News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jouko Piho KD:sta IPUun & jatkot

Started by Jouko Piho, 09.11.2010, 14:09:12

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Tänään, 9.11.2010, se sitten tapahtui.

Sain kenkää KD:sta.

Tarkemmin sanottuna sain ilmoituksen, että minut on poistettu Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaiden listalta, joka esitellään 19.11.2010 piirihallitukselle, joka päättää lopullisesti ja virallisesti KD:n Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaista.

Sain tietää asiasta KD:n Uudenmaan piirin toiminnanjohtaja Niklas Anderssonilta, jonka kanssa kävin aamupäivällä pitkän ja selventävän puhelinkeskustelun.

Koska en voi olla enää ehdokkaana eduskuntavaaleissa, koin minulle osoitetun epäluottamuksen sen verran suurena, että päätin saman tien erota koko KD-puolueesta.

Minulla olisi ollut vielä mahdollisuus lähettää selityskirje piirihallitukselle, mutta en kokenut sitä tarpeelliseksi. En usko, että voisin millään tavoin vakuuttaa enää piirihallitusta, joka on tullut siihen tulokseen, että kirjoitustyylini ja tapani ottaa kantaa ovat heidän mielestään liian räväköitä, jyrkkiä ja puolueelle kielteistä julkisuutta tuovia. On tullut kuulemma monenlaisia kyselyjä ja arvosteluja minun kirjoitusteni takia, ennen kaikkea 16.9.2010 Uudessa Suomessa julkaistun homokirjoitukseni johdosta.

Jokaisella ihmisellä on oma persoonallinen kirjoitustapansa. Minulla on välillä aika suorasukainen ja rohkea tyyli, lähes profeetallisen terävä tapa ilmaista asioita. Tuon myös esille sellaista aineistoa, josta harvemmin kukaan kirjoittaa mitään. Ihmiset, jotka eivät ole perehtyneet asioihin, pitävät minua sen takia hyvin äkkiä hulluna hörhönä ja epärealistisena sekopäänä.

En ole katkera KD:lle. Piirihallitus teki ratkaisun, joka on heidän mielestään parasta KD:lle puolueena. Minä pidän ihmiset ja asiat erillään. Kun sain kenkää Kokoomuksesta syyskuussa 2009, olen senkin jälkeen keskustellut kokoomuslaisten kanssa ystävällisesti ja käynyt tervehtimässä Kokoomuksen väkeä vaaliteltalla.

Tämä puolueessa epäsuosioon joutuminen alkaa siis olla minulle jo jonkinlaista rutiinia. Kaikella on aikansa, sanoi pässikin, kun päätä leikattiin.

Miten tästä eteenpäin?

En tiedä.

Asia on Korkeammassa kädessä.

Jouko Piho
Poliittisesti koditon

pallopaa

Quote from: Piho on 09.11.2010, 14:09:12

Tänään, 9.11.2010, se sitten tapahtui.

Sain kenkää KD:sta.

Tarkemmin sanottuna sain ilmoituksen, että minut on poistettu Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaiden listalta, joka esitellään 19.11.2010 piirihallitukselle, joka päättää lopullisesti ja virallisesti KD:n Uudenmaan piirin kansanedustajaehdokkaista.

Sain tietää asiasta KD:n Uudenmaan piirin toiminnanjohtaja Niklas Anderssonilta, jonka kanssa kävin aamupäivällä pitkän ja selventävän puhelinkeskustelun.

Koska en voi olla enää ehdokkaana eduskuntavaaleissa, koin minulle osoitetun epäluottamuksen sen verran suurena, että päätin saman tien erota koko KD-puolueesta.

Minulla olisi ollut vielä mahdollisuus lähettää selityskirje piirihallitukselle, mutta en kokenut sitä tarpeelliseksi. En usko, että voisin millään tavoin vakuuttaa enää piirihallitusta, joka on tullut siihen tulokseen, että kirjoitustyylini ja tapani ottaa kantaa ovat heidän mielestään liian räväköitä, jyrkkiä ja puolueelle kielteistä julkisuutta tuovia. On tullut kuulemma monenlaisia kyselyjä ja arvosteluja minun kirjoitusteni takia, ennen kaikkea 16.9.2010 Uudessa Suomessa julkaistun homokirjoitukseni johdosta.

Jokaisella ihmisellä on oma persoonallinen kirjoitustapansa. Minulla on välillä aika suorasukainen ja rohkea tyyli, lähes profeetallisen terävä tapa ilmaista asioita. Tuon myös esille sellaista aineistoa, josta harvemmin kukaan kirjoittaa mitään. Ihmiset, jotka eivät ole perehtyneet asioihin, pitävät minua sen takia hyvin äkkiä hulluna hörhönä ja epärealistisena sekopäänä.

En ole katkera KD:lle. Piirihallitus teki ratkaisun, joka on heidän mielestään parasta KD:lle puolueena. Minä pidän ihmiset ja asiat erillään. Kun sain kenkää Kokoomuksesta syyskuussa 2009, olen senkin jälkeen keskustellut kokoomuslaisten kanssa ystävällisesti ja käynyt tervehtimässä Kokoomuksen väkeä vaaliteltalla.

Tämä puolueessa epäsuosioon joutuminen alkaa siis olla minulle jo jonkinlaista rutiinia. Kaikella on aikansa, sanoi pässikin, kun päätä leikattiin.

Miten tästä eteenpäin?

En tiedä.

Jouko Piho
Poliittisesti koditon

Kyseessä on varmasti Uusi maailmanjärjestys, joka on hoitanut pudottamisesi listalta.

http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/49143-miksi-ja-keiden-tahdosta-maailmassa-on-homomyonteinen-buumi
Kaikkien maiden konservatiivit, liittykää yhteen!

tosipaha

lähes profeetallisen terävä tapa ilmaista asioita.

Quotepitävät minua sen takia hyvin äkkiä hulluna hörhönä ja epärealistisena sekopäänä.

Veikkaisin kuitenkin ettei tässä ole ongelmana ollut se miten asiat sanot, vaan se mitä sanot.

Taikakaulin

Aika outo veto KD:ltä poistaa sinut listalta. Miksei saman tien Räsästä potkita puheenjohtajan paikalta? Samanlaisia kannanottoja hänelläkin. KD:n arvostus laski kyllä nyt taas hiukan.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

tosipaha

Quote from: Taikakaulin on 09.11.2010, 14:15:26
Aika outo veto KD:ltä poistaa sinut listalta. Miksei saman tien Räsästä potkita puheenjohtajan paikalta? Samanlaisia kannanottoja hänelläkin.

Milloin Räsänen on puhunut NWO:sta, illuminatista tai noituudesta?

Taikakaulin

Quote from: tosipaha on 09.11.2010, 14:17:39
Quote from: Taikakaulin on 09.11.2010, 14:15:26
Aika outo veto KD:ltä poistaa sinut listalta. Miksei saman tien Räsästä potkita puheenjohtajan paikalta? Samanlaisia kannanottoja hänelläkin.

Milloin Räsänen on puhunut NWO:sta, illuminatista tai noituudesta?

Never. Tarkoitan lähinnä homopuheita noin niinkuin yleisesti ottaen.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

jmm

Quote from: Piho on 09.11.2010, 14:09:12On tullut kuulemma monenlaisia kyselyjä ja arvosteluja minun kirjoitusteni takia, ennen kaikkea 16.9.2010 Uudessa Suomessa julkaistun homokirjoitukseni johdosta.

Ihmettelen että KD antoi sinun olla näinkin pitkään ehdokkaana. Esimerkiksi tämä sinun sinun kommenttisi on lyhyesti sanoen mykistävä.

QuoteTällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteivätkö homot ja homopariskunnat voi olla ihania ihmisiä. Totta kai he voivat olla sitä. Mutta ei se todista mitään. Yhtä hyvin psykopaatit, pedofiilit ja massamurhaajat voivat olla erittäin mukavia ja ihania ihmisiä, kun heitä tapaa satunnaisesti kahvikupposen äärellä. Mutta ei se todista mitään, varsinkaan heidän salassa tekemiensä rikosten puolesta.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Mika.H

ohoh. vai homopuheet olivat liikaa.

on toi politiikka kummallista nöyristelyä ja pyllistelyä sinne sun tänne.

kok ja kd nähty... jaahas, mitäs niitä oikeistopuolueita olikaan noiden jälkeen...

zemppiä kuitenkin
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

IDA

Quote from: Julmuri on 09.11.2010, 14:22:53
Todella itsenäiset ajattelijat ovat yleensä hankalassa asemassa puolueessa kuin puolueessa.

:)

Totta. Ei kannata ehdokkaaksi pyrkiäkään, jos on esimerkiksi vilpittömästi sitä mieltä, että kontemplatiivinen luostari on maalle tärkeämpi kuin päätös autoverosta ;)

Mika.H

Quote from: pallopaa on 09.11.2010, 14:14:11

Kyseessä on varmasti Uusi maailmanjärjestys, joka on hoitanut pudottamisesi listalta.

http://joukopiho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/49143-miksi-ja-keiden-tahdosta-maailmassa-on-homomyonteinen-buumi

no kieltämättä aika kovaa kommentointia.

16.10.2010 19:57 Jouko Piho

j l suvituuli kysyi: "Olenko oikeassa, että teidän mielestänne edelleenkin/aina homous ON SAIRAUS ja sen edelleen TULISI OLLA RIKOS?"

Kyllä.
Olen sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on joko sairaus tai rikos.
Tarkemmin sanottuna homoseksuaalisuus on julkeaa syntiä Jumalan luomisjärjestystä vastaan.

Tämän synnin takana on itse Saatana, joka haluaa kaikessa vääristää Jumalan suorat tiet kieroiksi ja vääriksi. Eli kun Jumala sanoo, että mies yhtyköön naiseen ja saakoon lapsia, niin Saatana sanoo, että mies yhtyköön mieheen ja olkoon saamatta lapsia, mutta vaatikoon kuitenkin adoptioikeutta tasa-arvon nimissä. Mikä on täyttä hevonpaskaa. Homot eivät ole koskaan tasa-arvoisia heteroiden kanssa, koska he eivät voi synnyttää seuraavaa sukupolvea. Homojen täysvallassa maailma loppuisi sukupuuttoon piankin.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Ant.

Uusi Suomi kirjoitti todennäköisestä epäluottamuksen syystä aikaisemmin: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/103991-homopurkaus-kauhistuttaa-%E2%80%93-saako-poliitikko-potkut

Vähän luulen, ettei Pihon mielipiteillä kelpaa yhdenkään puolueen eduskuntavaaliehdokkaaksi Suomessa. Homouden pitäminen sairautena ja rikollisuutena menee vielä jyrkkien mielipiteiden sarjaan, ja ehkä joku marginaalipuolue voisi hyväksyä tällaisten mielipiteiden esittäjän ehdokkaakseen. Puheet saatanan johtamasta salaisesta maailmanhallituksesta menevätkin sitten ufoiluiksi.

Homma is the new black.

AaJii

Voihan se tosiaan olla joka paikkaan lonkeronsa ujuttanut Illuminaatti. Itse uskon kuitenkin, että tämä on itse Kaikkivaltiaan tapa kertoa mitä mieltä Hän on Joukon kirjoituksista.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

pallopaa

Quote from: AaJii on 09.11.2010, 14:47:09

Voihan se tosiaan olla joka paikkaan lonkeronsa ujuttanut Illuminaatti. Itse uskon kuitenkin, että tämä on itse Kaikkivaltiaan tapa kertoa mitä mieltä Hän on Joukon kirjoituksista.

Tämäkin on mahdollista. Jos oletetaan kristinuskon Jumalan olevan olemassa, on ainakin minun hyvin vaikea kuvitella tämän Jumalan poikaa Jeesusta tuomitsemassa homoja Pihon tyyliin.

Topelius

Quote from: Ant. on 09.11.2010, 14:44:45
Vähän luulen, ettei Pihon mielipiteillä kelpaa yhdenkään puolueen eduskuntavaaliehdokkaaksi Suomessa. Homouden pitäminen sairautena ja rikollisuutena menee vielä jyrkkien mielipiteiden sarjaan, ja ehkä joku marginaalipuolue voisi hyväksyä tällaisten mielipiteiden esittäjän ehdokkaakseen. Puheet saatanan johtamasta salaisesta maailmanhallituksesta menevätkin sitten ufoiluiksi.

Avot. Tällä kertaa KD toimi kyllä erittäin fiksusti. Harvoja tilanteita, joissa voin ilmaista olevani Kristillisdemokraattisen puolueen kanssa täysin samaa mieltä.

Aapo

Quote from: Topelius on 09.11.2010, 14:58:31
Avot. Tällä kertaa KD toimi kyllä erittäin fiksusti. Harvoja tilanteita, joissa voin ilmaista olevani Kristillisdemokraattisen puolueen kanssa täysin samaa mieltä.

Komppaan. Itse asiassa olen jo tovin odottanut tätä KD:n ratkaisua.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Turkulaine

Toivottavasti uusi poliittinen koti ei löydy läheltäkään niitä kahta puoluetta, joita itse kuvittelisin voivani äänestää.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

TeemuT

KD:n arvostus nousi juuri hieman. Ymmärrän kyllä homouden pitämisen jonkunlaisena sairautena mutta rikollista siitä ei kyllä saa millään.

Totuus EPT

Tätä tulevaa? uutta maailmanjärjestystä on arvioitu monella tapaa, milloin kristillinen antikristus on kaiken takana, milloin toisen uskonnon antikristus on kaiken takana. Pihon tekstissä Homomyönteisyydestä, takana oli muu kuin uskonto tosin monivivahteisesti sanottuna.

Näistä asioista voidaan keskustella, mutta se ei voi olla syy erottamiselle. Onkohan Räsäseltä kysytty asian suhteen mitään.
Mitä homojen vihkimiseen tulee niin se olkoon sallittua Homoille siviilivihkimisenä, mutta ei kirkollisena vihkimisenä.

Kirkon myönteisyyden "erilaisten asioiden suhtautumisena" muslimit varmaan näkevät halveksittavana piirteenä, kirkon pitää sallia mitä vain mitä enemmistö vaatii, vaikka Raamatussa on asia erilailla sanottu.   
Missä ******i siellä ongelma.

Jouko Piho

Minä käytin sanaa rikos siinä mielessä, että homous on rikos Jumalan luomisjärjestystä vastaan.
Olen tuonut tämän esille monta kertaa esim. Uudessa Suomessa.
Homous ei ole rikos Suomen lainsäädännön mukaan, mutta 77 maassa homous on rikos. Lisäksi homous on rikos Jumalan ilmoitettua tahtoa vastaan. Käytän tällöin sanaa rikos merkityksessä synti ja rikkomus.
Sanaa synti käytti myös Päivi Räsänen.
Miksi Päivi Räsäselle ei anneta kenkää?

Jouko Piho

Faidros.

Kun Astrid ei kerran vastaa telefooniin, niin Jouko päätti kirjoittaa tänne. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

punikkikeisari

Miten tästä eteenpäin?

En tiedä.

Oikea asenne. Tsemppiä!  :)
In koala we trust.

IDA

Quote from: Piho on 09.11.2010, 15:47:28
Käytän tällöin sanaa rikos merkityksessä synti ja rikkomus.

Jouko Piho

Nykymaailmassa ei enää ymmärretä uskonnollista kieltä, vaan sana rikos viittaa kontekstista riippumatta siihen, että siitä pitäisi antaa maallinen rangaistus. Siksi tuohdutaan.

Pakko kyllä sanoa, että en itsekään oikein ymmärrä ns. vapaiden suuntien kielenkäyttöä. Olen kuitenkin aika vakuuttunut siitä, että ne eivät sanomisistaan huolimatta ole päihin lyömässä.

Frank Grimes

Quote from: pallopaa

Tämäkin on mahdollista. Jos oletetaan kristinuskon Jumalan olevan olemassa, on ainakin minun hyvin vaikea kuvitella tämän Jumalan poikaa Jeesusta tuomitsemassa homoja Pihon tyyliin.

Ei Piho[kaan] ole tuominnut homoja, vaan homoseksuaalisuuden harjoittamisen.

9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
10 eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
(1 Kor. 6)

Faidros.

Lisäksi homous on rikos Jumalan ilmoitettua tahtoa vastaan.

Jouko, olet pienen kristityn lahkon(ev.lut) jäsen ja sielläkin mielipiteinesi vähemmistössä. Kannattaisi lisätä noihin kommentteihisi esim. "minun mielestäni".

Mutta kaikenkaikkiaan, uskontoa ja yhteistä päätöksentekoa ei pitäisi koskaan sekoittaa keskenään.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

TeemuT

Minä käytin sanaa rikos siinä mielessä, että homous on rikos Jumalan luomisjärjestystä vastaan.
Olen tuonut tämän esille monta kertaa esim. Uudessa Suomessa.
Homous ei ole rikos Suomen lainsäädännön mukaan, mutta 77 maassa homous on rikos. Lisäksi homous on rikos Jumalan ilmoitettua tahtoa vastaan. Käytän tällöin sanaa rikos merkityksessä synti ja rikkomus.

Jouko Piho

Tämä nyt menee hieman uskontokeskusteluksi, mutta hei se kirja on aika nuori verrattuna maailmankaikkeuden ikään. Pari tuhatta vuotta vs. miljardeja vuosia.

Olisit varmasti onnellisempi siellä paimentolaiskulttuurissa, jota me täällä Hommassa vastustamme.

Tank U

Omia mielipiteitään ei saa tuoda esille ainakaan julkisesti. Se on ihan kauheeta. :facepalm:

Yllätyin KD:n "suvaitsemattomuudesta" ja "mielipiteiden" rajoittamisesta. :flowerhat:

Oikeasti suurin osa KD:n poliitikoista "häpeää" tai ei "uskalla" olla näkyvästi "uskovainen ihminen", vaan ovat sellaisia ikäänkuin "salaa". :'(

Kun Päivi Räsänen "täräytti" homokeskustelussa omat arvonsa esiin, niin johan kansa kohisten, joko liittyi KD:n jäseneksi ja erosi Ev.lut kirkosta tai sitten vain erosi kirkosta, mutta hyvin suuri osa arvosti Päivin "suoraselkäistä" asennetta ja puhetta arvoistaan johon uskoo.  8)

Nyt KD osoittaa todella mistä sen "arvot" todellisuudessa ovat kotoisin. Onneksi näin, ennen vaaleja, että ihmiset osavaat valita "oikein" ja "oikean puolueen" 8)

Minusta oli typerä veto KD:ltä tiputtaa Jouko Piho ehdokaslistalta.

Joukolle sanoisin, että ehkä rukousvastaus "tuotiin" sinulle selvästi esiin, juuri niinkuin pyysitkin. :o Kannattaa miettiä sitä.

Siunausta Jouko sinulle.
Inter Arma Silent Leges

Jaska Pankkaaja

Jouko Pihon linja on varmasti ja joka tapauksessa paljon lähempänä esimerkiksi Vapauspuolueen kuin Perussuomalaisten useinkin saatanallisen ateistista linjaa, joten jospa sieltä se uusi koti löytyisi..?

Muutosvoimien kippari taas vaikuttaa habitukseltaan paremminkin niiden taivaallisten sotajoukkojen vastapuolen mieheltä  :) :D ;D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Tank U

TeemuT kirjottaa:
"Olisit varmasti onnellisempi siellä paimentolaiskulttuurissa, jota me täällä Hommassa vastustamme."

Kannattaisi pikkasen miettiä mitä kirjoitat. Jos näin on niin, voipi olla että muutos 2011 ja Perussuomalaiset menettävät monia, monia äänestäjiä pelkästään tuon kommenttisi vuoksi.  

Minä ainakin henkilökohtaisesti vastustan sinun kommenttiasi ja vahvasti. Otan myös selvää "agendastasi" Kristinuskoa vastaan, jos sellaista edes on olemassa muuta kuin pienessä päässäsi. :facepalm:
Inter Arma Silent Leges

pallopaa

Quote from: Jaska Pankkaaja on 09.11.2010, 16:10:58
Jouko Pihon linja on varmasti ja joka tapauksessa paljon lähempänä esimerkiksi Vapauspuolueen kuin Perussuomalaisten useinkin saatanallisen ateistista linjaa, joten jospa sieltä se uusi koti löytyisi..?

Eikös perussuomalaiset nimenomaan ole kristillinen puolue?

Espoon perussuomalaisten sivuilta:

"Perussuomalaiset on kansallismielinen ja EU-kriittinen puolue, joka tukeutuu kristillis-sosiaaliseen arvopohjaan."