News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Perussuomalaisten Teuvo Hakkaraiselle kaikki eduskunnassa oli uutta

Started by paksubertta, 27.04.2011, 12:40:14

Previous topic - Next topic

Maastamuuttaja

Quote from: mikkoellila on 27.04.2011, 18:55:43
Quote from: Klementti on 27.04.2011, 17:55:21
Olen syntynyt Keski-Suomessa ja asunut siellä 45 vuotta, eikä koskaan kukaan ole puheestani maininnut minun puhuvan savon murretta vaan lähes kirjakieltä.

Minä en ole tavannut yhtäkään entisestä Keski-Suomen läänistä kotoisin olevaa ihmistä, joka ei minun mielestäni olisi puhunut savon murretta.

Olisikohan niin, että "neekeri"-sana yhä elää Savon perukoilla? Pitäisiköhän sinne lähettää Braxin sanaleikkuri?

Kyborg

Quote from: Inna on 27.04.2011, 16:24:50
Quote from: kmruuska on 27.04.2011, 16:21:40
Ensinnäkin, viitasaarelaiset EIVÄT ole savolaisia.

Jaoitteilin murteiden mukaan, keskisuomalaiset ovat ainakin kielellisesti savolaisia :)

Ei ole. Prkl.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

Marius

Olen syntynyt Keski-Suomessa ja asunut siellä 45 vuotta, eikä koskaan kukaan ole puheestani maininnut minun puhuvan savon murretta vaan lähes kirjakieltä.

Minä en ole tavannut yhtäkään entisestä Keski-Suomen läänistä kotoisin olevaa ihmistä, joka ei minun mielestäni olisi puhunut savon murretta.

Näin kyllä on minunkin kokemukseni. Kieliasu ei välttämättä heti "paljasta", mutta nuotti viimeistään, sanajärjestys, painotukset. Mitään negatiivista tuossa ei ole, päinvastoin.
Oikeasti täytyy kiertää Suomea jonkin verran että korva harjaantuu. Naapuri ei riitä, eikä laskettelureissu Leville.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

ElinaElina

(http://www.kielikukkanen.fi/i/kannet/herra_hakkarainen.jpg)

Herra Hakkarainen lienee maakuntaan muuttaja? Syntymäpaikka Savo? Kielelliset juuret?
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

antero_heikkila

Quote from: Paasikivi on 27.04.2011, 13:53:41
Olkoot vaikka ziljardööri ja Perä-Uhtuan äyrikuningas, mutta voi luoja mikä juntti 

Hahahah! Juuri tätä on odotettu! Viimeinkin oikea perussuomalainen eduskunnassa! Sellaiset edustajat kuin kansakin, hehheheh!

Mitä veikkaatte, koska tämä sahuriveijari lähtee eduskunnasta? Ensi kesään mennessä?

Vasarahammer

Minulle Hakkaraisen olemuksesta tulee mieleen Eino Poutiainen.

Yle: Elävä arkisto

Tosin puun jalostusketjussa Poutiainen on lähempänä alkutuotantoa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

IDA

Quote from: Vasarahammer on 27.04.2011, 22:06:15
Minulle Hakkaraisen olemuksesta tulee mieleen Eino Poutiainen.

Yle: Elävä arkisto

Tosin puun jalostusketjussa Poutiainen on lähempänä alkutuotantoa.

Tuo on hieno pätkä, jota voi suositella jokaiselle katsottavaksi. Mikäli "vennamolaisuus" enemmän kiinnostaa niin Vennamon ja Poutiaisen kirjat ovat myös hyvää luettavaa ja ne valaisevat sitä aatemaailmaa, joka SMP:n taustalla oli. Sen aikaisen median ja sitä kautta nykyisen pintahistorian muodostama kuva ei ole aivan oikea. Ei oikeastaan sen oikeampi, kuin se kuva minkä nuivista nyt saisi, jos lukisi vain Hesaria ja katsoisi televisiota.

Marius

Quote from: kmruuska on 27.04.2011, 21:02:04

No sinä et sitten näemmä oikein osaa suomea.
Sinä se sitten et näemmä ole kiertänyt Suomea?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

kaisla

Odotan mielenkiinnolla, miten "perussuomalaiset eivät ole rasisteja" -korttien käyttö onnistuu näiden Hakkaraisen puheiden jälkeen. 

Alkuasukas

Quote from: kaisla on 27.04.2011, 22:42:30
Odotan mielenkiinnolla, miten "perussuomalaiset eivät ole rasisteja" -korttien käyttö onnistuu näiden Hakkaraisen puheiden jälkeen. 

Oliko Hakkaraisen lausuma epätosi?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

LambOfGod

Rasismi käsittääkseni on ajatus siitä, että joku rotu on absoluuttisesti alempi- tai ylempiarvoisempi johonkin toiseen rotuun verrattuna. Tyhmä ajatus, mutta silti vain ajatus. Kyllä tänne tyhmiäkin ajatuksia mahtuu. Tosin en usko perussuomalaisissa tällaisia ajatuksia olevan. Todistustaakka siitä jää sinulle.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

PMH

Quote from: paksubertta on 27.04.2011, 14:30:26
Myönnän kiihtyneeni. EI minull Hakkaraista vastaan sinänsä mitään ole, mutta päätöksenteko ei hänelle kuulu koska itse jo osoitti syyn. Mitä velka muuten on muuta kuin rahaa? miksei portugali sun muut vain viittaa koko asialle kintaalla? huomattaisiin, että ei maailma tarvitse rahaa tai pitkiä työpäiviä. Ihminen voi elää leppoisasti ja tiedän montakon tuttavaani jotka elävät todella leppoisasti, mutta tottakai toimivat aktiivisesti kansalaisjärjestöissä.

Sinun ja tuttavasi kannattaisia hakeutua oikeisiin töihin, esim. sellaisiin kuin Hakkarainen. Siitä kun saa ihan omaa rahaa, eikä sitä luukulta jaettua. Töistä jos ahkerasti tekee voi saada jopa enemmän ja palkkanauhaa tutkiskellessa todeta että mites siitä noin vitun iso lovi kolahti näille lokoisasti eläville tuttaville :facepalm:
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Oami

Varmaan niin kuin ennenkin. Vai onko Hakkaraisen puheissa nyt jokin ongelma? Muukin kuin se ettei kieliasu ole ihan akateemista?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

IDA

Quote from: Oami on 28.04.2011, 00:59:32
Varmaan niin kuin ennenkin. Vai onko Hakkaraisen puheissa nyt jokin ongelma? Muukin kuin se ettei kieliasu ole ihan akateemista?

Niinpä. Hakkarainen ei pidä islamista minkä hän voisi aika vahvasti perustella taustallaan ja toisaalta hän kertoo rajavartijan näkemyksen siitä miten turvapaikanhakijat pääsevät maahan. En yhtään ihmettelisi, jos raja-asemilla olisi myös aitoa turhautumista, vaikka niissä ammateissa ei ole syytä kantoja ottaakaan.

Myös vapaata maahanmuuttopolitiikkaa perustellaan aivan yhtä epäakateemisin sanankääntein. Siihen ei vain kiinnitetä samalla tavoin huomiota.

Videon kohottavin kohta on tietenkin Ike Kanervan esiintyminen: Kollegat kohtaavat :)

Kukko

....kortti....  ;D
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Suvaitsija

Tätä ajattelutapaa voikin sitten ilmeisen surutta käyttää myös kaikkiin muihin kuviteltuihin ryhmiin? Tyyliin "Odotan mielenkiinnolla, miten "muslimit eivät ole sekopääterroristeja" -korttien käyttö onnistuu Imaami Vihan puheiden jälkeen"?
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Ksenofobi

Se ei ole onnistunut ennen Hakkaraisen puheitakaan. Rasismia kun on kaikki muu paitsi mokutus.

Marjapussi

Hakkarainen tulee olemaan hyvä kansanedustaja. Jospa hänet valittaisiin Astridin tilalle ministeriksi, niin kukkahattu virhestallareilla voisi olla "hieman" hädänpaikka.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

antero_heikkila

Quote from: IDA on 28.04.2011, 01:15:38
hän kertoo rajavartijan näkemyksen siitä miten turvapaikanhakijat pääsevät maahan.

Kerrohan mitä sen "neekeriukon" siellä rajalla sitten pitäisi sanoa? Ja millä kielellä?

Jaska Pankkaaja

Quote from: antero_heikkila on 28.04.2011, 05:47:54
hän kertoo rajavartijan näkemyksen siitä miten turvapaikanhakijat pääsevät maahan.

Kerrohan mitä sen "neekeriukon" siellä rajalla sitten pitäisi sanoa? Ja millä kielellä?

Miksi neekeriukon pitäisi erityisesti sanoa siellä jotain? Sanoisiko vaikkapa että Hello ja näyttäisi passinsa ja mahdollisesti siinä olevan viisumin? Mikäli näitä ei löydy niin mitäpä sitten änkeämäänkään, viranomaisten tehtävä on näissä tapauksissa kääntää heti neekeriukkoa 180 astetta ja näyttää suunta.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

kaneh_bosm

Quote from: antero_heikkila on 28.04.2011, 05:47:54

Hakkaraisen olisi pitänyt ymmärtää sanoa että "turvapaikan myöntämisperusteissa on tiukentamisen varaa", mutta sanoi asian kansankielellä. Keis klousd.

antero_heikkila

Quote from: kaneh_bosm on 28.04.2011, 07:09:28
Hakkaraisen olisi pitänyt ymmärtää sanoa että "turvapaikan myöntämisperusteissa on tiukentamisen varaa", mutta sanoi asian kansankielellä. Keis klousd.

Vaan kun ei ymmärtänyt. Keis on kaikkea muuta kuin klousd niin kauan kuin hakkaraisen kaltaisten tyypien sanomisia pitää selitellä.

kaneh_bosm

Quote from: antero_heikkila on 28.04.2011, 07:28:50
Quote from: kaneh_bosm on 28.04.2011, 07:09:28

Vaan kun ei ymmärtänyt. Keis on kaikkea muuta kuin klousd niin kauan kuin hakkaraisen kaltaisten tyypien sanomisia pitää selitellä.

Kenen pitää selitellä mitä ja kenelle? Eli kansanedustaja ei saa sanoa mielipidettään ellei sitä ole kuorrutettu poliittisella korrektiudella?

"Maahanmuuttopolitiikalle on tehtävä jotain, rikolliset maahanmuuttajat on pikakäännytettävä, turvapaikan myöntämisperusteissa on tiukentamisen varaa, islamilaisten arvojen leviämiseen Suomessa tulee suhtautua kriittisesti, monet kokevat ajatuksen minareettien äänekkäistä rukouskutsuista häiritsevänä."
Eikös se jotain tuollaista sanonut? ;)

Kaptah

No joo, minunkin on kyllä helvetin hankala myöntää äänestäneeni puoluetta, jonka edustaja laukoo tuollaista tekstiä. Lisäksi jos Hakkaraisen tiedot maahanmuuton ongelmista perustuvat siihen mitä kaverin poika on kertonut, niin onnea ja menestystä. Tulee vahvasti mieleen Kai Pöntinen, joka kritisoi maahanmuuttoa asematunnelissa kävelemisen perusteella.

Mamupolitiikka ja siihen liittyvä ajatusmaailma on sen verran perseellään, että olisi vähintään kohtuullista, että sitä kritisoitaisiin asiapohjalta ja niin, ettei sanottava huku väärien sanavalintojen aiheuttamiin tunnekuohuihin.

Tsemppiä Teuvo, ehkä se siitä.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

tapio

- Olen maahanmuuton kannalla, jos maahanmuuttajat tulevat tänne tekemään töitä. Sitä en kuitenkaan hyväksy, että he tulevat Suomeen elämään sosiaaliturvalla, Hakkarainen sanoo IS:lle.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Neekeriukolla%20kuohuttanut%20kansanedustaja%20Video%20k%C3%A4sitettiin%20v%C3%A4%C3%A4rin!/art-1288385338001.html?ref=rss
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Jaska Pankkaaja

Quote from: Kaapo on 28.04.2011, 08:39:35
^ urlitelkaa noita pidempia linkkejä. Itse on ole myöntänyt monelle äänestäneeni persuje edes ennen tätä Hakkaraista, koska kaikki tuntuvat olevan niin suvaitsevaisia. Ei tämä mies ainakaan helpota kynnystä...

:)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ystävä

Quote from: kmruuska on 27.04.2011, 16:21:40
Toiseksi, kunnioitan Teuvoa suorapuheisuudessaan paljon enemmän kuin lipevämpiä puoluetovereitaan joiden täytyy kätkeä ksenofobiansa "maahanmuuttokritiikin" ja muiden verhoiltujen ilmauksien taakse. Teuvo sanoo mitä mieltä on ja sen kanssa voi sitten olla eri tai samaa mieltä, minä olen itse jokseenkin eri linjoilla. Sitten on näitä ihme nuljaskoja joiden mielestä hän "puhuu liian suoraan" eli ovat samaa mieltä mutteivät edes uskalla sanoa sitä ääneen. Se on ihmisten kusettamista se.
Teukalla varmasti on taustalla huoli poliittisen Islamin noususta, eikä hän halua että suomalaiset joutuvat maksamaan (monesti) huonosti sopeutuvien elintasoshoppaajien elämistä. Tämä ei ole mitään ksenofobiaa. Tuskin Hakkaraista tai ketään hommalaistakaan haittaa, jos Suomeen muuttaa ihmisiä esimerkiksi Etelä-Koreasta, vaikka eri kulttuuripiiristä ovatkin. Heillä kun on suurempi todennäköisyys sopeutua ja elättää itsensä Suomessa, kuin joillakin toisilla.

Nyt se ongelma tässä on se, että Hakkaraisen tyyli ilmaista itseään oli loukkaava. Ei voi olla niin, että vain kaikkein karkeimmat neekeri- ja muslimijutut ovat aitoa sekä rehellistä puhetta ja kunnioittavampaa kielenkäyttöä puolueensa kansanedustajilta peräänkuuluttavat nuljaskoita. Voihan puhelinmyyjienkin tuotteista kieltäytyä huonoihin kokemuksiin vedoten ilman, että puhuu heille törkeästi.

LambOfGod

Hienosti muuten imitoi minareettimölinää, repesin siinä kohtaa aika pahasti  ;D
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Viimeinen suomalainen

Jostain uutispätkästä näin Teuvon istuvan eduskuntasalissa - arvatkaa, kuka oli vieruskaveri?

Vihreiden Pekka Haavisto!

Onko lopullinen istumapaikka? Kuka nuo istumajärjestykset laatii? Istua tuollaisen viherh*m*n vieressä neljä vuotta :facepalm:

Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

AuggieWren

Quote from: Viimeinen suomalainen on 28.04.2011, 12:15:57
Jostain uutispätkästä näin Teuvon istuvan eduskuntasalissa - arvatkaa, kuka oli vieruskaveri?

Vihreiden Pekka Haavisto!

Onko lopullinen istumapaikka? Kuka nuo istumajärjestykset laatii? Istua tuollaisen viherh*m*n vieressä neljä vuotta :facepalm:

Mikä tuossa oikein on ongelmallista?
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.