News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-01-28 Ruotsi: Leikkikoulu ilman tyttöjä ja poikia

Started by rähmis, 29.01.2011, 19:29:37

Previous topic - Next topic

ocean

Sosiologisten ihmiskokeiden suorittaminen puolustuskyvyttömillä lapsilla pitäisi olla rangaista rikos. Ja jos kerran oman kulttuuritaustan vaaliminen on niin kovin tärkeää vaikkapa pakolaisille, niin miten ihmeessä sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

- pahkasikaa ei todellakaan enään tarvita, mikä on kohtuu surullista -

Nuivanlinna

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Alfresco

Quote from: Mursu on 29.01.2011, 21:57:21
Kumman naismaisia nuo mainitut lelut on. Eikö siellä ole autoja, vai onko "yksitysautot" miehisen väkivaltakulttuurin ilmentymiä.

Tuosta jutusta ilmenee itse asiassa, että kyse ei ole sukupuolineutraalista kasvatuksesta vaan huonosti verhoillusta feministisestä kasvatuksesta. Leikkikalut ovat kovin tyttömäisiä, nukkeja, hella, leivänpaahtin "vaaleasta puusta". Sanat "hon" ja "han" (feminiininen / maskuliininen hän) on korvattu tekosanalla "hen", joka ei oikeasti tarkoita mitään vaan on joku kvasisukupuolineutraalinen "hän". Hen kuitenkin viittaa naiseen ruotsin kielen "henne" kautta (tarkoittahan se englanniksi myös kanaa). Lastenlaulut on myös muutettu. Esim. tunnettu ruotsalainnen lastenlaulu sokerileipurista (mies) on muutettu "sukupuolineutraaliksi" henneksi.

Perusteluksi lastenlaulun muuttamiseksi oli:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8483610.ab

"– Därför att det alltid är en han. Han är normen och den börjar i barnsången. Varenda ko och ekorre är en han om inget annat sägs. Och när en sak normaliseras, då är det något som är avvikande."

"- Koska se aina on hän (mies). Hän on normi ja se alkaa lastenlauluista. Jokainen lehmä (!) ja orava on hän (mies) jos ei muuta sanota. Ja kun jokin asia normalisoidaan, niin silloin se on poikkeavaa".

Minulle ei tosin valjennut mistä lähtien lehmät on oletettu olevan uroksia mutta kait se jollain järjellä näin menee.

Groteskinta tässä on, että lastentarhan rehtori puhuu genuspdeagogiikasta ja miten lapset pitää kasvattaa tähän sukupuolineutraalin malliin. Kyse ei siis ole lastentarhasta missä lapset pidetään leikkimässä kun vanhemmat ovat töissä vaan kokeilusta pestä pois lapsen luontainen sukupuoli-identiteetti ja tehdä näistä androgyynejä olentoja. Tarkoitus ei ole luoda turvallinen paikka lapsille vaan muuttaa heidän käsitys itsestän ja maailmasta.

Pelottavinta on, että jotkut vanhemmat todellakin uskovat tähän puppuun. Heidän lapsensa tulevat todennäköisesti olemaan todella sekavassa tilassa varttuessaan.

Tämä on perverssiä.

C-Nile

Itse näen tässä jonkinasteisen analogian Maon suureen varpuskampanjaan (hän oli jostain keksinyt, että varpuset ovat tuholaisia ja ne pitää hävittää. Seurauksena väh. 10 miljoonaa kuollutta kun sirkat söivät sittemmin sadot). Samalla tavalla nyt on löydetty joku kuviteltu vihollinen, joka on tuhottava päästäksemme suureen kukoistukseen.

Evoluutioon ja luonnon kiertokulkuun puuttumisella on usein arvaamattomia sivuvaikutuksia.
All things are impermanent. This is the law of life and extinction.

Alfresco

Quote from: C-Nile on 27.06.2011, 15:15:40
Itse näen tässä jonkinasteisen analogian Maon suureen varpuskampanjaan (hän oli jostain keksinyt, että varpuset ovat tuholaisia ja ne pitää hävittää. Seurauksena väh. 10 miljoonaa kuollutta kun sirkat söivät sittemmin sadot). Samalla tavalla nyt on löydetty joku kuviteltu vihollinen, joka on tuhottava päästäksemme suureen kukoistukseen.

Evoluutioon ja luonnon kiertokulkuun puuttumisella on usein arvaamattomia sivuvaikutuksia.

Seuarus tästä on, että ruotsalaist kuolevat sukupuuttoon vielä nopeammin.

Kyllä ruotsalaisten itsetuhoisuus alkaa jo olemaan ilmiömäistä. Ensin maahan tuodaan miljoonittain ulkomalaisia, jotka sikiävät kun kanit ja syrjättävät kantaväestön. Sitten opetellaan omille valkolaispennulle miten sukupuolta ei edes ole olemassa ja kaikista tedään androgyyejä aseksuaaleja. Ruotsalaiset hävittävät itsensä ihan vapaaehtoisesti kalifaatin edessä. Kyllä imaamit nauraa partaansa näitä typeryksiä.

Kommeli

Quote from: C-Nile on 27.06.2011, 15:15:40
Itse jäin miettimään, onko tällä sukupuolisekaannuksella jotain tekemistä kiusaamisen kanssa.

Sunt Lacrimae

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 13:17:33
Tämän päivän Suomessa miehet kärsivät vallitsevista sukupuolirooleista (itsemurhatilastot, alhaisempi elinajanodote, surkea asema lasten huoltajuus kysymyksissä jne.).

Suuri osa itsemurhatilastoista ja alhaisesta elinajanodotteesta selittyy kyllä ihan Itä-Eurooppalaishenkisellä juomakulttuurilla. Sukupuoliroolien kanssa tekemistä on korkeintaan korkeimmilla menestymisodotuksilla, joita muuten väistämättä tulee naissukupuolen edustajienkin niskaan sitä mukaa kun naisia pyrkii lisää miespuolisten perinteisemmälle kentälle.

Edellämainittuja ongelmia tulee kyllä ratkoa monenlaisin keinoin mutta tulevien miessukupolvien henkinen kuohitseminen ei ole yksi niistä.

Quote from: KalleK on 27.06.2011, 13:49:20
Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 13:17:33
Tällainen sukupuolisensitiivinen kasvatus, jossa tytöt ja pojat saavat olla omia itsejään, joko prinssejä tai prinsessoja, tai pehmopoikia ja autotyttöjä tai jotain siltä väliltä, on erityisesti miesten etu. Tämän päivän Suomessa miehet kärsivät vallitsevista sukupuolirooleista (itsemurhatilastot, alhaisempi elinajanodote, surkea asema lasten huoltajuus kysymyksissä jne.). Tällainen päiväkoti on Suomessakin, Helsingissä, toivottavasti näitä tulee lisää ympäri Suomen.

Jos tuollainen aivopesulaitos hyväksytään laillisena toimijana yhteiskunnassamme, niin silloin täytyy myös hyväksyä myös esim. Arjalainen päiväkoti, jossa kaikilla lapsilla tulee olla vaaleat hiukset, pojilla nahkahousut ja tytöillä mekko, NSDAP:n puolueohjelmaa tulee tankata päivittäin Edelweissin soidessa taustalla ja päiväkotiin tullessa ja sieltä poistuessa tulee kohottaa käsi suoraksi neljänkymmenenviiden asteen kulmaan ja kajauttaa Sieg Heil! napakasti. Luonnolliseti kaikki mollamaijat siellä olisivat valkoisia. Paitsi ne, jotka ovat siellä leikkiuunissa.

Veistelin ekaa ketjun viestiäni raapustaessa ajatusta Homma-päiväkodista, jossa leikittäisiin ja laulettaisiin perinteisiä leikkejä ja lauluja, vietettäisiin perinteisiä juhlia kuten joulua ja itsenäisyyspäivää, ruokalan tädit tekisivät hyvää ja perinteistä suomalaista kotiruokaa teollisuusvalmistekuonan ja monikulttuurisen hömpän sijaan ja kaikkea mahdollista piereskelystä lähtien ei varottaisi, koska rassismi.

Sitten tajusin, että edellämainitut asiat ovat vain osa normaalia tervehenkistä varhaiskasvatusta.
Quote from: Alfresco on 27.06.2011, 14:43:13
Quote from: Mursu on 29.01.2011, 21:57:21
Kumman naismaisia nuo mainitut lelut on. Eikö siellä ole autoja, vai onko "yksitysautot" miehisen väkivaltakulttuurin ilmentymiä.

Tuosta jutusta ilmenee itse asiassa, että kyse ei ole sukupuolineutraalista kasvatuksesta vaan huonosti verhoillusta feministisestä kasvatuksesta.

Aina, kun feministi mainitsee sanan "sukupuolineutraali" on vain viisasta tulkita se automaattisesti muotoon "naisia ja naiseutta suosiva". Vähän samaan tapaan kuin monikultturistin lausuessa "rasismi" tarkoittaa hän kovin usein maahanmuuttopolitiikkaan kohdistuvaa kritiikka.

Quote from: Toofast24 on 27.06.2011, 14:22:51
Nyt alkoi jo huolestuttaa kotimaisenkin varhaiskasvatuksen kehitys ketjun aiheeseen liittyen!

Edit: Kyseessä oli Naisasialiitto Unioni ry:n hallinnoima projekti.

QuoteTasa-arvokasvatuksen kehittäminen päiväkodeissa- hanke Opetusministeriön on päättynyt maaliskuussa 2011.

_ _ _

Tasa-arvokasvatuksen kehittäminen päiväkodeissa -hankkeen yhteistyötahot

Ohjausryhmä:

- Folkhälsan
- OAJ
- Setan transtukipiste
- Vanheimpainliitto

Muita yhteistyötahoja

- Tasa-arvoasiain neuvottelukunta
http://www.stm.fi/stm/neuvottelukunnat/tane

- Suomen ruotsinkielinen ajatushautomo Magma

- Tasa-arvoryhmä Gamma
http://www.magma.fi/gamma/

Telaketjufeministien osuus valjastaa tavallisten kansalaisten veroeurot johonkin aivan niiden maksutarkoituksen vastaiseen ei kyllä yllätä, mutta miksi SETA:n ja kaiken maailman rantaruotsalaiskerhojen pitää olla tunkemassa itseään joka paikkaan?

Antakaa nyt saatana lasten elää lapsuutensa ihan lapsina ilman tätä pakonomaista tasapäistämisen tunkemista ovista, ikkunoista ja savupiipusta. Ehkä tämä onkin joku älykäs juoni edistää koti-isyyttä tekemällä päivähoidosta niin jäätävää paskaa ettei omilla aivoillaan ajattelevalla ihmisellä ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa homma omatoimisesti?
Play stupid games, win stupid prizes.

Simo Hankaniemi

Olen omien lapsien kohdalla noudattanut "sukupuolineutraalia" asennetta siinä mielessä, että kumpikin (poika ja tyttö) ovat saaneet kaikenlaisia leluja ja myös heidän spesifit lelutoiveensa on aina pyritty toteuttamaan. Tyttöä olen innostanut ammuskelemaan (ilmakiväärillä ja jousella) ja poika sai halutessaan nuken. Kummastakin on tullut varsin konservatiivinen sukupuolensa edustaja. Poika pelaa nykyisin kaiken aikaa autoilu- ja taistelupelejä tietokoneella ja tytöllä on kaikki tyypilliset pikkunaisten intressit.

IDA

Quote from: Alfresco on 27.06.2011, 14:43:13
Minulle ei tosin valjennut mistä lähtien lehmät on oletettu olevan uroksia mutta kait se jollain järjellä näin menee.

:D

Ruotsissahan on vahva vähemmistökieli, josta puuttuvat kaikki tuollaiset ongelmat. Alkaisivat puhumaan sitä ja käyttäytyisivät muutenkin kuin sivistyneet, oikeat ihmiset ;)

taivaantuli

Mikä tässä oikein pelottaa teitä eniten? Se että machomiehet katoavat? Vai joku muu? Machomiehet kuolevat sukupuuttoon muutoinkin. Tiede-lehdessä oli reilu vuosi sitten juttu, että naiset hakevat kumppanikseen pehmomiehiä, jotka he kokevat hyviksi isiksi ja tasvertaisiksi kumppaneiksi. Mihin niitä machomiehiä tarvitaan muuhun kuin kukkoilemaan keskenään?

Oletteko te epävarmoja omasta sukupuolisesta suuntautuneisuudesta ja kaikki mikä teidän korvien välissä voi viitata yhtään homouden valtavirtaistamiseen on pelottavaa, koska pelkäätte, jos se tarttuu teihin?

Mikä on se trauma, joka aiheuttaa tällaista pelkoa, mitä teissä on?

IDA

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 15:42:54

Varmaan ammattitaitoisena psykologina osaat itse arvioida sen teksteistä. Turhaa tuollaisia on kysellä. Toisaalta, jos halutaan kysellä niin: mikä mielenvikaisuus itsessäsi saa sinut innostumaan lasten ideologisesta kasvattamisesta ja harrastamaan sitä?

AstaTTT

Tulevaisuus: Ruotsi, maa ilman naisia ja miehiä.  ???

taivaantuli

Quote from: IDA on 27.06.2011, 15:46:19

Varmaan ammattitaitoisena psykologina osaat itse arvioida sen teksteistä. Turhaa tuollaisia on kysellä. Toisaalta, jos halutaan kysellä niin: mikä mielenvikaisuus itsessäsi saa sinut innostumaan lasten ideologisesta kasvattamisesta ja harrastamaan sitä?

Olen suorittanut yliopistossa ainoastaan psykologian perusopinnot, joten ymmärrän alkeet, mutta en sen enempää. Siksipä kysyn teiltä, mikä se trauma on, joka tämän teille aiheuttaa?

Oma traumani on se, että olen traumatisoinutunut siitä, että minulle lapsena tungettiin mekko päälle, vaikka halusin pukeutua toisin, en halunnut leikkiä nukeilla, mutta niitä minulle ostettiin. Halusin kiipeillä puissa ja pelata fudista, mutta se tuomittiin. Nuoruuteni oli vaikea, kapinoin kaikkea ja kaikkia vastaan, en voinut luottaa aikuisiin.

Nyt olen naimisissa oleva hetero ja äiti, mutta omille lapsilleni en halua samaa vaikeaa tietä kuljettavaksi.

Eino P. Keravalta

Mikä tässä oikein pelottaa teitä eniten? Se että machomiehet katoavat? Vai joku muu? Machomiehet kuolevat sukupuuttoon muutoinkin. Tiede-lehdessä oli reilu vuosi sitten juttu, että naiset hakevat kumppanikseen pehmomiehiä, jotka he kokevat hyviksi isiksi ja tasvertaisiksi kumppaneiksi. Mihin niitä machomiehiä tarvitaan muuhun kuin kukkoilemaan keskenään?

Oletteko te epävarmoja omasta sukupuolisesta suuntautuneisuudesta ja kaikki mikä teidän korvien välissä voi viitata yhtään homouden valtavirtaistamiseen on pelottavaa, koska pelkäätte, jos se tarttuu teihin?

Otan vapauden vastata tähän, vaikkei minulla mitään traumaa olekaan ja vaikka olenkin vankasti selvillä sukupuolisesta suuntaumisestani.

Olen huolissani ennenmuuta siitä, että lasten luontaisia taipumuksia halutaan tukahduttaa "sukupuolettomuuden" nimissä. Kuten edellä sanoin, pojat ja tytöt ovat erilaisia. Koska 95 prosenttia sukupuolesta identifioituu siihen sukupuoleen, mitä jalkovälistä löytyy, on lasten henkistä pahoinpitelyä riistää heiltä eräs keskeinen minäkuvan rakennusväline: ihminen tarvitsee samaistumisen kohteita ja viiteryhmiä, hän tarvitsee roolimalleja ja sukupuolimalleja.

Sukupuolen varastaminen lapselta on hänen kehitykselleen idean tasolla samaa kuin jos häneltä riistettäisiin isä sanomalla, että "en minä ole sinun isäsi, ei isiä ole ollenkaan olemassa, se on vain sosiaalinen konsruktio ja kaikki miehet ovat isiäsi yhtälailla".

Toisekseen en laisinkaan käsitä, mitä pahaa voi stereotyyppisissä sukupuolirooleissa olla, koska ne kuitenkin heijastavat todellisuutta ja sukupuolten todellisia piirteitä - ainakin verrattomasti paremmin kuin vihernatsien luonnottomat sukupuolettomuusfantasiat.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Brandöt

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 13:47:38
Kyllä tuossa ympäristössä tuetaan juuri niitä leikkejä, mitä lapset leikkii. Niitä ei vaan tuputeta lapsille.

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat sillä, ettei ko. päiväkotimallissa sukupuoliarvottuneita leikkejä tuputeta lapsille? Tuputetaanko niitä jotenkin erityisesti ns. tavallisissa päiväkodeissa? Vastaus on, että ei.

Minusta taas on naiivia ajatella siten, etteikö tämän kaltainen valmiiksi arvolatautunut (sukupuolineutraali) ympäristö pyrkisi ohjaamaan lasten leikkejä tiettyyn suuntaan - tottakai se pyrkii, koko toiminta-ajatushan pohjautuu siihen.

Osaan hyvin kuvitella esimerkiksi meidän (nyt 1½-vuotiaan) poikalapsen tuollaiseen päiväkotiin; "älähän nyt paukuta X tuolla lailla sitä pöytää sillä esineellä, katsos näin ihan nätisti me käsitellään sitä" tai "nyt X ja Timppa voisivat keskenään leikkiä näillä tummaihoisilla, sukupuolettomilla nukeilla pöydän molemmista päistä - ei me tuolla lailla oteta kontaktia toiseen painimalla tai voimia mittelemällä". (Ja for the record; mitenkään ei olla sukupuolilatautuneesti kasvatettu puoleen tai toiseen, mutta kummasti vaan ne tietyt sukupuoli(kin)-sidonnaiset ominaisuudet sieltä esiin nousevat.)

Lapsen yksilölliset ominaisuudet latistetaan harmaaksi mössöksi, jos ne edes kaukaisesti muistuttavat sukupuolilatautuneesta toiminnasta (päiväkodin toiminta-ajatukseen sitoutuneiden työntekijöiden mielestä).

QuoteMikä tässä oikein pelottaa teitä eniten? Se että machomiehet katoavat?

Se, että miesten ei anneta olla miehiä - ja naisten naisia. Se, että ihmisten luontaisia ominaisuuksia tasapäistetään. Se, että jokin miehinen piirre yksiselitteisesti demonisoidaan. Se, että käsite tasa-arvo systemaattisesti ymmärretään länsimaisessa kulttuurissamme (joidenkin taholta) väärin; hyvä naiseus tarvitsee tuekseen hyvää mieheyttä ja päinvastoin. Haluatko, että vielä jatkan? Vai tuliko pointti jo selväksi?

Sunt Lacrimae

Huomioni ihan muiden tekijöiden kuin sukupuoliroolien ja samalla ihan muiden ongelmanratkaisukeinojen liittymisestä mainitsemiisi miessukupuolen ongelmiin jäi muuten sinulta ilman vastausta.

Oletko epävarma omien mielipiteitesi kriittisen tarkastelun kestokyvystä?

nuiv-or

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 15:51:48

Oma traumani on se, että olen traumatisoinutunut siitä, että minulle lapsena tungettiin mekko päälle, vaikka halusin pukeutua toisin, en halunnut leikkiä nukeilla, mutta niitä minulle ostettiin. Halusin kiipeillä puissa ja pelata fudista, mutta se tuomittiin. Nuoruuteni oli vaikea, kapinoin kaikkea ja kaikkia vastaan, en voinut luottaa aikuisiin.

Minkä ikäisenä jouduit pitämään mekkoa?

Olisit jättänyt nuket käyttämättä?

Et saanut kiipeillä puissa, vanhemmissa vikaa?

Kuka tuomitsi jalkapallon peluun?

Täyttä potaskaa nuo sinun traumasi, et taida edes tietää mitä sana tarkoittaa.

taivaantuli

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.06.2011, 15:55:15

Olen huolissani ennenmuuta siitä, että lasten luontaisia taipumuksia halutaan tukahduttaa "sukupuolettomuuden" nimissä. Kuten edellä sanoin, pojat ja tytöt ovat erilaisia. Koska 95 prosenttia sukupuolesta identifioituu siihen sukupuoleen, mitä jalkovälistä löytyy, on lasten henkistä pahoinpitelyä riistää heiltä eräs keskeinen minäkuvan rakennusväline: ihminen tarvitsee samaistumisen kohteita ja viiteryhmiä, hän tarvitsee roolimalleja ja sukupuolimalleja.

Toisekseen en laisinkaan käsitä, mitä pahaa voi stereotyyppisissä sukupuolirooleissa olla, koska ne kuitenkin heijastavat todellisuutta ja sukupuolten todellisia piirteitä - ainakin verrattomasti paremmin kuin vihernatsien luonnottomat sukupuolettomuusfantasiat.

Kuka sanoo ja missä, että sukupuolisensitiivinen kasvatus tukahduttaa lapsen sukupuolen? Onko tuo sinun omaa psykologisointiasi? Uskotko, että sukupuoli on ainoastaan sosiaalistumisen tulos? Minä uskon, että sukupuoli on syvällä ihmisen geeneissä eikä sitä voida "poistaa" edes sukupuolineutraalilla kasvatuksella, johon se ei missään tapauksessa edes tähtää. Sukupuolineutraali kasvatus tähtää siihen, että näistä tytöistä ja pojista kasvaisi mahdollisimman itsensä näköisiä lapsia, ilman että aikuiset heitä ohjaavat käyttäytymään sukupuolelleen sopivalla tavalla. Heistä kasvaa miehiä ja naisia, jotka tietävät ketä he ovat, eikä mitään sukupuolirooleihin sidottuja nahjuksia, jotka pelkäävät, että heitä ei hyväksytyä, jos he eivät noudata oikeita sukupuolistereotypioita.

Perinteiset sukupuoliroolimallit ovat varmasti toisille ihan sopivat, mutta ei kaikille. Siksi on väärin, että niitä yritetään tuputtaa kaikille ja jos ne kokee itselleen vieraiksi leimataan eriskummalliseksi.

Televisio ja muu ympäristö tarjoilee ihmisille hyvin vahvoja roolimalleja niinpä on täysin aiheeton huoli, että sukupuolisensitiivisessä päiväkodissa kasvaneet lapset irtautuisivat niistä kokonaan. Heille syntyy ainoastaan laajempi käsitys siitä,mitä naiseus ja mieheys voi olla.

Kommeli

Quote from: Axel Cardan on 27.06.2011, 15:48:45
Ja kaikkein perverssein on tuo juttu mustista nukeista. Mitä sillä haetaan?
Onkohan kellään käynyt mielessä, että lapset saattaisivat tämän jälkeen luulla kaikkia mustia henkilöitä nukeiksi?

Tuo on kyllä tosi pervoa.  :D

Kommeli

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 16:06:10
Perinteiset sukupuoliroolimallit ovat varmasti toisille ihan sopivat, mutta ei kaikille. Siksi on väärin, että niitä yritetään tuputtaa kaikille ja jos ne kokee itselleen vieraiksi leimataan eriskummalliseksi.
Transeksuaalinen lapsi kasvaa hyväksymään itsensä + normaali macholapsi kasvaa homoseksuaaliseksi
= lopputulos yhteiskunnan kannalta mielihyvähyötysuhteeltaan plus miinus nolla
???

Taivaantuli voi kiesus!!!

taivaantuli

Quote from: Kommeli on 27.06.2011, 16:10:54
Transeksuaalinen lapsi kasvaa hyväksymään itsensä + normaali macholapsi kasvaa homoseksuaaliseksi
???

Eli te olette epävarmoja omasta ja lastenne sukupuolisesta suuntautuneisuudesta?

Brandöt

Quote from: Bonaventura on 27.06.2011, 14:44:09
On silti pakko kommentoida, että lasten päivähoidon muuttuminen sossutätien päiväsäilytyksestä opetusalan varhaiskasvatukseksi on vain ja ainoastaan hyvä asia.

Ei muuten ole; ihmisen varhaiskehitystä ei voi loputtomasti tehostaa. Kasvatustieteen perimmäisenä ongelmana on se, että sitä ei ole juurikaan kritisoitu sen ulkopuolelta vaan se on saanut kehittyä lähes täysin kritiikiltä suojassa - ts. vain omien kritisoitamana. Laaja-alainen perspektiivi puuttuu.

Syynä tähän siirtoon on juuri tämä em. tehostaminen; mahdollisiin ongelmiin oppimisessa ja kehittymisessä voidaan puuttua jo yhä varhaisemmassa vaiheessa ja yhä tehokkaammin. Systeemi ottaa vain huonosti huomioon sen, että ison osan ns. ongelmista aikakin korjaa, eikä minkäänlaisia yhteiskunnan interventioita tarvita - tai ne voivat jopa huonontaa tilannetta.  

Kommeli

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 16:13:09
???

Eli te olette epävarmoja omasta ja lastenne sukupuolisesta suuntautuneisuudesta?
Joo niin ollaan. Pusuja sulle sinne.  :D

AstaTTT

Kummallisen minä/te-asetelman olet luonut. Minä olen nainen, vaikka lapsena leikinkin kylän muiden tyttö- ja poikalasten kanssa kivisotaa, jalkapalloa ja mäkihyppyä. Harrastin myös ratsastusta, hiihtoa ja luistelua. Nukeilla en leikkinyt koskaan. Meillä oli järkivanhemmat, jotka antoivat lasten tehdä mitä tykkäsivät. Se, että JärjestelmäTM ottaa noinkin erikoisen kasvatusroolin, ei lupaa hyvää. Kyllä ihminen itsensä ajallaan löytää, joku ennemmin ja joku toinen myöhemmin. Se on osa meidän vapauttamme elää omaan tahtiimme.

IDA

Kyllä kai jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ihmiset eivät sovi mihinkään muottiin sellaisinaan. Nuo kouluttajat eivät ilmeisesti tajua, eivätkä minusta siis ole järkeviä ihmisiä. Tuossa muutellaan jo kieltäkin kehittelemällä siihen jotain "hen" - pronominia, jolla pitäisi nimittää myös lehmiä, koska eihän voi etukäteen päätellä mitä sukupuolta ne ovat. Ei ole todellista siis. Jos tuollaisen vastustamista pidetään merkkinä traumasta, niin voipi mennä peilin eteen kyselemään mistä ne samaan muottiin tunkijat oikein ilmestyvät.

Sunt Lacrimae

???

Trollaatko vai uskotko ihan vakavissasi näihin lukion seksuaalikasvatuksesta tuttuihin "Jos olet homofoobikko oot oikeasti kaappihomo niinq" ja "Maahanmuuttokriitikko himoaa mustan miehen kehoa"-latteuksiin?

Eka sinulle osoittamani kommentti odottelee muuten vielä edelleen vastausta.

taivaantuli

Quote from: IDA on 27.06.2011, 16:29:03
Kyllä kai jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ihmiset eivät sovi mihinkään muottiin sellaisinaan.

Anteeksi nyt vaan, mutta teillä taitaa olla sisälukutaidossa kehittämisen varaa. Tässähän nimenomaan puretaan niitä muotteja eikä luoda.

IDA

Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 16:30:44
Anteeksi nyt vaan, mutta teillä taitaa olla sisälukutaidossa kehittämisen varaa. Tässähän nimenomaan puretaan niitä muotteja eikä luoda.

No ei niitä lastentarhoissa ole luotu tähänkään asti, joten miksi niitä siellä pitäisi innolla purkaa?

Kommeli

Quote from: IDA on 27.06.2011, 16:34:19
Quote from: taivaantuli on 27.06.2011, 16:30:44
No ei niitä lastentarhoissa ole luotu tähänkään asti, joten miksi niitä siellä pitäisi innolla purkaa?
Nyt IDA varoen, rassukka saattaa murtua.

taivaantuli

Quote from: Asta Tuominen on 27.06.2011, 16:18:39
Minä olen nainen, vaikka lapsena leikinkin kylän muiden tyttö- ja poikalasten kanssa kivisotaa, jalkapalloa ja mäkihyppyä. Harrastin myös ratsastusta, hiihtoa ja luistelua. Nukeilla en leikkinyt koskaan. Meillä oli järkivanhemmat, jotka antoivat lasten tehdä mitä tykkäsivät. Se, että JärjestelmäTM ottaa noinkin erikoisen kasvatusroolin, ei lupaa hyvää. Kyllä ihminen itsensä ajallaan löytää, joku ennemmin ja joku toinen myöhemmin. Se on osa meidän vapauttamme elää omaan tahtiimme.

On sinun onnesi, että teillä oli järkivanhemmat. Kaikilla ei ole.

Miksi ihmeessä ihmisen täytyy löytyää itsensä vasta myöhemmin, jos sen voi aikuisten opastamana tehdä jo aikaisemmin? Miksi ihmisen elämästä täytyy tehdä vaikeampaa sillä, että ensin kasvatetaan muottiin ja sitten täytyy itse repiä itsensä muotista ulos? Eikö vaan voi suoraan olla laittamatta lapsia siihen muottiin?

Ja vielä kerran. Tämä ei tarkoita sitä, että lapsista yritettäisiin kasvattaa sukupuolettomia vaan nimenomaan päinvastoin! Että he löytävät itsensä ja oman tapansa ilmentää omaaa sukupuoltaan tyttöinä ja poikina.

Mutta ettehän te halua edes ymmärtää, kun haluatte olla omien ennakkoluulojenne ja asenteidenne uhreja ja jatkaa niitä myös uusille sukupolville. Jumalan terve.