News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

JM-K:n tiedotenurkka

Started by JM-K, 28.03.2009, 22:32:44

Previous topic - Next topic

teemus

Kerrohan Käki-Vetelä päivän luku!

pogenssi

Quote from: Kaarle M. on 24.04.2009, 09:28:43
Quote from: pogenssi on 23.04.2009, 23:38:34
On harmillista, etteivät ihmiset ymmärrä tekijänoikeuslakien merkitystä ja vaikutusta - tai sitten heitä ei vain kiinnosta. Suomen tekijänoikeuslainsäädäntö tekee 50%:sta Suomen nuorisosta rikollisia, köyhdyttää kulttuuria ja on sekä vanhanaikainen että typerä. Tämäkaltainen idiotismi heikentää uskoa Suomen oikeusjärjestelmään ja vähentää lakien kunnioitusta, koska suuresta osasta ihmisiä on tullut tekijänoikeuslakien myötä lainsuojattomia.

Puolue, joka kannattaisi hallitsemattoman maahanmuuton lopettamista, kannabiksen laillistamista, tekijänoikeuslakien järkeistämistä ja keskiluokan jättiverotuksen poistamista, olisi mielestäni ihanteellinen. Toisaalta näin laajaa agendaa eivät useimmat mamukriitikot, uuskonservatiivit, piraatit ja hatsipäät todennäköisesti hyväksy, joten lienee parasta pysyä siinä maahanmuuttokritiikissä. Se lienee näistä neljästä asiasta tällä hetkellä se tärkein.

Heh... ;D ;D ;D ;D

Unohdit listalta kansalaispalkan, auto- ja viinaveron poiston!

Että kyllä näillä ääniä saa, kuka tuon kaiken sitten maksaa, on kokonaan toinen kysymys.

Kuka maksaa minkä kaiken? Tarkoitatko USA:n mallista veropolitiikkaa, jossa ylemmän keskiluokan veroprosentti ei ole kohtuuton? Jos verokertymä laskisi olennaisesti, esimerkiksi julkisen sektorin menoja voisi vähentää, ja kyllä muitakin keinoja on olemassa. Hallitsemattoman maahanmuuton ehkäisyllä olisi positiivisia talousvaikutuksia. Hampusta saataisiin varmaankin tuloja valtiolle, kun monopolista tulisi tosiasia.

Noista tekijänoikeuspolitiikan järkeistämisen kuluista en osaa sanoa. Warettaminen ilmeisesti lisää keikkamyyntiä, ja pirate bayn kaltaiset julkiset trackerit rikastavat elinkeinoelämää esimerkiksi mainoksien muodossa.

MustaLeski

Quote from: teemus on 24.04.2009, 20:26:50

Ollaanpas sitä uteliaita! Mäkin kysyn, saitko J mun terkut? Saitko? Saitko? Noeivais, retorinen kysymys.

JM-K

Kerron sunnuntaina. TÄnään en oo ehtiny laskea, huomenna tulee kuulemani mukaan tuommoiset sata lisää. Veikkaan, että tänään tuli öpaut 150 korttia. Lopulliseksi luvuksi arvelen jotain 3750 kpl. Katotaas, kuinka äijän käy. Riippuu ihan siitä, paljonko huomenna hommakerholaiset tuo lippusia.

JM-K

Quote from: MustaLeski on 24.04.2009, 20:28:33

Ollaanpas sitä uteliaita! Mäkin kysyn, saitko J mun terkut? Saitko? Saitko? Noeivais, retorinen kysymys.

Sain toki, kiitos vaan. Piti laittaakki siitä viestiä jo aikaisemmin, mutta unohdin.

dothefake

Quote from: JM-K on 24.04.2009, 20:24:27
Quote from: dothefake on 24.04.2009, 20:01:48
Ja toivottasti liima on Kannattajakortinkerääjien-liiton hyväksymää
humanitääristä liimaa, jonka valmistuksessa ei ole tehty Siiseli- tai Murmelikokeita.
Ps. En valitettavasti pääse kinkereille, mutta voisitko vilauttaa paitaa viriileille
potentiaalisille asiakkaille, jos itse pääset sinne, hra Tero-Nuppi.

Juu, paita on päälläni koko illan siihen asti, kunnes riisun kypäräni (saksalaismallinen ns. sarvikypärä m-41), maastopuvun takkini (m91, Suomen lipulla) ja riisun yläruumiini paljaaksi. Laulan pöydällä Horst Wesseliä ja innokkaimmat fanini öljyävät lihaksikkaan ylävartaloni chilikastikkeella. Sen jälkeen laitan paidan takaisin päälle! (tiedoksi uusille lukijoille, että ihan kaikki tuossa edellä ei ollut aivan totta).

"(tiedoksi uusille lukijoille, että ihan kaikki tuossa edellä ei ollut aivan totta).
Hmmm...voi harmi, olisin toivonut, että olisit pitänyt paitaa ylläsi.

Korjattu quote-tagi.

"(tiedoksi uusille lukijoille, että ihan kaikki tuossa edellä ei ollut aivan totta).[/quote]
Hmmm...voi harmi, olisin toivonut, että olisit pitänyt paitaa ylläsi.

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

M.E

Quote from: JM-K on 24.04.2009, 20:28:54

Kerron sunnuntaina. TÄnään en oo ehtiny laskea, huomenna tulee kuulemani mukaan tuommoiset sata lisää. Veikkaan, että tänään tuli öpaut 150 korttia. Lopulliseksi luvuksi arvelen jotain 3750 kpl. Katotaas, kuinka äijän käy. Riippuu ihan siitä, paljonko huomenna hommakerholaiset tuo lippusia.

Voisitko kerota minulle? Minulla on jo sunnuntai.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Ano Nyymi

Quote from: JM-K on 24.04.2009, 20:25:25
Quote from: Ano Nyymi on 24.04.2009, 19:52:48
Quote from: JM-K on 24.04.2009, 18:20:10
2400 kpl oikein täytettyä jo tähän mennessä! Ja paaaaljon vielä käymäti läpi...

Toivottavasti et leikkaamisen ja liimaamisen lisäksi ole vielä ryhtynyt värittämäänkin niitä? ;)

Murmeleita ja siiseleitä niihin lasten kanssa piirrellään. Enää pari sataa korttia ja sitten on kaikissa pienjyrsijän kuva!

Luulisi sillä kortteja käpistelemään pääsevien virkamiesten nuivistuvan.

MW

Quote from: M.E on 24.04.2009, 20:30:29

On muilla viikko seitsenpäiväinen
Mä niistä tiedä en
On mulla yksi päivä vain
Hulluntai hulluntai

;D

M.E

Quote from: MW on 24.04.2009, 20:36:20
Quote from: M.E on 24.04.2009, 20:30:29

On muilla viikko seitsenpäiväinen
Mä niistä tiedä en
On mulla yksi päivä vain
Hulluntai hulluntai

;D

Etko tiedä, että aika ja viikonpäivät ovat vain sosiaalisia konstruktioita? voin siis itse päättää, mitä viikonpäivää elän. Muuten rzmi!!11!
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

antero

Iso syvä kiitoskumarrus kaikille etulinjan aktivisteille, jotka mahdollistaa sen että saan äänestää Mestaria eurovaaleissa.

Ja erityisesti Iso Kiitos; Käki-Perkele!
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

JM-K

Quote from: antero on 24.04.2009, 23:29:49
Iso syvä kiitoskumarrus kaikille etulinjan aktivisteille, jotka mahdollistaa sen että saan äänestää Mestaria eurovaaleissa.

Ja erityisesti Iso Kiitos; Käki-Perkele!

Kitoh!

dothefake

Kaskas, elämme niin hektisiä aikoja, että muutkaan eivät pysty nukkumaan.
Huomenta vaan, hra Ruis-Puuro!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JM-K

Quote from: dothefake on 25.04.2009, 08:37:27
Kaskas, elämme niin hektisiä aikoja, että muutkaan eivät pysty nukkumaan.
Huomenta vaan, hra Ruis-Puuro!

Juu huomenta vaan! Perskeles, niin kuin ei olisi Hommaa jo ihan tarpeeksi, niin nyt näyttää siltä, että joudun järjestämään vielä sen tilaisuuden, jossa allekirjoitamme Jussin kanssa Rasismin vastaisen julistuksen. Katso aihetta koskeva viestiketju...

JM-K

Päätin sittenkin laskea noi eilen ja tänään päivällä tulleet kortit. On nääs ollu kauhee flunssa koko viikon eikä oikein vielä passaa pihalla hillua, kauniista kelistä huolimatta.

Kiinnostaisko tarkka luku?

Muuten, illalla tulee vielä kuulemma jotain sadan pintaan...

xor_rox

junakohtaus

Ei tietenkään kiinnosta yhtään. Ei pätkääkään lainkaan ollenkaan. Vähääkään.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

aleksi

Kyllä kiinnostaa!  ;D

JM-K

3587 KPL!!!!!!!!!!!!!! Ja lisää on tulossa vielä! Paljonkos se Vihreitten "jäsenmäärä" olikaan...

junakohtaus

Osaatko yhtään arvioida tai oletko seurannut monessako eri lähetyksessä kortit ovat tulleet?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

JP

Vie ne tallelokeroon tai jonnekin. Kaiken tapahtuneen jälkeen (syyte juuri ehdokasasettelun alle jne) minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa jonkun voivan suunnitella asuntomurtoa ja korttien hävittämistä.
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

Alpo

Quote from: JP on 25.04.2009, 16:01:52
Vie ne tallelokeroon tai jonnekin. Kaiken tapahtuneen jälkeen (syyte juuri ehdokasasettelun alle jne) minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa jonkun voivan suunnitella asuntomurtoa ja korttien hävittämistä.

Nyt on lauantai ja Ketale vie ne oikeusministeriöön jo maanantaina. Mikä pankki on viikonloppuna auki? Turvallisuuteen kannattaa kyllä panostaa, sillä jo ulkomaidenkin tilanteiden perusteella tällainen kansalaistoiminta voi pistää liikkeelle kaiken maailman höyrypäitä. Kai ainakin reino lähtee maanantaina henkivartijaksi ja turvamieheksi mukaan? :)

JM-K

Kortteja on tullut ihan mutuna noin 2500 eri lähetyksenä eli postimiehellä on ollut hauskaa.

Enemmistö korteista (2800 kpl) on jo Helsingissä ja meikäläisen kämppää vartioi vaarallinen tappajakissa, joten nou hätä!

gefa

No huhuh 3587 KPL...melkein kohta kannataisi ihan harkita tuolla määrällä jo uuden puolueen perustamista eduskuntavaaleja silmälläpitäen?

Timo Hellman

Quote from: JM-K on 25.04.2009, 16:38:42

Enemmistö korteista (2800 kpl) on jo Helsingissä ja meikäläisen kämppää vartioi vaarallinen tappajakissa, joten nou hätä!

Onko mirri yhtä uhkaavan näköinen kuin isäntänsä?  ;D
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

hxv

Quote from: gefa on 25.04.2009, 21:01:49
No huhuh 3587 KPL...melkein kohta kannataisi ihan harkita tuolla määrällä jo uuden puolueen perustamista eduskuntavaaleja silmälläpitäen?

Kannatan lämpimästi tätä ideaa.

Elisa

Quote from: Timo Hellman on 25.04.2009, 21:06:16
Quote from: JM-K on 25.04.2009, 16:38:42

Onko mirri yhtä uhkaavan näköinen kuin isäntänsä?  ;D

Onko asialla Kissapeto?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

June

Quote from: Tapio Arjo on 25.04.2009, 21:24:48
Quote from: hxv on 25.04.2009, 21:12:12
Quote from: gefa on 25.04.2009, 21:01:49

Kannatan lämpimästi tätä ideaa.

Puolueen perustaminen vaatii tietysti omat manooverinsä, mutta olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. Huonompienkin ideologien pohjalle on puolueita perustettu.

Lyhyt, muutaman kohdan puolueohjelma kasaan.
Ehkä Mäki-Ketelänkin voisi puhua ympäri, kunhan ison käden ansaitseva aktivisti ehtii hieman hengähtää tältä ruljanssilta, vaikka hän uhkailikin häipyä suureen tuntemattomuuteen 8.6.2009.

Noin hyvää äijää ei saa päästä karkuun. Mäki-Ketelän on vain opittava delegoimaan. Ja meidän muiden on kannettava kortta ristiin eikun kekoon.

Maahanmuutto ja sananvapaus, siinä tärkeimmät

mutta välttämättä ei puoluetta tarvi perustaa, koska eduskuntavaaleihin ehdokkaan saamiseksi riittää valitsijayhdistys, jossa on 100 kpl ehdokkaan vaalipiirissä äänioikeutettua henkilöä Eiköhän tuo määrä Helsingin kokoisesta kylästä löydy, ellei muuta ole tarjolla   

Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

Aldaron

Kuten jo aikaisemmin olen todennut, yksi yhteinen "Hommapuolue" hajoaisi jo talous- ja sosiaalipolitiikkaan. Niistä ollaan nimittäin hyvin eri mieltä keskenään tällä foorumilla.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Lupi

Juu, ongelma on siinä, että mitä asioita puolue ajaa? Hommalaisissa on koko poliittisesta spectristä porukkaa. Piraatti puolue ratkaisi asian sillä, että totesi että aivan sama mitä talouspolitiikkaa hallitus ajaa, mutta he tulee mukaan jos saadaan piratismille myönteiset lait läpi. Tässäkin ratkaisussa osa jättää kyllä kortin allekirjoittamatta.

Lisäksi puolue kannattajakorttia ei voi tulostaa normaalille paperille vaan se pitää laittaa paksummalle. Tämä käytännössä tarkoittaa että kortit pitää joko täyttää henkilökohtaisesti kerääjälle, tai lähettää postissa edestakaisin. Puolueen perustamiseen tarvitaan se 5000 korttia, ja ihmiset ovat periaatteessa vähän nihkeämpiä niitä allekirjoittamaan kuin yhdenmiehen listaa EU-vaaleihin.

Joka tapauksessa kannatan ajatusta. Hommassa vain kannattaa varautua siihen, että keräys kestää lähemmäs vuotta ja vaatii sitä torilla seisomista. Jos tavoite on vuoden 2011 eduskuntavaalit, niin keräys kannattaisi aloittaa heti kesän jälkeen. Tällöin tarvittava loppukiri voidaan tehdä ensi keväällä ja jää vielä n. 9 kuukautta aikaa valmistautua vaaleihin.