News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-04-29 Eero Paloheimo: Vihreä puolue sai ansionsa mukaan

Started by Ink Visitor, 29.04.2011, 15:35:02

Previous topic - Next topic

Kallioinen Käsi

Tämä ex-Vihreä on Paloheimon analyysin kanssa samaa mieltä ja toivoo samalla että nykyinen johtokaksikko Sinnemäki-Laturi jatkaisivat tehtävissään jotta oppositiotaipale olisi taattu hamaan tulevaisuuteen  ;D

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 29.04.2011, 17:32:36
Quote from: JM-K on 29.04.2011, 16:02:31
Taidanpa soitella Eerolle heti kohta vapun jälkeen. Kysymällä tuo selviää.

Etkö pidä myöskään Paloheimosta?

Jos en nyt ihan väärässä ole, niin taidat viitata tällä kommentillasi siihen yleiseen nettiharhaluuloon, että olisin toiminnallani yrittänyt jollain lailla haitata Jussi Halla-ahon tietä kansanedustajaksi ja merkittäväksi poliittiseksi vaikuttajaksi.

Sen kummemmin asioita availematta tai kaivelematta heitän vastakysymyksen, että onko mieleesi (tai muiden noin kuvittelevien mieleen) tullut kertaakaan tässä parin vuoden aikana, että joskohan kaikki toimintani onkin sen sijaan tähdännyt siihen, että Jussista tulee poliitikko, jolla on vaikutusvaltaa ja mahdollisuus toimia niiden asioiden muuttamiseen, mitä hän pitää muuttamisen arvoisina epäkohtina? Puhtaasti siksi, että olen monesta asiasta suunnilleen samaa mieltä kuin edustaja itse.

Jos et ole hoksannut miettiä tuollaista vaihtoehtoa, niin oletko huomannut sitäkään, että esim. Jussin ehdokkuus erinäisissä vaaleissa ei ole ollut aina läheskään niin itsestään selvä, kuin näin jälkikäteen (ainakin lyhyen poliittisen muistin omaavan) mielestä asia näyttäisi olleen.

Voisiko olla niin, että kaikki näkemänne show on pitkälti pyörinytkin sen asian ympärillä, että nuo ehdokkuudet toteutuisivat?

Kuluneiden kuukausien aikana lukuisissa nettikirjoituksissa ja henkilökohtaisissa yhteydenotoissa minua on yritetty usuttaa Jussin kimppuun. On yritetty myös luoda sellaista kuvaa, että meillä olisi jotain toisiamme vastaan.

Tämä on varmaan monelle (en tarkoita nyt sinua, KK) nyt ainakin jonkin asteinen pettymys, mutta välillämme ei ole minkäänlaista kitkaa saati ristiriitaa.

Olen esimerkiksi laittanut Jussille viime päivinä useammankin tekstiviestin ja sähköpostin erinäisistä asioista. Kansanedustajan ja perheenisän kiireistään huolimatta hän on vastannut minulle lähes reaaliajassa. Mielestäni olisi Jussilta vähintäänkin omituista käytöstä, jos todellakin olisimme jonkinlaissa riidoissa.

Ja ennen kuin joku salaliittoteoreetikko pääsee taas vauhtiin, niin ei, minulla ei ole mitään huippusalaista aineistoa, jolla kiristän Jussia. Miksi edes sellaista tekisin?

Hei JM-K, vaikka diggaankin sua, niin silti napsautan nyt henk.koht. ukaasin, eli jos ei ole asiaa, niin piuh, katoat täältä muualle.

Ja kaikille muille Jomppa-Zutaleen taustakuorolle, nakkia tulee teillekin, heti kun silmäni ei vältä.

Suomeksi: Olkaa peelot hiljaa, kaikki tyynni.
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

hyperbeli

Quote from: JM-K on 30.04.2011, 08:22:33

Näinhän se meni. Lisäksi, voi olla, että Jussi sai Timo Soinin mielessä paljon luottamuspisteitä siitä, ettei lähtenyt eurovaaliehdokkaaksi omalta listallaan, joten voi olla, että johdollasi kerätty nimilista oli loppujen lopuksi merkittävä osa sitä ketjua, jonka päätteeksi Jussi on nyt hallintovaliokunnan puheenjohtajana.

Ksenofobi

Kuluneiden kuukausien aikana lukuisissa nettikirjoituksissa ja henkilökohtaisissa yhteydenotoissa minua on yritetty usuttaa Jussin kimppuun. On yritetty myös luoda sellaista kuvaa, että meillä olisi jotain toisiamme vastaan.

Henkilöt eivät ehkä riitele, asiat vain riitelee. Vai eivätkö enää riitele? Sittenhän joku on muuttanut mielensä, vai?

Mika Mäntylä

Paitsi että Vihreiden pitäisi vastustaa maahanmuuttoa matalan hiilijalanjäljen maista suuren hiilijalanjäljen maihin, Vihreiden tulisi myös tukea kotimaista teollisuutta kaikin mahdollisin keinoin, mm. energiaveron madaltamisella. Vaihtoehtona kotimaiselle verrattain puhtaalle tuotannolle nimittäin on tuotanto sellaisissa maissa, joissa annetaan piu paut luontoarvoille. Tuotantotekniikan päästöerojen lisäksi sama tavara usein tehdään halpatuotantomaassa kertakulutustuotteeksi, kun kotimainen tai muuten länsimainen laatu tekee siitä kestokulutustuotteen. Lienee melko selvää, että samoin tein kaatopaikalle rahdattava tavara kuluttaa luontoa paljon enemmän kuin sellainen tuote, jolla on pitkä elinkaari.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Topelius

Quote from: Ink Visitor on 29.04.2011, 15:35:02
- Olen samaa mieltä perussuomalaisten kanssa muuttoliikkeen haitallisuudesta, mutta perusteluni ovat syvällisemmät, Paloheimo sanoo.

Tämä on tärkeä yksityiskohta. Pidänkin tältä pohjalta täysin poissuljettuna sitä, että Paloheimo joskus lähtisi Persujen remmiin. PS:n maahanmuuttokriittisyys perustuu aivan eri lähtökohdille kuin Paloheimon maahanmuuttokriittisyys. Uskoisin muutenkin Paloheimosta olevan eniten hyötyä puoluepolitiikan ulkopuolisena intellektuellina: hän kun nauttii arvostusta poliittisesti aktiivisten ihmisten keskuudessa yli puoluerajojen (vaikka suurelle yleisölle Eero tietysti on aika tuntematon).

Vihreä kenttäväki arvostaa Paloheimoa yhä, mutta puolueen eliitti suhtautuu häneen aika nuivasti. Se ei ole mikään yllätys, sillä eihän Vihreiden nykyjohto siedä minkäänlaista toisinajattelua puolueensa sisällä.

Paloheimolle olisi politiikassakin vielä käyttöä, mutta monin verroin tärkeämpää on hänen työnsä ekokaupunkien kehittelyn parissa.

Kari Kinnunen

Hei JM-K, vaikka diggaankin sua, niin silti napsautan nyt henk.koht. ukaasin, eli jos ei ole asiaa, niin piuh, katoat täältä muualle.

Ja kaikille muille Jomppa-Zutaleen taustakuorolle, nakkia tulee teillekin, heti kun silmäni ei vältä.

Moderoitko J-MK itse itseäsi?

Tuon tyylinen sanailu kuulostaa vähintäänkin oudolta ollakseen jonkun meidän ystävällisen lähimoderaattorin käsialaa.

Yleensä myöskin modet allekirjoittavat siniset tekstinsä.

Nissemand

Quote from: Kari Kinnunen on 30.04.2011, 13:19:23

Moderoitko J-MK itse itseäsi?

Tuon tyylinen sanailu kuulostaa vähintäänkin oudolta ollakseen jonkun meidän ystävällisen lähimoderaattorin käsialaa.

Yleensä myöskin modet allekirjoittavat siniset tekstinsä.

Siinähän lukee, että HaH viimeksi muokkaillut.
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Kimmo Pirkkala

Olen sitä mieltä että Suomeen pitäisi perustaa sellainen puolue, jolle luonnon ja ympäristön suojeleminen olisi ykkösasia.

Onko potentiaalia siihen, että vihreät hajoaisivat? Paloheimolaisiin tosivihreisiin ja sinnemäkiläisiin punaviinivihreisiin?

Mika.H

Quote from: Whomanoid on 29.04.2011, 15:42:27
Alkaisikohan tästä vihdoin järkiukkojen paluu vihreiden kärkikaartiin?

Hitsi vie jos käviskin niin, että seuraavissa eduskuntavaaleissa joutuisinkin äänestämään vihreitä. Toivotaan, että tuo olisi realistinen vaihtoehto. Piiitkä on matka tuohonkin, mutta niin oli 4 vuotta sitten persuihinkin..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kimmo Pirkkala

^4v sitten mulle persujen äänestäminen olisi ollut aika kaukainen ajatus. Maailma muuttuu ja toivotaan, että järki voittaa yhdellä jos toisellakin. Liikkuvat äänestäjät ovat demokratian sotureita. Paloheimolainen vihreä ja halla-aholainen persu kamppailisivat minun äänestäni aika tasapäisesti, sanoisin.

IDA

Quote from: wekkuli on 30.04.2011, 13:34:44
^4v sitten mulle persujen äänestäminen olisi ollut aika kaukainen ajatus. Maailma muuttuu ja toivotaan, että järki voittaa yhdellä jos toisellakin. Liikkuvat äänestäjät ovat demokratian sotureita. Paloheimolainen vihreä ja halla-aholainen persu kamppailisivat minun äänestäni aika tasapäisesti, sanoisin.

Itse ihmettelen miksi Paloheimo kannattaa Ville Niinistöä vihreiden puheenjohtajaksi. En on kovin tarkkaan seurannut, mutta Niinistö ei käsittääkseni eroa kannoissaan Sinnemäestä juuri lainkaan.

Topelius

Quote from: IDA on 30.04.2011, 13:51:40

Itse ihmettelen miksi Paloheimo kannattaa Ville Niinistöä vihreiden puheenjohtajaksi. En on kovin tarkkaan seurannut, mutta Niinistö ei käsittääkseni eroa kannoissaan Sinnemäestä juuri lainkaan.

Samaa tuli ihmeteltyä. En kyllä usko, että hän varsinaisesti kannattaa Niinistöä, tuo kommentti oli sen verran ympäripyöreää "katsotaan nyt"-osastoa. Eihän Niinistö ole vielä edes ilmoittautunut ehdokkaaksi. Luulisin Paloheimon kannattavan tarjolla olevista vaihtoehdoista Mika Flöjtiä puheenjohtajaksi, ellei sitten uusia vakavasti otettavia nimiä tule mukaan.

Kimmo Pirkkala

Quote from: IDA on 30.04.2011, 13:51:40

Ehkä tuossa on Paloheimolla vähän liikaa reaalipoliittisuutta. Tuo on kyllä hieman ihmeellistä.

Sen verran huonosti tunnen ko. liikkeen kaadereita, että eipä tule äkkiseltään ketään mieleen, joka oikeasti vetäisi puoluetta kohti ympäristöasioita ja pois sinnemäkeläisestä punaviinivihreydestä.

Tsm

Quote from: Asta Tuominen on 30.04.2011, 13:54:52
Kotimaan ja sen luonnon suojelu, kaikki aspektit mukaan lukien, löytyy kyllä jokaisen suomalaisen sydämestä. Nou hätä.

Näin minäkin ajattelin joskus.

Ympäröivän maailman seuraaminen muutti käsitykseni hitaasti mutta totaalisesti.
Paloheimoon en ole sen paremmin tutustunut, mutta vaikuttaa fiksulta kaverilta.

Tuli muuten mieleen, että näkisin JM-K:n vihreiden puheenjohtajana hyvin mielelläni.

PS.
Älkää kommentoiko seuraavaa ja anteeksi totaalinen OT, mutta haluan heittää julkisesti ilmoille sen mitä JM-K mielestäni tuossa aiemmin tässä ketjussa sanoi:

Hän ajoi puolueen tahallaan karille, ettei kritiikin kärki haaraudu?

Hmm.

Mietitään sitä tarkemmin joskus muulloin jossain muussa ketjussa. Vaatii sulattelua.

Juha Mäki-Ketelä

Quote from: Tsm on 30.04.2011, 14:14:31
Tuli muuten mieleen, että näkisin JM-K:n vihreiden puheenjohtajana hyvin mielelläni.

Heh, kieltämättä maukas visio. Soitan nyt kuitenkin ensin sille Eerolle. Hänellä on varmasti kaikenlaista ajatusta, mitä asioille pitäisi tehdä. Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka paljon oikeat vihreät (ei siis annilaiset) haluavat muutosta (pienellä) puolueeseensa. Ehkäpä sellaiset järkivihreätkin vielä joskus nähdään. Tämä ei ollut vihje saati lupaus.
Asiallisetkaan kysymykset ja kommentit eivät ole turvassa päänaukomiselta. Parhaiten selviää, kun jättää päänaukojat täysin huomiotta, sillä juuri huomiota he kalastelevat. Huomion laatu on heille sivuseikka.

Mulli

Quote from: JM-K on 30.04.2011, 18:33:37
..Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka paljon oikeat vihreät (ei siis annilaiset) haluavat muutosta (pienellä) puolueeseensa...

Tarpeeksi paljon siirtyäkseen suorastaan nuiviksi, kuten tuolla uusien jäsenten ilmoittautumisketjussa on nähtävissä  ;D

Hämmentävää sinänsä... Minä olin nuori silloin, kun vihreät olivat vielä luonnonsuojelupuolue. Niin kauan siitä on aikaa.

Vihreiden suurin ongelma on tuossa vaatimuksessa oikeauskoisten yksiäänisestä hyminästä. Siksipä ihan puolueettoman ajatuskuvion esittäminen puolueen suosion romahtamisesta ei tulisi ikipäivänä pääsemään läpi kaiken (tyhmän) kansan luettavaksi.

Kommunismilla ratsastavat punaisen diktatuurin rakentajat tiesivät hirmuisen hyvin, että kansa ei kansanvallassa saa valita kuin teloitusryhmän ja "totuuden" välillä. Vaihtoehtoja toki nuokin, mutta ottamalla samanlaisen linjauksen internetin maailmanaikana ja luonnonsuojelupuolueena esiintyen, voi huomata strategiavaihtoehdon menneen pahasti ahterilleen.

Vaadin luonnonsuojelun takaisin luonnonsuojeluun, olipa siitä asiasta vihreät mitä kummallista mieltä tahansa.

FadeAway

Quote from: wekkuli on 30.04.2011, 13:28:36
Olen sitä mieltä että Suomeen pitäisi perustaa sellainen puolue, jolle luonnon ja ympäristön suojeleminen olisi ykkösasia.

Onko potentiaalia siihen, että vihreät hajoaisivat? Paloheimolaisiin tosivihreisiin ja sinnemäkiläisiin punaviinivihreisiin?

Tämän lisäksi Suomessa voisi olla avoimen Liberaalipuolue  (Eduskunnassa). Nyt liberaaleina(käytännössä suvaitaan vain samaa mieltä olevia) itseään pitävät puolueet ovat sitoutuneet johonkin ihan muuhun.
Vihreät= ekoilua+liberaaleja (Valitettavasti aito ympäristön- ja luonnonsuojelu jää jalkoihin.)
Vasemmistoliitto= kommunismi+arvoliberaaleja  (Ei tarvitse sitoa äärivasemmistoon)
RKP= Pakkoruotsi+ liberaalipuolue (Omituinen pakko sitä-ja-tätä puolue, joka väittää olevansa liberaali.)

Suomesta puuttuu puolue, joka ajaa liberaalia agendaa, ilman sidoksia muihin agendoihin.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

desperaato

Quote from: FadeAway on 30.04.2011, 19:23:04

Tämän lisäksi Suomessa voisi olla avoimen Liberaalipuolue  (Eduskunnassa).

Wikipedia kertoo:
Liberaalit osallistui eduskuntavaaleihin 2011 viidessä vaalipiirissä kahdeksan ehdokkaan voimin, mutta puolue ei asettanut yhtään omaa listaa, vaan ehdokkaat olivat ehdolla Piraattipuolueen listoilla.[17] Tämä taas johtui siitä, että puolue oli pudonnut rekisteröityjen puolueiden joukosta edellisten eduskuntavaalien jälkeen jäätyään kahdesti peräkkäin ilman kansanedustajia. Yhteensä Liberaalien ehdokkaat keräsivät valtakunnallisesti 909 ääntä, eikä yhtään heistä valittu eduskuntaan.

Kansa valitsi Jytkyn!

Kullervo Kalervonpoika

Jos en nyt ihan väärässä ole, niin taidat viitata tällä kommentillasi siihen yleiseen nettiharhaluuloon, että olisin toiminnallani yrittänyt jollain lailla haitata Jussi Halla-ahon tietä kansanedustajaksi ja merkittäväksi poliittiseksi vaikuttajaksi.

Väärässä olet. Viittaan siihen, miten olet pystynyt anti-midaksen kosketuksellasi tekemään hallaa kämyliikkeelle. Ja etenkin siihen, miten aikoinaan tempaisit - tuosta ja noin vain - hahmottelemani suoran kansanvallan mallin ja teit siitäkin näköisesi teeman.

Onneksi et pystynyt ihan täysin pilaamaan niiden ihmisten tavoitteita ja toiveita, jotka johdit mukaasi joutsenpuolueeseen (ja hylkäsit heidät). Muutos saattaa olla seuraavissa vaaleissa aito vaihtoehtoliike, mutta sillä ei taas ole Sinun toimintasi kanssa mitään tekemistä. Kyse on siitä, jaksavatko kyseisen puolueen aktiivit vielä uskoa (ihan hyvään) asiaansa ja saavatko he kansan mukaansa.

Viittaan myös siihen, että toistaiseksi jokainen poliittinen keitto on hapantunut lusikkasi kosketuksesta siihen.

Sen kummemmin asioita availematta tai kaivelematta heitän vastakysymyksen, että onko mieleesi (tai muiden noin kuvittelevien mieleen) tullut kertaakaan tässä parin vuoden aikana, että joskohan kaikki toimintani onkin sen sijaan tähdännyt siihen, että Jussista tulee poliitikko, jolla on vaikutusvaltaa ja mahdollisuus toimia niiden asioiden muuttamiseen, mitä hän pitää muuttamisen arvoisina epäkohtina? Puhtaasti siksi, että olen monesta asiasta suunnilleen samaa mieltä kuin edustaja itse.

Sinä et ole oikeastaan mitenkään ansiollinen J H-a:n henkilönä saamaan nosteeseen - koko liikkeelle olet näkemykseni mukaan lähinnä yhtä hyödyllinen kuin genitaaliherpes.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, en muista nähneeni koskaan kommenttejasi esimerkiksi Jussin vieraskirjassa. Haistoit tilanteen - ja toimit väärin. Tämä on edelleen henkilökohtainen näkemykseni (jonka blogini toimituskunta kyllä allekirjoittaa).

QuoteJos et ole hoksannut miettiä tuollaista vaihtoehtoa, niin oletko huomannut sitäkään, että esim. Jussin ehdokkuus erinäisissä vaaleissa ei ole ollut aina läheskään niin itsestään selvä, kuin näin jälkikäteen (ainakin lyhyen poliittisen muistin omaavan) mielestä asia näyttäisi olleen.

Sinulla ei kuitenkaan ole henkilökohtaisesti, toiminnallisesti tai oikeastaan mitenkään muun kuin malcolmmaclarenilaisen medianäkyvyyden perusteella (positiivisessakaan mielessä)  mitään merkitystä tämän ilmiön kanssa.

Jussi on omalla persoonallaan saanut aikaan sen nosteen, joka eduskuntavaaleissa 2011 punnittiin. Siinä ei ole ollut kaltaisellani kanssabloggaajalla eikä vastavirransoutajillakaan juuri mitään merkitystä.

Sen verran pehmentäen, ansio Jussin noususta eduskuntaan kuuluu Jussille ja Matias Turkkilan johtamalle taustaorganisaatiolle. Ei Sinulle, ei minulle eikä kenellekään muulle. Ei edes punavihreälle yleishörhöilylle.

Voisiko olla niin, että kaikki näkemänne show on pitkälti pyörinytkin sen asian ympärillä, että nuo ehdokkuudet toteutuisivat?

Sinun showsi on nähty.

QuoteKuluneiden kuukausien aikana lukuisissa nettikirjoituksissa ja henkilökohtaisissa yhteydenotoissa minua on yritetty usuttaa Jussin kimppuun. On yritetty myös luoda sellaista kuvaa, että meillä olisi jotain toisiamme vastaan.

Vai niin.

Tämä on varmaan monelle (en tarkoita nyt sinua, KK) nyt ainakin jonkin asteinen pettymys, mutta välillämme ei ole minkäänlaista kitkaa saati ristiriitaa.

Kauneus on katsojan silmässä.

QuoteOlen esimerkiksi laittanut Jussille viime päivinä useammankin tekstiviestin ja sähköpostin erinäisistä asioista. Kansanedustajan ja perheenisän kiireistään huolimatta hän on vastannut minulle lähes reaaliajassa. Mielestäni olisi Jussilta vähintäänkin omituista käytöstä, jos todellakin olisimme jonkinlaissa riidoissa.

Tästähän nyt ei ollut kyse.

QuoteJa ennen kuin joku salaliittoteoreetikko pääsee taas vauhtiin, niin ei, minulla ei ole mitään huippusalaista aineistoa, jolla kiristän Jussia. Miksi edes sellaista tekisin?

Kirjoittaa mies, jonka koko kirjallinen poliittinen tuotanto on perustunut salatun tiedon julkituomisella uhkailuun EU-vaalien jälkeen.

Ihan kiva. Sinulla on viihdearvosi - luottamus Sinuun on ainakin täällä pakkasen puolella.

Toisaalta se, että pääsisit virheiden sisärenkaaseen, se olisi kyllä hieno poliittinen uutinen kansallismielisesti asioita tarkastelevan ihmisen näkökulmasta.

---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

L.N

Quote from: Kallioinen Käsi on 29.04.2011, 22:59:12
Tämä ex-Vihreä on Paloheimon analyysin kanssa samaa mieltä ja toivoo samalla että nykyinen johtokaksikko Sinnemäki-Laturi jatkaisivat tehtävissään jotta oppositiotaipale olisi taattu hamaan tulevaisuuteen  ;D
Olen ajatellut täsmälleen samalla tavalla! Mutta jos Sinnemäki päättääkin luopua puheenjohtajuudestaan, toivon vilpittömästi että hänen tilalleen valittaisiin joku tolokunmies tai -nainen. Minua ei yhtään haittaisi, vaikka suomessa olisikin puolue joka ajaisi aidosti ympäristöasioita järkevästi ja tyylikkäästi, vouhottamatta. Keskittäen ajatuksensa ja ohjelmansa suurimmaksi osaksi vihreyteen, eikä mihinkään väkisin väännettyyn tasa-arvo ja muuhun vouhotukseen.
Koska tässä maassa ympäristöasiat ovatkin jo tosi hienolla mallilla, emmekä voi vaikuttaa juurikaan globaalisti vaan paikallisesti, niin toivon että Sinnemäki jatkaa tehtävässään 8)

törö

Persujen kannattaisi ottaa virheiden heitteille jättämät ympäristöasiat huomaansa. Sen jälkeen Vihreä liitto olisi pelkkä kitisevä ja hössöttävä imagopuolue ja kuolisi pian pois.

Nuivanlinna

Quote from: törö on 30.04.2011, 23:02:59
Persujen kannattaisi ottaa virheiden heitteille jättämät ympäristöasiat huomaansa. Sen jälkeen Vihreä liitto olisi pelkkä kitisevä ja hössöttävä imagopuolue ja kuolisi pian pois.

Tuolla Impivaara-ketjussa hahmottelin seuraavaa, mutta osallistuisin kyllä jos Persujen kyljessä olisi sellainen semilinkolalainen siipi.
http://hommaforum.org/index.php/topic,47404.msg660340.html#msg660340
QuoteMietin pitäisikö ajaa julkeammin sellaista Ihmisten Impivaaran mahdollistavaa politiikkaa?
Suomessahan on kaupan satoja vaatimattomia taloja halvalla, tosin työttömyysalueilla.

Nyt kuitenkin käynyt niin että uhkana on vähäpäästöisen henkilöauton hintaiset pienpuhdistamot ja lennokkaimmissa vihervisioissa jopa katalysaattorit saunankiukaisiin, joten torpan hankinta jäänee monen kohdalla ohikiitäväksi visioksi.

Tavoitteena sellaisen semilinkolalaisen elämäntavan mahdollistaminen, ei siitä rankaiseminen?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

ikuturso

Täällähän voitaisiin alkaa miettiä hyvää luonnonsuojeluohjelmaa uudelle vihreämmälle vaihtoehdolle, tai mikä ettei tarjottaisi sitä Persuille tai Muutokselle. Tässä ketjussa on jo ollut hyvää alkua:

1) Maahanmuutto pienen hiilijalanjäljen maista suuren hiilijalanjäljen maihin lopetettava. Muuttoliikkeen suunta tulisi mielumminkin kääntää.
2) Mahdolliset kehitystukiponnistelut pohjois-Afrikkaan tulisi keskittää aavikoitumisen estämiseen vaikka puuistutuksin ja aurinkovoimalla toimiviin makean veden ja kasteluveden tuottolaitoksiin merivedestä.
3) Korkean energiantarpeen alueilla tulisi keskittyä fossiilisista polttoaineista luopumiseen esimerkiksi ydinvoimaa lisäämällä. Thorium tms. sulanatriumreaktorin kehitystyöhn panostettava, jotta ydinjäte saadaan vaarattomammaksi
4)Kotimaisen teollisuuden tukeminen, jotta perusteollisuus voidaan hoitaa kotimaassa päästöttömän ydinenergian turvin, myös ilman lapsi- ja halpatyövoimaa. Raaka-aineiden ja puolivalmisteiden rahtaaminen ympäri maailmaa minimoitava polttoainepäästöjen vähentämiseksi.
5)Lähi- ja luomuruokaan panostettava ja pyrittävä ruokaomavaraisuuden nostoon mahdollisimman korkealle tasolle. Räikein esimerkki lienee lähikoulussamme käytetty Brasilialainen pakastejauheilha, jossa parasta ennen -päivä on jossain puolen vuoden päässä... Lähiruokaa pitäisi myös pystyä helpommin ostamaan suoraan tuottajalta. Myös kotimaan kuljetusketjut tulisi minimoida
6)Ruoan ALV nollaan, jotta kansalla on varaa syödä terveellisesti.
7)Rataverkoston kehittämiseen panostettava vaikka valtion työllistämistöin. Kuljetukset saatava kumipyöriltä kiskoille päästöttömän ydinvoiman turvin liikkuvien sähköjunien vietäviksi. Tiestön kuormitusta vähennettävä, jolloin liikenteen sujuvuus kasvaa ja päästöt jälleen vähenevät. Tiestön kunto säilyy parempana ja korjaiustöiden tarve vähenee.
8)Kuntien palvelutaso pidettävä korkeana. Kyläkoulut pitää säilyttää mahdollisimman pitkään hengissä, jolloin lasten kuljetustarve voidaan minimoida, kun koulumatkat ovat lyhyempiä. Myös muut kunnalliset palvelut pitää säilyttää lähellä ihmisiä.
9)Etätyömahdollisuuksia pitää edelleen kehittää mikä vähentää työmatkaliikennettä, sekä auttaa maaseutua pysymään elinvoimaisena. Muuttoliike pitää suunnata kaupungeista maalle, jotta ihmiset pääsevät jälleen lähelle luontoa ja oppivat arvostamaan sitä omana lähiympäristönään.
10)Paskalain suunta pitää muuttaa jätevesipelleilystä erilaisten salonkikelpoisten kompostihyyskien sun muiden kehittämiseen. Tämä helpottaisi maaseudun harvaan asuttujen alueiden pitämistä asuttuna ilman yletöntä vesi- ja viemärihärdelliä.

Tuossa nyt aluksi. Saa kritisoida, olla eri mieltä tai jatkaa tuosta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Nuivanlinna

Quote from: ikuturso on 01.05.2011, 00:08:27

Tuossa nyt aluksi. Saa kritisoida, olla eri mieltä tai jatkaa tuosta.

-i-

Tuohon kehitysapuun lisäisin, että Suomen rajalliset resurssit tulee kohdistaa vain pariin kolmeen kohdemaahan joilla jo omalla hallituksillaan on Suomen omiin kehtysapuarvoihin (jotka ovat väestönkasvun hillitseminen ja koulutus painotettuna naiset) sopivat omat kansalliset tavoitteensa.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

ajuha

Quote from: törö on 30.04.2011, 23:02:59

Vihreiden ensimmäiset kansanedustajat olivat Kalle Könkkölä ja Ville Komsi, jälkimmäinen mielestäni edusti, sitä vihreyttä, mikä on kommuuni Annilta jäännyt saavuttamatta, vihreät tulevatkin hiipumaan; Relander, Laturi ja Kasvi, joka `putos puusta`, tulevat takaamaan sen.

Vihreille jäi, mm-jääkiekon termiä lainaten se; "kakkos"ketju; Tynkkynen, Haavisto, sekä uusi keskushyökkääjä Toivola, sekä epämääräinen sakki rappusilla huutajia, jotka vastustavat lähes mitävaan, esim. vaalitulosta.

Nykyisiä viher-naisia en viitsi kategorioda, kun vähän;

-Annit, kiva koti, keskellä kaupunkia, voi vastustaa kaikkea.
-Tuijat, hölp, pölp, tuliks tänne joku?
-Johannat, Outit, ja Sadut; me vaadimme että; Suomen tulee olla ydinvoima vapaa vyöhyke, joulukuun alusta 2011, sekä vaaksan mittainen nippu muita ;me Vihreätnaiset vaadimme, alkuisia aloitteita.

Lalli IsoTalo

Täällähän voitaisiin alkaa miettiä hyvää luonnonsuojeluohjelmaa uudelle vihreämmälle vaihtoehdolle

-- JH-a: luovutaan nykymuotoisesta kehitysavusta, keskikitytään kehitysmaiden väestöräjähdyksen estämiseen.
-- Itse pidän jätteiden kierrätystä Suomessa järkevänä.
-- Globaaleista veroista luovuttava.
-- Globaalit hittiteoriat (ilmastomuutos) eivät kelpaa päätöksenteon perusteiksi.

1) Maahanmuutto pienen hiilijalanjäljen maista suuren hiilijalanjäljen maihin lopetettava. Muuttoliikkeen suunta tulisi mielumminkin kääntää.
+++

Quote4)Kotimaisen teollisuuden tukeminen, jotta perusteollisuus voidaan hoitaa kotimaassa päästöttömän ydinenergian turvin.
+

Quote5)Lähi- ja luomuruokaan panostettava ja pyrittävä ruokaomavaraisuuden nostoon mahdollisimman korkealle tasolle.
+++

Quote6)Ruoan ALV nollaan, jotta kansalla on varaa syödä terveellisesti.
++
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Mulli

Ikuturso on hyvän jäljillä tuossa.

Kohtaan 7 tulee kyllä hiukan puututtua. Rataverkon rakentaminen sellaiseksi, että sillä voitaisiin edes välttävästi hoitaa kumipyörien korvaaminen, maksaa kertakaikkisen paljon. Lisäksi ylimääräinen lastaus ja purku aiheuttavat toki omat kulunsa.

Harva oikeasti tulee ajatelleeksi, että käytännöllisesti katsoen kaikki tavara, mitä ihmisen ympärillä on, kulkee raskaan maantieliikenteen mukana. Vilkaiskaahan kaikki ympärillenne ja pohtikaa, mikä näkemistänne esineistä ei ole kulkenut dieselillä luoksenne.

Logistiikan ongelmista voisi kirjoittaa muutaman puhelinluettelon paksuisen eepoksen ja väärinkäsitykset, tahi -ymmärrykset tuosta alasta täyttäisivät pelkästään Helsingin alueen katalookin paksuisen osan.

Sen lisäksi, että saisimme tavaran kulkemaan uusia ja kalliita kiskoja ja sen jälkeen jakeluketjua pitkin, tarvittaisiin muutaman kymmenen miljardin edestä uutta varasto- ja terminaalitilaa. Tämän päivän Suomessa pienten, keskisuurten ja jopa muutamien suurtenkin yritysten varastointi tapahtuu liikkuvan auton kontissa.

Tässä vaiheessa katkaisen tämän aloittamani puhelinluettelon itse ja tuumaan, että kuluu vielä pitkät ajat ennenkuin rautatie + jakeluketju on toimiva ratkaisu tällaisessa maassa.

ikuturso

Quote from: Mulli on 01.05.2011, 00:59:54
Ikuturso on hyvän jäljillä tuossa.

Kohtaan 7 tulee kyllä hiukan puututtua. Rataverkon rakentaminen sellaiseksi, että sillä voitaisiin edes välttävästi hoitaa kumipyörien korvaaminen, maksaa kertakaikkisen paljon. Lisäksi ylimääräinen lastaus ja purku aiheuttavat toki omat kulunsa.

Olen ymmärtänyt, että joissain maissa näkee paljon enemmän rekkoja junanvaunuissa kuin suomessa. Pannaan rekat junaan ja kuskit nukkumaan, niin on tuolla ulkonakin turvallisempaa. En tässä leimaa ihmisryhmää nimeltä rekkakuskit, mutta heidänkin joukossaan ajetaan liikaa väsyneenä ja alentuneessa valppaustilassa aika mälli tonneja takana. Tähänkään ei ole aina syynä kuskit, vaan tulostavoitteet ja aikataulupaineet. En siis ole rekkakuskivastainen vaan rekkakuljetuskriittinen. Minulla ei ole mitään rekkakuskeja vastaan, enkä vastusta rekkakuljetuksia sinänsä, jos ne hoidetaan oikein. Alalla ilmenevistä lieveilmiöistä vaan tulisi päästä eroon.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Mika.H

6)Ruoan ALV nollaan, jotta kansalla on varaa syödä terveellisesti.

Täh?!

ps. mene Lidliin. Siellä on ainakin 10% halvempaa.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri