News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Prostituutiokeskustelu

Started by Ulkopuolinen, 29.09.2010, 11:34:25

Previous topic - Next topic

Ulkopuolinen

Mode komensi siirtämään yleisen prostituutiokeskustelun Kylänraitille Ruotsin raiskaustilastokeskustelusta.

Eräs palstalainen kommentoi tuossa keskustelussa ollutta kirjoitustani yksärinä. Vastasin hänelle ja tuo vastaus (ilman kommentoijan nimimerkkiä) olkoon avauksena tälle aiheelle.

P. Henrik

Ihan näin vain mainitakseni:

Mitä tulee viattomien naisten (mikä oksymoroni) suojeluun ja ihmiskaupan minimointiin... noh. Ensiksi minulla pitäisi olla ihmiskaupasta jokin mielipide, mitä minulla ei ole ja ennenkuin joku koittaa sellaista minulle pakkoasennoituttaa, niin kerrottakoon että minkään moraalin tai humanismin keinoilla minuun ei kaanoni uppoa, joten ei oikeasti kannata. Väännän rautalangasta: olen sen verran pitkälti samoilla linjoilla linkolan kanssa ettei yksittäisen ihmisen tai edes kansakunnan TAI etnisen ryhmän poismeno tai hyväksikäyttö heilauta hiton vertaa mihinkään suuntaan. Ja kyllä kyllä aloitan etnisen puhdistuksen itsestäni ensi tiistaina, aika eutanasiapolille hollantiin on jo varattu jne jne jne joo joo menen tappamaan itseni kyllä jep.

Nyt kun disclaimerit on tehty niin asiaan.

Ihmiskauppaan ja sen osa-alueisiin en kantaa ota, mutta yksilötasolla on käsitä minkä hiton takia piparin myynnistä tehdään niin pirullinen ongelma?

Okei, sekopääargumentin ymmärrän, johan jo raamatussakin sanotaan jotain poikkiteloista juuditista ja siemenen jostain johonkin jotain, mutta kun uskovainen holhousmentaliteetti on pyyhitty pöydältä, niin hittovie, fiksut aikuiset vakavalla naamalla veistävät että kyllä yhteiskunta ja se ja se voi paremmin jos huoria ei ole.

Anteeksi, saisinko selventää pari asiaa.

1: Jos mies ei saa piparia maksamatta siitä, vika on miehessä.
2: Jos nainen tajuaa tämän ja meinaa käyttää huomattavan törkeästi tätä sosiaalista porsaanreikää taloudellisesti hyväkseen, sen kun.
3: Jos nainen on niin vitun tyhmä että lähtee sutenöörin matkaan sen sijaan että itse valitsee pokansa, ansaitsee kohtalonsa ja
4: ihmiskauppa-argumentin käsittelin jo aikaisemmin. Ei kiinnosta, ei kosketa minua, en ota kantaa.

Käsittääkseni suurin osa prostituoiduista ovatkin siis tavaraa itse määrämillään markkinoilla välittäviä yksityisyrittäjiä. En tajua mitä kukaan voittaa tämän kriminalisoinnilla, muuta kuin sen moraalisen voiton että prostituutit on pahoi ku öö nii no ku ne vaa o. Ja etenki ne jotka sit ostaa pipsaa nii ni ne kans o pahoi ja niiq käyttää toisii hyväks.

Lord Liberty

Jos mä haluun vaihtaa autooni talvirenkaat mutta olen liian laiska tekemään sen itse, niin vien autoni huoltoon jossa huoltomies vaihtaa siihen talvirenkaat.
Tälläin huoltomies on minulle yhtä kuin hyödyke joka helpottaa minun elämääni.
Huoltomies on minulle esine, kohde, objekti, hajuton ja mauton hyödyke. Minulla ei ole häneen minkäänlaista tunnesidettä, en näe häntä missään muussa valossa kuin siinä miten hyödyllinen hän minulle on vaihtaessaan talvirenkaat.

Huoltomiehen tilalle voi vaihtaa prostituoidun eikä mikään muutu, prostituoitu on hyödyke, kohde, objekti jne... mutta siinä ei ole mitään väärää.
Aivan kuten huoltomies on jollekin toiselle ihmiselle jotain muuta kuin objekti, kuten rakastettu, isä, lapsi, aviomies jne... niin myös prostituoitu on jollekin toiselle enemmän, mutta minulle se on vain hyödyke.

Hyödykkeenä olemisessa ei ole mitään väärää, minäkin olen mielelläni hyödyke, siis hyödyksi jollekin ihmiselle jota vastaan saan rahaa.
Demokratia on sitä että jokainen saa mitä enemmistö tilaa. Markkinatalous on sitä että jokainen saa mitä itse tilaa

Lord Liberty

Hyödykkeenä prostituoitu palvelee ihmiskuntaa paljon enemmän kuin vaikkapa poliitikot. Poliitikot aloittavat sotia, tappavat ihmisiä, varastavat ihmisen omaisuuksia, orjuuttavat ihmisiä ja ties mitä. Prostituoidut eivät tee mitään näistä kauheuksista, he ainoataan täyttävät ihmisten toiveita.

Enemmin poliitikot pitäisi kieltää kuin prostituutio.
Demokratia on sitä että jokainen saa mitä enemmistö tilaa. Markkinatalous on sitä että jokainen saa mitä itse tilaa

Lord Liberty

Tuohon vielä että poliitikot ne itse näkevät ihmiset objekteina. Poliitikothan kohtelevat ihmisiä välineenä jonkun suuremman päämäärän saavuttamiseksi. Tarvittaessa poliitikot uhraavat ihmisiä näiden päämäärien eteen.

Prostituoidut eivät kohtele ihmisiä välineenä jonkun päämäärän saavuttamiseksi, vaan prostituoiduille ihminen on itseisarvo itsessään.

Miksi ne jotka valittavat siitä että prostituoidut ovat objekteja eivät huolestu poliitikoista? Ainiin, samat tyypithän ovat usein poliitikkoja!

Parasiittiö

Quote from: P. Henrik on 29.09.2010, 12:00:16
3: Jos nainen on niin vitun tyhmä että lähtee sutenöörin matkaan sen sijaan että itse valitsee pokansa, ansaitsee kohtalonsa

Mutta puolet ihmisistähän on keskimääräistä tyhmempiä. Niistä osa joutuu tällä meiningillä melkein väistämättä kuseen.

Ehkä huorauksen pitäisi olla laillista vain ihmisille, jotka saa ÄO-testissä vaikkapa yli 90 pistettä (vastaa käsittääkseni 75%:ttä meistä euroihmisistä). Tai jos rimaa korotetaan, niin 100 pistettä olisi suunnilleen 50%:n raja ja 110 pistettä ymmärtääkseni 25%:n raja. Näin vain älykkäin 25-75% ihmisistä saisi laillisesti harjoittaa huorausta. Vähentäisiköhän tämä huorauksen aiheuttamia sosiaalisia ongelmia?

Oma mielipiteeni huorauksesta noin ylipäätään on ollut se, että siinä ei ole oikein mitään pahaa, jos sitä tekee sivutoimisesti, ja siten on jokin muu tulonlähde, jonka varassa voi olla, jos ei tahdo/pysty juuri nyt/joskus huorata enää. Esimerkiksi joku tyypillinen pienipalkkainen naisvaltaisen alan työntekijä, joka haluaa parempaa elintasoa (vaikkapa hyvän auton) tekemällä tämmöistä sivukeikkaa. Normaalin tulonlähteensä avulla huora voi pysyä kiinni normaalissa elämässä ja myös tehdä huorauksensa omilla ehdoillaan eikä taloudellisen tilanteensa pakottamana.

Ja Lord Liberty -nimimerkin kirjoittaessani tekemät kaksi viimeisintä postausta on mielestäni ideologista soopaa. Eka oli ihan hyvä.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

Willy Whisper

Quote from: P. Henrik on 29.09.2010, 12:00:16

Anteeksi, saisinko selventää pari asiaa.

2: Jos nainen tajuaa tämän ja meinaa käyttää huomattavan törkeästi tätä sosiaalista porsaanreikää taloudellisesti hyväkseen, sen kun.
3: Jos nainen on niin vitun tyhmä että lähtee sutenöörin matkaan sen sijaan että itse valitsee pokansa, ansaitsee kohtalonsa ja
4: ihmiskauppa-argumentin käsittelin jo aikaisemmin. Ei kiinnosta, ei kosketa minua, en ota kantaa.

Käsittääkseni suurin osa prostituoiduista ovatkin siis tavaraa itse määrämillään markkinoilla välittäviä yksityisyrittäjiä. En tajua mitä kukaan voittaa tämän kriminalisoinnilla, muuta kuin sen moraalisen voiton että prostituutit on pahoi ku öö nii no ku ne vaa o. Ja etenki ne jotka sit ostaa pipsaa nii ni ne kans o pahoi ja niiq käyttää toisii hyväks.

Saa tai ei saa, po. mies tavoittee elinten hinkkaamista, ei ihmissuhdetta. Arvokonservatiivina pidän moista toimintaa ala-arvoisena.

3: Jos nainen on niin vitun tyhmä että lähtee sutenöörin matkaan sen sijaan että itse valitsee pokansa, ansaitsee kohtalonsa ja...

Jos nainen on todellakin em. miehen matalalla tajunnantasolla, hän ei ehkä itse menetä mitään tulevaisuuttaan, sillä hänellä ei ehkä sellaista olisi muutenkaan? Mutta yhteiskunta menettää silti yhden jäsenen panoksen uuden terveen sukupolven kasvattamisessa.

Jos nainen on niin vitun tyhmä, edellisen vituntyhmyydenkin lisäksi, että mainostaa palveluitaan muillekin kun luotettaville (=harvoille) kanta-asiakkaille, hän saa vieraakseen parin gorilloja, jotka pahoinpitelyn, rahojen talteenoton ja muun alistamisen jälkeen ilmoittavat että "nyt työskentelet Igorille, ja puolet rahoista voit pitää".

Bordelli-toimi, joka tyytyy vain oletettuihin itse-motivoituneisiin "työntekijöihin" häviää markkinoille kilpailijoilleen, joilla on kehittyneempi rekrytointiketju. Siihen kuuluu perinteisesti erilaisia tapoja (nuoren) kiinnostavan tytön itsetunnon ja minäkuvan murtamiseen, ja taivuttamiseen/pakottamiseen sexibiznekseen.

"Seksityö" alkaa usein sellaisessa iässä, että tytöllä ei lainkaan mukaan oleteta olevan täyttä käsityskykyä ja suvereniteettia henkilönä.

Aihepiiriä ei voi tarkastella ilman ihmiskauppaa. Koskaan historiassa ei "seksityö" ole voinut toimia pidempää aikaa ilman kietoutumista muuhun rikollisuuteen, väkivaltaan ja pakottamiseen.

Prostuutio on myös vahingollinen sosiaalinen ilmiö.

Joku totesi toisaalla, että miksei samalla käsitellä poliitikkojen prostutsioonia l. päätösten tekemistä rahasta?  Olen samaa mieltä: Vaalirahan vastaanotto on huoraamista pahimmillaan.

No, nyt on käsitelty?
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Willy Whisper

Quote from: Lord Liberty on 29.09.2010, 16:17:41
. Minulla ei ole häneen minkäänlaista tunnesidettä, en näe häntä missään muussa valossa kuin siinä miten hyödyllinen hän minulle on ...

En oikein viitsisi mennä intiimin kanssakäymisen puolelle sellaisen henkilön kanssa, johon ei ole minkäänlaista tunnekontaktia. Siitä on niinkun maku pois. Kuin runkkaisi toisen vartaloon.

Sori, jos käytin rivoa ilmaisua?
"Neuropsykologisen näkökulman mukaan suurin uhka maailmanrauhalle tulee niiden kansakuntien taholta, jotka tarjoavat virikeköyhimmän ympäristön lapsilleen, ja tukahduttavat eniten seksuaalista nautintoa ja naisen sukupuolisuutta."
J.W.Prescott

Punaniska

Quote from: Ulkopuolinen on 29.09.2010, 11:35:22
Sivistys murtaa rajoja ja muureja. Sivistymättömyys rakentaa niitä. Kun kulttuuri ja siihen kuuluva yksilö luopuvat hyvän ja oikean tavoittelemisesta voidakseen keskittyä rihkamaan ja jännittäviin seikkailuihin, käykin salaa niin että rakennetaan ihan itse sivistymättömyyden vankila oman itsen ympärille.

Komppaan perusajatustasi, mutta en malta olla mainitsematta: Sivistys tai koulutustaso ei todellakaan kerro "sivistyneestä käytöksestä", niin kuin asia perinteisesti käsitetään.

Esimerkkinä vaikka (jälleen kerran) rinnastus Natsi-Saksaan.

Käytöstämme säätelee ennen kaikkea "sydämmen sivistys". Se taas ei katso oppiarvoja.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Turkulaine

Kyllä prostituutiota saa inhota ja vihata sydämensä kyllyydestä, mutta toisen ihmisen vahingoittaminen ("rankaiseminen") vain sen takia, ettei hän suostu elämään sinun, siis ventovieraan ihmisen, sukupuolimoraalin mukaan on kyllä ala-arvoista.

Tragikoomisinta koko asiassa on se, että rangaistavuus ei suojele asiakasta eikä harjoittajaa. Tarkalleen ottaen siitä on kaikille vain vahinkoa, ellei joidenkin toteutunutta vahingoniloa lasketa hyödyksi.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Lord Liberty

Quote from: Willy Whisper on 29.09.2010, 17:04:02
. Minulla ei ole häneen minkäänlaista tunnesidettä, en näe häntä missään muussa valossa kuin siinä miten hyödyllinen hän minulle on ...

En oikein viitsisi mennä intiimin kanssakäymisen puolelle sellaisen henkilön kanssa, johon ei ole minkäänlaista tunnekontaktia. Siitä on niinkun maku pois. Kuin runkkaisi toisen vartaloon.

Sinä et olekkaan varmaan koskaan käyttänyt seksileluja. Seksilelujen kanssa ollaan intiimissä kanssakäymisessä vaikka niihin ei ole tunnekontaktia.
Kaikki kunnia toki sinun "arvokonservatiiveille" mielipiteille, mutta on väärin pakottaa muut noudattamaan niitä.

TJK

Prostituutio on hyvin vastenmielinen ilmiö. Mielestäni kukaan terve ihminen ei ehdota osana seksuualikasvatusta ja ammatinvalinnanohjausta vaikkapa kymmenvuotiaalle pojalleen, miten hyvät rahat tämä saisi hieman isompana, kun tarjoaisi pyllyään saksalaisille sedille Hampurissa.

En tiedä, ovatko kaikki prostituoiduiksi päätyvät pahasti rikkinäisiä ihmisiä, mutta vähintäänkin yleistä sen arvellakseni täytyy olla.

Prostituutiosta tulee siis pyrkiä eroon. Toisaalta haluaisin elää myös yhteiskunnassa, jossa ei olisi rappioalkoholisteja, puolisonsa pettäjiä tai yhtävilleen valehtelijoita. En silti vaadi niihinkään asioihin ensisijaisesti poliisin ja oikeusistuimien toimia. Näin ollen en pidä nimenomaan prostituutionkaan kriminalisoimista kovin tärkeänä asiana poliittisella asialistallani. Pelkkä makuasia prostituution valitettavuus ei kuitenkaan mielestäni ole.

Turkulaine

Niin minäkin olen siinä suhteessa kai arvokonservatiivinen, että prostituutio on mielestäni vastenmielistä. En ole koskaan käyttänyt palveluita enkä suvaitsisi sellaista vaikkapa puolisoltani.

Silti en voi mitenkään ajatella, että minulla olisi jonkinlainen oikeus pistää horatsut rautoihin ja viedä rangaistavaksi. Varkaat ja raiskaajat kyllä, koska he vahingoittavat ihmisiä vasten näiden tahtoa. Mutta että se, mitä tehdään vapaaehtoisten aikuisten kesken suljettujen ovien takana? Ei vaan käy.

Sellainen moralismi ei oikeasti ole kaukana siitä, että katsoo oikeudekseen vetää vastaantulijaa turpaan kun naama ei miellytä. Kun omasta mielestä kato ton näkösellä jätkällä ei ole asiaa näille kulmille. Miettikää vielä tuota vapaaehtoisprostituutiokysymystä; ihmiskauppaahan vastaan voidaan ja pitää käydä joka tapauksessa.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Lord Liberty

Quote from: TJK on 29.09.2010, 17:48:36
Prostituutio on hyvin vastenmielinen ilmiö. Mielestäni kukaan terve ihminen ei ehdota osana seksuualikasvatusta ja ammatinvalinnanohjausta vaikkapa kymmenvuotiaalle pojalleen, miten hyvät rahat tämä saisi hieman isompana, kun tarjoaisi pyllyään saksalaisille sedille Hampurissa.
En ehdottaisi omalle pojalleni myöskään siivoojan tai puhelinmyyjän ammattia, mutta en haluaisi silti lähettää häntä vankilaan, mikäli hän näihin ammatteihin menisi.

QuoteEn tiedä, ovatko kaikki prostituoiduiksi päätyvät pahasti rikkinäisiä ihmisiä, mutta vähintäänkin yleistä sen arvellakseni täytyy olla.
Vaan kuinka rikkinäisiä ovatkaan ne ihmiset, jotka ovat sairaan kiinnostuneita siitä, minkälaisia sopimuksia yksityiset ihmiset solmivat keskenään vapaasta tahdostaan.

Elisa

Minä (arvokonservatiivina) kannatan prostituution ja parituksen laillisuutta. Olen viime aikoina huomannut, että moni olettaa minun vastustavan prostituutiota koska vastustan homoavioliittoja ja naispappeutta. En ole vielä täysin ymmärtänyt, mikä logiikka siinä olisi.

Suomessa tabuja on ahdistavan paljon ja yksi niistä on prostituutio. En muista kenenkään suomalaisen miehen kertoneen minulle käyttäneensä prostituoidun palveluja. Esimerkiksi Itä-Euroopassa se on aivan tavallinen asia.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

TJK

Quote from: Lord Liberty on 29.09.2010, 17:54:17
En ehdottaisi omalle pojalleni myöskään siivoojan tai puhelinmyyjän ammattia, mutta en haluaisi silti lähettää häntä vankilaan, mikäli hän näihin ammatteihin menisi.
En minäkään. Mutta haluaisin hänen hoidontarpeensa erittäin tarkkaan selvitettäväksi, jos hän myisi itseään jonkinlaisen elämäntyylin rahoittaakseen.

QuoteVaan kuinka rikkinäisiä ovatkaan ne ihmiset, jotka ovat sairaan kiinnostuneita siitä, minkälaisia sopimuksia yksityiset ihmiset solmivat keskenään vapaasta tahdostaan.
Sairaan kiinnostuneet ihmiset ovat nähdäkseni jo määritelmän perusteella sairaita, circulus in demonstrando. Sen sijaan useimmat ihmiset ovat halukkaita määrittelemään johonkin vapaan valinnan piiriin kuuluvien päätösten ja sairaan käyttäytymisen rajan. Prostituutio on nähdäkseni hyvin lähellä sitä saman logiikan perusteella, jolla angtista teiniäkään ei haluta päästää tekemään yksityisesti keskenään itsemurhaa tai juoppohullua juoksemaan heikolle jäälle.

Willy Whisper

Quote from: Lord Liberty on 29.09.2010, 17:39:08

Sinä et olekkaan varmaan koskaan käyttänyt seksileluja. Seksilelujen kanssa ollaan intiimissä kanssakäymisessä vaikka niihin ei ole tunnekontaktia.
Kaikki kunnia toki sinun "arvokonservatiiveille" mielipiteille, mutta on väärin pakottaa muut noudattamaan niitä.

Enhän puuttunut sinun ja seksilelujesi suhteeseen? En ota kantaa, en halua edes tietää.

Rohkenen olla edelleenkin sitä mieltä, että henkilö joka näkee toisessa ihmisessä vain objektin ja esineen, on jollakin tavalla vajaa.
J.W.Prescott

Elisa

Quote from: Willy Whisper on 29.09.2010, 18:39:03
Rohkenen olla edelleenkin sitä mieltä, että henkilö joka näkee toisessa ihmisessä vain objektin ja esineen, on jollakin tavalla vajaa.

Käsittääkseni tyypillinen mies näkee päivittäin kaupungilla useita naisia, joiden kanssa haluaisi harrastaa seksiä, vaikkei muuten olisikaan ihastunut näihin. Mikä on se suuri ero prostituutioon, jossa mies maksua vastaan harrastaa seksiä vetävän naisen kanssa? Objektista ja esineestä puhuminen on harhaanjohtavaa.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Taikakaulin

Quote from: Elisa on 29.09.2010, 18:45:46
Käsittääkseni tyypillinen mies näkee päivittäin kaupungilla useita naisia, joiden kanssa haluaisi harrastaa seksiä, vaikkei muuten olisikaan ihastunut näihin. Mikä on se suuri ero prostituutioon, jossa mies maksua vastaan harrastaa seksiä vetävän naisen kanssa? Objektista ja esineestä puhuminen on harhaanjohtavaa.

Voin miehenä allekirjoittaa tämän täysin.  ;D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Lord Liberty

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010092912430388_ul.shtml
Kanadassa prostituoidut juhlivat bordellien sallimista. Enää heidän ei tarvitse päivystää vaarallisilla kaduilla.

MaisteriT

Käsittääkseni tyypillinen mies näkee päivittäin kaupungilla useita naisia, joiden kanssa haluaisi harrastaa seksiä, vaikkei muuten olisikaan ihastunut näihin.

Tyypillinen? Haluaa? Harrastaa seksiä? Lähteitä peliin!

Muuten uhkaan julistaa sinut tyypilliseksi feministiksi :-)
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Willy Whisper

Quote from: Willy Whisper on 29.09.2010, 18:39:03

Jos jotaku naista huvittaa identifioida itsensä käveleväksi pissausreiäksi, en kommentoi asiaa. Taannoin eräässä puolueessa, jota silloin läheltä seurasin, oli naispuolinen pyrkyri, joka kuuleman mukaan avitti urakehitystään "reittä pitkin puoluejohtoon" -metodilla. Oli tehnyt sitä jo Nuorisoliitossa, ja kun hänen olemuksensa, jota en pitänyt erityisen viehkona, ilmestyi vaalimainoksiin koko kampanjan ikonina, niin vanhemmat puolueaktiivit, jotka olivat siis olleet typykän kanssa samaan aikaan nuorisojärjestöissä ja tiesivät, paheksuivat asiaa aika tylyin sanoin, mutta vain yksityiskeskusteluissa.

Objektista ja esineestä puhuminen on toki tässäkin -yksityistapauksessa jota ei voi ylellistää- ehkä vähän yksipuolista, kun ei tiedä kuka oli objekti ja kuka objektin objekti?

Mitä aivan eri asioihin tulee, odotan kiinnostuksella koska Holmluntin veljen kiinteistöbizneksiin sisältyy ilotalo vaikkapa johonkin entiseen vastaanottokeskukseen?

P.S.
Mutta miten tämä liittyy *pissis*-kulttuuriin?

Piss the Puolue?

(myhkiön paikka)
J.W.Prescott

Elisa

Quote from: Willy Whisper on 29.09.2010, 19:58:09
Jos jotaku naista huvittaa identifioida itsensä käveleväksi pissausreiäksi, en kommentoi asiaa.

Tämä kommentti kertoo vain sinusta. Eikö prostituoidulla ole mielestäsi ihmisarvoa?

Tuo poliittinen reisikiipeily on tuttu ilmiö kaikille enemmän politiikassa mukana olleille, mutta en näkisi sen liittyvän prostituutioon ja paritukseen ammatteina. Vai onko tässä kyse siitä, että seksi on hyväksyttävää vain rakkauden takia?

Willy Whisper

Quote from: Elisa on 29.09.2010, 20:08:29
Quote from: Willy Whisper on 29.09.2010, 19:58:09
Jos jotaku naista huvittaa identifioida itsensä käveleväksi pissausreiäksi, en kommentoi asiaa.

Tämä kommentti kertoo vain sinusta. Eikö prostituoidulla ole mielestäsi ihmisarvoa?

Tuo poliittinen reisikiipeily on tuttu ilmiö kaikille enemmän politiikassa mukana olleille, mutta en näkisi sen liittyvän prostituutioon ja paritukseen ammatteina. Vai onko tässä kyse siitä, että seksi on hyväksyttävää vain rakkauden takia?

Joku kirjoitti:
Quote from: Elisa on 29.09.2010, 20:08:29
Objektista ja esineestä puhuminen on harhaanjohtavaa.

Vastasin siihen.

Nyt mennään tauolle.
J.W.Prescott

IDA

Quote from: Lord Liberty on 29.09.2010, 17:39:08

En oikein viitsisi mennä intiimin kanssakäymisen puolelle sellaisen henkilön kanssa, johon ei ole minkäänlaista tunnekontaktia....
...

Onko Willystä tullut arvokonservatiivi? Hallelujaa!  :D

Mitä aiheeseen tulee, niin lain pitäisi olla sellainen, että prostituutio joko yksiselitteisesti sallitaan tai yksiselitteisesti kielletään. Nykyinen tilanne on lain kannalta kaksinaismoralistinen.

Turkulaine

Quote from: IDA on 29.09.2010, 21:12:01
Mitä aiheeseen tulee, niin lain pitäisi olla sellainen, että prostituutio joko yksiselitteisesti sallitaan tai yksiselitteisesti kielletään. Nykyinen tilanne on lain kannalta kaksinaismoralistinen.

Totta. Ja jos se kielletään, on tilanne yksiselitteisesti moralistinen.

Kestihän minullakin kauan ymmärtää moraalin ja etiikan ero. Vielä kauemmin kesti ymmärtää, että vaatimukset tehdä minun oman moraalini rikkomisesta yleinen rikos johtaa loputtomaan kierteeseen ja arvojen konfliktiin, josta ei seuraa mitään hyvää. Toivoisin, että kaikki muutkin kävisivät läpi tämän eheyttävän ja omaa oloa parantavan prosessin läpi, vaikken voikaan sitä voimakeinoin keneltäkään vaatia.

Vetääkseni aasinsillan maahanmuuttoaiheeseen, on yleisesti hyväksyttyä nuivaliston piirissä, että oman moraalin ulottaminen muihin nähdään ongelmana tietyissä maahanmuuttajaryhmissä. Siis vaikkapa miten kohdellaan ihan väärää ja moraalitonta uskontoa edustavaa ihmistä, miten kohdellaan moraalittomasti pukeutuvaa tai käyttäytyvää naisihmistä, jne.

Edellyttäkäämme itseltämme samaa kuin muilta, ja keskittykäämme politiikassa vain epäeettisen toiminnan vastaiseen kamppailuun. Siis sellaisen, missä ihmisille tehdään jotain mitä he eivät halua itselleen tehtävän, ja josta heillä on oikeus ja kohtuus kieltäytyä.

IDA

Quote from: Turkulaine on 29.09.2010, 21:38:46

Totta. Ja jos se kielletään, on tilanne yksiselitteisesti moralistinen

No en tiedä. Se olisi moraalisesti selkeä. Samoin, jos se sallitaan. Siis mikäli asia yleensä halutaan moraalisena kysymyksenä nähdä. Näin ainakin taannoisten eduskuntakeskustelujen perusteella halutaan ;)

Nythän prostituutio on ikään kuin sallittua, mutta silti siitä rangaistaan. Tosin huomasin juuri, että oma moraalinen integriteettini on edelleen pitänyt ja luulin seksin ostamisen kieltävän lain menneen läpi sellaisenaan, mutta se ei mennytkään, vaan Suomessa ostaminen on kielletty ainoastaan parituksen ja ihmiskaupan uhrilta. Tässäkin on kyllä se ongelma, että mistä ostaja voi tarkalleen tietää onko kyseessä paritus vai ei.

P. Henrik

Quote from: IDA on 29.09.2010, 21:59:30
Quote from: Turkulaine on 29.09.2010, 21:38:46

Totta. Ja jos se kielletään, on tilanne yksiselitteisesti moralistinen

No en tiedä. Se olisi moraalisesti selkeä. Samoin, jos se sallitaan. Siis mikäli asia yleensä halutaan moraalisena kysymyksenä nähdä. Näin ainakin taannoisten eduskuntakeskustelujen perusteella halutaan ;)

Nythän prostituutio on ikään kuin sallittua, mutta silti siitä rangaistaan. Tosin huomasin juuri, että oma moraalinen integriteettini on edelleen pitänyt ja luulin seksin ostamisen kieltävän lain menneen läpi sellaisenaan, mutta se ei mennytkään, vaan Suomessa ostaminen on kielletty ainoastaan parituksen ja ihmiskaupan uhrilta. Tässäkin on kyllä se ongelma, että mistä ostaja voi tarkalleen tietää onko kyseessä paritus vai ei.

No itseasiassa laitapuolta hieman keskivertokävelijää paremmin tuntien saatan pystyä valaisemaan tätä mysteeriota hitusen.

En ole kuullutkaan yhdestäkään paritetusta suomalaishuorasta. Ikinä. Sen sijaan*randometnisentaustanomaavatähän*huorat ovat varsin tuttua porukkaa. Siis tutuntuttua. Tiedättehän. Tunnen ihmisiä jotka tuntevat ihmisiä jotka myyvät ihmisiä jne.

Kamahuorat ovat lievä poikkeus, mutta jotenkin perverssisti niidenkin kanssa homma etenee jonkinlaisella pseudomoraalilla ja yhteisymmärryksessä niin että antavat pesää vakioporukalle kamasta. 

Ne joita paritetaan ovat nyrkkisääntöisesti muita kuin suomalaisia.

Itse asiassa, kun miettii suomalaisnaisen yleistä kykyä ja tahtoa alistua toisen ihmisen, etenkin miehen käskytettäväksi niin pelkkä ajatuskin kokoomuslaisesta kauppiksen blondista Egorin ja vselovodin kamamuulina ja prosti-tuuttina saa lähinnä koomisia piirteitä.

Kärjistäen siis: Josse puhhu sjoome huvi ei sil pesä kans ole tehty bisnes ulkko maalanen kaa.

Elisa

Suomessa ostaminen on kielletty ainoastaan parituksen ja ihmiskaupan uhrilta. Tässäkin on kyllä se ongelma, että mistä ostaja voi tarkalleen tietää onko kyseessä paritus vai ei.

Miksi parituksen pitää olla kiellettyä? Se voisi parantaa merkittävästi työolosuhteita.

P. Henrik

Quote from: Elisa on 29.09.2010, 22:20:57
Suomessa ostaminen on kielletty ainoastaan parituksen ja ihmiskaupan uhrilta. Tässäkin on kyllä se ongelma, että mistä ostaja voi tarkalleen tietää onko kyseessä paritus vai ei.

Miksi parituksen pitää olla kiellettyä? Se voisi parantaa merkittävästi työolosuhteita.

Kurtisaanitoimintana ehkä. Ihan "striittitason hustlaaminen" edunvalvojien kautta voisi olla vähän mafiaorientoitunutta toimintaa...