News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Freddy Van Wonterghem ek-vaalikampanjaketju

Started by Freddy Van Wonterghem, 06.12.2010, 12:56:56

Previous topic - Next topic

Freddy Van Wonterghem

Tervehdys kaikille, Suomen itsenäisyyspäivänä on hyvä aloittaa kampanja tässä foorumissa.

Tukiryhmä on nyt perustettu.

Materiaalina on saatavana, omalla mainoksella varustettu 2011 taskukalenteri.

07.12.10 Osallistun siirtolaisparlamentin vastaisen adressin luovutukseen sisäasiainministeriön
kansliapäällikölle klo 10.00.

Muistakaa, minua voi äänestää ainoastaan Kymen vaalipiirissä.

Freddy Van Wonterghem

Tili on avattu Nordeassa.

Freddy Van Wonterghemin tukiyhdistyksen
pankkitilin numero on ***
IBAN-tilinnnumero ***

[Edit/Admin: tukiyhdistyksen järjestämä keräys on päättynyt, tilitiedot on poistettu]

Tulemme olemaan kiitollisia jokaisesta lahjoituksesta.

Freddy Van Wonterghem

Freddy Van Wonterghem

Maahanmuuttopoliittinen vaalitentti.
Kouvola      10.3.2011, klo 18 – 20, Kouvola-talo, auditorio, Varuskuntakatu 11

Edustan PS

Freddy Van Wonterghem

Pakolaistentti Kouvola 31.03.2011 paikka kansalaisopisto, Salpausselänkatu 38, Klo 18-29.

Järjestää Maassa Maan Tavalla ry (eli minä),Yhteistyössä Kouvolan maahanmuuttokoordinaattori Satu Kurrin kanssa.(Satu organisoi tilat)

Juontaja somalialaissyntyinen Nur Abdi

PS edustaa Juho Eerola.

IDA

Quote from: Freddy Van Wonterghem on 19.03.2011, 06:06:54
Pakolaistentti Kouvola 31.03.2011 paikka kansalaisopisto, Salpausselänkatu 38, Klo 18-29.

Järjestää Maassa Maan Tavalla ry (eli minä),Yhteistyössä Kouvolan maahanmuuttokoordinaattori Satu Kurrin kanssa.(Satu organisoi tilat)

PS edustaa Juho Eerola.

Pääseekö kyydissä? Iltamessu olisi kello 18:00 ;)

Freddy Van Wonterghem

Pääseekö kyydissä? Iltamessu olisi kello 18:00 ;)

Totta kai

Freddy Van Wonterghem

KESKUSTELUTILAISUUS MAAHANMUUTTAJATAUSTAISTEN YHTEISKUNNALLISESTA OSALLISTUMISESTA

Tiistaina 5.4.2011 kello 12.30 – 14.30   
Unioninkadun juhlahuoneisto (Unioninkatu 33)      

12.00   Ilmoittautuminen, kahvi ja leipä

12.30   Tilaisuuden avaus
   Oikeusministeri Tuija Brax

Tervehdyssanat
   ETNOn hyvän tahdon lähettiläs Pentti Arajärvi

Haastajan terveiset
   Suomen Venäjänkielisten Yhdistysten Liitto FARO

Maahanmuuttajataustaisten henkilöiden
   yhteiskunnallisen osallistumisen nykytila ja tulevaisuus
   Eduskuntavaaliehdokkaiden paneelikeskustelu

Panelistit: Fatbardhe Hetemaj (Kok), Hanna Mithiku (Vas), Abdirahim Hussein Mohamed (Kesk), Husein Muhammed (Vihr), Nasima Razmyar (SDP), Tino Singh (RKP), Kermen Soitu (KD) ja Freddy van Wonterghem (PS).

Puheenjohtajana johtaja Johanna Suurpää, Oikeusministeriö

IDA

Quote from: Freddy Van Wonterghem on 19.03.2011, 06:06:54

PS edustaa Juho Eerola.

Erittäin hyvä keskustelu. Ehkä tällainen vaatisi pidemmän ajan, koska tulkkaus kahdelle kielelle vei aikaa ja varsinaiset panelistit eivät ehkä oikein saaneet riittävästi aikaa selventää kantojaan.

Itse vietin alun messussa. Se pidettiin latinaksi, mikä helpotti orientoitumista kansalaisopiston auditorioon. Saapuessani oli juuri loppumassa keskustelu uimahallivuoroista. Selkeä yksimielisyys vallitsi siitä, että maahanmuuttajat eivät ole vaatineet mitään vuoroja uskonnon perusteella, vaan toivoneet erillisiä vuoroja pari kertaa kuussa miehille ja naisille mikä sopi myös kaikille panelisteille. Seuraavana kysymyksenä oli tulisiko vakaviin rikoksiin - raiskaus, tappo jne... - syyllistyneet ulkomaalaiset karkottaa maasta. Tässä kansainvälisen yleisön kanta oli huomattavasti jyrkempi, kuin panelistien, sillä heidän mielestään sellaiset rikolliset tulisi yksintein hirttää, joko sitten karkotettuina kotimaissaan tai täällä. Loppuaika keskusteltiin kotouttamisesta ja suurin turhautumisen aihe oli selvästi työttömyys. Paikalla olleet maahanmuuttajat joissa oli ainakin armenialaisia, kurdeja, iranilaisia ja somaleja tuntuivat kokevan jopa tuskaa siitä, että heidän täytyy turvautua sossuun. Tätä ongelmaa on tietenkin vaikea ratkaista, koska työttömyys koettelee nykyään niin monia suomalaisiakin.

Freddy "The Denier" Van Wonterghem ja Satu "Miss Moku" Kurri saivat paljon kiitosta järjestelyistään. Itse kiittäisin myös älykästä ja viehättävää armenialaisnaista, joka tarjosi köyhyyslupauksen tehneelle perunanenälle tupakin. Ihan asiallinen ilta.

Freddy Van Wonterghem

http://wonterghem.puheenvuoro.uusisuomi.fi/67929-vaalitentti-humanitaarisesta-maahanmuutosta

Abdi Nur: "miksi meiltä ei koskaan kysytä mitään?"
Asia jäi vaivaamaan minua ja totesin asian olevan niin. Somalialaiset ovat se maahanmuuttajaryhmä, josta on eniten keskusteltu tässä maassa ja toisaalta he itse ovat hyvin vähän osallistuneet keskusteluun.

Ryhdyin tuumasta toimeen ja yhteistyössä Kouvolan maahanmuuttokoordinaattorin, Kouvolan Somali yhdistyksen ja minun johtaman Maassa maan tavalla Ry:n toimesta järjestimme vaalitentin.
Sovittiin että juontajana toimi Nur Abdi, itse luovutin pienen alustuksen jälkeen ohjakset hänelle.
Esitin itse pari kysymystä, ensimmäinen koski viime syksynä otsikoihin noussutta vaatimusta musliminaisten erillisistä uimavuoroista.

Selkeä yksimielisyys vallitsi siitä, että maahanmuuttajat eivät ole vaatineet mitään vuoroja uskonnon perusteella, vaan toivoneet erillisiä vuoroja pari kertaa kuussa miehille ja naisille mikä sopi myös kaikille panelisteille.

Itse asiassa toivomus naisten erillisestä uimavuoroista oli alun perin toivonut kantasuomalainen naisjärjestö.

Seuraavana kysymyksenä oli tulisiko vakaviin rikoksiin (raiskaus, murha jne) - syyllistyneet ulkomaalaiset karkottaa maasta.

Tässä kansainvälisen yleisön kanta oli huomattavasti jyrkempi kuin panelistien, sillä heidän
mielestään sellaiset rikolliset tulisi karkottaa, eräs yleisössä ollut nainen oli sitä mieltä että tuollaiset täytyy yksinkertaisesti hirttää, joko sitten karkotettuina kotimaissaan tai täällä.

Loppuaika keskusteltiin kotouttamisesta ja suurin turhautumisen aihe oli selvästi työttömyys ja riittämättömät resurssit kielenopetukseen.

Paikalla olleet maahanmuuttajat joissa oli ainakin armenialaisia, kurdeja, iranilaisia ja somaleja tuntuivat kokevan jopa tuskaa siitä, että heidän täytyy turvautua sossuun.

Tätä ongelmaa on tietenkin vaikea ratkaista, koska työttömyys koettelee nykyään niin monia suomalaisiakin.

Paikalla ollutta yleisöä tuntuu loukkaavan hanke tuoda Filippiineiltä hoitoalantyöntekijöitä. Kysymys kuuluikin miksi he eivät kelpaa? Ei anneta edes yrittää. Tässä taisi olla maahanmuuttokriittisyyden ensioireet.

Aikaa meillä oli pari tuntia, tulkkaus vei osan ajasta joten keskusteltavaa jäi. Sekä yleisö että panelistit toivoivat suoran ja avoimen keskustelun jatkuvan.

Osa panelisteista kohtasi ensimmäistä kertaa keskustelussa pakolaisina Suomeen tulleita, heille kokemus oli valaiseva.

Lopuksi totean vain, että vääristelevä lehtiotsikko aiheutti Kouvolassa enemmän vihaa ja suuttumusta kansanryhmää kohtaan, kun kaikki muut kiihottamistoimet yhteensä.

Hyväntahtoiset ihmiset alkoivat vaatia muslimeille sellaista mitä he eivät itse olleet edes toivoneet.
Tosiaan voi kysyä, miksei heiltä koskaan kysytä?  Joku vaan tuntuu vastaavan heidän puolesta kysymättä heidän omaa kantaa.

far angst

Yksinkertaista, rakas Van Wonterghem:  suvaitseminen on pahinta mahdollista rasismia, ja siksi tärähtäneistö sen kauhistuen itsestään pois persuihin projisoi ja persuissa tämän oman kuolemansyntinsä tuomitsee.  Näin suvamaanikot itseltään piilottavat ultrarasisminsa ja hurskaasti sitä projektiopeilissään kauhistelevat.

Suvaitseminen tarkoittaa, että suvaitsija ylhäältäpäin, moraalisena ja eetisenä ihmisenä suvaitsee (=sietää) suvaittavaa, joka suvaitsijan mielestä itse ei osaa ja on muutenkin niin avuton, että häntä pitää suvaita eikä pitää tasa-arvoisena.  Suvamaanikot suhtautuvat mamuihin samankaltaisella handikäpillä kuin muihinkin lemmikkeihinsä.  Ymmärtäen, kärsivällisesti uhrautuen, antaen anteeksi ja  neuvoen, opastaen ja kainalosta taluttaen kuin kehitysvammaista lasta ikään.   Suvamaanikko vaatii kiintiöitä ja handikäppejä lemmikeilleen, koska tietää, etteivät nämä tule toimeen eivätkä ole tasa-arvoisia suvamaanikkojen kanssa.  Ja kun suvaitsija kauhistuen havaitsee itsessään tämän rasisminsa, hän pika-pikaa projisoi sen persuihin, joissa sitten tuomitsee tämän oman ominaisuutensa.

Persut sanovat:  ei kiintiöitä, kaikille sama arvo ja samat mahdollisuudet.  Suvamaanikot sanovat:  eivät nämä ole meidän kaltaisiamme ja meidän veroisiamme. Siksi meidän tulee suvaita niitä niin kuin ymmärtämättömiä lapsia suvaitaan.

Tämän äärirasisminsa takia suvamaanikot vaativat erikoiskohtelua ja poikkeavia menettelytapoja mamuille  näiltä ymmärtämättömilä lapsilta tietenkään mitään kysymättä.  Eiväthän aikuiset anna lasten suunnitella lastentarhojakaan itse itselleen.

Suvaitseminen on rasismin äärimmäisin muoto.  Ja juuri tämä selittääkin, miksi suvaitseminen on kiivainta juuri itseään muitten yläpuolella pitävien akateemisten norsunluutori-ihmisten parissa:  he kun ovat kaikkia muita fiksumpia, miksi sitten eivät mamujakin.

Äärimmäinen esimerkki ultrarasistista on Astrid Thors:  kultalusikka suussa eliittiin syntynyt suvis, joka koskaan ei ole tehnyt oikeaa työtä ja jolle eivät edes omat lapset ole opettaneet arkipäivää, nöyryyttä ja realismia, joka ei tiedä mitä sana "puute" tarkoittaa.  Mitä muuta voi tuollaisesta ihmisestä tulla kuin ultrarasisti, ja mihin muuhun tuollainen ihminen voi ultrarasisminsa kauhistuen kätkeä kuin suvaitsevaisuuteen?
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Freddy Van Wonterghem

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=212831

PS vaaliohjelmasta

Se on niin paksu, että en ole onnistunut oppimaan sitä, kuuluu vastaus.