News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2008-12-18: HS: Välihuomio: Käy tässä sitten asiallista keskustelua

Started by matti, 18.12.2008, 08:01:46

Previous topic - Next topic

Pöllämystynyt

Quote from: Keijo on 18.12.2008, 10:31:32
Osoita sormella missä on Behead those who insult Homma meininkiä.
Minäkin pidän tätä syytöstä hieman asiattomana. Silti tästäkin jutusta pitää ottaa opikseen. Me emme hallitse tämän maan miljoonia ihmisiä. Emme voi edes kertoa kantaamme kaikille, suurin osa edes maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivista ihmisistä kun ei edes käy tällä foorumilla. Me emme voi siten kokonaan estää uhkauksia ja asiattomuuksia.

Voimme kuitenkin vähentää tuomittavaa ja asiatonta toimintaa kertomalla ihmisille jotka ovat kuulolla, että asiattomuudet kostautuvat (tai että valtapolitiikan tukijoukot panevat nyt tarkoituksella kostautumaan, joka on lähes sama asia). Kaikki ei ole hallinnassamme, tietenkään. Valta on aivan muilla tahoilla, myös valta provosoida asiattomia uhkauksia. Mutta se vähäinen vaikutusvalta mikä meillä on, se tulee käyttää mahdollisimman hyvin. Nyt olisi viimeistään aika niidenkin, jotka eivät ole vielä omaksuneet poliittisesti korrektia ja asiallista kielenkäyttöä, muuttaa kielenkäyttöään. Tai sitten tulee häädöt tältä foorumilta. Tiedän, että foorumi on kehityksessä aivan alussa, vasta joitakin päiviä vanha, ja moderointilinjaa ollaan vasta hiomassa. Kehitystä tulisi nyt nopeuttaa tältä osin. Muutoin moderointilinja voi jäädä harkinnan alle, mutta tämä tulisi nyt asettaa ensi sijalle.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Opuksen valvova silmä

Quote from: Pöllämystynyt on 18.12.2008, 10:15:56
Quote from: Opuksen valvova silmä on 18.12.2008, 10:03:31
Luin itse samaisen jutun ja toimittajan viesti oli hyvin selkeästi suunnattu juuri Hommalaisille. Raiskaus- tai tappouhkauksien lähettäminen toimittajille tuskin edesauttaa mitään, kuka sitten viestit on lähettänytkään.

Pidän vähän kummallisena, että syytetään meitä asiallisia kriitikkoja jostain täysin asiattomasta. Kärkevänkin kritiikin lähettämisen ymmärrän, mutta en tietenkään mitään uhkauksia. Jos saisimme tietää, että joku tällä foorumilla pyörivistä harrastaa sellaista, niin luulen että bannit tulisi heti. Suomalaisia on hieman enemmän kuin tämän foorumin muutamat sadat, ja uhkailijat voivat kuulua näihin muihin.

Tulkitsin että viestillä viitattiin ryhmäkuriin, mikä vapaana rehottavana internetissä ei tietenkään ole yksinkertainen asia. Mutta Homma voisi omalta osaltaan antaa ainakin foorumilaisille selkeän viestin ettei uhkauksia suvaita, kuten juuri teitkin. Tasapuolisuuden nimissä olisi varmaan hyvä seuraavassa valtamedian jutussa myös viimeinkin paheksua Halla-ahon saamia uhkauksia. Tuskin hesarin toimittajat niitä uhkauksia kuitenkaan käyvät nimettöminä puskista ampumassa.

Tällä foorumilla on myös paljon asiattomuuksia, osaksi scenehuumorin viittaan verhottuna, että tuskin tässä kukaan on niin puhtoinen pulmunen.

Rantasen tekstiä kannattaisi enemmän tarkastella kokonaisuutena, kuin kuittailla takaisin pieninä palasina ja murusina.
Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Opuksen valvova silmä

Quote from: Pöllämystynyt on 18.12.2008, 10:42:57
Minäkin pidän tätä syytöstä hieman asiattomana.

Kyllä sitä on ihan pitkin foorumia. Kannattaisi ehkä välillä ottaa etäisyyttä ja yrittää katsoa asioita vähän erilaisesta näkövinkkelistä. Fundamentalismi on mielenkiintoinen ja toisinaan ehkä vaikeasti havaittavissa oleva ilmiö, missä ikinä sitä esiintyykään.

Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Lemmy

Quote from: Sivari
-Mikä vitun Nollatoleranssi? 50Hz värinädildo perseessä?

Taitaa tämä aloite ...Black Mamba Mystic Vibrator tupla-akulla.

QuoteOsin tilanne on seurausta myös siitä, että viranomaistoimintomme tai poliittinen päätöksentekomme eivät vielä riittävässä määrin huomioi Suomen interkulttuuristumista.

Uus murresana Tanpereelta. Mitäs toikin nyt on.

QuoteTampereen vasemmistonaiset esittävätkin, että Tampereen kaupunginhallitus ryhtyy laatimaan tamperelaista "Nollatoleranssi rasismille" -toimintaohjelmaa yhteistyössä tutkijoiden, maahanmuuttajatyötä tekevien järjestöjen ja tamperelaisten maahanmuuttajien kanssa.

Eli kaikkien joilla on oma lehmä ojassa. äbäläwäbälä rasismi!

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

ekto

Olen itse huomannut foorumeilla, että pahimmat hörhöt aloittavat yleensä oman topiikin. Monissa paikoissa hörön aloittama topikki lukitaan, joissakin hörhö saa myös potkut. Tästä hörhöt yleensä vain innostuvat.

Parhaimpana lääkkeenä hörhöjä vastaan olen nähnyt sen, kun kukaan ei noteroi niiden krjoituksia. Ei vastaa viesteihin ja topikki seisoo tyhjillään. Se siirtyy melko nopeasti foorumin historiaan ja hörhökin on neuvoton.

Eli en usko että meidän kannattaa alkaa moderoimaan, ainakaan vielä, kovin voimakkaasti, vaan yritetään itse käyttäytyä kunnolla ja saada sitä kautta homma pysymään puhtaana...

Lemmy

Jokaisessa kylässä täytyy olla yksi kylähullu. Jos kohta nyt mitään kansantaiteilijaa kannata alkaa elättämään.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Pöllämystynyt

Quote from: Opuksen valvova silmä on 18.12.2008, 10:47:52
Quote from: Pöllämystynyt on 18.12.2008, 10:42:57
Minäkin pidän tätä syytöstä hieman asiattomana.

Kyllä sitä on ihan pitkin foorumia. Kannattaisi ehkä välillä ottaa etäisyyttä ja yrittää katsoa asioita vähän erilaisesta näkövinkkelistä. Fundamentalismi on mielenkiintoinen ja toisinaan ehkä vaikeasti havaittavissa oleva ilmiö, missä ikinä sitä esiintyykään.
Ylläpitäjämme taisi tässä rinnastaa homman arvostelusta suuttuneet äärimuslimeihin, jotka vaativat Briteissä mielenosoituksessa "behead those who insult Islam". Tämä rinnastus oli hieman asiaton, ei yleinen kritiikki homman asiattomuutta kohtaan. Täällä ei sentään vaadita kenenkään päätä irti, ei edes pelotteluna.

Olet täysin oikeassa siinä, että asiattomuudet pitää juuria hommasta kokonaan, ja ne jotka eivät tähän sopeudu, täytyy ohjata ovelle. Tämä näkemykseni ei edes ole pelkästään ulkokuoren varjelua, vaan minua henkilökohtaisesti ärsyttävät asiattomuudet.

Toisaalta ihmiset kyllä oppivat hyvässä seurassa, ja siksi hieman häiritsevästi käyttäytyviä voitaisiin sietää. Jo nyt on nähty, että jotkut alkavat asennoitua paremmin täällä. Jos asiattomat häädetään, he kokoontuvat jonnekin muualle, ja asiattomuus voimistuu siellä. Tiedän, puhun ristiin itseni kanssa, en ole aivan varma tästä vielä.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Lemmy

Ylläpitäjämme taisi tässä rinnastaa homman arvostelusta suuttuneet äärimuslimeihin, jotka vaativat Briteissä mielenosoituksessa "behead those who insult Islam".

"kill those who say islam is not a religion of peace"

Quoteminua henkilökohtaisesti ärsyttävät asiattomuudet

Niin no, kuka sen sitten tietää mikä sinua henkilökohtaisesti ärsyttää? Ainahan eriävät mielipiteet voi kieltää kuten US:n blogissa niin kaikki ovat samaa mieltä. Minun mielestäni asiaton on se jolla ei ole asiaa. Se miten asia esitetään on irrelevanttia kunhan viesti menee perille.

junakohtaus

Sellainen tarkentava, että jos mä kirjoitan modehattu päässä, mä merkkaan sen sinisellä ja jos tarttee oikeasti kurmoottaa, teksti tulee punaisella.

Tavallinen teksti ei ole ylläpitoa missään mielessä enkä mä oikeastaan hämmästyisi, vaikka joku myy mode joutuisi vielä joku päivä ojentamaan muakin.

Sikäli tietysti saan aiheesta sanomista, että ei tässä nyt kukaan meikäläinen ole rynnännyt autoja polttamaan, mutta olen kyllä ihan vakavissani sitä mieltä, että Homma-miehet ovat vähän turhan herkkänahkaisia, jos tavoite on oikeasti Homman valtavirtaistaminen.

Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Pöllämystynyt

Quote from: Lemmy on 18.12.2008, 11:05:51
Quoteminua henkilökohtaisesti ärsyttävät asiattomuudet

Niin no, kuka sen sitten tietää mikä sinua henkilökohtaisesti ärsyttää? Ainahan eriävät mielipiteet voi kieltää kuten US:n blogissa niin kaikki ovat samaa mieltä. Minun mielestäni asiaton on se jolla ei ole asiaa. Se miten asia esitetään on irrelevanttia kunhan viesti menee perille.
Asiallisen kielenkäytön opettelu on ensisijainen tehtävä, ennen sitä yhteiskunnallinen vaikutus ei onnistu. Yritän perustella sitä tässä aloituksessa:
http://hommaforum.org/index.php?topic=280.0

Kaikki tärkeimmät asiat voidaan sanoa täysin poliittisesti korrektilla tavalla. Sen voi opetella ja se täytyy opetella. Jos joku haluaa mielummin päteä ronskein ilmauksin, kuin pelastaa sivilisaation ja kansan omaleimaiset etniset piirteet, on hän pikemminkin häirikkö ja pelaa valtapolitiikan tukijoukkojen pussiin. Vaikka sitten tietämättään.

Teemu Lahtinen

Quote from: Keijo on 18.12.2008, 10:02:36
Halla-aho on saanut monta vuotta putkeen törkyä niskaan, ensin vieraskirjassa ja sitten median taholta. "Käy tässä sitten asiallista keskustelua" on ollut tosielämää monelle Meille. Toimittajalle se on uusi asia.

Olipas ns. "helvetin hyvin sanottu".

Minua risoo sama yksityiskohta tuossa kolumnissa, eli se että Sisu mainitaan nimeltä ja sitten assosioidaan se sikailuun. Ei väitetä, mutta ennetaan ymmärtää. Ei ole todistustaakkaa, eikä tuosta voi saada nalkkiin.

Mutta eiköhän tämä tästä oikene kun nuo saavat ennakkoluulonsa pikkuhiljaa karistettua.

Daemonic

Quote from: junakohtaus on 18.12.2008, 11:06:42
olen kyllä ihan vakavissani sitä mieltä, että Homma-miehet ovat vähän turhan herkkänahkaisia, jos tavoite on oikeasti Homman valtavirtaistaminen.
Kyllä se(kin) on ihan vastapuolen syytä. Netsin paksu nahka on parkkiintunut pitkäaikaisen rasistikortilla läpsyttelyn seurauksena!  ;D

EDIT: Äh. toihan on aika ristiriitaista, mutta kai paksukin nahka voi olla herkkä. Mainasin, nyt vain sitä, että itsellänikin tulee väkisin aina ensimäisenä kaikki paranoijat toisen motiiveista mieleen jos joku "vastapuolelta" keskustelee asiallisesti. Ei voi mitään, mutta kun on tottunut anarkomarkojen aggressiivisuuteen, niin sitä lyö nykyään heti kättelyssä kovan kovaa vastaan.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

ihminen

Junakohtaus on siinä kyllä oikeassa että homman^^^ valtavirtaistamiseksi sen täytyy olla "salonkikelpoista", mutta asiat joihin liitty vahvoja mielipiteitä aiheuttavat myös tunteenpurkauksia. Autoja sentään emme polta. Keskustelu voi olla värikästä ja keinot monenlaisia mutta takana on sama tavoite, estää maatamme luisumasta monikulttuuriseen likakaivoon jossa tasa-arvolla ja ihmisoikeuksilla ei ole mitään arvoa.

Pöllämystynyt

Quote from: Daemonic on 18.12.2008, 11:18:00
olen kyllä ihan vakavissani sitä mieltä, että Homma-miehet ovat vähän turhan herkkänahkaisia, jos tavoite on oikeasti Homman valtavirtaistaminen.
Kyllä se(kin) on ihan vastapuolen syytä. Netsin paksu nahka on parkkiintunut pitkäaikaisen rasistikortilla läpsyttelyn seurauksena!  ;D
Totta kai se on vastapuolen syytä. Heillä on kuitenkin valta tässä maassa, joten sen mukaan on elettävä. Paksunahkana jäät kellariin.

jiipik

Wow, helkkarin hyvä kolumninpätkä, HS kerää journalismia takaisin joukkoihinsa näin lama-aikana!

Teemu Lahtinen

Quote from: Opuksen valvova silmä on 18.12.2008, 10:28:45
Jos tarkkoja ollaan niin juridisesti blogin julkaisijana Halla-aho on myös vastuussa vieraskirjan viesteistä. Halla-aho on itse maininnut blogissaan vieraskirjan olevan sitä varten että siellä voi keskustella blogimerkinnöistä, joten vieraskirjan voi tulkita Scriptaan kuuluvaksi keskustelualustaksi. Internet-julkaisijan vastuusta on julkisessa keskustelussa väännetty aika paljon peistä, mikä on julkaisijan vastuu blogeissa, nettifoorumeissa, verkkolehdissä yms.

Yksityinen blogi tai sen kommenttiosasto ei ole lain tarkoittama julkaisu eikä blogin omistajalla tällöin ole juridista vastuuta muista kuin itse kirjoittamistaan viesteistä.  Sama koskee varsinaisia keskustelufoorumeita, kuten esim Hommaa. Tullakseen vastuulliseksi foorumin on oltava "toimitettu", mikä tarkoittaa että ylläpito toimittaa kirjoittajien lähettämieä viestejä mm kieliasunsa vuoksi. Toimittamamattomat foorumit rinnastuvat kahviloihin ja ravintoloihin, joissa baarimikko tai järjestyksenvalvoja eivät ole millään tavalla vastuussa siitä, mitä pöydissä puhutaan. Varsinaisen verkkomedian yhteydessä olevat blogit taas ovat toimitusvastuun piirissä.

Yksityisen blogin tai fooruminen pitäjä joutuu juridisen sanktion kohteeksi vain jos ei poista tuomioistuimen poistettavaksi määrättyä tekstiä. Etukäteisvelvoitetta ei ole.

Lemmy

Quote from: Pöllämystynyt
Kaikki tärkeimmät asiat voidaan sanoa täysin poliittisesti korrektilla tavalla.

Sen "poliittisen korrektiuden" voi tunkea paikkan jossa aurinko ei paista. Poliittinen korrektius on hyssyttelyä, jossa ei uskalleta sanoa asioita miten ne on. Hyssyttelijä on ilkeä, tyhmä ja paha ihminen.

Daemonic

Quote from: Pöllämystynyt on 18.12.2008, 11:21:20
Quote from: Daemonic on 18.12.2008, 11:18:00
Totta kai se on vastapuolen syytä. Heillä on kuitenkin valta tässä maassa, joten sen mukaan on elettävä. Paksunahkana jäät kellariin.
Näinhän se taitaa ikävä kyllä olla. Olen aika huono kääntämään toista poskea, joten minun osaltani pallo on vastapuolella. Jos asiallisesta keskustelusta voi lehteen kirjoittaa, niin kai heillä on aikomusta aloittaa se.

Olen kuitenkin aina asiallinen, pysyn faktoissa ja en käytä alatyylisiä ilmaisuja. Sen parempaan en pysty ja sen parempaa en vastapuoleltakaan vaadi.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

Toukka

Vieraskirjassa on lentänyt aivan saatanasti kuraa kaikkiin suuntiin, ja Rantanen kirjoittaa asiaa, vaikka jättääkin mainitsematta Halla-ahoon ja tämän perheeseen kohdistuneen kuran ja uhkailun.

Sisäpiirihuumorin ja yhteishengen vahvistamisen nimissä harrastetaan välillä aivan idioottimaista säksätystä, josta ei todellakaan ole muuta kuin haittaa itse Hommalle. En ole tiukan sensuurin kannalla, mutta kuran heittäjät antavat väistämättä Hommalle ikävän leiman. Siihenhän monet trollitkin pyrkivät.

Rantanen mainitsi Homman ja pyrkimyksen asialliseen keskusteluun. Se on hyvä, ja on turhaa automaattisesti leimata Rantasen kirjoitusta loanheiton hienostuneeksi muodoksi. Kannattaa katsoa peiliin. Vaikka oma naama olisikin OK, olkapään takaa kurkistelee välillä monenlaisia törkyturpia.
Olen täällä tavatakseni vastakkaista sukupuolta olevan rasistin

Pikkupoika

Quote from: matti on 18.12.2008, 08:01:46
Kuva Helsingin Sanomien jutusta

Juttu kokonaisuudessaan tästä.

Vaikka Miska Rantasen kirjoitus noin Pravda-perspektiivillä on varsin "asiallinen", niin jo aloitus kertoo kuinka tosissaan Miska on "asiallisen" keskustelun perään.

Miska avaa:
QuoteKollega kirjoitti kolumnin äänikomeetta Jussi Halla-ahosta (perus) ja hänen arvomaailmastaan.

Seurauksena verkkoon leimahti keskusteluja, joissa käytiin kovilla kierroksilla. Huippuna oli nimimerkki Nikopolin raiskaustoivotus Halla-ahon vieraskirjassa: "Toivotan [kirjoittajalle] oikein suurta, sykkivää ja ympärileikattua yllätysrakkautta."

Jeps, ensinnäkin kollegan kirjoitus on tämä, jossa Leena Sharma pohtii "asiallisesti" Jussin arvomaailmaa mm. seuraavasti:

QuotePieni Sigmund Freud sisälläni kuiskii, että jotenkin tämä kaikki kiertyy seksin ympärille.

Halla-aho hekumoi hieman liikaa sillä, miten "tummaihoiset" miehet raiskaavat suomalaisnaisia öisin Kaisaniemen puistossa. Hänen mielestään islamin älyllinen fabriikki kietoutuu "pimpin" ja "pippelin" ympärille. Ihmiskaupasta väkättäminen on vain feministien salajuoni, jolla he haluavat torpedoida venäläisten ja aasialaisten prostituoitujen bisnekset, sillä:

"Heitä ärsyttää ajatus, että suomalainen mies voisi saada edes rahalla pimpsaa silloin, kun haluaa, koska feministin haavemaailmassa torttu on kiristyksen, nöyryytyksen ja kontrollin väline numero uuno."

Mikäköhän se on Halla-ahon haavemaailmassa?

Samaan aikaan taistolaisproffa Jeja-Pekka Roosilla oli blogissaan oma Jussi-kampanja menossaan. Näiden "innostamana" Nikopol kirjoitti seuraavasti.

QuoteNimi :    Nikopol

Viesti :    Kaikista ihokkaanrepijöistä ihmettelen eniten niitä joiden mielestä Jussi "piehtaroi", "hehkuttaa" tai hänellä on "pakkomielle" raiskauksista ja naisen alistamisesta. Eivätkö he tajua että raiskauksista puhutaan Scriptassa koska niitä tapahtuu, eikä asiasta puhuta avoimesti muualla!?

Ilmeisesti puhuminen ongelmasta on pahempi kuin itse ongelma. Ja Freudilla asian saa kivasti medikalisoitua - pikkustalinistin käsikirjan eka temppu on mielisairaaksi leimaaminen.

Tämän sisältöisen messagen yritin saada läpi Jeja-Poika Moskovasta-blogin kommenteissa, mutta eipä mene läpi. Sattuuhan se kun osuu.

Toivotan Jejalle ja Sharmalle oikein suurta, sykkivää ja ympärileikattua yllätysrakkautta molemmille.

7. marraskuuta 2008 14:48:54

Vaikka viimeinen lause onkin mielestäni täysin asiaton (lienee pahasti epäonnistunut yritys huumoriksi), kontekstista irroittamalla Miska saa annettua sille ihan eri värinän (ja leimattua Nikopolin törkyviestien lähettelijäksi). Tosin epäilen, ettei Miska ole edes koko viestiä lukenut, vaan on vain ritarillisesti sännännyt Leenan kunniaa puolustamaan (vastaavasti kuin kunnianloukkauksesta tuomittu Ilta-Pravdan kollega Rami Mäkinen on käynyt lähipäivinä Vieraskirjassa itkemässä Sanna Ukkolan "kunnian" puolesta) ja kopioinut lainauksen täältä.

Miska, tuo pelleily ei vakuuta ainakaan minua siitä, että siellä Lasitalossa olisi mitään aitoa pyrkimystä asialliseen keskusteluun. Toisaalta "verkossa käyty" keskustelu lienee varsin asiallista, jos tuo Nikopolin kommentti kerran edusti (negatiivista) "huippua". Ehkä petrattavaa onkin lähinnä siellä paperin puolella?

Edit: Nikopol kirjoittaa blogia täällä, eikä hänellä ole mitään todennettua yhteyttä Nikolas Ojalan kanssa vaikka joku väärentäjä sellaista yhteyttä yritää nyt levitellä Vieraskirjassa. Siinä sitä "asiallista" keskustelua Miskalle suvaitsevaiston taholta.

ihminen

Halla-ahon vieraskirjassa voi tällä hetkellä käydä tutustumassa suvaitsevaisten arvomaailmaan ja siihen kuinka sen tuovat esille muiden nimimerkkejä käyttäen.

Pöllämystynyt

Quote from: Lemmy on 18.12.2008, 11:29:23

Sen "poliittisen korrektiuden" voi tunkea paikkan jossa aurinko ei paista. Poliittinen korrektius on hyssyttelyä, jossa ei uskalleta sanoa asioita miten ne on. Hyssyttelijä on ilkeä, tyhmä ja paha ihminen.
Ei, en vaadi meille kriittisen tärkeiden asioiden ilmaisun lopettamista. Vaadin muutosta tapaan, jolla meistä osa ne ilmaisee. Esimerkiksi minä perustelen suomalaisuuden puolustamisen sillä, että kulttuurinen monimuotoisuus on itseisarvo ihmiskunnalle, ja monikultturismin nimessä harjoitettu sulauttamispolitiikka heikentäisi paikallisia omaleimaisia etnisiä piirteitä. Näin voidaan sanoa täysin riittävällä tarkkuudella sama asia, jonka voisi sanoa paljon ronskimmin ja tylyllä ja leimaavalla kielellä. Kuitenkaan oikein ilmaistuna mielipide ei ole läheskään niin helppo leimakirveen kohde. Meillä ei ole varaa lyödä itseämme leimakirveellä. Mitä sinun mielestäsi vaaditaan siihen, että kritiikistämme voisi tulla päivänpolitiikan valtavirtaa?

Pöllämystynyt

Sen "poliittisen korrektiuden" voi tunkea paikkan jossa aurinko ei paista.
Haluatko päteä rajuilla jutuilla ja olemalla kova, vai haluatko pelastaa maasi, kansasi, yhteiskuntasi ja kulttuurisi? Kysyn tätä mitä suurimmalla vakavuudella. Asetatko itsesi vai yhteisen asian ensimmäiselle sijalle?

Daemonic

Quote from: Pöllämystynyt on 18.12.2008, 11:43:29

Sen "poliittisen korrektiuden" voi tunkea paikkan jossa aurinko ei paista.
Haluatko päteä rajuilla jutuilla ja olemalla kova, vai haluatko pelastaa maasi, kansasi, yhteiskuntasi ja kulttuurisi? Kysyn tätä mitä suurimmalla vakavuudella. Asetatko itsesi vai yhteisen asian ensimmäiselle sijalle?
Täytyy sanoa, että poliittinen korrektius on ihan turhaa. En tarkoita, että tahallaan tulisi provosoida ja kirjoittaa törkeää tekstiä, mutta kyllä asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä. Turha poliittinen korrektius vain vaikeuttaa keskustelua kun mietitään, että loukkaankohan nyt jotakuta.

Kami

Eikös "poliittisesti korrekti" ole poliittisesti korrekti termi sensuroinnille?
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

junakohtaus

Mikä nyt sitten minkäkin asian oikea nimi on. Jos mä tiedän että keskustelukumppani saa potkuraivarin jostain sanasta, mun pitää valita tahdonko mä aiheuttaa sille potkuraivarin vai sanoa saman asian jollain sellaisella termillä, joka ei aiheuta sille välitöntä kaiken vastaanoton loppumista.

Pöllämystynyt

Quote from: Kami on 18.12.2008, 11:49:13
Eikös "poliittisesti korrekti" ole poliittisesti korrekti termi sensuroinnille?
Valtamediassa se on sitä. Mutta se on pitkälti sitä koska eri mieltä olevien käyttämät termit ja ilmaisutavat ovat vakiintuneet, ja ne on leimattu. Sanoja ja ilmaisutapoja voi aina muuttaa. Kaikki merkittävät asiat sivilisaatimme pelastamiseksi voi ilmaista niin, että ne jo imiasussaan turvautuvat poliittisen korrektiuden arvokkaimpina pitämiin asioihin. Vertaa esimerkiksi ylempänä tapani puolustaa suomalaisuutta kulttuurillisen monimuotoisuuden puolustamisena.

Teemu Lahtinen

Quote from: junakohtaus on 18.12.2008, 11:51:13
Mikä nyt sitten minkäkin asian oikea nimi on. Jos mä tiedän että keskustelukumppani saa potkuraivarin jostain sanasta, mun pitää valita tahdonko mä aiheuttaa sille potkuraivarin vai sanoa saman asian jollain sellaisella termillä, joka ei aiheuta sille välitöntä kaiken vastaanoton loppumista.

Tämä on erittäin vastavuoroinen kommentti. Myös sinne toimitusten suuntaan.

junakohtaus

Teemu,

olet oikeassa mutta silti niin väärässä. Sille nyt ei mahda mitään, että tiettyjä ennakkoluuloja on ja jokin osa niistä on ainakin historiallisesti jopa ollut aiheellisia. Homma^^^ nykymuodossaan on Suomessa aika uusi asia ja toimittaja on sen verran laiska eläin, että se etsii yhtymäkohtia johonkin, minkä se tuntee vanhastaan.

Ei tässä oikein muuta voi kuin yrittää sitkeästi ja luottaa, että vaikutukset kasaantuvat.

Daemonic

Quote from: junakohtaus on 18.12.2008, 11:51:13
Kannattaako tuollaisen ihmisen kanssa edes keskustella? Ei.