News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ripittäytymisketju: Olen äänestänyt Virheitä mutta lupaan etten enään...

Started by Ulkopuolinen, 04.10.2010, 13:50:14

Previous topic - Next topic

Tommi Korhonen

Häpeällisesti mutta toivottavasti tervehdyttävästi tunnustan äänestäneeni joskus Vihreitä. Kuvittelin silloin että he ovat A) oikeasti kestävän kehityksen ja luonnonsuojelun ja saasteiden vastainen puolue, B) että heidän ideologinen ajautuksensa perustuu järkeviin tietoihin ja niistä pääteltävään tapaan suojella maailmaa, C) luulin että he edustavat joko luontoa tai koulutettua älykästä kaupunkilaista. D) ehdokas taisi olla nätti, joskin se ei itessään sentään ole riittänyt minulle koskaan äänestyskriteeriksi. E) Jyrki Kasvi onnistui pitkään vielä hämäämään minua sillä että Vihreät edustaisivat myös sananvapautta ja sähköisen maailman ymmärrystä, sekä tieteen käsitteistön hallintaa. F) En yhdistänyt heitä yhtään vasemmistoon tai internationalismiin.

Sittemmin olen tullut järkiini.
Toivon kovasti etten silloin Maailman hulluina vuosina ole ollut mukana aiheuttamassa sellaista tuhoa jota emme saa enää korjattua.
Lupaan syvällisesti ja sisäisesti katua Vihreiden äänestämistä pitkään ja hartaasti loppuelämäni.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Tommi Korhonen

Quote from: Eino P. Keravalta on 04.10.2010, 17:26:51
[clip]... XXXX kaverini mutsia keittiön pöydän alla.

No mikä synti tämä nyt on? Ei tätä katumaan nyt kannata ryhtyä. Paitsi jos kaveri oli asiasta tietoinen.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Oluttikka

90-luvulla erehtyneenä voin kertoa, että silloin oli Eri Meininki. Ei ollut EU:ta tai se oli uusi, ei ollut schengeneitä ja Suomella vielä oli rajat, Viroon tarvittiin viisumi ja se ei ollut EU:ssa (pysyivät siellä rakennusfirmoineen ja vanhoine 7-sarjan bemareineen), VOKkeja ei ollu joka toisella kylällä, humanitäärisiä ja varsinaisia oli vähän ja joskus semmoisen näki Itäkeskuksessa.

Ja hetken tuntui siltä silloin aikanaan, että luonnonsuojelu ja ympäristön hyvinvointi todella kiinnostavat Virheitä. Oli Kioton ilmastokokousta ja mitä kaikkea ajankohtaista.
Tämä uskoakseni sai monet äänestämään viheriöläisiä.
Oliko mamu-keskustelua, sitä en muista.

On siitä jo aikaa, on. Ja onpas Suomi muuttunut.

Sanglier

Vihreässä Kultissa apostaasi on niin käsittämätön paha että monesti nuivuuteen palannutta ex-vihr.äänestäjää pidetään taruolentona. Vihreiden blogien kommenteissa ja watch-rinnakkaistodellisuudessa takinkääntötarinat leimataan heti valeiksi.

Miksikö? Siksi kun se on kultin luonne. Vihreillä on nousukautensa jälkeen tulevaisuus 5% hörhöpuolueena, jota kukaan ei halua hallitukseen. Äänestäjiä on vähän mutta he ovatkin tiukkaa tavaraa, parantumattomia. Kultin johtajat pysyvät Arkadianmäellä.

Tai sitten vihreät rupeavat järkiperäiseksi, oikeaksi ja lahjomattomaksi  ympäristöpuolueeksi. What are the odds?

Bored.

Luotsi

Quote from: hapzu on 04.10.2010, 14:11:32
Tunnustan.

Häpeänsekainen tuskani on erityisen suuri, koska äänestin nimenomaan Sinnetännemäkeä :facepalm:

Huh huh! Kiitos, nyt oma syntini Pekka Myllykosken äänestämisestä tuntuu ihan harmittomalta pikkujutulta!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Optimi

Menee hieman ohi topicin, mutta tunnustan äänestäneeni hammaskeijua. Kaduttaa.
"Kukaan ei ole hyödytön,
aina voi olla edes
huonona esimerkkinä."

JT

Kyllä - kuntavaaleissa. Kyseessä oli baarituttu, joka menikin läpi. Ikävä juttu sinänsä, sillä kyseinen henkilö on paljastunut pohjimmiltaan täyskahjoksi munikulttuurin rantauduttua maisemiin.

Enää en äänestäisi virheitä mistään rahasta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Adolf Stege

Markku Söderströmiä. Käyn vieläkin terapiassa. :facepalm:

herra 4x

Tunnustan pitäneeni Heidi Hautalaa jossain vaalitentissä takavuosina eroottisesti attraktiivisena. Tunneside ei kuitenkaan johtanut äänestämiseen. En siis ole koskaan äänestänyt Vihreitä. Vihreeni lienee siis hyväksyttävän rajoissa, sillä olihan/jamikseivieläkin Heidi...

Asiapitoisuuden nostamiseksi postauksessani totean, että Hautalan Venäjä-kannanotot ovat usein olleet suoraselkäisiä. Vihreitten maahanottopolitiikka tietysti on aivan mieletöntä.

EDIT. LISÄYS: Varsinainen syntini, jota kadun on se, että olen ollut monivuotinen Kokoomuksen äänestäjä, jo siitä asti kun sain äänioikeuden, siis kauan, tosin muutamassa viime vaaleissa toki Ps-äänestäjä. En nähnyt ajoissa sitä aatteellista rapautumista mitä "Kansallisessa" Kokoomuksessa tapahtui sen transformoituessa nykyisen kaltaiseksi Hammaskeijun ja Käteisen johtamaksi kakkosvihreäpuolueeksi, jonka ulostuloja ei aina erota Virheistä ilman ääntä.
Rakkaudesta lajiin.

viherpiiperö

Kyllä näin on päässyt käymään, kerran äänestin myös demareita. Never again.

Nuoruuden idealismin voimalla uskoin Vihreiden ajavan asioita kuten halusin. Nyt on pakko nostaa käsi pystyyn, väärässä olin. Eikä takaisin ole enää paluuta, sen verran älyvapaata touhua nykyään tuon puolueen edesottamukset.

Elisa

Quote from: IDA on 04.10.2010, 16:14:47
Quote from: M on 04.10.2010, 15:27:53
Virheiden äänestäminen ei mielestäni ole ripittäytymistä vaativa synti, mutta onhan se melkoinen häpeä.

Katolista uskontoa paremmin tunteva IDA voi korjata, jos meni pieleen.

Maallikkona sanoisin juuri noin.

Riippuu varmaan siitä, mistä syystä on vihreitä äänestänyt.

Itse en ole koskaan äänestänyt muita kuin kokoomuslaisia ehdokkaita ja kerran Halla-ahoa.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Lemmy

Tunnustan äänestäneeni jotain vihreiden listoilla ollutta mustaihoista maahanmuuttajaa Helsingin kunnanvaltuustoon. Syystä että Ilaskiveä & co piti näpäyttää koska minua vitutti se omahyväinen paskasakki.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

MaisteriT

Olen äänestänyt virheitä toistuvasti vuosien ajan.

Onneksi sentään opin vihreistäni.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

MaisteriT

Quote from: Kallioinen Käsi on 04.10.2010, 17:06:32
Huh, mukava huomata että en ole ainoa "virheiden äänestämisestä toipuva", ns. "recovering Green" ;D

Tosiaan, meitä on täällä useampia.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Äänestäjä

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Nuivanlinna

Quote from: Axl on 04.10.2010, 17:08:54
Quote from: Kallioinen Käsi on 04.10.2010, 17:06:32
Huh, mukava huomata että en ole ainoa "virheiden äänestämisestä toipuva", ns. "recovering Green" ;D

Anonyymit Vihreät?? ;)

Olisiko tästä hyötyä alkuun?
http://hommaforum.org/index.php/topic,2301.msg32601.html#msg32601
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Micke

En ole äänestänyt vihreitä mutta olen äänestänyt RKP:tä. Sori.

Oh Dearism

Quote from: Micke on 04.10.2010, 18:45:59
En ole äänestänyt vihreitä mutta olen äänestänyt RKP:tä. Sori.
...nyt taijan riipasta kunnon kännit.  :o

MaisteriT

Quote from: Tommi Korhonen on 04.10.2010, 17:28:04
A) oikeasti kestävän kehityksen ja luonnonsuojelun ja saasteiden vastainen puolue,

Dou!

B) että heidän ideologinen ajautuksensa perustuu järkeviin tietoihin ja niistä pääteltävään tapaan suojella maailmaa,

Dou!

C) luulin että he edustavat joko luontoa tai koulutettua älykästä kaupunkilaista.

Dou!

D) ehdokas taisi olla nätti, joskin se ei itessään sentään ole riittänyt minulle koskaan äänestyskriteeriksi.

Tätä en tunnusta.

E) Jyrki Kasvi onnistui pitkään vielä hämäämään minua sillä että Vihreät edustaisivat myös sananvapautta ja sähköisen maailman ymmärrystä, sekä tieteen käsitteistön hallintaa.

DOU!

F) En yhdistänyt heitä yhtään vasemmistoon tai internationalismiin.

DOU!

Sittemmin olen tullut järkiini.
Toivon kovasti etten silloin Maailman hulluina vuosina ole ollut mukana aiheuttamassa sellaista tuhoa jota emme saa enää korjattua.
Lupaan syvällisesti ja sisäisesti katua Vihreiden äänestämistä pitkään ja hartaasti loppuelämäni.

Edellisen kirjoittajan kanssa olen mitä syvimmin samaa mieltä. Luontoa on syytä suojella, mutta Vihreä Liitto on sitä mitä siitä sanottiin jo jokin aika sitten: neuvostoliittoon pettyneiden entisten kommunistien ja heidän opetuslapsiensa uusi ideologinen leikkikenttä.

MaisteriT

Quote from: Sanglier on 04.10.2010, 17:38:56
Vihreässä Kultissa apostaasi on niin käsittämätön paha että monesti nuivuuteen palannutta ex-vihr.äänestäjää pidetään taruolentona. Vihreiden blogien kommenteissa ja watch-rinnakkaistodellisuudessa takinkääntötarinat leimataan heti valeiksi.

Olen ehtinyt jo huomata tämän.

Yhtä kaikki haluan toivottaa kaikki vihreiden entiset äänestäjät tervetulleeksi tänne taruolentojen joukkoon.

Ernst

Quote from: IDA on 04.10.2010, 16:14:47
Quote from: M on 04.10.2010, 15:27:53
Virheiden äänestäminen ei mielestäni ole ripittäytymistä vaativa synti, mutta onhan se melkoinen häpeä.

Katolista uskontoa paremmin tunteva IDA voi korjata, jos meni pieleen.

Maallikkona sanoisin juuri noin. Itse en ole koskaan äänestänyt vihreitä, mutta - tämä on ehkä vielä kammottavampaa - demareita kyllä.

Olen minäkin demareita äänestänyt, mutta sitä ei lasketa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

tietotyöläinen

Olen äänestänyt Vasemmistoliittoa, vai olikohan sen nimi silloin vielä SKDL. Taisin olla 18 v. silloin. Sen jälkeen äänestelin vihreitä aika rutiininomaisesta asiaa sen kummemmin miettimättä ehkä noin 10 vuotta. Sitten alkoi uinunut nuivuuteni heräillä ja vihreät eivät enää tulleet kyseeseen.

Sitten meni vajaa 10 vuotta kokoomusta rutiiniäänestellessä, samalla kun turhauduin joka vaaleissa siihen, että ainoa nuiva ehdokas oli Seppo Lehto. Sitten Persut olivatkin yhtäkkiä täysin kelvollinen äänestettävä (kunnallisvaalit).

Velttoa äänestin ainakin pressanvaaleissa -94 ja niitä seuranneissa eduskuntavaaleissa. Ja nyt voinkin jälkiviisaasti todeta, että silloiset nuoruuden huumoriääneni olivat kuitenkin koko äänestysurani järkevimmät ennen viime kunnallisvaaleja.

TJK

Muita ääniäni en suostu katumaan, kun oikeistopuolueille ovat kuitenkin menneet, mutta että piti Stubbia kerran äänestää...

Juha Päivärinta

Quote from: Inna on 04.10.2010, 14:56:10
En ole humanisti, mutta kaksissa EK-vaaleissa olen äänestänyt vihreää naista. En kuollakseni muista keitä, mutta kriteerinä oli luonnontieteellinen tai tekninen koulutus.

Siis löytyykö ihan oikeasti useampi luonnontieteellisen tai teknisen koulutuksen saannut Virhe? Jotenkin tuntuu hassulta, että tuolla koulutuspohjalla voi olla Vihreissä.
Ex-Jekku

svobo

Nyt kun täällä ryvetään itsesyytöksissä, niin haluaisin muistuttaa, että kaikki ihmiset tekevät vihreitä. Kunnollisella ihmisellä on kuitenkin luonnetta myöntää toimineensa väärin ja ottaa vanhoista vihreistä opiksi. Meitä on aivopesty vuosikymmeniä, tietoa on pimitetty ja manipuloitu, on vain inhimillistä, että on tehnyt sen tiedon perusteella vääriä valintoja.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

CaptainNuiva

Quote from: Varsinaissuomalainen on 04.10.2010, 16:41:52
Olen 80-luvun alusta ollut Kokoomuksen kannattaja.

90-luvun alkupuoliskolla sorruin kerran antamaan ääneni vihreälle turkulaisblondille upean yhdessä vietetyn yön jälkeen. Palasin sen jälkeen "ruotuun" siihen asti, kunnes Kokoomus unohti, missä maassa ollaan ja minkä maan tapoja ja lakeja kunnioitetaan. PerSut on sittemmin ollut ainoa puolue, joka ainakin ilmoitti ajavansa niitä asioita, jotka minullekin ovat arvokkaita.

Kas,kolleega :P
Minäkin retkahdin aikoinani teini-iässä taistolaiseen tyttöön kuullessani luonnon kutsuvan tikanpoikaa puuhun.
Katsellessani tytön munkKuunnellessani tytön puheita ajattelin että taistolaisuus voisi olla ihan tutkittava juttu mutta lumous haitui melkoisen nopeasti kohdattuani...hmmm...laillani poliittisesti ajattelevan tyttösen.

Nyttemmin tämmöiseen lumoukseen sortumista ei pääse enää onneksi tapahtumaan...Paitsi ehken silloin jos vaikka tämä "Muslimielämää" ohjelman Kirsikka jostain syystä lähestyisi persoonaani ja haluaisi keskustella punavihrän aatteen ja kettutyttöaktivismin hyvistä puolista.
Mutta ei muuten.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Epäjärjestysmies

On se hyvä, että ihminen voi parantua niinkin vakavasta sairaudesta kuin virheydestä. Valitettava juttu on se, että virheitä on vuosien saatossa äänestänyt moni sellainen, joka ei koskaan haluaisi äänestää vasemmistoa. Mutta on siis kuitenkin äänestänyt ääriradikaalivasemmistoa, kun sille on annettu virheä nimi.

Kun virheät ensimmäisen kerran asettivat ehdokkaita (taisi olla joskus 20 v sitten), niin muistan nuorena katselleeni, miten jokaisessa vaalikeskustelussa kysyttiin, ovatko virheät vasemmistoa vai oikeistoa. Ulkoa opeteltu vastaus oli, että ei kumpaakaan ja että jaottelu on vanhanaikainen.

No, jaottelu ei ole vanhanaikainen tänäänkään, ja nykyisin tuskin kukaan enää toistaa kysymystä, kun tyhmempikin on havainnut, että virheät ja arhinmäet ovat jokseenkin samassa kohdassa poliittista kenttää.

(Itselläni ei ollut kuitenkaan esitettävänä varsinaista ripittäytymistä, koska olen äänestänyt elämässäni vain kokoomuksen oikeistoa, nuorsuomalaisia ja PS:ää).

Batman

Tähän liittyvä ketju on jo tuolla: http://hommaforum.org/index.php/topic,25146.msg336470.html , mutta uudistetaan nyt sitten oma synnintunnustus: Olen kerran erehtynyt äänestämään Osmo Soininvaaraa (ku se oli niinku sillai jotenski niinku).

Samalla uudistan kehotukseni siitä, että joku innokas mode voisi määrätä syntinsä tunnustaneille katumusharjoituksia (esim. lukea useaan kertaan valittuja skriptan tai Hankamäen tekstejä). Näin toimien myös mahdollisesti vahvistettaisiin Homman tunnettua johtajakeskeisyyttä.
"Tällaiset puheet eivät ansaitse sanavapautta"
- Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske

Mielipide on kuin persreikä; jokaisella on omansa.
http://www.youtube.com/watch?v=NrmPehlHK3w&feature=related

Simon Elo

Myönnetään. Olen äänestänyt aikanaan keskustaa, vihreitä ja kokoomusta. Olin perinteinen liikkuva äänestäjä, joka katsoi henkilöä eikä puoluetta. Nykytiedon valossa kadun kyllä eniten keskustan äänestämistä, vaikka kyseessä olikin "vain" kuntavaalit ja nuori ehdokas, jolle halusin silloin antaa tukeni.