News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ripittäytymisketju: Olen äänestänyt Virheitä mutta lupaan etten enään...

Started by Ulkopuolinen, 04.10.2010, 13:50:14

Previous topic - Next topic

Timoteus

M.K.Korpela on tainnut saada suurlähetystöstä enemmän tietoa kuin tarvitsi.

Puhehan oli eurovaaleista. Hollannissa asuva Suomen kansalainen voi eurovaaleissa valita, kumman maan vaaleissa haluaa äänioikeutensa käyttää. Oletusarvoisesti Hollannissa asuva Suomen kansalainen kuuluu Suomen äänioikeusrekisteriin mutta voi pelkällä ilmoituksella siirtää äänioikeutensa Hollantiin. Lähetystön piti varmistaa, ettei tällaisesta tapauksesta ole kyse, ja tämä aiheutti väärinkäsityksen.

Ulkomailla ennakkoäänestysaika on lyhyt, vain neljä päivää, osalla äänestyspaikoista tätäkin vähemmän. Ennakkoäänestys ulkomailla päättyy kahdeksan päivää ennen varsinaista vaalipäivää. Jos ja ilmeisesti kun Korpela oli tätä myöhemmin liikkeellä, mitään mahdollisuutta äänestää ulkomailla ei enää ollut.

Entti

Tunnustan, että olen ollut kahdesti virheiden kunnallisvaaliehdokkaana -eri kunnissa.
Tapanani oli äänestää puolueen henk.koht. tuttuja luonnonsuojelun puolella asiantuntevia ehdokkaita paikallisvaaleissa ihan viime vaaleihin saakka, valtakunnallisiin en olekaan osallistunut aikoihin.

Ihan sen perinteisen luonnonsuojelutoiminnan ankara harrastaminen sai kompin kääntymään, kuten monilla muillakin tutuilla. Epätoivo on suurta . Vihreille luonto ei ole pitkään aikaan ollut tärkeä asia.
Samoin työn puolesta näen miten virheiden kasvatuspoliittiset näkemykset ovat epärealistisia ja myös epäeettisiä.

Eikö ne osaa keskittyä mihinkään olennaiseen, kun pitää puuhata mamu- ja pervopolitiikkaa yms. pikkujuttuja? Puolueen kokoinen ADHD-tapaus?
Kieli on meissä kaikissa olemassa jo geneettisenä mahdollisuutena. Ihminen on olemukseltaan "kielieläin", joka on geneettisesti kykenevä kielelliseen itsetutkiskeluun, kielenkäytön ja ajattelun rajoitukset ovat rajoituksia ihmisyyttä ja ihmisluontoa vastaan.
Salman Rushdie (Iivi-Anna Masson mukaan

sa ole rasisti

Moni on varmaan nuoruuden hölmöydessään virheitäkin välillä äänestänyt, näin itsekin joskus 90-luvulla parissa vaaleissa.

Quote from: Entti on 06.10.2010, 18:59:49

Ihan sen perinteisen luonnonsuojelutoiminnan ankara harrastaminen sai kompin kääntymään, kuten monilla muillakin tutuilla. Epätoivo on suurta . Vihreille luonto ei ole pitkään aikaan ollut tärkeä asia.
Samoin työn puolesta näen miten virheiden kasvatuspoliittiset näkemykset ovat epärealistisia ja myös epäeettisiä.

Eikö ne osaa keskittyä mihinkään olennaiseen, kun pitää puuhata mamu- ja pervopolitiikkaa yms. pikkujuttuja? Puolueen kokoinen ADHD-tapaus?

Ihme että mitään oikeasti vihreää uutta puoluetta ei ole vielä perustettu. Tämä nykyinen stadilainen nappaskenkä-ääliöiden jengi piittaa ympäristönsuojelusta saman verran kuin sika somaleista.
If You Tolerate This Your Children Will Be Next

suomi-neito

Minä olen äänestänyt vihreitä kaikissa vaaleissa täysi-ikäiseksi tuloni jälkeen (eli reilun 10 vuoden ajan). Nyt pitäisi sitten keksiä jotain muuta, koska olen nykyään niin nuiva että ihan itseänikin välillä hirvittaa ;)

Obb

Quote from: suomi-neito on 06.10.2010, 22:20:14
Minä olen äänestänyt vihreitä kaikissa vaaleissa täysi-ikäiseksi tuloni jälkeen (eli reilun 10 vuoden ajan). Nyt pitäisi sitten keksiä jotain muuta, koska olen nykyään niin nuiva että ihan itseänikin välillä hirvittaa ;)
Tervetuloa itsenäisesti ajattelevien ihmisten joukkoon.

Helsinki1981

Olen äänestänyt vihreitä jokaisissa vaaleissa joissa äänioikeus minulla on ollut, paitsi ensimmäisissä vaaleissa joissa olin äänioikeutettu. Näissä vaaleissa olin vielä lapsi, joka poliitikkojen valehtelusta suivaantuneena kävi kirjoittamassa äänestyslipukkeeseen kirosanoja ja karkeakielisiä uhkauksia..

Huomaan vaipuneeni samanlaisiin tunnelmiin kuluneen hallituskauden aikana. Hauskaa!

Kaupunginvaltuutettuni ja kansanedustajani edesottamuksiin olen kyllä sikäli ollut tyytyväinen, että minua ei ihan kauheasti kaduta. Mutta porvarihallituksessa vihreät ovat osoittauneet raivostuttavaksi ankaksi. Keskusta ja Kokoomus panevat aivan helvetin halvalla. hävettää.

lähtökohtani ovat skeptisen syväekologiset ja eu:ta ym. globalisaatiosuuntauksia ja ilmentymiä kohtaan suorastaan vihamieliset. En ole täysin ottanut selvää vihreiden stalinismiblokeista ja muista, ehkä olen tietoisesti halunnut suojella itseäni moisilta nuorempana. Ehkä alkaisi olla korkea aika ottaa selvää näistäkin. Jokatapauksessa, tällä hetkellä koen ääneni olevan vieteltävissä oikeastaan lähes mille tahansa agendalle(paitsi rkp:lle) joten mielenkiinnolla odottelen ja tutkailen kun kiivaampi vaalipelailu alkaa.

kiitos hauskasta keskusteluketjusta, oli mukava marssia ulos kaapista...

lihansyöjähetero

kolmenkymmenen vuoden aikana olen äänestänyt kaikissa mahdollisissa vaaleissa paitsi kirkollis- kun olen eronnut kirkosta, kunnallis-, eduskunta-, presidentin- ja europarlamentinvaaleissa ja varmaan kaikkia muita paitsi en rkp:tä. pahimpina muistan kepun, kokoomuksen, virheet, lipposen ja muumimamman, kyllä nyt hävettää.

parissa viimeisissä sitten jo persuja. näillä näkymin sama linja saa jatkua.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

aprelina

Minua ei kaduta pätkääkään, että äänestin vihreitä niiden olemassaolon ajan. Ellei ne olisi nousseet valtaan, en tietäisi vieläkään mitä lauluja ne suosivat. Hyvät ihmiset, vihreät olivat 70-luvulla terveiden nuorten ihmisten vastarintaliike. Vastapaino kulutushysterialle. Siksi kannustin niitä ihmisiä. Meidän etupihalle (Kiskon kommuuni) tuli niin Koijärven porukkaa, kuin myös EVY:n ihmisiä, samoin Kasvislaisia että luonnonsuojeluorganisaatioista. Minusta oli hienoa, että ihmiset, joita yhdisti huoli kerskakulutuksesta, liittyivät yhteen ja perustivat lopulta vihreän liikkeen.

Totuuden näkeminen vuonna 2010 oli shokki minulle (viime keväänä) tajuta kuinka vihreät ovat erilaistuneet väärinajattelijoiden teilaamiseen. Minulle tuli täydellisenä yllätyksenä, että liike/puolue jota olin äänestänyt lähes 30 vuotta osoittautui arvoiltaan kapeaksi rasistikortteja jakelevaksi pelinhoitajaksi.

Kadun sitä, etten vaivautunut ottamaan selvää missä suomalainen politiikka menee. Pieni pääni alkoi räjähtelemään (viime keväänä) kysymyksistä, joihin julkiset viestimet antoivat vastauksena sopeutumisen. Perhana, kävin säännöllisesti äänestämässä, vaikka olin poissa Suomen kuvioista yli 15 vuoden ajan. Perkele, olin edesvastuuton käyttäessäni äänioikeuttani!

Ehei, meikäläinen sopeutuu vain luonnon julmuuteen, ei ihmisen.

Niin, kommentoisin mielelläni huumorilla, mutten voi. On hemmetin vaikeaa vääntää vitsiä siitä, minkälaisiksi lempimaani Hollanti ja Tanska ovat tavallisen työtätekevän ihmisen kannalta muuttuneet. Iloinen nauru paistaa poissaolollaan, vain sarkasmi on jäljellä ja minulle rakas Suomen maa seuraa perässä.

Kait on selvitettävä, että elän määrätyllä tavalla etuoikeutettuna. Minulla on järvi ja metsää joista saan suurimman osan ravinnostani. Toki saan viljelemällä herkkuja, kuten paprikoita ja munakoisoja... Siitä huolimatta, että minä voin hyvin, haluaisin kaupungissakin elävien ihmisten voivan hyvin, omilla tavoillaan.  

Kiitän Jussi Halla-ahoa Scriptasta ja kaikkia teitä hommalaisia siitä, että uskon taas uudellen ihmisen kykyyn pyrkiä hyvään. Hyvistä nauruista pisteet rapisevat erityisesti Dothefakelle ja Lemmylle, siis minun osoitteesta käsin.
Toki kaikille muillekin hommalaisille. Kiitos, että olette olemassa!
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

xoxox

Quote from: aprelina on 09.10.2010, 08:11:41
Hyvät ihmiset, vihreät olivat 70-luvulla terveiden nuorten ihmisten vastarintaliike. Vastapaino kulutushysterialle.
Siinä kuin muutkin länsimaiset stalinisti-, juche- ja maolaisliikkeet.

MW

Quote from: xoxox on 09.10.2010, 21:17:45
Hyvät ihmiset, vihreät olivat 70-luvulla terveiden nuorten ihmisten vastarintaliike. Vastapaino kulutushysterialle.

aprelina tiivisti aika hyvin vihreiden kehityshistorian. "Vallankumous syö lapsensa." Niin totta. Luontoarvoja korostaneesta vihreästä liikkeestä on puolueena tullut ikänsä kaupungissa asuneiden, täysin luonnosta ja sen laeista vieraantuneiden hörhöjen feel good -liike.

JukkaV

Itse olen äänestänyt Vihreitä seuraavasti (täysi-ikäinen vuodesta 1995):

- 1996 eurovaalit (Hannele Luukkainen) ja kuntavaalit (vihreä keski-ikäinen nainen)
- 1999 eduskuntavaalit (Salla Tuomivaara)
- 1999 eurovaalit (Heidi Hautala)
- 2000 presidentinvaalit (Heidi Hautala) ja 2. kierros menikin Tarjalle
- 2000 kuntavaalit (vihreä keski-ikäinen nainen)
- 2003 eduskuntavaalit (Aki Korpela (?))
- 2004 eurovaalit (Irina Krohn)
- 2004 kuntavaalit (Mikaela Wuorio)
- 2006 presidentinvaalit (Heidi Hautala) ja 2. kierros menikin Tarjalle
- 2007 eduskuntavaalit (Janina Andersson)
- 2007 ylioppilaskunnan edustajistovaalit (itseäni)
- 2008 kuntavaalit (itseäni)
- 2009 ylioppilaskunnan edustajistovaalit (itseäni)
- 2009 eurovaalit (Elina Rantanen)
- 2010 seurakuntavaaleissa aion äänestää itseäni
- 2011 eduskuntavaaleissa äänestänen jotakuta vihreää

Ripittäydyn: olen uskollinen Vihreille, enkä siis tee mitään virheitä tietääkseni.

Phantasticum

Quote from: MW on 09.10.2010, 21:50:05
Quote from: xoxox on 09.10.2010, 21:17:45

aprelina tiivisti aika hyvin vihreiden kehityshistorian. "Vallankumous syö lapsensa." Niin totta. Luontoarvoja korostaneesta vihreästä liikkeestä on puolueena tullut ikänsä kaupungissa asuneiden, täysin luonnosta ja sen laeista vieraantuneiden hörhöjen feel good -liike.

Moderni vihreys on kiteytynyt varsin hyvin tähän Kokolihan postittamaan uutiseen.

Pidätän oikeuden liittää uutisen tähän viestiin. En tiedä, mikä apina.biz on. Joistakin kuvapalveluista kuvat poistuvat bittien taivaaseen jonkun ajan kuluttua.

Lisäys. Tunnustetaan nyt vielä sekin, että myös minä olen pettynyt vihreisiin. Voisin ripittäytyä yhdestä toisestakin äänestä. Mutta en kehtaa.

Lodi

Minäkin teen tunnustuksen:
Äänestin monta vuotta aina Kokoomusta.
Nyt en enää äänestä. Promillepoika ja Katainen kavereineen kävelevät niin kuraisin kengin siniristilipun yli, että en koe puolueen aatetta enää omakseni.
Tuo ylikävely ei ole näiden nulikoiden yksittäinen vahinko, vaan se on jatkuvaa.
Saunailloissa on tullut keskusteltua tätä samaa ja kaveripiiriini kuuluu useita, jotka ovat ovat tehneet saman henkisen ratkaisun ja "hylänneet" mielissään Kokoomuksen.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Mamusaarelainen

Vihreät tulivat politiikkaan 1970-80 -lukujen vaihteessa.
Heidän teemansa olivat tuoreita mm:
- ympäristö
- rauha
- kansanvalta
- vapaa keskustelu

Kannatin näitä silloin ja kannatan nyt.
Siksi äänestin vihreitä vuosina 1980-1995.

Mutta, Suomen Vihreiden tarina on:
- nousu hyvillä tunnuksilla
- pääsy valtaan
- korruptoituminen
- sodan kannattaminen - Afganistan

Suomen Vihreät ovat muuttunut kiinnostavasta puolueesta huonoksi puolueeksi. Vihreät eivät mene vaaleihin esittämällä näkemystään tulevaisuudesta
vaan pelottelemalla äänestäjiä vääristellen Persujen sanomaa. Näin alas ovat Vihreät menneet. Siksi en enää äänestä Vihreitä.

Juha Päivärinta

Ex-Jekku

aprelina

Quote from: Ulkopuolinen on 10.10.2010, 11:14:57
Minua ei kaduta pätkääkään, että äänestin vihreitä niiden olemassaolon ajan.

vihreät olivat 70-luvulla terveiden nuorten ihmisten vastarintaliike. Vastapaino kulutushysterialle.

Totuuden näkeminen vuonna 2010 oli shokki.. ..Minulle tuli täydellisenä yllätyksenä, että liike/puolue jota olin äänestänyt lähes 30 vuotta osoittautui arvoiltaan kapeaksi rasistikortteja jakelevaksi pelinhoitajaksi.

Kadun sitä, etten vaivautunut ottamaan selvää missä suomalainen politiikka menee.

On hemmetin vaikeaa vääntää vitsiä siitä, minkälaisiksi lempimaani Hollanti ja Tanska ovat tavallisen työtätekevän ihmisen kannalta muuttuneet. Iloinen nauru paistaa poissaolollaan, vain sarkasmi on jäljellä ja minulle rakas Suomen maa seuraa perässä.

Hyvää tekstiä vaikka kummastuttaakin ettei Virheiden äänestäminen 90- ja 00-luvuilla kaduta.

On hyvä huomioida muiden maiden kehitystä juuri tavallisen työtä tekevän (=palkansaajat, pienyrittäjät, palkatonta esim. kotityötä tekevät...) näkökulmasta. Turistireissuilla ja muilla viihtymispainotteisilla oleskeluilla tavallisten ihmisten tavallinen arki jää helposti huomaamatta. Aivan erityisen helposti jää huomaamatta mitä siitä puuttuu.

Onneksi näyttää siltä, että Eurooppa ja Suomi muun Euroopan mukana alkaa yhä laajemmin tajuta, että laiva on pakko kääntää toiselle kurssille, sillä entinen kurssi on lisääntyneiden jäävuorien vuoksi muuttunut uhkia ja riskejä täynnä olevaksi niin ettei kukaan täyspäinen edes harkitsisi sitä pitkin jatkamista. (Toki on aina niitä, joille "täällä on vielä niin vähän jäävuoria että voimme toki jatkaa ja opetelkaa nyt hyvät ihmiset uimaan".)

Kyllä kaduttaa vihreiden äänestäminen 90- ja 00- luvuilla. 70- ja 80- luvut eivät kaduta. Mitä tulee hollantilaisiin ja tanskalaisiin, kokemukseni perusteella tanskalaiset ovat hollantilaisia rohkeampia sanomaan julkisesti mitä todella ajattelevat. Hollantilaiset kyllä omiensa piireissä kritisoivat islamisaatiota, mutta yltiösuvaitsevaisina vaikenevat herkästi. 
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Tunkki

Vanhat synnit palautuvat mieleen, lähikaupalla käydessäni kahvetta ja leipää hakemassa törmäsin oppikouluaikaiseen luokanvalvojaani.
Ervastin Veikko on ollut ainoa vihreä jota olen äänestänyt, ja vain kunnallisvaaleissa (mutta ainakin 3krt). On niitä Vanhan Liiton järkivihreitä, oli biologian/maantiedon opettaja.

Tinkasi oitis että joko oot saanut tupakoinnin lopetettua  ;D
Kun vastasin kieltävästi tuli tuttu kehoitus "koittaisit sinäkin hissukseen miehistyä!" ja virnistys päälle.

tarhuri

Kyllä me Veli hyvä, häpeämmekin mutta hämmmästyttävän paljon meitä onkin.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Riippumatoton

Aivan ensimmäisissä kunnallisvaaleissa joissa olin äänioikeutettu, äänestin naapurikaupunginosan MikroBitistä tuttua ensikertalaista nimeltä Jyrki J. Kasvi. Hän taisi tosin silloin olla vielä nuorsuomalainen, mutta kai se on vihreäksi laskettava.

Ai niin, vielä pahempi, äänestinhän minä Elisabeth Rehniä presidentiksi, kun vaihtoehto oli joku tuntematon sosialisti, sittemmin Nobelin rauhanpalkinnolla palkittu.

MaisteriT

Quote from: Veli on 11.10.2010, 08:08:44
Hävetkää kaikki.

Ripottelen tuhkaa päälleni. Katumusharjoituksena luen Vihreän Langan ja etsin virheet.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

elven archer

Tunnustan. Olin nuori ja typerä. Nuorena ei aina tule ajateltua, vaan tulee tehtyä kaikkea typerää, joka sitten jälkeenpäin hävettää. Nykyisin olen ihan kunnon ihminen.

Oami

Ai niin, ja sen lisäksi että siis kävin viime kunnallisvaalit vaaliliitossa RKP:n kanssa, harjoitin yhden vihreän ehdokkaan kanssa yhteistä suoramainontaa silloisessa yhteisessä kaupunginosassamme (jossa ei ylipäänsä ollut paljon minkään puolueiden ehdokkaita).

Omaatuntoani lepyttelen sillä että hän on sentään sittemmin loikannut.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Quote from: Euroopan vihreät"Laittomilla maahanmuuttajilla pitäisi olla mahdollisuus saada peruspalveluja, kuten terveydenhuoltoa ja koulutusta lapsille. Euroopan vihreiden puolueiden liitto haluaa vähentää heidän määräänsä luomalla uusia laillisia väyliä päästä Euroopan unioniin. Lisäksi kannatamme sellaisten laittomien maahanmuuttajien laillistamista, jotka ovat vaikuttaneet jäsenvaltioissa jo useita vuosia."

Olen äänestänyt vihreitä. Ottaa vähän pattiin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JoePoe

:facepalm: :facepalm: :facepalm:
Äänestin 80-luvulta saakka Virheitä ennenkuin nuivahdin pari vuotta sitten.
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
"Suvaitsevaiseksi" väitetty yhteiskunta ei ole vapaa, vaan se on yhteiskunta, jossa kantaväestöjä lähestytään vapauksia rajoittava vaatimuslista kädessä.
  - Jukka Hankamäki

Thor

Olen joskus äänestänyt Vihreitä, nimenomaan heidän "suvaitsevaisuutensa" takia. Lisätunnustuksena mainittakoon vielä, että 90-luvun loppupuoliskolla kirjoittamani äidinkielen ylioppilasaine aiheesta monikulttuurisuus olisi todennäköisesti voittanut Uhkaavan oloisen kirjoituskilpailun mennen tullen. Kirjoitin sen kuitenkin aivan tosissani, ja vaikka siitä laudatur napsahtikin niin kyllä hävettää nyt ajatellakin koko sepustusta. :facepalm:

On pakko tässä vaiheessa antaa Winston Churchillin pitää pieni puolustuspuhe puolestani.
Quote"If you're not a liberal when you're 25, you have no heart. If you're not a conservative by the time you're 35, you have no brain."

Jostakin syystä useimmat nuivistuvat juuri noiden ikävuosien välissä. ;)

Hippo

Olen äänestänyt. 80- ja 90-lukujen taitteessa. Silloin vielä puhuttiin ympäristöstä ja lehtivihreästä.

Elemosina

Olen minäkin äänestänyt vihreitä ja maahanmuuttajaa. Vihreiden äänestäminen potuttaa, mutta maahanmuuttajan ei.
Tosin vihreiden äänestämisessä perusteena mulla oli ne ympäristöasiat, jäi tuolloin huomioimatta kokonaan muut jutut mitä vihreät kannattaa...
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

xoxox

Quote from: JukkaV on 10.10.2010, 00:20:51
olen uskollinen Vihreille, enkä siis tee mitään virheitä tietääkseni.
Miksi?!

Kim Evil-666

Ei ole koskaan tullut edes mieleen äänestää virheitä.Olen kammoksunut heitä jo koijärviliikkeestä lähtien :o
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."