News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Petossuomalaiset eli Halla-aho-viritteisen FB-ryhmän topic

Started by Timo Hellman, 03.04.2009, 21:54:56

Previous topic - Next topic

Timo Hellman

http://www.facebook.com/home.php#/topic.php?uid=43464244199&topic=7391

Sekavin mielin olen lukenut hommafoorumia viime aikoina. Toisaalta kihisyttää kun mamukriittinen liike repii itseään kahtia, toisaalta ärsyttää ihan muuten vaan se miten todellisuudesta ulkona ihmiset voivat olla. Esittäisinkin muutaman kysymyksen:

1. Persuilla on listoillaan kaksikin maahanmuuttokriittisiksi profiloitunutta ehdokasta, Terho ja Freddy, sekä Saarakkala jonka valtakautena PS-Nuoret ovat olleet mamukritiikille erittäin myötämielisiä. Kuitenkin se, että yhtä miestä ei valita EU-ehdokkaaksi riittää itkupotkuraivareihin ja vakuutteluihin ettei enää äänestetä Persuja koskaan ikinä. Voiko kukaan enää kirkkain silmin väittää että tässä ei ole yhden miehen liike kyseessä?

2. Okei, Hallis sai suht paljon ääniä kunnallisvaaleissa, mutta silti, miten ihmeessä Soini tai Persut olisivat olleet velvoitettuja pistämään hänet ehdolle (saati sitten että olisivat pistäneet ehdolle ekassa tai tokassa ehdokassatsissa, niinkuin monet tuntuvat halunneen?) Joku Hommafoorumilainen esitti näkemyksensä että Soini esti Halla-ahon ehdokkuuden ihan vain siksi että Hallis olisi saanut enemmän ääniä kuin Soini. Miksi tähän vastattiin millään muulla tavalla kuin kahdella sivulla "LOL"-repliikkejä?

3. Ne kaksi aikaisempaa kertaa kun SMP/PS on ollut vahvoilla, se on lopulta kaatunut sisäisiin ristiriitoisin. Pihtiputaan mummokin huomaa että jos ristiriidat tällä hetkellä jostain tulevat, se on hankausta mokukriittisten ja muiden välillä. Miten siis Soinin olisi pitänyt nähdä kannatuskorttihanke minään muuna kuin puolueenhajoitusyrityksenä, etenkin kun - hops heijaa - nytten suuri osa Hommalaisista on ihan pokkana valmis lähtemään puolueesta sen takia kun sitä heidän yhtä isojumalaansa ei ehdolle turhiin vaaleihin pistetty?

4. Mistä se oikein tulee se viha "vanhavennamolaisia"/SMP:tä kohtaan? Suurin osa vanhoista SMP:läisistä on todnäk myötämielisempiä mokukriittisyyttä kohtaan kuin muiden puolueiden kannattajat, olihan SMP:ssä mukana Suti Aittoniemen kaltaisia henkilöitä. Johtuneeko siitä että "vanhavennamolaiset" on vähän liian maalaisia ja kristittyjä kaupungissa asuvien ateisti-insinöörien makuun? Tai siitä että Hommalle on tärkeämpää se että valitaan netistä tuttuja kavereita kuin jotain 60-vuotiaita setiä joita ei foorumeilla näy? Yleensä ottaen minua on elskottanut se miten vanhoihin SMP:n äänestäjiin suhtaudutaan kuin vaalikarjaan jonka ainoa tehtävä on pohjustaa hommalaisten nousua eduskuntaan ja koko PS-puoluetta pelkkänä solutettavana instanssina. Ei niin että SMP tai PS minusta olisivat erityisen hyviä instansseja muutenkaan toki.

edit: Toveri Marttilan muistuttamana kohta 5. Hallis ei ole edes Persujen jäsen! Miksi Persujen olisi pitänyt ottaa ehdokkaakseen joku joka ei edes ole valmis sitoutumaan puolueeseen?
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Kami

Minä olin ainakin suht välinpitämätön koko Hallis- Soini väännöstä, ennen kuin propelihattua alkoi vedellä minun päähän Soini. Se siittä. Nyt tiedän mitä Soini on mieltä.

Ainakaan en ole ylipainoinen katolilaisesti hämmentynyt paskanjauhaja.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

jaakkeli

Quote from: Timo Hellman on 03.04.2009, 21:54:56Toisaalta kihisyttää kun mamukriittinen liike repii itseään kahtia,

Monelle meistä persut ovat olleet EVVK muulta osin kuin maahanmuuttopolitiikaltaan. Olemme olleet tästä enimmäkseen hiljaa, koska emme ole halunneet hajottaa rivejä, mutta nyt kun persut puoleltaan ovat päättäneet rivit hajottaa, meillä ei ole mitään syytä säästellä paukkuja. Nyt on meidän aikamme esittää vaihtoehtoja persuille. Minua henkilökohtaisesti ottaa melkoisesti pannuun se, että olen pitkään ollut haastamatta riitaa persujen kanssa jotta en hajottaisi rivejä - ja kun käy selväksi että persuille se ei kelpaa, me olemme mukamas jotain rivien hajottajia.

Quote1. Persuilla on listoillaan kaksikin maahanmuuttokriittisiksi profiloitunutta ehdokasta, Terho ja Freddy, sekä Saarakkala jonka valtakautena PS-Nuoret ovat olleet mamukritiikille erittäin myötämielisiä. Kuitenkin se, että yhtä miestä ei valita EU-ehdokkaaksi riittää itkupotkuraivareihin ja vakuutteluihin ettei enää äänestetä Persuja koskaan ikinä. Voiko kukaan enää kirkkain silmin väittää että tässä ei ole yhden miehen liike kyseessä?

Voi. Terho on hyvä ehdokas ja äänestäisin häntä, mutta tarvitsisin ensin luottamuksen siitä, että hänenkään tiensä ei yhtäkkiä kariudu esimerkiksi liian kansansuosion takia. Persut tekivät tästä henkilökysymyksen: Soini ennusti, että Halla-aho vie 20000 ääntä persuilta, yli kaksi kertaa puolueen viime vaalien äänimäärän. Mikä puolue torjuu ehdokkaan, jonka mielipiteiden puolue vannoo olevan samoilla linjoilla ja joka puoluejohtajan mukaan toisi ääniä yli kaksi kertaa viime vaalien koko puolueen äänimäärän?

Ulkopuolisesta näyttää siltä, että persut ovat yhden miehen liike ja ehdokkaille, jotka uhkaavat muuttaa perussuomalaisten normaaliksi usean uskottavan poliitikon puolueeksi, nousee tie pystyyn. Kun ensimmäinen tarjokas vuosiin medianäkyväksi poliitikoksi Timo Soinin rinnalle onkin perussuomalaisten asenteen mukaan uhka, on aivan selvää minkälaisesta puolueesta on kyse.

Jos Halla-aho on ehdolla, aion äänestää häntä nimenomaan tietäen, että ehdokkuus voi polttaa hänen suhteensa perussuomalaisiin ja viedä hänet lopullisesti politiikan ulkopuolelle. Tämä liike ei lopulta yhtä miestä tarvitse. Halla-aho vain on tällä hetkellä se ainoa julkisuuteen saatu, joten vaihtoehtoja ei ole. Että sellainen yhden miehen liikkeilijä minä olen, heti valmiina äänestämään johtajani kokonaan pois politiikasta.

Quote2. Okei, Hallis sai suht paljon ääniä kunnallisvaaleissa, mutta silti, miten ihmeessä Soini tai Persut olisivat olleet velvoitettuja pistämään hänet ehdolle (saati sitten että olisivat pistäneet ehdolle ekassa tai tokassa ehdokassatsissa, niinkuin monet tuntuvat halunneen?)

Miksi me jauhamme nämä samat uudelleen ja uudelleen? Jos persut olisivat esimerkiksi ilmoittaneet, että Halla-aho ei kelpaa, koska hänen ohjelmansa ei ole sitä mitä perussuomalaiset eurovaaliehdokkailtaan odottavat, kaikki olisi OK. Nyt vain ei käynyt niin, vaan nimenomaan perussuomalaiset ovat ilmoittaneet, että maahanmuuttokriittiset ehdokkaat käyvät heille mutta maahanmuuttokriittinen liike ei ts. he haluavat kyllä ääniä mutta tärkeää sijaa maahanmuutto ei persujen agendassa saa.

Edelleen, Terho on hyvä ehdokas, mutta voisi ihan yhtä hyvin olla vaikka Kokoomuksen riveissä. Perussuomalaiset menettivät tässä sen erikoispaikkansa kovasanaistakin maahanmuuttokritiikkiä sallivana puolueena. Voin ihan yhtä hyvin palata Kokoomuksen riveihin, kyllä siellä sallitaan saman verran ja muu puolue sopii minulle paljon paremmin.

Quote4. Mistä se oikein tulee se viha "vanhavennamolaisia"/SMP:tä kohtaan? Suurin osa vanhoista SMP:läisistä on todnäk myötämielisempiä mokukriittisyyttä kohtaan kuin muiden puolueiden kannattajat, olihan SMP:ssä mukana Suti Aittoniemen kaltaisia henkilöitä. Johtuneeko siitä että "vanhavennamolaiset" on vähän liian maalaisia ja kristittyjä kaupungissa asuvien ateisti-insinöörien makuun?

Ehkäpä johtuu? Minulle maalta kotoisin olevana se ei ole ongelma, mutta suurin osa hommasta ei ole koskaan ollut perussuomalaista. Halla-aho sai eduskuntavaaleihin lähtiessään paljon kommenttia siitä, minkä puolueen listoilla on, ja ainoa syy miksi siitä ei tullut isompaa numeroa oli se että vaihtoehtojakaan ei oikein näkynyt. Homma ja vennamolaiset tarvitsisivat väliinsä siltaa, ihmisiä, jotka ymmärtävät mistä kummissakin on kyse, muuten eteen tulee vain taistelu siitä kumpi puolueen ottaa itselleen. Nöyristely tietää varmaa häviötä tässä taistossa, joten ilman sovittelijoita se hajaannus on varmasti edessä. Vaan mistäs semmoisia löydämme, kun puoluejohto on päättänyt käydä hommaa vastaan?

Quoteedit: Toveri Marttilan muistuttamana kohta 5. Hallis ei ole edes Persujen jäsen! Miksi Persujen olisi pitänyt ottaa ehdokkaakseen joku joka ei edes ole valmis sitoutumaan puolueeseen?

He ottivat jo, kakkoseksi tulevan ehdokkaansa Virtasen.

Ammadeus

Quote from: Kami on 03.04.2009, 22:09:34
Minä olin ainakin suht välinpitämätön koko Hallis- Soini väännöstä, ennen kuin propelihattua alkoi vedellä minun päähän Soini. Se siittä. Nyt tiedän mitä Soini on mieltä.

Ainakaan en ole ylipainoinen katolilaisesti hämmentynyt paskanjauhaja.

Että kehtaa tuolla tavalla vedellä pataan telkussa entisiä äänestäjiään
Vittu mä olen katkera,ihan oikeesti!!

Vasarahammer

1. Voiko kukaan enää kirkkain silmin väittää että tässä ei ole yhden miehen liike kyseessä?

Halla-aho on liikeen symboli ja keulakuva. Se, miten symbolia kohdellaan, kertoo kyllä, mitä symbolin takana olevista ihmisistä ajatellaan. Sitä paitsi Halliksen kannattajat ovat viime aikoina olleet Soinin ja Vistbackan arvostelun pääasiallisia kohteita.

Jos minä olen PS-johdon mielestä höyrypää propelihattu, en ihan ensimmäisenä lähde suosittelemaan PS:n äänestämistä.

2. Okei, Hallis sai suht paljon ääniä kunnallisvaaleissa, mutta silti, miten ihmeessä Soini tai Persut olisivat olleet velvoitettuja pistämään hänet ehdolle (saati sitten että olisivat pistäneet ehdolle ekassa tai tokassa ehdokassatsissa, niinkuin monet tuntuvat halunneen?)

Suosittu ja nimekäs ehdokas tuo puolueelle ääniä. Äänien avulla puolue saa edustajia. Vaikka Erkki Havansi ja Kike Elomaa voivat olla ihan kelpo tyyppejä, heidän äänipotentiaalinsa on mielestäni Halla-ahoa pienempi.

3. Ne kaksi aikaisempaa kertaa kun SMP/PS on ollut vahvoilla, se on lopulta kaatunut sisäisiin ristiriitoisin.

Ensimmäisellä kerralla puolue oikeasti hajotettiin. Se menestyi Kekkosen mielestä liian hyvin vaaleissa ja siitä piti päästä eroon. Toisella kertaa puolueen johtaja hylkäsi puolueen ja otti vastaan poliittisen virkanimityksen. Kakkosketjusta ei sitten löytynytkään päteviä johtajia. Vertailu nykytilanteeseen ei ole perusteltua.

4. Mistä se oikein tulee se viha "vanhavennamolaisia"/SMP:tä kohtaan? Suurin osa vanhoista SMP:läisistä on todnäk myötämielisempiä mokukriittisyyttä kohtaan kuin muiden puolueiden kannattajat, olihan SMP:ssä mukana Suti Aittoniemen kaltaisia henkilöitä. Johtuneeko siitä että "vanhavennamolaiset" on vähän liian maalaisia ja kristittyjä kaupungissa asuvien ateisti-insinöörien makuun?

Minulle myyttiset "vanhavennamolaiset" eivät koskaan ole olleet ongelma. Enemmänkin PS:n ongelmat ovat seurausta puolueen henkilöitymisestä puheenjohtajaansa ja hänen lähipiiriinsä.

edit: Toveri Marttilan muistuttamana kohta 5. Hallis ei ole edes Persujen jäsen! Miksi Persujen olisi pitänyt ottaa ehdokkaakseen joku joka ei edes ole valmis sitoutumaan puolueeseen?

Sitoutumattomalle annettu ääni menee vaaliliiton hyväksi ihan samalla tavalla kuin puolueen jäsenelle annettu ääni. Halla-aho olisi kannattanut ottaa ehdokkaaksi, koska hän olisi tuonut vaaliliitolle ääniä. Nyt Halla-ahon äänistä osa jää saamatta.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Ullanlinna

Jussin FB-status:
Jussi Halla-aho toteaa propellipäisille kannattajilleen, että PS-juna on mennyt ja uusi juna on liikkeellä: http://www.halla-aho.com/scripta/aprillipaivan_bulla.html.

Axl

ElinaElina

Ylen Pressiklubi-keskustelussa joku smp-läinen vertaa halla-aholaisia syöpäkasvaimeen, josta nyt päästiin eroon.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Lemmy

Quote from: ElinaElina
Ylen Pressiklubi-keskustelussa joku smp-läinen vertaa halla-aholaisia syöpäkasvaimeen, josta nyt päästiin eroon.

Oli kaksi uloketta joilla ei tehnyt mitään.... kivekset.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

ämpee

"Miten siis Soinin olisi pitänyt nähdä kannatuskorttihanke minään muuna kuin puolueenhajoitusyrityksenä,..."

Tämä kohta jaksaa jatkuvasti ilahduttaa, miten looginen ajattelu voikin heittää volttia kahdella kierteellä ja kerien. ;D

Puolueiden, tai vaaliliittojen menestys lasketaan vaalien jälkeen saatuina ääninä.
Mikäli puolueella on mahdollisuus saada riveihinsä ehdokaskandidaatti, jolla on peräti oma kannattajayhdistys, niin puolue saa kandidaatin lisäksi kaupantekijäisinä tämän yhdistyksenkin, ja kaikki sen tuomat äänet.
Jos puolueen mahdollista äänisaalista lisäävä toiminta nähdään hajottamisena, niin parasta yhtenäisyyttä silloin edustaisi kokonaan vaaleista pois jääminen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Debatoija

NO se riittää syyksi, että kun Halla-aho oli luonteva valinta eikä mitään järkevää syytä kertakaikkiaan voi olla, miksei häntä asetettu ehdolle. Se on vain niin käsittämätöntä. Minä ainakin irtisanoudun moisesta pelin politiikasta. Ja jos tässä joku nyt halkas PS:än, niin se oli Soini itse. Toisaalta jos kerran Soini ei pidä Halla-ahon linjasta, niin miksi sitten tämä Freddy laitettiin ehdolle? Hänen juttunsa Sisun palstalla nyt on kyllä minun mielestäni olleet paljon "rasistisempia" ja täten siis arveluttavampia mitä Halla-ahon konsanaan. Voimme siis päätellä, että Freddy kelpasi koska on vähemmän tunnettu ja vähemmän kyvykäs. Siis mitä uskomattominta pelin poliitiikkaa. KIITOS EI. Itse en onneks ehtinyt liittyä PS:ään, mut sen vinkin voin antaa, et Halla-aho nyt äkkiä ehdokkaaks tai PS katastrofi on varma ja peruuttamaton. Juu, ja mitä Halla-ahon äänimäärään tulee, on selvä että hän saa omalla listallaan ainakin kolmanneksen vähemmän ääniä mitä olis saanut PS listalla. Mut eiköhän hän silti saa ainakin 50000 ääntä valtakunnallisesti ja siis riitä tiputtamaan Soini ulos  EU-parlamentista :)Itse en myöskään pidä ollenkaan mahdottomana sitä lopputulemaa, että Jussi tosiaankin pääsee EU parlamenttiin listaltaan Soinin jäädessä rannalle ruikuttamaan kun laiva läks.