News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

HS: Kokoomusnuoret: Niinistö presidenttinä olisi moraalinen esikuva

Started by Elisa, 07.01.2011, 15:14:26

Previous topic - Next topic

Elisa

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Kokoomusnuoret+pyytää+Niinistöä+presidenttiehdokkaaksi+Moraalinen+esikuva+koko+maalle/1135262879017

QuoteKokoomusnuorten mielestä Niinistö sopii moraaliseksi esikuvaksi ja arvojohtajaksi koko Suomelle.

Kokoomusnuorten puheenjohtajan Wille Rydmanin mukaan Niinistö on tähänastisissa toimissaan "osoittanut poikkeuksellista kaukonäköisyyttä ja suurten yhteiskunnallisten ilmiöiden ymmärtämystä".

"Tämä näkyi esimerkiksi siinä, kuinka Niinistö hyvissä ajoin ennen muita poliitikkoja Suomessa osasi ennustaa maailmantalouden olevan ajautumassa kansainväliseen kriisiin", Rydman toteaa.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

IDA

Linkki ei toimi, mutta jos asia toteutuu niin sehän pistää pohtimaan äänestäisikö sittenkään Soinia vaikka saisi. No ensimmäisellä kierroksella ainakin.

Jaku

Quote from: IDA on 07.01.2011, 15:20:42
mutta jos asia toteutuu niin sehän pistää pohtimaan äänestäisikö sittenkään Soinia vaikka saisi. No ensimmäisellä kierroksella ainakin.

Itse näkisin mielelläni Niinistön Presidenttinä ja Soinin Pääministerinä.

eliasj

Quote from: Jaku on 07.01.2011, 15:31:24
Quote from: IDA on 07.01.2011, 15:20:42
mutta jos asia toteutuu niin sehän pistää pohtimaan äänestäisikö sittenkään Soinia vaikka saisi. No ensimmäisellä kierroksella ainakin.

Itse näkisin mielelläni Niinistön Presidenttinä ja Soinin Pääministerinä.
Toisin pain olisi enemman mun mieleen, mutta ei toikaan huonolta kuulosta. :)

JR

Minä taas mieluiten näkisin Niinistön eläkevaarina. Helppo se on ennustuksia esitellä, kun ei itse ole vastuullisessa asemassa. Varmaan valtapoliitikotkin hyvin tietävät missä mennään, mutta kaikki näemme, miten on kieli keskellä suuta.
En ole viimeisimmän politiikan kannattaja, mutta ymmärrän vastuukysymykset.

IDA

Quote from: JR on 07.01.2011, 15:40:15
Minä taas mieluiten näkisin Niinistön eläkevaarina. Helppo se on ennustuksia esitellä, kun ei itse ole vastuullisessa asemassa. Varmaan valtapoliitikotkin hyvin tietävät missä mennään, mutta kaikki näemme, miten on kieli keskellä suuta.
En ole viimeisimmän politiikan kannattaja, mutta ymmärrän vastuukusymykset.

Nyt on kuitenkin niin, että Niinistölle on aika vaikea keksiä vaihtoehtoja ainakaan poliitikkojen joukosta.

Elisa

Quote from: JR on 07.01.2011, 15:40:15
Minä taas mieluiten näkisin Niinistön eläkevaarina. Helppo se on ennustuksia esitellä, kun ei itse ole vastuullisessa asemassa.

Niinistö oli esimerkillinen valtiovarainministeri viime laman jälkeen. Ei mitenkään voi sanoa, että hän ei osaisi kantaa vastuuta.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

RTT

QuoteRydman toivoo, että Niinistö ilmoittaisi aikeistaan jo ennen ensi kevään edukuntavaaleja. Presidentinvaalit käydään vuonna 2012.
Ei tule tapahtumaan. Niinistö ilmoittaa mahdollisesta ehdokkuudestaan vasta kun hallitusneuvottelut on käyty. Niinistöllä ja Kataisella on sen verran erimielisyyksiä että jos Kataisesta tulee pääministeri niin Niinistö ei lähde edes ehdolle pressanvaaleihin.

Kommeli

Quote from: IDA on 07.01.2011, 15:45:14
Nyt on kuitenkin niin, että Niinistölle on aika vaikea keksiä vaihtoehtoja ainakaan poliitikkojen joukosta.
Päivi Räsänen!

jupeli

Itse näkisin Niinistön jo hommansa lopettaneena ökyrikkaana entisenä poliitikkona, Soinin presidenttinä, Halla-ahon pääministerinä, Hirvisaaren maahanmuuttoministerinä, Talan opetusministerinä ja sillei.

Jos Suomalaiset haluavat maamme asiat mallilleen, niin Persut ovat ainoa vakavasti otettava vaihtoehto tämän kaiken poliittisen kaaoksen ja käsittämättömän kähminnän keskellä.

IDA

Quote from: jupeli on 07.01.2011, 16:05:43
Jos Suomalaiset haluavat maamme asiat mallilleenn, niin Persut ovat ainoa vakavasti otettava vaihtoehto tämän kaiken poliittisen kaaoksen ja käsittämättömän kähminnän keskellä.

PS:n värisuora: Soini presidenttinä, Halla-aho pääministerinä, Teemu Lahtinen ulkoministerinä ja Juho Eerola eduskunnan puheenmiehenä kasvamassa korkoa :D

Ehkä tuon aika on kuitenkin vasta seuraavien presidentinvaalien jälkeen.

jupeli

Tässä korjattu versio:
Jos Suomalaiset haluavat maamme asiat mallilleen, niin Persut ovat ainoa vakavasti otettava vaihtoehto tämän kaiken poliittisen kaaoksen ja käsittämättömän kähminnän keskellä.

Riukulehto

No niin kaikki Suomen miehet. Kerran Niinistö on moraalinen esikuva, niin vaihtakaapa vaimokkeenne sitten 30-vuotta nuorempaan tytön hupakkoon, joka sopisi ikänsä puolesta omaksi lapseksenne.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

kaivanto

Presidenttiasiahan on kyllä juuri niin kuin minä olen uudenvuodenpuheessani sanonut: presidentti Kaivanto tai Kung Carl Philip! Presidentin asema pitäisi ratkaista sitovassa kansanäänestyksessä.

http://www.dailymotion.com/video/xgcsho_petri-kaivanto-uudenvuodenpuhe-2011_news

Elisa

Quote from: Riukulehto on 07.01.2011, 16:16:47
No niin kaikki Suomen miehet. Kerran Niinistö on moraalinen esikuva, niin vaihtakaapa vaimokkeenne sitten 30-vuotta nuorempaan tytön hupakkoon, joka sopisi ikänsä puolesta omaksi lapseksenne.

Niinistö ei ole vaihtanut vaimoaan, vaan menetti hänet auto-onnettomuudessa.

Riukulehto

Quote from: Elisa on 07.01.2011, 16:31:30

Tiedän sen ettei ole vaihtanut, mutta Suomen miehille moraalinen esikuva viestittää, että ottakee huomattavasti nuorempia tyttöjä vaimoksenne. Olihan sillä Profeetta Muhamedillakin nuori vaimo.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Elisa

Quote from: Riukulehto on 07.01.2011, 16:37:16
Quote from: Elisa on 07.01.2011, 16:31:30

Tiedän sen ettei ole vaihtanut, mutta Suomen miehille moraalinen esikuva viestittää, että ottakee huomattavasti nuorempia tyttöjä vaimoksenne. Olihan sillä Profeetta Muhamedillakin nuori vaimo.

Aikuiset ihmiset saavat mennä keskenään naimisiin iästä välittämättä. En näe tässä mitään paheksuttavaa. Eikä Niinistö kyllä iän ja ulkonäön perusteella vaimoaan valinnut.

Kommeli

Quote from: Elisa on 07.01.2011, 16:41:45
Aikuiset ihmiset saavat mennä keskenään naimisiin iästä välittämättä. En näe tässä mitään paheksuttavaa. Eikä Niinistö kyllä iän ja ulkonäön perusteella vaimoaan valinnut.
Tuoksuu elitismi. Sniffsniff...

Kukko

Aikuiset miehet jeesustelee kun toisella on nuorempi vaimo.  :flowerhat: 
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

junakohtaus

Sanoisinpa näin.

Jeesustelu Niinistön rakkausasioilla tai tupakanpoltolla on täsmälleen sitä samaa kelaa, että siitä meille arvojohtaja ja moraalinen majakka. Ainoa ero on, että tuossa kyseenalaistetaan Niinistön kelpaavuus saunalyhdyksi.

Ei sen noin pidä mennä. Me olemme isoja tyttöjä ja poikia kaikki emmekä tarvitse mitään isä-äitiylipäällikköä kertomaan miten kengännauhat solmitaan ja miten leikitään pihalla kiltisti.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

IDA

Ei kai kukaan kaipaa Niinistöä moraaliseksi majakaksi sentään.

Tämä arvojohtajakonsepti nyt vain on olemassa olevaa todellisuutta. Arvoliberaalien luomana muuten. Sinänsä hyvä veto kokoomusnuorilta, että nyt varmaan nousee paniikki, kun valmiiseen ja huolella rakennettuun kuvioon astuisikin oletettu konservatiivi.

Ystävä

En tiedä Niinistön moraalista juuri mitään, mutta jos miestä vertaa istuvaan presidenttiin, niin ei se ainakaan huonompi voi olla.

Eikä nuoremmissa vaimoissa ole mitään vikaa. Monet nuoret naiset pitävät enemmän karismaattisista ja varakkaista vanhemmista miehistä, kuin vaikka kolmekymppisiksi opiskelevista, pidennettyä nuoruuttaan elävistä pojuista.

Maastamuuttaja

Jos Niinistö on todella kaukonäköinen, hän varmaan piakkoin ilmoittaa tukevansa Rydmanin maahanmuuttolinjauksia.

EL SID

vaikka niinistö on nuorekas (sitä se noin kolmekymmentä vuotta nuorempi vaimo teettää) niin muistakaa nyt, että äijä on syntynyt 1948 ja täyttää 2012, kun pitäisi astua valtaan 64 vuotta. Ensimmäisen kauden päättyessä ikää on 70 vuotta.

Kun tietää, että paljon parempia, mutta ikääntyneitä, ehdokkaita, makaa, ikävä kyllä, seinäjoen sairaalassa sydän-osastolla:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Raimo%20Vistbacka%20joutui%20sairaalaan/art-1288360101231.html

niin, miettikään nyt hyvin tarkkaan. Presidenttiys on kuitenkin aika vaativat virka, vaikkei sillä, ikävä kyllä, enää samanlaista painoarvoa olekaan kuin muinoin.

IDA

Quote from: EL SID on 08.01.2011, 12:41:06
vaikka niinistö on nuorekas (sitä se noin kolmekymmentä vuotta nuorempi vaimo teettää) niin muistakaa nyt, että äijä on syntynyt 1948 ja täyttää 2012, kun pitäisi astua valtaan 64 vuotta. Ensimmäisen kauden päättyessä ikää on 70 vuotta.

Ei siis todellakaan liian vanha presidentiksi. Monet - ja nykyään yhä useammat - säilyvät ihan skarppeina tuonne 90 vuoteen asti ja jotkut kauemminkin. Koivistokin olisi varmaan ihan hyvin voinut olla presidenttinä tähän päivään asti.

Itse asiassa pitäisi laittaa ikäraja, että alle 60-vuotiaita ei moiseen virkaan edes valita.

EL SID

Quote from: IDA on 08.01.2011, 12:48:13
Quote from: EL SID on 08.01.2011, 12:41:06

Ei siis todellakaan liian vanha presidentiksi. Monet - ja nykyään yhä useammat - säilyvät ihan skarppeina tuonne 90 vuoteen asti ja jotkut kauemminkin. Koivistokin olisi varmaan ihan hyvin voinut olla presidenttinä tähän päivään asti.

Itse asiassa pitäisi laittaa ikäraja, että alle 60-vuotiaita ei moiseen virkaan edes valita.

No, palataan sitten foorumin aiheeseen, eli maahanmuuttokriittisyyteen. Minkä maahanmuuttoa vastustavan eleen Niinistö on tehnyt? siis koskaan?

IDA

Quote from: EL SID on 08.01.2011, 12:51:16
No, palataan sitten foorumin aiheeseen, eli maahanmuuttokriittisyyteen. Minkä maahanmuuttoa vastustavan eleen Niinistö on tehnyt? siis koskaan?

Ei meillä ole tarjolla varsinaisia maahanmuuttokriitikoita presidentiksi asti. Niinistön vahvuudet presidentiksi ovat muissa ansioissa. Yleinen uskottavuus on yksi niistä.

Presidentti ei edes varsinaisesti vaikuta maahanmuuttopolitiikkaan, enkä itse ainakaan usko, että Niinistö presidenttinä mitenkään pyrkisi suitsimaan järkevämmän maahanmuuttopolitiikan toteuttamista.

Salvation

Quote from: jupeli on 07.01.2011, 16:05:43
Itse näkisin Niinistön jo hommansa lopettaneena ökyrikkaana entisenä poliitikkona, Soinin presidenttinä, Halla-ahon pääministerinä, Hirvisaaren maahanmuuttoministerinä, Talan opetusministerinä ja sillei.

Kunhan nyt ensin itse esittäisivät vaihtoehdon ja kunhan jossain vaiheessa (kenties ensi keväänä?) pääsisivät oppositiosta päättävään asemaan, niin sitten voidaan katsella ovayko vakavasti otettava vaihtoehto
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Nuivanlinna

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sauli_Niinist%C3%B6
QuoteSauli Väinämö Niinistö (s. 24. elokuuta 1948 Salo) on suomalainen poliitikko, kokoomuksen kansanedustaja, eduskunnan puhemies ja Palloliiton puheenjohtaja. Hän on toiminut Paavo Lipposen I hallituksessa oikeusministerinä 1995–1996 ja myöhemmin Iiro Viinasen seuraajana valtiovarainministerinä 1996–1999. Niinistö jatkoi valtiovarainministerinä Paavo Lipposen II hallituksessa 1999–2003 ja
......
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2010/04/06/suomen-kansantalous-vuonna-nolla/
QuoteSuomen valtionvelka 1995 oli 60 miljardia euroa. Sen jälkeen elimme noususuhdanteessa ja vuosituhannen alun huippusuhdanteessa. Velkaa pystyttiin lyhentämään vain kuusi miljardia euroa, vaikka hyvän verotulon kehityksen lisäksi valtion omaisuutta myytiin 16 miljardilla eurolla.

Aika sössijä kuitenkin vaikka sympaattinen kaveri onkin ja tupakinpoltosta plussaa minulta!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Elisa

Kokoomusnuorten kannanotosta:

QuoteNiinistön vaikuttavimpana saavutuksena voidaan pitää sitä, kuinka hän vaikeassa tehtävässään laman jälkeisenä valtiovarainministerinä sai Suomen valtiontalouden jälleen jaloilleen. Noina aikoina 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa riitti kyllä pikkupoliitikkoja, jotka omaa kannatustaan pönkittääkseen olisivat halunneet lisätä reippaasti valtion menoja ja syyttivät Niinistöä liiallisesta velanmaksuinnosta. Niinistö piti kuitenkin huolen siitä, etteivät poliitikkojen siltarumpuhankkeet päässeet syrjäyttämään kansallista etua, vaan tiukka talouskuri piti. Tämän seurauksena Suomi oli valmiimpi kohtaamaan seuraavan talouskriisin kuin vaikkapa Kreikka, joka oli valinnut toisenlaisen taloudenpidon tien.