News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-03-17 Svenska YLE: Muutos 2011 -ehdokkaalle potkut lastentarhasta

Started by Roope, 17.03.2011, 09:12:58

Previous topic - Next topic

Nauris

Quote from: anarko-marko on 17.03.2011, 19:06:13
Itse kyllä olen niin ehdottamasti sanan- ja mielipiteenvapauden puolella...

Olen pitkälti samaa mieltä, mutta ajattelin vaan sitä, että jos työsopimus kieltää rasistiset mielipiteet, niin silloin on raja ylitetty.

Vaikeinta tietysti on tietää, missä menee rasismin raja. Esimerkki lauseeni sisälsi sanan kaikki, joka on tietääkseni rasistinen mielipide. Itse en lähtisi tuollaisten mielipiteiden takia ketään irtisanomaan, mutta varmasti löytyy johtavassa asemassa olevia vihervasureita, jotka sen tekisivät.

Miksi Helsingin kaupunki on rasistinen?

Jakerp

Julkinen esiintyminen ja mielipiteiden julkinen esittäminen on työntekijälle suomessa vaarallista sen takia on tullut potkut niin IT-alalla, päiväkodissa kuin vartiointiliikkeestäkin.

http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/poliisi_tv_ssa_esiintyminen_johti_vartijan_potkuihin

Tässä tapauksessa potkut tuli siitä, että vartija esiintyi poliisi TV:ssä ja lumenauraus töiden suorittaminen vartijoilla vartioinnin lisäksi hänen mielestään heikentävät kohteen vartiointia.

Ei taida suomessa työvoimapulaa olla kun työntekijöitä voi irtisanoa näillä perusteilla.

anarko-marko

Quote from: Nauris on 17.03.2011, 22:49:35

Olen pitkälti samaa mieltä, mutta ajattelin vaan sitä, että jos työsopimus kieltää rasistiset mielipiteet, niin silloin on raja ylitetty.

Vaikeinta tietysti on tietää, missä menee rasismin raja. Esimerkki lauseeni sisälsi sanan kaikki, joka on tietääkseni rasistinen mielipide. Itse en lähtisi tuollaisten mielipiteiden takia ketään irtisanomaan, mutta varmasti löytyy johtavassa asemassa olevia vihervasureita, jotka sen tekisivät.

Mikään työsopimus nyt vain ei voi kieltää yhtään minkäänlaista mielipidettä.

Mahdotonta on myös yrittää työsopimuksessa kieltää mielipiteen ilmaisua.

Tämä sanotaan selkeästi Suomen perustuslain kahdennessatoista pykälässä:

"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä."

Lihavoinnit minun.

Nauris

Marko Parkkola

Keskinäiset sopimukset, kuten työsopimus, eivät mene lain yläpuolelle. Laissa voi olla poikkeuksia "täsmennetään säädöksellä/voidaan sopia paikallisesti", mutta tässä tapauksessa sellaista ei ole, sillä kuten mainittua, perustuslaki määrittelee sananvapauden, joten mikään ei voi (periaatteessa) mennä sen yli.

Muussa tapauksessa työsopimukseen voitaisiin kirjata vaikka "yrityssalaisuuksien varmistamiseksi henkilö terminoidaan työsuhteen päätyttyä."

Jakerp

Quote from: Kaapo on 18.03.2011, 01:18:11
Mikä on yleisesti hyväksyttävä mielipide? Kuka määrittää yleisesti hyväksyttävän mielipiteen? Pitääkö aina teettää galluppi ennen kuin sanoo? Niin ja itseasiassa mamuilunrajoittelu on enemmistön mielipide, joten ei ole siitäkään kyse. Jos yleinen mielipide on se, että ydinvoimaa pitää lisätä niin eikö saa kirjoittaa ydinvoiman haitoista? Kymppi vetoa, että maito on maassa ja ketään ei kiinnosta korjata asiaa, vaikka kaikkien oikeustaju sanoo, että tämä on harvinaisen väärin.

Viime kädessä käräjäoikeus ratkaisee lain tulkinnan eli siis sen mikä katsotaan rasistiseksi mielipiteeksi ja mikä ei. Tarvittaessa hovioikeuteen ja korkeimpaan oikeuteen saakka, jolloin muodostuu ennakkotapaus ratkaisemaan vastaavia tilanteita.

Koko prosessi voi kestää 8-10 vuotta joten nopeaa ratkaisua tilanteeseen ei ole odotettavissa.

Itsekin olen omissa epäillyissä rikoksissani menossa vasta kolmannen käsittelyvuoden kohdalla. Vieläkään en ole tullut tuomituksi mistään, mutta jo pelkkä rikoksesta epäily estää minua tekemästä aikaisempia ammattejani ja siitä syystä olen maanviljelijä nykyään.

Pike84

Quote from: Marko Parkkola on 18.03.2011, 08:30:10

Keskinäiset sopimukset, kuten työsopimus, eivät mene lain yläpuolelle. Laissa voi olla poikkeuksia "täsmennetään säädöksellä/voidaan sopia paikallisesti", mutta tässä tapauksessa sellaista ei ole, sillä kuten mainittua, perustuslaki määrittelee sananvapauden, joten mikään ei voi (periaatteessa) mennä sen yli.

Muussa tapauksessa työsopimukseen voitaisiin kirjata vaikka "yrityssalaisuuksien varmistamiseksi henkilö terminoidaan työsuhteen päätyttyä."
Tässä on nyt pieni looginen virhe: tietenkään keskinäiset sopimukset eivät voi "mennä lain yläpuolelle", mutta irtisanomisperusteeksi kelpaavan teon ei toki ole pakko olla laiton - muutoinhan jokainen irtisanottu joutuisi samoin tein myös käräjille.

En ole ekspertti näissä työehtoasioissa, mutta olisiko totta jos väittäisin, että sananvapauden piiriin kuuluva väittämä voi ainakin periaatteessa olla pätevä peruste irtisanomiselle (mistä tässäkin luullakseni on kyse)?

Joka tapauksessa, olen ilman muuta samaa mieltä, että tässä tapauksessa potkut ovat tulleet perusteettomasti ja ehkä laittomasti. Toivottavasti tyyppi viitsii nostaa metelin asiasta.

Jakerp

Quote from: Pike84 on 18.03.2011, 15:57:03
Tässä on nyt pieni looginen virhe: tietenkään keskinäiset sopimukset eivät voi "mennä lain yläpuolelle", mutta irtisanomisperusteeksi kelpaavan teon ei toki ole pakko olla laiton - muutoinhan jokainen irtisanottu joutuisi samoin tein myös käräjille.

Ei joudu jos laiton teko katsotaan lakitermein "kokonaisuutena arvostellen vähäiseksi" tai jos kyseessa on asianomistajarikos ja asianomistaja ei halua haastaa oikeuteen tai vaatia rangaistusta.

En rupea selittämään mitä kokonaisuutena arvostellen vähäinen tarkoittaa varmaan lakimies osaa selittää paremmin, asianomistajarikos tai asianomistaja kysykää vaikka lakimieheltä tai lukekaa wikipediasta.

Omat kokemukseni oikeudesta perustuvat kymmeniin oikeuden istuntoihin joissa olen ollut läsnä ja omiin havaintoihin. Joten väitän jotain ihan pikkusen tietäväni asiasta.

Roope

QuoteHBL: Rasismi ja lastentarha eivät sovi yhteen

Helsinkiläinen lastentarhanopettaja erotettiin sen jälkeen, kun hän oli ilmaissut käsityksensä maahanmuuttajakysymyksistä Facebookissa. Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa, että kommentit olivat rasistisia.

Irtisanominen on kova keino ojentaa sosiaalisessa mediassa ilmaistuista näkemyksistä. Toisaalta rasismin vastainen työ sisältyy Helsingin kaupungin lasten ja nuorten hyvinvointiohjelmaan, ja siksi miehen tempausta voidaan pitää virkavelvollisuuksien rikkomisena.

Irtisanominen on ennakkotapaus. Kaupungin työntekijät sitoutuvat noudattamaan tiettyjä arvoja ja rasismi on niiden kanssa ristiriidassa. Rasismileimaa ei toki saa käyttää liian kevyesti. Työntekijöiden henkilökohtaisen sananvapauden rajaa täytyy täsmentää. (käännös)
HBL/ledare: Rasism och dagis går inte ihop 20.3.2011

Väärien mielipiteiden vuoksi voidaan siis antaa potkut ilman mahdollisuutta puolustautua, kunhan niitä kutsutaan rasistisiksi. Se on jopa suositeltavaa. Selvä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

mikkoR

Minä jos olisin tuo heppu niin jatkaisin kaikki oikeusasteet kunnes eteen tulee euroopan ihmisoikeustuomioistuin ja mitenkäs se määrittelikään sananvapauden...

Tuota kaveria odottaa muhkea rahasäkki kunhan jaksaa vain tapella.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

P

Suomessa Perustuslaki sallii aatteen ja mielipiteenvapauden. Kaikkea toki voidaan ihmisten välisiin sopimuksiin kirjailla, mutta kun ne menevät ristiin lain kanssa, kyseiset sopimuskohdat ovat pätemättömiä.

Ei työnantaja voi vaatia työntekijän mielipiteen ja sananvapauden rajoittamista laajalla mitalla. Ainoastaan esim. vaitiovelvollisuus omaa työtä kohtaan, sekä esim. pidättäytyminen antamasta mitään lausuntoja työstään yms. voidaan ehkäpä vaatia. Ei muuta.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Jaakko Sivonen

Quote from: Roope on 21.03.2011, 00:25:04Väärien mielipiteiden vuoksi voidaan siis antaa potkut ilman mahdollisuutta puolustautua, kunhan niitä kutsutaan rasistisiksi. Se on jopa suositeltavaa. Selvä.

Ironista on, että Helsingin kaupunki on itse ihan oikeastikin rasistinen työhönottolinjauksissaan.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

nevahood

QuoteSuomessa Perustuslaki sallii aatteen ja mielipiteenvapauden.
Näin on. Siksi kyseisestä laista muistutetaan jokaisessa vastaavassa tilanteessa: "Suomessa saa ajatella väärin, kunhan ei lausu sitä ääneen."
Suurkiihottaja Runeberg

Phobos

Lyhyesti alkuperäisestä aiheesta:
Minua hieman häiritsee Tomi Ahosillan viimeinen ote tuossa: http://www.muutos2011.fi/vb/showthread.php?557-Helsingin-sosiaalivirasto-ja-sananvapaus eli facebook -keskustelu haisevista somaleista ja toteamus, että Ahosillan tarhassa on vain valkoihoisia. Tuosta tulee kieltämättä häiritsevän oloinen kokonaisuus.

Tämä ei kuitenkaan ole minusta syy erottaa ihmistä työpaikastaan. Tuollainen asia pitäisi olla mielestäni ratkaistavissa aivan muutoinkin.

Helsingin kaupungin syrintäkäytännöistä*:
Tuo on oikeasti todella pelottavaa. Tämä on kai nyt sitä positiivista syrjintää, mutta eihän se näin voi olla..? Ensinnäkin siellä on määritelty rasismi olennaisesti väärin:
Quote1.1 Rasismin kielto
Rasismi kaikissa muodoissaan on kaupungin toiminnassa kielletty.
Rasismi on ideologia, jonka mukaan ihmiset muodostavat rodun ja/tai
kulttuurin perusteella jaoteltavia erilaisia ryhmiä.
Ryhmien hierarkkinen
arvottaminen johtaa joidenkin ryhmien ja niihin kuuluvien yksittäisten
ihmisten kielteiseen kohteluun. Rasismi ilmenee eri maissa eri muodois-
sa.
Tällöin ei voitaisi edes puhua esimerkiksi afrikkalaisista, eurooppalaisista tai aasialaisista ihmisistä rotuna tai rodun edustajina missään muodossa tai se olisi rasistista. Tämä edellyttää tieteellisten tosiasioiden kieltämistä. Ainakin kaikki tutkijat ovat tämän mukaan rasisteja, varmaan aika moni muukin.

Ja tuossa aiemmin linkitetyssä J. Sakari Hankamäen mielipidekirjoituksessa Miksi Helsingin kaupunki on rasistinen? todetaan, että Helsingin kaupunki kieltää asettamasta ketään huonompaan asemaan etnisen taustansa vuoksi ja aika pian sen perään:
QuoteEsimerkiksi työhönotossa voidaan ottaa huomioon hakijan etninen tausta palkkaamalla tehtävään työmarkkinoilla aliedustettuun ryhmään kuuluva henkilö, vaikka tämä ei olisi aivan yhtä pätevä kuin paremmin edustettuun ryhmään kuuluva.

Josta Hankamäki toteaakin:
QuoteTodellista tasa-arvoahan on se, että ansiot ratkaisevat ja muut ominaisuudet eivät vaikuta.

Hauskinta tässä on se, että Helsingin kaupunki toteuttaa oman määritelmänsä mukaista rasismia kantaväestöä kohtaan.

* http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/4ef3cc004a17783fb09ef83d8d1d4668/rasisminestaminen.pdf?MOD=AJPERES
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

Ammadeus

Laiton irtisanominen,ja kun kyseessä on kunta työnantajana,veronmaksajat maksavat tästä aiheutuvat kustannukset.

Lasse

Quote from: Phobos on 21.03.2011, 10:18:27
Lyhyesti alkuperäisestä aiheesta:
Minua hieman häiritsee Tomi Ahosillan viimeinen ote tuossa: http://www.muutos2011.fi/vb/showthread.php?557-Helsingin-sosiaalivirasto-ja-sananvapaus eli facebook -keskustelu haisevista somaleista ja toteamus, että Ahosillan tarhassa on vain valkoihoisia. Tuosta tulee kieltämättä häiritsevän oloinen kokonaisuus.

Itse jouduin perhepiirissä ongelmiin, kun ruotsinristeilyllä ajattelematta möläytin käytävän tuoksuilmapiirin muistuttavan Korkeasaarta. Mitä se teki, mutta olisin tietty voinut pitää mölyt mahassani. Naamakirjassa omalla nimellä subjektiivisten olfaktoristen havaintojen laukominen on vielä varomattomampaa, mutta havainnon tekijä ei ole yksin, mikä on ehkä yksi syy häiritsevyydelle.

Aivan toinen asia on käyttäytyminen työpaikalla, en epäile hetkeäkään, että Ahosilta olisi siellä ilmoittanut somalilapsille tai -vanhemmille näiden fragranssipoikkeavuudesta ja pyytänyt peseytymään, ennen seuraavaa tarhapäivää. Mikä olisi ollut varoituksen paikka ja jatkuessaan irtisanomisperuste.

Jos saisin valita, haluaisin lapseni etnisesti ja kielellisesti homogeeniseen ryhmään.
Saako näin haluta ja saako sen sanoa ääneen?
Pari pippuria sopassa ei tietenkään pilaa sitä...

Quote from: Phobos on 21.03.2011, 10:18:27
Tämä ei kuitenkaan ole minusta syy erottaa ihmistä työpaikastaan. Tuollainen asia pitäisi olla mielestäni ratkaistavissa aivan muutoinkin.

Olemme samaa mieltä.
Ahosillalta kaipaisin kommenttia asioiden nykytilaan ja jatkotoimenpidesuunnitelmiin.

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Nauris

Quote from: Marko Parkkola on 18.03.2011, 08:30:10
Keskinäiset sopimukset, kuten työsopimus, eivät mene lain yläpuolelle.

En jaksa lähteä tarkemmin perehtymään lakeihin tai sopimuksiin, mutta kai perustuslaista huolimatta työantajalla on jonkinlainen oikeus irtisanoa Adolf Hitler, jos monikulttuurisella työpaikalla noudatetaan jotain ihmeen nollatoleranssia rasismin suhteen. Tietenkin oikeuden irtisanomisiin ja korvauksiin viime kädessä päättää tuomioistuin, jonne Ahosillan tulee tämä asia viedä.

Tuossa aiemmin linkkasin Mikael Sjövall:n tapaukseen, johon en ole tarkemmin perehtynyt, mutta osa syy irtisanomisiin taisi olla hänen mielipiteet. Painoiko työtuomioistuimen päätöksessä enemmän työntekijän epärehellisyys vai mielipiteet, niin en tiedä.

Vastaus löytyy täältä, jos jaksaa lukea pitkäveteisen tekstin.

Quote from: Ulkopuolinen on 18.03.2011, 12:43:04
Tai tietenkin voidaan kikkailla ja todeta että sopivasti valitulla määritelmällä sille mikä on "merkittävä osa"...

Pilkunviilaaja :)

Tarkennettu kommenttini.

Opettaja: Lukijakysely: Maahanmuuttajat ovat kouluille rikkaus ja rasite

Kimmo Pirkkala

Quote from: fincum on 17.03.2011, 11:49:45
QuoteAhosilta har också kommenterat att det luktar underligt i matsalen men att det beror på att det fanns en grupp somalier på besök

Ahosilta on myös kommentoinut, että ruokasalissa haisee oudolta, mutta se johtuu siitä, että ryhmä somaleja on käymässä.

Ja mitä pahaa tässä kommentissa on? Somalien kulttuuriin kuuluvat suitsukkeet ja erilaiset hajut kuin meidän kulttuuriimme. Kaveri puhuu aistihavainnoista, mitä pahaa siinä on?

menninkäinen

Viime viikolla poju totesi tarhan jälkeen että yksi hoitajista ei puhunut suomea. Ei sekään kivalta vanhemmasta tunnu. Ymmärrän toki että jos osa lapsista ei ymmärrä suomea niin palkataan vieraskielisiä hoitajia mutta kai se suomenkielikin pitäisi hallita.. ??? Siinä on suurempi syy potkuille!

Roope

Höblän eilinen aihetta käsitellyt pääkirjoitus oli siis kommentti tähän:
QuoteLastentarhanopettajalle potkut Facebook-rasismin vuoksi

Irtisanottu mies työskenteli lastentarhanopettajana Helsingissä.

Hän on eduskuntavaaliehdokkas ja juuri Facebookin vaalisivuillaan 40-vuotias kommentoi muun muassa maahanmuuttajakysymyksiä tavalla, jota sosiaalivirasto piti epäsopivana. Sivuilta kävi ilmi, että mies oli töissä Helsingin kaupungilla.

Prosessi käynnistyi tammikuussa sosiaaliviraston pyynnöstä. Ylen mukaan mies oli kommentoinut uutista, jonka mukaan tietyt koulut olivat luopuneet joulujuhlista, tarkoituksenaan boikotoida näitä kouluja. Hän oli myös kirjoittanut, että moskeijoita on Suomessa tarpeeksi ja että ruokasalin erikoinen tuoksu johtui vierailulla olevasta somaliryhmästä.

Torstaina näitä kommentteja ei enää ollut nettisivuilla, mutta siellä oli kylläkin kehotukset lopettaa varpaillaanolo islamin takia ja sulkea rajat.

Hannele Lakkavaara, Helsingin varhaiskasvatuspäällikkö, ei halua kommentoida yksittäistapausta, mutta sanoo, että yleisellä tasolla kaupungilla vaaditaan yhdenvertaista kohtelua ja tasa-arvoa alkuperästä riippumatta.

- Sosiaaliviraston palvelun on oltava syrjimätöntä. Me tuemme ilmaisunvapautta, mutta samalla jatkuvasti keskustelua eettisistä säännöistä ja siitä, kuinka kaupungin työntekijät voivat ilmaista itseään medioissa, sanoo Lakkavaara.

Asiasta keskusteltiin viimeksi viime syksynä johtamisseminaarissa.

Hbl ei saanut kiinni miestä kommentteja varten lukuisista soittopyynnöistä huolimatta.

Ylen tietojen mukaan hän katsoo, ettei ole rikkonut lakia vaan ilmaissut itseään yksityishenkilönä. Hän on ottanut yhteyttä asianajajaan, mutta toivoo asian selviävän ilman oikeudenkäyntiä.

Muutos 2011 -puolue, jonka ehdokas mies on, kirjoittaa nettisivuillaan, että sananvapaus koskee myös sellaisia mielipiteitä, jotka voivat loukata tai shokeerata. Tasa-arvon periaate koskee kaikkia, positiivinen syrjintä on syrjintää ja maahanmuuttopolitiikkaa on järkeistettävä.  (käännös)
HBL: Dagislärare sparkad efter rasism på Facebook 18.3.2011

tomi33

No kommentoidaan nyt tätä juttua täälläkin.

Aikaisempi ketju poistettiin Hommasta pyynnöstäni. Haluan edelleen tehdä työtä, minkä osaan ja jossa olen hyvä. Jos netti on pullollaan paskapuhetta minusta, niin luuletteko, että saan töitä lasten parista? Rikosrekisteriote tosin tuli eilen ja on puhdas.

HBL ei ole soittanut minulle kertaakaan. Heillä lienee väärä nro, sillä olen juuri puh nro:n vaihtanut.

Yhtään rasistista kommenttia en ole kertaakaan kirjoittanut/sanonut. Se somalihaju oli vitsi henk koht Facebook sivulleni, mitä lukee myös henkilöt, jotka ovat ilmaisultaan "rasistisia" toisinaan. Eli joku "kaveri" minut on vasikoinut.

Olen tehnyt paljon töitä maahanmuuttajalasten ja heidän vanhempien kanssa, eikä tosiaankaan ole näkynyt työssäni - päinvastoin. Minulla itselläni ei ole mitään ihonväriä vastaan. Olen kritisoinut suomalaista holhous systeemiä.

Olen koettanut poistattaa näitä minun nimeä koskevia kirjoituksia, mutta nyt täällä on taas uusi ketju - voi voi :'(.

Lakimieheen olen ottanut yhteyttä. Kiitos kaikille, jotka jaksatte välittää. Se ped******juttu oli ex-Muutos jäsenen katkeruudessaan vääristämä pilkka, minkä hän myöhemmin pyynnöstäni korjasi, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Jos tän kaiken olisin osannut ennustaa, niin en olisi ehdokkaaksi suostunut. Nyt pitäisi jostain haalia se 10 000 ääntä, niin pääsisi edes jonnekin töihin.  ;)

Roope

Quote from: tomi33 on 22.03.2011, 14:48:53
Olen koettanut poistattaa näitä minun nimeä koskevia kirjoituksia, mutta nyt täällä on taas uusi ketju - voi voi :'(.

Mielestäni julkisuus ja avoimuus on paras aseesi. Kuten Höblän ja Yleisradion jutuista näkyy, niin vastuuhenkilöt eivät halua tulla selittelemään päätöksiä, vaan luottavat siihen, että pelkkä rasistiksi leimaaminen riittää potkujen perusteluksi.

aethanol

Eipä jäädä tuleen makaamaan. Kansanedustajaksi pyrkivän pitäisi aktiivisesti työntää turpansa julkisuuteen joka asiassa ja tällaisessa asiassa vielä vähemmän saa jäädä seuraamaan poterossa kun muut kirjoittelevat mitä sattuu.

hammerzeit

Jep, poistaminen ei kannata. Tällä hetkellä virallinen ja yleisesti tunnettu totuus on, että olet kamala rasisti, joka haluaa pahaa viattomille lapsukaisille. Jos et tee asialle aktiivisesti jotain, tämä myös jää viralliseksi totuudeksi.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Lasse

No kommentoidaan nyt tätä juttua täälläkin.
Ok, kiitos, että Sinulla riitti virtaa laittaa kommenttia.
Aikaisempi ketju poistettiin Hommasta pyynnöstäni. Haluan edelleen tehdä työtä, minkä osaan ja jossa olen hyvä. Jos netti on pullollaan paskapuhetta minusta, niin luuletteko, että saan töitä lasten parista? Rikosrekisteriote tosin tuli eilen ja on puhdas.
Netissä on vaan se vika, että pirun vaikea lopullisesti poistaa jotain sinne tupsahtanutta..
Katkeran huomion toisessa ketjussa teki myös Mittarimato: http://hommaforum.org/index.php?topic=44589.0

Todennäköisesti ainoa tapa taistella paskapuhetta vastaan on laittaa faktat pöydälle ja antaa paskan laskeutua. Sen se tekee, mutta odottelu voi olla tuskaa.
Yhtään rasistista kommenttia en ole kertaakaan kirjoittanut/sanonut. Se somalihaju oli vitsi henk koht Facebook sivulleni, mitä lukee myös henkilöt, jotka ovat ilmaisultaan "rasistisia" toisinaan. Eli joku "kaveri" minut on vasikoinut.

Olen tehnyt paljon töitä maahanmuuttajalasten ja heidän vanhempien kanssa, eikä tosiaankaan ole näkynyt työssäni - päinvastoin. Minulla itselläni ei ole mitään ihonväriä vastaan. Olen kritisoinut suomalaista holhous systeemiä.
Tämä selvä.
Vitsailu siviilissä ja toimet työssä ovat kaksi eri asiaa.
Jos teoissasi työpaikalla ei ole moittimista, olet luultavasti vahvoilla.
Tai yhteiskunta on orwelliaanisempi kuin arvasinkaan, mikä ei kerro hyvää tulevaisuudesta.
Joo, no sori, että olin osaltani heittämässä löylyä, mutta minkäs teet...
Nyt vaikeneminen voi taas näyttää epäilyttävältä, en tiedä.
Lakimieheen olen ottanut yhteyttä. Kiitos kaikille, jotka jaksatte välittää.
Asia kiinnostaa aika pirusti, täällä on muitakin julkisella sektorilla töissä olijoita.
Jotkut vaan pelkurimaisesti nimimerkin suojissa, köh, köh.

Jos uskallan vielä kysyä, kuulutko ammattiliittoon?
Ja jos kyllä, onko se prosessissa mukana?
Jos tän kaiken olisin osannut ennustaa, niin en olisi ehdokkaaksi suostunut. Nyt pitäisi jostain haalia se 10 000 ääntä, niin pääsisi edes jonnekin töihin.  ;)

Yhteiskunnallisella aktiivisuudella näyttää olevan vaaransa.
Pidä puolesi ja toivotaan oikeuden voittavan!

--Lasse

PS. Ehkä joku kaupunginhallituksen jäsen voisi tutustua tapauksesi yksityiskohtiin ja ottaa kantaa laittomaan(?) irtisanomiseesi.
NOVUS ORDO HOMMARUM

KalleK

Lakimieheen olen ottanut yhteyttä. Kiitos kaikille, jotka jaksatte välittää. Se ped******juttu oli ex-Muutos jäsenen katkeruudessaan vääristämä pilkka, minkä hän myöhemmin pyynnöstäni korjasi, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Jos tän kaiken olisin osannut ennustaa, niin en olisi ehdokkaaksi suostunut. Nyt pitäisi jostain haalia se 10 000 ääntä, niin pääsisi edes jonnekin töihin.  ;)

Häntää pystyyn vaan, täältä taitaa tulla ainakin yksi ääni sinnepäin!

Enpä olisi voinut kuvitellakaan äänestäväni Muutoksen ehdokasta vielä jokunen kuukausi sitten, mutta niin se mieli tiedon myötä alkaa kirkastumaan.

Jo pelkästään se, että olet mies ja töissä lastentarhassa, on erittäin painava syy antaa ääni sinulle. Teet sitä tärkeää pioneerityötä, joka toivottavasti lopulta johtaa siihen, että päiväkodeisskin nähdään yhtälailla miehiä kuin naisiakin töissä.

Täytyypä kaivella vielä hieman enemmän taustatietoa ennen äänestyspäätöksen tekemistä , linkkejäkin saa laittaa mielellään, vaikka yv:nä jos ei muuten!
"Meillä on isot pippelit ja teillä pienet, öhö öhö"

Kimmo Pirkkala

Tsemppiä Tomille. Jos jotain organisoitua tukea ollaan järjestämässä, niin olen mukana.

Jakerp

Quote from: aethanol on 22.03.2011, 15:25:47
Eipä jäädä tuleen makaamaan. Kansanedustajaksi pyrkivän pitäisi aktiivisesti työntää turpansa julkisuuteen joka asiassa ja tällaisessa asiassa vielä vähemmän saa jäädä seuraamaan poterossa kun muut kirjoittelevat mitä sattuu.

Itse olen sitä mieltä, että potkut ovat käännettävissä vaaliaseeksi kunhan ei jää tuleen makaamaan. Potkujen varjolla voi saada vieläpä kivasti media aikaa ennen vaaleja kunhan vain tyrkyttää omaa näkökantaansa tapahtumista median edustajille.

Nyt vaan julkisuuteet tiedotetta, että et ole rasisti ja toimintasi ei kohdistu ihmisiin vaan Suomen maahan muuttopolitiikan arvosteluun johon sinulla on suomen perustuslain mukaan oikeus.

Jos ei tee mitään niin sitten vastapuolen esittämä "totuus" jää viralliseksi totuudeksi julkisuuteen... Kuten joku jo sanoi.

bumpum

QuoteTsemppiä Tomille. Jos jotain organisoitua tukea ollaan järjestämässä, niin olen mukana.
Samoin minä, "ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön"
aika mahtava "vaaliase" tarjottu, toivottavasti osaat käyttää hyödyksi,,,

tomi33

On kuitenkin sen verran harvinainen sukunimi minulla, etten ihan vielä ainakaan viitsisi heittäytyä alttarille ja tuhota mahdollisesti lastentarhanopettaja uraani parin sadan lisä-äänen takia. Jos vaaleihin olisi rutkasti enemmän aikaa, niin ehkä sitten. Toivottavasti joku täällä ymmärtää meikäläisen kantaa tähän asiaan. Vaimo on myös päivähoitoalalla ja saanut kuulla asiasta.