News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kertokaas nyt tyhmälle mikä on puolueen listalta tuleva lisäarvo Hommalle..?

Started by Risto A., 03.04.2009, 23:12:43

Previous topic - Next topic

Risto A.

Niinkuin otsikko kysyy niin mitä lisäarvoa jonkin puolueen listalta lähteminen tuottaa Jussille tai Hommalle?

Jäin miettimään ja ainoa johon itse päädyn oli, että lisäarvo puolueen X listalla ponnistaminen on aina puolueelle. Ei Hommalle niinkään. Äänestäjät haluavat laittaa Hommassa nimensä Jussille, oli tämä sitten vaikka jollain Betty Boop puolueen listalla.

Puolueen listalla Homma on kaiken lisäksi mitätöitävissä. Puolue voi vedota ällistyttäviin toivelistoihinsa EUn kuriin laittamisessa tms. jolloin Homman tuomat äänet olisi sillä vaiettu.

Jos Jussi menee yksin - se on KAIKKI maahanmuuttokriittistä äänimassaa. Ilman selitystä, ilman mahdollisuutta mitätöidä selvää mielipidettä.

JA

Jussi voi aina katsoa tilanteet uudestaan, aivan miten huvittaa. Kyse on koko ajan ja alusta asti ollut mm. JM-K.lla saada tämä äänimassa esille. Ei persujen vallankaappauksesta tai muusta poliittisesta puliveivaamisesta.

Jos Halla-ahon äänimäärä jää pieneksi, ok, Homma jatkuu niinkuin ennenkin: puhumalla julkisesti. Tässä ei ole mitään hävittävää eikä mitään pelättävää. (häpeä nyt ainakin on aivan vieras tunnetila Hommalaisille)

Jos taas äänimäärä on suvereeni, niin sitten viesti on mennyt perille, mutta siitä huolimatta puheet jatkuvat niinkuin ennenkin. Paitsi, että viesti olisi mennyt perille.

Missaanko jotain tässä järkeilyssä?

Kyse on selvästä mielipiteen ilmaisemisesta. Puolueen X listalta juuri ja juuri saatu paikka ei tee pääskylle pesää, joten mieluummin mitataan valtakunnallinen kannatus ilman pelejä tai seurapiirihihhulointeja. Oliskos mitään?
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Kari Kinnunen

Quote from: Risto A. on 03.04.2009, 23:12:43
Kyse on selvästä mielipiteen ilmaisemisesta. Puolueen X listalta juuri ja juuri saatu paikka ei tee pääskylle pesää, joten mieluummin mitataan valtakunnallinen kannatus ilman pelejä tai seurapiirihihhulointeja. Oliskos mitään?

Juuri näinhän tämä asia on. PerSut on vain puolue puolueiden joukossa. En tiedä mitä puolueessa on tapahtunut ja mitä on kaiken taustalla.

Mutta homma^^^ sinänsä ei ole eikä oikein saakaan olla puolueriippuvainen homma. Soinin toilailu vain tipautti meidät PerSut puolueena muiden puolueiden tasolle. No OK ehkä hiukan alle noiden propelli kommenttien vuoksi.

JR

Minä kun olen kepulainen puolueaktiivi, niin näkisin puolueen ehdokasta tukevana voimavarana. Persuista tuskin paljon oikeasti tukea on, se on liian pieni puolue. Olin tässä joku aika sitten kuuntelemassa muutamaa Kepun eurovaaliehdokasta ja kyllä kuulkaa on pakko sanoa, että kevyttä kauraa on meidän Halla-ahomme siinä porukassa.
Minä tietysti mielelläni näkisin Halla-ahon Kepun ehdokkaana, mutta siihen porukkaan ei niin vain marssita, eikä taida olla haluakaan.
Ei mistään puolueesta Hommaliikkeelle suuresti hyötyä ole, ei mikään puolue voi tällaiseen yhdenasianliikkeeseen itseään hirttää. Puolueet vetelevät isoja linjoja ja maahanmuutto on vielä vähän aikaa pieni asia.

Homman voima ja mahti on olla piikki puolueitten lihassa ja Halla-aho on pirun hankala ja kipeä piikki. Minä tykkään siitä, että puolueitten älyllistä laiskuutta vähän piikitellään. Matti Vanhasellekin tekee oikein hyvää istua orapihlajan piikkiin niin, että tuntuu. Keskimääräinen kepulainen vain naureskelee, jos puheenjohta joutuu kiemurtelemaan.

Kari Kinnunen

Meillä PerSuissa on minusta pikkaisen liikaa 'Soininpalvontaa' joten minustakin puoluejohdon piikittely vaikka propellin siivellä on ihan paikallaan.

Risto A.

Quote from: JRniin näkisin puolueen ehdokasta tukevana voimavarana.

Mutta onko se ainoa lisäarvo mikä tulee puolueen listalla olemisesta?

Jos Hommassa saadaan legitiimit rahoituskanavat yms. auki, niin luulen, että Jussi saa sellaista voimavaraistettua tukea mitä suomalaisessa peruspuolueessa ei saa edes puheenjohtaja (viitaten mainitsemaasi kentän vahingoniloisuuteen :) )

JR

Minusta Homma parhaimmillaan on vapaa kansanliike, joka ei liikaa sitoudu puolueisiin. Heti, kun Homma sitoutuu yhteen puolueeseen, se pyllistää toiseen suuntaan. On ollut hienoa huomata, miten erilaisista aatesuunnista tulevat ihmiset löytävä helposti yhteisen sävelen tällä foorumilla. Ongelmaksi tulee se, että puolueet ovat demokratian työkalu ja ilman työkaluja on paha tehdä politiikkaa. Minulle tämä on ollut mielenkiintoinen projekti, varmaan kukaan ei osaa ennustaa, miten tässä tulee käymään ja mihin vielä päädytään.

reino

Quote from: JR on 03.04.2009, 23:51:34
Olin tässä joku aika sitten kuuntelemassa muutamaa Kepun eurovaaliehdokasta ja kyllä kuulkaa on pakko sanoa, että kevyttä kauraa on meidän Halla-ahomme siinä porukassa.

No ketäs siä ny niin ihmeellisiä oli? Oliko ne oikein ihmistä kummempia?

Paljo saliveto?

Varsinaiseen kysymykseen: eurovaalien osalta lisäarvo olisi lähinnä varmempi läpipääsy ja valmis koneisto auttamaan vaalityössä. Nämä ovat ihan kovia etuja, joita ei pidä vähätellä.

Toisaalta itse olen sitä mieltä, että näissä vaaleissa masinointi on tärkeämpää kuin lopputulos. Ja nimenomaan se, että tehdään se masinointi ja kampanjointi ja aktivointi ihan itse. Jotta saadaan ihan uusia ihmisiä nousemaan esiin ja aktivoitumaan.

Jatkossa eli eduskuntavaaleissa puolueen (joko olemassa olevan tai uuden) merkitys on se, että puolueen avulla ehdokasasettelu joko helpottuu tai vaikeutuu (kuten nyt persujen kanssa kävi).

Kokoomusnuori

Analyysi meni sikäli pieleen, että Jussille tulevat äänet eivät ole moku-kriittisten ääniä vaan protestiääniä ihmisiltä, joilla ei ole mitään mielipidettä, joukossa muutama nurkkaan tuijottava höyrypää ja peräkammarin sivistymätön propelipää. Protestiäänet ikään kuin vääristävät todellista äänestystulosta äänestysprosentin alhaisuuden lisäksi. Kaikki kertoo ihmisten pahasta olosta ja syrjäytymisestä.

JR

En minä sitä, Halla-aho on hyvinkin lahjakas kaveri, jolla on kyky nähdä asioita ja kirjoittaa niistä hyvin mielenkiintoisella tavalla. Tarkoitin sitä, että jos alkaa päälle kolmekymppisenä harrastamaan politiikkaa, niin siinä on viisitoista vuotta ikäisiään kilpakumppaneita jäljessä. Vähän sama, kuin alkaisi tehdä parikymppisestä lukutaidottomasta vuohipaimenesta tohtoria.
Ei politiikka ole leikkiä, vaan kovaa työtä, jossa voi saada asioita aikaan vain olemalla asioista hyvin perillä. Europarlamentissa varsinkin pitäisi olla jo valmiiksi täysinoppinut, siellä ei enää opetella asioita.
Onko meistä europarlamentaarikon taustavoimaksi? En tiedä, aika näyttää, mutta onko meillä aikaa?

Risto A.

Quote from: Reinoja valmis koneisto auttamaan vaalityössä.

Jussilla ei ole ollut mitään koneistoa takana, ns. in the first place. Kaikki äänet tulee scriptan ansiosta, mutta myös Hommaforumin kautta.

Ei pitäisi antaa mielikuvan hämätä 'hienosta' vaaliorganisaatiosta. Kaikki samat voidaan tehdä Homman kautta, sikäli, että ne rahoituskanavat saadaan kuntoon.

Se tietenkin, että mm. television väittelyihin ei todennäköisesti olisi mitään asiaa olisi 'ehkä' miinus. Toisaalta, ei mitään väliä, koska ne väittelyt on todellisuudessa kuitenkin yhtä tyhjän kanssa toimittajan puhuessa jokatapauksessa päälle, eli koko sirkus tehty vain toimittajan esiintymistä silmällä pitäen.

Mielestäni olisi vain hienoa sivuuttaa perinteiset puolueet ja -mediat vaalien ohjaajina ulos sivuseikkoina. :)

Taidan edustaa Homman radikaalia siipeä.

Quote from: Kokoomusnuorivaan protestiääniä ihmisiltä, joilla ei ole mitään mielipidettä, joukossa muutama nurkkaan tuijottava höyrypää ja peräkammarin sivistymätön propelipää. Protestiäänet ikään kuin vääristävät todellista äänestystulosta äänestysprosentin alhaisuuden lisäksi. Kaikki kertoo ihmisten pahasta olosta ja syrjäytymisestä.

Tämä on hyvinkin todennäköinen fanfaari vaalien jälkeen. Paitsi jos infernaalinen tulos löisi jauhot suuhun.

Risto A.

Quote from: JREi politiikka ole leikkiä, vaan kovaa työtä, jossa voi saada asioita aikaan vain olemalla asioista hyvin perillä. Europarlamentissa varsinkin pitäisi olla jo valmiiksi täysinoppinut, siellä ei enää opetella asioita.
Onko meistä europarlamentaarikon taustavoimaksi? En tiedä, aika näyttää, mutta onko meillä aikaa?

Tästä en olisi ollenkaan niin varma. Perustuen empiiriseen näyttöön niin poliitikon ei tarvitse oikeastaan tietää yhtään mitään muuta kuin sen, että kuinka politiikkaa nimenomaan pelataan.

Älyllisten näyttöjen perusteella mm. usarin blogeissa entiset eliitin edustajat eivät tosiaan loista lahjoillaan.

Minua taas ei henkilökohtaisesti kiinnosta politiikkapeli tai seurapiirit, vaan ainoastaan tulokset, jotka täytyy saada lain mukaisesti oikein. Lain suomat oikeudet / mahdollisuudet ylittää poliittisessa pelissä tarjolla olevat 'kiss my ass, I kiss yours' -säännöt.

ämpee

Quote from: JR on 04.04.2009, 00:13:27

Minusta Homma parhaimmillaan on vapaa kansanliike, joka ei liikaa sitoudu puolueisiin. Heti, kun Homma sitoutuu yhteen puolueeseen, se pyllistää toiseen suuntaan.

Paitsi jos perustetaan uusi, Homman^^^ näköinen puolue, eli ei sitoutumista vanhoihin ajatuksiin, vaan äänestäjien toiveisiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Eurooppalainen

Quote from: JR on 04.04.2009, 15:08:00
En minä sitä, Halla-aho on hyvinkin lahjakas kaveri, jolla on kyky nähdä asioita ja kirjoittaa niistä hyvin mielenkiintoisella tavalla. Tarkoitin sitä, että jos alkaa päälle kolmekymppisenä harrastamaan politiikkaa, niin siinä on viisitoista vuotta ikäisiään kilpakumppaneita jäljessä. Vähän sama, kuin alkaisi tehdä parikymppisestä lukutaidottomasta vuohipaimenesta tohtoria.
Ei politiikka ole leikkiä, vaan kovaa työtä, jossa voi saada asioita aikaan vain olemalla asioista hyvin perillä. Europarlamentissa varsinkin pitäisi olla jo valmiiksi täysinoppinut, siellä ei enää opetella asioita.

Ei se nyt ihan noin ole. Puolueorganisaatiossa pyörimisessä oppii lähinnä tuntemaan muut samanlaiset broilerit ja puhumaan heidän kanssaan, mutta harvemmin näistä tulee aidosti mitään muita kuin käyttörattaita puolueen oikeille poliitikoille. Esimerkiksi kokoomuksessa Niinistö tekee politiikkaa, mutta nykyisessä hallituksessa ei ole ketään poliittista toimijaa (ehkä Stubb on poikkeus). Tässä suhteessa jopa esiintymistaidoiltaan erinomainen Katainen on pettymys. Hänen linjansa on ollut soinimaisen populistista ja erilaisten marginaalisten intressiryhmien toiveiden ajamista ainakin veropolitiikassa. Politiikka puuttuu ja se näkyy. Kataisella ei tunnu olevan missiota tai mitään muutakaan sanottavaa. Toisin on Niinistön kanssa. Niinistö on johdonmukainen, hän tekee politiikkaa ja johtaa siinä missä Katainen sortuu haistelemaan tuulta.