News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-03-22 Pohjalainen:Vistbacka varoittaa puoluejohtoa Halla-ahon tukijoukoista

Started by EL SID, 22.03.2009, 10:13:57

Previous topic - Next topic

IDA

Quote from: Jukka on 23.03.2009, 08:14:23
Ikävää todella jos persut nyt hajoavat.

Toivion nyt että Jussi, Soini ja muut saisivat asian sovittua.

Halla-aholaisten syrjäyttäminen EU-vaaleista merkinnee kuitenkin "Kansallismielisen Puolueen" perustamista melko lyhyellä aikavälillä.

Vai kuinka ?

En tiedä. Varmaan riippuu vähän siitäkin mitä PS:n johdon mielestä ovat ne epäilyttävät ainekset. Nämä asiathan olisi hyvä jäsenille selittää jotenkin muuten, kuin heittelemällä kepudemarikokoomuslaisen lehdistön kautta sellaista viestiä, että puolueesta sopii lähteä.

Jukka

Juuri näin.

Oletko viestittänyt omaan yhdistykseesi tuollaista sanomaa ?

Varmaan kuitenkin sovunrakentajia on molemmilla puolilla paljon - olisi typerää antaa puolueen hajota.

Sivusta seuraaja

QuoteIkävää todella jos persut nyt hajoavat.

Hohhoijaa. Muistetaanpa nyt seuraavat asiat:

1. Jussi Halla-aho ei ole Perussuomalaisten jäsen

2. Perussuomalaisten puoluehallitus itse päättää, ketä ottaa eurovaaliehdokkaakseen

3. Halla-ahon syyteharkinta on edelleen kesken

4. Pelkästään yksi (muuten Halla-ahon linjoilla) oleva henkilö on paheksunut JM-K:n aloittamaa kannatuskorttien keräämistä. On vielä muuten huolissaan ilmeisesti enemmän Halla-ahon mahdollisesta eduskuntavaaliehdokkuudesta.

5. Halla-aho itse on pyytänyt olemaan rauhassa.

Mielestäni kaikenlainen "puolueidenhajoittaminen" ja muu loanheitto tällä foorumilla on nyt turhaa ja tulee aiheuttamaan vain enemmän vahinkoa kuin hyötyä.

Suosittelisin tiettyjä nimimerkkejä miettimään tarkkaan, mitä tälle mediankin taatusti tarkkaan seuraamalle foorumille kirjoittaa.

Nyt mä lähden töihin.

Jukka

Quote from: Sivusta seuraaja on 23.03.2009, 08:41:26
QuoteIkävää todella jos persut nyt hajoavat.
Hohhoijaa.

Sinunko mielestäsi persujen hajoaminen ei ole ikävää ? En kirjoituksessasini syyttänyt ketään vaan toivoin sopua.

Toivon edelleenkin sopua vaikka sain sinulta asiattoman vastauksen.

Asiahan on nyt jokatapauksessa päivänselvä - jos Halla-ahoa ei aseteta EU-vaaliehdokkaaksi persut hajoavat. Se ei ole mitään muuta kuin toteamus.

Lemmy

Quote from: Albrecht
Kyllähän se tietynlaista painostusta on puoluetta kohtaan, jos aletaan tässä vaiheessa keräämään nimiä kannattajakortteihin. Kyllä se puolueesta siltä vaikuttaa.

Katsokaa nyt killisilmät kalenterista aikataulua. Kuinka kauan AIKAA on kerätä kannattajakortteja? Hä? 

PeRSu:jen "demokraattinen toimintatapa" omalla toiminnallaan tai lähinnä toimimattomuudellaan "plan B" vaihtoedon liikkeelle. Odotamme PerSu:jen päätöstä, mutta meillä ON OLTAVA mahdollisuus omaan DEMOKRAATTISEEN toimintaan (poliittinen lehmäkauppias-Vistbackalle selvyydeksi) joka ei riipu mistään jyväjemmarien kevätkylvötalkoosopimuksista.

Hommassa halutaan H-a eurovaaliehdokkaaksi. Tämä on non-negotiable maksuväline, tästä ei kysytä miltään paviaanijoukolta jotka istuvat heittämässä paskaansa katsojien niskaan.

Plan A: PerSu:jen listalta
Plan B: Omalta listalta "koepallona"
Plan C: ...

Eli jos H-a ei kelpaa, PerSut voivat mennä Kristillisten kanssa vaikka rukouspiiriin. MINUA ei kiinnosta Soini tai Vistbacka tai mikään muu RKP:n perseessä kieltään pyörittävä poliitikko joka minulle tulee sanomaan mitä minä saan tai en saa tehdä. Vistbacka voi minum puolestani tunkea päänsä sinne lehmän "demokraattiseen toimintatapaan" ja kuunnella oman äänensä kaikua jos ei kansan ääni miellytä, tässä alkaa tulemaan sitä demokratiaa niin paljon että p-Irlanti näyttää kohta lastentarhalta.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jukka

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 09:16:27
Kyllähän se tietynlaista painostusta on puoluetta kohtaan, jos aletaan tässä vaiheessa keräämään nimiä kannattajakortteihin. Kyllä se puolueesta siltä vaikuttaa.
Katsokaa nyt killisilmät kalenterista aikataulua.

Tästähän tässä on kysymys. Tottakai painostusta on olemassa. Mutta ja isomutta.

Ajatellaan että sanoisin tyttöystävälle kolmen vuoden seurustelun jälkeen että en halua vielä sitoutua ja tyttöystävä sanoisi että hän lähtee jos en sitoudu.

Sitten soittaisin äidilleni että tyttöystävä uhkailee mua vaikka mä rakastan sitä.

rapa-nuiv

Hohhoijaa. Muistetaanpa nyt seuraavat asiat:

4. Pelkästään yksi (muuten Halla-ahon linjoilla) oleva henkilö on paheksunut JM-K:n aloittamaa kannatuskorttien keräämistä. On vielä muuten huolissaan ilmeisesti enemmän Halla-ahon mahdollisesta eduskuntavaaliehdokkuudesta.

En ehdi luea koko ketjua läpi. Mutta onko Vistbacka itse vahvistanut sanoneensa mitä joku kokoomuslaisten rahoittama lehti on väittänyt hänen sanoneen?
Ei meinaan olisi ensimmäinen kerta.

Suosittelisin tiettyjä nimimerkkejä miettimään tarkkaan, mitä tälle mediankin taatusti tarkkaan seuraamalle foorumille kirjoittaa.

Suosittelisin lisäksi kaikkia nimimerkkejä hoksaamaan, että osa tietyistä nimimerkeistä on vain kieli pitkällä odotellut tilaisuutta päästä "pettymään" persujen linjauksiin.
  Ei meinaan olisi ensimmäinen kerta.
Jaxuhali !

Martel

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 09:16:27MINUA ei kiinnosta Soini tai Vistbacka tai mikään muu RKP:n perseessä kieltään pyörittävä poliitikko ...

Olipas fiksusti sanottu. Nimenomaan PS on ollut ainoa RKP:tä kritisoiva puolue, kun taasen paavolipposet on käyneet pokkaamassa Folktingetin ansiomerkkejä. Viimeksi Soini kritisoi RKP:tä vain viikko sitten.

Quote from: rapa-nuiv on 23.03.2009, 09:32:43
Suosittelisin lisäksi kaikkia nimimerkkejä hoksaamaan, että osa tietyistä nimimerkeistä on vain kieli pitkällä odotellut tilaisuutta päästä "pettymään" persujen linjauksiin.

Ei ole ollut vaikea havaita (en nyt välttämättä tarkoita tällä nimim. Lemmyä).

PaulR

Varo viekasta desanttia! Eli 1-10 post countilla kyselijöitä.

stadilainen

Eikös maajusseilla ollut ennen sanonta= pani isäntä tai halla, kyllä valde maksaa. nytkö ainoastaan isännän paneminen hyväksytään. itsekästä sanoisin. ::)
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Lemmy

Quote from: Martel
Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 09:16:27MINUA ei kiinnosta Soini tai Vistbacka tai mikään muu RKP:n perseessä kieltään pyörittävä poliitikko ...

Olipas fiksusti sanottu. Nimenomaan PS on ollut ainoa RKP:tä kritisoiva puolue, kun taasen paavolipposet on käyneet pokkaamassa Folktingetin ansiomerkkejä. Viimeksi Soini kritisoi RKP:tä vain viikko sitten.

Siksihän minä erotinkin Soinin ja Vistbackan muista poliitikoista. Mutta en minä heitäkään paljoa arvosta, ja niitä muita vielä vähemmän.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

EL SID

Quote from: VMJ on 22.03.2009, 22:33:46
Quote from: Avrelivs on 22.03.2009, 22:14:00
Quote from: Matias Turkkila on 22.03.2009, 21:40:08
Vaihdoin muutaman sanan Vistbackan kanssa. Kertoi samat asiat kuin tuossa uutisessakin, joten tuskin sanomiset kovasti muuttuisivat, vaikka täällä kommentoisikin.

:o Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Vistbacka ihan oikeasti on sitä mieltä, että kannattajakorttien kerääminen kansalaisten toimesta ei kuulu demokraattiseen tapaan? Jos tarkoittaa, olen aidosti järkyttynyt.

Itse tulkitsen asian toisella tavalla. Voin hyvin ymmärtää, että Vistbacka ja Perussuomalaiset kokevat kannattajakorttien keräämisen painostuksena ja yrityksenä hajoittaa puoluetta ulkoapäin. Käsittääkseni nimenomaan tätä painostusta pidetään epädemokraattisena -- ei niinkään nimenkeruuta.

Ongelman nimenomaan syntyy kun kortteja lähdetään keräämään Persujen ehdokasasettelun ollessa vielä käynnissä. Toisaalta ehdokasasettelun loppuun katsominen jättäisi vain vähän aikaa nimien keruuseen.

Äärimmäisen huono vertaus: Se, että irlantilaiset pistetään EU:n painostuksesta johtuen äänestämään perustuslaista uudelleen on epädemokraattista. Kansanäänestys sinänsä on hyvinkin demokraattinen.

minä olen samaa mieltä. Persut ja varsinkin Vistbacka kokevat nimien keruun painostuksena ja yrityksenä puuttua puolueen sisäisiin asioihin.
Mäki-ketelä tuntuu olevan hyvä jätkä ja jatkuvasti hyvällä asialla, mutta nyt on, siis mielestäni, Persujen johdon mielestä hieman hätiköity.

Kannattaa muistaa, ettei Raimolla ja Timolla ole mitään itse Jussia vastaan. He ovat kuitenkin oman puolueensa johtohenkilöitä, vastuussa jäsenistölle. Olisi ollut aika outoa, jos mitään reaktiota ei olisi tullut.

Lisäksi, kuten Teemu Lahtinen sanoi:

"Kaikenkaikkiaan vaalikiima on hyvä ja mitä pikimmin Hommassa vellovan voiman saisi valjastettua varsinaiseen vaalityöhön, sitä parempi se olisi kaikille."

kyllähän porukat täällä netissä uhoaa, mutta kuinka moni on valmis raakaan vaalityöhön kentällä?

Kristiina

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 09:16:27

Katsokaa nyt killisilmät kalenterista aikataulua. Kuinka kauan AIKAA on kerätä kannattajakortteja? Hä? 

PeRSu:jen "demokraattinen toimintatapa" omalla toiminnallaan tai lähinnä toimimattomuudellaan "plan B" vaihtoedon liikkeelle. Odotamme PerSu:jen päätöstä, mutta meillä ON OLTAVA mahdollisuus omaan DEMOKRAATTISEEN toimintaan (poliittinen lehmäkauppias-Vistbackalle selvyydeksi) joka ei riipu mistään jyväjemmarien kevätkylvötalkoosopimuksista.

Hommassa halutaan H-a eurovaaliehdokkaaksi. Tämä on non-negotiable maksuväline, tästä ei kysytä miltään paviaanijoukolta jotka istuvat heittämässä paskaansa katsojien niskaan.

Plan A: PerSu:jen listalta
Plan B: Omalta listalta "koepallona"
Plan C: ...

Eli jos H-a ei kelpaa, PerSut voivat mennä Kristillisten kanssa vaikka rukouspiiriin. MINUA ei kiinnosta Soini tai Vistbacka tai mikään muu RKP:n perseessä kieltään pyörittävä poliitikko joka minulle tulee sanomaan mitä minä saan tai en saa tehdä. Vistbacka voi minum puolestani tunkea päänsä sinne lehmän "demokraattiseen toimintatapaan" ja kuunnella oman äänensä kaikua jos ei kansan ääni miellytä, tässä alkaa tulemaan sitä demokratiaa niin paljon että p-Irlanti näyttää kohta lastentarhalta.

Lemmyllä on sana hallussa ;D

Kannattajakorttien kerääminen on järkevää, koska JOS Perussuomalaiset ei asetakaan Jussia ehdokkaaksi ja jos varasuunnitelmaa ei ole Jussi jää eurovaaleista kuin nalli kalliolle. Sitähän nämä Vanhaset sun muut oikeasti haluavat, heidän mielestään kansalla ei saa olla sellaista illuusiota, että kansa voi ilmaista mielipiteensä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta demokraattisin keinon (eikös Vanhanen jotakin tähän suuntaan horissut?)

besatt

Lemmylle rispektiä Rock 'n' Roll -attitudesta ja viisaista sanoista. Puoluesidonnaisuudet ja homma -threadissa allekirjoittanut desantti jo epäili Persujen lojaaliutta Hommalle^^^.

Homma^^^ voi tuoda selkärankaa Persuihin, mutta Persut voivat tuoda hommaan vaan paskahousuja.  :-\

Mika

Quote from: Lemmy on 23.03.2009, 10:30:05
Siksihän minä erotinkin Soinin ja Vistbackan muista poliitikoista. Mutta en minä heitäkään paljoa arvosta, ja niitä muita vielä vähemmän.

Tuosta tulee mieleen Kari Suomalainen. Karin ja Lippe Suomalaisen (os. Hokkanen) häitä ihmeteltiin 50-luvulla, koska Karia pidettiin piintyneenä sovinistina ja jopa naisten vihaajana. Kari totesi siihen, "vihaan Lippeä vähemmän kuin muita".
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Sorsalampi

Quote from: Martel on 23.03.2009, 09:39:02
Quote from: rapa-nuiv on 23.03.2009, 09:32:43

Ei ole ollut vaikea havaita (en nyt välttämättä tarkoita tällä nimim. Lemmyä).

Huoh. Ettei vaan nyt oleteta väärin, niin:
- Pidetään siitä kiinni, että persut hoitavat nyt Homman kotio, ja jatketaan eurovaaleihin Hallis/PS -kombinaatiolla.
- Joku voisi piirtää paperille vaikka tussilla HOMMA=YSTÄVÄT, ja ojentaa sen Vistpackalle. Ensi kerralla Vistpacka ei päästä tuollaisia kommentteja sitten lehdistöön, vaikka wanha ja wiisas onkin.
- Hienoa, että Mäki-Ketelällä on backup-suunnitelma käynnissä, ihailtavaa kansalaistoimintaa. Käsittääkseni tämä backup-suunnitelma on pakko olla jo tässä vaiheessa käytössä, koska PS:n päätös voi pahimmassa tapauksessa kestää vielä pidemmän aikaa. Nimet pitää saada kerättyä ajoissa, jos omaan listaan on valitettavasti tyytyminen.
- Ja sais se kirja tulla nyt tänään.

Jo vieraskirjan aikoihin aina välillä joku tuli varoittelemaan, että "nyt hyshys pojat, ettei vihollinen vaan näe meidän rivien rakoilua". Ei ole Homma hajonnut, vahvistunut se on koko ajan. Avointa keskustelua ja avoimia mielipiteitä, se Homman erottaa ns. vastapuolesta.

Terveisin,
1-10 viestin desantti
Hommaa jo vuodesta 2005

Ojanperä

Quote from: Jukka on 23.03.2009, 08:46:27
Asiahan on nyt jokatapauksessa päivänselvä - jos Halla-ahoa ei aseteta EU-vaaliehdokkaaksi persut hajoavat. Se ei ole mitään muuta kuin toteamus.

Onko se päivänselvä oikeassa maailmassa vai hullujen maailmassa? Nimittäin minulle ei ole esitetty vielä yhtään uskottavaa skenaariota siitä, miten Halla-ahon nimeämättä jättäminen johtaisi hajaannukseen Puolueen sisällä, siis normaalia suurempaan hajaannukseen. Koittakaa nyt muistaa, että suurimmalle osalle Perussuomalaisia ne tärkeimmät Puolueen ajamat arvot ovat paljon muutakin kuin maahanmuuttokritiikkiä.

Eikä tätä tule tulkita minkäänlaiseksi muumeiluksi, minä haluaisin nähdä Halliksen ehdokkaana varmasti lähes yhtä paljon kuin tekin. Nyt vain on niin, että minä (ja varmasti suurin osa Perussuomalaisista Hommalaisista) olen ensin Perussuomalainen ja sitten maahanmuuttotietoinen.

Mitä taas Vistbackaan tulee, kehottaisin olemaan ylireagoimatta hänen puheisiinsa. Ottakaa hyvät ihmiset huomioon, että Vistbacka ei edes kuulu puoluehallitukseen, s.o., hän ei ole edes päättämässä Halliksen ehdokkuudesta. Puoluehallituksen kokoonpano on tämä: http://www.perussuomalaiset.fi/puoluehallitus.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

HaH

Quote from: Ojanperä on 23.03.2009, 12:52:22

Mitä taas Vistbackaan tulee, kehottaisin olemaan ylireagoimatta hänen puheisiinsa. Ottakaa hyvät ihmiset huomioon, että Vistbacka ei edes kuulu puoluehallitukseen, s.o., hän ei ole edes päättämässä Halliksen ehdokkuudesta.

Eli voitaisiinkin siis sanoa, että antaessaan lausuntonsa lehdistölle, pyrki Vistbacka epädemokraattisin keinoin vaikuttamaan PerSujen puoluehallituksen toimintaan. Sellainen peli vain hajoittaa puoluetta. ;D

Mutta joo - luulen, että kyseessä on vain sukupolvien välinen kulttuurinen väärinkäsitys. Vistbacka on Wanhan Koulun kasvatti, eikä hän ilmeisesti vain yksinkertaisesti ymmärrä modernia tasavaltalaista verkottumispohjaista kansalaisaktivismia, esimerkiksi Hommaa. Hän ei tietenkään ole ainoa ällikällä lyöty - eipä meinaan taida muutkaan Wanhan Polven poliitikot tai Muinaismedian journalistit tajuta mistä oikein on kyse. Peräänkuuluttaisin elinikäisen oppimisen asennetta, jotta eivät ihan putoaisi kelkasta. Tämä koskee myös nuoria toimittajia ja poliitikkoja - ei Hemanuksen ja Kekkosen opein enää nykymaailmassa pärjätä. Nyt vaaditaan aitoa edistyksellisyyttä.

Ugh. Intiaanipäällikkö Istuva Hahhi on puhunut
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Lemmy

Quote from: KristiinaSitähän nämä Vanhaset sun muut oikeasti haluavat, heidän mielestään kansalla ei saa olla sellaista illuusiota, että kansa voi ilmaista mielipiteensä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta demokraattisin keinon (eikös Vanhanen jotakin tähän suuntaan horissut?)

Vanhasella on sellainenkin illuusio, että hänet tulevaisuudessa vielä päästetään päättämään jostain asioista.

Pöllämystynyt

Jos perussuomalaiset ottaisivat Halla-ahon ehdokkaaksi, olisin itsekin perussuomalainen, ainakin niin kauan kuin puolue pysyisi järkilinjoilla. Suosittelisin silloin myös Halla-aholle jäsenyyttä kuten moni muukin. Hommassa ei olla rikkomassa perussuomalaisten tai valtapolitiikan kriitikkojen rivejä, kukaan täällä ei sellaista tahdo.

Meillä ei ole mitään mahdollista motiivia hajaannukselle. Sen sijaan perussuomalaisten vastustajilla olisi paljonkin motiiveja rikkoa rivimme. He varmasti lobbaavat, painostavat ja suostuttelevat persuja hylkimään Halla-ahoa.

Hajaannus olisi katastrofi varsinkin perussuomalaisille. Se tuhoaisi perussuomalaisten loistavan mahdollisuuden nousta valtapuolueeksi, ja vaikeuttaisi meidän mahdollisuuttamme ohjata kansan alati kasvavaa tyytymättömyyttä ja protestihenkeä rakentavaan poliittiseen toimintaan.

Se ei estäisi kansan vastarintaa poliittisen eliitin väärinköytöksiä kohtaan, sillä mikään ei enää voi pelastaa nykyisten vallanpitäjien asemia, mutta se muuttaisi ehkä ratkaisevasti vastarinnan luonnetta. Jos hommalaiset eivät voi esimerkillään antaa rakentavaa ja rauhanomaista esikuvaa siitä, että myös politiikan kautta voidaan asioihin vaikuttaa, vastarinta syntyy joka tapauksessa, mutta spontaaneina purkauksina ja meistä riippumatta. Sitä ei kukaan halua, ei yksikään osapuoli Suomen poliittisella kentällä. Eivät edes ne jotka haluavat rikkoa perussuomalaiset.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Lemmy

Quote from: HaHVistbacka on Wanhan Koulun kasvatti, eikä hän ilmeisesti vain yksinkertaisesti ymmärrä modernia tasavaltalaista verkottumispohjaista kansalaisaktivismia, esimerkiksi Hommaa. Hän ei tietenkään ole ainoa ällikällä lyöty - eipä meinaan taida muutkaan Wanhan Polven poliitikot tai Muinaismedian journalistit tajuta mistä oikein on kyse.

Eivät taida myöskään olla tottuneita siihen, että muisti on pitkä ja nyt tulevat vanhat lausunnot kummittelemaan huomattavasti helpommin kuin ennen. Lyhyt vaalimuisti ei enää päde, sillä nyt potkittu koiranpentu tulee puremaan vesikauhuisena perseeseen 2011. Vanha sanonta on, ettei vanhoja saa kaivella tikulla silmästöä, mutta nyt tuleekin Takeshi Kitano syömäpuikkojen kanssa.

Turkulaine

Kaikki tässä ketjussa on jo sanottu mitä on sanottavaa. Jos nyt kuitenkin haluaa kommentoida, niin olkaa hyvä ja lukekaa mitä muut ovat jo sanoneet.

Erityisesti näille jatkuvasti painostuksesta syyttäville haluan muistuttaa, että puolueen tehtävä on miellyttää äänestäjää jotta äänestäjä tekee kopissa puolueelle mieliksi. Se, että kerron jättäväni äänestämättä ellei puolue halua ajaa minulle tärkeitä asioita, ei ole painostamista. Se on yhteistyötarjous tai palautetta kentältä. PS, kuten kukaan muukaan, ei voi myydä eioota ja odottaa silti maksua.

Painostamista tai uhkailemista on se, että lupaan paskoa poliitikon postilaatikkoon ellei minua totella.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Futuristi

Quote from: joniq on 22.03.2009, 18:20:14
Käsittääkseni tilanne on seuraava. Hommalaiset odottivat että Persut nimittävät Halla-ahon EU-vaaleihin sitoutumattomana ehdokkaana. Näin ei ole käynyt ja varotoimena JM-K alkoi kerätä kannatuskortteja siltä varalta että Halla-ahoa ei nimitetä. Nyt on siis olemassa kaksi vaihtoehto. Halla-aho tulee valituksi Persujen listalle tai esiintyy omalla listallaan. On esitetty että Halla-ahon tulisi liittyä Persujen jäseneksi. Oli jäsen tai ei, ääneni varmaan saa, mutta äänestän mieluummin sitoutumatonta Halla-ahoa kuin Persujen jäsentä. Uskon että näin on tilanne monen muunkin kohdalla. Olen valmis äänestämään Persujen listaa vain jos he ajavat mamukriittistä asiaa. Puolueen jäseneksi en koskaan aio, mutta yhteistyö asian vuoksi on mahdollista ja suotavaa.
Läpimenon odotus omalta listalta on yltiöoptimistista, mutta jos ei yritä, ei varmaan onnistu. Olen varma että vaalikampanjaan saadaan Hommalaisilta melkoinen vaalikassa. Ei haukuta Persuja vaan pidetään ovet auki, mutta ollaan valmiit omaan kampanjaan.

Omalta kohdaltani tilanne on seuraava. Äänestän joka tapauksessa Jussia, jos hän on ehdokkaana. Jos hän ei ole ehdokkaana lainkaan, äänestän jotakuta persulaista palkitakseni Persun siitä, että jokainen sen kansanedustaja äänesti Lex Thorsia vastaan ja että muiden puolueiden joukossa ei ollut kuin <b>yksi ainoa</b> kansanedustaja, joka teki samoin. Merkillepantavaa on, että tämä yksi ei-persu ei ollut Kari Rajamäki (sd).

Futuristi

Quote from: EL SID on 22.03.2009, 10:13:57
Ei kai Jussin kannattajien äänet ole Persuille testamentattu, jos Jussi ei olekaan Persujen listalla ehdokkaana?

Jokainen joka kuvittelee omistavansa minun ääneni, vetäköön alahuulensa niskaansa ja nielaiskoon.

IDA

Itse olen ainakin pettynyt Perussuomalaisten linjauksiin, jos Halla-ahoa ei valita ehdokkaaksi.

Kysymys millä perusteella luovuttaisiin vaaleissa ehkä ratkaisevista äänistä on minusta ihan hyvä. Käsittääkseni Helsingin piiri on ehdottanut Halla-ahoa ehdokkaaksi ja hän itse on ehdokkaaksi halukas.

Joku voisi vaikka kertoa potentiaalisia ehdokkaita, joilla olisi mahdollisuuksia saada enemmän ääniä. Mikäli vaaleissa äänet eivät kelpaa, niin joku linjaristiriitahan sen takana pitää olla. Sitoutumattomia ehdokkaita on listalla muitakin.

IDA

Quote from: Del on 23.03.2009, 16:33:51
Quote from: IDA on 23.03.2009, 16:09:54
Itse olen ainakin pettynyt Perussuomalaisten linjauksiin, jos Halla-ahoa ei valita ehdokkaaksi.

Kysymys millä perusteella luovuttaisiin vaaleissa ehkä ratkaisevista äänistä on minusta ihan hyvä. Käsittääkseni Helsingin piiri on ehdottanut Halla-ahoa ehdokkaaksi ja hän itse on ehdokkaaksi halukas.

Joku voisi vaikka kertoa potentiaalisia ehdokkaita, joilla olisi mahdollisuuksia saada enemmän ääniä. Mikäli vaaleissa äänet eivät kelpaa, niin joku linjaristiriitahan sen takana pitää olla. Sitoutumattomia ehdokkaita on listalla muitakin.

Perussuomalaisten listaako tarkoitat vai yleensä kaikkien puolueiden listoja? Listaisitko nimiäkin?

Ainakin Virtanen oli vielä eduskuntavaaleissa sitoutumattomana PS:n listalla. En tosin tiedä onko hän nyt liittynyt puolueeseen.

mikkoellila

Quote from: RR on 22.03.2009, 23:16:14
Tällä hetkellä näyttää, että PS on menossa kohti varmaa voittoa eduskuntavaaleissa 2011.

Ei ole, jos PS:n johto eli Soini, Vistbacka ym. hörhöt antavat kenkää kaikkein suosituimmille potentiaalisille ehdokkailleen.

PS:n johto tuhoaa puolueen kannatuspohjan potkimalla pois puolueesta maahanmuuttokriittiset tahot, joiden ansiota puolueen nousu kokonaan on.

PS:n johto on tekemässä poliittista itsemurhaa.

On kuitenkin huomioitava, että Soini on politiikan ammattilainen, jonka täytyy pysyä väleissä muitten politiikan sisäpiiriläisten kanssa, edustivat he sitten muita puolueita, mediaa, elinkeinojärjestöjä jne. Vaalivoitosta saatava hyöty voi valua tyhjään, jos muut eivät suostu leikkimään.

Roskaa. Puoluetta ei pidetä paitsiossa, jos sen paikkamäärä eduskunnassa nousee kerralla 5:stä 20:een.

En nyt jaksa uskoa, että Soini seuraisi Hommaa^^^ niin paljon, että hän hahmottaisi missä mennään. Pelkästään vuorokaudessa käytettävissä oleva aika rajoittaa mahdollisuuksia, vaikka halua olisi. Soini joutuu siis hahmottamaan Hommaa^^^ oman puolueväkensä, median (heidän asenne tiedetään) ja muiden poliittisten toimijoiden kautta.

Soini ja Vistbacka saavat tietoa maahanmuuttokriittisistä keskusteluista vain sitä kautta, että jotkut nuoret (Saarakkala, Lahtinen, Nieminen, Keronen, Lohela) kertovat heille siitä.

Muuten he eivät tiedä yhtään mistään mitään.

Soinin asennetta kuvaa se, että hän käytti termiä "tupauunojen touhua" kommentoidessaan persujen kunnallisvaaliehdokkaana olleen ja varavaltuutetuksi päässeen Rami Sipilän perustamaa "autetaan somalit takaisin Somaliaan"-facebookryhmää.

Jos Soinilta kysyttäisiin mielipidettä hommaforumista, hän sanoisi senkin olevan "tupauunojen touhua" tai "homojen hommaa" tai jotain vastaavaa.

Soini ei ole kiinnostunut maahanmuuttopolitiikan kritisoinnista.

Voin ymmärtää, että PS:n puolueväen (erityisesti SMP:n peruja olevien) keskuudessa Halla-aho nähdään ärsyttävänä nousukkaana, joka sisältää PS:lle vaikeasti määriteltävän imagoriskin.

Nämä SMP:läiset ovat idiootteja, joiden takia PS oli yhden prosentin puolue.

Halla-ahon ym. maahanmuuttokriittisten (Lahtinen, Nieminen, Lohela jne.) ansiosta puolueen vaalitulos nousi kunnallisvaaleissa viiden prosentin tienoille, joissakin kunnissa yli kymmeneen prosenttiin.

SMP:läiset ruumisarkussaan makoilevat muumiot haluavat palauttaa PS:n takaisin yhden prosentin puolueeksi.

Asia erikseen on sitten, kuinka PS:n vanha kaarti kokee Homman^^^? Uhkaako Homma^^^ perinteisestä tapaa käyttää valtaa puolueessa? Mikä Homma^^^ loppujen lopuksi on? Uhka vai mahdollisuus puolueelle?

Ei PS:n vanha kaarti tiedä hommaforumin olemassaoloa. Ne muumiot eivät käytä intternettiä eivätkä noteeraa edes tv-ohjelmissa ja sanomalehdissä olleita mainintoja hommaforumista.

PS:n vanha kaarti eli SMP-väki elää Kekkosen aikaa, jolloin oli olemassa kaksi televisiokanavaa.

He eivät tiedä mistään mitään. He eivät näe eivätkä kuule yhtään mitään. He ovat sokeita ja kuuroja.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

IDA

Quote from: mikkoellila on 23.03.2009, 16:56:27
Nämä SMP:läiset ovat idiootteja, joiden takia PS oli yhden prosentin puolue.

No eivät ole. Ainakaan täälläpäin ei pitkän linjan SMP:läisten ja uudempien tyyppien kanssa ole mitään varsinaista juopaa. Eikä kuulemma juuri muuallakaan.

Halla-ahon ym. maahanmuuttokriittisten (Lahtinen, Nieminen, Lohela jne.) ansiosta puolueen vaalitulos nousi kunnallisvaaleissa viiden prosentin tienoille, joissakin kunnissa yli kymmeneen prosenttiin.

Niin. Tai siis sen vuoksi, että kuvio saatiin pelaamaan yhteen. Itse väitän niin, että Halla-ahon jättäminen ehdokkuuden ulkopuolelle on merkittävämpi linjanveto, kuin vain yhden miehen jättäminen ilman ehdokkuutta ja aiheuttaa puolueen sisällä ihan turhaa hämmennystä.

SMP:läiset ruumisarkussaan makoilevat muumiot haluavat palauttaa PS:n takaisin yhden prosentin puolueeksi.

Ei PS:n vanha kaarti tiedä hommaforumin olemassaoloa. Ne muumiot eivät käytä intternettiä eivätkä noteeraa edes tv-ohjelmissa ja sanomalehdissä olleita mainintoja hommaforumista.

PS:n vanha kaarti eli SMP-väki elää Kekkosen aikaa, jolloin oli olemassa kaksi televisiokanavaa.

He eivät tiedä mistään mitään. He eivät näe eivätkä kuule yhtään mitään. He ovat sokeita ja kuuroja.

Asia ei nyt ole lainkaan noin.

Kazakstan

Quote from: mikkoellila on 23.03.2009, 16:56:27
Soinin asennetta kuvaa se, että hän käytti termiä "tupauunojen touhua" kommentoidessaan persujen kunnallisvaaliehdokkaana olleen ja varavaltuutetuksi päässeen Rami Sipilän perustamaa "autetaan somalit takaisin Somaliaan"-facebookryhmää.

Jos Soinilta kysyttäisiin mielipidettä hommaforumista, hän sanoisi senkin olevan "tupauunojen touhua" tai "homojen hommaa" tai jotain vastaavaa.

Vali vali.

Aika hyvin (lue: huonosti) rinnastettu. Kannattaisi muistaa, että Hommafoorumiltakin löytyy iso tukku porukkaa, joiden mielestä Rami Sipilän pelleily on täyttä tupauunoilua, jonka voi rinnastaa korkeintaan Seppo Lehdon toilailuihin. Asioita voi tehdä asialliseen tai epäasialliseen sävyyn, ja jälkimmäinen toiminta on omiaan vahingoittamaan Homman imagoa.

Soinilta myös on jo kysytty mielipidettä Hommafoorumista, eikä hänen vastauksensa muistuttanut minun mielestäni millään muotoa tuota sinun alituista propagandaasi.

http://hommaforum.org/index.php?topic=3277.690

Kristiina

Olen minäkin ihmetellyt, kun Soini ei kuulemma juuri edes ole lukenut Halla-Ahon blogia. 

Kyllä siinä on varmaankin perää, että tämä vanha kaarti (suuret ikäluokat ja sitä vanhemmat) ei yleisesti ottaen oikein ole internetin kanssa sujut (poikkeuksia onneksi löytyy), kun taas maahanmuuttokriittiset suurelta osin koostuu näistä nuoremmista, jotka suvereenisti käyttävät nettiä, muualta kun ei puolueetonta tietoa enää juuri löydä.