News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

JM-K:n tiedotenurkka

Started by JM-K, 28.03.2009, 22:32:44

Previous topic - Next topic

hoxpox

Se on ymmärrettävää, että kannattajakortteja (vaikka niitä olisikin jo riittävästi) ei haluta viedä heti viranomaisille, jos on vielä mahdollista päästä jonkun puolueen listalle ehdokkaaksi.

Mutta toivoisin kuitenkin että riittävästä kannattajakorttimäärästä tiedotettaisiin sitten kun tämä luku ylittyy. Yksi suuri syy sille miksi Halla-ahoa kannatetaan, on Halla-ahon harrastama umpirehellinen ja avoin blogikirjoittelu. Olisi suotavaa ulottaa avoin tiedotuspolitiikka myös kannattajakorttien määrään.

Quote from: mikkoellila on 01.04.2009, 21:00:51

Olet ymmärtänyt väärin kannattajakorttien idean. Kannattajakorttien keräämisen tarkoituksena ei ole kannatuksen mittaaminen. Kannattajakorttien keräämisen tarkoituksena on vain ehdokkuuden mahdollistaminen.

Jos minä pyrkisin ehdokkaaksi, lähettäisin kannattajakortit viranomaisille heti tarvittavan minimimäärän tultua täyteen. Tämän jälkeen aloittaisin kampanjoinnin. En istuisi pyörittelemässä peukaloita siihen asti, kunnes kannattajakortteja on tullut kymmeniätuhansia. En myöskään vaatisi kymmeniätuhansia kannattajakortteja ennen kuin ilmoittaisin suostuvani ehdokkaaksi.

JoKaGO

Quote from: hoxpox on 02.04.2009, 06:51:52

Se on ymmärrettävää, että kannattajakortteja (vaikka niitä olisikin jo riittävästi) ei haluta viedä heti viranomaisille, jos on vielä mahdollista päästä jonkun puolueen listalle ehdokkaaksi.

Mutta toivoisin kuitenkin että riittävästä kannattajakorttimäärästä tiedotettaisiin sitten kun tämä luku ylittyy. Yksi suuri syy sille miksi Halla-ahoa kannatetaan, on Halla-ahon harrastama umpirehellinen ja avoin blogikirjoittelu. Olisi suotavaa ulottaa avoin tiedotuspolitiikka myös kannattajakorttien määrään.

Avoimuudessa on eroja. Mun mielestä Jussin kirjoitus siitä, että kannattajakortteja pitää tulla runsaslukuisesti, ennenkuin kannattaa lähteä leikkiin mukaan, on viisasta.
Nimittäin nolointahan olisi, jos sotatorvet törähtelisivät heti 2000:n kohdalla, ja itse vaaleissa tulisi vain vähän enemmän ääniä (spekulointia, ei kannanotto; mahdollinen tilanne). Saisi mokut vettä kunnolla myllyynsä!
Nyt siis mennään huhtikuun lopulla lyömään pöytään semmoinen lukumäärä rätinkejä, että mokumyönteinen media menettää yöunensa! Hämmennys tulee lisäämään medianäkyvyyttä (lue: ilmaista mainosta Jussille)=> lisää kannatusta ja isompi äänisaalis.

En näe ristiriitaa Jussin aikaisempaan avoimuuteen, sillä vastahan saimme lukea, että tämän viikon lopulla tehdään jo ensimmäinen tilannearvio. Siitä ja sen perusteella tehdyistä ratkauisuista luemme sitten taas alkuviikolla.
Kannattajakorttien tarkalla lukumäärällä kukaan täällä ei tee mitään. Tuuliviirejä tietenkin kiinnostaisi, mutta me emme ole kiinnostuneet tuuliviireistä!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

varaani

Quote from: Braani on 02.04.2009, 00:43:52
Sori vaan, mutta ihmettelen, miten joku on voinut epäröidä kannattajakortin lähettämistä Jussi Halla-ahon ehdokkuuden puolesta. Jos joku ei ole vielä lähettänyt, niin pikimmiten postia liikkeelle.

No minä olen yksi epäröijä ja saat toki ihmetellä  ;)

Ongelma on se että en oikein tiedä miten minä hoitaisin tämän jutun.

A) Minä luotan Jussiin ja jussin taitoihin.
C) Mutta onko kenelläkään sellaisia taitoja joilla tuo määkivä pässilauma arkadianmäellä saadaan järkiinsä.
D) Olisiko parempi että tuho nähtäisiin kaikessa laajuudessaan kaunistelematta kun sitä ei hoidettu ajoissa, mietin siis että tämä olisi ainut mahdollinen vaihtoehto saada politikot ymmärtämään tätä jäjettömyyttä.

=

Minua pelottaa se että kun/jos hallis pääsee hoitamaan asioita saadaan aikaan minimaalista hidastuvuutta maahanmuuttopolitiikkaan joka johtaa vain kivuliaampaan ja pitempään kestävään prosessiin lopputuloksen ollessa sama kuin D kohdassa.

Itseäni lainaten miksi anotaan jatkoaikaa kun ei voida enää tasoittaa  ;D
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?

Axl

Quote from: varaani on 02.04.2009, 08:30:19
Sori vaan, mutta ihmettelen, miten joku on voinut epäröidä kannattajakortin lähettämistä Jussi Halla-ahon ehdokkuuden puolesta. Jos joku ei ole vielä lähettänyt, niin pikimmiten postia liikkeelle.

No minä olen yksi epäröijä ja saat toki ihmetellä  ;)

Ongelma on se että en oikein tiedä miten minä hoitaisin tämän jutun.

A) Minä luotan Jussiin ja jussin taitoihin.
C) Mutta onko kenelläkään sellaisia taitoja joilla tuo määkivä pässilauma arkadianmäellä saadaan järkiinsä.
D) Olisiko parempi että tuho nähtäisiin kaikessa laajuudessaan kaunistelematta kun sitä ei hoidettu ajoissa, mietin siis että tämä olisi ainut mahdollinen vaihtoehto saada politikot ymmärtämään tätä jäjettömyyttä.

=

Minua pelottaa se että kun/jos hallis pääsee hoitamaan asioita saadaan aikaan minimaalista hidastuvuutta maahanmuuttopolitiikkaan joka johtaa vain kivuliaampaan ja pitempään kestävään prosessiin lopputuloksen ollessa sama kuin D kohdassa.

Ymmärrän pointtisi. Se on vähän niin kuin Horemhebin sotataktiikkaa Sinuhesta:
"Antaa egyptiläisten nyt hieman maistaa heettiläisiä.." Jotenki sinne päin.

STP

Jos haluat Ranskan ja Ruotsin tilanteeseen, niin silloin kannattaa olla tekemättä mitään ja olla lähettämättä kannattajakortteja.

Minä haluan lapsilleni ja heidän lapsilleen suomalaisen Suomen. Siksi kannatan Hommaa^^^. Eipä tarvitse sitten tulevaisuudessa katua, että kun ei tullut edes yritettyä...

pexuz

Täältä lähtee kanssa muutama kortti tulemaan kunhan saan valistettua tuttuja asiasta. Anoppia yritän tänään käännyttää. Nähtäväksi jää kirjoittaako vai saanko porttikiellon. :) Juon kuitenkin sen kahvin ensin.  ;D

varaani

Quote from: STP on 02.04.2009, 08:47:22

Jos haluat Ranskan ja Ruotsin tilanteeseen, niin silloin kannattaa olla tekemättä mitään ja olla lähettämättä kannattajakortteja.

Niin siinäpä juuri kysymys haluanko vai enkö  :-\

Olen kuitenkin perusluonteeltani selviytyjä eli tahto taistella on kova.
Voi olla että se puoli minusta on vahvempi ja kortti tulee lähetettyä ;)
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?

Hessu

Kannattajakorttien määrää spekuloitaessa pitää muistaa, että on  runsaasti ammatteja, joiden harjoittajat eivät lähetä korttia, mutta äänestävät Jussia.

Ajattelen lähinnä humanitaaristen muuttajien kanssa lähikosketuksessa olevia tahoja, kuten esim. poliisit, sosiaalityöntekijät, nuorisotyöntekijät, kuntien eri virastojen viranhaltijat yms. Myöskään armeijan upseeristo ei ota julkisesti eikä korttien muodossa kantaa.

Suomessa työskentelee kymmeniä ellei satoja tuhansia ihmisiä ammateissa, jossa he ovat kiinteässä kosketuksessa valtion tai kuntien viranomaisten kanssa tai ovat itse viranomaisia. Tällaiset henkilöt eivät rasismileiman pelossa tai mahdollisesti vaikeutuvan ammatissa etenemisen vuoksi pistä nimeään kannattajakorttiin, sen sijaan he antavat äänensä Jussille äänestyskopissa. Itse tunnen runsaasti tällaisia henkilöitä.

Asenne on inhimillinen. Tiedämmehän, että orwellismi valtaa alaa eivätkä sivistyneet kansalaiset luota ministeriöidemme toimintaan. Valitettavasti tilanne on juuri näin, ei sitä auta kaunistella. Poliittinen ilmapiiri on tulehtunut mm. ulkomaalaispolitiikan seurauksena. Kyttäys ja kyyläys ( kauniita sanoja! ) ovat vallalla.
Viittaan jo monta kertaa aiemmin mainitsemaani poliittiseen perintöön, jota olemme kantaneet niskassamme vuodesta 1945 lähtien. Rivien välistä lukeminen ja poliittinen korrektius juontaa juurensa historiasta. Meidän poliittista eliittiämme korrektius on sitonut jo kuusi vuosikymmentä.
Jussin ja muutaman muun aktiivin ansiosta tuohon poliittiseen toimintatapaan on mahdollista lyödä pysyvä kiila ja hajoittaa vallan rakenteiksi muuttuneita toimintatapoja. Tätä muutosta poliittinen eliitti pelkää.

Tämä maa tarvitsee rehellisiä ja omaa kansaansa edustavia ihmisiä. Paavo Lipposen tapaisten jokaisen rehellisen lauseen populismiksi leimaavien ihmisten ajan täytyy olla ohi. Meidän äänestäjien tehtävä on edesauttaa pyrkyrien ja poliittisen jargonin jauhajien sijalle aitoja ja rehelliseen puheeseen kykeneviä sekä sanojensa takana seisovia päättäjiä valtaan. Jussi on vasta lähtölaukaus tässä kehityksessä.

Olen itse ollut sekä valtion että kunnan töissä ja vaikuttanut taustalla politiikassa moneen eri otteeseen. Turhauduin vuosia sitten kaikkeen poliittiseen vaikuttamiseen, koin ettei asioihin yksinkertaisesti voi vaikuttaa, jos ei lähde nuoleskelulinjalle. Siihen minusta ei ollut.
Yhteistyö rehelliseltä alustalta on ainoa hyväksyttävä vaihtoehto. Kompromisseja joutuu aina tekemään, mutta niiden täytyy perustua avoimeen ja reiluun keskusteluun ja ennen kaikkea sanojen täytyy muuttua teoiksi.
En ole kuitenkaan niin naivi, että kuvittelisin aivan kaikkien asioiden olevan julkisia, esim. ulkopolitiikassa, puolustuspolitiikassa ja  poliisitoimessa on asioita, joita ei yleisen turvallisuuden vuoksi ole syytä toitottaa kaikelle kansalle.

Poliitikon tehtävä on palvella kansaa eikä päinvastoin. Nykyinen tilanne vaikuttaa aika tavalla nurinkuriselta. Elämme edelleen lehmänkauppojen yhteiskunnassa, jossa ihmisarvo määräytyy puoluekirjan eikä pätevyyden tai muun järkeenkäyvän kriteerin mukaan.

Meidän tehtävämme on olla mukana muuttamassa suuntaa ja kääntämässä Suomi- nimistä  laivaa oikealle kurssille. Se ei tapahdu hetkessä, joten malttia ja ajatusta vaaditaan. Toimitetaan Jussi EU-parlamenttiin ja suurempi joukko sitten 2011 eduskuntaan. Tämä päämäärä täytyy pitää mielessä turhautumisen tai masennuksen iskiessä ajoittain.

ämpee

Quote from: Hessu on 02.04.2009, 09:28:59
Toimitetaan Jussi EU-parlamenttiin ja suurempi joukko sitten 2011 eduskuntaan. Tämä päämäärä täytyy pitää mielessä turhautumisen tai masennuksen iskiessä ajoittain.

Hyvä kirjoitus, tuo "turhautuminen ja masentuminen" on aivan arkea.
Eikös joku merkittävässä asemassa oleva politiikko hiljattain lisännyt tätä "turhautumista ja masennusta", kertomalla julkisuuteen, että äänestäjien on turha kuvitella voivansa vaikuttaa asioihin äänestämällä ?

Eikohän laiteta politiikolle porukalla jauhot suuhun !!1!

Homma^^^ !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JoKaGO

Quote from: ämpee on 02.04.2009, 09:42:30
Toimitetaan Jussi EU-parlamenttiin ja suurempi joukko sitten 2011 eduskuntaan. Tämä päämäärä täytyy pitää mielessä turhautumisen tai masennuksen iskiessä ajoittain.

Hyvä kirjoitus, tuo "turhautuminen ja masentuminen" on aivan arkea.
Eikös joku merkittävässä asemassa oleva politiikko hiljattain lisännyt tätä "turhautumista ja masennusta", kertomalla julkisuuteen, että äänestäjien on turha kuvitella voivansa vaikuttaa asioihin äänestämällä ?

Eikohän laiteta politiikolle porukalla jauhot suuhun !!1!

Homma^^^ !!

Voi -ttu, kylmät väreet menee selkää pitkin!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

EL SID

No jos Jussin asenne on tämä:

"Mäki-Ketelällä ole ensi viikon lopulle tultaessa erittäin paljon enemmän allekirjoittajia kuin valitsijayhdistykseen vaaditaan, minä ja muut asiaan liittyvät tahot katsomme, ettei ehdokkuudelleni ole kysyntää. Jos ehdokkuudelle ei ole kysyntää nyt, tällä on seurauksensa myös seuraavissa eduskuntavaaleissa."

niin pitää kai sitä minunkin lähettää oma allekirjoitettu lappunen, mutta toivottavasti lapsi ei mene nyt pesuveden mukana.   :-\

pogenssi

-Jotkut eivät voi asemansa vuoksi osallistua.

-Jotkut eivät ole vileä ehtineet. Itse todennäköisesti osallistun viime tipassa, koska olen lusmu.

-Jotkut eivät hyväksy suosion mittaamista kannattajakorttien määrällä, vaan ajattelevat kannattajakorttien funktion olevan ehdokkuuden mahdollistaminen.

Serendi

Quote from: Axel Cardan on 02.04.2009, 13:57:00
Mihin kannattajakortit lopulta päätyvät?
Kenellä on pääsy näihin tietoihin? Vähemmistövaltuutetullako, esimerkiksi? Voiko esim. Hyysäri tai Ilta-Pökäle saada listat käsiinsä ja poimia juttuihinsa muutaman "herkullisen tapauksen" nimet?
Onko kannattajakortin lähettäjän henkilöllisyyden julkaiseminen sallittua/rikollista?
Käsitykseni on, että kannattajakortit ovat Henkilötietolain mukaan salassa pidettäviä, koska ne sisältävät tietoa henkilön poliittisesta vakaumuksesta. Tästä syystä niitä voi käyttää vaaliviranomaisten ja asianosaisten (tässä tapauksessa varmaan valitsijayhdistyksen ehdokas ja asiamies) lisäksi Henkilötietolain 12 §:n mukaisissa tapauksissa. Näihin kuuluu esimerkiksi oikeusvaateen valmistelu (esim. rikostutkinta), lakisääteisen tehtävän hoitaminen (en ryhdy arvaamaan, mitä muita voi olla kuin Vaalilain mukaiset tehtävät, Supo varmaan saisi listan), tutkimus ja tilastointi (epämääräisen laaja kohta) ja käyttö, johon tietosuojalautakunta antaa luvan tärkeän yleisen edun vuoksi.

Akateemisesti Nuiva

Quote from: Axel Cardan on 02.04.2009, 13:57:00Kysynkin:
Mihin kannattajakortit lopulta päätyvät?

Oikeusministeriöön, europarlamenttivaaleista vastaavalle osastolle tarkistettavaksi. Olettaisin, että vaalien jälkeen ne tuhotaan viranomaisen toimesta kunhan vaalin tulokset on vahvistettu.

Quote from: Axel Cardan on 02.04.2009, 13:57:00Kenellä on pääsy näihin tietoihin? Vähemmistövaltuutetullako, esimerkiksi? Voiko esim. Hyysäri tai Ilta-Pökäle saada listat käsiinsä ja poimia juttuihinsa muutaman "herkullisen tapauksen" nimet?

No ei ne kannattakortit julkisuuteen ilmesty ilman että joku syyllistyy virkarikokseen. Myöskään vähemmistövaltuutetulla ei nähdäkseni voi olla minkäänlaista laillista perustetta saada tietoa kannatuskorteista. Vaikka vähemmistövaltuutettu jollain ilveellä saisi kortteja käsiinsä ja alkaisi niiden perusteella soitella esimiehille, niin kyseeseen tulee varmaan lähinnä (törkeä) virka-aseman väärinkäyttäminen.

Quote from: Axel Cardan on 02.04.2009, 13:57:00
Onko kannattajakortin lähettäjän henkilöllisyyden julkaiseminen sallittua/rikollista?

Tästä JM-K varmaan tietää valitsijayhdistyksen vaaliasiamiehenä enemmän, mutta olettaisin, että kannattajakortit rinnastuvat henkilörekisteriin, joita koskevat sitten henkilötietolain ja viranomaisen puolelta julkisuuslain määräykset. Pääsääntöisesti poliittisesta suuntautumisesta kertovat asiakirjat ovat salaisia.

erillainennuori

Tänään lähti valitsijayhdistyksenvalitsijakortti postissa matkaan. En ole vielä päättänyt äänestänkö halla-ahoa mutta kyllä hänet haluan johonkin ehdokaslistaan.

Sitten tuohon henkilörekisterin muodostumiseen.
Tietoa: Valitsijayhdistyksen nimet ja muut tiedot muodostavat henkilörekisterin. Tätä ei voi millään vippaskonstilla kiertää. Tämän rekisterin tai siitä tehdyn otoksen julkaiseminen (edes vanhimman syntymävuoden ilmoittaminen) ilman siinä olevien henkilöiden lupaa on kielletty lailla, ilman että asiasta on sovittu tietoja kerättäessä (IMO tällaisesta ei ole sovittu).

Mutua: Nimet säilyvät "salaisina" jopa oikeusministeriöön toimittamisen jälkeen. ???

Fiilistä: Itse ainakin vedän herneen isommalti nenään jos tietoni paljastuvat edes osittain. Häiritsinkin jo kuumapäissäni rekisterinpitäjää puhelimitse (jälki käteen mietittynä sähköpostikin olisi varmaan riittänyt) kun toisessa threadissa oli rekisteristä tietoja julkistettu.

//EDIT: Syynä herneen nenään vetämiseen on että en ole valmislaittamaan itseäni julkisestilikoon missään muodossa asian pohjalta, vaikkakin haluan vaikuttaa asiaan (valitsijakortilla ja mahdollisella äänestyskäyttäytymiselläni).

Mielestäni modet voisivat poistaa koko kyseessä olevan kyseenalaisenpostauksen.

Nimimerkki: Nuorempi hommalainen (+18w)

Volmari

Raikasta, upeeta ja täysin poikkeuksellista Suomen poliittisessa elämässä on ollut Jussin vilpitön, ihmisten oikeustajun mukainen ja konstailematon, mutta tavattoman älykäs ongelmien, mielipiteiden ja ratkaisujen esiin tuominen. Juuri siihen perustuu Jussin suosio ja juuri siksi häntä pelätään valtapuolueissa (ja RKP:ssäkin).
Älä nyt Jussi vaihda tyyliäsi poliitikkomaiseen jahkailuun ja saivarteluun, jos ja jos...
Kerro että olet mielelläsi tämän jengin ehdokas ja kaikkien on paljon helpompaa ruveta duuniin. Jos tulee takkiin, niin sitten tulee!
Anti palaa Jussi!

stadilainen

Tänään lähti nimiä postissa ketelälle. koittakaa nyt jo tajuta ettei äänestäminen ole rikos. nimet eivät tule julki, vaikka minun mielestä pitää olla miestä (tai naista)seisomaan oman mielipiteensä takana . saatanan tunarit, ettekö uskalla kaupastakaan ostaa olutta ettei vaan naapuri näe .HÄVETKÄÄ .
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

K.Orava

Niin, itseäni kiinnostaisi miten tuon nimimerkin voisi vaihtaa omaksi nimekseen.

JM-K

Erilainennuori kirjoitti: "Mielestäni modet voisivat poistaa koko kyseessä olevan kyseenalaisenpostauksen."

Poistin äsken tuon kirjoitukseni. Kiitos yhteydenotosta. Tuo kirjoitus oli ihan meikäläisen ajattelematon moka. Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mieltänsä tms. Olen jatkossa tarkempi tämmöisten asioiden kanssa (tunnustettakoon saman tien, että byrokratia ei ole mikään vahvin lajini...).

Miniluv

Quote from: K.Orava on 02.04.2009, 19:32:47
Niin, itseäni kiinnostaisi miten tuon nimimerkin voisi vaihtaa omaksi nimekseen.

Tässä vaiheessa voisi olla helpointa pyyhkiä koko tunnus ja kirjautua uudelleen "nimellisenä jäsenenä". Laita sigiin vaikka huomautus edellisestä nimimerkistä. Toivottavasti käsitin oikein, mitä ajoit takaa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Mika

Quote from: Julkkikset on 02.04.2009, 10:42:15
Ajattelen lähinnä humanitaaristen muuttajien kanssa lähikosketuksessa olevia tahoja, kuten esim. poliisit, sosiaalityöntekijät, nuorisotyöntekijät, kuntien eri virastojen viranhaltijat yms. Myöskään armeijan upseeristo ei ota julkisesti eikä korttien muodossa kantaa.

Juuri näin. Suurin osa kannattajista haluaa toimia anonyymeinä.

Minä kyllä jossain määrin voin ymmärtää näin ajettelevia, mutta pidän heitä silti paskahousuina, jotka eivät ymmärrä, kuinka tärkeän asian puolesta tässä otetaan kantaa. Halla-ahon kannattamisessa ei ole mitään laitonta tai paheksuttavaa, vaikka mokumafia niin yrittääkin uskotella.

Jos ei nyt uskalla ottaa asiaan kantaa, on turha enää valittaa ja ihmetellä sitten kun maa on jo lahjoitettu afrikkalaisille ja muista kehitysmaista tulleille elintasopakolaisille.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

M.E

Quote from: erillainennuori on 02.04.2009, 18:10:53
--
Sitten tuohon henkilörekisterin muodostumiseen.
Tietoa: Valitsijayhdistyksen nimet ja muut tiedot muodostavat henkilörekisterin. Tätä ei voi millään vippaskonstilla kiertää. Tämän rekisterin tai siitä tehdyn otoksen julkaiseminen (edes vanhimman syntymävuoden ilmoittaminen) ilman siinä olevien henkilöiden lupaa on kielletty lailla, ilman että asiasta on sovittu tietoja kerättäessä (IMO tällaisesta ei ole sovittu).
--

Enkös minä sensuroinut jo tuota viestiä? Ymmärtääkseni yleisluontoisten tietojen, joiden perusteella ketään ei voida tunnistaa, saa ilmoittaa julkisesti.

Syntymävuosi voi olla tunnistetekijä ainoastaan, jos henkilö voidaan tunnistaa kohtuullisella varmuudella. Väestörekisteri katsoo, että jos on alle 5 saman nimistä henkilöä, tarkkaa määrää sen nimisistä henkilöistä ei näytetä nimiplvelussa. Laskin, että sopivan ikäisiä henkilöitä on Suomessa reippaasti enemmän kuin tuon verran, joten pelkän iän julkistaminen ei ole kiellettyä.

Mutta ihan hyvä, että sekin tieto on nyt poistettu.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

erillainennuori

Quote from: stadilainen on 02.04.2009, 19:30:57
koittakaa nyt jo tajuta ettei äänestäminen ole rikos. nimet eivät tule julki, vaikka minun mielestä pitää olla miestä (tai naista)seisomaan oman mielipiteensä takana . ... .HÄVETKÄÄ .
Ei ole myöskään äänestämättä jättäminen rikollista. En häpeä sitä mitä mieltä olen.

>Enkös minä sensuroinut jo tuota viestiä?
Ottamatta kantaa asiaan uudestaan mielestäni on hyvä että tieto on nyt poissa. :) Varmasti kukaan ei tarkoittanut mitään pahaa.

MW

Quote from: Mika on 02.04.2009, 20:02:09
Jos ei nyt uskalla ottaa asiaan kantaa, on turha enää valittaa ja ihmetellä sitten kun maa on jo lahjoitettu afrikkalaisille ja muista kehitysmaista tulleille elintasopakolaisille.

Eipä tässä voi nimellisyydellään retostella, mutta nimeni kävin vetäisemässä kannattajayhdistyksen lappuun ihan "in person". Rohkeninpa sitten notkuskella siinä vielä hetken, kunnes läsnäolijoiden uhkaavuus kävi liian oloiseksi. ;D

Kari Kinnunen

Noh, ainakin minä sain nikin vaihdettua oikeaan nimeen aika kätevästi myötämielisen ylläpidon avulla. Kiitos heille.

Hessu

Mika kirjoittaa:
QuoteMinä kyllä jossain määrin voin ymmärtää näin ajettelevia, mutta pidän heitä silti paskahousuina, jotka eivät ymmärrä, kuinka tärkeän asian puolesta tässä otetaan kantaa. Halla-ahon kannattamisessa ei ole mitään laitonta tai paheksuttavaa, vaikka mokumafia niin yrittääkin uskotella.

Olet aivan oikeassa, Halla-ahon kannattamisessa ei ole mitään laitonta tai paheksuttavaa. Päinvastoin, se on hyve.
Käytät sen verran reilua kieltä, että toivattavasti menet rohkeasti sanomaan viranomaisista riippuvaisille yrittäjille, kuntien ja valtion viranhaltijoille sekä poliiseille ja upseereille heidän olevan paskahousuja. Mielestäni he ottavat hienosti kantaa äänestämällä Jussia.
En menisi nimittämään yhtäkään Jussin äänestäjää paskahousuksi. Nimitteleminen nimimerkin takaa ei muutenkaan mielestäni kuulu tälle forumille. Eikä varsinkaan omaan pesään pissaaminen. Sitä sinä juuri teet nimittelemällä potentiaalisia äänestäjiä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä, jos menet rohkeasti kertomaan mielipiteesi pääkaupunkiseudulla työskenteleville poliiseille, hehän ovat juuri niitä jotka kohtaavat mamuongelman käytännössä joka ainoa viikko.

JM-K

Tervetuloa ulos avaraan maailmaan, Kari! Mitä enemmän julkinuivisteja, sen pelottavammaksi Homma muodostuu!

Kaikki ulos kaapista!

Esa N.

Quote from: JM-K on 02.04.2009, 20:48:48
Tervetuloa ulos avaraan maailmaan, Kari! Mitä enemmän julkinuivisteja, sen pelottavammaksi Homma muodostuu!

Kaikki ulos kaapista!

Tulin minä kaapista ulos, ja arvaa mikä oli lopputulos, sano mulle töissä pomo, painu täältä vi**uun FASISTI, RASISTI! :D
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

xor_rox

Jos ei itse uskalla kirjoittaa kannattajakorttia, niin ainahan sen voi pyytää naapurilta, kaverilta, ravintolasta tai teis mistä. Kyllä kymmenen kaverin nimeä korvaa heittämällä yhden oman =)

erillainennuori

Quote from: xor_rox on 02.04.2009, 21:00:12
Jos ei itse uskalla kirjoittaa kannattajakorttia, niin ainahan sen voi pyytää naapurilta, kaverilta, ravintolasta tai teis mistä. Kyllä kymmenen kaverin nimeä korvaa heittämällä yhden oman =)
Entäs se pelko että ei ne niin oikeat kaverit tuomitsevatkin sinut. Sitten siinä kärvistelet erakkona puolivuotta kunnes asia unohtuu. Ei nämä asiat ole niin helppoja jos omatunto ei ole kunnossa.