supoilla, Viljasilla ja muilla riittää puuhaa ja syynättävää, jos sitä pelkää.  Kuinkahan monta epäilyttävää putkimiestä/sairaanhoitajaa/maisteria/ ja muuta tälle yhteiskunnalle vaarallista yksilöä oikein löytyykään  ??? Isänmaallisuushan on lähes rikos nykyään  >:(

Kyllä on Suomi mennyt kieroutuneeseen jamaan ei voi muuta sanoa, nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia, jotta sieltä suosta päästään pois. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Quo Vadis, Finland?

Hoi. Täältä lähetetään viimeistään perjantaina oma korttisaalis. Tunnin kun joi tuoppia ja psyykkasi tuttuja allekirjoittamaan niin simbsalabim!

Nyt jo 10 nimeä kasassa ja lisää ongitaan. ;D

JoKaGO

Mää en saanut lähetetyksi kuin kaksi korttia. Pääsiäisenä voi tulla lisää.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Jukka Latva-laho

Pääsiäisen jälkeen lähetän oman korttini.
Minusta homma hoituisi kyllä tehokkaimmin siten, että sovittais joku paikka johon propellihatut voisi kokoontua täyttämään laput ja vaihtamaan kuulumisia.

Pyydän anteeksi jos tätä on jo ehdotettu ja tähän on annettu vastaus miksi se ei voisi onnistua...
Illman: Miten tälle sivustolle voi päätyä netissä?

Ellilä: Esimerkiksi siten, että kirjoittaa Googleen hakusanoiksi minun nimeni.

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Ellilä: Siten Google toimii.

Fastracker

Milloin Halla-ahon EU Parlamenttiin pääsystä tuli Homman päätarkoitus ja Suomalaisen elämäntavan pelastus?  Ei voi kuin ihmetellä joidenkin täällä ylläpitämää uhoamista ja angstia tämän asian tiimoilta.  Olisiko sittenkin käynyt niin että on uhottu vain täällä "katu-uskottavuuden" lisäämiseksi ja tosiasiassa allekirjoitukset ovat monelta jääneet keräämättä?

Itse en näe yhtään syytä miksi Halla-ahon pitäisi, tai olisi edes suotavaa, pyrkiä MEP:ksi. Ymmärtääkseni ja lukemani perusteella Jussi itsekään ei tunnu tästä olevan kovin vakuuttunut.  Mitä korvaamatonta kokemusta hän Brysselissä saisi?  Eikö sittenkin olisi parempi jatkaa mielipiteiden muokkaustyötä ja oman nimen tunnetuksi tekemistä Suomessa, pyrkimyksenä todellisen vaikutusvallan turvaaminen seuraavien Eduskuntavaalien kautta?  Valitsijayhdistystoimintaan lähtö oli mielestäni kerta kaikkiaan hieman hätäinen, ja nyt tuntuisi siltä että monelle Hommalaiselle siitä on tullut itse tarkoitus, ja pääasia, eli Suomen nykyisen kurssin kääntäminen, on pudonnut taustalle?  Tuo kurssin kääntö, jossa Jussi Halla-aho on ollut alullepanevana voimana, ja jossa hän voi vielä tehdä jättiläisen työn, tapahtuu Suomessa eikä missään muualla.

Voisiko olla niin, että monet Hommalaiset ovat kanssani samaa mieltä, ja postin kulku JM-K:n suuntaan senkin takia odotettua vaisumpaa?

Hyviä kirjoituksia mm. Tunarilta ja Hessulta, btw. 

Siihen liittyen, Suomen Konservatiivit alkaa kuullostaa aina vain paremmalta, ja sirpaloituminen ei todellakaan ole mokutuskriittisyyden intresseissä.  On jo ansiokkaasti todettu, että Homma-henkisessä uudessa puolueessakaan ei olisi mitään järkeä;  On itsestäänselvää, että siihen olemme liian kirjava joukko, ja prioriteettimme liian kapeat.  On selvästi parempi pitää Homma hommana, ja pyrkiä suuntaamaan toimintaa aktiiviseen lobbaamiseen esim. NRA:n ja AIPAC:in tyyliin.

Jos olen väärässä, olkaa hyvät ja kouluttakaa minua.
"Maa, jossa ovat maailman kalleimmat autot, rakennusmafian aikaansaamat sikahintaiset asunnot, Euroopan kallein ruoka, maailman korkein verotus, julkisen talouden osuus on 57% ja maa täyttyy Afrikkalaisista, muslimeista ja romaneista kiihtyvään tahtiin, ei oikein voi olla matkalla kuin kohti haisevaa slummia."
Octavius

jaakkeli

Quote from: Jukka Latva-laho on 07.04.2009, 20:58:24Minusta homma hoituisi kyllä tehokkaimmin siten, että sovittais joku paikka johon propellihatut voisi kokoontua täyttämään laput ja vaihtamaan kuulumisia.

2000 propellihattua samalla paikalla olisikin näky.

QuotePyydän anteeksi jos tätä on jo ehdotettu ja tähän on annettu vastaus miksi se ei voisi onnistua...

Se ei voi onnistua siksi, että kukaan ei sitä tee, vaan mössöttää netissä siitä miksi kukaan ei tee mitään. Mitäpä jos kokeilisit vaikka heittää oman aloituksesi, että olet silloin ja silloin siinä ja siinä ravitsemusliikkessä / kahvilassa / ties missä ja pihit nuivat voivat tulla silloin pistämään samaan kirjekuoreen. Kannattaa toki katsoa paikka jostain postilaatikon vierestä, etteivät paperit jää jollekulle joka "lupaa" postittaa ne "kunhan ehtii".

Minun aloitukseni voisi olla sellainen, että kun ensi viikolla on aikaa päivisinkin, tarjoudun vapaaehtoiseksi kokeilemaan lappujoukko kädessä Kolmen sepän patsaalla pönöttämistä. Jos hommaa kokeilemaan saadaan muitakin, saadaan siinä ainakin jonkinlaista näppituntumaa siihen, miten moni kadunmies on kiinnostunut ja onnistuuko pikakäännyttäminen vaalikampanjassa.

jaakkeli

Quote from: Fastracker on 07.04.2009, 21:15:35Itse en näe yhtään syytä miksi Halla-ahon pitäisi, tai olisi edes suotavaa, pyrkiä MEP:ksi.

Voisiko olla niin, että monet Hommalaiset ovat kanssani samaa mieltä, ja postin kulku JM-K:n suuntaan senkin takia odotettua vaisumpaa?

Hyviä kirjoituksia mm. Tunarilta ja Hessulta, btw.

Miksi tänne ilmaantuu nyt jatkuvasti ihmisiä, joilla on 1-2 postausta ja tarve kysellä sitä, onko Jussin nyt ihan pakko olla ehdolla europarlamenttiin? 

maahanmuuttaja

Quote from: Fastracker on 07.04.2009, 21:15:35
Milloin Halla-ahon EU Parlamenttiin pääsystä tuli Homman päätarkoitus ja Suomalaisen elämäntavan pelastus?

Ei olekaan pelastus. EU-vaalit tuovät näkyvyyttä ja ilmaista mediatilaa. Mustamaalamista ja muuta vastustusta tulee sitä enemmän mitä suuremmaksi homma kasvaa. Se menee aina niin, että kun kannatus kasvaa, kasvaa myös vastustus. Sitä ei tarvitse pelätä.

Kannattajakortteja on ehkä hankalaa kerätä, kun valta on onnistunut luomaan tästä aiheesta puhumisesta tabun ja kuten tiedämme, suomalaiset vellihousut ovat arka ja pelokas eläinlaji. Anonyymiä vaalijärjestelmää ei suomalaisilta ole viety, ja kuten tiedämme, negatiivisia ääniä ei voi antaa.

Näkyvyyttä niin paljon kuin mahdollista, siltoja perussuomalaisiin ei kuitenkaan saa polttaa, vaikka kuinka epämiellyttävältä Soini ehkä teistä nyt tuntuu.

Fastracker

Mitä merkitystä sillä on, olenko postannut kerran vai sata tuhatta kertaa?  Antaako tyhjänpäiväisten postausten määrä kenenkään mielipiteille jotain ylimääräistä painoa?

Ole hyvä ja edistä asiaa selventävästi ja uskottavasti perustelemalla, miksi Halla-ahon pitäisi olla Europarlamentissa.

Mainittakoon, että JOS Jussi itse ilmaisee selvästi päätöksensä EU parlamenttiin ehdolle asettumisestaan, ja vielä antaa hieman vinkkiä siitä kuinka hän sinne mahdollisesti päästessään pyrkisi Eurabian hunningolle menoon vaikuttamaan, niin lupaan pyhästi lähettää oman lappuni.  Ja vaikka täällä omilla kulmillani (EU:n ulkopuolella) suomalaiset kaukana ja vähissä ovatkin, niin pyrin vielä tuomaan mukanani 2-5 samanmielistä.
"Maa, jossa ovat maailman kalleimmat autot, rakennusmafian aikaansaamat sikahintaiset asunnot, Euroopan kallein ruoka, maailman korkein verotus, julkisen talouden osuus on 57% ja maa täyttyy Afrikkalaisista, muslimeista ja romaneista kiihtyvään tahtiin, ei oikein voi olla matkalla kuin kohti haisevaa slummia."
Octavius

HaH

Quote from: Fastracker on 07.04.2009, 21:15:35

Itse en näe yhtään syytä miksi Halla-ahon pitäisi, tai olisi edes suotavaa, pyrkiä MEP:ksi. Ymmärtääkseni ja lukemani perusteella Jussi itsekään ei tunnu tästä olevan kovin vakuuttunut.  Mitä korvaamatonta kokemusta hän Brysselissä saisi?  Eikö sittenkin olisi parempi jatkaa mielipiteiden muokkaustyötä ja oman nimen tunnetuksi tekemistä Suomessa, pyrkimyksenä todellisen vaikutusvallan turvaaminen seuraavien Eduskuntavaalien kautta? 

....

Jos olen väärässä, olkaa hyvät ja kouluttakaa minua.

Pyrkimys MEP:iksi tarkoittaa vaalitouhotusta, ja sen mukanaan tuomaa media-hulabaloota. Siksi jo pelkkä pyrkiminen on itsessään mielipidenmuokkaustyötä. On aivan sama pääseekö/joutuuko Jussi Brysseliin; oleellista on se toitotus, joka aikaansaadaan asian tiimoilta. ;D

Riittikö tuo pikakoulutukseksi?
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Spambot

Moku-kriittisyys on kovemmassa huudossa kuin koskaan aiemmin, mutta silti kannattajakortteja on kerätty vain tuhat. Tämän yhtälön ymmärtäminen on mahdotonta aidolle propellipäälle koska hän ei suostu näkemään että mestari itse voisi (strategisessa mielessä) toimia tyhmästi. Halla-aho kun ei ole vielä edes sanonut varmasti asettuvansa kannattajayhdistyksen ehdokkaaksi. En tiedä miksi, mutta tällainen toiminta vaan karkottaa kannattajia. Sama kuin pitäisi äänestää henkilöä joka ehkä ottaa vastaan paikan mikäli tulee valituksi. Toki miettimisaika ja " ei ole mitään hävittävää" ovat sinänsä rationaalisia perusteluja, mutta "En minä tiedä jos ryhdyn ehdokkaaksi, mutta allekirjoita silti kannattajakortti" jättää silti epäluotettavan ja ailahtelevan kuvan.

Fastracker

[/quote]
Riittikö tuo pikakoulutukseksi?
[/quote]

No ...ei!  Miksi antaa lisää ammuksia valtamedioille päästämällä heidät ilkkumaan nöyryyttävän heikolla/riittämättömällä kannatuksella (koska onhan itsestäänselvää ja jo moneen kertaan todistettu, että riittävän suuren äänimäärän saaminen itsenäisenä on käytännöllisesti katsottuna mahdottomuus) pelkästään toisarvoisen määränpään saavuttamiseksi?

Mielestäni Halla-aho pystyy ajamaan asiaansa, lisäämään tunnettavuuttaan ja keräämään kokemusta sekä kehittämään Eduskuntavaaleihin sopivaa platformia parhaiten nimenomaan Suomesta käsin.  Median huomion menettämisestä tuskin on syytä olla huolissaan;  Siitä pitää huolen establishmentti ja heidän käsiensä työ (josta mm. juuri nyt Rovaniemen suunnalla tuntuu olevan vahvaa näyttöä).

Maahanmuuttaja-nickin tarjoamat linkit eivät sinällään valaisseet J H-A:n mietteitä kovinkaan paljon, varsinkin kun niitä lukee tänään J M-K:n julkaisemat luvut huomioon ottaen.

Mutta siitä huolimatta:  Tehdään Jussista suosittu, joo.
Octavius

MW

Quote from: Fastracker on 07.04.2009, 22:13:53

No ...ei!  Miksi antaa lisää ammuksia valtamedioille päästämällä heidät ilkkumaan nöyryyttävän heikolla/riittämättömällä kannatuksella (koska onhan itsestäänselvää ja jo moneen kertaan todistettu, että riittävän suuren äänimäärän saaminen itsenäisenä on käytännöllisesti katsottuna mahdottomuus) pelkästään toisarvoisen määränpään saavuttamiseksi?

Aika paljon on valtamedia päässyt faktoilla ja olemattomalla kannatuksella päässyt ilkkumaan tähän asti? Ymmärrän hyvin, että jopa hommalaiset ujostelevat kannattajakorttien allekirjoitusta, joskaan en hyväksy sitä. Aika opetella se "uusi poliittinen kulttuuri". Aah, muistojen 90-luku.

reino

Miksi antaa lisää ammuksia valtamedioille päästämällä heidät ilkkumaan nöyryyttävän heikolla/riittämättömällä kannatuksella...

Ootko kuullu ikinä sitä haastattelua, jossa Jouko Turkka kertoo, miten SÄÄ nöyrrryytät ittees ja ne nöyrrrrryyttttää sua.

Turkka osaa lausua ton nöyrrrrrryyttää-sanan todella hienosti.

M.

Eipä ole Homma kovin kummoisessa nousussa, jos ei kannatustaan uskalla mittauttaa. Toivottavasti näitä "mä en äänestä Halla-ahoa eurovaaleissa, kun menee muuten hyvä mies EU:ssa hukkaan" -tyyppejä ei kovin montaa löydy.

Noottikriisi

Minusta on ihan hyvä että käydään avoimin kortein ja pystypäin vaikka nöyrrrryytettäviksi. Totuus on meidän puolellamme ja kävi miten kävi, historia on meidät propellipäämaineesta puhdistava. :D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

MW

Jep, nöyrrrrytäännn sitten edes saappaat jalassa. 90-luvun alun hittimantra "uusi poliittinen kulttuuri" oli luultavasti mokutuksen ensimmäinen peitenimi *folio rapisee*. Tuli sitten vaan hetkeksi muuta tuumattavaa.

jaakkeli

Quote from: Spambot on 07.04.2009, 22:00:40Moku-kriittisyys on kovemmassa huudossa kuin koskaan aiemmin, mutta silti kannattajakortteja on kerätty vain tuhat.

Juuri tämän takia on tärkeää, että mokukriitiset saadaan perseeltään ylös, netistä veks ja tekemään hommaa oikeassa maailmassa. Kaikki näyttää helpolta paperilta mutta koko ajan vastaan tulee yllätyksiä, kuten se, ettei papereita saa kokoon niin helposti kuin ajattelisi - ihmisiltä tulee kaikenlaista kommenttia kuten "äänestäisin vaaleissa, mutta en tiedä onko tämä yhdistys nyt järkevä idea" mikä yllättää useimmat puuhanuivat täysin, kun kokemusta käytännön liikehdinnästä ei ole.

Jos emme hae tekijäkokemusta, tulee seuraavissa vaaleissa vastaan sama tilanne, emme osaakaan yhtään mitään ja koko ajan vastaan tulee yllätyksiä, kun asiat eivät sujukaan niin kuin odotamme. Emme voi vain päättää, että jätetään toiminta nyt väliin, jotta voimme panostaa enemmän seuraaviin vaaleihin, koska paras mahdollinen valmistuminen seuraaviin vaaleihin on kampanjakokemuksen kerääminen ja panostuksen jättäminen väliin nyt on jo seuraavienkin vaalien laiskottelua. Eurovaalit sopivat tähän täydellisesti, koska niissä voidaan määritellä selkeä tavoite ja suunnitelman mutta niiden tuloksella on suurta merkitystä vain, jos ne ovat joko täysi katastrofi tai täysi yllätys. Kampanjakokemuksella taas on suuri merkitys.

QuoteTämän yhtälön ymmärtäminen on mahdotonta aidolle propellipäälle koska hän ei suostu näkemään että mestari itse voisi (strategisessa mielessä) toimia tyhmästi.

Halla-aho on nyt kyllä toiminut yhdeltä osin tyhmästi: hänkään ei osannut arvioida kuinka hankalaa kannatusyhdistyksen kokoon saaminen on, mutta samankaltaista toimintaa usein sivusta seuranneena ihmettelin jo itsekin hänen lausuntojaan "merkittävän paljon enemmän kuin kahdesta tuhannesta kortista" tälle viikolle. Ihmisiä on vaikea saada tekemään yhtään mitään, moni kannattajakaan ei halua korttia allekirjoittaa ja ties mitä. Tällaisia yllättäviä seikkoja tulee vastaan kun teoriaa ja netti-intoilua yrittää vääntää tosielämän liikkeeksi ja juuri näiden ennakointi on sen kokemuksen hyöty.

Kysytään nyt taas kerran. Löytyykö täältä ihmisiä, jotka voisivat lähteä päiväsaikaan seisoskelemaan kolmen sepän patsaalle kannattajakorttien kanssa tms? Menen ensi viikolla yksin jos ei muuten, mutta kampanjointimahdollisuudet ovat kyllä toivottomat, jos toiminta jää siihen että adressimiäs tekee 99 % ja minä nyin vähän hihoja Helsingissä.

HaH

On aivan sama, pääseekö joku jonnekin, esim Hallis Rysseliin. On aivan sama, valitaanko joku edes ehdolle. Oleellista on se, onko asiasta löpinää muinaismediassa. Melu ja melske on ensisijainen päämäärä; vaalit tai valituksituleminen eivät ole edes toissijainen, vaan ovat pelkästään väline meluun, siihen ensisijaiseen.

Mielestäni Halla-aho pystyy ajamaan asiaansa, lisäämään tunnettavuuttaan ja keräämään kokemusta sekä kehittämään Eduskuntavaaleihin sopivaa platformia parhaiten nimenomaan Suomesta käsin.  Median huomion menettämisestä tuskin on syytä olla huolissaan;  Siitä pitää huolen establishmentti ja heidän käsiensä työ (josta mm. juuri nyt Rovaniemen suunnalla tuntuu olevan vahvaa näyttöä).

Ja helpointa melun ja älämölön nostattamiseen on se, että joku on ehkä ehdolla jonnekin, vai onko kuitenkaan, vai kuka sanoi mitä, ja niin edelleen.

Jos Jussi ei joudu Bryssikseen, niin kunhan saamme älämölöä. Jos Jussi joutuu Bryssikseen, niin sittenhän MEPin valtuuksin voidaan pitää vielä isompaa älämölöä. Hommalle kaikki on voittoa, oli mikä oli, ja tuli mikä tuli. Ainoa häviäjä on Jussi, joka saa sontaa niskaansa oli mikä oli, ja tuli mikä tuli.

Menetelmä "pillit pussiin, odotellaan kevättä" tuottaa vain mediahiljaisuutta. Siksi se ei ole vaihtoehto. Härkänä päälle, niin johan se huuto yltyy. Se on se idis. On sama voittaako matadori vaiko härkä, nyt on kyse siitä, että yleisö innostuu huutamaan! Homma voittaa siis aina. (Jussista en tiedä. Jussia voi ryydyttääkin jossain vaiheessa, ehkä jo nyt.) Sen sijaan Homma^^^

Vasarahammer

Halla-ahon ehdokkuudella on sinänsä tärkeä symbolinen merkitys. Näin on, koska

- viranomaiset ja valtapuolueet pyrkivät estämään Halla-ahon ehdokkuuden
- Soini antautui viranomaisten, Vihreiden naisten ja RKP:n painostuksen edessä eikä päästänyt Jussia ehdokaslistalle.

Jos Jussin ehdokkuus ei toteudu (tai valitsijayhdistys ei saa kortteja kasaan), Homma on kärsinyt vakavan tappion. Pelkkä ehdokkuus on jo voitto eikä varsinaisen vaalin äänimäärällä ole suurta merkitystä.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

hxv

Quote from: Vasarahammer on 07.04.2009, 22:40:25

- Soini antautui viranomaisten, Vihreiden naisten ja RKP:n painostuksen edessä eikä päästänyt Jussia ehdokaslistalle.

Puoluetoimistosta hyvää iltaa! Onko tuosta nyt todisteita olemassa vai onko se pelkkää spekulaatiota? Onko Soini nyt Thorsin veroinen mokuttaja, kuten koko PS-puoluekin?

Niin, ja oliko Jussille luvattu se EU-ehdokkuus vai ei PS:n listoilta. Soini on puukottanut selkään sitten montaa kymmentä muutakin halukasta.

xor_rox

Quote from: jaakkeli on 07.04.2009, 22:39:04
Kysytään nyt taas kerran. Löytyykö täältä ihmisiä, jotka voisivat lähteä päiväsaikaan seisoskelemaan kolmen sepän patsaalle kannattajakorttien kanssa tms? Menen ensi viikolla yksin jos ei muuten, mutta kampanjointimahdollisuudet ovat kyllä toivottomat, jos toiminta jää siihen että adressimiäs tekee 99 % ja minä nyin vähän hihoja Helsingissä.

Tulisin, mutta olen reissussa loppuviikon. Sen sijaan jos Seinäjoelta lähtee joku paikallinen viikonloppuna liikkeelle, niin voisin ilmestyä paikalle. En tosin osaa arvioida voiko pk-seudulta kotoisin oleva käännyttää pohjalaisia =)

MW

Quote from: hxv on 07.04.2009, 22:47:25
Puoluetoimistosta hyvää iltaa! Onko tuosta nyt todisteita olemassa vai onko se pelkkää spekulaatiota? Onko Soini nyt Thorsin veroinen mokuttaja, kuten koko PS-puoluekin?

Tuskin sentään, mutta jonkinlainen datan / pelitilanteen virhetulkinta Soinille mielestäni sattui. Hyvät sinne, mutta nyt homma^^^.

Vasarahammer

Quote from: hxv on 07.04.2009, 22:47:25

En jaksa vastailla trolleille, jotka esittävät tahallaan tyhmää. Olen tehnyt Soinin toiminnasta omat johtopäätökseni ja ne riittävät minulle. Joku muu voi toki luottaa Soinin "suoraselkäisyyteen".
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

HaH

Quote from: Vasarahammer on 07.04.2009, 22:40:25

Jos Jussin ehdokkuus ei toteudu (tai valitsijayhdistys ei saa kortteja kasaan), Homma on kärsinyt vakavan tappion. Pelkkä ehdokkuus on jo voitto eikä varsinaisen vaalin äänimäärällä ole suurta merkitystä.

Ehei. Pelkkä Jussin torppaaminen on jo voitto Hommalle.

Nyt koko maa tietää ja joutuu myöntämään, että Suomessa on asioita, joista ei voi puhua, mutta joiden kuitenkin tulisi olla osa arkipolitiikkaa, koska nämä asiat koskettavat meitä kaikkia.

Keisari on yllätetty alastomana, ja yhä useampi uskaltaa sen julkisesti sanoa.