News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-03-22 Pohjalainen:Vistbacka varoittaa puoluejohtoa Halla-ahon tukijoukoista

Started by EL SID, 22.03.2009, 10:13:57

Previous topic - Next topic

Sivusta seuraaja

Quote from: Jukka on 23.03.2009, 08:46:27
Quote from: Sivusta seuraaja on 23.03.2009, 08:41:26
QuoteIkävää todella jos persut nyt hajoavat.
Hohhoijaa.

Sinunko mielestäsi persujen hajoaminen ei ole ikävää ? En kirjoituksessasini syyttänyt ketään vaan toivoin sopua.

Toivon edelleenkin sopua vaikka sain sinulta asiattoman vastauksen.

Asiahan on nyt jokatapauksessa päivänselvä - jos Halla-ahoa ei aseteta EU-vaaliehdokkaaksi persut hajoavat. Se ei ole mitään muuta kuin toteamus.

Mielestäni vastauksessani ei ollut mitään asiatonta. Perussuomalaiset eivät ole tietääkseni hajoamassa mihinkään tämän perusteella.

Jos Soinilta kysyttäisiin mielipidettä Hommasta esimerkiksi mikkoellilän kommentoinnin perusteella, hän melko varmasti toteaisi Homman olevan tupauunojen touhua. Kristiinalle tiedoksi, että on se Soini niitä Scriptan kirjoituksia maininnut lukeneensa, muttei kaikkia.

QuotePS:n johto tuhoaa puolueen kannatuspohjan potkimalla pois puolueesta maahanmuuttokriittiset tahot, joiden ansiota puolueen nousu kokonaan on.

Läpiä päähän. Ketään ei ole potkittu mistään pois. Tähänkin saakka maahanmuuttokriittisten ehdokkaiden ehdollaolon ja läpipääsyn mahdollistaneiden tahojen idiooteiksi ja hörhöiksi nimittely edustaa todella matalaa tasoa.

En oikein jaksa ymmärtää näitä reaktioita, jotka yksi ainoa Vistbackan lausahdus on aiheuttanut.

Kristiina

QuoteKristiinalle tiedoksi, että on se Soini niitä Scriptan kirjoituksia maininnut lukeneensa, muttei kaikkia.

Joo Soini sanoi näin:

QuoteHalla-ahon blogia Soini sanoo lukeneensa vain osittain.

- Sitä köyttä on niin paljon, etten todellakaan ole kaikkea lukenut, se on aivan varma. Enkä aio.

Vaikea sanoa, miten tuo pitäisi tulkita vai oliko se vain soinimainen heitto.

Sivusta seuraaja

QuoteVaikea sanoa, miten tuo pitäisi tulkita vai oliko se vain soinimainen heitto.

No eikös se pidä tulkita niinkuin hän sen itse sanoo? Ei ole lukenut kaikkea eikä aio. Mutta ei Halla-aho ainakaan viimeviikkoisen haastattelun perusteella ole Soinille mikään ongelma.

mikkoellila

Quote from: Albrecht on 22.03.2009, 23:27:14
Ihan turhaa tuoda tällaisia mahdollisia erimielisyyksiä esille, varsinkaan Homma-foorumin etusivulle. Tätähän toimittajatkin kuitenkin lukevat. Medialle tämä on oikein nannaa.

Niin on. Se on myös meille nannaa, jos toimittajat käyvät tivaamassa Soinilta, Vistbackalta ym. hörhöiltä selityksiä Halla-ahon ehdokkuuden ryssimiseen.

Meidän täytyy lähettää toimittajat asialle, koska pers-puoluehallituksen jäsenet eivät suvaitse vastata yksityishenkilöiden heille sähköpostitse esittämiin kysymyksiin.

Joko Soini ym. pers-johtajat eivät lue sähköpostiaan tai sitten eivät katso aiheelliseksi vastata mihinkään viestiin edes viikon sisällä. Kummassakin tapauksessa heidän mediastrategiansa on helvetin huono.

Vistbacka haistatteli julkisesti niille ihmisille, jotka olivat sanoneet kannattavansa Halla-ahoa. Vistbacka väitti sen olevan "epädemokraattista", että Suomen kansalaiset ilmaisevat toivovansa tiettyä ehdokasta Suomen europarlamenttivaaleihin tietyn puolueen listalle. Vistbacka ei siis ymmärrä, mitä tarkoittaa demokratia. Vistbacka ei siis ole tehtäviensä tasalla. Ihmettelen, miten hän on kyennyt työskentelemään eduskunnassa.

Kyllähän se tietynlaista painostusta on puoluetta kohtaan, jos aletaan tässä vaiheessa keräämään nimiä kannattajakortteihin.

Niin on. Tähän painostukseen meidän täytyi ryhtyä, kun puolue itse ei ymmärtänyt asettaa Halla-ahoa ehdokkaaksi aiemmin ilmoittanaan ajankohtana. Puolue siis rikkoi aiemmin sovittua aikataulua. Halla-aho itse joutui suureksi hämmästyksekseen lukemaan lehdestä, että häntä ei ollutkaan nimitetty ehdokkaaksi aiemmin sovittuna päivämääränä. Puolue on siis itse täysin syyllinen siihen, että äänestäjät ovat joutuneet rupeamaan keräämään kannattajakortteja. Puolue ampui itseään jalkaan.

Kyllä se puolueesta siltä vaikuttaa. Onhan Jussi Niinistö ja muu puoluetoimiston väki saanut jatkuvasti kyselyitä ja painostusta siitä, miksei Jussia ole vielä valittu ehdokkaaksi.

Heidän pitäisi vetää tästä se johtopäätös, että puolueen ei olisi kannattanut rikkoa aiemmin sovittua ehdokasasettelun aikataulua.

Heidän kannattaisi tajuta, MIKSI heille esitetään jatkuvasti niitä kysymyksiä.

Jos he eivät olisi ajaneet kahtasataa päin kiviseinää, heille ei esitettäisi kysymyksiä siitä seinää päin ajamisesta.

Jos ei muuten, niin hommalaiset itse ryssivät Halla-ahon mahdollisuuden päästä ehdokkaaksi tällä hätiköivällä ja vainoharhaisella toiminnallaan.

Roskaa. Ainoa Halla-ahon ehdokkuuden ryssinyt taho on pers-puoluehallitus.

Hätiköintiä ei ole se, että Halla-ahon kannattajat ja Halla-aho itse pitävät kannattajakorttien keräämistä tarpeellisena puoluehallituksen harrastaman pelleilyn vuoksi.

Vainoharhaa ei ole se fakta, että puoluehallitus rikkoi Halla-ahon kanssa aiemmin sopimaansa aikataulua ehdokasasettelussa.

Kyllä ymmärrän, että Vistbackasta tuntuu epäilyttävältä, että puolueen liepeillä pyörii noin 2000-3000 kannattajan joukko, joka on ryhmittynyt sitoutumattoman henkilön taakse, ja ajaa tätä kovalla työllä ehdokkaaksi.

Tämä on juuri sitä vainoharhaisuutta. Jos jonkun ehdokkaan kannattajajoukkojen olemassaolo tuntuu Vistbackasta epäilyttävältä, Vistbacka on lääkityksen tarpeessa.

Ei Perussuomalaisten johdolla koe olevan mahdollisuutta kontrolloida tällaista toimintaa, joka kuitenkin koskee sen puoluetta ja sen ehdokasasettelua.

Aivan. Heillä ei ole mahdollisuutta kontrolloida meitä. Me olemme Suomen kansalaisia ja äänestäjiä. Poliittisella puolueella ei ole mahdollisuutta kontrolloida äänestäjiä. Äänestäjät päättävät, kuka tulee valituksi ja kuka ei. Tätä ei Vistbacka tajua. Vistbacka ei ymmärrä, mitä on demokratia.

Tämän ymmärtää paremmin varsinkin silloin, kun muistaa Vistbacka itse kokeneen SMP:n hajottamisen.

Ei meidän tarvitse olla kiinnostuneita jonkun 65-vuotiaan pohjanmaalaisen konstaapelin kymmenen vuoden takaisista SMP-traumoista.

Jos ukko ei ole moisista asioista päässyt ylitse, hän ei ole tehtäviensä tasalla.

Ei kansanedustaja voi päästellä suustaan kaikenlaisia sammakoita vain sillä tekosyyllä, että hänellä on posttraumaattinen stressi kymmenen vuoden takaisen kahvipöytäkeskustelun vuoksi.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

aha

Koska pyydettiin ottamaan iisisti, lupaan tässä äänestää vain ja ainoastaa J.H-a:ta seuraavissa EU-vaaleissa. Muuten en jaksa vaivautua.

Edit: Itse asiassa oma lista helpottaisi päätöstäni, koska KD-vaaliliitto vaatii omalta osaltani kompromissia.

Kristiina

Se, että Perussuomalaiset sanovat kokevansa painostusta Halla-Ahon tukijoiden taholta tarkoittaa sitä, että itsekin arpovat vielä Halla-Ahon ehdokkuuden kanssa. Jos asia olisi itsestäänselvä, niin tuskin kokisivat tulevansa painostetuiksi niin miltään suunnalta.

Perussuomalaiset voisivat laskea paljonko puolueen kannatuksen nousu on ollut nimenomaan Halla-Ahon/maahanmuuttokritiikin ansioita ja sen jälkeen miettiä onko heillä varaa jättää Halla-Aho pois. Ja muutenkin Perussuomalaiset voisivat jättää nynneröinnin pois, kun ollaan puolustamassa demokratiaa ja kansakunnan etua, silloin vain taisteluasu päälle ja ottamaan vastaan tuli mitä tuli.

Jotenkin Suomessa vain tarvittaisiin ihan oma puolue tähän, ihan uudelta pohjalta ja toivottavasti Homma mahdollisimman pian organisoituu tätä tarkoitusta varten.

Alkuasukas

Quote from: aha on 23.03.2009, 19:05:42
Koska pyydettiin ottamaan iisisti, lupaan tässä äänestää vain ja ainoastaa J.H-a:ta seuraavissa EU-vaaleissa. Muuten en jaksa vaivautua.

Itse asiassa oma lista helpottaisi päätöstäni, koska KD-vaaliliitto vaatii omalta osaltani kompromissia.

Komppaan. Itselleni Persujen äänestäminen on kompromissi. En muutenkaan aina ymmärrä Homma=Persut-rinnastuksia. PS on ainakin minulle liian vasemmalla. JH-a:kin taisi tosin jossain haastattelussa sanoa olevansa vasemmalle kallellaan, mutta minä äänestäisinkin mieluummin häntä henkilönä kuin Persuja puolueena.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Figaro

Quote from: Matias Turkkila on 22.03.2009, 21:40:08

Vaihdoin muutaman sanan Vistbackan kanssa. Kertoi samat asiat kuin tuossa uutisessakin, joten tuskin sanomiset kovasti muuttuisivat, vaikka täällä kommentoisikin.

Palaan vielä tähän. Varoittiko Vistbacka siis todellakin puoluejohtoa "antamasta periksi rasistisista kannanotoistaan tunnetun helsinkiläisen Jussi Halla-ahon ehdokkuudelle"? Siis tarkalleen noilla sanoilla, suunnilleen noin, vai onko esimerkiksi "rasistiset kannanotot" toimittajan omaa sävellystä?

Alkuperäisessä uutisessa sanotaan myöhemmin hieman ristiriitaisesti, että Vistbackalla ei olisi mitään Halla-ahoa vastaan, mutta ne tukijoukot jne... Siis onko Vistbacka sanonut Halla-ahoa rasistiksi ja onko hän tämän ehdokkuutta vastaan vai ei?

Tämä on tärkeää.
"Maahanmuuttajat merkittävä voimavara kouluille"
- Opetusministeri Henna Virkkunen (kok), Yle 20.10.09

"Suomen [koulujen] ongelmat ovat pienemmät kuin useiden muiden EU-maiden, koska Suomessa on toistaiseksi suhteellisen vähän maahanmuuttajia."
- Virkkunen Hesarissa 26.11.09

Atte Saarela

Quote from: Figaro on 23.03.2009, 22:42:06
Alkuperäisessä uutisessa sanotaan myöhemmin hieman ristiriitaisesti, että Vistbackalla ei olisi mitään Halla-ahoa vastaan, mutta ne tukijoukot jne... Siis onko Vistbacka sanonut Halla-ahoa rasistiksi ja onko hän tämän ehdokkuutta vastaan vai ei?

Tämä on tärkeää.
No jaa, jos ei äijä ole edes puoluehallituksen jäsen, niin ei se nyt kai loppujen lopuksi niin kovin tärkeää ole.. Puoluehallituksen kanta olisi mielenkiintoisempi tietää.

Figaro

Quote from: Atte Saarela on 23.03.2009, 22:50:55

Tämä on tärkeää.
No jaa, jos ei äijä ole edes puoluehallituksen jäsen, niin ei se nyt kai loppujen lopuksi niin kovin tärkeää ole.. Puoluehallituksen kanta olisi mielenkiintoisempi tietää.

Minusta on tärkeää vähintään selvittää kuka tässä on rasismihöpötysten takana ja vastustaako Vistbacka Halla-ahon ehdokkuutta, koska olen aiemmin pitänyt Vistbackaa tolkun miehenä.
"Maahanmuuttajat merkittävä voimavara kouluille"
- Opetusministeri Henna Virkkunen (kok), Yle 20.10.09

"Suomen [koulujen] ongelmat ovat pienemmät kuin useiden muiden EU-maiden, koska Suomessa on toistaiseksi suhteellisen vähän maahanmuuttajia."
- Virkkunen Hesarissa 26.11.09

Yksilö

Quote from: Alkuasukas on 23.03.2009, 20:41:46
Quote from: aha on 23.03.2009, 19:05:42

Itse asiassa oma lista helpottaisi päätöstäni, koska KD-vaaliliitto vaatii omalta osaltani kompromissia.

Komppaan. Itselleni Persujen äänestäminen on kompromissi. En muutenkaan aina ymmärrä Homma=Persut-rinnastuksia. PS on ainakin minulle liian vasemmalla. JH-a:kin taisi tosin jossain haastattelussa sanoa olevansa vasemmalle kallellaan, mutta minä äänestäisinkin mieluummin häntä henkilönä kuin Persuja puolueena.

Lisää komppausta. Jos Halla-Ahoa ei esitetä ehdokkaaksi, en missään tapauksessa äänestä Persuja. Itse taas uskon Halla-Ahon olevan päinvastoin oikealle kallellaan ja ymmärrän, että Persujen jäsenkirjan ottaminen ei ole H-A: lle mikään itsestäänselvyys.
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Totuusko?

Quote from: mikkoellila on 23.03.2009, 18:55:52

Meidän täytyy lähettää toimittajat asialle, koska pers-puoluehallituksen jäsenet eivät suvaitse vastata yksityishenkilöiden heille sähköpostitse esittämiin kysymyksiin.

Joko Soini ym. pers-johtajat eivät lue sähköpostiaan tai sitten eivät katso aiheelliseksi vastata mihinkään viestiin edes viikon sisällä. Kummassakin tapauksessa heidän mediastrategiansa on helvetin huono.

Roskaa. Ainoa Halla-ahon ehdokkuuden ryssinyt taho on pers-puoluehallitus.

Ei kansanedustaja voi päästellä suustaan kaikenlaisia sammakoita vain sillä tekosyyllä, että hänellä on posttraumaattinen stressi kymmenen vuoden takaisen kahvipöytäkeskustelun vuoksi.

No ei sentään kansanedustaja, mutta herra Ellilä näemmä voi. Yritä jooko pidätellä hieman raivoasi. Tekstisi ovat paljon parempia, kun et ole niin kiihottuneessa tilassa. Kaikesta huolimatta Perussuomalaiset ovat se maahanmuuttokriittisin puolue ja tässä vaiheessa jatkuva PS:n solvaaminen ei ainakaan edistä Homman asiaa milläänlailla. Mut hei, sana on tietysti vapaa...ja jos pers tuntuu paremmalta niin anna palaa.

IDA

Quote from: Figaro on 23.03.2009, 23:06:07
Minusta on tärkeää vähintään selvittää kuka tässä on rasismihöpötysten takana ja vastustaako Vistbacka Halla-ahon ehdokkuutta, koska olen aiemmin pitänyt Vistbackaa tolkun miehenä.

Varmaan tuo "rasistisista kannanotoistaan tunnetun" on lehden toimituksen oma mielipide ja lisäys. Jutun perusteella vaikuttaa kuitenkin selvältä, että Vistbacka nimenomaan vastustaa Halla-ahon ehdokkuutta ja kehottaa puoluetta olemaan asettamatta häntä ehdokkaaksi.

HaH

Figarolle: Rasismihömppä oli toimittajan sanailua. Vistbacka on ollut ihan asialinjalla suhteessa maahanmuuttopolitiikan kritisoimiseen, eli siis puolustanut kritiikin oikeutta, ja jopa ollut itsekin kritikihtiytyvällä linjalla.

EDIT: Kehveli, IDA ehti painaa nappulaa sillä aikaa kun minä pudottelin jääpaloja olutlasiini (sic). ;D
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

IDA

Quote from: HaH on 23.03.2009, 23:29:05
Figarolle: Rasismihömppä oli toimittajan sanailua. Vistbacka on ollut ihan asialinjalla suhteessa maahanmuuttopolitiikan kritisoimiseen, eli siis puolustanut kritiikin oikeutta, ja jopa ollut itsekin kritikihtiytyvällä linjalla.

EDIT: Kehveli, IDA ehti painaa nappulaa sillä aikaa kun minä pudottelin jääpaloja olutlasiini (sic). ;D

Nopeat syövät hitaat ja eteläinen ilmanala veltostuttaa, kertoi vanhan kansankoulun maantieteen kirja ;)

Juuri tuo, kun puolueessa ollaan samoilla linjoilla ja silti ei valita potentiaalisinta on ihmeellisin asia.

On sääli, jos median valheellinen lokakampanja vaikuttaa tässä.

Roope

Palaan vielä tähän. Varoittiko Vistbacka siis todellakin puoluejohtoa "antamasta periksi rasistisista kannanotoistaan tunnetun helsinkiläisen Jussi Halla-ahon ehdokkuudelle"? Siis tarkalleen noilla sanoilla, suunnilleen noin, vai onko esimerkiksi "rasistiset kannanotot" toimittajan omaa sävellystä?

Tämä on tärkeää.

No tuskin on Vistbacka tai kukaan muukaan persu haukkunut rasistiksi...

Aamulehti 5.12.2008:
Perussuomalaiset ei ole sanoutunut irti Halla-ahosta, vaikka Soinilta on moneen otteeseen sitä vaadittu. Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Raimo Vistbacka jopa kehui tohtorin kirjoituksia viime viikonloppuna puolueen piirikokouksessa Seinäjoella.

edit:

Vistbacka: Halla-ahoa käytetään perussuomalaisten mustamaalaamiseen 1.12.2008

QuotePerussuomalaisten kansanedustaja Raimo Vistbacka vakuutti puolueen piirikokouksessa Seinäjoella, että puolueeseen ei ole syntynyt äärioikeistolaista siipeä.

Vistbackan mielestä julkisuudessa käsitellyt blogikatkelmat on irrotettu asiayhteydestään.

- Halla-ahon kirjoitukset ovat johdonmukaisia ja hienosti formuloitu, jos niitä lukee enemmän.

Vistbacka uskoo, että Halla-ahon kritisoinnilla yritetään mustamaalata perussuomalaisia. Mustamaalauksen taustalla on Vistbackan mukaan pelko perussuomalaisten menestystä kohtaan.

Vistbacka kannattaa Halla-ahon antamaa maahanmuuttopolitiikan kritiikkiä.

Eli mielipiteistä ei ainakaan jää kiinni. En sitten tiedä ehdokasasettelusta. Soini toivoi nimenomaan kansanedustajien lähtevän ehdokkaiksi. Tosin nykyisessä vaaliliitossa ei ole paljonkaan iloa persujen melko vaisuista kansanedustajista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lemmy

Quote from: Turkulaine
Painostamista tai uhkailemista on se, että lupaan paskoa poliitikon postilaatikkoon ellei minua totella.

Minä lupaan vaikka tottelisikin.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Antti Tulonen

Onko puoluehallitus saanut jo oman/omat Kirjoituksia uppoavasta Lännestä -kirjansa?

Sivusta seuraaja

Minä nyt tunnustaudun sen verran änkyräksi, että en edelleenkään usko Vistbackan vastustavan Halla-ahon eurovaaliehdokkuutta.

Hän varoitti puoluehallitusta tekemästä päätöstä ehdokkuudesta Perussuomalaisista erillisen kannattajajoukon nimienkeräyksen innoittamana ja Pohjalainen repi siitä raflaavan ja epäselvän jutun.

Halla-ahon syyteharkinta on edelleen kesken ja onhan Vistbacka sentään nimismies ja varatuomari.

Ja kuten aiemmin on jo viitattu, Vistbacka on aiemmin esittänyt tunnetuista Perussuomalaisista rohkeimmin Halla-ahoa tukevia lausuntoja.

IDA

Quote from: Sivusta seuraaja on 24.03.2009, 07:46:19
Minä nyt tunnustaudun sen verran änkyräksi, että en edelleenkään usko Vistbackan vastustavan Halla-ahon eurovaaliehdokkuutta.

Hän varoitti puoluehallitusta tekemästä päätöstä ehdokkuudesta Perussuomalaisista erillisen kannattajajoukon nimienkeräyksen innoittamana ja Pohjalainen repi siitä raflaavan ja epäselvän jutun.

Ok. Voi olla noinkin.

Tuota nimien keräystä ei pitäisi pitää painostuksena.

En sitten tiedä mitä painostusta puoluehallitus on kokenut. Itse olen ymmärtänyt niin, että juuri mahdollinen oikeusjuttu on se tekijä mikä arveluttaa hallituksessa.

Olisi jotenkin hyvä viestiä siitä kuinka kaukaa haettu ja järjetön koko juttu on ja kuinka tavallinen kansalainen ei näissä voi oikeastaan lainkaan luottaa oikeuteen.

On mahdollista, että edelleen vaikuttaa puoleen johdossa se, että Halme ei aikanaan saanut syytettä omasta kirjastaan tehdyn tutkintapyynnön vuoksi. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet ja jos normikansalainen kirjoittaisi tänään täsmälleen samoin napsahtaisi syyte kuin kaupan hyllyltä.

plazmat

Minulta on jäänyt huomaamatta perustelut sille miksi Halla-aho pitäisi saada Brysseliin. Onko tarkoitus, että hän siellä iskee nyrkkiä pöytään ja vaatii Euroopan rajojen sulkemista? Onko realistista odottaa, että Euroopan yhteinen maahanmuuttopolitiikka muuttuisi? Onko EU-parlamentissa maahanmuuttokriittisiä ryhmiä, joiden kanssa Halla-aho voisi olla yhteistyössä? Italialaiset ehkä?

Kun EU-parlamentti tiukensi maahanmuuton ehtoja viime vuonna, toimenpide herätti vastalauseita ympäri maailmaa.

"The European Parliament has approved stringent new laws for dealing with clandestine immigrants – a move that has come under forceful criticism from the United Nations, human rights advocates and developing countries." (EUobserver)

Onko mahdollista, että EU-ryhtyisi seuraavalla parlamenttikaudella uusiin tiukennustoimenpiteisiin, kun entisiäkin niin kovasti arvosteltiin?

http://one.xthost.info/vapauspuolue/

Maailmanmies

Tosiasia on, kuten Mikko Elliläkin sanoi, että Timo Soini ei oikeastaan ole kiinnostunut maahanmuuttokriittisyydestä, hänen lausumansa tästä ovat hiukan päälleliimatun makuisia.
Soinin sytyttää EU-vastaisuus, ei maahanmuuton rajoittaminen. Perussuomalalaisten nousun takana on kuitenkin nimenomaan maahanmuuttokriittisten kanavoituminen persuihin.

Deus Ex

Populistina Timo Soinia kiinnostaa ajaa kaikkia niitä asioita, jotka vetoavat tuulipukukansaan ja joita isot puolueet eivät aja.
Pohjoisen taivaan alla kituutteli köyhä kansa. Rikkailta lainaamalla toteutti toiveitansa.

Tinden

Eiköhän tämä älytön mokutus saa tuulipukukansan liikkeelle, toivoisin ainakin niin.

Nykyään kun lukee noita uusisuomi-blogeja, niin eniten tulee palautetta niistä aiheista, joissa puhutaan maahanmuutosta. Ja palaute on hyvin negatiivista; ei siellä pompita riemusta. 

Jussi Halla-aho

Quote from: plazmat on 24.03.2009, 08:59:03
Minulta on jäänyt huomaamatta perustelut sille miksi Halla-aho pitäisi saada Brysseliin. Onko tarkoitus, että hän siellä iskee nyrkkiä pöytään ja vaatii Euroopan rajojen sulkemista? Onko realistista odottaa, että Euroopan yhteinen maahanmuuttopolitiikka muuttuisi? Onko EU-parlamentissa maahanmuuttokriittisiä ryhmiä, joiden kanssa Halla-aho voisi olla yhteistyössä? Italialaiset ehkä?

Kun EU-parlamentti tiukensi maahanmuuton ehtoja viime vuonna, toimenpide herätti vastalauseita ympäri maailmaa.

"The European Parliament has approved stringent new laws for dealing with clandestine immigrants – a move that has come under forceful criticism from the United Nations, human rights advocates and developing countries." (EUobserver)

Onko mahdollista, että EU-ryhtyisi seuraavalla parlamenttikaudella uusiin tiukennustoimenpiteisiin, kun entisiäkin niin kovasti arvosteltiin?

http://one.xthost.info/vapauspuolue/

Mitä minun odotetaan tekevän kaupunginvaltuustossa tai eduskunnassa? Iskevän nyrkkiä pöytään ja vaativan maahanmuuton lopettamista? Onko realistista odottaa, että tavoitteet toteutuvat.

Olet ymmärtänyt hieman väärin sen, miksi vaaleihin osallistutaan.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Miniluv

QuoteMinulta on jäänyt huomaamatta perustelut sille miksi Halla-aho pitäisi saada Brysseliin. Onko tarkoitus, että hän siellä iskee nyrkkiä pöytään ja vaatii Euroopan rajojen sulkemista? Onko realistista odottaa, että Euroopan yhteinen maahanmuuttopolitiikka muuttuisi? Onko EU-parlamentissa maahanmuuttokriittisiä ryhmiä, joiden kanssa Halla-aho voisi olla yhteistyössä? Italialaiset ehkä?

1) Parantaa Halliksen mahdollisuuksia tutkia ja tiedottaa maahanmuuttoasiasta

2) Näkyvyyttä ja painoarvoa eduskuntavaaleihin

3) Maahanmuuttokriittisiä ryhmiä ei europarlamentissa tule olemaan, jos maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita ei sinne äänestetä

4) On HIENOA, jos mielipiteensä voi ilmaista äänestämällä väärin (eli "Ajatelkaa minkä slaagin ne saa")
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

M.K.Korpela

JP Roos

(http://blogit.uusisuomi.fi/wp-content/rtm/avatar/80/135.png)

Quote from: JP RoosTäytyy tässä todeta Halla-ahon ehdokkuudesta EU-vaaleissa että ennustukseni koski Halla-ahon omaa halukkuutta lähteä ehdokkaaksi. En olisi uskonut että Soini antaa painostukselle periksi eikä päästä Halla-ahoa ehdokkaaksi, vaikka tämä toisi valtavasti lisää ääniä Persujen listoille, vieläpä sellaisilta, jotka tuskin muuten edes äänestäisivät.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Lemmy

Quote from: Jussi Halla-aho
Olet ymmärtänyt hieman väärin sen, miksi vaaleihin osallistutaan.

Vaalivalvojaishissha on helshkhatin hyvhät pirshkeet!!111
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lemmy

Quote from: Miniluv
4) On HIENOA, jos mielipiteensä voi ilmaista äänestämällä väärin (eli "Ajatelkaa minkä slaagin ne saa")

Yksi pääsyy miksi olen "plan B" -mies.  ;D

Sivusta seuraaja

QuoteTosiasia on, kuten Mikko Elliläkin sanoi, että Timo Soini ei oikeastaan ole kiinnostunut maahanmuuttokriittisyydestä, hänen lausumansa tästä ovat hiukan päälleliimatun makuisia.
Soinin sytyttää EU-vastaisuus, ei maahanmuuton rajoittaminen. Perussuomalalaisten nousun takana on kuitenkin nimenomaan maahanmuuttokriittisten kanavoituminen persuihin.

Kyllä Timo Soini on taatusti kiinnostunut maahanmuuttokriittisyydestä. Hän tuskin vain on kiinnostunut kommentoimaan sitä medialle ja on taatusti varovainen lausunnoissaan opittuaan oman läksynsä T. Halmeen tapauksessa. Jos hän lähtisi yksimielisesti meidän hommalaisten mukaan, hänet yksinkertaisesti tultaisiin teilaamaan kilpailijoiden ja median toimesta lopullisesti.

Soini on huomannut, ettei hänen tarvitse olla muuta mieltä kuin mitä on jo monesti sanonut; "Maahan saa tulla kun elää maan tavoilla". Tuskin tuosta voi kukaan olla eri mieltä. Perussuomalaiset kuitenkin ainoana uskalsivat äänestää uutta ulkomaalaislakia vastaan.

On selvää, että Soinin varsinaisesti sytyttää EU-vastaisuus. Sehän on ollut hänen missionsa jo 15 vuoden ajan.

Tämä maahanmuuttokriittisyys on tullut viimeisen muutaman vuoden aikana ja olen samaa mieltä siitä, että se on yksi olennainen syy Perussuomalaisten nousuun. Edelleenkään Soini ei ole dissannut Hommaa ja halla-aholaisia.

Tästäpä tulikin mieleeni A-studiossakin lainattu pätkä vieraskirjasta vaalien ajoilta:

QuoteMinusta olisi mukavaa, jos Soinin ja Perussuomalaisten haukkuminen lopetettaisiin edes täksi ja huomispäiväksi.

Ei muuten, mutta ihan yleisestä solidaarisuudesta. Kaikista puutteistaan huolimatta Persut ja Soini mahdollistavat sen, että olen ehdokkaana. Soinilla olisi ollut monta houkuttelevaa tilaisuutta "kieltää" ja "irtisanoutua", mutta hän ei ole sitä tehnyt.

http://www.halla-aho.com/scripta/guestbook/3512.html