News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Youth as Refugees- projekti

Started by Enni, 02.10.2010, 21:55:12

Previous topic - Next topic

Ernst

Nuo ovat vasta nuivistumisen ensireaktioita, kieltämisreaktioita. Kunhan ajattelu alkaa, nuivistumista ei pidättele mikään...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Man Who Sold The World

Quote from: scarlett on 05.10.2010, 08:53:22
Jos luulette tämän nuivistavan kansaa niin väärässä olette. Postasin tämän yhdelle keskustelupalstalle ja kommentit on 75%:sesti  :flowerhat: :a.
Ehkä vauva-forumin käyttäjillä on oletusarvoisesti tietynlaista hoivaviettiä jota jonkin toisen palstan käyttäjiltä puuttuu.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1248720/aikuista_miesta_paapotaan_kuin_pikkulasta_ja_sinak

Axl

QuoteJos luulette tämän nuivistavan kansaa niin väärässä olette. Postasin tämän yhdelle keskustelupalstalle ja kommentit on 75%:sesti  Flowerhat :a.
Tässä muutamia.

Ihan kuriositeettina kiinostaisi, mikä oli keskustelupalsta? Kun kiinostaisi nähdä miten se nuivistuminen alkaa siellä suunnassa. :)

Axl

Quote from: Axl on 05.10.2010, 13:40:48
QuoteJos luulette tämän nuivistavan kansaa niin väärässä olette. Postasin tämän yhdelle keskustelupalstalle ja kommentit on 75%:sesti  Flowerhat :a.
Tässä muutamia.

Ihan kuriositeettina kiinostaisi, mikä oli keskustelupalsta? Kun kiinostaisi nähdä miten se nuivistuminen alkaa siellä suunnassa. :)

Juu thanks..löyty.

Enni

Hmm... eli kyseinen keskustelupalsta oli Vauva-lehden sivuilla? Olihan tuossa nopeasti kattottuna nuivaakin kommenttia, mutta veikkaisin, että Vauva-lehden keskusktelupalstalla paljon aikaansaviettävä nainen (varsinkin nuori sellainen) on useimmiten juurikin  :flowerhat: .

En menettäisi moisen takia vielä toivoani.  :) Tai ehkä joidenkin mielestä on ihan normaalia, että 25-vuotiasta kundia silitellään aamuisin hereille, silittelijän ollessa joku muu kuin tyttöystävä.

LISÄYS:

Vielä sen verran, että kyseiseen videopläjäykseen itse törmäsin, kun tutustuin "Minun Suomeni on kansainvälinen" (eli juuri se rahastus-kampanja...) ryhmään, jonka etusivulla Youth as Refugeesia hehkutettiin ainakin 1000 tykkäyksen voimin. Oli pakko kurkata, että mikä juttu oikeen on. Tekisi mieli kysäistä tykkääjiltä, että onko tuo nyt teistä kovinkaan luonnollista toimintaa. Ja samalla kysäistä, miksi parikymppiset täysin terveet nuore miehet tarvitsevat 5 hoitajaa per perse, kun omat vanhuksemme saavat kirjaimellisesti homehtua sänkyihinsä.

VeePee

Montako pakolaistyttöä onnistuitte bongaamaan videoilta? Minä näin vain pelkkiä partaisia karvaperseitä. Kyllä aidosti hävettää olla suomalainen. Kuinka voimme olla näin tyhmiä.

desperaato

Quote from: Willy Whisper on 04.10.2010, 22:54:47
"Ne pitää ikkunoita auki kaikki yöt." Tytär suuttui: "Rouva hoitaja, aiotteko te tappaa nämä vanhukset täällä?" Hoitaja meni hyvin vaikeaksi.

Vanhuksia tulee ja menee. Pätkäsopimus hoitajille ihminen on vain joku huonessa xx. Vanhainkotien makuuhaavaosastoilla haisee kokoajan raaka, lääkkeillä terästetty paska ja muu uloste. Pitämällä kunnon ristiveto päällä tuo hieman helpotusta hajuongelmaan duunissa. Jos joku heikko siitä saa keuhkokuumeen, se on vaan kaikkien osapuolien win-win juttu.

desperaato

Quote from: Enni on 02.10.2010, 21:55:12

AVEKI: in, Tampereen ammattikorkeakoulun ja Työväenmuseo Werstaan projekti.  

Toivottavasti euroakaan veronmaksajien rahoja ei ole tuohon käytetty.

Työväenmuseo Werstaan (http://www.tyovaenmuseo.fi/) ja Tampereen ammattikorkeakoulun (http://www.tamk.fi/) projekti.

Toisin sanoen. Mitään muuta kuin veronmaksajien rahoja ei tuohon projektiin ole käytetty.

Enni

Ja mikä parasta, projekti jatkuu vielä sivujen tiedon mukaan vuoteen 2011 saakka.  :) Ihanaa, takuuviihdettä luvassa siis vielä ensi vuonnakin!

desperaato

Quote from: Enni on 05.10.2010, 21:19:03
Ja mikä parasta, projekti jatkuu vielä sivujen tiedon mukaan vuoteen 2011 saakka.  :) Ihanaa, takuuviihdettä luvassa siis vielä ensi vuonnakin!

Ihanaa, väistämätöntä, rikastavaa, luonnollista!

Kokoliha

Quote from: Enni on 05.10.2010, 21:19:03
Ja mikä parasta, projekti jatkuu vielä sivujen tiedon mukaan vuoteen 2011 saakka. 

Tämäkin vielä. Mikä mahtaa olla projektin budjetti? Ai niin, Valde maksaa, joten eihän se minun pussistani pois ole  ???

Enni

Sivulta poimittua:

Youth as Refugees project started in November 2009 and will continue until summer 2011.

Ei todellakaan ole varmastikaan mitään halpaa puuhailua tuollainen. Rahoituksen saaminen tosin tuskin on vaikeaa, kun tietää minkälaisiin tarkoituksiin noin yleensäkin verorahoja haaskataan.

Pelto

Quote from: hmoilanen on 05.10.2010, 00:40:08
Joku ansiokas oli jo ehtinyt uppaamaan kys. videon Youtubeenkin.

Nyt tulee em. juutubi-sivulle tämä ilmoitus: "Video ei ole enää käytettävissä käyttäjän Youth As Refugees tekemän tekijänoikeusvaatimuksen vuoksi."

Enni

Facebookissa oma ryhmänsä, jonka keskustelualueelta bongasin seuraavan nyyhky-viestin.

QuoteOlen yrittänyt tänään auttaa erästä nuorta turvapaikanhakijaa, joka on hankkinut itselleen opiskelupaikan. Ongelmaksi ovat muodostuneet kuitenkin matkat vastaanottokeskuksesta opiskelupaikkakunnalle. Kustannukset ovat kuukaudessa lähes 300 euroa, eikä vastaanottokeskus voi tukea nuorta näin suurella summalla. Matkakustannukset jäävät nuoren turavapaikanhakijan maksettavaksi, vaikka summa onkin täysin ylivoimainen.

En ole yrityksistäni huolimatta saanut vielä mitään konkreettisia vastauksia viranomaisilta tai kaupungin virkamiehiltä. Olen soittanut Sisäasiainministeriöön, Maahanmuuttovirastoon, Hämeenlinnan kaupungille, Punaiselle Ristille ja Pakolaisapuun. Yrittäessäni puhua Maahanmuuttoviraston vastaanottokeskuksista vastaavan johtajan kanssa minulle kerrottiin ettei hän ota vastaan muita kuin viranomaispuheluja. Ensimmäisen kerran elämässäni minua estettiin soittamasta viranomaiselle. Pakolaiskysymyksissä pelataan todella kovaa peliä. Suomen kansalaisena minulla ei ole oikeutta puhua vastaanottokeskuksista vastaavan viranomaisen kanssa! Onko Suomi kansalaisyhteiskunta vai viranomaisyhteiskunta?

Ainoan konkreettisen neuvon sain Pakolaisavusta, joka linkitti minut erääseen aktivistiin. Pakolaisten kanssa toiminut aktivisti neuvoi minua keräämään rahaa nuoren turvapaikanhakijan bussilippuun. Neuvo on hyvä, vaikka se vaikuttaakin epätoivoiselta viimeiseltä vaihtoehdolta. Olen kuitenkin päättänyt ryhtyä toimeen.

Jos olet kiinnostunut auttamaan tätä nuorta turvapaikanhakijaa koulunkäynnissä, voit olla yhteydessä minuun: [email protected]

???

Kuvitellaanpa hieman.

QuoteOlen yrittänyt tänään auttaa erästä nuorta opiskelijaa, joka on hankkinut itselleen opiskelupaikan. Ongelmaksi ovat muodostuneet kuitenkin asunnon hankkiminen opiskelupaikkakunnalta. Kustannukset ovat kuukaudessa lähes 700 euroa, eikä Kela voi tukea opiskelijaa näin suurella opintotukisummalla. Tukisumman ylittävät vuokrakustannukset jäävät nuoren opiskelijan maksettavaksi, vaikka summa onkin täysin ylivoimainen.

En ole yrityksistäni huolimatta saanut vielä mitään konkreettisia vastauksia viranomaisilta tai kaupungin virkamiehiltä. Olen soittanut Sisäasiainministeriöön, sosiaalivirastoon, Helsingin kaupungille, Punaiselle Ristille ja opiskelijayhdistykselle. Yrittäessäni puhua sosiaaliviraston toimeentulotuista vastaavan johtajan kanssa minulle kerrottiin ettei hän ota vastaan muita kuin viranomaispuheluja. Ensimmäisen kerran elämässäni minua estettiin soittamasta viranomaiselle. Opiskelija-asioissapelataan todella kovaa peliä. JNE...

Onko tilanne nyt loppujenlopuksi sitten mitenkään eri? Suomalaisnuori muuttaa opiskelemaan vaikkapa nyt Helsinkiin, mutta asuntojen vuokrat ovat hävyttömän kalliitta, eikä niihin millään riitä yksi vaivainen opintotuki. Omasta pussista pitää maksaa kaikki ylijäävä osuus.

Miksi kukaan ei järjestä rahakeräystä?  :o Aika pitkälle ollaan näköjään valmiita menemään vain siksi, että voi moraalisäteillä ja paapoa.

Oluttikka

Kysäisin "herätysvideon" kommenttipalstalla paljonko saavat vuodessa Valdelta rahoitusta toimintaansa. Kommenttini ei pysynyt sivuilla edes vuorokautta.

No toisaalta, eihän ne rahat ole mistään pois.

hiaou

Oma suosikkini on video VOKin perusarjesta. Videossa Mustafa esittelee itsensä ja kertoo hieman taustoistaan. Linnut laulaa, aurinko paistaa ja pojat pelaavat palloa taustalla.

Yllättävä käänne saa kuitenkin kuvaajan kädet tärisemään, katso kuvat!
http://youthasrefugees.com/yar/?p=107&plist=poliisi&lang=fi&ploffset=1
tuo shiftin käyttö on kosketusnäytöllä ja ykssormijärjestelmällä vähän kömpelöä, jos se häiritsee niin se häiritsee

Enni

Yhä jaksaa hämmästyttää, että kaikki poloiset turvapaikkaa hakevat henkilöt ovat 18 ikävuodesta ylöspäin olevia nuoria miehiä. Yhtäkään naista tai lasta ei näissä näy. Mm. vaatetukseltaan nämä miehet näyttävät ihan ok pärjääviltä, kuka tahansa nuori mies täällä Suomessa voisi pukeutua noin. Joku näistä asioista paremmin tietävä voisi tälle tarjota hyvän selityksen: Miksi naiset ja lapset jätetään sodan jalkoihin ja kaaoksen keskelle, ja kaikki nuoret miehet pötkivät pakoon?

Mitähän tuo poliisiasia oikein koski? :O

matkamasentaja

Quote from: Enni on 28.09.2011, 20:11:17
Miksi naiset ja lapset jätetään sodan jalkoihin ja kaaoksen keskelle, ja kaikki nuoret miehet pötkivät pakoon?

Tästä oli vuosi-pari sitten suviksilla teoria että naiset ja lapset kuolevat matkalla ja vain vahvimmat ja sitkeimmät karva-ahterit pääsevät elävinä perille.

Scallypunk

6 syyskuuta, eli pari viikkoa sitten, sinaansa sympaattisen oloinen afgaani ei saa turvapaikkaa, mutta kuitenkin oleskeluluvan kotimaansa olojen takia..

http://youthasrefugees.com/yar/?p=153&plist=poliisi&lang=fi&ploffset=3
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

KeijoK

Askarruttaa se kuinka diabeetikko on pysynyt tänne asti hengissä, ykkönen olis tappanut hoitamattomana tuohon ikään mennessä aika varmasti? Tuskin sillä tätä elintasodiabetestakaan on!
1) Suomen huoltosuhde on heikkenemässä. Maassamme on ikäihmisiä liikaa.
2) Tarvitsemme maahanmuuttajia parantamaan huoltosuhdetta.
3) Maahanmuuttajien on presidentin ja pääministerin mukaisesti saatava tuoda isovanhempansa mukanaan.
4) Palaa kohtaan 1.

AstaTTT

Quote from: hiaou on 28.09.2011, 19:53:16
Oma suosikkini on video VOKin perusarjesta. Videossa Mustafa esittelee itsensä ja kertoo hieman taustoistaan. Linnut laulaa, aurinko paistaa ja pojat pelaavat palloa taustalla.

Yllättävä käänne saa kuitenkin kuvaajan kädet tärisemään, katso kuvat!
http://youthasrefugees.com/yar/?p=107&plist=poliisi&lang=fi&ploffset=1

Kaksi asiaa: poliisin toiminta oli hyvin jämäkkää. Arvostusta täältä.
Toinen asia: Mustafa vietiin pois ja yksi nuorista miehistä iskee kätensä ikkunalasin läpi, jos ymmärsin oikein. Verta valuu ja nuorimies viedään sairaalaan. Mitä en ymmärrä, on tuo reaktio ja sen väkivaltaisuus - onneksi se tällä kertaa kohdistui ikkunalasiin ja sitä kautta kaveriin itseensä. Entäpä kun ei ole kameraa kuvaamassa ja valvojia paikalla? Haluanko minä, että tällaiset itseään hallitsemattomat, heikon kielitaidon omaavat ihmiset kulkevat täällä vapaasti? En halua.

velho

Löytyykö näitä videoita vielä jostain? Ilmeisesti youtube on poistanut pätkät, mutta olisiko esim. vimeossa saatavilla?

Goldstein

Quote from: velho on 03.12.2014, 12:57:46
Löytyykö näitä videoita vielä jostain? Ilmeisesti youtube on poistanut pätkät, mutta olisiko esim. vimeossa saatavilla?

Uppaan tätä. Oli tarkoitus näyttää tämä klassikkofilmi skeptisemmille kavereille, mutta harmikseni on kuin netti olisi niellyt ne. Kellään tietoa mistä vielä näkyisi, tai voisiko jopa joku hommalainen, jolla nuo on edelleen koneellaan, harkita noiden pistämistä uudelleenjakoon (etenkin sen legendaarisen haliherätys-videon)?

Nämä eivät saa unohtua - tällaiset videot ovat napalmia mokutuksen uskottavuudelle.
"We sleep between the storm that was
and the storm which has to come" -Moonspell

MW

Quote from: Nousuhumala on 18.02.2015, 21:40:02
Quote from: Goldstein on 18.02.2015, 18:39:36
Quote from: velho on 03.12.2014, 12:57:46

Uppaan tätä. Oli tarkoitus näyttää tämä klassikkofilmi skeptisemmille kavereille, mutta harmikseni on kuin netti olisi niellyt ne. Kellään tietoa mistä vielä näkyisi, tai voisiko jopa joku hommalainen, jolla nuo on edelleen koneellaan, harkita noiden pistämistä uudelleenjakoon (etenkin sen legendaarisen haliherätys-videon)?

Nämä eivät saa unohtua - tällaiset videot ovat napalmia mokutuksen uskottavuudelle.
Mulla on tuo klassikko koneella. Tuosta pitäisi saada ladattua.

Laitetaan nyt sitten talteen, ja kiertoon. Näiden pyyteettömien ihmisten raadanta paremman huomisen puolesta ei saa jäädä vaille huomiota ja kiitosta, jonka se ansaitsee.

Goldstein

Quote from: Nousuhumala on 18.02.2015, 21:40:02
Mulla on tuo klassikko koneella. Tuosta pitäisi saada ladattua.

Kiitos, pelastit mun päivän. :D
"We sleep between the storm that was
and the storm which has to come" -Moonspell