News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Terveisiä kaupungin vuokra-asunnoista

Started by Mittarimato, 10.03.2011, 09:22:29

Previous topic - Next topic

Puistokemisti

No hohhoijaa taas, jos ei ole valmis julkaisemaan kirjoitustaan niin ei oikeasti kannata julkaista sitä täysin julkisella foorumilla, jota kuka tahansa internetyhteyden omaava voi lukea. Netissä olevat avoimet foorumit eivät ole mitään salaseuroja, ei luulisi tämän tulevan kenellekään yllätyksenä enää nykyään.

edit.
Nopea googletus osoittaa, että tuo alkuperäinen kirjoitus on kopioitu erääseen blogiin jo torstaina 10.3 ja suomi24:n osittain seuraavana päivänä.

Lisäksi sanoisin, että mielestäni tuo alkuperäisteksti oli ihan asiallinen.

Sanglier

Löytyi. En edes tiennyt että siellä on Maahanmuutto-osio. Ja keskustelun taso tietysti huippuluokkaa.

En laita linkkiä koska Iltalehden palstaa viisi minuuttia katseltuani haluan pestä silmämunani.

On muuten postattu sinne jo saman päivän iltana kun oli täällä. Covert Organized Internet Brobaganda.

Mittarimato

Piti tulla oikaisemaan asioita vielä sen verran, että toiminnastani huolimatta tämä tarina on (valitettavasti) sanasta sanaan totta. Siksi reagoinkin niin voimakkaasti, kun löysin sen toisen kopioimana Iltalehden sivuilta.

En syytä hommalaisia, vaan olen vihainen itselleni. Minulle se tässä sattui ylilyönti. Sen sijaan, että tulin tänne päästämään höyryjäni ulos, olisi minun pitänyt kirjoittaa jo alun alkaenkin paljon asiallisempi aloitusteksti. Olen vaan niin sinisilmäinen, että mielessäni ei edes käynyt, että joku voisi käyttää tekstiäni väärin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tarina itsessään päätyy julkisuuteen. Olisin vaan halunnut jättää siitä tuon asuinpaikan mainitsemisen ja kuvauksen tyypillisestä talon maahanmuuttajasta pois. Ne mainitsemalla kun teen mahdollisesti hallaa ihmisille, jotka eivät sitä ansaitse.

Turha itkeä enää kun maito on jo kaatunut, mutta silti harmittaa vietävästi. Tästä sain tärkeän opetuksen, että jatkossa mietin sanasta sanaan mitä minnekin kirjoitan. Mutta trollaus tämä ei ollut, vaan vuodatus täydestä sydämestä.

Sanglier

Sitten sinulla ei ole mitään häpeämistä tai pelättävää. Raiskauskaan ei ole raiskatun vika. Tekstisi on net/mamu-contextissa aivan asiallinen.

Jos tarinasi on totta ja seuraamuksia jollekin tulee, niihinkin auttaa vain avoimuus. En tarkoita itsensä peliin laittamista - siihen en todellakaan rohkaise - vaan julkisuutta. Anonyymina, mutta faktoista kiinni pitäen.

Kyborg

Quote from: Mittarimato on 12.03.2011, 18:31:16
Piti tulla oikaisemaan asioita vielä sen verran, että toiminnastani huolimatta tämä tarina on (valitettavasti) sanasta sanaan totta. Siksi reagoinkin niin voimakkaasti, kun löysin sen toisen kopioimana Iltalehden sivuilta.

En syytä hommalaisia, vaan olen vihainen itselleni. Minulle se tässä sattui ylilyönti. Sen sijaan, että tulin tänne päästämään höyryjäni ulos, olisi minun pitänyt kirjoittaa jo alun alkaenkin paljon asiallisempi aloitusteksti. Olen vaan niin sinisilmäinen, että mielessäni ei edes käynyt, että joku voisi käyttää tekstiäni väärin. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että tarina itsessään päätyy julkisuuteen. Olisin vaan halunnut jättää siitä tuon asuinpaikan mainitsemisen ja kuvauksen tyypillisestä talon maahanmuuttajasta pois. Ne mainitsemalla kun teen mahdollisesti hallaa ihmisille, jotka eivät sitä ansaitse.

Turha itkeä enää kun maito on jo kaatunut, mutta silti harmittaa vietävästi. Tästä sain tärkeän opetuksen, että jatkossa mietin sanasta sanaan mitä minnekin kirjoitan. Mutta trollaus tämä ei ollut, vaan vuodatus täydestä sydämestä.

Joo, kato älä ressaa. Se nyt on siellä interwebissä, mutta on siellä paljon muutakin. Ei ole välttämättä Hommalainen paskonut iltalehden sivuille. Ei ole nimiä, osoitteita yms. En mä ainakaan tosta ketään tunnistaisi.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

AIP

Vaikea huomata alkuperäisessä kertomuksessa mitään vikaa. Se on jopa, etten liioittelisi, melko hienotunteisesti kirjoitettu. Ainoa asia joka voisi kertomusta nakertaa olisi sen todenperäisyyden puute, jos sellaista olisi tiedossa.

Viesti on selvä. Kaupunki asuttaa yhteiskunnan kustannuksella vapaaehtoisesti vihamielisiä ja sopeutumiskyvyttömiä ihmisiä omiin vuokrataloihinsa ja tästä kärsivät ne ihmiset, jotka ovat sopeutumiskykyisiä lähes äärilaidalla olevaan rajaan asti. Jos tällaisesta ei saisi kertoa, niin painukoot kertomisen kieltäjät asumaan itse rikkautensa sekaan. Jos tällaista kertomusta jostain syystä levitettäisiin keksittynä, jotta saadaan ongittua ihmisistä härskejä mielipiteitä, niin painukoon levittäjätkin nauttimaan samasta rikkaudesta.

Jos kodissaan ei voi pystyä suojautumaan kaikelta siltä silkalta v###umaisuudelta, jota joutuu arjessa kohtaamaan ja lataamaan pattereitaan seuraavaa veronkartuttamispäivää varten, niin ei sitten enää missään.

MoonShine

Toivottavasti teksti ajautuu Stadin virkakoneistossa isännöitsijöiden tietoon ja vielä sitäkin ylemmäs. Pajusenkin olisi hyvä lukea tuo kirjoitus ja laittaa vähä luutia heilumaan.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Hanhikki

Yhdeltä kiinteistöyhtiön sivulta bongasin linkin Pytty-kampanjaan, josta voi tulostaa rappukäytävään esitteitä eri kielillä (suomi-ruotsi-englanti-venäjä-somali-arabia). Tuli vaan noista vauvanvaipoista mieleen.

Sitten taas yksi ehdotus, vaikka vessasta vedettäväksi...

Minusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa. Päättäjän kannattaisi myös varmistaa, että hänen omat lapsensa pääsisivät opiskelemaan paikalliseen monikulttuuriseen kouluun ja osallistumaan iltapäivätoimintaan, jotta päästäisiin luomaan aitoja lastenvälisiä monikulttuurisia kontakteja. Matkat kotiin ja harrastuksiin kannattaa tehdä julkisilla, metro on oikein suositeltava, jotta oikeaa elämää ei hukattaisi autossa istumalla. Jollekin vilkkaalle metroasemalle voi oikein pysähtyä ajan kanssa kokemaan ihmeellistä värisevää tunnelmaa. Kodin ruokaostokset suoritetaan mieluiten Lidlissä tai muussa paikallisessa kaupassa. (Stokkan Herkkua ei saa ollenkaan käyttää tässä elämyskokeilussa.) Terveyspalveluja saa käyttää ainoastaan kunnallisessa terveyskeskuksessa. Pyykit pestään tietysti oman talon pyykkituvassa. Noilla eväillä saakin jo aika kivaa tuntumaa ja uudenlaista värinää elämäänsä. Kukahan päättäjä ottaisi rohkeasti haasteen vastaan, ja astuisi ulos omalta mukavuusvyöhykkeeltään?
Silloin voisi olla hieman enemmän uskottavuutta monikulttuurisuus- ja maahanmuuttokeskustelussakin.

Lentomestari

Quote from: Hanhikki on 12.03.2011, 22:33:01

Minusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa. Päättäjän kannattaisi myös varmistaa, että hänen omat lapsensa pääsisivät opiskelemaan paikalliseen monikulttuuriseen kouluun ja osallistumaan iltapäivätoimintaan, jotta päästäisiin luomaan aitoja lastenvälisiä monikulttuurisia kontakteja. Matkat kotiin ja harrastuksiin kannattaa tehdä julkisilla, metro on oikein suositeltava, jotta oikeaa elämää ei hukattaisi autossa istumalla. Jollekin vilkkaalle metroasemalle voi oikein pysähtyä ajan kanssa kokemaan ihmeellistä värisevää tunnelmaa. Kodin ruokaostokset suoritetaan mieluiten Lidlissä tai muussa paikallisessa kaupassa. (Stokkan Herkkua ei saa ollenkaan käyttää tässä elämyskokeilussa.) Terveyspalveluja saa käyttää ainoastaan kunnallisessa terveyskeskuksessa. Pyykit pestään tietysti oman talon pyykkituvassa. Noilla eväillä saakin jo aika kivaa tuntumaa ja uudenlaista värinää elämäänsä. Kukahan päättäjä ottaisi rohkeasti haasteen vastaan, ja astuisi ulos omalta mukavuusvyöhykkeeltään?
Silloin voisi olla hieman enemmän uskottavuutta monikulttuurisuus- ja maahanmuuttokeskustelussakin.
Tuossapa olisi todella ajankohtainen aihe ottaa esille jossain tulevassa vaalipaneelissa, niitähän kohta on joka tuutti täynnään. Jos politikko alkaa kakomaan ehdotusta, se vie uskottavuutta hänen sanomisistaan, jos taas ottaa haasteen vastaan, se pitäisi ottaa vastaan nopeutetussa aikataulussa ennen vaaleja, ollakseen uskottava. Selitykset vaalikamppailun kireydestä ei kelpaa, sama kiire se on tavisehdokkaallakin siellä vuokrakasarmissa. Jonkun tulevan vaalipaneeliosallistujan olisi nyt tämä haaste tuotava julki, sopivia sanailuja aiheen tiimoilta takuulla tulee khdalle.

vilach

QuoteMinusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa. Päättäjän kannattaisi myös varmistaa, että hänen omat lapsensa pääsisivät opiskelemaan paikalliseen monikulttuuriseen kouluun ja osallistumaan iltapäivätoimintaan, jotta päästäisiin luomaan aitoja lastenvälisiä monikulttuurisia kontakteja.

Se on samaa, kuin sanoa itäsaksan poliitikolle:
Kokeile elämään tavallisen ihmisen arkea länsisaksassa ja sitten itäsaksassa ja huomaat sosialismin ja kapitalismin eron.

Kommunistihallinnon poliitikot tiesivät, että sosialismi on huono, koska he itse rakensivat sitä.
Ihan samalla nykyään päättäjät tietävät millaista elämää kehitysmaalaisten keskuuudessa on, koska he itse rakentavat kehitysmaalaisista koostuvaa monikulttuurista yhteiskuntaa.
Ne jotka asuvat siellä missä ei ole kehitysmaalaisia eivät tiedä ongelmasta lainkaan. Ne jotku asuvat missä on kehitysmaalaisia luulevat, että päättäjät eivät tiedä, että se on kurjaa ja luulevat, että täytyy vain kertoa päättäjille tästä ja he heti lopettavat kehitysmaalaisten raahaamisen Suomeen.
Tavalliset ihmiset eivät tiedä miten törkeästi päättäjät huijavat heitä. Jos edes 20% Suomen väestöstä, joskus herää aamulla täysin tietoisenä tästä, niin samana päivänä tulee yhteislakko ja kansaa kaataa hallituksen.

Make M

Quote from: vilach on 12.03.2011, 23:17:24
Kommunistihallinnon poliitikot tiesivät, että sosialismi on huono, koska he itse rakensivat sitä.
Ihan samalla nykyään päättäjät tietävät millaista elämää kehitysmaalaisten keskuuudessa on, koska he itse rakentavat kehitysmaalaisista koostuvaa monikulttuurista yhteiskuntaa.

Tai sitten nämä "paremman" moraalin eliittipoliitikot vain pettävät itseään ja vierittävät syyt ongelmista kantaväestön niskaan. Kansa ei vielä ole tarpeeksi "tiedostavaa" tai se on ennakkoluuloinen, suvaitsematon ja rasistinen.

LW

Toivon mukaan palaat tänne vielä toistamiseen.

QuoteTurha itkeä enää kun maito on jo kaatunut, mutta silti harmittaa vietävästi. Tästä sain tärkeän opetuksen, että jatkossa mietin sanasta sanaan mitä minnekin kirjoitan. Mutta trollaus tämä ei ollut, vaan vuodatus täydestä sydämestä.

Pari juttua. Ensinnäkin, tätä foorumia lukee uskoakseni monta kertaa enemmän sellaisia ihmisiä, jotka voisivat ehkä kenties tehdä jotain typerää juttusi luettuaan, kuin Iltalehden palstoja. Heipä hei, ja keskisormen heilutus kaikille teille, joiden mielestä tämä paikka on niinqu ihan liian neekrimusllmijen perssttä nuolva maltillinen, mutta pitääpä lukea, koska maahanmuuttoa koskevat uutiset keskitetään parhaiten tänne. On varsin epätodennäköistä, että kukaan kokemuksesi tätäkään kautta lukenut tonttu vaivautuisi ottamaan selvää, missä tarkalleen ottaen asut, ja vielä tekemään jotain häiritäkseen naapureitasi. Toisekseen, jos tänne maahan ei olisi tuotu läjäpäin naapurisi kaltaisia ihmisiä, joita ei kiinnosta muu kuin se, että kaikki sopeutuvat heidän omaan elämäntapaansa, ja jos valtion mielestä tämä ei olisi ollut erinomaisen hieno asia, olisit voinut vuodattaa sydänvertasi minne tahansa ilman minkäänlaista huolta muusta kuin siitä, pidetäänkö sinua joko täydellisenä hörhönä tai harvinaisen huono-onnisena.

Totta kai kannattaa aina miettiä, mitä kirjoittaa Internettiin. Älä silti ruoski itseäsi siksi, että kirjoitit kokemuksistasi tänne.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

oinas

Yhdeltä kiinteistöyhtiön sivulta bongasin linkin Pytty-kampanjaan, josta voi tulostaa rappukäytävään esitteitä eri kielillä (suomi-ruotsi-englanti-venäjä-somali-arabia). Tuli vaan noista vauvanvaipoista mieleen.

Erittäin hyvä ehdotus. Vuonna 2009  TV:ssä meni  tosi-TV-sarja "Salainen miljonääri", jossa brittimiljonäärit tekivät töitä syrjäytyneiden parissa 10 päivän ajan - mutta tuntemattomina. He asuivat alueella tavallisessa, hyvin yksinkertaisessa asunnossa, ei ollut autoa käytössä eikä mitään mukavuuksia ja vain hyvin vähän rahaa ruokaan. He etsivät alueelta hyväntekeväisyyskohteita soluttautumalla töihin erilaisiin laitoksiin täysin tuntemattomana. Vasta lopussa he paljastivat, keitä he ovat, ja antoivat kukin haluamansa summan rahaa eri kohteisiin.

Meidän 'miljonäärit' voisivat vain asua ilman hyväntekeväisyysvelvoitetta vuokra-asunnossa talossa, jossa on monenlaista värinää. Mutta ilman autoa. Olisi käytettävä yleisiä kulkuneuvoja ja muitakin yleisiä palveluja ja olisi tultava toimeen samalla summalla kuin vaikka peruspäivärahalla olevat ihmiset joutuvat tulemaan.

pelle12

Quote from: mustikka on 12.03.2011, 10:22:52
Jotenkin tuntuu, että nämä mokuttajat, vihervasurit, miksi heitä nyt kutsutaankaan, ovat ihan pihalla kaikista käytännön asioista. Minulla on pari humanistituttavaa, jotka puhuvat hienoja lauseita siitä, miten "minun Suomeni on monikulttuurinen" ja "eettisyys on tärkeintä". Jos heille menisi puhumaan jostain vauvanvaipasta viemärissä ja öisestä metelöinnistä, he katsoisivat minua kuin vähä-älyistä, koska vaipat ja melu eivät kuulu heidän ideamaailmaansa.

On helppoa leikkiä abstraktia suvaitsevaista kun haju (so. oma minä-kokemus)puuttuu eli se mitä tuo kulttuurien rikkaus todellisuudessa on, etenkin jos se rikkaus tunkee sinne kaikkein pyhimpään eli omaan kotiin, joka ainakin useimmille kantiksille on ,tai pitäisi olla ,rauhan ja latautumisen paikka. Onhan meillä toki ihan aidostikin sellaisia suviksia, jotka nauttivat säpinästä, melusta jne., mutta uskaltaisin väittää, että vähemmistössä ovat, suviksissakin. Tässä täytyy toki vielä todeta: KylläHÄN suomalaisetKIN osaavat aiheuttaa häiriöitä ja rikkoa järjestyssääntöjä. Rasistikorttia eivät valitettavasti pysty hihastaan vetämään.

ike60

Quote from: oinas on 13.03.2011, 09:02:58
Minusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa.

Erittäin hyvä ehdotus. Vuonna 2009  TV:ssä meni  tosi-TV-sarja "Salainen miljonääri", jossa brittimiljonäärit tekivät töitä syrjäytyneiden parissa 10 päivän ajan - mutta tuntemattomina. He asuivat alueella tavallisessa, hyvin yksinkertaisessa asunnossa, ei ollut autoa käytössä eikä mitään mukavuuksia ja vain hyvin vähän rahaa ruokaan. He etsivät alueelta hyväntekeväisyyskohteita soluttautumalla töihin erilaisiin laitoksiin täysin tuntemattomana. Vasta lopussa he paljastivat, keitä he ovat, ja antoivat kukin haluamansa summan rahaa eri kohteisiin.

Ruotsissahan tuota formaattia on jo kokeiltu. Muuan epäonninen miljonääri asutettiin monikulttuurisen värinän episentteriin, Malmön Rosengårdiin. Mitä sitten tapahtui, raportoi aina valpas, älykäs, sisäsiisti ja suorastaan herkullinen possumme Rähmis täällä.

slobovorsk

Oli miten oli, joku tätä palstaa lukenut ei kunnioittanut Mittarimadon selkeästi ilmaisemaa toivetta kun postasi jutun Iltalehteen. Jos olemassa on jokin netiketti, niin sitä tuli rikottua ja rikkojalle iso  :flowerhat:

Piti katsoa, näkyykö Mittarimadon kirjoitus Iltalehden sivuilla vielä nyt. Näkyy se. Kirjoitus on myös siellkin kirvoittanut kiitettävästi keskustelua. Se ei kyllä ainakaan lohduta, että Mittarimato ei todellakaan näytä olevan yksin.

Keskustelun keskimääräinen taso on IL:ssä huomattavasti Hommaa alempana, Lisäksi siellä on ääliöitä, jotka kehottavat joka välissä äänestämään perussuomalaisia. Ottamatta tässä puoluekantaa pitäisin moisia kehotuksia siköli haitallisina, että itse tärkeä asia hukkuu ja  :flowerhat: pääsevät heiluttelemaa leimakirveitä. Korutont' on kertomaa olisi parempi linja viestin saamiseksi perille laajemmin.

Yhtä tärkeää kuin PS:n vaalivoitto yleisenä viestinä olisi minusta sen vaikutus muiden puolueiden linjoihin. PS tuskin tulee saamaan yksinkertaista enemmistöä.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Hanhikki

Eikös nettikirjoituksiakin koske tekijänoikeudet, eli ei niitä voi noin vaan mennä kopioimaan. Kannattaisiko Mittarimadon ottaa yhteyttä kyseisen keskustelupalstan ylläpitoon näin aluksi ja pyytää poistamaan kyseinen kirjoitus?

bluestocking

Juu täällä taidetaan olla hiukan "vainoharhaisia" noiden trollien suhteen.
Joittenkin ihmisten kansa saa keskustella vain, jos on samaa mieltä.( Sirkku Rontu )

vilach

QuoteMeidän 'miljonäärit' voisivat vain asua ilman hyväntekeväisyysvelvoitetta vuokra-asunnossa talossa, jossa on monenlaista värinää. Mutta ilman autoa. Olisi käytettävä yleisiä kulkuneuvoja
Matkustaminen bussilla ja metrolla itähelsingissä ei ole ongelma.
Julkisissa kulkuneuvoissa tällä hetkellä itähelsingissä ei ole suurta haittaa kehitysmaalaisista. Erityisesti busseissa.
Eniten ongelmia esiintyy asumisessa ja koulussa. Melu, huutaminen, häiritsevä käyttäytyminen.
Kesäisin kun on lämmin sää melua esiintyy usein ulkona, koska kehitysmaalaiset silloin viettävät paljon aikaa ulkona.
Usein melu on niin kovaa, ettei voi katsoa telkkaria, jos ikkuna on auki. Viidestä kehitysmaalaisesta koostuva nuorisojengi tekee sen, että kaikissa läheisen talon asunnoissa ei voi pitää ikkunaa auki moneen tuntiin.

flammee

Mittarimato nyt ei ymmärrä miten nettifoorumeilla normaalisti toimitaan. Jos ihmiset törmäävät netissä, pitäen sisällä myös muut foorumit, johonkin kiinnostavaan, he hyvin monesti kopsivat sen muille foorumeille joihin aktiivisesti osallistuvat. Olisin itsekin mahdollisesti kopsinut tuon avausviestin toisaalle, jos olisit esiintynyt omalla nimelläsi, tai olisit edes pitempään kirjoitellut etkä uusi anonyymi, se teksti kun olisi sopinut tyyppiesimerkiksi erääseen toiseen maahanmuuttoon liittyvään keskusteluun. Kopsimiseen yleensä kuuluu linkkaus lähteeseen, mutta kyllä se teksti kantsii kuitenkin siihen myös kopsia, koska silleen se on kätevämpää, ei tarvi lukijoiden klikkailla linkkejä, koska niitä tulee niin paljon vastaan että harvempi viitsii. En ole ihan varma onko sillä lähteeseen linkkauksella tässä tapauksessa niin väliä, koska kirjoitat anonyymisti ja niin todennäköisesti teki se kaveri joka linkkas sen sille iltalehden foorumillekin, eli tavallaan se ei esittänyt sitä tekstiä omanaan koska sillä ei ollut identiteettiä siellä iltalehden foorumilla?

Lentomestari

Quote from: vilach on 13.03.2011, 20:47:48
QuoteMeidän 'miljonäärit' voisivat vain asua ilman hyväntekeväisyysvelvoitetta vuokra-asunnossa talossa, jossa on monenlaista värinää. Mutta ilman autoa. Olisi käytettävä yleisiä kulkuneuvoja
Matkustaminen bussilla ja metrolla itähelsingissä ei ole ongelma.
Julkisissa kulkuneuvoissa tällä hetkellä itähelsingissä ei ole suurta haittaa kehitysmaalaisista. Erityisesti busseissa.
Eniten ongelmia esiintyy asumisessa ja koulussa. Melu, huutaminen, häiritsevä käyttäytyminen.
Kesäisin kun on lämmin sää melua esiintyy usein ulkona, koska kehitysmaalaiset silloin viettävät paljon aikaa ulkona.
Usein melu on niin kovaa, ettei voi katsoa telkkaria, jos ikkuna on auki. Viidestä kehitysmaalaisesta koostuva nuorisojengi tekee sen, että kaikissa läheisen talon asunnoissa ei voi pitää ikkunaa auki moneen tuntiin.
Näistä olisi nyt laitettava videoita tuubiin, linkit tänne. Olen aikoinani asunut muutaman vuoden hankalien naapurien vaikutusalueella ja osan kuvitella tuon helvetin, mikä syntyy. Itseasiasssa tämä naapuri omasi jonkinasteista etnistä alkuperää ja lieneekö se syynä tähän aikoinaan niin mittavaan epäsosiaalisuuteen. Otin silloin videoita konflikteista, mutta nyt ne eivät ole enään kelvollisia julkaistavaksi, koska ongelma on poistunut ja ongelmalla on kaikenlisäksi senlaatuinen kontakti, että minulle tulisi takuulla hankaluuksia, en luota Suomen poliisiin näiltä osin. Mutta silloin kun kuvaus tapahtuu julkisilla paikoilla, ei näitä ongelmia samalla tavalla synny. Rainat pyörimään.

Olen miettinyt, kuinka saataisiin päättäjille viestiä näistä ongelmista, suora yhteydenotto ei näytä tuovan tulosta, joku muu keino on keksittävä ja kuukauden päästä on yksi sellainen, toinen pitemmällä kaavalla toimiva olisi kunnon valkopako, juu helppo sanoa, mutta mietitkääpäs, kerran täällä vain ollaan ja haluatteko nauttia elämästänne, vai kitua gangstalaumojen älämölöä kuunnellen? Koska lopputulos on kuitenkin slummiutuminen, sitä ei kannata vastustaa, vaan antaa tulla mitä herrat haluaa, vastustamalla vain hidastetaan loputulosta, siis tulkoon slummit, no go zone miksi nyt niitä sanotaan, nopeutettu aikataulu tuo ratkaisun ongelmaan nopeammin, ei kannata olla kehityksen jarru.

slobovorsk

QuoteYhtiöjärjestyksen mukaan yhtiön osakkaina voivat olla vain yksityiset henkilöt siten, että kukin heistä omistaa ainoastaan sen asunnon hallintaan oikeuttavat osakkeet, jota hän käyttää omana asuntonaan.

Joo, yllä yksi esimerkki miten yhtiöjärjestyksen voi tehdä tarkoituksenmukaiseksi. Uuden aunto-osakeyhtiölain 1. luvussa ko. pykälä menee näin:

"4 §
Osakehuoneiston luovuttaminen toisen käyttöön
Osakkeenomistajalla on oikeus luovuttaa osakehuoneisto kokonaan tai osaksi toisen käytettäväksi, jollei laissa toisin säädetä tai yhtiöjärjestyksessä toisin määrätä."

Eli nyt kaikki osakkeenomistajat kipin kapin tarkistamaan taloyhtiön yhtiöjärjestys ja tarvittaessa yhtiökokoukseen muuttamaan sitä ennen kuin on liian myöhäistä!
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Hanhikki

Quote from: ike60 on 13.03.2011, 10:28:10
Quote from: oinas on 13.03.2011, 09:02:58
Minusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa.

Erittäin hyvä ehdotus. Vuonna 2009  TV:ssä meni  tosi-TV-sarja "Salainen miljonääri", ....

Ruotsissahan tuota formaattia on jo kokeiltu. Muuan epäonninen miljonääri asutettiin monikulttuurisen värinän episentteriin, Malmön Rosengårdiin. Mitä sitten tapahtui, raportoi aina valpas, älykäs, sisäsiisti ja suorastaan herkullinen possumme Rähmis täällä.

Höh, joku oli näköjään juuri hetkeä aikaisemmin keksinyt saman idean. No kertoo tietenkin vaan siitä, että idea on tosi hyvä. :)

Minä vaan en ottaisi kameroita mukaan tuohon sotkemaan, vaan tyyppi saisi asua ihan ilman julkisuutta siellä uudessa asunnossaan ja muodostaa johtopäätöksiä omassa sisimmässään. Jotain päiväkirjaa voisi pitää, mutta ei mitään tosi-teeveetä.

mikkoellila

Quote from: MoonShine on 12.03.2011, 20:08:24
Toivottavasti teksti ajautuu Stadin virkakoneistossa isännöitsijöiden tietoon ja vielä sitäkin ylemmäs. Pajusenkin olisi hyvä lukea tuo kirjoitus ja laittaa vähä luutia heilumaan.

Ei Helsingin ylipormestari Jussi Pajunen tai kukaan muukaan kokoomuslainen koskaan lue mitään tuollaista. Ei Kokoomusta kiinnosta, millaista on kaupungin vuokrataloissa tai ylipäätään maahanmuuttajavaltaisilla alueilla. Kokoomuslaiset ovat nääs sellaisia ihmisiä, jotka eivät sellaisilla alueilla asu.

Kokoomuslaisten mielestä maahanmuuttokriittisyys on vain kaupungin vuokra-asunnoissa asuvien köyhien pitkäaikaistyöttömien alkoholistien juttu. Kokoomuslaiset asuvat Westendissä ja Punavuoressa ja Töölössä ja naureskelevat Vuosaaressa, Kontulassa, Varissuolla yms. alueilla asuville tyhmille köyhille ihmisille.

Kokoomuslaiset eivät uskalla esittää maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä, koska pelkäävät leimautuvansa köyhien pitkäaikaistyöttömien alkoholistien kavereiksi. Kokoomuslaisuuteen kuuluu menestyneen ihmisen imago, johon taas kuuluu välinpitämättömyys köyhien tyhmien lähiöasukkien ongelmista. Kokoomuslaiset eivät koe maahanmuuton ongelmien koskettavan heitä itseään lainkaan.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mustikka

Muistelen, että kansanedustajat kävivät kokeilemassa lähihoitajan työtä taannoin. Ja oliko joku kampanja, jonka aikana piti pärjätä työmarkkinatuella tms. Niin miksei tehtäisi myös em. asumiskokeilua? Vai tuleeko han-kortti? (Meluaahan suomalainenkin..)

mikkoellila

Minusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa. Päättäjän kannattaisi myös varmistaa, että hänen omat lapsensa pääsisivät opiskelemaan paikalliseen monikulttuuriseen kouluun ja osallistumaan iltapäivätoimintaan, jotta päästäisiin luomaan aitoja lastenvälisiä monikulttuurisia kontakteja. Matkat kotiin ja harrastuksiin kannattaa tehdä julkisilla, metro on oikein suositeltava, jotta oikeaa elämää ei hukattaisi autossa istumalla. Jollekin vilkkaalle metroasemalle voi oikein pysähtyä ajan kanssa kokemaan ihmeellistä värisevää tunnelmaa. Kodin ruokaostokset suoritetaan mieluiten Lidlissä tai muussa paikallisessa kaupassa. (Stokkan Herkkua ei saa ollenkaan käyttää tässä elämyskokeilussa.) Terveyspalveluja saa käyttää ainoastaan kunnallisessa terveyskeskuksessa. Pyykit pestään tietysti oman talon pyykkituvassa. Noilla eväillä saakin jo aika kivaa tuntumaa ja uudenlaista värinää elämäänsä.

Tämä on juuri sitä, mihin edellisessä viestissäni mainitsemani kokoomuslaiset eivät ikinä haluaisi ryhtyä. He eivät halua tietää, millaista maahanmuuttajien rikastuttamissa lähiöissä on. He halveksuvat lähiöissä asuvia suomalaisia.

Tämä tietysti koskee kokoomuslaisten, rkp:läisten ja vihreiden poliitikkojen lisäksi myös mokuttajavirkamiehiä, kuten Mika Illmania, Eva Biaudetia, Ritva Viljasta jne.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

Quote from: flammee on 13.03.2011, 21:27:48
Mittarimato nyt ei ymmärrä miten nettifoorumeilla normaalisti toimitaan. Jos ihmiset törmäävät netissä, pitäen sisällä myös muut foorumit, johonkin kiinnostavaan, he hyvin monesti kopsivat sen muille foorumeille joihin aktiivisesti osallistuvat.

Niinpä. Ihmettelen suuresti sitä, että jonkun mielestä minun ei olisi ilmeisesti pitänyt copypastata tuota tekstiä blogiini.

Hanhikki

Quote from: vilach on 12.03.2011, 23:17:24
QuoteMinusta nimittäin jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa. Päättäjän kannattaisi myös varmistaa, että hänen omat lapsensa pääsisivät opiskelemaan paikalliseen monikulttuuriseen kouluun ja osallistumaan iltapäivätoimintaan, jotta päästäisiin luomaan aitoja lastenvälisiä monikulttuurisia kontakteja.

Se on samaa, kuin sanoa itäsaksan poliitikolle:
Kokeile elämään tavallisen ihmisen arkea länsisaksassa ja sitten itäsaksassa ja huomaat sosialismin ja kapitalismin eron.

Ne jotka asuvat siellä missä ei ole kehitysmaalaisia eivät tiedä ongelmasta lainkaan. Ne jotku asuvat missä on kehitysmaalaisia luulevat, että päättäjät eivät tiedä, että se on kurjaa ja luulevat, että täytyy vain kertoa päättäjille tästä ja he heti lopettavat kehitysmaalaisten raahaamisen Suomeen.

Minullekin tulee jotenkin itäsaksamainen olo tästä Suomen tilanteesta. Hyvä, että otit tuon esille. Silti luulen, että monella poliitikolla ei ole käsitystä elämästä monikulttuurisuuden keskellä, (siis sen hieman haastavamman monikulttuurin). Voiko olla niin, että kaikki poliitikot tietävät monikulttuurisuuden ongelmat omakohtaisesti, ja silti ajavat maata kohti suurempia ongelmia? En usko, että poliitikot olisivat tässä asiassa erityisen rehellisiä, mutta arvelen, että he ovat keskimääräistä hyvätuloisempia, ja yleensä hyvätuloinen väestönosa asuu hyvätuloisten alueella, kaukana värinöistä ja tärinöistä.

Quote from: mustikka on 13.03.2011, 22:28:59
Muistelen, että kansanedustajat kävivät kokeilemassa lähihoitajan työtä taannoin. Ja oliko joku kampanja, jonka aikana piti pärjätä työmarkkinatuella tms. Niin miksei tehtäisi myös em. asumiskokeilua? Vai tuleeko han-kortti? (Meluaahan suomalainenkin..)
Kiinnostavia kokeiluja. Löytyisiköhän lisätietoa ja tuloksia?

Asumiskokeilussa tietenkin ihan yhtälailla kerrottaisiin suomalaistenkin aiheuttamista häiriöistä, kuten juopporähinöinnistä, kiusallisesta parveketupakoinnista, koiranjätöksien keräämättä jättämisestä ja yöllisestä pekonin paistosta. Siihen päälle sitten mahdolliset muut häiriötekijät. Hieno juttu, jos  ongelmia ei ilmenisi. Sittenhän politiikassa oltaisiin onnistuttu.

Hanhikki

Quote from: mikkoellila on 13.03.2011, 22:28:28
Quote from: MoonShine on 12.03.2011, 20:08:24

Ei Helsingin ylipormestari Jussi Pajunen tai kukaan muukaan kokoomuslainen koskaan lue mitään tuollaista. Ei Kokoomusta kiinnosta, millaista on kaupungin vuokrataloissa tai ylipäätään maahanmuuttajavaltaisilla alueilla. Kokoomuslaiset ovat nääs sellaisia ihmisiä, jotka eivät sellaisilla alueilla asu.

Kokoomuslaisten mielestä maahanmuuttokriittisyys on vain kaupungin vuokra-asunnoissa asuvien köyhien pitkäaikaistyöttömien alkoholistien juttu. Kokoomuslaiset asuvat Westendissä ja Punavuoressa ja Töölössä ja naureskelevat Vuosaaressa, Kontulassa, Varissuolla yms. alueilla asuville tyhmille köyhille ihmisille.

Kokoomuslaiset eivät uskalla esittää maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä, koska pelkäävät leimautuvansa köyhien pitkäaikaistyöttömien alkoholistien kavereiksi. Kokoomuslaisuuteen kuuluu menestyneen ihmisen imago, johon taas kuuluu välinpitämättömyys köyhien tyhmien lähiöasukkien ongelmista. Kokoomuslaiset eivät koe maahanmuuton ongelmien koskettavan heitä itseään lainkaan.

Enpä osannutkaan ajatella asiaa imagon kannalta. Noin se varmaankin on.

Quote from: mikkoellila on 13.03.2011, 22:34:16
...jokaisen päättäjän pitäisi kokeilla elämysasumista jossain oikein monikulttuurisessa talossa...
Tämä on juuri sitä, mihin edellisessä viestissäni mainitsemani kokoomuslaiset eivät ikinä haluaisi ryhtyä. He eivät halua tietää, millaista maahanmuuttajien rikastuttamissa lähiöissä on. He halveksuvat lähiöissä asuvia suomalaisia.

Tämä tietysti koskee kokoomuslaisten, rkp:läisten ja vihreiden poliitikkojen lisäksi myös mokuttajavirkamiehiä, kuten Mika Illmania, Eva Biaudetia, Ritva Viljasta jne.

Itse olisin tarjonnut selitykseksi epäonnistuneeseen politiikkaan mieluummin tietämättömyyttä kuin välinpitämättömyyttä. Perustelusi laittoivat miettimään asiaa. Optimismihan tässä karisee. Tietämättömyydelle vielä olisi voinut tehdä jotain.

Lentomestari

Näistä kansanedustajien kokeiluista löytyy helposti googlaamalla.
Jumalauta, että pitikin kuuklata, kansakunnan laulajapellehän siinä tarjoa pullamössöä niin söpösti, ettei laitaa... :facepalm:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010052511725871_uu.shtml

Kyllä tuosta on kerrostaloasumisen reaalikokeilut kaukana, näinköhän tuo ns. kansanedustaja teki tuota syöttötyötä yhtä kauan mitä jotkut vastavuoroisesti lapioi lunta?