News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

SSSSS eli Suuri ja seksikäs Suomen Sisu -säie

Started by Teemu Lahtinen, 21.12.2010, 12:07:58

Previous topic - Next topic

ihminen

Sitä ei käy kiistäminen että Sisulaisilla on ollut ja on edelleenkin iso vaikutus maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivassa ja muuttavassa porukassa.

Oli setä Mäki-Ketelä mitä mieltä tahansa Muutoksen synnystä niin hän ei yksin niitä kortteja kerännyt (Toisin kuin Vapauspuolueen perustaja) ja ymmärtääkseni Muutoksen hallitus on kansoitettu Sisulaisilla (?).

Hommaakin hoitaa osaltaan Sisulaisia, ei kaikki tekijät mutta osa.

Scriptan vieraskirja joka toimi Homman juurena kuului Halla-aholle ja hän ainakin kuului Sisuun.

Muutoksen alkutaival pyöri kovastikkin Homman puitteissa, vaikka myöhemmin muuttuikin joksikin sekavaksi sosiaaliseksi kokeeksi ja päätyi hellepäivään ja vuoheen.

Sisu on siis ollut iso osa alkua ja sitä ei voi kieltää. Sisuun ei silti tarvitse kuulua tai olla siitä kiinnostunut tai muutenkaan sitä kannattaa toimiakseen hyväksi näkemänsä asian puolesta. Tänä päivänä on enemmän vaihtoehtoja ja touhu ei ole enää marginaalista.

Itse en Sisun sivuilla tai palstalla ole ollut ja en kyseistä ryhmittymää oikeastaan tunne sen enempää kuin mitä vieraskirjasta, Hommasta tai muualta internetistä olen lukenut. Pystyn kuitenkin myöntämään että mielestäni tämä kaikki on jatkumoa tiettyjen henkilöiden jaksamisesta tehdä töitä asian eteen jossa he näkivät vääryyttä ja jonka korjaamiseen he uskoivat.

Matkalla on varmasti tullut paljon uutta väkeä ja meno on muuttunut kehittyessä mutta jostain se siemen on alkanut kasvaa.

miikka

SuSi:lla on pitkän linjan periaate siitä, ettei jäsenasioita kommentoida. Täytyy tunnustaa, että nyt kyllä kihelmöisi aika huolella tinkiä tästä periaatteesta.  ;)

Tuija

Quote from: sr on 21.12.2010, 17:34:30
Kaikki kansat, rodut ja kulttuurit ovat sinällään arvokkaita, ja niiden pitkäjänteinen kehitys on turvattava. Ihmiskunnan luonnollisen monimuotoisuuden hävittäminen monikulttuurisuuden harhaanjohtavalla nimellä on loputtava. Kansoja ei saa tarkoituksellisesti sekoittaa keskenään eikä tuhota historiallisesti kehittyneitä kulttuureita korvaamalla ne globaalilla alakulttuurien kirjolla.

Tuo rotujen monimuotoisuuteen vetoaminen ja niiden sekoittumisen estäminen on aika tarkkaan se, mitä yleensä tarkoitetaan rotuopeilla. Epäilen vahvasti, että aiemmat sanamuodot ovat olleet tuota jyrkempiä, jos kerran Lahtisen mukaan touhu on ajan myötä popularisoitunut.

Minä olen sen verran yksinkertainen ihminen ymmärrykseltäni, että en olisi koskaan edes tajunnut tuon Sisun kannanoton olevan jotenkin vaarallinen tai rotuopillinen ellei siitä olisi sellaista meteliä aikoinaan nostettu. Se, että kansoja ei saa tarkoituksellisesti sekoittaa keskenään on mielestäni yhtä järkevää kuin se, että kunkin mantereen omaa luontoa ja eläinkuntaa varjellaan. On paljon huonoja esimerkkejä siitä, miten alkuperäinen luonto ja eläimistö kuolee pois uusien tulokkaiden tieltä. Nykyään esimerkiksi Australian ainutlaatuista eläinkuntaa suojellaan käsittääkseni äärimmäisen tarkasti päästämättä maahan mitään sellaista, mikä voisi uhata Australian ainutlaatuista luontoa.

Sisun lausunnossa tuota "vaarallista rotuoppilausetta" edeltää juuri monikulttuurisuus-ideologian kritiikki. Kansojen laajamittainen siirtely maanosista toiseen on haitallista. Sen sijaan, jos minä vaikka Australiassa matkatessani sattuisin rakastumaan aboriginaaliin ja jäisin sille tielleni, en usko, että siitä kellekään mitään haittaa olisi, jos alkaisin elää Autralian aboriginaaliyhteisössä heidän tavoillaan. Silloin minusta tavallaan tulisi yksi aboriginaali muiden joukossa. Mutta kaikki todisteet nykyisestä monikulttuurisesta kansojen siirtelystä kertovat siitä, että esimerkiksi muslimimaista tulleet kansat eivät halua tulla suomalaisiksi.

antero

Quote from: risto on 21.12.2010, 17:44:18
Hommassa on jäseniä n. 5000, poistuneitakin luultavasti ainakin kymmeniä.
Uusin jäsennumero on 5710.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

miikka

Quote from: antero on 21.12.2010, 19:23:37
Hommassa on jäseniä n. 5000, poistuneitakin luultavasti ainakin kymmeniä.
Uusin jäsennumero on 5710.

Tällä ilmeiseti tarkoitetaan forumille rekisteröityneitä, ei Homma ry:n jäseniä?

herra 4x

Lukekaa jäsen Pöllämystyneen kirjoitus tuossa aikaisemmin.

Se on tavuaan myöten niin vitun hyvin ja oikeaan osuneesti sanottu mielestäni, että minun ei tarvitse siihen lisätä eikä poistaa mitään. Suomen Sisusta en tiedä mitään. Minä olen tullut skeneen Jussin blogin Vieraskirjan lukijana havaittuani kuinka joku uskalsi, kykeni ja osasi sanoa silmittömän taitavasti ääneen jotain  sellaista mitä moni pui sisällään.
Rakkaudesta lajiin.

Teemu Lahtinen

Tässä ketjussa saa toki kysyä muutakin mieleen tulevaa kuin mitä avaushaastattelussa oli. Tuskin se vielä tiedonjanoisten kysymyspankkia tyhjensi.

herra 4x

Quote from: ihminen on 21.12.2010, 18:14:01

Muutoksen alkutaival pyöri kovastikkin Homman puitteissa, vaikka myöhemmin muuttuikin joksikin sekavaksi sosiaaliseksi kokeeksi ja päätyi hellepäivään ja vuoheen.

Termi kuului "psykososiaalinen koe". Jolle hamsterinkusihöyryissä voi höröttää itsekseen.

Eikä se päättynyt hellepäivään ja vuoheen, vaan silloin pistettiin jointti huuleen ja taivalletaan läpi tuulen ja tuiskun.

Rakkaudesta lajiin.

junakohtaus

4x,

onhan tää ajat sitten irronnut sisujuurilta tää pössis ja hyvä onkin, koska ei siitä puuhasta itsellään olisi koskaan mitään jupinaa ja kaljoittelua kummempaa tullutkaan.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Miniluv

Quote from: herra 4x on 21.12.2010, 21:15:17
Quote from: ihminen on 21.12.2010, 18:14:01

Termi kuului "psykososiaalinen koe". Jolle hamsterinkusihöyryissä voi höröttää itsekseen.

Eikä se päättynyt hellepäivään ja vuoheen, vaan silloin pistettiin jointti huuleen ja taivalletaan läpi tuulen ja tuiskun.

Karavaani kulkee, ja traumatisoituneet haukkuu tien varresta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

possu

Voi herranjestas minkälainen kerho oli se. On hyvä ettei suomensisuja ole enemmän.
http://www.youtube.com/watch?v=_VXXbjxPtE8

Kauheaa kauhistelua ja huuli pyöreenä haukkomista:
http://jmarttila.wordpress.com/2010/12/21/suomen-sisu-lyhyt-oppimaara/
Onpa hirveetä. Horst Wessel ja kaikkea.

Muistakaa syödä jouluna kinkkua, kun sitä jää joka vuosi miljardilta muslimilta niin paljon syömättä.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

herra 4x

Quote from: Miniluv on 21.12.2010, 21:32:21

Karavaani kulkee, ja traumatisoituneet haukkuu tien varresta.

Joo. Heh, en ole traumatisoitunut asiasta. Kunhan ... no suoraan sanoen vittuilen koska sille oli paikka. Onhan tuo Muutos-kuvio ollut aika persoonallinen.

Olen itse asiassa hieman hakusessa siinä miten suhtautuisin Muutokseen. Toisaalta ottaa päähän se paljon puhuttu "äänien hajoaminen", toisaalta suhtautuu positiivisesti uuteen energiseen porukkaan, jonka ideologia on tervettä.
Rakkaudesta lajiin.

Ammadeus

Quote from: Jari Leino on 21.12.2010, 21:29:50
Itse olen ollut Suomen Sisun hallituksen jäsen, osuuskunta Kansanmedian jäsen ja nettilehti Uutiskynnyksen päätoimittaja, Homma ry:n perustajajäsen ja nykyinen hallituksen jäsen sekä Muutos rp:n perustajajäsen ja nykyinen hallituksen jäsen. Jotain saattoi unohtuakin. ;)

Kyllä minä näen tässä tietynlaisen jatkumon, jossa erilaisia projekteja on pistetty pystyyn enemmän tai vähemmän saman porukan piirissä ja ne projektit ovat sitten joko kaatuneet tai ottaneet tuulta alleen ja lähteneet etenemään suuntaan tai toiseen.

Joku vähemmän aikaa mukana ollut näkee ehkä asian eri tavalla ja joku pidemmän aikaa mukana ollut näkee vieläkin pidemmän jatkumon.
Olitko mukana scenessä ennen SiSua?

Miniluv

QuoteJoo. Heh, en ole traumatisoitunut asiasta. Kunhan ... no suoraan sanoen vittuilen koska sille oli paikka. Onhan tuo Muutos-kuvio ollut aika persoonallinen.

No, ehkä minusta tuntuu, että niitä paikkoja on käytetty aika paljon :D

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

herra 4x

Quote from: Miniluv on 21.12.2010, 21:43:08
QuoteJoo. Heh, en ole traumatisoitunut asiasta. Kunhan ... no suoraan sanoen vittuilen koska sille oli paikka. Onhan tuo Muutos-kuvio ollut aika persoonallinen.

No, ehkä minusta tuntuu, että niitä paikkoja on käytetty aika paljon :D

Yritän feidata.

(Muttei se aina niin helppoo oo...)
Rakkaudesta lajiin.

Topi Junkkari

Mennessäni viime viikon keskiviikkona Homman pikkujouluun Helsingissä yllätyin siitä, että tilaisuus oli myös Suomen Sisun pikkujoulu. No, mikäpä siinä, oli ihan hauska tutustua muutamiin sisulaisiin.

Jossakin vaiheessa iltaa kysyin muistaakseni Suomen Sisun puheenjohtajalta (vaiko ehkä Teemulta, en muista kummalta), että ottaako Sisu uusia jäseniä - minulle oli jotakin kautta muodostunut kuva, että Sisu on jollakin tapaa suljettu järjestö tai muuttunut sellaiseksi. Minulle kerrottiin, että totta kai jäseneksi saa edelleen liittyä.

Suomen Sisun verkkosivustolla kuitenkin mainitaan vain "tukijäsenyys", enkä ainakaan tähän mennessä ole löytänyt yhdistyksen sääntöjä, joista "tukijäsenyyden" ja varsinaisen jäsenyyden ero tulisi ilmi. Onko siis niin, että "tukijäseneksi" saa liittyä eli jäsenmaksut kyllä kelpaavat, mutta "tukijäsenellä" ei ole yhdistyksen jäsenyyteen perinteisesti kuuluvaksi miellettyjä oikeuksia? Mites äänioikeus? Vaalikelpoisuus yhdistyksen tehtäviin ym.?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

herra 4x

Quote from: Topi Junkkari on 21.12.2010, 22:00:01

Suomen Sisun verkkosivustolla kuitenkin mainitaan vain "tukijäsenyys", enkä ainakaan tähän mennessä ole löytänyt yhdistyksen sääntöjä, joista "tukijäsenyyden" ja varsinaisen jäsenyyden ero tulisi ilmi. Onko siis niin, että "tukijäseneksi" saa liittyä eli jäsenmaksut kyllä kelpaavat, mutta "tukijäsenellä" ei ole yhdistyksen jäsenyyteen perinteisesti kuuluvaksi miellettyjä oikeuksia? Mites äänioikeus? Vaalikelpoisuus yhdistyksen tehtäviin ym.?

Mulle tulee nyt väreet Eyes wide shut -elokuvasta. Onhan sulla nyt ees naamari.
Rakkaudesta lajiin.

Topi Junkkari

Quote from: herra 4x on 21.12.2010, 22:17:07

Minä putosin nyt kärryiltä totaalisesti. Olen nähnyt kyseisen elokuvan vuosia sitten, ja niin Kubrickia kuin se onkin, elokuvan tapahtumat eivät ole erityisesti jääneet mieleeni. Wikipedian mukaan päähenkilö mm. "päätyy kuokkavieraaksi salaperäisen kultin orgioihin", tarkoitatko jotakin tällaista?

Olemme muuten Kylänraitilla, emme Peräkammarissa, ja mielestäni esitin asiallisen ja aiheellisen kysymyksen Suomen Sisun jäsenkategorioista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Teemu Lahtinen

Tukijäsenyys on normaali tie myös varsinaiseen jäsenyyteen. Varsinainen jäsenyys on ollut "uinuvassa" tilassa monet vuodet ja käytännössä kaikki jäsenet ovat pitkään myös korkeimmassa hallinnossa olleet tukijäseniä, eikä mitään luokkaeroja ole ollut. Nyt varsinainen jäsenyys on heräämässä henkiin, ja moneen vuoteen tänä vuonna käräjät hyväksyivät uusia varsinaisia jäseniä - itsensä ;)

Teoriassa varsinaisilla jäsenillä on suurkäräjillä kolme ääntä tukijäsenten tyytyessä yhteen, mutta tätä ei olla koskaan aktivoitu. Varsinaisten jäsenten myös odotetaan osallistuvan aktiivisesti toimintaan.

miikka

Niin no, Helsingin hommakerhohan on kasvanut SuSin vanhan keskiviikkokerhon päälle, nykyään kyseessä on käytännössä yksi ja sama tapahtuma.

herra 4x

Quote from: Topi Junkkari on 21.12.2010, 22:26:31
Quote from: herra 4x on 21.12.2010, 22:17:07

Minä putosin nyt kärryiltä totaalisesti. Olen nähnyt kyseisen elokuvan vuosia sitten, ja niin Kubrickia kuin se onkin, elokuvan tapahtumat eivät ole erityisesti jääneet mieleeni. Wikipedian mukaan päähenkilö mm. "päätyy kuokkavieraaksi salaperäisen kultin orgioihin", tarkoitatko jotakin tällaista?

Olemme muuten Kylänraitilla, emme Peräkammarissa, ja mielestäni esitin asiallisen ja aiheellisen kysymyksen Suomen Sisun jäsenkategorioista.

Aivan.

Yritin viitata humoristiseen sävyyn Suomen Sisun muka-salaseuraisuudesta, pohjautuen sinun postaukseesi. Pahoittelen väärinkäsityksiä.

Mutta eikö sinustakin elokuva ollut taitava luomaan katsojassa itsegeneroituja spekulaatioita siitä mitä tämä tarkoittaa. Muistatko esimerkiksi absurdin naamiaisasumyymälä-kohtauksen, ne tyypit jossain piilossa tekemässä jotain.

Rakkaudesta lajiin.

Teemu Lahtinen

Quote from: miikka on 21.12.2010, 22:32:06
Niin no, Helsingin hommakerhohan on kasvanut SuSin vanhan keskiviikkokerhon päälle, nykyään kyseessä on käytännössä yksi ja sama tapahtuma.

Ja tarkemmin ottaen Helsingin keskiviikkokerho on Sisuakin vanhempi instituutio. Sen kokouksissa ehdittiin myös pohtia perustettavan järjestön juttuja.

herra 4x

Quote from: Jari Leino on 21.12.2010, 22:39:25
Quote from: Ammadeus on 21.12.2010, 21:39:33
Olitko mukana scenessä ennen SiSua?

En ollut. En muista tarkkaa järjestystä, mutta ajauduin ajopuuna Sisuun ja Scriptaan samoihin aikoihin.

Eikä siinä millään kiinalaisilla lipokkailla olisi maaliin tultukaan.
Rakkaudesta lajiin.

JaniAlander

Hommassa on jäseniä n. 5000, poistuneitakin luultavasti ainakin kymmeniä. Kuinka monta jäsentä Sisussa on? Kuinka monta sisulaista täällä oli aivan foorumin alkuaikoina? Muistelisin asian olleen niin, että monet sisulaiset tulivat hommaan hieman "jälkijunassa", mutta saatan toki muistaa väärin. Hommafoorumin alkutaipaleella kuitenkin KK-palsta oli vielä olemassa, vaikkakin siinä kunnossa missä oli, täynnä monennäköistä natsahtavaa kaveria.

Kysymys Sisu-konkareille:
Onko Sisussa ollut missään vaiheessa porukkaa, joiden mielipiteet ovat mielestänne turhan "rapeita", eli ääri-jotain? Oliko esimerkiksi tämä Robespierre sisulainen?

Siihen aikaan kun kirjurin hommia ja myös jäsenrekisteriä hoidin eli parisen vuotta sitten jäseniä oli seitsemisensataa, toki joukossa myös ns. "kuolleita sieluja". Kyllä Roobe oli sisulainen ja sikäli kuin tiedän on edelleenkin.

JaniAlander

Mennessäni viime viikon keskiviikkona Homman pikkujouluun Helsingissä yllätyin siitä, että tilaisuus oli myös Suomen Sisun pikkujoulu. No, mikäpä siinä, oli ihan hauska tutustua muutamiin sisulaisiin.

Jossakin vaiheessa iltaa kysyin muistaakseni Suomen Sisun puheenjohtajalta (vaiko ehkä Teemulta, en muista kummalta), että ottaako Sisu uusia jäseniä - minulle oli jotakin kautta muodostunut kuva, että Sisu on jollakin tapaa suljettu järjestö tai muuttunut sellaiseksi. Minulle kerrottiin, että totta kai jäseneksi saa edelleen liittyä.

Ennen muinoin oli useita jäsenkategorioita säännöissä, mutta näitä ei käytännössä noudatettu, yleensäkin vuosikokouksissa pyrittiin konsensukseen eli äänestyksiä ei juurikaan tullut, vaan asioista keskusteltiin kunnes kaikki kykenivät johonkin ratkaisuun yhtymään. Tukijäsenellä on äänioikeus siinä missä muillakin.

En tiedä onko säännöissä enää useampia jäsenkategorioita, mutta ennen vanhaan oli.

Teemu Lahtinen

Quote from: sr on 21.12.2010, 17:18:29
Siis tarkalleen mitä "hommia"?

Jokapäiväistä työtä hyvän sanoman levittämiseksi. Tämä on pitänyt sisällään erilaisia projekteja ja yrityksiä vaikuttaa laajoihin massoihin.

QuoteNiitäkö, joista nyt olette haastattelusi mukaan päässeet eroon liikkeen popularisoituessa?

Hmm... ei siinäkään teoista puhuttu vaan ajatuksista. Kuvioon ei ole koskaan kuulunut mikänä sellainen tekeminen, joka ei voisi olla myös populaarimmassa kuviossa mukana.

QuoteNo, tuo on nyt aika tyhjänpäiväistä höpönpöpöä. Se, että kaikki vaiktutaa kaikkeen, ei perustele kyllä yhtään mitään.

Ei se ollutkaan perustelua, vaan kuutointia ja eräänlaista ääneenpohdintaa. Punniskelin kysymystä siitä onko Sisu osa joatin aiempaa jatkumoa vaiko jotain kokonaan uutta. Ei sellaiseen kysymykseen voi vastata kovinkaan yksiselitteisesti.

maahanmuuttokritiikin yhdistymisen 1990-luvun lopun SS:än

Kyseistä lyhennettä käytetään yleensä vain vihamielisessä tarkoituksessa. Sisu ei ole koskaan sitä itse käyttänyt tai hyväksynyt. Virallinen lyhenne on SuSi, mutta yleisemmin puhutaan vain Sisusta.

Teemu Lahtinen

Quote from: JaniAlander on 21.12.2010, 22:52:13
En tiedä onko säännöissä enää useampia jäsenkategorioita, mutta ennen vanhaan oli.

Kyllä ne säännöistä edelleen löytyvät, mutta kuten aiemmin on tullut ilmi, ne ovat olleet aika inaktiivisia.

LambOfGod

Kansallismielinen keskustelupalsta oli parhaimpina aikoinaan Hommaforumia ainakin 10 kertaa parempi. Moderointipolitiikka oli huomattavasti löysempi hommaan verrattuna (homman moderointipolitiikka tuntuu olevan kilven kiilloittamista) ja kirjoittajien taso oli parhaimmillaan ällistyttävä.

Minä olin vielä niihin aikoihin melkoinen vänkkääjä, mutta kiitokset erityisesti Teemu Lahtiselle ja muillekin, jotka jaksoivat lukea ja vastata ja korjata. AInakin jotain keskustelutapoja ja -kulttuuria niinä vuosina tuli opittua.

SuSin keskustelupalstahan se ei ollu, mutta paljon SuSilaisia siellä hengaili. Pari tunnen oikeassa elämässä ja muutamia olen tavannut. Hauskaa porukkaa kaikki tähän mennessä.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Topi Junkkari

Kiitos valaisevista vastauksistanne, Teemu ja Jani. (Ja eiköhän Paulakin lueskele tätä - hänen mahdollista Homma-nimimerkkiään en tiedä.)

Ajatus siitä, että rekisteröidyllä yhdistyksellä on eri kasteihin jaettuja jäseniä, joilla on ainakin paperilla erilaisia oikeuksia, on omiaan luomaan salaperäisyyden ja salaseuralaisuuden ilmapiiriä, jolla taas vastustajan on helppo lyödä.

Ymmärrän hyvin, että tarkoituksena on mm. suojata yhdistystä siltä, että ihan oikeat natsiöyhöttäjät valtaisivat merkittävän osan luottamusmiespaikoista. (Vrt. Otaniemen sivariyhdistyksen vallankaappaus joskus 90-luvulla.) Näin aidosti kansallismielisenä minua kuitenkin ihmetyttää, että jos pyrkisin Suomen Sisun jäseneksi, minusta tulisi vain "tukijäsen". Melkein kuin "koejäsen" tai mitä nimityksiä heistä nahkaliivijengeissä käytetäänkään.

Samanlainen kuvio taitaa olla Homma ry:ssä? Hommaankin saa tietääkseni liittyä vain "tukijäseneksi"?

LambOfGod

Quote from: Topi Junkkari on 22.12.2010, 03:24:27
Näin aidosti kansallismielisenä minua kuitenkin ihmetyttää, että jos pyrkisin Suomen Sisun jäseneksi, minusta tulisi vain "tukijäsen". Melkein kuin "koejäsen" tai mitä nimityksiä heistä nahkaliivijengeissä käytetäänkään.

Samanlainen kuvio taitaa olla Homma ry:ssä? Hommaankin saa tietääkseni liittyä vain "tukijäseneksi"?
Prospect
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"