News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ripittäytymisketju: Olen äänestänyt Virheitä mutta lupaan etten enään...

Started by Ulkopuolinen, 04.10.2010, 13:50:14

Previous topic - Next topic

menninkäinen

Olen äänestänyt melkein aina vihreitä ympäristö-arvojen tähden, lepsu maahanmuutto asenne on muuttanut minun kannan vihreisiin. Parina vuotena ääneni on mennytkin persuille.

Mika.H

Quote from: IDA on 05.10.2010, 01:11:44
Quote from: gloaming on 05.10.2010, 01:02:03
Sitä ennen tosin ehdin äänestää Tarja Halosta presidentiksi, mikä myös lisättäköön syntilistalleni.

Sama. Tämä hävettää vahvasti. Tosin puolustaudun sillä, että kyseessä oli lähinnä sattuma. Satuin kuulemaan vahingossa ohimennen Esa Saarisen puhuvan Esko Ahon puolesta ja ajattelin, että pitää toki äänestää vastaan.

Minä en ole keksinyt koskaan tekosyitä miksi Tavjaa olisin äänestänyt. En oikeastaan vastenmielisempää poliitikkoa keksi... no ehkä asteroidi vie vielä voiton, mutta tuossa valintatilanteessa olisin nostanut kytkintä jo koko maasta...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Lauttasaaren Emiiri

Kerran olen kepulaista äänestänyt  :facepalm:

Muuten poikkeuksetta nättiä kokoomusnaista ennen kuin siirryin "ei-niin-nättiin" perussuomalaiseen, joka myös mestarina täällä on tunnettu.
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö

Tuomas2

Quote from: Mika.H on 05.10.2010, 10:39:06
Minä en ole keksinyt koskaan tekosyitä miksi Tavjaa olisin äänestänyt. En oikeastaan vastenmielisempää poliitikkoa keksi... no ehkä asteroidi vie vielä voiton, mutta tuossa valintatilanteessa olisin nostanut kytkintä jo koko maasta...

Tarja vs. Aho oli ainut tilanne jolloin minun ääneni meni Keskustalle. Ahtisaari sai joskus minun ääneni joka on ainut hairahdus SDP:n suuntaan, mutta vastassa olikin Väyrynen/Uosukainen duo. Muuten menivät äänet aina Kokoomukselle viimeisiä kolmia vaaleja lukuunottamatta jolloin joku random Persu on saanut yllätysäänen.

Bragina voin laittaa että onnistuin käännyttämään yhden Vihreitä viimeiset 16v. äänestäneen ja siihen riitti vain Reinon mainio Rohkeutta On kilpailu.

kiukiu

Kun tätä synnin tunnustajien ripitystä tässä seurailee, panee se hieman IS:n arviot kyseenalaisiksi:"Vihreiden ei tarvitse sommitella näin koukeroisia ja luultavasti tehottomia pelikuvioita siitä yksinkertaisesta syystä, että äänestäjäliikenne heidän ja perussuomalaisten välillä on olematonta. Vihreiden potentaalinen kannattaja joko äänestää vihreitä tai nukkuu, mutta ei hevin tartu Timo Soinin pyydykseen."

Axl

Quote from: kiukiu on 05.10.2010, 12:04:14
Kun tätä synnin tunnustajien ripitystä tässä seurailee, panee se hieman IS:n arviot kyseenalaisiksi:"Vihreiden ei tarvitse sommitella näin koukeroisia ja luultavasti tehottomia pelikuvioita siitä yksinkertaisesta syystä, että äänestäjäliikenne heidän ja perussuomalaisten välillä on olematonta. Vihreiden potentaalinen kannattaja joko äänestää vihreitä tai nukkuu, mutta ei hevin tartu Timo Soinin pyydykseen."

No niin tekee, mutta IS laulaakin sitä mantraa mitä sen käsketään laulaa. Eikä nyt tarvitse hirveästi arpoa asiaa, se nähdään sitten vaaleissa mikä on totuus, mutta kyllä vihreiltä ääniä lähtee.

punikkikeisari

Olen äänestänyt pääsääntöisesti Vihreitä vuosituhannen vaihteesta alkaen, vaikka muutaman kerran äänestin Vasemmistoliittoa. Kerran äänestin Tarjaa presidentiksi. Viime keväänä äänestin protestiluontoisesti Sampo Terhoa.

Tulevasta ei tiedä. Joskus sitä ajattelee äänestävänsä Muutosta, toisinaan mieli palaa vanhoihin puoluesuosikkeihin kuin koira oksennukselleen. Epäilisin, että myös nuivistumisesta voi toipua. Päivä kerrallaan eteenpäin - tänään en äänestä Vihreitä, huomisesta ei tiedä.
In koala we trust.

M.K.Korpela

Quote from: kiukiu on 05.10.2010, 12:04:14

En olisi niin varma tuosta arviosta kokonaisuutena, koska "vihreät" on terminä yhtä ylimalkainen kuin termi "euraasialaiset."

Olen esimerkiksi tukenut Eero Paloheimon ajatuksia siitä, kuinka kehitysapu on ehdollistettava ankariin syntyvyyden säännöstelytavoitteisiin. Tämä onkin 60-70 -lukujen vihreiden agendaa, ja minulla ei todellakaan ole mitään tätä vastaan. Paloheimo kuvasi 90-luvulla vihreää liikettä seuraavasti: tärkeintä on täsmälleen oikea teoria kuin melkein oikea käytäntö. Tällä Paloheimo minun käsittääkseni tarkoitti kaikkia täysin epäoleellisia suuntauksia vihreiden keskuudessa aina monikulttuurista seksuaali- ja huumevähemmistöihin - Vihreästä Liitosta muodostui erilaisuuskonsulttien leikkikenttä sen sijaan, että olisi keskitytty täysin ratkaiseviin väestökysymyksiin.*

Puhtaan periaatteellisella tasolla siis vanhan liiton  ;D Vihreällä Liitolla oli todellakin joitakin täysin rationaalisia ja kannatettavia näkökantoja, mutta selvää on että erilaisuuskonsulttien otettua vallan puolue on susi.

*Huom: laitan rajauksen noihin Paloheimon kantoihin siinä mielessä, että en voi tietenkään tietää miehen aivoituksia, mutta noin minä ne 90-luvulla käsitin. Joka tapauksessa saattaa olla,  että entisiä Paloheimon kannattajia on nuivaantunut, jolloin tuo äänestäjäliikenne on jo tapahtunut.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

_w_

Olin pitkään mukana SPR:n toiminnassa. Ilmaiseksi tein töitä. Kyllä hävettää ja harmittaa.

Kalle

+ 1 entinen vihreiden äänestäjä.

Vihreissä miellytti toisaalta vanhalle vallalle vaihtoehtoinen ja toisaalta ympäristöystävällinen imago. Imago, joka kummankin asia osalta siis myöhemmin osoittautui valheelliseksi.

Toisaalta myös ruohonjuuritasolla olin tavannut ihan päteviä ns. järkivihreitä ja Osmo Soininvaaraa pidän edelleen merkittävänä ajattelijana työ- ja hyvinvointikysymyksissä sekä muutenkin kunnioitettavana poliitikkona.

Valitettavasti vain nuo järkitoimijat ovat tulleet syrjäytetyksi vihreiden johdosta aika tehokkaasti. Ja osa niistäkin, jotka ennen tuntuivat ihan tolkullisilta, tuntuu hylänneen terveen järjen käytön, kun vihreät on yhä enemmän ryhtynyt kalastelemaan hörhöjen ääniä ja siirtynyt kaiken kivan ja söpön ja helpon puolueeksi.

IDA

Quote from: Ulkopuolinen on 05.10.2010, 12:48:46
Esim. Mertonin imperatiivit universalismi, kommunismi, puolueettomuus, riippumattomuus ja järjestelmällinen epäily jäävät insinöörititeissä lähes osattomiksi ihan samalla tavalla kuin vaikka naistutkimuksen parissa. (Ja toivottavasti kukaan teknisen koulutuksen tyhmentämä ei koita vastaväittää tähän kohtaan sellaisin argumentein, joissa Mertonin imperatiivien tarkoittama kommunismi ja marxilaisen talouspoliittisen ajattelun tarkoittama kommunismi sekoitetaan toisiinsa. Se olisi jo aivan liian järeä implisiittinen vahvistus väitteilleni.)

Ei vastaväitä, mutta insinööritieteiden ei tarvitse välittää noista, koska se ratkoo partikulaarisia ongelmia. Ei Sonyn Walkmannien tarvitse pelata Venuksessa, koska Venuksessa ei voi kävellä ;)

Juho Eerola

Ennen äänestin pääsääntöisesti Kokoomusta. Isäni oli puolueen kaupunginvaltuutettu, isän serkku entinen kansanedustaja ja vaarikin oli ollut Kymin kunnanvaltuutettuna muinoin. Pari kertaa tuli humanismin puuskia nuorena miehenä ja näin ollen äänestin kahteen otteeseen vihreää naista. Häilyin Kokoomuksen ja Vihreiden välimaastossa ja molemmat jopa vikittelivät minua riveihinsä kuntavaaleissa. Kokoomuksessa kuitenkin arveluttivat näkemykset Natosta ja EU.sta. Vihreät puolestaan tökkivät asepalvelukseen liittyvillä kannaotoillaan ja "huumemyönteisyydellään" jo tuolloin about 10 vuotta sitten.

Onneksi ajauduin töihin pakolaiskeskukseen ja sitä kautta tulkkikeskukseen. Silmät alkoivat aueta siinä 2000 luvun kuluessa ja jo vuoden 2004 kuntavaaleissa meinasin Freddy van Wonterghemia äänestää, mutta vielä meni silloin Kokoomukselle. Soinin presidentinvaalikampanjan aikana opin mikä on oma poliittinen kotini.

Ps. Vuoden 1994 presidentinvaalien toisella kierroksella äänestin jostain syystä RKP:tä.

M.K.Korpela

Quote from: Ulkopuolinen on 05.10.2010, 12:48:46Tohon pari vastaväitettä:

Ja sitten vastaväitteen vastaväite:

1. Rinnastaa insinööritieteet ja luonnontieteet menee hiukan pieleen. Insinööri ei ole fyysikko, mikä on nähtävissä esimerkiksi siinä, kuinka insinööri suunnittelee innoissaan biopolttoaineisiin perustuvia moottoreita, vaikka nämä ovat fysikaalisesti täyttä hömppää. Tuottaa 3 barrelia öljyekvivalenttia etanolia vaatii 2 barrelia tuotannon syöttöenergiaa, joten kun kaikki siirtohävöt ja vastaavat häviöt otetaan huomioon koko systeemi on lämpökuoleman partaalla. Ymmärrettävää fyysikolle muttei välttämättä insinöörille.

2. Teekkarit ovat heikkolahjaisia - puhut tässäkin käsittääkseni vähän asian vierestä. Onhan niin, että jokin differentiaalilaskenta voi olla teknisesti vaikeaa ja sen hallitseva henkilö on tietyllä konemaisella tavallaan lahjakas ilman että olisi erityisen älykäs sellaisenaan.

3. Insinööritieteiden kehittymättömyys - mielestäni edelleen väärä kategoria ja viittaan edelleen siihen eroon joka on olemassa fyysikon ja insinöörin välillä. Voi olla että insinööritieteet ovat puisia (puusilmäisiä), mutta väittää sama fysiikan tiedekunnista olisi aika vahvasti sanottu.

Tohtoritehtailusta minulla ei ole tietoa. Tiedän vain että tohtoriksi väittelevien määrä on noussut, joten kuulostaisi järkeenkäyvältä että määrän kasvaessa laatua ei ole kyetty pitämään entisellä tasolla.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Obb

Täytyy myöntää että virheitä on äänestäessä joskus tullut, mutta suurin osa niistä on vielä korjattavissa.
Mutta ne jotka äänestivät EU:lle kyllä ovat tehneet peruuttamattoman virheen. Ei itsemurhaakaan voi perua.

Ernst

Kukaan ei ole vielä kertonut olevansa vanha natsi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Sibis

Yöunet ovat menneet.

Elisabet Rehniä tuli äänestettyä pressaksi :facepalm:
Vihreätä meinasin kerran äänestää :o
Kokoomusta äänestin yleensä >:(

Nyt helpottaa tämä ripitys eikä edes maksanut mitään ;D
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

EL SID

Oli vähällä etten äänestänyt 1991. Olin saanut äänioikeuden pari vuotta aikaisemmin, ja tuttu kaveri ehdokkaana. Viime hetkillä löytyi parempi ehdokas.

Sibis

Quote from: Obb on 05.10.2010, 13:21:41
Täytyy myöntää että virheitä on äänestäessä joskus tullut, mutta suurin osa niistä on vielä korjattavissa.
Mutta ne jotka äänestivät EU:lle kyllä ovat tehneet peruuttamattoman virheen. Ei itsemurhaakaan voi perua.
Täytyy myöntää mutta seliselinä;
- olin itse import alalla ja kymmenien samojen turhien tuontipapereiden pyöritys 24/7/365 kyrsi pahasti.
- tuntui hyvältä kun tuontitullit putosivat tai hävisivät totaalisti.

Nyt sitten teollisuus karkaa halpamaihin ja halpaduunari maassamme tekee rakennus- ja remppahommat.

Anteeksi!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Varsinaissuomalainen

Quote from: CaptainNuiva on 04.10.2010, 19:53:28
Quote from: Varsinaissuomalainen on 04.10.2010, 16:41:52
Olen 80-luvun alusta ollut Kokoomuksen kannattaja.

90-luvun alkupuoliskolla sorruin kerran antamaan ääneni vihreälle turkulaisblondille upean yhdessä vietetyn yön jälkeen. Palasin sen jälkeen "ruotuun" siihen asti, kunnes Kokoomus unohti, missä maassa ollaan ja minkä maan tapoja ja lakeja kunnioitetaan. PerSut on sittemmin ollut ainoa puolue, joka ainakin ilmoitti ajavansa niitä asioita, jotka minullekin ovat arvokkaita.

Kas,kolleega :P
Minäkin retkahdin aikoinani teini-iässä taistolaiseen tyttöön kuullessani luonnon kutsuvan tikanpoikaa puuhun.
Katsellessani tytön munkKuunnellessani tytön puheita ajattelin että taistolaisuus voisi olla ihan tutkittava juttu mutta lumous haitui melkoisen nopeasti kohdattuani...hmmm...laillani poliittisesti ajattelevan tyttösen.

Nyttemmin tämmöiseen lumoukseen sortumista ei pääse enää onneksi tapahtumaan...Paitsi ehken silloin jos vaikka tämä "Muslimielämää" ohjelman Kirsikka jostain syystä lähestyisi persoonaani ja haluaisi keskustella punavihrän aatteen ja kettutyttöaktivismin hyvistä puolista.
Mutta ei muuten.

Täytyy vielä tunnustaa sortuneeni uudestaan lumoukseen "kokoomuksen rattopojan" kanssa erimielisyyksiin ajautuneen, nyttemmin "sopeutumiseläkkeellä olevan "ruiskukan" johdattamana.
(alkoholilla tosin oli silloin jonkin verran osuutta asiassa) ja "käännytystähän" ei enää silloin tarvittu.

KTM

Muistelen että olisin kerran äänestänyt vihreää tämän 20 vuoden aikana, tosin siitä lienee jo 15 vuotta joten silloin ei tullut hirveää vahinkoa.

Muutenkaan en ole eläissäni onnistunut kertaakaan äänestämään valituksi tullutta henkilöä eduskunta-, presidentin- tai EU-vaaleissa. Viime kunnallisvaaleissa tuli historiaa sillä se oli eka kerta kun kunnallisvaaleissa äänestämäni henkilö pääsi valtuustoon (Harri Leppälä, PS).

Ainut toinen kerta kun olen äänestyksessä "voittanut" oli kun äänestin EU:n puolesta, aika noloa, en tekisi samaa virhettä tänään. Ja toinen häpeän aihe on että äänestin Elisabeth Rehniä presidentiksi.

Mutta joka tapauksessa yli 20 vuotta olen äänestänyt joka vaaleissa ja vain yhden kerran äänestämäni henkilö on tullut valituksi, se on aika hyvä saldo se.

Kyllä äänestämällä tosiaan voi vaikuttaa :)

M.K.Korpela

Quote from: KTM on 05.10.2010, 15:25:46
Ainut toinen kerta kun olen äänestyksessä "voittanut" oli kun äänestin EU:n puolesta, aika noloa, en tekisi samaa virhettä tänään. Ja toinen häpeän aihe on että äänestin Elisabeth Rehniä presidentiksi.

Olin EU-äänestyksen aikana Hollannissa työkomennuksella. Luultiin että suurlähetystössä voi äänestää tosta noin vaan, mutta ei se niin mennytkään. Jäi siis äänestämättä.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Elisa

Quote from: M.K.Korpela on 05.10.2010, 15:38:09
Olin EU-äänestyksen aikana Hollannissa työkomennuksella. Luultiin että suurlähetystössä voi äänestää tosta noin vaan, mutta ei se niin mennytkään. Jäi siis äänestämättä.

Mikäs siinä oli ongelma?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

M.K.Korpela

Quote from: Elisa on 05.10.2010, 16:43:52
Mikäs siinä oli ongelma?

En tiedä, mutta joka tapauksessa soitto Suomen suurlähetystöön osoitti että ei se niin vain käy. En muista tarkaan mikä mätti, mutta jotenkin se liittyi siihen että ei oltu kirjoilla Alankomaissa - eipä niin, kuka kirjoilla Tampereella, kuka Oulussa ja sitä rataa.

Joka tapauksessa meille ilmoitettiin että se ei käy. Saattoi tosin olla se olisi käynyt ajan kanssa, mutta me otettiin yhteyttä pari päivää ennen äänestystä. Tjmp.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

huoltaja

Kunnallisvaaleissa joskus 90-luvun loppupuolella opiskeluaikoina tuli äänestettyä vihreää. En nyt muista olisiko jopa ainoa kerta missään vaaleissa (pl. viimeisimmät kuntavaalit ja persuehdokas), kun on mennyt äänestämäni henkilö läpi vai jäikö varasijalle... Enää ei ole pelkoa, että virheet ääneni saisivat missään. Pahimmassa hätätilanteessa voi jättää jopa tyhjän lapun. Toivottavasti sellaista ei tule.

Olen kertaalleen joutunut äänestämään myös rkp:tä, mikä johtui vain ja ainoastaan siitä, että demaria en ole äänestänyt, en äänestä, enkä tule äänestämään. Noh, tiedä sitten. Ehkä on parempi ettei Ellusta tullut pressaa.

Keskustaakin olen joskus äänestänyt, mikä taas johtui siitä etten ollut silloin lainkaan "verkon pimeällä puolella" saati valveutunut poliittisessa mielessä.

Andy

Pariin otteeseen olen kunnallisvaaleissa äänestänyt vihreitä. Sehän ei jonkun säikeen mukaan ollut ihan niin paha synti kuin vihreiden äänestäminen valtakunnallisissa :) Harkitsin joskus mustimpina hetkinä myös vihreiden jäsenyyttä, mutta J.Kasvin blogin ja miehen mietteiden alamäkeä seurattuani alkoi näyttää vahvasti siltä, ettei vihreät sittenkään ole oikea paikka aloittaa poliittista elämää.

xoxox

En ole ikinä äänestänyt Hirveitä – De Gräsliga!

Juho Eerola

Ensimmäiset vaalit tosiaan, joissa sain äänestää, olivat presidentinvaalit 1994. Äänestin siirtomaa-aikaisten nimien vastustajana sittemmin kunnostautunutta Veltto Virtasta. Toisella kierroksella meni ääni Elisabeth Rehnille, mutta se oli silloin lähinnä "kahdesta pahasta pienempi" -tyyppinen valinta. Myöhemmin opin tunnustamaan Ahtisaaren ansiot pienten kansojen itsenäisyyden puolustajana ympäri maailman, vaikka en kaikesta samaa mieltä aina ole ollutkaan. EU äänestyksestä voin olla ylpeä. Äänestin ei, vaikka kaverini yritti vedota Mauno Koivistoon, joka oli perustellut EU myönteisyyttään kysymällä, että haluammeko olla samassa porukassa romanioiden ja tsekkien kanssa..

Lemmy

Quote from: M.K.Korpela on 05.10.2010, 16:52:39
En muista tarkaan mikä mätti, mutta jotenkin se liittyi siihen että ei oltu kirjoilla Alankomaissa - eipä niin, kuka kirjoilla Tampereella, kuka Oulussa ja sitä rataa.

Kumma juttu, mahtaakohan laki olla sitten muuttunut noista ajoista. Kyllä noissa nykyohjeissa sanotaan, että ennakkoäänestys edustustoissa on mahdollista vaikka turisteillekin?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Tommi Korhonen

Quote from: Lemmy on 05.10.2010, 22:46:51
Kyllä noissa nykyohjeissa sanotaan, että ennakkoäänestys edustustoissa on mahdollista vaikka turisteillekin?

Voipi olla että on yritetty mennä varsinaisena äänestyspäivänä (tai sen läheisyydessä) äänestämään. Silloin eivät ota kuin maassa asuvien ääniä, jos niitäkään: joskus on vain ennakkoäänestysmahdollisuus.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Elisa

Quote from: Tommi Korhonen on 06.10.2010, 16:52:46
Quote from: Lemmy on 05.10.2010, 22:46:51
Kyllä noissa nykyohjeissa sanotaan, että ennakkoäänestys edustustoissa on mahdollista vaikka turisteillekin?

Voipi olla että on yritetty mennä varsinaisena äänestyspäivänä (tai sen läheisyydessä) äänestämään. Silloin eivät ota kuin maassa asuvien ääniä, jos niitäkään: joskus on vain ennakkoäänestysmahdollisuus.

Ulkomailla on vain ennakkoäänestys ja siihen saa osallistua kuka tahansa äänioikeutettu maassa oleskelija.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö