News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vaikuta Kokoomuksen mamu-politiikkaan

Started by Kokoomusnuori, 30.03.2009, 17:21:47

Previous topic - Next topic

Elisa

Quote from: dothefake on 03.12.2010, 02:06:40
Taas kerran juuri, kun ilmoittaudun nukkuvien puolueeseen, tulee
mielenkiintoista: Elisa: Asuin Kanervan eron aikaan Unkarissa ja pidin sitä aprillipilana.

Heheheh, korrelaattivirhe, pidit siis asumistasi Unkarissa aprillipilana.

Jotain positiivista siis kiihtymisessäkin! Tervetuloa äänestävien joukkoon! Jos et tiedä, ketä äänestää, laita yksityisviesti!
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Elisa

Quote from: JNC on 03.12.2010, 03:14:20
Mikä estää esittämästä tällaista kysymystä Stubbille? Etkö voi esimerkiksi lähettää hänelle sähköpostia asiasta?

Olen lähettänyt tämän kysymyksen Stubbille sähköpostina Helsingin Kokoomusnuorten varapuheenjohtajan ominaisuudessa.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

dothefake

Quote from: Elisa on 03.12.2010, 02:24:54
mielenkiintoista: Elisa: Asuin Kanervan eron aikaan Unkarissa ja pidin sitä aprillipilana.

Jotain positiivista siis kiihtymisessäkin! Tervetuloa äänestävien joukkoon! Jos et tiedä, ketä äänestää, laita yksityisviesti!
Tarkoitin kyllä, että olin juuri ilmoittaunut ketjuun, jonka nimi on "Nyt nukkumaan"
Perustamani ketjun tarkoitus on kertoa muille yökyöpeleille, että joku on mennyt nukkumaan,
eikä hänen vastaustaan enää kannata kytätä. Korrelaattivirhe sinulla silti oli.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Uuno Nuivanen

Minusta Elisa piti Unkaria aprillipilana.  ???

dothefake

Quote from: Uuno Nuivanen on 04.12.2010, 00:26:56

Minusta Elisa piti Unkaria aprillipilana.  ???
Uskoakseni myös ajatuskokonainsuus voi olla objekti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Elisa

Tuskin kenellekään jäi kuitenkaan epäselväksi, mitä tarkoitin.

Salvation

Quote from: Elisa on 03.12.2010, 01:58:33
Asuin Kanervan eron aikaan Unkarissa ja pidin sitä aprillipilana. Tarkistin asian monen median kautta ja vielä seuraavana päivänä, ennen kuin uskoin sen.

Stubbille esittäisin ennen kaikkea yhden kysymyksen: Miten sinä voit kävellä puolueen ylimmän päättävän elimen, puoluekokouksen yli sanomalla, että pakkoruotsia ei tulla poistamaan, jos sinä olet seuraavassa hallituksessa.
Kunnioitan sinua omalla kokoomuslaisella tavallani juuri niin, kuin puoluetoveria kuuluu kunnioittaa. Samalla kysyn kuitenkin, että on asiasta mitä mieltä tahansa, miten tällainen menettely on perusteltavissa?

Muista Elisa, että henkilön pätevyyttä tehtävään arvioidaan kokonaisuutena eikä ykisttäisen teon/tapahtuman perusteella.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Ano Nyymi

Quote from: Elisa on 04.12.2010, 01:47:06
Tuskin kenellekään jäi kuitenkaan epäselväksi, mitä tarkoitin.

Unkari on aprillipila  ;D

Ei vaiteskaan, kyllä me tajutaan, tai ainakin uskotellaan niin.
Hupaisaa oli kyllä tuo Kanervan pois savustaminen, kun kerran huomattavasti isommillakin mokilla saa paikkansa pidettyä. Mutta siinä taisi olla ristikkäiset henkilökemiat syynä...

Elisa

Quote from: Ano Nyymi on 04.12.2010, 21:38:13
Hupaisaa oli kyllä tuo Kanervan pois savustaminen, kun kerran huomattavasti isommillakin mokilla saa paikkansa pidettyä. Mutta siinä taisi olla ristikkäiset henkilökemiat syynä...

En osaa sanoa, oliko syynä ristikkäiset henkilökemiat (epäilen kovasti) vai yhteensopivat henkilökemiat (pidän todennäköisempänä). Joka tapauksessa tällainen mahdollisuus on huolestuttava ja todellinen ongelma Suomessa tänään yhä useammissa valtiollisissa nimityksissä.

Elisa

Quote from: JNC on 22.12.2010, 17:15:00
Quote from: Elisa on 03.12.2010, 22:51:23
Quote from: JNC on 03.12.2010, 03:14:20
Mikä estää esittämästä tällaista kysymystä Stubbille? Etkö voi esimerkiksi lähettää hänelle sähköpostia asiasta?

Olen lähettänyt tämän kysymyksen Stubbille sähköpostina Helsingin Kokoomusnuorten varapuheenjohtajan ominaisuudessa.

Oletko saanut vastausta kysymykseesi? Jos olet saanut vastauksen, voisitko julkaista sen tai kertoa jotakin sen sisällöstä?

En voi julkaista yksityistä viestiä, mutta ei siinä mitään uutta ollut. Kataisen viitoittamalla tiellä mennään puoluekokouksen ristiriitaisia päätöksiä kunnioittaen.

ElinaElina

On myös maan sisäinen maahanmuutto, jossa supisuomalaiset muuttavat omasta halustaan valitsemiinsa paikkoihin. Otetaan esimerkkinä Ylöjärvi. Ylöjärvelle halutaan muuttaa ja rakentaa maaseudulle. Joko rakentaa omalle, suvun tai ostetulle maalle.

Tätä ovat Ylöjärvellä pontevasti vastustaneet Vasemmistoliitto ja Sos.Demit. Vasemmistolainen kaupunginjohtaja on vetänyt samaa linjaa. Keinona käytetään sitä, että aloitetaan valtavaa aluetta koskeva kaavoitus, joka sitten yhtäkkiä keskeytetään. Näin voidaan estää rakentaminen, sillä pätevä syy estää rakennuslupa on se, että kaavoitus on kesken. Kun se tahallaan pidetään keskeneräisenä, saadaan maallemuutto estettyä.

Tätä kesti monta vuotta, mutta sitten sai Ylöjärven Kokoomus tästä pelleilystä tarpeekseen, ja laittoi kuukausi sitten ylivoimalla Keskustan kanssa vasemmiston touhut myttyyn.

Tästä suuri kiitos Ylöjärven kokoomuksen luottamushenkilöille. Tämä olkoon Kokoomuksen kilvessä kunnian merkkinä iäti ja saakoon tästä kuulla kiitosta Kokoomus ja sen oikeamieliset jäsenet. Vasemmisto häpäisi itsensä ja entiset periaatteensa täydellisesti.

Toivoisin että Elisa Sinä(kin) kertoisit tutuillesi mitä hyvää Ylöjärven kokoomuslaiset ovat saaneet aikaan.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Antisankari

Jos Kokoomus kärsii joissain vaaleissa rökäletappion ja johto pistetään uusiksi, ko. puoluetta ehkä viitsii taas joskus äänestää. Toistaiseksi lähinnä surettaa näiden yksinäisten soturien, kuten Benin ja Rydmanin, taivallus Kokoomuksessa. Omat koirat purevat joka suunnasta.

2011-vaalien jälkeen Kataisen-Stubbin-linja on vahvempi kuin koskaan, elleivät gallupit pahasti petä.

Elisa

Rydman ja kumppanit eivät todellakaan ole yksinäisiä sotureita, vaan heillä on laaja tuki takanansa. Kertoohan sekin jotain, että Rydman on Kokoomusnuorten demokraattisesti valittu puheenjohtaja.

Kokoomus on todennäköisesti suurin puolue seuraavien vaalien jälkeen, mutta hyvin paljon Kokoomuksen linjaan tulee vaikuttamaan se, millaiset ehdokkaat sen listoilla menestyvät vaaleissa. Mitä enemmän Rydmania, Heikkistä ja muita hengenheimolaisia äänestetään, sitä parempi mahdollisuus vaikuttaa asioihin jo ensi kaudella.

TeemuT

Quote from: Elisa on 06.01.2011, 03:45:06
Rydman ja kumppanit eivät todellakaan ole yksinäisiä sotureita, vaan heillä on laaja tuki takanansa. Kertoohan sekin jotain, että Rydman on Kokoomusnuorten demokraattisesti valittu puheenjohtaja.

Kokoomus on todennäköisesti suurin puolue seuraavien vaalien jälkeen, mutta hyvin paljon Kokoomuksen linjaan tulee vaikuttamaan se, millaiset ehdokkaat sen listoilla menestyvät vaaleissa. Mitä enemmän Rydmania, Heikkistä ja muita hengenheimolaisia äänestetään, sitä parempi mahdollisuus vaikuttaa asioihin jo ensi kaudella.

Pidätkö todennäköisenä sitä, että Katainen syrjäytetään? Jos et pidä, niin miten ihmeessä Rydman tai Heikkinen voi vaikuttaa Kataisen linjaan? Jos tähän saisi selkeän vastauksen.

Marjapussi

Uskoisin, että Kokoomuksen mamu-linjaukseen tulee vaikuttamaan tulevan hallituksen kokoonpano. Mamu-politiikka tuskin on puolueen tärkeiden agenda, joten PerSujen tuleminen virheiden tilalle reivaa linjaa oikeaansuuntaan myös puolueen sisällä.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Elisa

Quote from: TeemuT on 06.01.2011, 04:34:36
Pidätkö todennäköisenä sitä, että Katainen syrjäytetään? Jos et pidä, niin miten ihmeessä Rydman tai Heikkinen voi vaikuttaa Kataisen linjaan? Jos tähän saisi selkeän vastauksen.

Katainen tulee muuttamaan linjaansa, jos Rydman ja Heikkinen menestyvät vaaleissa ja jos Stubb ja Katainen itse alittavat odotetun äänimäärän.

Minä en näe syytä olla luottamatta siihen, että Katainen toimii sen mukaan, mitä Kokoomuksen äänestäjät sanovat.

TeemuT

Quote from: Elisa on 06.01.2011, 04:48:51

Katainen tulee muuttamaan linjaansa, jos Rydman ja Heikkinen menestyvät vaaleissa ja jos Stubb ja Katainen itse alittavat odotetun äänimäärän.

Minä en näe syytä olla luottamatta siihen, että Katainen toimii sen mukaan, mitä Kokoomuksen äänestäjät sanovat.

Ideologioita on vaikea heittää romukoppaan. Jos noin tosissasi uskot, niin silloinhan Katainen myisi itsensä. Miksi kannattaisi moista puoluetta äänestää?

Elisa

Quote from: TeemuT on 06.01.2011, 06:15:47
Ideologioita on vaikea heittää romukoppaan. Jos noin tosissasi uskot, niin silloinhan Katainen myisi itsensä. Miksi kannattaisi moista puoluetta äänestää?

Kunniallinen puoluejohtaja kunnioittaa puolueensa mielipidettä, oli se sama tai eri kuin omansa. Uskon Kataisen olevan kunniallinen puoluejohtaja.

Wanhapoika

QuoteKunniallinen puoluejohtaja kunnioittaa puolueensa mielipidettä, oli se sama tai eri kuin omansa. Uskon Kataisen olevan kunniallinen puoluejohtaja.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010061311852477_uu.shtml

?

Hippo

Tuossa on liian monta jossia, jotta kenenkään nuivuuden takia politiikasta kiinnostuneen kannattaisi äänestää Kokoomusta.

Manneri

Itse en olisi noin naivi. Vaikka Rydmanit ja kumppanit pääsisivätkin eduskuntaan he äänestäisivät, kuitenkin tärkeissä kysymyksissä puolueen johtoportaan mukaan.

Rydmanit ja kumppanit olisivat vaan joukko uusia Zyssejä jotka räksyttäisivät suutaan, mutta äänestyspäätökset puhuvat puolestaan. 161-5.

Juha Päivärinta

Quote from: Elisa on 06.01.2011, 06:21:57
Quote from: TeemuT on 06.01.2011, 06:15:47

Kunniallinen puoluejohtaja kunnioittaa puolueensa mielipidettä, oli se sama tai eri kuin omansa. Uskon Kataisen olevan kunniallinen puoluejohtaja.

Jos Katainen muuttaa mielipidettä yhdessä asiassa, tämä on itsensä myymistä? Minä kun luulin, että puolueilla on monia asioita hoidettavana ja maahanmuuttopolitiikka on yksi niistä. Kyse on vain asioiden priorisoinnista.
Oho, puolustin Kookoomusta. Anteeksi.
Ex-Jekku

Goman

Vaikutan Kokoomuksen mamu-politiikkaan,,,, lopettamalla Kokoomuksen äänestämisen.

(tosin mamu-politiikka ei ole ainoa syy, muita syitä on mm. kuntien pakkonaittaminen, joka näyttää olevan KOK-poliitikkojen haaveena.)

maisteri

Samaa mieltä, kokoomuksen politiikkaan voi vaikuttaa vain lopettamalla kokoomuksen äänestäminen.

Machine Head

Quote from: maisteri on 06.01.2011, 10:29:02
Samaa mieltä, kokoomuksen politiikkaan voi vaikuttaa vain lopettamalla kokoomuksen äänestäminen.

Se on juuri näin. Ei kai kukaan isänmaataan arvostava äänestäjä Kataisen Kokoomusta ole äänestänytkään?

Elisa

Quote from: Machine Head on 06.01.2011, 10:47:26

Se on juuri näin. Ei kai kukaan isänmaataan arvostava äänestäjä Kataisen Kokoomusta ole äänestänytkään?

Tottakai on, ei kai kukaan todellinen isänmaan ystävä hylkää puoluettaan huonoina aikoina.

Sitten muistuttaisin, että tämä ei ole se paikka, jossa Kokoomusta haukutaan.

KK

Quote from: Elisa on 06.01.2011, 23:30:44
Quote from: Machine Head on 06.01.2011, 10:47:26

Tottakai on, ei kai kukaan todellinen isänmaan ystävä hylkää puoluettaan huonoina aikoina.

Ottamatta suuremmin kantaa nykykokoomuksen hyvyyteen tai huonouteen, Elisan ajattelutapa on potentiaalisesti jopa vaarallinen. Iso syy kokoomuksen nykytilaan on varmojen äänestäjien (ennen) suuri osuus. Toisin sanoen liberaalisiipi on voinut pelata omia pelejään luottaen, että on tästä huolimatta konservatiiviäänestäjälle vähiten huono vaihtoehto. Nyt, kun vuoto arvo-oikealta on mahdollinen, se muodostaa terveen pelotteen puoluejohdolle. Politiikassa puolueilla saa olla enintään välinearvo.

Elisa

Jos tilanne olisi sellainen, ettei Kokoomuksella oikeasti olisi vaalipiirissäni yhtään hyvää ehdokasta, ja jos jossain toisessa puolueessa olisi, äänestäisin kyllä puolueen ulkopuolista parempaa ehdokasta, mutta tällaista tilannetta ei ole ollut. Äänestäjä, joka ei ole puolueen toiminnassa mukana, voi toki äänestää jaloillaan, mutta niille, jotka pyrkivät aktiivisesti vaikuttamaan puolueen politiikkaan sisältä päin, se ei ole järkevä vaihtoehto.

jahve

"Vaikuta Kokoomuksen mamu-politiikkaan" - kuinkas kukkaiskielellä asioita ja mielipiteitä pitää sekoomukselle esittää ettei sitä oteta hakkumisena tai kritiikkinä vai oliko tämä se osasto jossa pitää vain sanoa yes yes ja omata ruskea kieli?

Elisa

Quote from: jahve on 14.01.2011, 08:59:17

"Vaikuta Kokoomuksen mamu-politiikkaan" - kuinkas kukkaiskielellä asioita ja mielipiteitä pitää sekoomukselle esittää ettei sitä oteta hakkumisena tai kritiikkinä vai oliko tämä se osasto jossa pitää vain sanoa yes yes ja omata ruskea kieli?

Sinä kirjoitit juuri malliesimerkin siitä, mikä ei ole sallittua tällä osastolla. Puolueosastoilla puhutaan puolueiden ongelmista rakentavasti ja sellaisten typerien ilmaisujen käyttäminen kuten "sekoomus" on ehdottomasti kielletty. Postauksesi perusteella minulla on syytä epäillä, että sinun kielesi on ruskea ja kehottaisin sinua pesemään suusi saippualla.