News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle

Started by J, 28.04.2011, 11:37:13

Previous topic - Next topic

ilmari3.


Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuostuhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.

CaptainNuiva

Quote from: ilmari3. on 12.09.2012, 02:40:37

Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuostuhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.

Nähdäkseni kuuluisi olla niin että jos 50000 kuolee vuodessa laivojen rikkipäästöin niin silloinhan jo pelkästää oireilevien/sairastuneiden määrä kuuluisi olla sadoissatuhansissa,ehkä miljoonassa parissakin.
Ei voi pitää paikkaansa Hassin satuilu.

Ne maat joilla on rautatie/maantieyhteys ohi Itämeren, taputtavat karvaisia käsiään.....Eli käytännössä kaikki muut paitsi Suomi.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

OTU

En ollut lukenut hassaajan blogia tuota aikaisempaa viestiä kirjoitellessani. Minulle jäi jostain lukemastani kirjoituksesta tuo 50000 suomalaista mieleen. Oikeasti hän kirjoittaa bloginsa kommenteissa näin.

" 2 11.9.2012 21:07 Satu Hassi
Luku noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa on EU:n komission käyttämä luku ja se perustuu tanskalaiseen tutkimukseen, jonka linkki on annettu laivarikistä viime keväänä kirjoittamani blogin keskustelussa. Luku koskee ennenaikaisia kuolemia EU-maissa, ei yksin Suomessa, eikä pelkällä Itämeren alueella.
Eniten laivojen isoista saastepäästöistä kärsivät laivojen ja satamien työntekijät. Mutta niistä kärsimme myös me muut."

Joopa joo. Suomi kaivaa taas kuvetta. Arvioiden mukaan -12000 työpaikkaa, jos tuon viherhörhöilyn kustannukset olisivat vain 600 milj. euroa. Enimmäisarvio lienee 1,2 miljardia, eli -24000 työpaikkaa.
No spekulaatiota, mutta valtion velan ollessa tällä hetkellä yli 86 miljardia, niin voe mahoton. Syöksykierre.

On se varmaan kiva järsiä tulevaisuudessa hyvillä mielin pettuleipää, ja ajatella, kuinka fiksu ja jalo ihminen se hassaaja olikaan. ;)

Ps. Euroopan väkiluku on noin 700 milj. Ja Suomen noin 5 milj. Eli Suomen väkimäärä on n. 0,7 %. Tuosta hassaajan 50000:sta ennenaikaisesti kuolleesta ihan mutkat suoriksi laskettuna tulisi Suomen osuudeksi pyöreästi 350 kuollutta.   :facepalm::facepalm::facepalm:
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

siviilitarkkailija

Hassin aiheuttaman pitkäkestoisen työttömyyden ja tätä seuraavien päihdekuolemien määrä nousee Suomessa parillatuhannella vuosittain. Tietysti tehdassulkemisten kohdalla tulee ensin piikki mikä jatkuu hyvinvointipalvelujen lakkautuksina ja köyhyydestä johtuvina ennenaikaisina kuolemina.

Mutta niin kauan kun suljettavien ja kuolevien tehdaspaikkakuntien miehet antavat Hassien tuhota itsensä ilman selvää seurausta ja vastalausetta, niin heidät kuristetaan hiljaa vihervasemmistolaiseen köyteen kuin kissanpennut. Ehdottaisin voimakkaita kansalaistottelemattomuuteen ja aktiiviseen poliittiseen toimintaan tähtääviä tekoja mikäli haluavat elää vanhoiksi ja hoidettuna.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

tyhmyri


CaptainNuiva

Quote from: OTU on 12.09.2012, 03:19:00
En ollut lukenut hassaajan blogia tuota aikaisempaa viestiä kirjoitellessani. Minulle jäi jostain lukemastani kirjoituksesta tuo 50000 suomalaista mieleen. Oikeasti hän kirjoittaa bloginsa kommenteissa näin.

" 2 11.9.2012 21:07 Satu Hassi
Luku noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa on EU:n komission käyttämä luku ja se perustuu tanskalaiseen tutkimukseen, jonka linkki on annettu laivarikistä viime keväänä kirjoittamani blogin keskustelussa. Luku koskee ennenaikaisia kuolemia EU-maissa, ei yksin Suomessa, eikä pelkällä Itämeren alueella.
Eniten laivojen isoista saastepäästöistä kärsivät laivojen ja satamien työntekijät. Mutta niistä kärsimme myös me muut."



Laivoissahan sitä korsteenia ei ole sijoitettu messiin taikka kenenkään punkan alle....Koska Hassi tietää merimiesten kärsivän niin olen sitten niin harvinainen tapaus että en koko merimiesurani aikana ole huomannut kärsiväni, myöskään kenenkään koskaan en ole kuullut laivalla tästä valittavan, ilmeisesti kärsivät aivan itsekseen ja hiljaa?
Satamapuolen töistäkin minulla on kokemuksia, sama juttu siellä eli oudosti kukaan ei valita.
Jos laivojen henkilökunnat ja satamien porukat kärsivät niin silloin täytyy myös laivamatkustajien kärsiä....kuitenkin vuodesta toiseen matkustajat tungeksivat kesäisin jopa kansille kärsimään?

Hassi jauhaa tältäkin osin aivan täyttä skeidaa.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sour-One


Markkanen

Hassi kumppaneineen elävät jalat tukevasti ilmassa ja he puhuvat aivan kuin heidän päänsä olisi täynnä sahanpurua. Vai kymmeniä tuhansia ihmisiä kuolee laivojen rikkiin? Olisi kiva tietää miten tuo "tutkimus" on tehty. Miten voidaan todeta nimenomaan laivojen ym. rikin aiheuttavan kuolemia? Ihmisen kuolema tauteihin on monen tekijän summa. Jos esim. polttaa tupakka ja juo viinaa niin onko se rikki sitten se, joka katkaisee elämänlangan? Kaipaisin hieman tiedettä kehiin enkä kaikenmaailman hörhöpotaskaa jolla halutaan tuhota kansantalous ja työpaikat sen mukana. Vihreät yrittää kiristää kaikkea verotusta ja pumpata hintoja ylös kunnes talous romahtaa. Sitten voimme kaikki alkaa luomuviljeliöiksi ja voimme pestä toistemme paitoja. Kaikenlisäksi elämme sitten vähintään 100 vuotiaaksi kuten on eläkeiän nosten perusteluissa esitetty.

Suomalaiset tulevat kuolemaan tulevaisuudessa syrjäytymisen ongelmien räjähtäessä käsiin. Vain harvoilla on työtä joka oikeasti elättää ja tuloerot kasvavat valtavasti. Tätäkö Hassi kannattaa? Hyvinvointivaltion tuhoa? Jos kohta Suomessa ei mikään muu kohta kannata kuin loisiminen peruskansalaisen tasolla niin mitä tapahtuu? Hulluja olivat Roomalaisetkin, mutta heille on löytynyt haastaja: Vihervasemmisto suviksineen.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Martin

Mikähän tuosta on sanktio jos kieltäytyy ajamasta puhtaammalla polttoaineella?

Teollisuuskin vinkuu vain lisätukiaisia valtiolta. Pistäisivät vaikka tehtaat kiinni ja sanoisivat että ne siirtyy muualle tai lähtee käyntiin kun hallitus ottaa järjen käteen ja irtautuu tästäkin hölmöydestä.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

Joe

Sanktio on lopunkin vientiteollisuuden muutto pois Suomesta, uhattu on ja lähtenytkin jo osa.

Laivoja jo alkoikin siirtyä Suomen lipun alle, lähtevät taas pois muille merille.

Kyllä tämäkin mulkkudirektiivi satamissa sakotetaan tunnollisesti ainakin Suomalaisilta laivoilta.

Siirtolaisdirektiivillä korjataan tilanne. Päästään EU-rahojen nettosaajiksi, eikä turhaa teollisuutta tarvita.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

CaptainNuiva

Quote from: Markkanen on 12.09.2012, 21:52:32
Hassi kumppaneineen elävät jalat tukevasti ilmassa ja he puhuvat aivan kuin heidän päänsä olisi täynnä sahanpurua. Vai kymmeniä tuhansia ihmisiä kuolee laivojen rikkiin? Olisi kiva tietää miten tuo "tutkimus" on tehty. Miten voidaan todeta nimenomaan laivojen ym. rikin aiheuttavan kuolemia?

Nämä rikkikuolemathan pitäisi näkyä oikein saatanallisena tilastopiikkinä laivojen henkilökuntien ja satamien työntekijöiden keskuudessa kun kerran Hassin mukaan näistä kärsivät....Kuin myös ahkerasti Tallinassa reissaavien keskuudessa.
Eivät näy eivätkä koskaan ole näkyneet.
Laivan rikkipesuria tärkeämpänä pitäisin jonkinlaista paskapesuria Hassin suuhun.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

MW

Hassi on hullu tai myyrä. Itse veikkaisin molempia. Niin taas puhdistaisi ilmapiiriä rikistä niiden salaisten stasilistojen vuotaminen.

Olisipa ihme, jos Satu ei olisi DDR:n agenttien listoilla, ajatellen koko "vihreän" liikkeen syntyä ja Hassin roolia ihmisten arjen kurjistamiseen tähtäävissä hankkeissa.

Roope

50 000 kuolemaa vuodessa tarkoittaa noin puolen prosentin osuutta kuolinsyistä Euroopassa. Tuntuu niin suurelta osuudelta, että laskumenetelmä epäilyttää. En löytänyt tanskalaisesta tutkimuksesta kuin englanninkielisen suppean tiivistelmän tuloksista, joten tutkiminen jäi siihen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jouko

Satu Hassin toiminta selittää miksi hän ei pysynyt energia-alalla johon opiskeli aikoinaan. Puuttuu selkeä ajattelukyky ja loogisuus sekä arvostelukyky. Sitä tarvitaan tekniikan alalla. Omien puheidensa mukaan ei "viihtynyt" niissä hommissa, mutta näyttää enemmänkin siltä ettei yksinkertaisesti pärjännyt.

On mitä ilmeisemmin käyttänyt DI-titteliään arvovallan luomiseen mutta sen(kin) tittelin voi saada yksinkertaisesti kirjoja pänttäämällä ilman hajuakaan mitä on tekemässä. Eri asia on ruveta töihin, joissa tarvitaan otetta alaan. Pilvilinnoja rakentamalla ei saa mitään aikaiseksi käytännön hommissa. Se onnistuu näköjään meppinä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Goman

Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
Suomesta on saatu poliittisella typeryydellä ja hyväuskoisuudella vietyä paljon työpaikkoja, rahaa kaadettu saavikauppalla ympäriinsä ja nyt vielä tämä.
Suomi on 15-20 vuoden päästä köyhä valtio jossa juhlii vain byrokratia, byrokraatit ja osa politiikoista, hekin aitojen takana omissa  maailmoissaan.
Kupatut kärvistelevät miten parhaiten toimeen tulevat ja hyvinvointivaltiosta ei ole paskan vertaa jäljellä.

Siinäpä ne oli Suomen tulevaisuuden näkyvät kerrottu erittäin osuvasti muutamalla sanalla.

Ei voi kuin ihmetellä tuota EU-poliitikkojen sinisilmäisyyttä ja jatkuvaa oman oksan sahaamista. Ja nämä mepit kun ovat vielä vapailla vaaleilla valitut!.

Sitä puolestaan en enää ihmettele jos EU-vastaisuus vanhoissa EU-maissa kasvaa.   Niin se on kasvanut itselläkin.

Jouko

Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

RP

Soininvaara vierittää vastuun (varustamojen ohella) keskustan Vehviläiselle:
http://www.soininvaara.fi/2012/09/13/rikkidirektiivi-on-vain-hienosaatoa/

(minä en asiaa tunne)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ajattelija2008

Osmo Soininvaaran mukaan valtaosa hyödystä tulee, kun rikkipitoisuutta lasketaan 2.5 %:sta 0.5 %:iin, mutta valtaosa kustannuksista tulee, kun lasketaan pitoisuus 0.5 %:sta 0.1 %:iin. Eli tuo viimeinen pudotus 0.5 %:sta alas säästää Suomessa ehkä 50 ennenaikaista kuolemaa, mutta maksaa jopa satoja miljoonia euroja vuodessa. Lisäksi ei ole edes näyttöä siitä, että pienet rikkimäärät edes aiheuttaisivat terveyshaittaa.

Todella kallista terveydenhoitoa. Vihreät taas vauhdissa. Olisi ollut järkevää pudottaa rikkiraja 0.5 %:iin aikaisemmin ja jättää päätös 0.1 %:sta odottamaan tulevaisuutta.

jmm

Quote from: Ajattelija2008 on 13.09.2012, 21:48:42Eli tuo viimeinen pudotus 0.5 %:sta alas säästää Suomessa ehkä 50 ennenaikaista kuolemaa, mutta maksaa jopa satoja miljoonia euroja vuodessa.

Tietääkö kukaan millä logiikalla tämä kuolonuhrien määrä lasketaan?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Jouko

Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 21:41:03
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Ilmeisesti tarkoitat tuolla "lyijydirektiivillä" RoHS-direktiiviä vaarallisista aineista sähkö- ja elektroniikkalaitteissa. Kun nyt meitä siitä muistutit ja näytät vihjaavan sen johtaneen elekroniikkateollisuuden alasajoon, niin kertoisitko vähän siitä mekanismista miten se sen teki? Suurin vaikutus käsittääkseni on ollut että EU:ssa myytävissä elektroniikan tuotteiden juotosaineissa ei saa enää käyttää lyijyä. Tämähän siis koskee luonnollisesti myös EU:n ulkopuolella valmistettua tänne tuotavaa elektroniikkaa.

Kas kummaa, sepäs nosti elektroniikan valmistuskustannuksia niin roimasti että ei kannata enää Suomessa. Tietenkin mukana on muukin kustannustason nousu. Ja piruko valvoo minkä verran lyijyä on Kiinasta tuotavassa roinassa? Minä olen henkilökohtaisesti kärsinyt tästä asiasta. Olen täysin selvillä RoHS:ista.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jouko

Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 22:00:50
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 21:57:28
Quote from: kmruuska on 13.09.2012, 21:41:03
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Ilmeisesti tarkoitat tuolla "lyijydirektiivillä" RoHS-direktiiviä vaarallisista aineista sähkö- ja elektroniikkalaitteissa. Kun nyt meitä siitä muistutit ja näytät vihjaavan sen johtaneen elekroniikkateollisuuden alasajoon, niin kertoisitko vähän siitä mekanismista miten se sen teki? Suurin vaikutus käsittääkseni on ollut että EU:ssa myytävissä elektroniikan tuotteiden juotosaineissa ei saa enää käyttää lyijyä. Tämähän siis koskee luonnollisesti myös EU:n ulkopuolella valmistettua tänne tuotavaa elektroniikkaa.

Kas kummaa, sepäs nosti elektroniikan valmistuskustannuksia niin roimasti että ei kannata enää Suomessa.

Niin joo, se oli varmaan siitä juotostinan hinnasta kiinni...

QuoteTietenkin mukana on muukin kustannustason nousu. Ja piruko valvoo minkä verran lyijyä on Kiinasta tuotavassa roinassa?

Ei kun Tukes.

QuoteMinä olen henkilökohtaisesti kärsinyt tästä asiasta. Olen täysin selvillä RoHS:ista.

Miten olet siitä kärsinyt? Sait kenkää koska juotostinan hinta oli firmalle liian korkea?
Et taida paljoa olla selvillä elektroniikan tuotantoprosessista, joten antaapa olla. :P
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

CaptainNuiva

Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

matkamasentaja

Quote from: CaptainNuiva on 14.09.2012, 02:38:53
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.



Luulisi rannikkoalueiden olevan tyhjinä asukkaista ja kaikesta elollisesta. Ja satamat puomitettu ja eristetty kuin Tshernobyt tai Fukushima. Ei helevetti. Edes ennenwanhaset happosateet eivät tappaneet niin paljon ihmisiä kuin nykyään laivojen rikkipäästöt.

Jouko

Quote from: matkamasentaja on 14.09.2012, 18:13:06
Quote from: CaptainNuiva on 14.09.2012, 02:38:53
Quote from: Jouko on 13.09.2012, 20:56:31
Katainen sanoi tänään kyselytunnilla että Suomi ei saanut tukea toisilta mailta toiveilleen rikkidirektiivin tasapuolistamiseksi. Se kuvaa tätä "yhteistyötä". Mutta kuvaa myös sitä miten mepit ovat ajaneet asioitamme Brysselissä. Metsään on mennyt aika pahasti. Muistuttaisin että samalla tavalla kävi lyijydirektiivin kanssa ja nyt meiltä on ajettu elektroniikkateollisuus alas. Jotkut haluavat viedä meiltä leivän suusta, orjuuttaa meidät Brysselin komentoon. >:(

Joo, Käteinen visioi joka satamaan myös näitä kaasuterminaaleja.
Mikseivät ensin ota selvää että minkälaiset systeemit pitää rakentaa, mitä ne vaativat turvallisuuden suhteen kuin myös maan sisäisten kuljetusten osalta....
Edelleen, vasemmiston edustaja tiesi rikkiin kuolleiden määräksi jo yli 100000, huimaa on kyyti.



Luulisi rannikkoalueiden olevan tyhjinä asukkaista ja kaikesta elollisesta. Ja satamat puomitettu ja eristetty kuin Tshernobyt tai Fukushima. Ei helevetti. Edes ennenwanhaset happosateet eivät tappaneet niin paljon ihmisiä kuin nykyään laivojen rikkipäästöt.

Minä kannatan vihreitä arvoja kaikesta sydämestäni, mutta tämä on mennyt täysin överiksi. On syntynyt epäterve kilpailu siitä kuka saa mitä viheriäisimpiin viittaavia asioita ajettua läpi. Itse asia on unohtunut jo kauan sitten. Sama koskee ulkomaalaispolitiikkaa. Järki on kaikonnut. Se on surullista.

Kuitenkin palikat on mahdollista palauttaa paikoilleen pelkän rehellisen demokratian ja kansanvallan toimin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

EL SID

Quote from: ilmari3. on 12.09.2012, 02:40:37

Lainaus Hassin blogista:
Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa.

Mistähän tämä 50 000 on temmattu. En oikein jaksa uskoa, että Hassi ihan hatusta tuota tempoo.

Joskus viime vuosituhannella muistan lukeeneeni artikkelin, jossa kerrottiin vanhan DDR:n korkean lapsikuolleisuuden johtuvan huonosta ilmanlaadusta.

Mitenkähän muissa Itämeren maissa on asiaan suhtauduttu? Koskenee asia myös Viro-Latvia-Liettua-Puola-Saksa- Tanska toveristoakin.

itse ihmettelen, miten tämä käy yleensä argumentiksi, joka menee läpi mediassa. Kyseiset 50 000 on luku joka käsittää koko euroopan, ja itämeridirektiivillä on helpotusta vain niille jotka asuvat itämeren ympäristössä, eli aikamoiselle  vähemmistölle eurooppalaisia.

satu hassi on näitä vihreitä silmänkääntäjiä, taikureita joiden selityksiä vihreään päin kallellaan olevat haluavat uskoa.

sitä ei lue missään, onko suurin saastuttaja eli Venäjä mukana sopimuksessa? Eli banaanivalitioden laivat saavat edelleenkin seilata rikkipitoisella tavaralla, kunhan vaan menevät suoraan venäjän satamiin?

Ajattelija2008

Luin Duodecimistä tutkimusta vuodelta 2004. Sen mukaan Helsingin 2.5 mikrometriä pienemmistä hiukkasista puolet tulee kaukaa. Laivojen rikkipäästöt vaikuttavat noihin kaukaa tuleviin hiukkasiin. Paikallisista hiukkaslähteistä puun poltto on suurin.

Ylivoimaisesti halvin tapa vähentää hiukkasia olisi kieltää puun poltto kaupungissa, mutta se ei cityvihreitä tunnu kiinnostavan.

Dieselautoista tulee runsaasti pienhiukkasia. Verotuksella voisi ohjata autoilua bensa-autoihin, mikä ei myöskään aiheuttaisi juuri mitään kustannuksia. Dieselautot ovat kai cityvihreiden suosiossa ja ne mielletään virheellisesti "ympäristöystävällisiksi".

Eli tässä vähennetään nyt yhtä hiukkaslähdettä huimalla 500 miljoonan euron vuosikustannuksella, mutta jätetään lähes ilmaiset toimenpiteet tekemättä, vaikka nuo halvat toimet vähentäisivät hiukkasia paljon enemmän.

Sour-One

Quote from: Ajattelija2008 on 15.09.2012, 12:32:07
Luin Duodecimistä tutkimusta vuodelta 2004. Sen mukaan Helsingin 2.5 mikrometriä pienemmistä hiukkasista puolet tulee kaukaa. Laivojen rikkipäästöt vaikuttavat noihin kaukaa tuleviin hiukkasiin. Paikallisista hiukkaslähteistä puun poltto on suurin.

Ylivoimaisesti halvin tapa vähentää hiukkasia olisi kieltää puun poltto kaupungissa, mutta se ei cityvihreitä tunnu kiinnostavan.

Dieselautoista tulee runsaasti pienhiukkasia. Verotuksella voisi ohjata autoilua bensa-autoihin, mikä ei myöskään aiheuttaisi juuri mitään kustannuksia. Dieselautot ovat kai cityvihreiden suosiossa ja ne mielletään virheellisesti "ympäristöystävällisiksi".

Eli tässä vähennetään nyt yhtä hiukkaslähdettä huimalla 500 miljoonan euron vuosikustannuksella, mutta jätetään lähes ilmaiset toimenpiteet tekemättä, vaikka nuo halvat toimet vähentäisivät hiukkasia paljon enemmän.

Tiesitkö, että uusien bensiinikäyttöisten autojen hiukkaspäästöt saattavat olla jopa suurempia kuin uusien hiukkassuodattimella varustetun dieselkäyttöisen auton? Miksi siis pitäisi ohjata ostamaan bensa-autoja?

Taikakaulin

Satu Hassi arvio Ylen vaalitentissä Tampereen kunnallisveroksi 19,5 % vaikka se oikeasti on 19 %. Hän on siis vihreiden pormestariehdokas, eikä tiedä kuntansa veroprosenttia.  :facepalm:
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

CaptainNuiva

Rauta-Ruukin tj. ilmoitti uutissa pari päivää sitten irtisanomisien osasyyn olevan voimaan tuleva rikkidirektiivi.
Eiköhän tälle saada jatkoakin.

Hassilla on kaiketi halua päästä myös kuntatasolla tehokkaammin tuhoamaan Suomea kun pormestari-ehdokkaaksi on ryhtynyt.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Joe

Riittävän kurjat olot Suomeen olkoon Pyhä Tavoitteemme.

Lähtevät ulkomaanpellet karkuun ja saamme kaikessa rauhassa olla.

Suostun ulkohuussiin ja mummonmökkiin lopuiksi vuosikseni, jos tämä visio toteutuu.

Taas alkaa pirttiviljely ja saunasynnytykset tulla muotiin.

Armeijaan riittää sissejä ja Suojeluskunta hoitaa kotirintaman.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related