News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Nuivat vihreät ehdokkaat

Started by moeb, 18.03.2011, 15:33:08

Previous topic - Next topic

moeb

Hei,

Täällä oli jonkun aikaa sitten kyselyä nuivista ydinvoimamyönteisistä ehdokkaista. En tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan, mutta kyselisin vinkkejä luonnon- ja eläintensuojelukysymyksiä painottavista ehdokkaista, jotka kuitenkin suhtautuisivat kriittisesti nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan. Mahtaako tällaisia ehdokkaita edes olla?

Olen huomannut, että foorumilla kirjottaa ainakin joitain melko vihreitä arvoja omaavia. Kiinnostaisi tietää ketä tai mitä puoluetta äänestätte ja millä perusteilla. Itselläni on vaikeuksia löytää ehdokasta. Vihreitä olen aikaisemmin äänestänyt, mutta esim. pakkoruotsin ja sukupuolikiintiöiden puolustus sekä maahanmuuttopoliittiset linjaukset ovat todella kaukana omasta arvomaailmastani. Persujen kohdalla taas tökkii useammat asiat, mutta vaalikoneista olen saanut paljon PS ehdokkaita kärkeen.

Lähinnä siis kiinnostaisi tietää miten nuivat vihreät äänestävät. Itse olen vähän hukassa ehdokkaan ja puolueen suhteen.

Antti Tulonen

Mikäs on vaalipiirisi?

Muutos 2011:llä on Helsingissä itseään "vihreänä ja liberaalina maahanmuuttokriitikkona" mainostava Petri Kaivanto. http://www.kaivanto.fi/vaalit/

Varsinais-Suomen vaalipiirissä on eläinrakas ehdokas Ida-Emilia Kaukonen. http://www.facebook.com/pages/Ida-Emilia-Kaukonen-eduskuntaan-2011/109993342400333

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Aallokko

Arvokas ketjunavaus.

Itsekään en haluaisi äänestää eläinten-, luonnon- ja ympäristönsuojeluun välinpitämättömästi tai kielteisesti suhtautuvaa ehdokasta vain siksi, että hän on maahanmuuttokriittinen. Toisaalta en voi äänestää enää Vihreitä heidän omaksuman monikultturismi-hulluuden vuoksi. Olisi hienoa löytää joku, jota voi äänestää koko sydämellään eikä vain kompromissina.

Pitääpä ottaa vielä paremmin selvää Halla-ahon mietteistä.

moeb

Muutoksella on kyllä hyviä ehdokkaita, mutta ei oikein uudellamaalla, jossa siis itse asun. Muillakaan puolueilla ei ole oikein itselleni sopivia ehdokkaita täällä. Siitäkin syystä kyselen.

Veli Karimies

Teoriassa jokainen Muutoslainen on vihreä.
Quote2.3 LUONTO JA YMPÄRISTÖ

Hyvinvoiva luonto on perusedellytys ihmisen hyvinvoinnille. Sitoudumme
ympäristöä ja luontoa säästäviin ja suojeleviin ekologisiin ratkaisuihin sekä kestävän
kehityksen periaatteisiin. Ihmisen pitää ymmärtää vastuunsa luonnosta, eläimistä ja
toisista ihmisistä, niin nykyisistä kuin tulevistakin sukupolvista. Tämän
vastuullisuuden pitää näkyä sekä tuotannossa että kuluttamisessa.

2.3.1 Luonto, luonnonarvot ja eläimet

Luonnonsuojelun yhtenä tavoitteena on turvata kaikille kansalaisille mahdollisuus
virkistäytymiseen ja liikkumiseen luonnossa.
Suomen perustuslain mukaan vastuu luonnosta, sen monimuotoisuudesta,
ympäristöstä ja kulttuuriperinnöstä kuuluu kaikille. Julkisen vallan on pyrittävä
turvaamaan jokaiselle oikeus terveelliseen ympäristöön sekä mahdollisuus vaikuttaa
elinympäristöään koskevaan päätöksentekoon.

Luontoon kohdistuva uhka on lähes yksinomaan ihmisen toiminnan tulosta. Jokaisen
velvollisuus on pyrkiä suojelemaan luontoa mukaan lukien eri eliölajit, luontotyypit,
luonnon monimuotoisuus sekä luonnonkauneus ja erilaiset maisema-arvot. Luontoa
tulee suojella maailmanlaajuisesti, alueellisesti ja paikallisesti mukaan lukien meret,
ilmakehä ja ilmasto.

Kaikkia eläviä olentoja tulee kohdella hyvin ja niiden elämää tulee kunnioittaa. Niillä
tulee olla oikeus lajityypilliseen käyttäytymiseen. Eläinten oikeudenmukainen
kohtelu tulee varmistaa lainsäädännön keinoin.

Etenkään luonnonvaraisten eläinten mahdollisuutta elämään, hyvinvointiin ja
lisääntymiseen ei saa vaarantaa tai estää metsästyslain vastaisesti. Tuotanto- ja
kotieläinten lopettamisessa, metsästyksessä, kalastuksessa, vahinkoeläinten
hävittämisessä tai niiden määrän rajoittamisessa ei saa tuottaa eläimille tarpeetonta
kärsimystä ja tuskaa.

Asianmukaisesti järjestäytyneille, rekisteröityneille ja viranomaisten hyväksymille
toimijoille, jotka ajavat luonnon, luonnonarvojen ja eläinten oikeuksia, tulee myöntää
valtuudet ajaa luonnon ja eläinten etua tuomioistuimissa silloin, kun ihmiset ovat
rikkoneet niiden hyvinvointia vastaan. Niille tulee myöntää myös riittävä rahoitus
valtion varoista. Näin varmistetaan, että ko. seikat tulevat asianmukaisesti
huomioiduiksi.

ttw

Halla-aho, Petri Kaivanto, Maria Lohela, Torsti Äärelä ja Ida-Emilia Kaukonen tosiaan tuli heti itselle myös mieleen.

EDIT: Niin ja Vapauspuolueen Olavi Mäenpää

Itse äänestän Maria Lohelaa. Nuiva Perushommalainen eläinihminen.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Antti Tulonen

Quote from: moeb on 18.03.2011, 17:06:56
Muutoksella on kyllä hyviä ehdokkaita, mutta ei oikein uudellamaalla, jossa siis itse asun. Muillakaan puolueilla ei ole oikein itselleni sopivia ehdokkaita täällä. Siitäkin syystä kyselen.

Muutoksen hallituksen jäsen Marjukka Kaakkola ainakin vastustaa turkistarhausta. Sivuillaan on joitain luontokuviakin ja teksti: "Suomalainen luonto on puhtaudessaan vielä ainutlaatuinen ja sitä tulee kaikin tavoin suojella."

http://www.marjukkakaakkola.com/

Marjukka Kaakkola

Kiitos Dogah.

Olen äänestänyt lähes aina (aikaisemmin) vihreitä, mutta tämän maahanmuuttoasian myötä se olisi itselleni(kin) täysi mahdottomuus. Mutta todelliset vihreät arvot eli luonto ja luonnonsuojelu ovat minulle hyvin tärkeitä. Olen innokas kierrättäjä, kirppareilla kävijä ja kompostoija ja mikään ei ole niin tärkeätä kuin puutarhanhoito.  :D

Toinen minulle tärkeä asia on eläinsuojelu, vastustan tosiaan turkistarhausta. Tosin voisin sen periaatteessa hyväksyäkin jos eläimillä olisi tilaa ja mahdollisuus lajityypilliseen käytökseen, mutta kun ei ole ja tämä nykyisen kaltainen 'omavalvonta' tiloilla ei todellakaan toimi, se on nähty.

Pakkoruotsia vastustan (siitä pitäisi järjestää kansanäänestys!) ja sukupuolet sukupuolesta riippumatta saavat tehdä mitä tahtovat, mutta liiton ulkopuolista adoptiota vastustan. Silloin 'joudun' vastustamaan tätä avioliittolakiakin, näin vaalikoneisiin olen laittanut.

Saa minulta kysellä lisääkin, tässä tai privana. :)

Ernst

Kierrätän kaiken mahdollisen, pukeudun kirpparivaatteisiin ja ajelen viinabensalla. Auto ei ole uusin malli, mutta täyttää kaikki päästövaatimukset. Talo lämpiää ympäristöystävällisesti kaukolämmöllä ja ilmalämpöpumpun avulla. Takkatulen sytytän ruotsalaisittain päältä. Kuulun roska päivässä -liikkeeseen ja kerään koiran paskat pois jalkakäytävältä (vain oman koiran).

Perhana, minähän olen vihreä! Ensi vaaleissa 2015 ehdokkaanne! Kampanja alkoi nyt!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MaryLee

Täällä yksi Halla-aholainen joka on sitkeästi äänestänyt tähän asti vihreitä. Olen enemmänkin "Linkolalainen" ja Penttihän katkaisi välinsä vihreiden linjauksiin jo ajat sitten..

En usko että YKSIKÄÄN edes vanhasta kolmesta suuresta olisi vihreitä arvoja vastaan. Ydinvoimakysymys on nähdäkseni nykyrealiteettien valossa "viherneutraali" mielipide.

Kaikella on aikansa ja paikkansa. Viherrys, Punarrus ja rauhanaatteet ovat jaloja ajatuksia mutta niiden aika on myöhemmin.

Taikakaulin

Parasta vihreyttä on maahanmuuton pysäyttäminen kolmansista maista. Muu on näpertelyä.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

dothefake

Quote from: Taikakaulin on 18.03.2011, 22:26:06
Parasta vihreyttä on maahanmuuton pysäyttäminen kolmansista maista. Muu on näpertelyä.
Minulle riittää, kunhan ketään ei tule loisimaan toisista maista.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

hattiwatti

Quote from: Dogah on 18.03.2011, 15:40:56
Mikäs on vaalipiirisi?

Muutos 2011:llä on Helsingissä itseään "vihreänä ja liberaalina maahanmuuttokriitikkona" mainostava Petri Kaivanto. http://www.kaivanto.fi/vaalit/

Varsinais-Suomen vaalipiirissä on eläinrakas ehdokas Ida-Emilia Kaukonen. http://www.facebook.com/pages/Ida-Emilia-Kaukonen-eduskuntaan-2011/109993342400333

Lasse Laaksonen muutoksen Helsingin vaalipiiristä on ollut pitkään tekemisissä modernin ympäristötekniikan (ja telekommunikaation) kaupittelusta kehitysmaihin. Ympäristöteknologian kehittäminen uudeksi nokiaksi on eräs hänen vaaliteemansa.

http://lassella.puheenvuoro.uusisuomi.fi/65802-auta-minua-paasemaan-eduskuntaan

http://lassella.puheenvuoro.uusisuomi.fi/65563-noetontm-ikiaikojen-sampo-uusi-innovaatiopolitiikka-kansanedustajatavoitteeni

Myös Aki Greus Helsingin muutoksesta on kovin ympäristöhenkinen ja terävän oloinen.

Ernst

Opinkappaleen eli dogmin mukaan me kaikki olemme kateudesta vihreitä, mamuja kun siis ajattelemme ja sitä kaikkea rikkautta, joka heillä on ja jota emme ikinä, koskaan ja milloinkaan kykene pottuneninä itseemme omaksumaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MaryLee

Parasta vihreyttä on väestönkasvun hillitseminen. Tavalla tai toisella. Yksi tehokas keino on maahanmuuton rajoittaminen.

Kehitysapu tulee sitoa väestönkasvuun.

Joku saattaa huomauttaa että miten soinin aborttivastaisuus tukee tätä. Ei se tuekaan mutta tuossa asiassa Timo on yksittäistapaus  ;)

antero

Nopealla tutkailulla en ainakaan löytänyt yhtään vihreiden edustajaa, joka olisi kannattanut järkevää maahanmuuttopolitiikkaa.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Aallokko

Vihreiden mamu-kiimaa on todella vaikea ymmärtää, kun kehitysmaalaisten länteen pumppaaminen on monella tapaa totaalisen epäekologista. Vaikka suomalaisten viihtyvyys, turvallisuus ja talous ei painaisi vaakakupissa, niin luulisi painavan tuon ekologisen taakan.

MaryLee

Quote from: Aallokko on 18.03.2011, 22:54:34
Vihreiden mamu-kiimaa on todella vaikea ymmärtää, kun kehitysmaalaisten länteen pumppaaminen on monella tapaa totaalisen epäekologista. Vaikka suomalaisten viihtyvyys, turvallisuus ja talous ei painaisi vaakakupissa, niin luulisi painavan tuon ekologisen taakan.

Juuri näin. Tätä minunkin on vaikea ymmärtää. Ekologisesti kestävintä on nimenomaan vetää rajat kiinni, auttaa paikanpäällä ja sitoa tuki väestönkasvuun.

On ihan sama vaikka siellä olisi juntta vallassa koska kyllä hekin rahan päälle ymmärtävät. Populaatio alas = tuki ylös.
(sen verran interventiota tietenkin ettei hommaa hoideta kalashnikoveilla)

Marjukka Kaakkola

Quote from: MaryLee on 18.03.2011, 22:37:08
Parasta vihreyttä on väestönkasvun hillitseminen. Tavalla tai toisella. Yksi tehokas keino on maahanmuuton rajoittaminen.
Kehitysapu tulee sitoa väestönkasvuun.

Olen täsmälleen samaa mieltä.
Paloheimo puhuu esitelmässään tästä väestönkasvusta:
http://www.marjukkakaakkola.com/paloheimo.html

Quote from: antero on 18.03.2011, 22:44:07
Nopealla tutkailulla en ainakaan löytänyt yhtään vihreiden edustajaa, joka olisi kannattanut järkevää maahanmuuttopolitiikkaa.

Sellaista ei kai voikaan olla, käsitin että he ovat tehneet periaatepäätöksen, että maahanmuuttokriittisiä ei oteta ehdokkaaksi.

antero

Quote from: Marjukka Kaakkola on 18.03.2011, 23:07:42
Quote from: antero on 18.03.2011, 22:44:07
Sellaista ei kai voikaan olla, käsitin että he ovat tehneet periaatepäätöksen, että maahanmuuttokriittisiä ei oteta ehdokkaaksi.

Mistäs tuollainen tieto löytyy/löytyi...?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Veli Karimies

Laturin Panu taisi joskus tämmöistä kertoa. Googlella varmaan löytyy.

Marjukka Kaakkola

Quote from: antero on 18.03.2011, 23:29:40
Mistäs tuollainen tieto löytyy/löytyi...?

Käytin vähän liian jyrkää sanaa 'periaatepäätös', ei kai siitä sentään vihreillä missään ole mustaa valkoisella(!).
Mutta näin Laturin kerrotaan sanoneen, pikaisella googletuksella löysin tämän:
http://www.vihrealanka.fi/blogit/mamukriittinen-vihreä

"Haluaisin selkeän vastauksen siihen, että onko Panu Laturin linjaus ("Vihreiden listoilla ei tulla näkemään minkäänlaisia maahanmuuttokriittisiä", tms.) täyttä faktaa vai täyttä fuulaa. Suvaitaanko Vihreässä liitossa maahanmuuttokriittisyyttä vai ei?"

moeb

Kiitos erityisesti Marjukka Kaakkolalle vastauksista. Pitääpä tutustua vielä tarkemmin uudenmaan ehdokkaisiin.

Itsekään en ole löytänyt vihreiden ehdokkaista yhtään maahanmuuttokriittistä. Näenkin aika suurena ongelmana sen miten joissain asioissa vihreiden linja on lähes täysin yksimielinen. Poikkeavia mielipiteitä ei joko suvaita tai niitä ei ole. Maahanmuuttokysymykset vaikuttavat olevan näitä asioita. Tietysti kaikissa puolueissa on asioita joista ollaan aika yksimielisiä. Vihreissä tämä on vain pistänyt silmään ja olen vähän pettynyt siihen.

Marjukka Kaakkola

Tästä on joskus aikaisemminkin ollut juttua, että Hommassa on paljon vihertäviä ihmisiä, jotka vihreiden maahanmuuttolinjausten myötä ovat olleet hukassa puolueen valinnassa.

Mieleeni palautui miten tammikuussa 2009 itse laitoin hämmentyneenä sähköpostia vihreille naisille Braxille, Hautalalle ja Hassille ja kyselin heidän kantaansa maahanmuuttoon, koska sitä ei mielestäni voinut ideologisesti yhdistää vihreyteen. En saanut kuin yhdeltä vastauksen asialliseen viestiini ja sekin vastaus oli autoreply-'palaan lomalta'.  ;D

Paloheimo tosiaan erosi Vihreistä mamu-politiikan takia ja hänkin muuten taisi myös mainita Muutoksen viherpäivillä pitämänsä esitelmän yhteydessä tuosta Laturin linjauksesta, että kriitikoita ei huolita ehdokkaiksi.

tapio

Panu Laturi: Vihreät ei hyväksy vihapuheita emmekä ota ehdokkaiksi rasisteja tai minkään sortin maahanmuuttokriitikkoja. Haluamme sanoa tämän myös ääneen. Haastan muut puolueet tekemään saman.
http://www.vihreat.fi/node/4885?page=3
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Kyborg

"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

O. M. Hietamaa

Quote from: tapio on 19.03.2011, 19:24:52
Panu Laturi: Vihreät ei hyväksy vihapuheita emmekä ota ehdokkaiksi rasisteja tai minkään sortin maahanmuuttokriitikkoja. Haluamme sanoa tämän myös ääneen. Haastan muut puolueet tekemään saman.

Pevkele, olin juuri aikeissa lähettää saman linkin ynnä huomautuksen, että löysin lähteen Tapio Tuurin blogin kautta, mutta Tuuri itse ehti ensin.

Kyseessä tuskin on periaatepäätös vaan Laturin yksityinen päähänpisto, joskin hän puhuu majesteetillisesti monikossa kuin koko puolueen suulla.

Jouko

Kannatan vihreitä arvoja mutten itse Virheitten politiikkaa. Se ei ole tästä maailmasta. Täyryy katsoa asioita laajemmalla perspektiivillä. Kuten Veikko Huovinen sanoisi. Olemme pieni kansa suuuressa maailmassa ja sen mukaan on elettävä. Ei pidä hakea muualta sitä mitä emme voi täällä omin voimin toteuttaa. Katsokaa nuoret historiaa. Opiskelkaa sitä!
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Marjukka Kaakkola

Quote from: tapio on 19.03.2011, 19:24:52

Laturin kirjoituksesta on kyllä demokratia kaukana!  :o

"Samaan aikaan rasismi on lisääntynyt ja radikalisoitunut. Esimerkiksi verkossa sekä tutkijoita että poliitikoita uhkaillaan ja varsinkin ministeri Thors on jatkuvien uhkailujen kohde."

Sanotaan varmuuden vuoksi että en todellakaan kannata kenenkään uhkailua, mutta tuoko nyt on esimerkki lisääntyneestä rasismista?