News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-01-20 HS:EU-komissio unohti kristilliset juhlat – mepit suuttuivat

Started by Mage, 20.01.2011, 18:44:10

Previous topic - Next topic

Mage

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/EU-komissio+unohti+kristilliset+juhlat+%E2%80%93+mepit+suuttuivat/1135263190964

EU-komissio unohti kristilliset juhlat – mepit suuttuivat

Kirjoittaja on Brysselin kirjeenvaihtaja.

Annamari Sipilä
Helsingin Sanomat
juha metso

Joulu unohtui EU-komission kalenterista.

Joulu unohtui EU-komission kalenterista.

BRYSSEL. Osa euroedustajista on suuttunut siitä, että EU-komissio on unohtanut joulun ja muut kristilliset juhlat kouluille jaetusta kalenterista.

Muiden uskontojen juhlapyhät pääsivät sen sijaan mukaan kalenteriin, josta otettiin kolmen miljoonan kappaleen painos.

Ryhmä meppejä on nyt tehnyt EU-komission kalenterilinjasta kirjallisen kysymyksen. Kirje tivaa, miksi EU-komissio ei turvaa uskonnonvapauden toteutumista.

Yksi kirjeen allekirjoittajista on euroedustaja Sari Essayah (kd).

"Haluamme eristää uskonnon johonkin yksityiseen tilaan. Tätä asiaa heijastelee muun muassa krusifiksikeskustelu, jota Italiassa käytiin, samoin komission julkaisema kalenteri, josta kristilliset juhlapyhät on kokonaan unohdettu", Essayah ilmoitti torstaina.

Essayahin tiedotteen mukaan yli 21 000 eurooppalaiskouluun lähetetyssä kalenterista löytyvät islamin, hindulaisuuden ja juutalaisuuden juhlapyhät, mutta ei kristillisiä juhlapäiviä.

Mage

3000000 x n-1 € jälleen taivaan tuuliin. Tai siis oikeestaan musujen tuuliin. Kukakohan on vastussa kalenterin laadinnasta?  :facepalm:

BeerBelly

Ei kai kukaan oikeasti usko että kyseessä on unohdus? Tietoista touhua.
Unkari FTW

IDA

Sari Essayah on kyllä esimerkillinen europarlamenttiedustaja. Sari Essayahin tukiryhmään Facebookissa aikanaan liittyneet saavat jatkuvasti - eivät kuitenkaan liikaa- tiedotteita siitä mitä asioita on esillä ja mitä Essayah tekee tai on tehnyt. Hän on lähes aina oikealla asialla. Ellen olisi Persu äänestäisin häntä kyllä minne tahansa. Tässä mielessä pidän silloista vaaliliittoa kristillisten kanssa nykyään onnistuneena vetona. Siellähän ovat nyt Sampo Terho ja Sari Essayah, joka on todellakin ylivoimaista verrattuna minkä muun suomalaisen listan edustajiin tahansa.

Mage

QuoteKomissiolla ei ole aikomusta pyytää lähetettyjä kalentereita takaisin. Kalenteria painettiin yli kolme miljoonaa kappaletta, ja sitä on lähetetty yli 21000 kouluun jaettavaksi oppilaille.

No varmastikkin ymmärtävät muslimit, jos jätämme heidän pyhänsä vastaavasti merkitsemättä ensivuonna. Odotan yhden tai kahden tekevän ehkä kirjallisen huomautuksen eulle ja tyytyvän siihen.

IDA

Quote from: BeerBelly on 20.01.2011, 18:52:11
Ei kai kukaan oikeasti usko että kyseessä on unohdus? Tietoista touhua.

No ei todellakaan usko.

Uuden Suomen otsikko on taas sitä itseään.  "- suomalainen suuttui." Tosin jutussa kyllä mainitaan, että kysymyksessä komissiolle ensimmäisenä allekirjoittajana on italialaisen Roberta Angeli.

edit:

Kukas kissan hännän jne...

itse olin muuten kuukautta aikasemmin uutisoimassa kuin suomalainen lehdistö

http://hatapaidenkalinaa.blogspot.com/2010/12/omission-comission.html

:)

rähmis

Quote from: IDA on 20.01.2011, 19:01:19

Mutta toisin kuin Hesari, taidatkin seurata lähteitä, missä tärkeimmät jutut on yleensä aina ensin.

IDA

Quote from: rähmis on 20.01.2011, 19:13:58

Mutta toisin kuin Hesari, taidatkin seurata lähteitä, missä tärkeimmät jutut on yleensä aina ensin.

No niinpä. Meinasinkin kirjoittaa, että sattuneesta sitä ei tullut spammattua tuota tänne ;) mutta sinuun voi kyllä aina luottaa.

Eli Homma oli kuukauden etuajassa muuhun suomalaiseen mediaan verrattuna :)

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mage

Kyllä RTT (Rähmiksen TietoToimisto) vetää tiedotuksessa pitemmän korren aina  ;D

Kallioinen Käsi

Quote from: IDA on 20.01.2011, 18:57:24
Sari Essayah on kyllä esimerkillinen europarlamenttiedustaja. Sari Essayahin tukiryhmään Facebookissa aikanaan liittyneet saavat jatkuvasti - eivät kuitenkaan liikaa- tiedotteita siitä mitä asioita on esillä ja mitä Essayah tekee tai on tehnyt. Hän on lähes aina oikealla asialla. Ellen olisi Persu äänestäisin häntä kyllä minne tahansa. Tässä mielessä pidän silloista vaaliliittoa kristillisten kanssa nykyään onnistuneena vetona. Siellähän ovat nyt Sampo Terho ja Sari Essayah, joka on todellakin ylivoimaista verrattuna minkä muun suomalaisen listan edustajiin tahansa.

Ainoa vaan, että mihinkäs ryhmään Essayah kuuluukaan EP:ssä?... Piti sitten ängetä Kokoomuslaisten "konservatiivi"ryhmään

IDA

Quote from: Kallioinen Käsi on 20.01.2011, 20:30:11
Ainoa vaan, että mihinkäs ryhmään Essayah kuuluukaan EP:ssä?... Piti sitten ängetä Kokoomuslaisten "konservatiivi"ryhmään

Eikö samassa ryhmässä ole myös aitoja oikeistolaisia konservatiivipuolueita kuten CDU yms. On ihan hyvä Suomen ulkosuhteiden kannalta, että myös Suomesta on samassa ryhmässä yksi oikeistolainen konservatiivi.

törö

Pitäisi varmaan joskus sepustaa mahdollisimman samanlaiset Joulua ja Ramadania vastustavat tekstit. Mikäli suinkin mahdollista, eroina olisivat vain parhaat hakusanaehdokkaat, ja tietenkin kuvitus. Tyyli olisi luonnollisesti raivokas ja provosoiva.

Ne kun julkaisisi kahdella erillisellä nettisivulla ja kannustaisi lukijoita antamaan palautetta niin näkisi millaisiin mittoihin kristinuskoa ja islamia koskevat kaksoisstandardit ovat kehittyneet. Sen verran jo arvaankin, että Ramadania vastustava sivu kannattaisi panna Yhdysvalloissa sijaitsevalle palvelimelle - ei niinkään äärimuslimien kuin fundamentalistisuvismafian vuoksi.

pw

Essayah suuttui, siis vain Sari. Mites muut suomalaismepit? Eikö kiinnosta?

Oletettavasti kansallisen(mikä vitsi) kokoomuksen edustajat oli jo siinä vaiheessa perse pystyssä kumartuneena Mekkaan päin.

ElinaElina

Muistaako kukaan mätäkuun poistamispakkoa, muistelen itse että se oli EU määräys. Yliopiston almanakoista mätäkuu siis poistettiin alkaen 1996.

Meillä ei saa olla mätäkuuta mutta ulkomaisten pakanoiden juhlille kyllä riittää EU-allakoissa tilaa. Monikulttuuria?

http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4t%C3%A4kuu
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Fincum

EU-komission myöhäinen herääminen osoittaa, että siellä ei lueta the Telegraphia eikä Hommaa, vaikka täällä joskus elätellään toiveita, että heistä edes joku joskus löytäisi tiensä oikean tiedon lähteille...
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Vasarahammer

Quote from: fincum on 20.01.2011, 22:41:40
EU-komission myöhäinen herääminen osoittaa, että siellä ei lueta the Telegraphia eikä Hommaa, vaikka täällä joskus elätellään toiveita, että heistä edes joku joskus löytäisi tiensä oikean tiedon lähteille...

Telegraph ei kuulu Hyysärin valutusketjuun.

Hyysärissä lainataan mieluummin BBC:n tai Guardianin uutisia.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan