News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Fiksu Vasemmistoliittolainen

Started by EL SID, 16.03.2009, 14:03:44

Previous topic - Next topic

reino

Quote from: Perttu Ahonen on 16.03.2009, 19:56:49
... vastavirtaan porskuttavia lohia ... suvannoissa tuikkivia särkiä. Järkevää ...lohi on loimutettu, hiillostettu, graavattu, savustettu tai keitetty. 

Kun lohet lopulta pääsevät päämääräänsä, tarkoittaa se sitä, että lohet pääsevät lisääntymään...

Mmmm... lohta. Ihanaa vaaleanpunaista lohta. Rasvasta kiiltelevää vaaleanpunaista lohta.... mmm... kohta pääsee lisääntymään....

Quote from: tapio on 16.03.2009, 20:00:52
Apuva! Pidetäänkö täällä kaikkia vasemmistolaisia idiootteina. Minä olen useimmissa vaaleissa antanut ääneni demareille. Joskus 70-luvulla saatoin kerran äänestää kommunistiakin. ... Jos reino olisi ehdokkaana, äänestäisin häntä.

Mitä jumalauta..? Pidätkö minua vasemmistolaisena idioottina?!?! !1!  ;D

Perttu Ahonen

QuoteNäinhän se on, sehän nähtiin tässä joku aika sitten käydyssä eduskunnan äänestyksessä.

161–5

Hyvä esimerkki siitä, että muiden puolueiden valtavirtavesistöt eivät ole vapaita.
Siksi onkin syytä tukea ko.puolueiden valtavirroissa vastavirtaan porskuttavia lohia. Nythän nämä lohet ovat näissä muissa valtavirroissa sukupuuton partaalla ja erittäin uhanalaisia ja se näkyy vaikkapa 161-5 tuloksina.  161 sinilevässä sätkivää silakkaa, 35 töröä ja 5 lohta.

IDA

Quote from: tapio on 16.03.2009, 20:00:52
Apuva! Pidetäänkö täällä kaikkia vasemmistolaisia idiootteina. Minä olen useimmissa vaaleissa antanut ääneni demareille. Joskus 70-luvulla saatoin kerran äänestää kommunistiakin. Vasta viime kunnallisvaaleissa siirryin niin sanotusti keskiviivan oikealle puolelle ja äänestin persuja. Olen ajatellut, että seuraavissa eurovaaleissa äänestän vain Halla-ahoa, mikäli hän on ehdokkaana. Jos reino olisi ehdokkaana, äänestäisin häntä.

Pitääkö tätä pyydellä anteeksi?

Ei pidä. Tosin pitäisin itse täysin oikeutettuna, että minua rangaistaisiin jokaisesta kerrasta, jonka demareita olen äänestänyt. Anteeksipyynnöt kuuluvat kuitenkin yksityisen elämän piiriin, eikä politiikassa ole mitään syitä pyydellä anteeksi.

On itsestään selvää, että kaikissa puolueissa on myös järkeviä tyyppejä. Puoluetta arvostellessa ei yleensä arvostellakaan puolueen jäseniä vaan puolueen politiikkaa.

urogallus

Quote from: Perttu Ahonen on 16.03.2009, 19:56:49

Politiikan valtavirroissa on olemassa vastavirtaan porskuttavia lohia ja toisaalta suvannoissa tuikkivia särkiä. Järkevää on tietenkin edesauttaa lohien puurtamista matkalla, jonne mahtuu paljon etenemistä haittaavia patoja ja verenhimoisia ryöstösaalistajia, niitä joille paras lohi on loimutettu, hiillostettu, graavattu, savustettu tai keitetty.  

Kun lohet lopulta pääsevät päämääräänsä, tarkoittaa se sitä, että lohet pääsevät lisääntymään ja lohikanta elpymään,- ja sehän on terveen vesistön varmin merkki.

Olisiko Hommassa ainesta kalaportaiksi, jotka johtaisivat toisinajattelijalohet puoluepatojen ohitse lisääntymään yläjuoksun sameisiin vesiin?

Muuten olen sitä mieltä, että vasureita (ja vihreitäkin) nuivitaan Hommassa hiukan huonoin perustein. Luulisi esim. kunnallispoliitikoista löytyvän myös asiallisen nuivaa sakkia - ainakin rasvanahkaduunarit minun kokemukseni mukaan ovat hyvin nuivia kaikenlaista loisimista kohtaan. Suurin osa heistä äänestää silti vasemmistoa, vaikka varmaan osa on viime aikoina loikannut persujen taakse.

Hauki

Ihmisiä pitää käsitellä yksilöinä niin pitkälle kuin mahdollista, mutta kyllä silti on hahmotettavissa "vasemmistoliittolaisten kanta", eli politiikka, jota he yleensä kannattavat. Otokseni heistä ei ole erityisen laaja, mutta empiiristen havaintojeni perusteella he ovat maahanmuutto- ja monikulttuuriasioissa yleensä ottaen ideologian uskondogmeihin juuttuneita hihhuleita.

Tämä ei kuitenkaan vaikuta yhteenkään vasemmistoliittolaiseen yksilöön millään tavalla. Vasemmistolaisuus sinänsä ei vähennä nuivuutta. Olisi kyllä selvempää puhua Vasemmistoliiton politiikasta, jota taas voi näissä asioissa haukkua varauksetta.

Necro

Tuo oikeisto/vasemmisto jaottelu ei vaan oikein enää toimi. PerSuissa ei ole mielestäni oikein mitään muuta oikeistolaista kuin mamukriittisyys ja toisinpäin vasemmistoon kuuluminen ei merkitse automaattista mokutusta. Itse olen mamukriittinen mutta eipä tulisi mieleenkään äänestää "perinteisen" oikeisto politiikan puolesta(esim. Kataisen verohelpotukset). Kyllä tietoisia löytyy vähän joka leiristä. Joskus kyllä tuntuu että täällä olisi oletusarvona jonkunasteinen oikeistolaisuus. Pois se minusta ;)
"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

gloaming

Quote from: urogallus on 16.03.2009, 20:43:46
Muuten olen sitä mieltä, että vasureita (ja vihreitäkin) nuivitaan Hommassa hiukan huonoin perustein. Luulisi esim. kunnallispoliitikoista löytyvän myös asiallisen nuivaa sakkia - ainakin rasvanahkaduunarit minun kokemukseni mukaan ovat hyvin nuivia kaikenlaista loisimista kohtaan.

Juurikin näin. Homman vastustaja, vihollinen, on akateeminen monikulturismi (jonka ideologian taustoja on aiemmin käsitelty eikä niistä nyt enempää), jota löytyy varmasti jokaisesta puolueesta, mutta erityisesti se on keskittynyt vihreisiin ja vasemmistoliittoon.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

reino

Quote from: urogallus on 16.03.2009, 20:43:46
Olisiko Hommassa ainesta kalaportaiksi, jotka johtaisivat toisinajattelijalohet puoluepatojen ohitse lisääntymään yläjuoksun sameisiin vesiin?

Lohi on kovassa nousussa!!  ;D

Vertauksesi on paitsi hauska myös hyvin osuva.

Homma - yhteiskunnan kalaportaat!

(Täksi kevääksi ennustettu muuten aivan infernaalista lohennousua, kun duunarit alkavat heräillä huomaamaan, että Suomen ainoa työtätekevän työväen puolue on PS.)

jaakkeli

Quote from: Necro on 16.03.2009, 20:49:08Tuo oikeisto/vasemmisto jaottelu ei vaan oikein enää toimi.

Tätä toistellaan, mutta ennemminhän on käymässä niin, että jaottelu on jälleen muuttumassa. "Vasemmisto" ja "oikeisto" ovat vaihtaneet sisältöä monet kerrat historian aikana eikä vasemmisto Ranskan vallankumouksen aikaan ollut mikään työväenliike. Se, mitä me olemme parin sukupolven ajan pitäneet vasemmistona, syntyi älymystön yhteiskuntainsinöörien ja työväen liittona aikana, jolloin työväen olot olivat todella kurjat ja työläinen oli valmis antamaan tukensa suuria ravistuksia suunnitelleille älyköille, joilla ei ilman jonkin suuren kansanryhmän tukea olisi ollut tarpeeksi massavoimaa saada aikaan yhtään mitään.

Nyt on vain käynyt niin, että työväen tavoitteet on saavutettu: kun hyvinvointiyhteiskunta on olemassa, työläiselläkin on enemmän menetettävää kuin voitettavaa suurissa yhteiskunnan ravistuksissa eikä tukea niille tahdo enää löytyäkään. Siispä äänet vuotavat vasemmistolta perussuomalaisten kaltaisille puolueille, jotka lähinnä haluavat jatkaa samaa talouspolitiikkaa mutta eivät kannata suuria muutoksia kohti yliopiston yhteiskuntainsinöörien uusinta unelmaa. Nuo suuret unelmoijat joutuvat etsimään uusia suuria ihmisryhmiä tuekseen ja ovat nyt löytämässä ne maahanmuuttajista ja vähemmistöistä - mikä vain kiihdyttää työväen pakoa vasemmistosta.

QuotePerSuissa ei ole mielestäni oikein mitään muuta oikeistolaista kuin mamukriittisyys ja toisinpäin vasemmistoon kuuluminen ei merkitse automaattista mokutusta.

Ei ehkä, mutta sinne päin koko ajan mennään. Näin se käsitekenttä muuttuu: jos sama meno jatkuu, vasemmisto muuntuu yhä enemmän työväenliikkeestä puhtaaksi monikulttuuriliikkeeksi ja "vasemmistolaisuus" ja "oikeistolaisuus" tarkoittavat tulevaisuudessa nimenomaan suhtautumista monikulttuuriin.

TiuskeaRakki

Quote from: käänteismuslimi on 16.03.2009, 14:44:54Jos minkäänlaista yhteistyötä on koskaan tarkoitus tehdä kenenkään kanssa, en pidä järkevänä mediastrategiana, että täällä rutiininomaisesti leimataan kaikki vihreät ja kaikki vasemmistoliittolaiset idiooteiksi. Eivät he idiootteja ole, sen nyt varmaan kaikki ymmärtävät, joten miksi leimata heitä sellaisiksi? Se antaa keskimäärin aika säälittävän kuvan Homma-foorumista ulkopuolisille.

Tämä on hyvin tärkeä pointti. Tästä paikasta saa hyvin "äärioikeistolaisen" kuvan ei niinkään skini- vaan nimenomaan talousliberalismimielessä. Itse olen pohjoismaista mallia sinällään kannattava kepulainen, ja ainakin omasta näkökulmastani siihen tottakai kuuluu perusajatus esim. työllistymisestä, joten ihan puhdas ideologinen paskanheitto loisimisesta jää kyllä aina ihan omaan arvoonsa, ja suuri osa postauksista täällä menevät "ohi" juuri tuolla perusteella (ts. silmiin osuu muutama koodisana ja sitten se onkin "next please").

Maahanmuuttopolitiikan kritiikki on mielenkiintoinen aihe, mutta esim. minä en ole valmis assosioitumaan siihen ihan mitä tahansa kautta, jos muu ideologinen painolasti alkaa ahdistaa liikaa. Itse asiassa jos Homma politisoituisi puolueeksi siltä suunnalta kuin miltä täällä yleisesti ottaen näyttää, ei olisi mikään ongelma äänestää vastaan, olimme sitten mokutusasioista miten paljon tahansa samaa mieltä.

Spiru

Quote from: Perttu Ahonen on 16.03.2009, 20:24:39
161 sinilevässä sätkivää silakkaa, 35 töröä ja 5 lohta.

*REPS*

Tällaista retoriikkaa meikäläinenkin kalahenkilönä ymmärtää! ;D

Itse aiheesta: TiuskeaRakin kommentti voisi olla omasta kynästä.

Edit: Kepulainen en sentään ole...

TiuskeaRakki

Quote from: Spiru on 17.03.2009, 01:28:38
Edit: Kepulainen en sentään ole...

Noh, mä olen urbaanikepulainen lähinnä vain verenperinnöstä ja siitä etten tunnista itseäni mistään muustakaan puolueesta. Menetelmäni eivät ole (ainakaan uskonkappaleina) vasemmalta ja arvoni eivät ole (puhtaasti, ideologisesti) oikealta. Lisäksi alkiolaisuus tuntuu ideologiana ihan hyvältä. Jos kokkarit olisivat vähän vähemmän kusipäisten pyrkyripenskojen kykypuolue, sitä voisi joskus harkita ;)

Kullervo Kalervonpoika

Homman ( ;D ) nimi on se, että vasemmistoliitto on lähempänä samaa kuilua kuin samaalla kurssilla kulkevat SDP, Keskusta - ja etenkin - Kokoomus.

Jos nyt ihan kiihkottomasti tarkastellaan asioita, niin näin kai se on:

1. Vasemmistoliitto on menettänyt kontaktinsa perinteiseen  äänestäjäkuntaansa. Ranskan vallankumouksen aikainen oikeisto/vasemmisto-ajattelu (samoin kuin Marxin teoreemat) ovat kulkeneet tiensä päähän.

Luokkayhteiskuntaa - eikä oikein minkäänlaista perinteistä sosialimiakaan - ole enää olemassa. Viimeistään Neuvostoliitto viitoitti tämän konkurssin tien. Ihminen on epäluotettava ja ahne. Hän pyrkii ajamaan omaa etuaan ja yhteisö on yksilölle vain väline henkilökohtaiseen menestykseen.

Tästä pääsemmekin siihen, että - jos ei juuri nyt - niin ainakin lähitulevaisuudessa tärkeimmät vasemmistoa heiluttavat konfliktit tulevat tapahtumaan työmailla.

Niissä paikoissa, joissa vielä hoilataan proletariaatin yhteisöllisyyden mantraa.

Ei mene kovinkaan kauan siihen, kun normivirtasta alkaa muumittamaan se, että naapurissa työskentelevä sergei saa enemmän töitä - koska hän tekee työt halvemmalla.

Jos ay-änkyrät yrittävät edelleenkin todistella proletariaatin yhteisöllisyyttä ja yhteisen (l.suomalaisen duunarin)uhrautumisen tärkeyttä, niin normivirtasemme vaihtaa puolta ja lähtee (esmes) PerSujen kelkkaan.

(Tämä on muuten kehitys, mitä on jo oikeastikin odotettu.)

2. Samaan aikaan Kokoomus on luopunut kansallisesta ajattelusta - huomaamatta sitä, että se on ollut sen kannatuksen tärkein peruspilari.

Muiden valtapuolueiden kujanjuoksu on sitten luettavissa näistä merkeistä noin muutenkin.

Kaikkien kannattaisi muistaa se, että ihminen suosii omaa ja hylkii vierasta. Se on erittäin luonnollista.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

TiuskeaRakki

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 17.03.2009, 02:15:54
Luokkayhteiskuntaa - eikä oikein minkäänlaista perinteistä sosialimiakaan - ole enää olemassa. Viimeistään Neuvostoliitto viitoitti tämän konkurssin tien. Ihminen on epäluotettava ja ahne. Hän pyrkii ajamaan omaa etuaan ja yhteisö on yksilölle vain väline henkilökohtaiseen menestykseen.

Aika offtopic, mutta katsopa vain -- uskoisin että jatkossa zeitgeist heilahtaa tylyimmästä uusliberalismista takaisin yhteisöllisempään suuntaan. Siitä on jo paljon merkkejä. Yksisilmäinen "omaneduntavoitteluteoria" on vähän tuommoinen itsensä toteuttava profetia joka, jos se pitää ottaa aksioomana ja asiat toteuttaa sen mukaisesti, tuppaa myös tuottamaan odotetun mukaista käyttäytymistä. Asioissa on toki aina nyanssinsa molempiin suuntiin, mutta poliittiset preferenssit ovat poliittisia preferenssejä, eivät totuuksia...

reino

Quote from: TiuskeaRakki on 17.03.2009, 00:34:23
Maahanmuuttopolitiikan kritiikki on mielenkiintoinen aihe, mutta esim. minä en ole valmis assosioitumaan siihen ihan mitä tahansa kautta, jos muu ideologinen painolasti alkaa ahdistaa liikaa. Itse asiassa jos Homma politisoituisi puolueeksi siltä suunnalta kuin miltä täällä yleisesti ottaen näyttää, ei olisi mikään ongelma äänestää vastaan, olimme sitten mokutusasioista miten paljon tahansa samaa mieltä.

Kyllä. Olet ehdottoman oikeassa siinä, että Hommaa vastaan äänestäminen olisi juuri nyt kaikkein tärkeintä, koska Suomen tulevaisuuden kannalta kaikkein uhkaavin ongelma on Homma.

Erityisen vaarallisia ovat oikeistolaiset talousnäkemykset, sillä holtittoman maahanmuuttopolitiikan seuraukset voidaan ratkaista käden käänteessä (jopa yhdessä päivässä), mutta verolait ovat ikuisia ja muuttamattomia.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: TiuskeaRakki on 17.03.2009, 03:22:39
Aika offtopic, mutta katsopa vain -- uskoisin että jatkossa zeitgeist heilahtaa tylyimmästä uusliberalismista takaisin yhteisöllisempään suuntaan.

Tästä olen samaa mieltä, mutta se miksi näin tapahtuu onkin taas toinen juttu.

QuoteYksisilmäinen "omaneduntavoitteluteoria" on vähän tuommoinen itsensä toteuttava profetia joka, jos se pitää ottaa aksioomana ja asiat toteuttaa sen mukaisesti, tuppaa myös tuottamaan odotetun mukaista käyttäytymistä.

Ihmisen - kuten muidenkin eläinten - laumakäyttäytyminen on ensisijassa yksilöiden etujen yhdistämistä sen vuoksi, että yhteisö on voimakkaampi kuin yksilö itsessään.

Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö lauman jäsenyyden taustalla olisi yksilön hyötymisen tarve. Juuri tämän vuoksi perinteinen vasemmistolaisuus on utopia, jonka ohi aika on ajanut. Äiti Teresoita on todella vähän - ja niidenkin olemassaolevien intressejä on syytä tarkkailla kriittisesti.

Älä ymmärrä väärin - kannatan nykyistä vahvempaa yhteisöllisyyttä ja keskinäistä vastuuta omasta väestä. Mielipiteistäni saa kuvan lukemalla blogini kirjoituksia tästä aiheesta ja sitä sivuavista versoista.
---
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---

Kaarle M.

2. Samaan aikaan Kokoomus on luopunut kansallisesta ajattelusta - huomaamatta sitä, että se on ollut sen kannatuksen tärkein peruspilari.

Eiköhän kokkareiden perusta ole melko selvästi "Koti, uskonto ja isänmaa" -pohjalla. Täällä voit tutustua siihen tarkemmin: http://www.kokoomus.fi/aate/
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Turjalainen

Quote from: Kaarle M. on 17.03.2009, 09:12:27

Eiköhän kokkareiden perusta ole melko selvästi "Koti, uskonto ja isänmaa" -pohjalla. Täällä voit tutustua siihen tarkemmin: http://www.kokoomus.fi/aate/

Peruskannnattajien kyllä, ja virallisten fraasien puolesta myös, mutta virallinen linja, sekä ulkopolitiikassa, taloudessa, että yhteiskuntapolitiikassa, on käytännössä vaihtunut raha, menestys ja internationalismi -linjalle.

Minä olisin voinut äänestää Kokoomusta vielä 80-luvulla, en enää.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Kazakstan

En ole siltikään havainnut Kokoomuksen kannatuksen olevan minkäänlaisessa laskussa? Pieni takapakki tuli eläkepäätöksen myötä, mutta onhan tuo pääsääntöisesti nousujohteista ollut. Näkisin itse niin, että Kokoomuksen piireissä vaikuttaa nykyisin hiukan samanlainen "city-kokoomuslaisuus", kuin vihreiden city-vihreys. Eli kannatuspohja on ehkä hieman muuttunut. Fakta on, että monet näkevät isänmaallisuuden nykyisin hyvin ummehtuneena (mikä on ikävää), joten Kokoomuksen uusi nuorekkaampi imago on toiminut kuin häkä. Vanhat kannattajat ehkä lähtevät, mutta uusia näyttäisi tulevan tilalle melkeinpä kovempaa vauhtia. Jännä juttu.

edit: Kokoomuksen suosion taustalle on pakko nostaa myös muutamat yksittäiset poliitikot, jotka ovat onnistuneet vahvan imagon luomisessa suorastaan pelottavan hyvin.

Kullervo Kalervonpoika

Oli - joskus vuonna miekka ja kypärä.

Olen äidinmaidossani aikanaan saanut kokoomuslaisuuden ja olen siirtynyt kauemmas ja kauemmas tuosta nykyisestä kokoomuksesta (tai päinvastoin) hiljalleen.

Puolue joka ajoi Suomen ehdoitta EU:n jäseneksi, on suin päin viemässä Suomea liittovaltioon, arkkitehtoroi markan poistamisen ja hinkuu vielä Nato-jäsenyyttää ei ole mielestäni kovinkaan kansallinen tai isänmaallinen.

Kun tähän ynnätään nykyisen puoluejohtajan käsittämättömät vaatimukset 1,8 miljoonasta maahanmuuttajasta ja puoluetta edustavan ulkoministerin kommentti siitä, että hän ei ole suomalainen, hän on eurooppalainen.

Ikävä kyllä, tämä näyttäisi olevan tapaus Kokoomus-puolueena, josta pääsemmekin sitten eteenpäin...
---
---
---

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: käänteismuslimi on 17.03.2009, 10:15:23

En ole siltikään havainnut Kokoomuksen kannatuksen olevan minkäänlaisessa laskussa? Pieni takapakki tuli eläkepäätöksen myötä, mutta onhan tuo pääsääntöisesti nousujohteista ollut. Näkisin itse niin, että Kokoomuksen piireissä vaikuttaa nykyisin hiukan samanlainen "city-kokoomuslaisuus", kuin vihreiden city-vihreys. Eli kannatuspohja on ehkä hieman muuttunut. Fakta on, että monet näkevät isänmaallisuuden nykyisin hyvin ummehtuneena (mikä on ikävää), joten Kokoomuksen uusi nuorekkaampi imago on toiminut kuin häkä. Vanhat kannattajat ehkä lähtevät, mutta uusia näyttäisi tulevan tilalle melkeinpä kovempaa vauhtia. Jännä juttu.

edit: Kokoomuksen suosion taustalle on pakko nostaa myös muutamat yksittäiset poliitikot, jotka ovat onnistuneet vahvan imagon luomisessa suorastaan pelottavan hyvin.

.... eli liittyen myös vastaukseeni Kaarlelle:

Kuten totesi tuossa omassa avauksessani, vasemmistoliittolaiset ovat lähempänä sitä kuilua kuin kokoomus - puolueena.

Veikkaan näin - jos nykyinen maahanmuuttopolitiikka ja liittovaltiokehitys jatkuu, yhä useammat kokoomuslaiset loikkaavat aidosti kansallismielisiin riveihin.

Tässä on sekä uuden koservatiivipuolueen että PerSujen tuhannen ruplan paikka...
---
---
---

EL SID

vaasan kunnallisvaltuustoon päässyt Harri Leppälä (ps.) on kirjoittanut asiasta oman mielipiteensä.

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=405060

Vuokko on saanut useilta lukijoilta kannustusta. tässä pätkiä lehden tekstaten-palstalta:

"HYVÄ Vuokko! Sinua tarvitaan politiikassa, koska uskallat sanoa pakolaisista totuuden Pohjalaisessa 16.3.09."

"HYVÄ, Vuokko Piippolainen, kun uskalsit lausua ääneen monien muidenkin mielipiteen. Et ole rasisti, vaan oikeudenmukainen kansalainen."

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=405035

Paperisessa lehdessä niitä oli enemmänkin, joten Vuokolle kannattaa lähettää tämän foorumin linkki.

Sivukaneettina huomaan, että Pohjanmaalla asiat tunnutaan ajateltavan toisin. Siinä missä täällä keskitytään otsikkoon, joka on, myönnän, provosoiva, kuten kirjoittajansakin, Pohjalaisessa puinti keskityy itse asiaan, eli miksi mamu-kritiikki tuomitaan rasismiksi?

Kaarle M.

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 17.03.2009, 10:59:12
Oli - joskus vuonna miekka ja kypärä.

Olen äidinmaidossani aikanaan saanut kokoomuslaisuuden ja olen siirtynyt kauemmas ja kauemmas tuosta nykyisestä kokoomuksesta (tai päinvastoin) hiljalleen.

Puolue joka ajoi Suomen ehdoitta EU:n jäseneksi, on suin päin viemässä Suomea liittovaltioon, arkkitehtoroi markan poistamisen ja hinkuu vielä Nato-jäsenyyttää ei ole mielestäni kovinkaan kansallinen tai isänmaallinen.

Kun tähän ynnätään nykyisen puoluejohtajan käsittämättömät vaatimukset 1,8 miljoonasta maahanmuuttajasta ja puoluetta edustavan ulkoministerin kommentti siitä, että hän ei ole suomalainen, hän on eurooppalainen.

Ikävä kyllä, tämä näyttäisi olevan tapaus Kokoomus-puolueena, josta pääsemmekisn sitten eteenpäin...

;D

Mitäpä tuohon nyt sanoisi...

Hyvä, että päästiin EU:hun! Kannatan Nato-jäsenyyttä ja liittovaltiokehityskin on tietyin varauksin ihan hyvä asia.

Euro on parempi kuin markka, tästä ei taida kannattaa edes keskustella. Vai miksikö Viro, Ruotsi, Islanti ja aika ajoin myös Englanti  suunnittelisivat Euroon siirtymistä?

Joo, ja KYLLÄ, koen olevani ja olenkin isänmaallinen  8)

Eikä Katainen ole VAATINUT 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa, tietääkseni, kuin korkeintaan Persujen propagandassa. Jos viittaa taannoiseen TV-esiintymiseen, niin Jyrkiboy se siinä hoki sitä ihan samaa mantraa kuin lähes kaikki muutkin puolueet (ja myös HOMMA^^^): huoltosuhde pitää saada kuntoon (vaikka sitten työperäisellä maahanmuutolla, jos itse emme viitsi lisääntyä), kun meinataan suurten ikäluokkien eläkkeet makssaa ja pysyä kilpailussa mukana.

Timo Soini

Roope

2009-03-17 Kansan Uutiset: Pohjanmaan piirikokouksen kipakka pakolaiskeskustelu

Pohjanmaan Vasemmiston piirikokouksessa leimahti kipakka keskustelu suhtautumisesta maahanmuuttajiin. Puolueen paikallinen europarlamenttiehdokas vaati ulkomaalaislainsäädännön tiukentamista. Hän piti osaa pakolaisista sosiaaliturvan väärinkäyttäjinä.

Ehdokas sai vastaansa kymmenkunta puheenvuoroa. Häntä kehotettiin tarkistamaan käsityksensä ja muistutettiin, että Vasemmistoliitto on suvaitsevainen puolue. Ehdokkaan näkemykset eivät edusta puolueen kantoja.

Vasemmistoliiton europarlamenttiehdokas Vuokko Piippolainen, 43, Pietarsaaresta kertoi, miltä nykyinen pakolaispolitiikka näyttää pikkukaupungissa ja millaista on elää pakolaisten naapurina. Naapurit asuvat omakotitaloissa kaupungin kustannuksella. He eivät käy töissä, mutta kiertävät taloissa kerjäämässä.

– Hädänalaisten ihmisten tänne tulon ja auttamisen hyväksyn, mutta kerjäläisiä, rikollisia ja huumeongelmia en tänne halua. Piippolainen lisäsi, että häntä pelottaa, mitä kaikkea lisääntyvä ulkomaalaisten määrä tuo Suomeen tullessaan.

Piippolainen halusi Suomen ottavan mallia Ruotsista, jossa ulkomaalaisten maahan ottamista on tiukennettu. Hän toivoi lakiin tarkennusta, jolla sosiaaliturvan väärinkäyttäjien maahantulo estetään. Piippolainen halusi Suomen myös vaikuttavan kansainvälisessä politiikassa siten, että pakolaiset voivat muuttaa takaisin omiin kotimaihinsa.

Puolueen pinnan alaisia ajatuksia

Ensimmäisenä Piippolaisellle vastasi Kirsti Jouppi Lapualta. Hän sanoi Piippolaisen käsitysten tuovan mieleen perussuomalaisten puheet ulkomaalaisista ja ne taas saavat kylmät väreet liikkeelle. Jouppi kehotti häntä tarkistamaan käsityksiään.

Olli Ketola Alajärveltä piti Piippolaisen puheita pahasti pakolaisia leimaavina. Hannu Lehtiö Isokyröstä kertoi, että hänen työkavereinaan on ollut paljon ulkomaalaisia ja he kaikki ovat olleet fiksua väkeä.

Piippolaiselle muistutettiin myös, että kotisuomalaisten joukossa on paljon pahoja ihmisiä. Olisi kuitenkin väärin leimata koko kansa sen perusteella.

Kokouksessa kuultiin myös pakolaisen näkemys asiasta. Kokousedustajin kuulunut Palestiinan pakolainen Salim Zeidan kertoi suuren osan pakolaisista olevan työttöminä siksi, etteivät he saa töitä. Zeidan kertoi itsekin olleensa työttömänä pitkään, vaikka kuinka haki työpaikkoja. Lopulta ainut keino työllistyä oli ryhtyä yrittäjäksi.

Zeidan muistutti myös, että monilla pakolaisilla, kuten hänellä, ei ole kotimaata mihin palata. Puheenvuoroissa sanottiin saman tilanteen olevan kurdeilla ja Somalia on niin sisällissotien pirstaloima, ettei sinne voi palata.

Harri Moisio piti hyvänä sitä, että Piippolainen sanoi ääneen, mitä ajatteli. Näin maahanmuuttoasiat ja puolueen ulkomaalaispolitiikka nousivat keskusteluun. Moisio arveli, että puolueen järjestöväen keskuudessa on paljon pinnan alla vastaavaa ajattelua. Siitä vaan vaietaan.

– Nyt nuo pinnan alla olevat ajatukset ryöpsähtivät esiin, Moisio sanoi. Hän muistutti edellisen piirikokouksesta ajatuksista perustaa piirille tasa-arvojaosto, jonka yhtenä tehtävänä olisi perehtyä maahanmuuttajien asioihin.

Vuokko Piippolainen on kuulunut Vasemmistoliittoon viisi vuotta ja kertoi tulleensa puolueeseen ay-toiminnan kautta. Hän kirjoitti ylioppilaaksi vuonna 1985 ja opiskeli sen jälkeen puutarhuriksi. Piippolainen työskentelee Pietarsaaren sahalla tuotantotyöntekijänä. Piippolainen on työpaikkansa luottamusmies sekä ammattiosaston ja SAK:n paikallisjärjestön puheenjohtaja. Pietarsaaren kaupunginvaltuustossa Piippolainen istuu toista kautta.

---------------------------------

Vaatimukset yhteenvetona (jotka siis eivät edusta Vasemmistoliiton kantoja):

QuotePiippolainen halusi Suomen ottavan mallia Ruotsista, jossa ulkomaalaisten maahan ottamista on tiukennettu. Hän toivoi lakiin tarkennusta, jolla sosiaaliturvan väärinkäyttäjien maahantulo estetään. Piippolainen halusi Suomen myös vaikuttavan kansainvälisessä politiikassa siten, että pakolaiset voivat muuttaa takaisin omiin kotimaihinsa.

Ja vaatimusten kirvoittamaa kipakkaa kritiikkiä:

Kirsti Jouppi Lapualta
Quote...Piippolaisen käsitysten tuovan mieleen perussuomalaisten puheet ulkomaalaisista ja ne taas saavat kylmät väreet liikkeelle.

Olli Ketola Alajärveltä
Quote...piti Piippolaisen puheita pahasti pakolaisia leimaavina.

Hannu Lehtiö Isokyröstä
Quote...työkavereinaan on ollut paljon ulkomaalaisia ja he kaikki ovat olleet fiksua väkeä.

Salim Zeidan
Quote...kertoi suuren osan pakolaisista olevan työttöminä siksi, etteivät he saa töitä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Liero

No, ei se kovin selvästi ole, kun ei tuollakaan linkittämälläsi sivulla siitä suoraan mainita, puunhalailua kyllä löytyy senkin edestä. Isänmaata ovat innokkaasti myymässä EU:lle, vaalit voittivat tuhoamalla kotia (naisten aseman parantamista työelämässä) ja en minä tiedä, mitä uskontoa kokoomuslainen edustaa, kun näyttää menevän kaikki päivän mukaan.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Kaarle M. on 17.03.2009, 13:03:21
;D

Hyvä, että päästiin EU:hun! Kannatan Nato-jäsenyyttä ja liittovaltiokehityskin on tietyin varauksin ihan hyvä asia.

Euro on parempi kuin markka, tästä ei taida kannattaa edes keskustella. Vai miksikö Viro, Ruotsi, Islanti ja aika ajoin myös Englanti  suunnittelisivat Euroon siirtymistä?

Hmmmm... minusta se, että on halukas luopumaan itsenäisesn isänmaan kansainvälisesti legitiimiksi tekevistä asioista on aika persoonallinen näkemys isänmaallisuudesta.

QuoteEikä Katainen ole VAATINUT 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa, tietääkseni, kuin korkeintaan Persujen propagandassa.

Jaha? Onko tämä sitä Persujen propagandaa?

Jotta vanhushuoltosuhde pysyisi nykyisellään, pitäisi Suomeen muuttaa vuosittain noin 140 000 työikäistä ihmistä. Vuoteen 2020 mennessä työikäisiä maahanmuuttajia pitäisi olla 1,8 miljoonaa.

Lähde

Jos viittaa taannoiseen TV-esiintymiseen, niin Jyrkiboy se siinä hoki sitä ihan samaa mantraa kuin lähes kaikki muutkin puolueet (ja myös HOMMA^^^): huoltosuhde pitää saada kuntoon (vaikka sitten työperäisellä maahanmuutolla, jos itse emme viitsi lisääntyä), kun meinataan suurten ikäluokkien eläkkeet makssaa ja pysyä kilpailussa mukana.

Olen todennut aika monta kertaa, että tämän ajattelun ongelmat ovat fanaattinen usko jatkuvaan kasvuun ja sen pyhyyteen sekä se väärä johtopäätös, että Suomessa pitäisi olla vähintään 5.5 miljoonaa ihmistä ja väkilukumme pitäisi kasvaa jatkuvasti.

Ja itse asiassa - mitä kauemmin mietin tämän tilastollisen kuplan tehneitä suuria ikäluokkia ja heidän aikaisemmin yhteiskunnalta rahastamaansa aikaa, arvoa ja omaisuutta (varastetuista nuorempien mahdollisuuksista nyt puhumattakaan) sitä vakuuttuneempi olen, että juuri heidän kohdallaan eläkeikää voisi harkita nostettavaksi.
---
---
---

Roope

Tarina jatkuu...

Keskipohjanmaa: Puoluejohto tutki pietarsaarelaisen EU-ehdokkaan pakolaiskannanotot

QuoteVasemmistoliiton pietarsaarelainen EU-ehdokas Vuokko Piippolainen on joutunut selventämään maahanmuuttopoliittisia kantojaan puoluejohdolle. Taustalla on Piippolaisen sunnuntaina Vaasan piirikokouksessa pitämä puhe.

Puoluesihteeri Sirpa Puhakka kävi pietarsaarelaisehdokkaan kanssa keskustelun keskiviikkona.

– Keskustelussa kävi ilmi, että pakolaisasia ei kuulu Piippolaisen vaaliteemoihin. Hän otti asian piirikokouksessa vain lyhyesti esille, ja puhui enemmänkin kotikaupunkinsa työpaikkatilanteesta. Vastaus tyydytti minua, Puhakka sanoi.

Puhakka painottaa, ettei kyse ollut puhuttelusta tai nuhtelusta, vaan normaalista keskustelussa, jossa Piippolainen sai selventää näkökantojaan. Piippolaisen mahdollisesta pudottamisesta ehdokaslistoilta ole keskusteltu.

Puhakka päätti ottaa yhteyttä Piippolaiseen, kun muutamat pakolaiskannanotoista närkästyneet henkilöt ottivat puoluesihteeriin yhteyttä sähköpostin välityksellä.
Pohjalainen: Puoluejohto tutkii Piippolaisen puheet

QuoteKantojaan Suomen maahanmuuttopolitiikasta sunnuntaina esitellyt vasemmistoliiton pohjalainen EU-ehdokas Vuokko Piippolainen joutuu puoluejohdon puhutteluun. Puoluesihteeri Sirpa Puhakka kertoo keskustelevansa pietarsaarelaisen kanssa mahdollisimman pian.

- Haluan tietää, mitä hän todella tarkoitti.

Puoluesihteeri myöntää, että tilanne on puolueelle kiusallinen. Puhakka painottaa useaan otteeseen, ettei Piippolaisen mahdollisesta pudottamisesta ehdokaslistoilta ole keskusteltu. Puoluesihteerin mukaan ehdokkaan vaihtaminen on teoriassa yhä mahdollista.

Pietassaaren Sanomat: Piippolainen rajoittaisi maahanmuuttoa

Quote[...]
Vuokko Piippolainen kiistää, että maahanmuuttoon liittyvät kysymykset muodostaisivat hänen päävaaliteemansa.
- Tämä oli vain pieni osa puheestani, joka sitten ryöpsähti keskusteluun. Kannatan työ- ja opiskeluperäistä muuttoa ja vapaata liikkumista EU:ssa, mutta turvapaikanhakijoiden kohdalla tilanne ei ole Suomessa hallussa, Piippolainen sanoo PS:lle.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

IDA

Vasemmistoliiton rautakourat pystyy kyllä helposti painostamaan vaihtamaan ehdokkaansa vaikkapa joku touhukas opiskelijatyttö, joka haluaisi itse ehdokkaaksi ehdokkaan paikalle. Veikkaisin.

Kaarle M.

Quote from: Liero on 17.03.2009, 21:35:29

No, ei se kovin selvästi ole, kun ei tuollakaan linkittämälläsi sivulla siitä suoraan mainita, puunhalailua kyllä löytyy senkin edestä. Isänmaata ovat innokkaasti myymässä EU:lle, vaalit voittivat tuhoamalla kotia (naisten aseman parantamista työelämässä) ja en minä tiedä, mitä uskontoa kokoomuslainen edustaa, kun näyttää menevän kaikki päivän mukaan.

Tuo "puunhalailu" nyt vain sattuu olemaan puolueiden tapa ilmaista noita ohjelmiaan. Ei näytä tämäkään: http://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme sen kummoisemmalta, ehkä vähän yksinkertaisemmin sanottua tai halattua?

Eikä meidän isänmaata ole EU:lle myyty, ei ainakaan minun 8)

Mutta mitä ihmettä tällä tarkoitit? Avaa vähän: "vaalit voittivat tuhoamalla kotia (naisten aseman parantamista työelämässä)"

Timo Soini

Kaarle M.

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 17.03.2009, 21:40:29
Quote from: Kaarle M. on 17.03.2009, 13:03:21
;D

Hmmmm... minusta se, että on halukas luopumaan itsenäisesn isänmaan kansainvälisesti legitiimiksi tekevistä asioista on aika persoonallinen näkemys isänmaallisuudesta.

Eipä tuo kovin persoonallinen näkemys ole, meitä on selkeä enemmistö suomalaisista ja muistakin eurooppalaisista  ;D

QuoteEikä Katainen ole VAATINUT 1.8 miljoonaa maahanmuuttajaa, tietääkseni, kuin korkeintaan Persujen propagandassa.

Jaha? Onko tämä sitä Persujen propagandaa?

Jotta vanhushuoltosuhde pysyisi nykyisellään, pitäisi Suomeen muuttaa vuosittain noin 140 000 työikäistä ihmistä. Vuoteen 2020 mennessä työikäisiä maahanmuuttajia pitäisi olla 1,8 miljoonaa.

No, vaadittiinko tuossa? Vai oliko se vain niin kun jo aiemmin totesin: "Jyrkiboy se siinä hoki sitä ihan samaa mantraa kuin lähes kaikki muutkin puolueet (ja myös HOMMA^^^): huoltosuhde pitää saada kuntoon (vaikka sitten työperäisellä maahanmuutolla, jos itse emme viitsi lisääntyä), kun meinataan suurten ikäluokkien eläkkeet makssaa ja pysyä kilpailussa mukana."

Lähde

Jos viittaa taannoiseen TV-esiintymiseen, niin Jyrkiboy se siinä hoki sitä ihan samaa mantraa kuin lähes kaikki muutkin puolueet (ja myös HOMMA^^^): huoltosuhde pitää saada kuntoon (vaikka sitten työperäisellä maahanmuutolla, jos itse emme viitsi lisääntyä), kun meinataan suurten ikäluokkien eläkkeet makssaa ja pysyä kilpailussa mukana.

Olen todennut aika monta kertaa, että tämän ajattelun ongelmat ovat fanaattinen usko jatkuvaan kasvuun ja sen pyhyyteen sekä se väärä johtopäätös, että Suomessa pitäisi olla vähintään 5.5 miljoonaa ihmistä ja väkilukumme pitäisi kasvaa jatkuvasti.

Entäpä jos se kuitenkin on näin?

Ja itse asiassa - mitä kauemmin mietin tämän tilastollisen kuplan tehneitä suuria ikäluokkia ja heidän aikaisemmin yhteiskunnalta rahastamaansa aikaa, arvoa ja omaisuutta (varastetuista nuorempien mahdollisuuksista nyt puhumattakaan) sitä vakuuttuneempi olen, että juuri heidän kohdallaan eläkeikää voisi harkita nostettavaksi.

Timo Soini