News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Voiko Jussi saada 100 000 ääntä?

Started by Eino P. Keravalta, 06.04.2009, 09:35:00

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Olen ymmärtänyt, että Jussin tulisi saada 100 000 ääntä päästäkseen eurovaaleissa läpi, ellei hänellä ole puoluetta takana. Miten realistista on saada kokoon tuo 100 000 ääntä?

On tietysti selvää, ettei tavoite ole mitenkään vähäpätöinen. Mutta mielestäni se on mahdollinen. Itse asiassa tarvitaan vain, että sata tuhatta ihmistä antaa äänensä Jussin puolesta.

Taannoin Helsingin Sanomat kysyi gallupissaan, onko Halla-aho oikeassa (maahanmuuttokritiikissään)? Lukijoista peräti 66% vastasi myöntävästi, vaikka Hesari oli tehnyt kuukausikaupalla töitä mustamaalatakseen Jussia ja hänen edustamaansa asiaa.

Jos vaaleissa äänestää, sanokaamme, 3 miljoonaa ihmistä, ja jos Jussia voisi periaatteessa kannattaa 66% eli 2/3 ihmisistä, tietäisi se Halla-aholle KAHTA MILJOONAA potentiaalista äänestäjää. Näistä tietenkään jokainen ei äänestä Jussia, mutta jos saamme näistä edes 5%, siis vaivaiset viisi prosenttia liikkeelle, on meillä kasassa vaaditut 100 000 ääntä ja Jussi menee Brysseliin että heilahtaa ja viherfasistit jäävät suu auki katsomaan.

Sanon jo nyt, että omasta puolestani olen valmis vaalityöhön Jussin puolesta, oli tämä sitten itsenäinen ehdokas tai jonkun puolueen listoilla. Voin täällä Kerava-Järvenpää-Tuusula-akselilla jakaa vaikka 1000 vaalimainosta postilaatikoihin. Eihän se ole kuin noin 50 kerrostaloa. Lisäksi täsmäiskuja keskiluokkaisille omakotitaloalueille. Voitto on mahdollinen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Timo Hellman

QuoteOn tietysti selvää, ettei tavoite ole mitenkään vähäpätöinen. Mutta mielestäni se on mahdollinen. Itse asiassa tarvitaan vain, että sata tuhatta ihmistä antaa äänensä Jussin puolesta.]On tietysti selvää, ettei tavoite ole mitenkään vähäpätöinen. Mutta mielestäni se on mahdollinen. Itse asiassa tarvitaan vain, että sata tuhatta ihmistä antaa äänensä Jussin puolesta.

Hevonen on iso eläin ja se hirnuu. Välillä se syö heinää.

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Tiikeri

Onhan tuo mahdollista mutta vaatisi aikamoisen kampanjan :D
S.P.Q.R

maitotyttö

Vaaleihin kannattaa aina käydä nöyränä tehden vaalityötä yötä päivää ja laskea äänet vasta vaalipäivän iltana. Vaalitulos voi aina yllättää suuntaan jos toiseenkin.

big bang

Jussi nyt voi saada vaikka kuinka vitusti ääniä .Tässä ei ole kyseessä mikään tavallinen poliittinen juttu tai vaali gallupeilla mitattava asia .

Silloin kuin äänestäjä on on yksin kopissa hän joutuu itseltään kysymään .Onkohan tämä nyt sittenkään oikein.Että suomalaisten pitää elättää afrikkalaisia .

Nuivuus lisääntyy koko ajan .

Hessu

Äänitavoite on realistinen. Aktiivisella vaalityöllä se on saavutettavissa. Vaikka tavoite  ei toteutuisikaan jostain ihmeen syystä, täytyy muistaa, että vaalityö kantaa hedelmää tulevaisuuteen. Jokainen uusi "herääminen" on voitto suomalaiselle yhteiskunnalle.

En miettisi tässä vaiheessa mitään lukuja vaan keskittäisin kaiken toiminnan ja miettimisen vaalityöhön ja oikean tiedon välittämiseen. Median pauhatessa vastaan meillä on riittävästi sarkaa kertoa oikeata tietoa humanitaarisesta muutosta, sen kustannuksista ja mahdollisista muista yhteiskunnallisista seuraamuksista.

Äänimäärät ja tulokset selviävät kesäkuussa, siihen asti on aika painaa hommia. Positiivisella asenteella ja tietoisena siitä, että tämä työ on nyt arvokkainta työtä Suomen hyväksi.

reino

Voi saada tai olla saamatta.

Paljon tärkeämpää jatkon kannalta on itse vaalikampanja. Prosessi. Se miten monta einopeetä saadaan innostumaan käytännön vaalityöstä, eli läpysköjen jakamisesta ja ihmisten kanssa puhumisesta turuilla ja toreilla. Tästä syntyy runko sille organisaatiolle, joka tuo nuivuudelle murskavoiton eduskuntavaaleissa. Jos on tuodakseen.

Oli Jussin maanlaajuinen äänisaalis sitten mitä oli, se on pystyttävä vähintään kymmenkertaistamaan eduskuntavaaleissa. Eli pienestä purosta on synnyttävä valtavirta, joka vie eduskuntavaaleissa kymmeniä nuivia kansanedustajia läpi eri puolueista.

M.E

Totta puhuen en usko, että Jussi saisi lähellekään 100 000 ääntä. HS:n - tai minkään muun nettigalluppeihin ei voi luottaa, koska otos on käytännossä biasoitunut.

Voin tietysti olla väärässäkin, mutta en usko suurempaan kuin 20 000 äänen saaliiseen. Perustan tämän arvion perstuntumaan, muiden vastaavien ehdokkaiden äänisaaliisiin, Helsingin vaalitulokseen ja näkyvyyteen eri medioissa.

äänitulos=(Hkigin äänisaalis/Hkigin äänioikeutetut)*(kaupungillistumisaste+0.05)*äänioikeutetut

Tuo 0.05 on "korjaustermi", jolla otetaan huomioon maaseudun äänet. Mutta kuten huomaatte, melko paljon nojaa perstuntumaan ja en olisi yllättynyt, vaikka lopullinen tulos heittäisi yli +-80%.

En ala kiistelemään, onko laskelmani aivan perseestä tai onko minullä väärä asenne. Sittenpähän nähdään vaaleissa.

PS. Saatan korjata arviotani, kunhan kannattajakorttitilanne selviää. Resitoidakseni reinon sanoja, tärkeintä on vaalikampanja, ei itse äänisaalis.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Turkulaine

Protestiääniä on Suomessa annettu yksin 100 000, vieläpä presidentinvaaleissa joissa ihmiset pitävät yleensä ääntänsä tärkeänä ja yrittävät varmistaa itselleen pressan vasemmalta, oikealta tai kepusta. Ja tämä ilman mitään hätää kuten kansainvaellusta ja monikulttuuriaivopesua.

Jussin suosio ja tunnettuus on kasvanut huomattavasti kunnallisvaaleista, joten yli 30 000 kannattajaääntä on mielestäni selviö. Siihen päälle sananvapausihmiset, loppuun asti ärsytetyt muutama sataa tuhatta aseenomistajaa ja alati kasvava kulttuurien välisten kohtaamisten uhrit. Ja tosiaan se että eurovaaleissa ei ole mitään hävittävää. Se on ihan eri asia kuin äänestää siitä onko kommunistinen muumimamma valtion keulakuvana seuraavat kuusi vuotta.

Ainoa uhka ovat ne jotka luovuttavat jo ennen kuin jaetut kortit on katsottu.

En tiedä missä te muut liikutte, mutta minä olen kuullut viime aikoina paljon Jussia tukevaa puhetta harrastuspaikoissa, kapakoissa ja missä ikinä liikunkin. Vasureita ja vielä aivan viimeaikoina antinuivia, ruotsinkielistä parempaa väkeä, perusduunareita joiden en olisi arvannut käyttävän paljon nettiä, jos jonkunnäköistä porukkaa uhoaa äänestävänsä ensi vaaleissa Jussia kun on "mitta tullut täyteen". Tapaus Halla-ahosta puhutaan aivan jokapuolella, eikä yksinomaan kielteisessä sävyssä.

Kaikki toimittajista Jeja-Pekka Rooseihin ja Osmo Soininvaaroihin tekevät jatkuvaa ilmaista mainosta. 20 000 on niin alakanttiin, että olisin valmis lyömään jonkun pullovedon asiasta M.E:n kanssa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Hessu

Olen Turkulaisen kanssa täysin samoilla linjoilla. Luovuttajat ovat ainoa uhka vaalimenestykselle. Nyt on loppurutistuksen aika, on aivan turha pohtia äänimäärää, tuleeko 20 000 vai 200 000. Ääniä tulee ja jokainen ääni on askel kohti parempaa.

Tehdään kukin tavallamme vaalityötä kesäkuun alkuun asti. Hengähdetään sen jälkeen hetki ja sitten siirretäänkin tähtäin eduskuntavaaleihin. Kirjoitetaan, puhutaan ja jaetaan sitä materiaalia, jota organisaatio meille aikanaan toimittaa.

Jussi Halla-aho

Mielestäni äänimäärillä on aivan turha arvuutella etukäteen, vaaleissahan sen sitten näkee.

Muutama kommentti M.E:lle:

QuoteVoin tietysti olla väärässäkin, mutta en usko suurempaan kuin 20 000 äänen saaliiseen. Perustan tämän arvion perstuntumaan, muiden vastaavien ehdokkaiden äänisaaliisiin,

Ketkä ovat "vastaavia" ehdokkaita. Mielestäni tilanne on melko ainutlaatuinen, ja siksi ennusteiden tekeminen on niin vaikeaa.

QuoteHelsingin vaalitulokseen

Helsingin vaalituloksesta ei voida päätellä yhtään mitään, koska ennen vaaleja 99 prosenttia ihmisistä (edes Helsingissä) ei ollut kuullutkaan minusta. Tällä hetkellä suurin osa aktiivi-ikäisestä väestöstä on ainakin kuullut nimeni. Se on sitten suuri kysymysmerkki, millainen laadullinen vaikutus viimeisen puolen vuoden höykytyksellä on ihmisiin ollut.

Lisäys: Arvuuttelua hedelmällisempää olisi nyt lähettää niitä nimmareita Mäki-Vetelälle. Muuten emme saa koskaan vastausta tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

JM-K

Reino kirjoitti osuvasti: "Paljon tärkeämpää jatkon kannalta on itse vaalikampanja. Prosessi. Se miten monta einopeetä saadaan innostumaan käytännön vaalityöstä, eli läpysköjen jakamisesta ja ihmisten kanssa puhumisesta turuilla ja toreilla. Tästä syntyy runko sille organisaatiolle, joka tuo nuivuudelle murskavoiton eduskuntavaaleissa".

Homma on juuri näin: tarvitaan paljon (=satoja)asiaan perehtyneitä kenttätyöntekijöitä, joilla on paljon vapaata aikaa (vähintään kymmeniä tunteja) ja halukkuutta satsata se tähän työhön.

Netissä istumisella ei saavuteta mitään.

Olen seurannut tässä viime viikkoina, kuinka netissä on paljon puhetta ja lupausta siitä, kuinka itse kukin kertoo keräävänsä kymmeniä kannattajakortteja Halla-ahon saamiseksi Eurovaaliehdokkaaksi.

Allekirjoituksia tulee tasaisesti, mutta niitä lupailtuja kymmenien nimien postauksia yhä odottelen. Toki niitä on muutamia jo tullut, mutta...

Nyt hipi hopi se p*rse ylös penkistä ja kentälle!

Kristiina

On se mahdollista, että Jussi saisi 100 000 ääntä. Tavoite kannattaa laittaa korkealle, niinhän muutkin puolueet tekevät, mutta paljon vähemmänkin ääniä on hyvä. Pääasia, että pääsee äänestämään Halla-ahoa, joka on todellinen vaihtoehto ja oppositio, jollaista Suomessa ei muuten ole, liekö koskaan ollutkaan, PS ei sitä ainakaan koskaan ole ollut.

Eräs Uuden Suomen kommentoija kiteytti PSn aseman näin:

"PS taitaa olla jokin kaapattu pellepuolue, jonka ainoa tehtävä on estää kunnon opposition synty ja hajottaa oppositioääniä. Protestiäänet kerätään pois oikeilta haastajilta. Zhirinovskihan oli tällainen Kremlin luomus alusta lähtien ja rikkoi oppositiorintamaa vuosia, vaikka äänesti aina hallituksen mukana.

Puolue ei saa kasvaa liian isoksi eikä siihen saa tulla sellaisia voimia, jotka puoluediktatuuri katsoo vaarallisiksi. Halla-aholaiset ovat kauhistus. Puolueiden voimasuhteet olisivat saattaneet mullistua, vaikka puoluekoneistodiktatuuri haluaa juuri kaiken säilyvän ennallaan. Suomi on oligarkia."

Ciclista

Ei voi, koska:
Olen muuten 100% varma, että Halla-aho ei tule olemaan eurovaaleissa edes ehdokkaana. Enkä paljasta tässä yhteydessä 100% luotettavaa lähdettäni! ;)
Jos muuten itse asia olisi teille se tärkein (niin kuin itse väitätte), te keskittyisitte muiden "nuivien" ehdokkaiden tukemiseen. Mutta siitä ei näy merkkiäkään. Joten syyttäkää vain itseänne tyhmyydestä.

salieri

Opiskelijat ovat hyvin verkostoituneita ja varmasti nuivuutta löytyy, pitäisikö heihin panostaa enemmän?

Roope

Isoilla puolueilla ei kai koskaan ole ollut näin heikkoja ehdokkaita. RKP ja Vasemmistoliitto saattavat molemmat tipahtaa europarlamentista. Kampanjoiden sisältö on pelkkää feelgood-huttua. Siksi henkilö-, asia- ja protestiehdokkailla Soini ja Halla-aho on erinomainen sauma olla tämän vaalin voittajia.

Soini tunnetaan jo, Halla-ahon tunnettuuden lisäämiseksi joudumme tekemään paljon jalka- ja nettityötä. Nimenkeräys on hyvä tapa tuoda sekä nimi että asia esille.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kristiina

Quote from: Ciclista on 06.04.2009, 11:25:50
Ei voi, koska:
Olen muuten 100% varma, että Halla-aho ei tule olemaan eurovaaleissa edes ehdokkaana. Enkä paljasta tässä yhteydessä 100% luotettavaa lähdettäni! ;)
Jos muuten itse asia olisi teille se tärkein (niin kuin itse väitätte), te keskittyisitte muiden "nuivien" ehdokkaiden tukemiseen. Mutta siitä ei näy merkkiäkään. Joten syyttäkää vain itseänne tyhmyydestä.

Aiotaanko Halla-aho järjestää vaaleista pois jonkun tekosyyn varjolla vai? Ei taida onnistua polkematta edes sitä näennäisdemokratiaa.  Onpas vihervasemmisto hädissään yhdestä Halla-ahosta.

Muut nuivat ei tällä kertaa kelpaa, koska heitä äänestämällä tulee tukeneeksi liero Soinia.

M.E

Quote from: Jussi Halla-aho on 06.04.2009, 11:14:11
Mielestäni äänimäärillä on aivan turha arvuutella etukäteen, vaaleissahan sen sitten näkee.

Muutama kommentti M.E:lle:

Ketkä ovat "vastaavia" ehdokkaita. Mielestäni tilanne on melko ainutlaatuinen, ja siksi ennusteiden tekeminen on niin vaikeaa.

Huonosti muotoiltu minulta. Kukaan ei ole tosiaankaan lähtenyt ehdolle vastaavalla agendalla. Vastaavilla tarkoitin tässä lähinnä henkiloitä, joilla ei ole aiempaa poliittista historiaa, kuten kansanedustajuus tai useampia kausia kunnallispolitiikassa.

QuoteHelsingin vaalitulokseen

Helsingin vaalituloksesta ei voida päätellä yhtään mitään, koska ennen vaaleja 99 prosenttia ihmisistä (edes Helsingissä) ei ollut kuullutkaan minusta. Tällä hetkellä suurin osa aktiivi-ikäisestä väestöstä on ainakin kuullut nimeni. Se on sitten suuri kysymysmerkki, millainen laadullinen vaikutus viimeisen puolen vuoden höykytyksellä on ihmisiin ollut.

Olet aivan oikeassa, että tuohon perustaminen ei välttämättä anna lähellekään oikeaa kuvaa vaalituloksesta. Ongelma vain on, että pätevien galluppien puuttuessa on parempi pohjustaa arviot johonkin konkreettiseen kuin pelkkään perstuntumaan. Tällaisen ennustamisen heikkous on nimenomaan siinä, että se on vähän kuin autolla ajo eteenpäin peruutuspeiliä käyttäen.

Ja nimenomaan tuo näkyvyys on se suurin ongelma. Vaikka vilpittomästi uskon, että enemmisto on kanssamme samaa mieltä maahanmuutto politiikasta, on epäselvää, millaisen painoarvon ihmiset sille antavat, jos ovat ylipäätään kuulleet sinusta. Näkyvyyden lisääntymisen sitten viime syksyn en ole edes yrittänyt mallintaa, koska sitä on mahdotonta mitata mitenkään mielekkäästi.

Ehkä voisin kuitenkin muuttaa sananmuotoa "korkeintaan" muotoon "odotusarvoisesti".

Toivon tietysti, että olen pessimisti ja että arvioni on naurettavan alhainen mutta en halua alkaa tekemään yksinomaan perstuntumaan pohjaavia arvioita.

Lisäys: Arvuuttelua hedelmällisempää olisi nyt lähettää niitä nimmareita Mäki-Vetelälle. Muuten emme saa koskaan vastausta tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin.

Samaa mieltä. Riippumatta sitten lopullisesta äänisaaliista, on tärkeää, että pääsisit edes ehdolle ja voisit tarjota aidosti erillaisen vaihtoehdon äänestäjille. Kampanjointi nyt on myos kampanjointia eduskuntavaaleja ajatellen.

Vaikka tarjoan nyt melko pessimististä kannatuslukua, se ei ole mikään peruste olla asettumatta ehdolle tai jättää kampanjoimatta.

Turkulaine

Jos olet M.E yhtä varma asiastasi kuin minä olen omastani, voidaan laittaa se veto! Put your money where your mouth is, kuten sanotaan. Vaikka niin että 25000 tai yli niin pullo mulle, mitä tahansa alle sen niin sulle.

Ei voi kuin voittaa. Jos äänisaalis jää pieneksi, pääsee ainakin luovutustilaisuudessa puristamaan kanssanuivijan kättä ja vertaistukeutumaan tappion hetkellä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

M.E

Quote from: Turkulaine on 06.04.2009, 11:47:21
Jos olet M.E yhtä varma asiastasi kuin minä olen omastani, voidaan laittaa se veto! Put your money where your mouth is, kuten sanotaan. Vaikka niin että 25000 tai yli niin pullo mulle, mitä tahansa alle sen niin sulle.

Ei voi kuin voittaa. Jos äänisaalis jää pieneksi, pääsee ainakin luovutustilaisuudessa puristamaan kanssanuivijan kättä ja vertaistukeutumaan tappion hetkellä.

Quote from: Turkulaine on 06.04.2009, 11:47:21

Totta puhuen en ole ollenkaan varma. Sanotaan, että veikkaukseni on mediahuomiokorjaamaton odotusarvo, jonka keskihajonta on huomattavan suuri. Kuten tuossa aiemmin sanoin, en olisi ollenkaan yllättynyt, vaikka äänimäärä olisi 80% yli veikkauksen.

Pyrin lähinnä perustamaan veikkaukseni johonkin reaalimaailmasta vedettyyn muuttujaan, vaikka se muuttuja olisikin huono mittari. Voi olla, että perstuntumalta heitetyt arvot osuvat paremmin oikeaan kuin oma veikkaukseni, mutta uskaltaisin väittää, että pitkällä tähtäimellä aiempiin vaalituloksiin perustuva veikkaus on tarkempi kuin perstuntumalta heitetyt veikkaukset.

Sen verran lievennän kantaani, että en pidä yli 100 000 äänen saalista mahdottomana, joskaan en kovin todennäkoisenä ilman tarkempaa tutkimusta. Koska en pidä omaa menetelmääni kovin luotettavana, en ole valmislyomään vetoa sen puolesta yhtään sen enempää kuin olisin valmis ajamaan autoa pelkästään peruutuspeiliin katsoen. Pelkään vain, että näihin lonkalta heitettyihin arvioihin vaikuttavat toiveet ja liian suppean otannan tuomat harhat.

Tästä tulikin mieleen, että miten onnistuisi jonkinlainen EU-vaaligallup tässä vaiheessa? Sellainen ei ihan 100% tieteellinen mutta suuntaa antava. Avaan asiaa koskevan ehdotuksen pajaan.

Turkulaine

Quote from: M.E on 06.04.2009, 12:05:15
Tästä tulikin mieleen, että miten onnistuisi jonkinlainen EU-vaaligallup tässä vaiheessa? Sellainen ei ihan 100% tieteellinen mutta suuntaa antava. Avaan asiaa koskevan ehdotuksen pajaan.

Hyvä idis. Voiko gallupin rajoittaa niihin käyttäjiin, jotka ovat olleet rekisteröityinä gallupin avaamishetkellä? Ja ennenkuin se avataan, pitää kaikki äänestysmahdollisuudet olla otettu huomioon, ml. tyhjä lippu/kirkkovene.

Edit: vai tarkoititko että gallup järjestettäisiin forumin ulkopuolella?

Voiko gallup olla auki myös vierailijoille?

M.E

Quote from: Turkulaine on 06.04.2009, 12:08:19
Quote from: M.E on 06.04.2009, 12:05:15

Hyvä idis. Voiko gallupin rajoittaa niihin käyttäjiin, jotka ovat olleet rekisteröityinä gallupin avaamishetkellä? Ja ennenkuin se avataan, pitää kaikki äänestysmahdollisuudet olla otettu huomioon, ml. tyhjä lippu/kirkkovene.

Edit: vai tarkoititko että gallup järjestettäisiin forumin ulkopuolella?

Voiko gallup olla auki myös vierailijoille?

Siis tarkoitin sellaista kadulla tehtävää "tutkimusta". Foorumilla tehtävästä tutkimuksesta ei voi tehdä yleistä äänestyskäyttäytymistä koskevia päätelmiä.

Avasin asiaa koskevan ketjun tänne

Kaarle M.

Quote from: JM-K on 06.04.2009, 11:19:50

Homma on juuri näin: tarvitaan paljon (=satoja)asiaan perehtyneitä kenttätyöntekijöitä, joilla on paljon vapaata aikaa (vähintään kymmeniä tunteja) ja halukkuutta satsata se tähän työhön.

Samaa mieltä, kenttätyötä tarvitaan ja pirusti. En kuitenkaan sanoisi: "Netissä istumisella ei saavuteta mitään." Mainostoimisto- ja markkinointityökokemuksiini perustuen sanoisin, että tässä tarvitaan segmentointia.

Osaa ihmisistä ei tietenkään tavoiteta netissä, vaan tarvitaan jalkautumista turuille, toreille, kauppakeskuksiin ja kapakoihin. Ei kuitenkaan pidä unohtaa netin voimaa; Jussin tekstit ja tämä forumi on netissä. Sähköposti on erittäin tehokas (ja lähes ilmainen) väline suoramarkkinointiin. Sähköpostiin on helppo laittaa linkkejä Jussin kirjoituksiin ja vakuuttaviin tilastoihin. En tarkoita mitään massapostitettua spammausta, vaan Members Get Members -tyylistä lähestymistä.

Tänne forumille tarvittaisiin muutamia sähköpostimalleja joita jäsenet voisivat (muokata mieluisiksi) ja lähettää ystävilleen ja he puolestaan eteenpäin omille ystävilleen. Sähköpostimalleja tarvitaan ainakin kolmenlaisia:
  •   flyer tyyliin humoristinen/iskevä "Mitä saa 57.000 eurolla" ja linkit Jussin tuleviin kampanjasivuihin. Sama viesti toimisi netin sadoilla keskustelupalstoilla. Näistä voisi olla toki myös paperille painettuja versioita ja vaikka tarroja kaupunkikuvaa ja ilmoitustauluja koristamaan.
  •   testimonial tyyliin "äänestän Jussia seuraavissa vaaleissa koska..." Näitä voisi rohkeimmat Hommalaiset laittaa ystäville ja tuttaville massapostina.
  •   Slogan/linkki lisättäväksi sähköposti tai keskustelupalsta-allekirjoituksiin.

Näillä yksinkertaisilla työkaluilla tavoitetaan helposti satojatuhansia ihmisiä lähes ilmaiseksi.

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Ammadeus

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.04.2009, 12:24:21
Halla-aho sanoi, että on turha arvuutella ääniä etukäteen. Näinhän se tietysti on. Avauksellani tosin tahdoin vain luoda positiivista henkeä ja haastaa skeptikot; ME PYSTYMME SIIHEN!

Työpaikallani olen tehnyt pikkuhiljaa työtä Asian puolesta ja lähtipä omalta muijaltanikin kannattajakortti Halla-aholle, vaikka eipä siitä niin kauaa ole kun eukko luuli Jussia spedeksi ja raiskausten kannattajaksi. Nyt lukee iltapuhteinaan Jussin kirjaa ja nyökkäilee myötämielisenä.

Homma jatkuu!!

Juuri näin,luulen että kansa alkaa olla valmis ja veret seisauttava tulos on mahdollinen.

Mikko T

Jos Jussi lähtee ehdokkaaksi niin eikös siihen listaan voi laittaa muitakin ehdokkaita?

Toki muutkin jonkin verran ääniä saa ja ne lisätään siihen pottiin, josta eniten kerännyt sitten valitaan jos tarpeeksi tulee äänisaalista?

Hra. Gleb

Äänien määrää en lähde tässä arvioimaan, niitä on kyllä mahdollisuus saada potentiaalisesti ns. "aika kasa". Kriittinen kysymys onkin saadaanko kannattajakantaa aktivoitua julkisesti. Kaapista tulemisen kynnys on nimittäin melko korkea. Kuten kannattajakorttien kanssakin nähdään.

Vahva vaalimenestys vaatii kuitenkin hajanaisen kannattajakunnan laajamittaista aktivoitumista ympäri Suomea. H-a:lla on harvinaisen laaja-alainen kannatus ja tietoisuus kansan keskuudessa. Mikäli nämä kannattajat saadaan mukaan vaalityöhön, on kerrannaisvaikutus merkittävä. Toivottavasti positiivisessa mielessä ;-)

big bang

Quote from: Kaarle M. on 06.04.2009, 12:37:39

Samaa mieltä, kenttätyötä tarvitaan ja pirusti. En kuitenkaan sanoisi: "Netissä istumisella ei saavuteta mitään." Mainostoimisto- ja markkinointityökokemuksiini perustuen sanoisin, että tässä tarvitaan segmentointia.

Osaa ihmisistä ei tietenkään tavoiteta netissä, vaan tarvitaan jalkautumista turuille, toreille, kauppakeskuksiin ja kapakoihin. Ei kuitenkaan pidä unohtaa netin voimaa; Jussin tekstit ja tämä forumi on netissä. Sähköposti on erittäin tehokas (ja lähes ilmainen) väline suoramarkkinointiin. Sähköpostiin on helppo laittaa linkkejä Jussin kirjoituksiin ja vakuuttaviin tilastoihin. En tarkoita mitään massapostitettua spammausta, vaan Members Get Members -tyylistä lähestymistä.

Tänne forumille tarvittaisiin muutamia sähköpostimalleja joita jäsenet voisivat (muokata mieluisiksi) ja lähettää ystävilleen ja he puolestaan eteenpäin omille ystävilleen. Sähköpostimalleja tarvitaan ainakin kolmenlaisia:
  •   flyer tyyliin humoristinen/iskevä "Mitä saa 57.000 eurolla" ja linkit Jussin tuleviin kampanjasivuihin. Sama viesti toimisi netin sadoilla keskustelupalstoilla. Näistä voisi olla toki myös paperille painettuja versioita ja vaikka tarroja kaupunkikuvaa ja ilmoitustauluja koristamaan.
  •   testimonial tyyliin "äänestän Jussia seuraavissa vaaleissa koska..." Näitä voisi rohkeimmat Hommalaiset laittaa ystäville ja tuttaville massapostina.
  •   Slogan/linkki lisättäväksi sähköposti tai keskustelupalsta-allekirjoituksiin.

Näillä yksinkertaisilla työkaluilla tavoitetaan helposti satojatuhansia ihmisiä lähes ilmaiseksi.

Paras idea toistaiseksi .Hyviä huumori pitoisia sähköposteja .

Deus Ex

Jussi on löytänyt kannattajansa etupäässä verkosta. Valitettavasti verkossa luuraava väki taas on enemmän introverttiä porukka, jonka voi olla vaikeaa siirtää sitä p*rsettä penkistä kentälle.
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

kilohauli

Nyt tarvittaisiin todella hyvä A4-kokoinen 'vaalimainos', jota propagandanetsi voisi tulostaa nipun kotioloissa. Olen aivan varma, että homma käy kuin kuumille kiville, kunhan vain itse homma saadaan ihmisten tietoon. Suku on nuivaantunut, samoin moni tuttu ja nyt pitäisi päästä eteenpäin lumivyöryefektiä hyväksikäyttäen. Kampanjointi tulisi aloittaa hyvissä ajoin, jotta Halla-ahon evankeliumille saataisiin uusia innokkaita saarnaajia, jotka poikivat lisää oman lähipiirinsä nuivaannuttajia jne... Ts. isoa korkoa korolle.

Jos tällainen hyvä ja ytimekäs pamfletti ilmestyy, niin lupaan saastuttaa kevään aikana koko lähiötienoon postilaatikot järjestelmällisesti lenkkireissuillani (aluejakoakin on syytä tehdä jossain välissä). Scripta ja Homma ovat vasta-alkajalle :) liian massiivisia (moni tuttu on kiireessään perääntynyt ja sittemmin unohtanut koko jutun), eli tarvittaisiin lisäksi kevyempi ja havainnollisempi infosivusto, jonne pamfletin saajat voitaisiin ohjata.
"Minusta Suomi on autettu, onkse 60 vuotta sitten, Afrikasta käsin. Silloin on Afrikasta lähetetty rahaa Suomeen."
"Syö paskaa ja kuole pois!"
"En kokenut siinä hetkessä valehtelevani."
-Abdirahim Hussein

"Vuoden 2015 pakolaiset tilastoitu Ruotsissa: 163 000 tuli – 4 500 käy töissä"

Eino P. Keravalta

Kilohauli puhuu tiukkaa asiaa; olisi erinomaista, jos saataisiin A4-kokoinen, havainnollinen pamfletti, jossa olisi tiiviisti asiaa mutta selkein vedoin, ehkä otsikon (Tätäkö Sinä haluat?) alla havainnollinen kuva vaikkapa palavista autoista.

Paperia voisi tosiaan jokainen sitten itse printata ja levittää minkä ehtii.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.