News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ylioppilaslehti levittää valheita Halla-ahosta

Started by Jaakko Sivonen, 01.04.2011, 17:04:00

Previous topic - Next topic

Jaakko Sivonen

Tänään ilmestynyt Ylioppilaslehti toistaa samoja valheita, joita Unto Hämäläinen esitti taannoisessa jutussaan Halla-ahon vaalikampanjatilaisuudesta.

Näin Ylioppilaslehti valehtelee:

Quote from: YlioppilaslehtiMaaliskuun Kuu­kausiliite kertoi perussuoma­laisten Jussi Halla-ahon kampanjastartista, joka pidettiin Kirjan talon salissa Helsin­gin Kruunuhaassa. Puhe on sitä sa­maa, jota kuullaan Suomen kaikissa kampanjastarteissa: oma puolue on paras, minä olen puolueeni paras, mamut sitä ja mamut tätä.

Sitten joku yleisöstä kysyy, mitä pitäisi tehdä valtiontalouden kestä­vyysvajeelle. Halla-aho hiljenee. Hän myöntää, että vastaaminen olisi po­liittinen itsemurha.

Ministerikandidaatiksi arvotettu ehdokas ei osaa puhua valtiontalou­desta.

Mikä pahempaa, se ei häiritse meitä. Yleisö on ihan tyytyväinen, kun ääriharava vaihtaa puheenai­heen Nuivan manifestin turvapaikka­turismiin.

Mutta hetkinen. Hänenhän tulisi tietää talouskysymyksistä. Vähintä, mitä voimme vaatia, on lupaus siitä, että hän ottaa niistä selvää.

Mutta emme vaadi. Meille riittää se, että Halla-aho suoraselkäisesti ja rehellisesti tunnustaa, ettei hän tie­dä. Hurraamme sille.
http://ylioppilaslehti.fi/2011/04/on-ok-olla-dorka/

Lihavoitu kohta on siis Unto Hämäläisen valhe, jota Ylioppilaslehti toistaa vailla mitään lähdekritiikkiä. Halla-aho itse on kommentoinut sitä seuraavasti:

Quote from: Jussi Halla-aho on 09.03.2011, 22:00:12Mitä valtiontalouden kestävyysvajeeseen tulee, vastasin suunnilleen näin (taltiointia ei ole):

QuoteJulkinen talous, etenkin kuntatalous, on katastrofin edessä. Tämä johtuu osin väestörakenteen kehityksestä ja osin siitä, että eduskuntavaalit voitetaan Suomessa lupaamalla ihmisille lisää maksuttomia palveluja, jotka sitten sälytetään kuntien maksettavaksi. Kestävyysvajeen paikkaaminen edellyttäisi radikaaleja leikkauksia palvelutarjontaan ja koko hyvinvointivaltion uudelleenmiettimistä. Ikävä kyllä tällaisten toimenpiteiden sisällyttäminen vaalikampanjaan olisi mille tahansa puolueelle poliittinen itsemurha, joten poliitikot vaativat lisää palveluja ja rahoittavat sitä velanotolla.

Tämä näyttäytyi Unskille ensin hiljaisuutena ja sitten sen toteamisena, että "vastaaminen voisi olla poliittinen itsemurha".
http://hommaforum.org/index.php/topic,44193.msg604290.html#msg604290

Kuinka Ylioppilaslehden toimittajat kehtaavat kutsua itseään journalisteiksi? Heillä ei ole minkäänlaista lähdekritiikkiä, eivätkä he tarkasta raportoimiaan asioita useasta lähteestä.

Jutussa oli tällainen kuva:

(http://ylioppilaslehti.fi/wp-content/uploads/2011/04/urpojuttu_01.jpg)
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Mika.H

Mitä muuta voi odottaa ylioppilaslehdeltä?

Kuka niitä viherpölhöjä oikein äänestäisi kuin yliopiston hyypiöt?

ps. koskaan noita yliopistomaailman lehtiä ei ole kukaan normaali ole ottanut tosissaan.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Kommeli

Ei kai siinä lehdessä sinänsä mitään vikaa olisi mutta kun päätoimittajana on tämmöinen niin jälki on sen mukaista.
Tätä mieltä siis minä ja sotaveteraanit.

IDA

Quote from: Jaakko Sivonen on 01.04.2011, 17:04:00
Kuinka Ylioppilaslehden toimittajat kehtaavat kutsua itseään journalisteiksi? Heillä ei ole minkäänlaista lähdekritiikkiä, eivätkä he tarkasta raportoimiaan asioita useasta lähteestä.

Eiväthän he vielä journalisteja olekaan, vaan vasta harjoittelevat. Tuollaiset työnäytteet ovat varmasti eduksi, koska ne todistavat, että poliittinen agenda asetetaan tosiasioiden edelle. Se taitaa olla edellytys mihinkään suomalaiseen sanomalehteen töihin pääsemiseksi.

dothefake

Napakka ja ammattimainen ote kuitenkin heti alussa, jos ei tiedä,
on hyvä soittaa poliisille:

Quote"Olen innostunut ja kauhuissani, mutta hyvällä tavalla", Maria Pettersson tiivistää. Hänet on edellispäivänä valittu Ylioppilaslehden seuraavaksi päätoimittajaksi.
    Mansikkamargaritat ja kuohu viinit on kumottu ja yöunet nukuttu. Työpäivän aikana City-lehdessä Pettersson on muun muassa soittanut liikkuvalle poliisille ja tiedustellut, mitä tieliikennelaki sanoo suihinotosta ajon aikana.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika.H

Quote from: Kommeli on 01.04.2011, 17:19:36
Ei kai siinä lehdessä sinänsä mitään vikaa olisi mutta kun päätoimittajana on tämmöinen niin jälki on sen mukaista.

"""Minussa ja Ylioppilaslehdessä on paljon samaa. Olemme molemmat fiksuja, hauskoja, teräviä ja journalistisesti tasokkaita. Joskin Ylioppilaslehti on ainakin toistaiseksi hiukan vakiintuneempi suomalainen mediainstituutio kuin minä."""

Jaahas. On ainakin mimmillä huumorintajua. Sitä tosin tarvitaankin kun peiliin katsoo.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

vkoski

"Toimittajan tehtävä on kysyä kiinnostavia kysymyksiä. Lukija saa itse päättää, onko haastateltava hyvä tyyppi vai ihan paska jätkä. En voi tehdä päätöstä lukijan puolesta. 'Tässä teille apinat' -journalismi aiheuttaa mulle näppylöitä."

Jonakin päivänä Petterssoniin saattaa törmätä kaupungilla niin, että tämän hiukset on tupeerattu suureksi pehkoksi ja suusta törröttävät terävät kulmahampaat. Kyseinen hahmo ei oikeastaan ole Pettersson vaan peikko nimeltä Vala.

Toodella vakuuttavaa.... :facepalm:

Kokoliha

QuoteMansikkamargaritat ja kuohu viinit on kumottu ja yöunet nukuttu. Työpäivän aikana City-lehdessä Pettersson on muun muassa soittanut liikkuvalle poliisille ja tiedustellut, mitä tieliikennelaki sanoo suihinotosta ajon aikana.

Kyllä noilla näytöillä leipäpuu auennee ainakin Hesarin NYT-liitteessä - kyseisen julkaisun esihenkilö huomioiden.

Edit: linkki korjattu

Sanglier

Eli siis jos hommafoorumilla kirjoittaa "Sinnemäki tunnustaa terrorismin", se on rikos, mutta jos Unto kirjoittaa noin, se on totta ja sitä voi siteerata.

Allrighty then.

AuggieWren

Quote from: Sanglier on 01.04.2011, 20:43:50
Eli siis jos hommafoorumilla kirjoittaa "Sinnemäki tunnustaa terrorismin", se on rikos, mutta jos Unto kirjoittaa noin, se on totta ja sitä voi siteerata.

Allrighty then.

Kui? Kuuleman mukaanhan kuka tahansa voi olla tehnyt mitä tahansa. Tai sanoihan se tutuntuttukin kaikennäköistä. Herjanheitto ja paskanlevittäminen on laillisesti mahdollista hirvittävän monen retorisen tempun avulla. Miksei Halla-aho kiistä olevansa natsi/fasisti/kommunisti/juutalainen/marsilainen/savolainen? :roll:
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Arvoton

Uuden päätoimittajan myötä näyttää Yo-lehti ottavan sekin takapakkia.

Alkaa näyttää siltä, että "median" tekijöiltä ei vaadita peruskoulun yläastetta korkeampia taitoja. Työnäytteeksi taitaa kelvata päiväkirjan pito 8-13 -vuotiaana. Eipä silti, ammattitaitoisuus alkaa olla tuomittavaa tai ainakin häpeällistä alalla kuin alalla. Riittää, että on positiivinen ja suvaitsevainen. Poislukien Angry Birds.

Topi Junkkari

Keskustelimme eilen Ylioppilaslehden tuoreimmasta pläjäyksestä ystäväni kanssa, joka aloitti yliopisto-opintonsa samaan aikaan kanssani ja on sittemmin edennyt professoriksi. Hän oli juuri tullut yliopistolta ja napannut lehden mukaansa, joten artikkeli oli siinä käsillä ja yritimme olla läikyttämättä pyörteistettyä juomaa sen päälle.

Pohdiskelimme sitä, että miksi, oi miksi, huolimatta ylioppilaskunnan sisäisten poliittisten voimasuhteiden muutoksista, Ylioppilaslehti on ainakin viisitoista vuotta ollut enemmän tai vähemmän vasemmistolainen? Opiskeluaikoihimme mahtuu sellainenkin jakso, jolloin (muistaakseni) Kokoomus ja osakunnat olivat ylioppilaskunnassa niskan päällä, mutta Ylkkäri jatkoi punalehtenä. Kokoomus voitiin tuohon aikaan vielä katsoa isänmaalliseksi voimaksi ainakin ylioppilaspolitiikassa, ja osakunnatkin enimmäkseen, vaikka sieltä Panu Laturin kaltaisiakin löytyi.

Nyky-Ylkkäristä jaksan yleensä lukea vain Malisen, joka on Hyvä SarjakuvaTM.

(http://www.malinen.info/ss-stripit/malinen-ss021.gif)

MUOKS: Linkki Maliseen unohtui.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Topelius

Unto Hämäläinen jäi kiinni valehtelusta myös tämän päivän Hesarissa. Säveltäjä Kari Rydman oli lähettänyt mielipideosastolle oikaisun Hämäläisen väitettyä, että Rydmanin pojanpojan Willen ajatukset olisivat kaukana "papan punavihreistä ajatuksista" (ei suora lainaus). Kari Rydman ilmoitti itse asiassa ajattelevansa asioista aivan samalla tavalla kuin Wille Rydman ja haukkui muun muassa Vihreitä fasistiseksi puolueeksi.

IDA

Quote from: Topelius on 02.04.2011, 16:30:43
Unto Hämäläinen jäi kiinni valehtelusta myös tämän päivän Hesarissa. Säveltäjä Kari Rydman oli lähettänyt mielipideosastolle oikaisun Hämäläisen väitettyä, että Rydmanin pojanpojan Willen ajatukset olisivat kaukana "papan punavihreistä ajatuksista" (ei suora lainaus). Kari Rydman ilmoitti itse asiassa ajattelevansa asioista aivan samalla tavalla kuin Wille Rydman ja haukkui muun muassa Vihreitä fasistiseksi puolueeksi.

:)

Unto Hämäläinen on niin myöhäsyntyinen stalinisti, että hän ehkä sekoittaa säveltäjiä toisiinsa ;)

Kari Rydman pitää erittäin hienoa blogia - Hesarilla ei ole mitään vastaavan tasoista - ja sieltä kyllä selviävät hänen yhteiskunnalliset näkemyksensäkin, vaikka pääpaino onkin ehkä muissa jutuissa.

foobar

Quote from: Mika.H on 01.04.2011, 17:06:50
ps. koskaan noita yliopistomaailman lehtiä ei ole kukaan normaali ole ottanut tosissaan.

On niitä paljon järkevämpiäkin julkaisuja, mutta ne ovatkin korkeakouluissa joissa ei ole useampaa poliittisen propagandan tutkinto-ohjelmaa ja laitosta. Harvoin niistä kuulee, ehkä siksi että kun näiden tolkullista sisältöä sisältävien läpysköjen tekijät työllistyvät lopulta ns. oikeisiin töihin, kun juuri noista tolkkua vailla olevista julkaisuista ja lehtien linjoilla olevilta koulutusohjelmista merkittävä osa työllistyy poliitikoiksi ja ns. journalisteiksi ja sitten nostelee vanhan kuppikuntansa jatkajien houreita omien harhaisten juttujensa tueksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kallioinen Käsi

Tuli katsottua Pressiklubi eilen ja en ollut uskoa kuinka lapselliselta tämä Ylioppilaslehden uusi päätoimittaja vaikutti. Hänen argumenttinsa jäivät vaillinaisiksi ja niiden punaista lankaa oli vaikea hahmottaa. Ei näin...

Veli Karimies

Quote from: Teemu Lahtinen on 01.04.2011, 17:13:40
Ei mitään uutta auringon alla:

http://www.teemulahtinen.fi/2007/03/02/ylioppilaslehdessa-vakava-virhe/

Kyllä on tämä Teemu Lahtinen hieno mies. Voinko kutsua sinua tästä lähtien vain Teemuksi? Teme.

James Hirvisaari

Ylioppilaslehti on kauniisti sanottuna roskalehti. Otin jo vuosia sitten yhteyttä toimitukseen ja vaadin, että moista City-lehden tasoista p*kaa ei minulle enää lähetetä. Peruutus ei kuulemma onnistu kuin vuodeksi kerrallaan. Niinpä se tulee minulle edelleen ja roskiinhan se sontapläjäys menee aina tyystin lukematta.
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

foobar

Quote from: James Hirvisaari on 02.04.2011, 21:54:05
Ylioppilaslehti on kauniisti sanottuna roskalehti. Otin jo vuosia sitten yhteyttä toimitukseen ja vaadin, että moista City-lehden tasoista p*kaa ei minulle enää lähetetä. Peruutus ei kuulemma onnistu kuin vuodeksi kerrallaan. Niinpä se tulee minulle edelleen ja roskiinhan se sontapläjäys menee aina tyystin lukematta.

Mihin rikokseen ihmisyyttä vastaan täytyy syyllistyä jotta Ylioppilaslehteä aletaan väkipakolla lähettämään kotiin?! :o
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Jussi Halla-aho

Quote from: foobar on 02.04.2011, 22:11:46

Mihin rikokseen ihmisyyttä vastaan täytyy syyllistyä jotta Ylioppilaslehteä aletaan väkipakolla lähettämään kotiin?! :o

Annoin joskus 2-3 vuotta sitten haastattelun Vaasan Ylioppilaslehteen. Sen jälkeen lehti on tullut uskollisesti postiluukusta. Olen kolmesti soittanut tilaajapalveluun, selittänyt, etten ole tilannut lehteä, ja että tilauksen voisi lopettaa.

Aina on luvattu, ja joskus on yksi numero jäänytkin välistä, mutta lopullinen ratkaisu odotuttaa vielä itseään.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

James Hirvisaari

Siihen valitettavasti riittää se, että on kirjoilla yliopistossa. Oikeasti ihmettelen  akateemiseen loppututkintoon tähtäävien tiedostavaksi eliitiksi itsensä mieltävien toimittajantollojen hengen ja mielen mädännäisyyttä.

Kitaransoittaja

Quote from: James Hirvisaari on 02.04.2011, 22:22:35

Siihen valitettavasti riittää se, että on kirjoilla yliopistossa. Oikeasti ihmettelen  akateemiseen loppututkintoon tähtäävien tiedostavaksi eliitiksi itsensä mieltävien toimittajantollojen hengen ja mielen mädännäisyyttä.
Eipä kai ylioppilaslehtiä vakavasti otettaviksi lehdiksi ole tarkoitettukaan - tosin nykyäänhän ei semmoisia taida ollakaan mitään muutakaan.

Topi Junkkari

Quote from: Jussi Halla-aho on 02.04.2011, 22:17:02
Annoin joskus 2-3 vuotta sitten haastattelun Vaasan Ylioppilaslehteen. Sen jälkeen lehti on tullut uskollisesti postiluukusta. Olen kolmesti soittanut tilaajapalveluun, selittänyt, etten ole tilannut lehteä, ja että tilauksen voisi lopettaa.

Aiemmin mainitsemani proffaystäväni oli sitä mieltä, että nimenomaan Vaasassa ylioppilaskunta on isänmaallishenkinen taho ja lehti sen mukainen. Minä en ole Vaasan Ylioppilaslehteä lukenut, paitsi ehkä jonkun satunnaisen numeron paikkakunnalla vieraillessani.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Topi Junkkari

Peruutus ei kuulemma onnistu kuin vuodeksi kerrallaan. Niinpä se tulee minulle edelleen ja roskiinhan se sontapläjäys menee aina tyystin lukematta.

Kummallisinta oli se, että kun lehti aikoinaan tuli sekä minulle että tuolloiselle puolisolleni - olimme siis molemmat Helsingin yliopiston kirjoilla - niin oli vaikeaa saada lehden osoiterekisteriä olemaan edes lähettämättä kahta lehteä kahdelle samansukunimiselle samaan osoitteeseen.

IDA

Quote from: Topi Junkkari on 02.04.2011, 22:45:28
Kummallisinta oli se, että kun lehti aikoinaan tuli sekä minulle että tuolloiselle puolisolleni - olimme siis molemmat Helsingin yliopiston kirjoilla - niin oli vaikeaa saada lehden osoiterekisteriä olemaan edes lähettämättä kahta lehteä kahdelle samansukunimiselle samaan osoitteeseen.

Kymmenen vuotta sitten olisin sanonut, että tuollainen vain vahvistaa sen, että lehteä toimittavat älyttömät ja kädettömät humanistit. Nyt totean vain, että hienoa kuinka he saavat sen taittoon ja painoon suht säännöllisin väliajoin ;)

Bxh7+

Peruutus ei kuulemma onnistu kuin vuodeksi kerrallaan. Niinpä se tulee minulle edelleen ja roskiinhan se sontapläjäys menee aina tyystin lukematta.

Nykyään WebOodissa on kohdassa Muut toiminnot/Henkilötiedot valitsin "Luovutustiedot", josta voi ruksata kohdan "Osoitetietoja ei saa luovuttaa Ylioppilaslehdelle eikä lehteä saa lähettää".
"Aina Juhannusyönä Mestari lentää punastelevien krokodiilien vetämällä kattokruunulla luokse lapsukaisten kilttien  ja tuo kaikille kottaraisenpönttöön kultamunan."
-nimim. rapa-nuiv 12.11.2011

törö

Quote from: Kitaransoittaja on 02.04.2011, 22:24:45
Eipä kai ylioppilaslehtiä vakavasti otettaviksi lehdiksi ole tarkoitettukaan - tosin nykyäänhän ei semmoisia taida ollakaan mitään muutakaan.

Ne ovat nykyään infotainmenttia ja opinion manipulationia sekä tietenkin advertisementtia. Kiinnostaa kuin Kim Kardashianin perse.

l'uomo normale

No minä peruutin sen aina vuodeksi kerrallaan. Yksi numero ehkä tuli ennenkuin sain taas soitettua heille. Solunaapureille tuli lehti tai sitä oli kaikkialla jaossa. Kai se läpyskä paikkaansa puolustaa siinä kuin Demi-lehtikin tietyn ikä- ja kohderyhmän lehtenä, muttei sitä useampaa vuotta jaksa lukea. Samat jutut pyörivät vuosikymmenestä toiseen kun aina uusi sukupolvi keksii ruudin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

James Hirvisaari

Quote from: Bxh7+ on 02.04.2011, 22:54:41
Nykyään WebOodissa on kohdassa Muut toiminnot/Henkilötiedot valitsin "Luovutustiedot", josta voi ruksata kohdan "Osoitetietoja ei saa luovuttaa Ylioppilaslehdelle eikä lehteä saa lähettää".

Haa! Kiitos! Tehtävä suoritettu! :) :) :)