News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-01-03 Valviran ylitarkastaja: 6 e pizzat kielivät väärinkäytöksistä

Started by Suomitalon renki, 03.01.2011, 10:51:36

Previous topic - Next topic

finne_igen

YLE Lahti uutisoi 30.6.2010

Starttiraha ei tule loppumaan tänä vuonna Hämeessä. Päijät-Hämeen työ- ja elinkeinotoimistosta luvataan, että jokainen ehdot täyttävä hakija tulee saamaan starttirahaa.
Starttirahan suosio on kasvussa. Esimerkiksi Lahden seudulla laskennallisesti noin 500 hakijaa tulee saamaan rahaa tänä vuonna. Vuonna 2009 starttirahaa sai 333 hakijaa ja vuonna 2008 saajia oli 374. Samalla starttiraha on nostanut suosiotaan työllisten osalta, sillä jo yli puolet hakijoista on työelämästä tulevia.
Tyypillisin starttirahan hakija on 25-45 vuotias mieshenkilö, ja hakijoista 45 prosenttia on naisia.
Myös ulkomaalaisten osuus starttirahan saajissa on lisääntynyt. Tukea ei myönnetä aloille, joilla yritysten välinen kilpailutilanne on kova. Sellaisia ovat esimerkiksi pizzeriat, olutravintolat ja parturi-kampaamot.
YLE Lahti

Sosiaalitoimistosta voidaan yrittäjälle myöntää HARKINNANVARAISTA tukea MAX. 3kk.
Tiedän tämän, koska eräs tuttavani halusi aloittaa kotiompelimon. Koska yritys ei
tuottanut riittävästi tuloja oli hänen lopetettava toimintansa 3 kuukauden kuluttua
saadakseen leipää pöytään. Sosiaalitoimistot ovat aivan ehdottomia tässä asiassa.
Mitään poikkeuksia ei tehdä.

EL SID

Quote from: finne_igen on 05.01.2011, 18:08:21
. Tukea ei myönnetä aloille, joilla yritysten välinen kilpailutilanne on kova. Sellaisia ovat esimerkiksi pizzeriat, olutravintolat ja parturi-kampaamot.
YLE Lahti

näin päijät-hämeessä. Ainakin Pohjanmaan TE-keskuksen yrittäjä-infotilaisuudessa mainittiin, että tukea saavat pizzeriat ja ruokaravintolat. Odotan innolla muutosta tännekin. voisi olla tervehdyttävä vaikutus.

Mika.H

Quote from: EL SID on 05.01.2011, 16:11:31
Puuttumatta enää mitenkään pizzerioiden kulurakenteeseen, kysyisin teiltä molemmilta, että mikä ihmeen tarve/motivaatio teillä on väittää pizzerioiden tekevän "miljoonatulosta", kun kerran tutkimukset ja monet yrittäjät väittävät, ettei se kannata?

käsittääkseni teillä ei ole edes mitään kokemusta asiasta, vaan lähinnä kirjoitatte asenteella "musta* minusta tuntuu"?

*=rasistinen ilmaus, joutui sensuurin kohteeksi

Hehheh.

Nyt on taas takaraivosi keksinyt juttujasi.

Minä olen vain ja ainoastaan sanonut, että 6 euron pizza on tuottoisa tuote. Jos niitä siis myydään tarpeeksi. Muut jutut olet taas ihan itse keksinyt.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Mika.H

Quote from: EL SID on 05.01.2011, 17:35:28
..........
Senhän pitäisi onnistua. itse asiassa sen on pakko onnistua. Sinähän et ole voinut tehdä vääriä laskelmia. Et ainakaan voi myöntää sitä.

Sinulla on kyllä aivan poikkeuksellisen tyhmät jutut.

Hehheh, vai oikein laskelmatkin valmiina..;) Niin onhan sulla ne viralliset siihen 1,5kg:n pizzaasi..;)

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

JoKaGO

Quote from: EL SID on 05.01.2011, 18:12:43
. Tukea ei myönnetä aloille, joilla yritysten välinen kilpailutilanne on kova. Sellaisia ovat esimerkiksi pizzeriat, olutravintolat ja parturi-kampaamot.
YLE Lahti

näin päijät-hämeessä. Ainakin Pohjanmaan TE-keskuksen yrittäjä-infotilaisuudessa mainittiin, että tukea saavat pizzeriat ja ruokaravintolat. Odotan innolla muutosta tännekin. voisi olla tervehdyttävä vaikutus.

Keväällä 2009 Tampereen TE-keskuksen yrittäjäksi?-infossa mainittiin nimenomaan, että starttirahaa ei saa esim. pizzerian aloittamiseen.
Varmaankin isoimmissa kaupungeissa on jo tätä lajia sen verran, että ei tueta enää. Onko sitten Pohjanmaalla vielä tilaa uusille pizzerioille, en tiedä. Ilmeisesti on.

Minua hirvittää tuo TE-keskusten häärääminen aktiivisesti mamu-bisneksessä. Keijo ei tiedä mutta Keijolla on vahva tunne, että... fiilunkia ...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

FadeAway

Quote from: Mika.H on 05.01.2011, 14:20:37
Quote from: FadeAway on 04.01.2011, 19:51:23
Pizza ja Kebab alalla oli ainakin 2000-luvun alussa käytössä ulkomaalaistahoilla toimiva menetelmä.
A ryhtyy yrittäjäksi hakee starttirahaa ...

Mistä hemmetistä tuo starttirahajuttukin on oikein keksitty?

http://www.mol.fi/mol/fi/04_yrittaminen/05_starttiraha/index.jsp

Yrittäkää nyt edes hieman. Teette tästä palstasta täysin pelletasoisen keskustelupalstan noilla jorinoillanne!

ainakin 2000-luvun alussa

Olin töissä firmassa joka oli näiden asioiden kanssa läheisissä väleissä. Työkkärin tädeillä oli kaikkia kaunis "mamut yrittäjäksi kampanja" menossa ja starttiraha irtosi , jopa täysin puutteellisella hakemuksella. Hakemus täytettiin heidän puolesta.
Kelassa oltiin kiukkuisia , kun tutkittiin asiaa ja selkeä kuvio paljastui.
Kotikaupungissani starttirahalla aloittaneilla yrityksillä oli hyvät mahdollisuudet, mutta parilla alalla(ja kansallisuudella) lähes täysin varma konkurssi.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

MoonShine

Miksi ei vaan voi tylysti äänestää jaloilla ja lopettaa noissa karvarannemestoissa käyminen kokonaan, itse sen tein jo vuosia sitten. Enää ei tulis mieleenkään mennä niiden ovista sisään.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Veli Karimies

Quote from: MoonShine on 06.01.2011, 18:26:35
Miksi ei vaan voi tylysti äänestää jaloilla ja lopettaa noissa karvarannemestoissa käyminen kokonaan, itse sen tein jo vuosia sitten. Enää ei tulis mieleenkään mennä niiden ovista sisään.

Niinpä. Minä tein sen -07.

ElenaDaylights

Quote from: Veli on 06.01.2011, 23:42:33

Ainakin Kotipizza on näyttänyt jotain vastaiskun tapaista pölättämällä 6 euron tarjousnivaskan postiluukusta sisään.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Tinden

Taisin lopettaa vuonna -04.

Maailmanmies

Quote from: Tinden on 07.01.2011, 02:18:29

Taisin lopettaa vuonna -04.
Minä en ole noissa koskaan käynytkään.

EL SID

Quote from: JoKaGO on 05.01.2011, 19:07:01
Quote from: EL SID on 05.01.2011, 18:12:43
YLE Lahti

Keväällä 2009 Tampereen TE-keskuksen yrittäjäksi?-infossa mainittiin nimenomaan, että starttirahaa ei saa esim. pizzerian aloittamiseen.
Varmaankin isoimmissa kaupungeissa on jo tätä lajia sen verran, että ei tueta enää. Onko sitten Pohjanmaalla vielä tilaa uusille pizzerioille, en tiedä. Ilmeisesti on.

Minua hirvittää tuo TE-keskusten häärääminen aktiivisesti mamu-bisneksessä. Keijo ei tiedä mutta Keijolla on vahva tunne, että... fiilunkia ...

olin ihan samanlaisessa infotilaisuudessa Vaasassa syksyllä 2010, ja siellä kerrottiin ,että tukea saa. karaokeyrittäjiltä tuki on evätty  ;D

Vaasa on täynnä epämääräisiä pizzerioita ja täällä mamupizzerian omistajaa epäillään jopa tavaran hakemisesta roskiksesta:

http://hommaforum.org/index.php/topic,25811.msg344863.html#msg344863

tosin todelliseksi syylliseksi (mahdolliseksi lavastajaksi) on suvaitsevaisuus-jengi löytänyt videon kuvaajan/ kilpailijan  :facepalm: :

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3137.msg86589#msg86589

Pohjanmaan rannikkokaistale on kuitenkin iso alue ja siihen kuuluu monta ruåtsinkielistä pikkukuntaa. Itseasiassa infossakin oli paikalla porukkaa, joka ei osaa "pakkosuomea", vaikka suku on asunut maassa jo vuosisatoja.  Näiden pikkukuntien kohdalla tilanne voi olla toinen: eli siellä ei välttämättä ole äärimmäisen kilpailtua omaa "pizzeria-sektoriaan".

Quote from: Mika.H on 05.01.2011, 18:47:32

Hehheh.

Nyt on taas takaraivosi keksinyt juttujasi.

Minä olen vain ja ainoastaan sanonut, että 6 euron pizza on tuottoisa tuote. Jos niitä siis myydään tarpeeksi. Muut jutut olet taas ihan itse keksinyt.

kieltämättä sarkastisen ilmaisun ymmärtäminen vaatii älyä. Mistä sellainen löytyisi sinulle?

Quote from: Mika.H on 05.01.2011, 19:05:33
Quote from: EL SID on 05.01.2011, 17:35:28
..........
Senhän pitäisi onnistua. itse asiassa sen on pakko onnistua. Sinähän et ole voinut tehdä vääriä laskelmia. Et ainakaan voi myöntää sitä.

Sinulla on kyllä aivan poikkeuksellisen tyhmät jutut.

Hehheh, vai oikein laskelmatkin valmiina..;) Niin onhan sulla ne viralliset siihen 1,5kg:n pizzaasi..;)

pata kattila soimaan.

miten on, jos kerran tiedät asian paremmin kuin monet alan yrittäjät ja asiaa tutkineet, niin miksi et perusta omaa pizzeriaa? noin "pätevä" jätkä hoitaisi sen varmaan vasemmalla kädellä.

EL SID

Quote from: Veli on 06.01.2011, 23:42:33

viimeistään Vaasassa noussut kohu siitä kuinka mamupizzeriaan haettiin ruokaa roskiksesta sai meikäläisen pysymään kaukana noista paikoista. Pitää olla varma mitä syö.

Murkina

Quote6 euron pizzat ja laiton viina ongelmina

Ravintola-alan erityistoimenpiteillä järjestöt tarkoittavat etenkin valvonnan kohdistamista oikein. Alan sääntely on jo nykyisellään tiukkaa, mutta pääosa viranomaisvalvonnasta kohdistetaan MaRan mukaan vääriin yrityksiin – niihin, jotka toimivat oikein. MaRan toimitusjohtajan Timo Lapin mukaan valvontaiskut jäävät tekemättä vaatimattomammissa ravintoloissa, mutta "hyviin ravintoloihin" löytyy resursseja.

–Kun resurssit ovat vähäisiä, ne täytyy kohdentaa riskien arvioinnin perusteella, vaatii Lappi muutosta.

Veronkiertoa ja pimeää työtä esiintyy MaRan mukaan etenkin halvoissa kebab-pizzerioissa, jotka ovat olleet otsikoissa viime aikoina.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108159-4-vinkkia-suomelle-–-nain-loppuu-"massiivinen"-verohuijaus

Onko koskaan tutkittu mitä kokoluokkaa tämä halpojen pizzerioiden verohuijaus (potentiaalisesti)on? Jokainenhan tietää että harvemmassa on suomalaiset paikat joten ihmetyttää homman peräkammarinpoikien hiljaisuus tästä. Lähettäkääpä ne yksityisetsivät ja hajukoirat selvittämään tämä kansakunnan tulevaisuutta uhkaava huijaus.

Maxwell Smart

On noista pizzerioista ja veroista puhuttu jo muutamassa ketjussa. Hakua peliin! ;)

FadeAway

http://www.uusisuomi.fi/raha/108164-6-%E2%82%ACn-pizza-purettuna-osiin-%E2%80%93-%E2%80%9Dvilli-lansi%E2%80%9D

6 €:n pizza purettuna osiin – "Villi länsi"

QuoteJo käsitteeksi muodostuneet kuuden euron pizzat nousivat jälleen esiin MaRan, EK:n ja Rakennusteollisuuden esitellessä ehdotuksiaan harmaan talouden torjumiseksi. Lappi esitteli MaRan laskelman siitä, miten kuuden euron pizzan kiinteät kustannukset jakautuvat: työvoimakulut 2,19 euroa, raaka-aineet 2,07 euroa, ALV 0,69 euroa, muut kiinteät kulut 0,48 euroa ja vuokrat 0,57 euroa.

Halpalätystä ei näin ollen jää mitään yritystoiminnan muiden kulujen kuten verojen ja lainanlyhennysten maksamiseen, MaRa laskee.

QuoteKiinteät kulut ovat yksinkertaisesti niin suuret, että jos kaikki asiat hoitaa oikein, niin pizza ei voi olla kovin halpa. Maksamalla palkkoja alle työehtosopimuksen ja jättämällä veroja tilittämättä pääsee halpoihin hintoihin

6 € pizza osa 5
Aika korkealta kulut kuulostavat. Tosin realistisilta pienelle , ei kovan menekin pizza/kebab paikalle. Ainakin luvut ovat suuria täällä esitettyihin verrattuna.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Mika.H

Quote from: FadeAway on 10.01.2011, 20:49:51
Aika korkealta kulut kuulostavat. Tosin realistisilta pienelle , ei kovan menekin pizza/kebab paikalle. Ainakin luvut ovat suuria täällä esitettyihin verrattuna.

Kulut on taidettu laskea MaRan asiakkaana olevan ison ketjun mukaan...

Mitäs jos laskettaisiinkin kulut ns yrittäjäpohjalta? Ilman viikonloppu/ylityö7matkakulu/pekkas/tehottomuus ym muita kuluja, jotka yrittäjä tietysti minimoi, alalla kuin alalla.

Mika.H

http://vantaaliittyyennemminkeravaankuinhelsinkiin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57656-pizza-590

hyvä kirjoitus asiasta.

Kirjoittaja on
""Kansanedustajaehdokas Uudellamaalla. KD:n nimeämänä Kuluttaja-asiain neuvottelukunnassa 2008-2011 ja Demo ry:n hallituksessa 2010 alkaen.""

Mika.H

ja lisää...

http://abdirahim.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57759-kuuden-euron-pizzat

""Sitten on muutama fakta, jotka osoittavat kartellipomon puhuvan aivan täyttä paskaa.""

Jumazuide. löytyikös nyt

A) somalipohjainen yrittäjä?

B) minua miellyttävä somali?

vielä en kyllä löytänyt minkä alan yrittäjä veikkonen oikein on, mutta eiköhän sekin selviä...

edit...

kele.. kepu .... niinpä

http://abdirahim.ehdolla.fi/11
qibradaheyga/ Professional experience

Waxaan Managing director ka ahay shirkada XT-Agency August.2010 -

waxaan kasoo noqday Executive Director, shirkada Pääkaupunkiseudun Tulkit Tmi, 2007 - 2009

edit2

http://xt-agency.com/

XT-Agency Tmi on uussuomalainen matkatoimisto, joka on erikoistunut matkojen järjestämiseen arabimaihin ja erityisesti Saudi-Arabiaan. Yrityksen merkittävin kohderyhmä on suomalainen muslimiyhteisö ja sen tekemät pyhiinvaellusmatkat Saudi-Arabian Mekkaan.

Pyhiinvaellusmatkojen lisäksi XT-Agency välittää matkoja käytännössä mihin tahansa maailmassa. Yritys keskittyy kuitenkin arabimaihin ja Afrikkaan tehtäviin matkoihin ja erityisesti lentojen myyntiin.

Kaveri kun kehittäisi bisneksestään vaan yhdensuuntaisten lippujen myymämän niin avot..;) (toim huom)

Suomitalon renki

http://www.uusisuomi.fi/raha/108219-vaite-6-%E2%82%ACn-pizzoista-epailyttaa-%E2%80%9Dtaytta-pkaa%E2%80%9D

"Abdirahim Hussein; Tuskin mikään ravintola elää pizzasta vaan myyntiin kuuluu niin juomia kuin alkoholiakin. Samalla tavalla tuskin huoltamoyrittäjäkään pelkästä bensasta pystyisi elämään, siinä ohessa myydään kahvia, pullaa, iltapäivälehtiä, öljyjä, huoltopalveluja ja sen sellaista, kirjoittaa Hussein."

Hitsi, niin monta kertaa näissä halpapizzapaikoissa (5-6€) olisin halunnut ostaa olutta palan painikkeeksi, mutta kun sitä ei ole ollut myynnissä?? Onko minua kusetettu vai puhuuku Hussein nyt pask**!!  ??? Ja jos joku pizzeria elää 2 dl maitotölkeillä, niin ryhdyn pitsan pyörittäjäski heti!! ;D (tai vaikka limpparilla??). Vai enkö ole älynnyt kysellä tiskin alta parempaa esim. kossua? Venäjän vodkaa, Egyptiläistä Sakkara olutta?? Vähän pilveä, khattia yms.??   

ElenaDaylights

Abdirahim Husseinin yrittäjyystiedosta voi olla vain kahta mieltä :
1. Sitä ei ole
2. sitä kannattaisi opetella.

edit. Kysyin aikoinani kuittia mukaan. En saanut, "hae myöhemmin, nyt kiire". kesän jälkeen sama vastaus plus " mita sina sila tehta"?
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!