News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-04-28 KL: Lundmark: Rikkidirektiivi katastrofi Suomelle

Started by J, 28.04.2011, 11:37:13

Previous topic - Next topic

J

Teknologiateollisuuden puheenjohtaja Pekka Lundmark pelkää, että teollisuusyritykset joutuvat siirtämään urakalla työpaikkoja Suomesta, kun EU:n kaavaillut meriliikenteen rikkipäästörajat astuvat voimaan.

Konecranesin toimitusjohtajana toimiva Lundmark sanoo EK:n Prima-lehdessä suoraan, että Suomessa menetetään paljon työpaikkoja rikkidirektiivin vuoksi. Syynä on meriliikenteen kuljetusten hintojen raju kasvu.

Vaatimukset astuvat voimaa vuonna 2015.

Lundmarkin mukaan Itämeri on katsottu pääosin suomalaisten ja ruotsalaisten virkamiesten ja poliitikkojen vaatimuksesta alueeksi, jossa sovelletaan muita meriä tiukempia päästörajoja.

Suurimmillaan lasku Suomen merikuljetukselle voi olla jopa miljardi euroa vuodessa.

Suomalainen elinkeinoelämä yrittää vielä vaikuttaa kansainvälisen merenkulkujärjestön IMO:n kautta. Se tekee lopullisen päätöksen.

Liikkumavara on Lundmarkin mukaan kuitenkin enää hyvin rajallinen.


http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110472185


========

Boldaus minun.

skrabb

QuoteYLE: Vain neljä suomalaismeppiä kannattaa rikkidirektiiviä
Politiikka 11.09.2012 07:51 Viimeksi päivitetty 11.09.2012 07:51

Kirjoittanut ILPO KIURU

Euroopan parlamentti äänestää paljon puhetta herättäneestä rikkidirektiivistä tänään. Parlamentin suomalaisjäsenistä vain neljä sanoo YLE Uutisten kyselyssä ennakkoon kannattavansa direktiiviä.

Rikkidirektiivillä rajoitetaan Itämeren laivojen polttoaineen rikkipitoisuus yhdestä prosentista 0,1:een. Direktiivin on määrä tulla voimaan vuonna 2015.

Suomessa erityisesti vientiteollisuuden edustajat ovat arvostelleet direktiiviä siitä, että se heikentää maamme kilpailukykyä. Suomalaisista europarlamentaarikoista kahdeksan jakaa teollisuuden näkemyksen, neljä on toista mieltä.

Vastustajien mielestä direktiivi vääristää kilpailuasetelmaa, koska se otetaan Välimerellä käyttöön viisi vuotta myöhemmin. Direktiivin kannattajat taas perustelevat kantaansa ilmastosyin sekä sillä, että Kansainvälisen merenkulkujärjestön (IMO) piirissä asiasta on sovittu jo vuonna 2008.

Direktiiviä vastustavat suomalaisista Anneli Jäätteenmäki (kesk.), Sari Essayah (kd.), Riikka Manner (kesk.), Petri Sarvamaa (kok.), Sampo Terho (kok.) , Eija-Riitta Korhola (kok.), Hannu Takkula (kesk.) ja Mitro Repo (sd.).

Direktiivin puolesta taas aikovat äänestää Satu Hassi (vihr.), Liisa Jaakonsaari (sd.), Nils Torvalds (r.) sekä Sirpa Pietikäinen (kok.). Tarja Cronberg (vihr.) ei osallistu äänestykseen, koska hän on kokousmatkalla Kyproksella.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php/politiikka/984-politiikka/108623-yle-vain-nelja-suomalaismeppia-kannattaa-rikkidirektiivia

Koska Sampo Terho kokkareihin on loikannut?
Yle ei asiaa uutisoidessaan meppien puolueita mainitse.
http://yle.fi/uutiset/ylivoimainen_enemmisto_suomalaismepeista_vastustaa_rikkidirektiivia/6289350

boldaus oma

ps. VU korjasi Sampo Terhon puolueen:
QuoteViimeksi päivitetty 11.09.2012 10:12
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Nikopol

Paljonkos Itämeren merenkulku on prosentteina koko maailmasta? Veteenkö ne sen rikkinsä laskevat kun virkamiehiä noin huolestuttaa? Eikö rasite pitäisi suunnata sitä vastaan että maailman toiselta puolelta rahdataan halpaa bulkkia Eurooppaan tappamaan paikallisen teollisuuden ja maatalouden?

Tyhmä kysyy vaan. Suomi on allokoitu EU:n hiilinieluksi; teollisuus pois, liikenne seis ja kansa betonikorsuihin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012


ketale

Hassille voisi antaa vinkin, että monen muukin asian vähentäminen säästää henkiä.  Aika heikoilla jäillä Hassi uistelee. Esimerkiksi rajoittamalla lentoliikennettä turistihelvetteihin säästetään varmasti paljon enemmän henkiä. Onko Hassi halukas nostamaan tätä esille? Tai entäs autoilun rajoittaminen? No, eikös vihreät aja innokkaasti yksityisautoilua alas.


guest7001

Jälleen kerran: Näin sanoi Keith Silverang vuonna 2009.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337011262.html

Suomesta on hävinnyt 60.000 teollisuuden työpaikkaa viimeisen 5 vuoden aikana. Samaan aikaan valtio on velkaantunut sellaiset 40 Miljardia Euroa lisää (varovaisenkin arvion mukaan) ja sossukulut vain kasvavat.

Ei tarvitse olla Nostradamus tajutakseen mihin näin vastuuton politiikka tulee meidät viemään.

tyhmyri

^Syy siihen miksi kehitystä ei kyetä oikaisemaan on yksinkertainen. Jotain asiasta tuolla: http://wp.me/p2nAur-lx
Mutta sehän on uskonkappale, siis euro. Sitä ei pidä arvosteleman.

Kaaoskeisari

Pojat ootte ihan hakoteillä. Tällä rikkidirektiivillä pelastetaan suomalaisia työpaikkoja!
http://yle.fi/uutiset/rikkidirektiivi_voi_tuoda_uusia_tyopaikkoja_telakoille/6290416?origin=rss
QuoteRikkidirektiivi voi tuoda uusia työpaikkoja telakoille
Direktiivin myötä laivoissa yleistyvät niin sanotut rikkipesurit, joita asennettaan asiantuntijan arvion mukaan noin kolmannekseen suomalaisista laivoista.

Asiantuntija kuitenkin huomauttaa, että direktiivin myötä Suomen teollisuuteen voi myös syntyä merkittävästi uutta työtä .

svobo

Hyväksytty äänin 606-55.

Quote
Fuel used in the Baltic Sea, North Sea and English Channel - Europe's 'sulphur emission control areas' (SECAs) - will need to meet the new international standard of 0.1% by 2015 (from 1% currently).


http://www.europarl.europa.eu/news/en/pressroom/content/20120907IPR50818/html/Cleaner-shipping-fuels-to-save-lives


Lisäys:
Tarkoittaakohan tämä myös sitä, että Rotterdamiin ympäri maailmaa tulevat laivat joutuvat puksuttamaan koko matkan vähärikkisellä polttoöljyllä, vai onko niillä pieni lisätankki sitä varten, että pääsevät viimeiset mailit Pohjanmerellä ja Englannin kanaalissa direktiivin mukaisella löpöllä

Quote
Rotterdamissa sijaitsee Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin satama, vain Shanghain ja Singaporen satamat ovat suurempia.

Lähde: Wiki.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Ajattelija2008

Käsittääkseni laivoissa on pieni lisätankki vähärikkistä polttoainetta. USA:n rannikolla vähärikkinen tulee käyttöön 200 merimailia ennen rantaa.

Rikkidirektiivi maksaa Suomelle jopa 500 miljoonaa euroa vuodessa. Jos se estää 200 ennenaikaista kuolemantapausta vuosittain Suomessa, niin aika kalliiksi tulee elinajan pidentäminen.

Faidros.

Kertokaa minulle, montako minuuttia ko. rikkipäästöt ennenaikaistaa kuolemia. Onko se sama, jos tupakoimaton polttaa elämässään yhden tupakan, vai enemmän/vähemmän? Yksikin tupakka elämässä ennenaikaistaa kuolemaa keskimäärin!

Mielelläni näkisin sen laskentakaavan jolla Satu Hassi on tähän loppupäätelmään tullut. Veikkaan, ettei sitä ole mistään saatavissa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Oinomaos on 28.04.2011, 11:52:06
Pekka Lundmark maalaa piruja seinille. Osin aiheesta, osin aiheetta.

Tiedämme, että koillisväylä on kohta kulkukelpoinen. Jos ei ympäri vuoden, niin ainakin suurimman osan vuodesta.

Rikkidirektiivi on kuten muutkin: ne noudattavat, jotka haluavat. Noudattamatta jättämiselle tuskin mitään kovia sanktioita on. Vaikka olisikin, aina voinemme Etelä-Euroopan valtioiden tyyliin "soveltaa" tätäkin direktiiviä.

Suomella ja suomalaisilla on aivan yhtäläinen oikeus olla piittaamatta EU-direktiiveistä, kuin mitä viime vuosien aikana olemme nähneet muiden tekevän.

Kun viimeksi liputuspäivänä katsoin, siellä liehui siniristilippu. Pidetään tämä kaunis lippumme edelleen hulmuamassa.

Niin tarkoitatko, että ensin rahdataan maan läpi junalla niin pitkälle kuin pystyy ja sitten loppumatka rekoilla satamaan? Tai vaihtoehtoisesti rakennetaan rata satamaan asti? Ymmärrätkö esittämäsi vaihtoehdon mielettömyyden?

Taikakaulin

Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

edit. Lisätään vielä, että muut metsäfirmat seuraavat taatusti perässä.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

MW

Quote from: Taikakaulin on 11.09.2012, 20:43:02
Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

Quote
...sekä taistolaisen Sosialistinen opiskelijaliitto SOL:n hallituksen jäsenenä 1973–1975.

Wikistä lainaus. Samat harrastukset yhä edelleen, näköjään. Hyvinvoinnin alasajo, ja kun nälkäisiä on tarpeeksi, vallankumous ja diktatuuri.

Insinöörinä vaikea käsittää tuota tekniikan lisuriutta, jyvittäen isänkin taustalla. Tekniikan ihmiset yleensä ymmärtävät syyt ja seuraukset.

Pakko olla jonkinlainen myyrä, ja isänsä myös.

CrystalCube

Aate sokaisee, siinä ei paljon syyt ja seuraukset paina.

Markkanen

Quote from: Oinomaos on 28.04.2011, 11:52:06
Pekka Lundmark maalaa piruja seinille. Osin aiheesta, osin aiheetta.

Tiedämme, että koillisväylä on kohta kulkukelpoinen. Jos ei ympäri vuoden, niin ainakin suurimman osan vuodesta.

Rikkidirektiivi on kuten muutkin: ne noudattavat, jotka haluavat. Noudattamatta jättämiselle tuskin mitään kovia sanktioita on. Vaikka olisikin, aina voinemme Etelä-Euroopan valtioiden tyyliin "soveltaa" tätäkin direktiiviä.

Suomella ja suomalaisilla on aivan yhtäläinen oikeus olla piittaamatta EU-direktiiveistä, kuin mitä viime vuosien aikana olemme nähneet muiden tekevän.

Kun viimeksi liputuspäivänä katsoin, siellä liehui siniristilippu. Pidetään tämä kaunis lippumme edelleen hulmuamassa.



Tunnut unohtavan sen, että Suomi haluaa olla malliesimerkki EU:ssa edelleen. Urpilaisen tekaistut "vihapuheista" huolimatta. Suomi tulee allekirjoittamaan tosipaikan tullen rikkidirektiivin ensimmäisenä EU-maana. Kun on kyse maksuista tai veroista niin vihervasemmisto painostaa takiaspuoluetta (dem) ja takiaispuolue taas kokoomusta ja MÄÄÄÄÄÄ napit painuvat taas eduskunnan äänestyksessä samaan tahtiin pohjaan. Näin se menee.

Nyt on poliittisen pelin aika. Kaikki sanovat meppejä myöden, että ei kannateta rikkiveroja. Mitä lähemmäksi 2015 tulee sitä enemmän alkaa takit kääntymään. Seuraavan hallituksen ensimmäinen äänestys on rikkiveron hyväksyminen jos samat valtapuolueet jatkavat. Persutkin voi ennen sitä vielä korruptoitua. Veikkaan, että 80% varmuudella hyväksymme rikkimaksut. Perusteena on mm. se, että autamme näin kehitysmaita ja maailma pelastuu muutenkin veroilla. Hurraaa..
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Nyymi

Quote from: Taikakaulin on 11.09.2012, 20:43:02
Satu Hassi on sankari!  :facepalm:

UPM on ainakin jo ilmoittanut siirtävänsä tuotantoaan pois Suomesta Hassin toimien takia.

Nyt on nähty sekin ihme, että stalinisti ilmoittaa motiivikseen ihmishenkien pelastamisen.

Mutta onko Hassi rasisti? Välimeren alueen ihmisten siekailematon tappaminen saa jatkua vielä määräajan, senkin umpeuduttua kuolleisuus on viisinkertainen (jos oletemme lineaarisen vaikutuksen), rikkiraja on 0,5 % kun se Itämerellä on 0,1 %.

Mielenkiintoisesti edustaja Torvalds (r) äänesti direktiivin puolesta. Mutta ylläri-pylläri: Torvaldsikin on stalinisti!
Ennen muslimeja piti suojella betoniporsailta. Nyt betoniporsailla suojellaan muslimeilta.
Mitä eroa on Jammulla ja Muhammedilla? - Toinen on profeetta ja toinen on alue.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario Jari Kiiskinen

guest7001

Niissä maissa, joissa ei ole Hassin ja Vihreiden inhoamaa saastuttavaa teollisuutta eletään puutteessa tautien keskellä, nähdään nälkää, harjoitetaan salametsästystä ja levitetään AIDSia. Ihmisoikeuksista tai tasa-arvostakaan ei juuri kannata puhua.

Ei Suomi kommunismista ja ekofasismista luovu, ennenkuin tuottava työ on kokonaan ulosliputettu ja kirstu on tyhjä. Siinähän sitten lähettelevät ilman verotuloja julkisen sektorin syöttösikoja "kehitysseminaareihin" ympäri maata. Toisaalta velaksihan se tehdään jo nyt.


MW

Quote from: detonator on 11.09.2012, 22:43:57
Niissä maissa, joissa ei ole Hassin ja Vihreiden inhoamaa saastuttavaa teollisuutta eletään puutteessa tautien keskellä, nähdään nälkää, harjoitetaan salametsästystä ja levitetään AIDSia. Ihmisoikeuksista tai tasa-arvostakaan ei juuri kannata puhua.

Ei Suomi kommunismista ja ekofasismista luovu, ennenkuin tuottava työ on kokonaan ulosliputettu ja kirstu on tyhjä. Siinähän sitten lähettelevät ilman verotuloja julkisen sektorin syöttösikoja "kehitysseminaareihin" ympäri maata. Toisaalta velaksihan se tehdään jo nyt.

No kyllä esim. Italiassa ja Espanjassa on varsin ammattitaitoista ja vakavasti otettavaa teollisuutta.

Hassi bändäriporukoineen vain koettaa uittaa jorgokselle sen, mikä jäljellä on, ja Hassun jälkeen vedenpaisumus, näillä leveysasteilla.

Minä en todellakaan pidä tästä Hassista.

CaptainNuiva

Quote from: Ajattelija2008 on 11.09.2012, 18:07:55
Käsittääkseni laivoissa on pieni lisätankki vähärikkistä polttoainetta. USA:n rannikolla vähärikkinen tulee käyttöön 200 merimailia ennen rantaa.

Rikkidirektiivi maksaa Suomelle jopa 500 miljoonaa euroa vuodessa. Jos se estää 200 ennenaikaista kuolemantapausta vuosittain Suomessa, niin aika kalliiksi tulee elinajan pidentäminen.

Jep, koneet käynnistetään kevyellä ja sitten siirrytään lämmitetylle raskaalle, proseduuri sitten toisin päin myös.
200 mailin ajo kevyellä, suhteutettuna kokonaiskuluihin esim.Atlantin ylityksessä on peanuts, täällä sen sijaan surrataan sitten vähärikkisellä jatkuvasti.
Käytännössä Suomi on ainoa joka maksaa viulut, taas kerran, muita EU-maita tämä ei maantie ja rautatieyhteyksien vuoksi juurikaan rassaa...Ja Venäjä taas viittaa kintaalla koko direktiiville.
Edelleen, Suomen kanssa viennissä kilpailevat hymyilevät muikeasti ja eivät missään nimessä tule suostumaan mihinkään viivästyksiin direktiivin voimaantulon suhteen.

Varmasti rikkipesureiden valmistaminen töitä tuo, muutamiksi vuosiksi parille firmalle.
Näiden rikkipesureiden kustannuksille on vain yksi suurempi maksaja ja se on suomalainen kuluttaja/verovelvollinen koska kaikkien tuontituotteiden hinnat tämän myötä nousevat ja kun hinta nousee niin verokin nousee.
Direktiivi tulee voimaan muualla sen verran myöhään että suurin osa varustamoista ei ala asentamaan vanhoihin laivoihin rikkipesureita vaan tilaavat uusia laivoja hiljalleen...Mutta niitä tilauksia ei Suomeen saada, ne menevät Kiinaan,Koreaan ja tulevaisuudessa myös sellaisiin paikkoihin kuin Indonesia,Intia jne.

Tämä direktiivi tulee maksamaan Suomelle/suomalaisille  sen verta paljon vientityöpaikkojen ja kustannusten nousun myötä että siinä ei paljoakaan muutaman myydyn rikkipersurin hinnalla juhlita.

Suomesta on saatu poliittisella typeryydellä ja hyväuskoisuudella vietyä paljon työpaikkoja, rahaa kaadettu saavikauppalla ympäriinsä ja nyt vielä tämä.
Suomi on 15-20 vuoden päästä köyhä valtio jossa juhlii vain byrokratia, byrokraatit ja osa politiikoista, hekin aitojen takana omissa  maailmoissaan.
Kupatut kärvistelevät miten parhaiten toimeen tulevat ja hyvinvointivaltiosta ei ole paskan vertaa jäljellä.

Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.

Katsokaas vaan niin jonkin vuoden päästä ne suomalaiset vienti/tuontituotteet joilla on isompaa merkitystä, kulkevat tuosta itä-rajan yli ja sen lähisatamien kautta.
Sen jälkeen kun on kalkuleerattu että mitä Suomen valtio tienaa rikkipesureista ja mitä ne tuovat työpaikkoja, niin vähennetään sitten niistä vientiteollisuuden alas-ajoista ja satamista pois potkittujen kulut ynnä työpaikat...taitaa taas kerran mennä rankasti miinukselle aivan kuin meni fantsu autovero-uudistus, nyt sen myötä kauppa on hiipunut, verotuotot romahtaneet (100 miljoonaa) ja irtisanomiset uhkaavat alalla joka portaassa....Autokantakin taas vanhenee vauhdilla vaikka näin ei pitänyt käydä vaan hehkutettiin miten se nuorenee.
Ja arvatkaas mitä tämä kaikki merkitsee?
No lisää veroja ja velkaa tietenkin, syöksykierre on aloitettu!

Voi saatana tätä suomalaisten politiikkojen jatkuvaa omaan jalkaan ampumista ja alle laskemista, osaako kukaan näistä hahmottaa millään lailla päätöksiensä seurauksia vai elävätkö hetkessä kuten pienet lapset :facepalm:

Satu Hassi kuuluisi laittaa oikeuteen, samoin ne virkamiehet jotka jättivät työnsä hoitamatta eli valvomatta Suomen ja suomalaisten etuja.
Tekisi suorastaan mieli kysyä että keille on maksettu, ketkä on ostettu, muutoin tätä menoa on vaikea käsittää.



 



"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

OTU

^ Olipas hyvä kirjoitus.
Oli minusta todellinen vahinko ja epäonni suomalaisille, ettei Satuilija Hassaaja vaihtanut hiippakuntaa sairastellessaan.

Vielä tuosta yleistä hilpeyttä herättävästä hätäkakasta, eli tämä Hassin 50000 suomalaisen pelastamisesta ennenaikaiselta kuolemalta. Hän on ilmeisesti rasisti mitä pahinta laatua, koska Välimerellä seilataan vielä vuosia monta kertaa rikkipitoisemmalla öljyllä. Montako sikäläistä kuollutta tuleekaan hänen omalletunnolleen. Hän ei ilmeisesti välitä eteläeuroopalaisista ja pohjoisafrikkalaisista lainkaan. Ajaa vain oman kansansa etua.  :roll:
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

MW

Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
***
Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.
***

Jorgos pyörähtää katrillissa ylimääräisen kerran: taas löytyi bileille maksaja, yllättäen Suomesta. Hassista ja myötäilijöistään pitäisi antaa pidätysmääräys.

Totuus EPT

Meillä on ollut päätön ja munaton liito-orava joukkio säätämässä lakeja, taas jälleen kerran.

CaptainNuivalta muuten hyvä kirjoitus.

Venäjällä tosiaan on moninkertainen laivasto itämerellä Suomeen laivastoon nähden, eikä ryssä hevon paskaakaan välitä direktiiveistä toisin kuin naapurin mummon likakaivon paskanpuhdistuksestakin kyttäävä byrokraattikoneisto Suomessa.
Missä ******i siellä ongelma.

CaptainNuiva

Quote from: OTU on 12.09.2012, 00:34:46

Vielä tuosta yleistä hilpeyttä herättävästä hätäkakasta, eli tämä Hassin 50000 suomalaisen pelastamisesta ennenaikaiselta kuolemalta. Hän on ilmeisesti rasisti mitä pahinta laatua, koska Välimerellä seilataan vielä vuosia monta kertaa rikkipitoisemmalla öljyllä. Montako sikäläistä kuollutta tuleekaan hänen omalletunnolleen. Hän ei ilmeisesti välitä eteläeuroopalaisista ja pohjoisafrikkalaisista lainkaan. Ajaa vain oman kansansa etua.  :roll:

Juuripa näin...mitä ihmeen välittämistä,yhteisöllistä eurooppalaisuutta ja maapallon pelastamista se tämmöinen on?
Mikseivät lööpit jo huuda: Satu Hassi haluaa etelä-eurooppalaisten,ranskalaisten ja pohjois-afrikkalaisten kuolevan ja miellään nopeasti!
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

MW

Quote from: CaptainNuiva on 12.09.2012, 00:18:32
***
Rikkidirektiiville olisi ollut selkeä vaihtoehto, nimittäin se että se koskee kaikkia alueita,poikkeuksetta ja samaan aikaan, nyt taas kerran tehdään direktiiviksi ja vaikka miksi naamioitua tulonsiirtoa ja varallisuuden kuppaamista ynnä luovuttamista.
***


Mitä tämä toteutus muuta on, kuin perseraiskaus? Ollaan kohta takaisin menneisyydessä, 1863. Kiitos. Nälänhätää ei sellaisenaan tule, mutta talutusnuora tulee. Kovaa.

MW

Satu Hassi. Ymmärtääkseni hänellä ei ole jälkeläisiä, ja tuskin niitä enää tulee.

Kaikki, millä voin kyseistä henkilöä kunnioittaa, oli yllä. Ymmärsi sentään olla lisääntymättä.

CaptainNuiva

Yhtenä vaihto-ehtona on nostettu esiin tuo nesteytetty maakaasu ja että laivat voisvat alkaa käyttää sitä.
No eivät voi kun laiva pitää olla sen käyttöön rakennettu ja vanhoja ei missään nimessä kannata kaasulle muuttaa koska kustannukset ampuvat katosta läpi.

Toinen juttu on laivojen tankkaaminen.
Jos Viking-line tankkaa uutta laivaansa sekä Ruotsin ja Suomen päässä, pysyvät tankkaussysteemin vaatimat säiliöt ja varoalueet edes jotenkin järjellisessä koossa mutta osaakohan näistä kaasun ihastelijoista kukaan hahmottaa mitkä vaatimukset säiliöiden kokoon,tankkaus-infraan ja varoaluihin liittyisivät esim.Vuosaaren sataman osalta?
Kyllä alkaisi itku ja vaikerrus Virheässä puolueessakin jos vain viitsisivät ottaa asiasta selvää eivätkä maalaisi mutu-visioillaan Suomen tulevaisuutta.
Osin Vuosaaren asutusta pitäsi purkaa tai sitten Natura-alueelle tulisi noutaja, luultavasti molempia....Ja jotta kaasussa olisi järkeä niin jokaisessa satamassa pitäsi olla tankkausmahdollisuus, niin Suomessa kuin mauallakin.

Varmasti joku keksisi sanoa että onhan noita kaasulla liikkuvia laivoja ollut jo pitkään ja siten ei isoja ongelmia ole....Näin on, onhan noita ollut: Ovat kaasutankkereita jotka hyödyntävät osaa lastistaan liikkumiseensa, näiden ei tarvitse olla huolissaan onko satamissa kaasutankkausta vai ei.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jepulis

Quote from: detonator on 11.09.2012, 16:59:06
Jälleen kerran: Näin sanoi Keith Silverang vuonna 2009.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337011262.html

Suomesta on hävinnyt 60.000 teollisuuden työpaikkaa viimeisen 5 vuoden aikana. Samaan aikaan valtio on velkaantunut sellaiset 40 Miljardia Euroa lisää (varovaisenkin arvion mukaan) ja sossukulut vain kasvavat.

Ei tarvitse olla Nostradamus tajutakseen mihin näin vastuuton politiikka tulee meidät viemään.
Suomalaisten poliitikkojen suhteellisuudentaju on kokonaan kadonnut. Tästä typeryydestä ei missään nimessä voi syyttää ulkomaita. Kun seuraavaksi karsitaan miljoonia, sitä voi miettiä tässä menetettyjä kansantaloudellisia miljardeja vasten. Kaiken typerintä on, että edes eurooppa ei voita. Euroalueen suhteessa eniten maksava maa, Suomi, ajetaan yhtä polvilleen kuin eteläiset velkamaat. Edes ympäristötase ei lainkaan parane, vaan huononee. Venäjäkin kuljettaa juuri sen mitä huvittaa ja entistä paremmalla kilpailukyvyllä. Todella "järkevää" kaikilta.

Kyseinen päätös on suurin yksittäinen negatiivinen tekijä Suomen talouteen koko EU-aikana. Se on myös pitkäaikaisten vaikutusten tähden käänteentekevä. Suomi saattaa siirtyä pysyvään Kreikan tielle johtavaan teollisuuden vanhanaikaistamiskierteeseen tämän seurauksena. Se on todennäköisempää kuin päinvastoin. Kun kilpailukyky menetetään ensin vähintään 10 vuoden ajaksi ja samalla tapahtuu investointien lähes varma pysähtyminen, niin edessä on vuosikymmenen parin tähtäimellä elinkeinorakenteen rappio, ellei ihmettä tapahdu. Tähän yhdistyy valtion velkaantuminen ja lisäksi vallitseva eurokriisi, jonka hoitokeinot vaikuttaa olevan erityisesti Suomelle kalliita. Pelottaa, että tätä kriisiä hoitavat poliitikot on samoja idiootteja, jotka on meitä sotkuun eniten olleet viemässä.

Nyt olisi pistettävä kova kovaa vastaan ja neuvoteltava asia EU:ssa uusiksi periaatteella henki kyseessä. Rikkipäätös on Suomelle yhtä vaikuttava asia kuin maa olisi nyt ajautunut kauppasotaan tärkeimpien kauppakumppanien kanssa. Hämmästelen miten hiljaa hallitus on tästä asiasta, onko se viimeinenkin valo sammunut Kataisen hatun alta?
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Jouko

Laivathan voisivat käyttää nesteytettyjä rakettipolttoaineita: vetyä ja happea. Mikä ettei? :facepalm:
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

MW