News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Blogi: Elina Lepomäki

Started by Elisa, 11.03.2011, 15:47:58

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: juge on 18.03.2011, 18:43:04

Et sitten ymmärtänyt mistä on kyse: Tyhmyys suorastaan loistaa Karpelasta, enkä voi sietää tyhmiä poliitikkoja. Sen sijaan minulle on täysin yhdentekevää, onko Lepomäki tai joku muu (nais)poliitikko kolean oloinen. Osaaminen on tärkeää, ei mikään huokuva mielikuva lämmöstä tai sen puutteesta.

Itse asiassa -jos ihan rehellisiä ollaan- olen aina pitänyt erityisen tyhminä ihmisiä, joilla on vimma luokitella muita ihmisiä tyhmiksi. Lisäksi itserakkaus ja tyhmyys oman kokemukseni mukaan ovat suoraan verrannollisia, eli ..... jos Stubb on puolueenne terävintä kärkeä, niin ymmärrän asenteesi ja ymmärrän myöskin sanonnan "sokeiden valtakunnassa silmäpuoli on kuningas"

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

M.K.Korpela

Quote from: juge on 18.03.2011, 18:43:04Et sitten ymmärtänyt mistä on kyse: Tyhmyys suorastaan loistaa Karpelasta, enkä voi sietää tyhmiä poliitikkoja. Sen sijaan minulle on täysin yhdentekevää, onko Lepomäki tai joku muu (nais)poliitikko kolean oloinen.

Niin, kolea tai ei, mielikuvat ovat yhdentekevä.

Sellainen pieni huomautus tähän kohti kuitenkin, että millä perusteella kaksinkertainen ministeri on mielestäsi tyhmä ? Tulee mieleen keskikaljakuppila, jossa nippu janttereita haukkuu vallanpitäjiä milloin milläkin nimikkeellä .... tosin ovat itse PA tai ainakin juuri niin kaukana vallasta kuin voi suinkin kuvitella.

Selvää on, että Karpela sai poliittisen turbonsa missiurastaan - mutta mikäli Karpela ei olisi käyttänyt nostettaan hyväksi, niin siinä tapauksessa Karpela vasta tyhmä olisi.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

juge

Quote from: Punaniska on 18.03.2011, 18:55:16
Quote from: juge on 18.03.2011, 18:43:04

Et sitten ymmärtänyt mistä on kyse: Tyhmyys suorastaan loistaa Karpelasta, enkä voi sietää tyhmiä poliitikkoja. Sen sijaan minulle on täysin yhdentekevää, onko Lepomäki tai joku muu (nais)poliitikko kolean oloinen. Osaaminen on tärkeää, ei mikään huokuva mielikuva lämmöstä tai sen puutteesta.

Itse asiassa -jos ihan rehellisiä ollaan- olen aina pitänyt erityisen tyhminä ihmisiä, joilla on vimma luokitella muita ihmisiä tyhmiksi. Lisäksi itserakkaus ja tyhmyys oman kokemukseni mukaan ovat suoraan verrannollisia, eli ..... jos Stubb on puolueenne terävintä kärkeä, niin ymmärrän asenteesi ja ymmärrän myöskin sanonnan "sokeiden valtakunnassa silmäpuoli on kuningas"

Älykkyyden arvostaminen on siis tyhmää ja koleuden väheksyntä on älykästä?

OK.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

juge

Quote from: M.K.Korpela on 18.03.2011, 18:56:15
Sellainen pieni huomautus tähän kohti kuitenkin, että millä perusteella kaksinkertainen ministeri on mielestäsi tyhmä ?

Olen nähnyt Karpelan puhuvan sekä luonnossa että televisiossa lukemattomia kertoja. Hän on niin tyhmä, että sen voi päätellä vähemmälläkin seurannalla.

Esim. Thors ei ole mitenkään tyhmä, hän on vain vähän liian kolea ( ;D) meille suomalaisille.

Kommeli

Quote from: Miniluv on 18.03.2011, 17:44:23
Quote from: Kommeli on 18.03.2011, 17:37:19

Kokoomus tyrmäsi Suomen muuttamisen kuningaskunnaksi
Eikös tässä ollut kyse kokoomusnuorten ehdotuksesta, jonka puoluekokous tyrmäsi?
Erittäin mielenkiintoista.

"Alexander I": tuossa on kyllä historian siipien havinaa. Ja jos lapsensa eivät tunne itseään suomalaisiksi, niin dynastia istuu hyvin suoraan eurooppalaisuuden ytimeen :)
(http://i10.aijaa.com/b/00725/7712870.jpg)
Innostuin ihan. En normaalisti tämmöstä...

Elisa

Quote from: Vapaa Umpihanki on 18.03.2011, 18:48:04
Onko Elina muuten suomalainen?

On suomalainen, mutta asunut niin pitkään Saksassa lapsena ja käynyt sitten Helsingin saksalaista koulua, että puhuu myös saksaa äidinkielen veroisesti.

Ihan oikeasti, onko tämä nainen teistä kolea:

http://www.youtube.com/watch?v=4BaoFLuOCo8
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

M.K.Korpela

Quote from: juge on 18.03.2011, 19:00:46Olen nähnyt Karpelan puhuvan sekä luonnossa että televisiossa lukemattomia kertoja. Hän on niin tyhmä, että sen voi päätellä vähemmälläkin seurannalla.

Et oikein saanut kelalle. Toistan: mikäli Karpela ei olisi käyttänyt hyväksi missiuransa nostetta, niin siinä tapauksessa Karpela vasta tyhmä olisi.

"Ei se hullu oo joka pyytää, vaan se joka maksaa."
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

juge

Quote from: M.K.Korpela on 18.03.2011, 19:07:07
Quote from: juge on 18.03.2011, 19:00:46Olen nähnyt Karpelan puhuvan sekä luonnossa että televisiossa lukemattomia kertoja. Hän on niin tyhmä, että sen voi päätellä vähemmälläkin seurannalla.

Et oikein saanut kelalle. Toistan: mikäli Karpela ei olisi käyttänyt hyväksi missiuransa nostetta, niin siinä tapauksessa Karpela vasta tyhmä olisi.

"Ei se hullu oo joka pyytää, vaan se joka maksaa."

En väittänyt Karpelaa läpi-idiootiksi. Tyhmäksi vain.

M.K.Korpela

Quote from: Elisa on 18.03.2011, 19:06:50

Totta puhuen tämä (yhdentekevä) juttu tästä koleasta vaikutelmasta on mennyt reisille.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Punaniska

Quote from: IDA on 18.03.2011, 18:07:07
Quote from: Punaniska on 18.03.2011, 17:53:47
Yleisellä tasolla, eikä sinuun liittyen: En ole mikään poliittinen masokisti, jonka mielestä vastuullinen kansanedustaja on ainoastaan piiskaa heiluttava kuripoliitikko. Mikä ihme suomalaisissa on, että ainoastaan kovanaamoja arvostetaan? Isäkompleksi? (=tsaarikompleksi?)

En tiedä tuosta. Itse olen ihmetellyt samaa. Ehkä yksi syy on se, että ihmiset arvostavat realismia: Kaikki tietävät, että pieleenhän tässä menee kuitenkin ja sitten, kun joku Viinanen sanoo se suoraan, niin se herättää arvostusta. Suomesta puuttuu myös monipuolisuus ja paikalliset ratkaisut, jolloin helposti mennään yhden totuuden linjalle, jota toteutetaan jääräpäisesti.

Totta, mutta se sisäänrakennettu kansallinen käsitys, että ainostaan kroonisesta viivatuksesta kärsivä muukalaislegioonalaisen ja akateemikon risteytys on se kaikkein paras johtaja, on kyllä aika pahasti pielessä.

Tähän "hyvän tsaarin" kaipuuseen veikkaan surullisena syynä kahta vihamielistä naapurivaltiota + Urkkia, jolle "hyvän tsaarin" rooli kelpasi paremmin kuin hyvin. Suomalaiset ovat liian tottuneet asemaansa komennettavina.

Koiviston kunniaksi (lama on tosin eri juttu) on sanottava, että hän vähensi kolossiaalisia presidentin valtaoikeuksia ja luotsasi meitä kohti perinteistä demokratiaa. En olisi aivan vakuuttunut Halosen toimista samanlaisen urkkimaisen vallan kahvassa, kun tuolla keittää milloin mistäkin lautascaustista jo nyt.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Pergolaattori

Quote from: juge on 18.03.2011, 18:29:58
Minä äänestän mielelläni tavallista älykkäämpiä ja aikaansaavampia ihmisiä. Miksi tyytyä johonkin Jaana tai Jari Keskivertoon, kun parempiakin on tarjolla? Mieti nyt vaikka Halla-ahoa, ei todellakaan ole mikään keskivertotallukka.

Tavallista älykkäämpiä, kyllä, muttei niin marginaalisesti tavallista älykkäämpiä että kyky asettua kenen tahansa kansalaisen asemaan unohtuu.

-

Elisa

Quote from: Pergolaattori on 18.03.2011, 20:06:25
Minä äänestän mielelläni tavallista älykkäämpiä ja aikaansaavampia ihmisiä. Miksi tyytyä johonkin Jaana tai Jari Keskivertoon, kun parempiakin on tarjolla? Mieti nyt vaikka Halla-ahoa, ei todellakaan ole mikään keskivertotallukka.

Tavallista älykkäämpiä, kyllä, muttei niin marginaalisesti tavallista älykkäämpiä että kyky asettua kenen tahansa kansalaisen asemaan unohtuu.

Onkohan tuo nyt niin tärkeä asia. Talouskasvu hyödyttää kaikkein eniten kaikkia ja minä ainakin haluan ensisijaisesti sellaisia poliitikkoja, jotka luovat talouskasvua päätöksillään.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Kommeli

Quote from: Elisa on 18.03.2011, 20:10:43
Onkohan tuo nyt niin tärkeä asia. Talouskasvu hyödyttää kaikkein eniten kaikkia ja minä ainakin haluan ensisijaisesti sellaisia poliitikkoja, jotka luovat talouskasvua päätöksillään.
Niin kokoomuslainen vastaus.

antero

Quote from: Elisa on 18.03.2011, 19:06:50
Quote from: Vapaa Umpihanki on 18.03.2011, 18:48:04
Onko Elina muuten suomalainen?

On suomalainen, mutta asunut niin pitkään Saksassa lapsena ja käynyt sitten Helsingin saksalaista koulua, että puhuu myös saksaa äidinkielen veroisesti.

Koleudesta en tiedä, mutta tyypillinen kokoomuslainen valehtelija näyttää olevan.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Pergolaattori

Quote from: Elisa on 18.03.2011, 20:10:43
Quote from: Pergolaattori on 18.03.2011, 20:06:25

Ja nämä ovat toisensa jollain tapaa poissulkevia? Näkisin että jos on tehtävä jonkin kansanosan kannalta vittumaisia päätöksiä, tämä onnistuu parhaiten päättäjältä joka osaa perustella tehdyn päätöksen kyseiselle ryhmälle.

Eli ei niinkuin Mari Kiviniemi venkoili vaalitentissä. Syö motivaatiota ja lamaa uskoa tulevaisuuteen.

-

Elisa

Quote from: Pergolaattori on 18.03.2011, 22:06:59
Näkisin että jos on tehtävä jonkin kansanosan kannalta vittumaisia päätöksiä, tämä onnistuu parhaiten päättäjältä joka osaa perustella tehdyn päätöksen kyseiselle ryhmälle.

No jos luet Elinan kirjoituksia niin löydät kyllä sieltä ne perustelut.

Pergolaattori

Quote from: Elisa on 18.03.2011, 22:09:56
Quote from: Pergolaattori on 18.03.2011, 22:06:59
Näkisin että jos on tehtävä jonkin kansanosan kannalta vittumaisia päätöksiä, tämä onnistuu parhaiten päättäjältä joka osaa perustella tehdyn päätöksen kyseiselle ryhmälle.

No jos luet Elinan kirjoituksia niin löydät kyllä sieltä ne perustelut.

Kävin ensi hätään katsomassa Viinasen kanssa kimpassa tehdyn vaalimainosvideon. Kolea.
Ongelma ei edelleen ole oikeastaan muussa kuin liian isossa kontrastissa promokuvien ja CV:n pohjalta luomaani odotusarvoon.
Joku piruili pullantuoksuisen kotirouvan ideaalista. Mihin niitä naiskiintiöitä tarvitaan mikäli sukupuolten ero häivytetään uralla etenemisen takaamiseksi? Käsittääkseni naiseudessa on still-kuvissa kivalta näyttämisen ohella kyse myös jonkinlaisesta erosta ajatusmaailmassa.

Youtuben jatkolinkistä katsoin videon naisten eurosta. Lepomäen ratkaisu naisten palkkatason nostamiseksi oli työnantajien kilpailuttaminen eli parempiin töihin ellei palkka miellytä. Toisin sanoen matalapalkka-alat saavat hänen puolestaan olla sinällään. Jos matalapalkka-alat joutuvat kilpailemaan työntekijöistä nostamalla palkkatasoa, eikö vastaava toimenpide voitaisi tehdä hallinnollisin päätöksin ilman sitä välivaihetta että pienipalkkaiset naiset täydennyskouluttautuvat rahoitusalalle työnantajia huudattamaan ja matalapalkka-alat saadaan pakon edessä mukaan kilpailuun työntekijöistä.
Ajatus sisältää jo lähtökohtaisesti älyllistä epärehellisyyttä. Ihmiset matalapalkka-aloilla eivät erittäin todennäköisesti liiku mahdollisesti jopa varmasta työpaikastaan yhtään mihinkään. Toisin sanoen, se mikä toimii Lepomäen rahoitusmaailmassa >6k€ tuloilla luontevasti ei välttämättä edes hipaise perushoitajaa tai siivoojaa jolle elintason tavoittelemiseksi otettu asuntolaina on todellinen riski.

Tarkoitan sellaisia perusteluja jotka hyvällä tahdolla ja epäitsekkyydellä voi hyväksyä jokainen. Väitän että joustoa löytyy jos asia koetaan omaksi ja näyttää siltä että tehtävä ratkaisu johtaa johonkin kestävään lopputulokseen. Nyt joku Kiviniemi esittää hieman liian pitkäksi aikaa lukkojen taa jääneen kylmäkön naamalla puolueensa tekevän myöhemmin kokonaisratkaisun siltä pohjalta mitä muut päättävät olla mieltä. Respect. Olen valmis luopumaan vasemmasta alaraajastani tämän johtajan edestä.

-

Sorsalampi

Jotenkin sellainen fiilis, että tässä puusilmäkeskustelussa Elinan äänimäärä on vaan kasvanut. Ihan jees, jos näin, fiksu mimmi sinne eduskuntaan.

Jos ei Halla-ahoa olisi, niin häntä itse äänestäisin, jos mahdollista.
Hommaa jo vuodesta 2005

Pergolaattori

Quote from: Sorsalampi on 18.03.2011, 23:13:35
Jotenkin sellainen fiilis, että tässä puusilmäkeskustelussa Elinan äänimäärä on vaan kasvanut. Ihan jees, jos näin, fiksu mimmi sinne eduskuntaan.

Jos ei Halla-ahoa olisi, niin häntä itse äänestäisin, jos mahdollista.

Sataa Kokoomuksen laariin?

Käsittääkseni laari-ilmiö toteutuu ainoastaan kun on räikeä ero koetun ja kerrotun välillä. Piruilu tässä perustuu ehdokkaan itse tuottamaan materiaaliin eikä muuta kokemusta toistaiseksi ole. Keskustelu lisää nimen tunnettuutta eikä se ole huono asia sillä varmasti löytyy pakkasenkestäviä kapitalisteja joiden aatemaailma on 1:1 Lepomäen kanssa.
Toivon vilpittömästi että Elina tulee valituksi. Helppo sanoa näin sillä todennäköisimmät äänestäjät äänestävät kokoomusta i alla fall.

-

Kannattaa tarkastaa sateen väri.

Bill Milton Hicks Friedman

Katos - Iiro 'markkaa ei devalvoida' Viinanen.

Jyrki "paljoks vipataan" Käteisenkin olisi voinut rahdata kuvaan mukaan...ja Alexander "leego" Stubbin.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

IDA

Quote from: Mika.H on 19.03.2011, 00:27:55
Nuo idioottimaiset traumat auttavat kyllä ihan vitusti perussuomalaisten vaalitoiminnassa.

Ei perussuomalaisissa tuollaisia puhuta.

Me kohdistamme arvostelumme kokoomuksen ideologiseen ytimeen, eli vasemmistoliberalismiin ja siihen käytännön tosiasiaan, että kyseessä on Ruotsin moderaattien apupuolue

http://www.youtube.com/watch?v=6AjJou-yakY

;)

Suomitalon renki

Tämä Elinahan on yksi vaalien suurimmista kusetuk... Hakee tai taustaryhmä hakee tuotoksilla hakee maksimaalista äänestäjäkuntaa. Nätti blondi flikka, hiukan mamukriitinen yms. sitten vielä Vinasen kanssa rakenneltu ruususita tulevaisuutta ennusteleva (talouteen liittyvä) huu haa video. Jos joku ottaa tuon ladyn OIKEASTI tosissaan muutenkin kuin vain päiväunissaan. Niin hälyytyskellot tulisi soida. Varmasti mukava flikka, mutta äänestämällä ostat taustajoukot vaikuttajat yms.,,,

Elisa

Quote from: Suomitalon renki on 19.03.2011, 01:40:58
Tämä Elinahan on yksi vaalien suurimmista kusetuk... Hakee tai taustaryhmä hakee tuotoksilla hakee maksimaalista äänestäjäkuntaa. Nätti blondi flikka, hiukan mamukriitinen yms. sitten vielä Vinasen kanssa rakenneltu ruususita tulevaisuutta ennusteleva (talouteen liittyvä) huu haa video. Jos joku ottaa tuon ladyn OIKEASTI tosissaan muutenkin kuin vain päiväunissaan. Niin hälyytyskellot tulisi soida. Varmasti mukava flikka, mutta äänestämällä ostat taustajoukot vaikuttajat yms.,,,

En osaa keksiä ensimmäistäkään syytä, miksi Elina olisi lähtenyt johonkin kusetusoperaatioon mukaan. Hänen urakehityksensä on ollut erinomainen. Tässä on nyt kyse siitä, että vanha konkari Iiro Viinanen, joka on toiminut valtiovarainministerinä vaikeina aikoina, antaa tukensa Elina Lepomäelle, jossa näkee potentiaalia ratkaista nykyisen kriisin.

IDA

Kyllä jokaisen ns. hommaehdokkaan voi ottaa tosissaan. Ne suodattuvat erittäin tieteellisen menetelmän kautta, jota ei kuitenkaan paljasteta :). Ja niitä tarvittaisiin muistakin puolueista.

Maahanmuuttopolitiikan järkeistäminen on ( olisi ) erittäin suoraviivainen juttu, mutta mikäli meillä olisi eduskunnassa yksinkertainen enemmistö, joka koostuisi vain yhden maahanmuuttokriittisen puolueen jäsenistä voisimme olla vaikeuksissa. On parempi, että meitä on muissa asioissa mahdollisimman paljon eri näkemyksiä omaavia. Mikäli esimerkiksi Lepomäen talouspoliittiset näkemykset eivät miellytä hänen vastapainonaan voisi hyvin olla vaikka joku tulipalokommunisti, joka myös ansaitsisi tukemme, jos hänen näkemyksensä maahanmuuttopolitiikasta olisivat järkevät.

vilach

Quote from: Arvoton on 11.03.2011, 22:29:00
Kun PerSut edellä niin sit joku kokkeli perässä...

Sossuperusteinen afrikkalaisten maahankiskominen ("maahanmuutto") ei käytännössä muutu miksikään, jos se muutetaan "työperäiseksi"
Tietysti ei muutu. Ei ole väliä millä tavalla kehitysmaalaisia siirretään eurooppaan, humanitaarisella tai työperäisellä.
Kehitysmaalaisten siirtäminen työperäisellä tavalla ei mitenkään muuta heitä länsimaisiksi.
Quote from: kyllästynyt on 11.03.2011, 22:52:05
Lepomäki ei kerro sitä, että ainoa keino päästä eroon haitallisesta maahanmuutosta, on ero EU:sta.
Pelkkä ero ei riitä.
Pitää sekä äänestää paljon nuivia ehdokkaita eduskuntaan, sekä erota EU:sta.

Kommeli

Näin on. On ehkä parempi, että Elina hakee hieman vauhtia Euroopan Parlamentinstä meppinä. Katsotaan miten siellä voimat ja päättäväisyys puree.
Eh... Tai siis siellähän tuota taustajoukkojen vaikutusvaltaa, kielitaitoa, eurooppalaista talouspolitiikkaa, maahanmuuttokriittisyyttä ja pätevyyttä tarvitaan. Ellun pitäis kyllä hakea EU:n parlamenttiin.

JR

Kokoomus on aina osannut markkinointityön.

LambOfGod

Mitenkäs Kokoomus hallistuspuolueena on vaikuttanut suomalaisten ostovoimaan ja valtion talouden ylijäämään tällä kaudella? Miksi vitussa ne eivät noita juttuja tehneet jo aikaisemmin, kun mahdollisuus oli itse olla päättämässä?
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Lauri Karppi

Homman etusivulla on mokuumuksen mainos ja linkki tänne. Osaisiko joku kertoa että miksi ihmeessä?

edit: mielestäni postasin tämänsisältöisen viestin jo yöllä, mutta onko se poistetttu vai muistanko vain väärin?

Kipling

Jumalauta, mitä kusetusta Elisa harrastaa laittamalla tuon videon hommaforumin etusivulle.  :facepalm:

Tiedoksi vaan hommakokoomuslaisille:

Kokoomus ei ole oikeistolainen puolue. Suomessa ei ole oikeistolaisia puolueita ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Deal with it. Suuremmalla todennäköisyydellä Suomi voittaa 10 euroviisua teidän elinaikananne.

QuoteIhan oikeasti, onko tämä nainen teistä kolea:

Kokoomuslaista talousosaamista on Stockmannin kanta-asiakaskortti.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg