News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-09-01 Ruotsi: Näin vaalit alkoivat.

Started by M.K.Korpela, 02.09.2010, 02:12:46

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

Quote from: myötäjuoksija on 19.09.2010, 23:48:17
Quote from: Nuivanlinna on 19.09.2010, 23:44:33
Vai olisiko paras pistää lausunto heti YouTubeen?

Laitapa ihmeessä. Sitähän varten netti on, etteivät asiat jää pimentoon.

Mie oon käetön mies!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

herra 4x

Ruotsin blokkipolitiikka on demokratian irvikuva. Kuin tyttökoulun kimppaspekulaatiot. Asioista ei päästä koskaan puhumaan.
Rakkaudesta lajiin.

Reich

Quote from: Kallioinen Käsi on 19.09.2010, 23:44:23
Hesarikin puhuu nyt enää "maahanmuttokriittisistä"  ;D

Ylen nettisivujen ja teksti-tv:n mukaan äärioikeisto nousee valtiopäiville.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Henri_K

Nyt on pakko myöntää, että olisi mukavaa kun osaisi edes hieman paremmin ruåtsia. Menee noin 70% "svtWorldin" jutuista ohi. Kovasti puhuvat SD:sta ja Jimmiesta

Hessu

QuoteVai olisiko paras pistää lausunto heti YouTubeen?

Kannattaa ehkä nukkua yön yli ja odotella vastaako Räsänen. Siihen voi tietysti mennä muutama päivä aikaa.
Itse antaisin asian hautoa hetken. Ei se lausunto happane muutamassa päivässä.

Toisaalta vapaassa maailmassa kuka tahansa voi pistää lausunnon milloin tahansa julkiseen levitykseen.

Kukin tekee kuten parhaaksi katsoo. Itse odottelen kaikessa rauhassa. Ongelma on KD:lla, ei minulla.

Tomreal

Mikä tuo SVT:n puoluejohtajataulukko oli?

Octavius

Ruotsin vaalit konkreettisena lopputuloksena veikkaisin mellakoita, kivityksiä, aikamoista palojen määrää yms. monikulttuuriin olennaisesti kuuluvia ilmiöitä.

Eiköhän ne muutaman tunnin sisällä alkane, ikävä kyllä. Toivon, että olen väärässä.

Joka tapauksessa oudot vaalit, outo ja minut yllättänyt lopputulos ja kummallinen maa, jota en enää tunne.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Vasarahammer

SD:n alueellista vaalimenestystä analysoitiin SVT:llä. Kannatusluvut ovat kymmenen prosentin tienoilla Etelä-Ruotsissa. Norrlannissa saalis oli 3,9 prosenttia. Tukholmassa puolue sai vain 3,2 prosenttia. Tämä kertoo, millä suunnalla parantamisen varaa olisi eniten.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Uljanov

edit: siis tämä vastaus Porkan viestiin. Ei ehdi näköjään lyhyttä tarinaa kirjoittaa, kun heti on puolen tusinaa viestiä tunkenut väliin.

Vastaus on todennäköisempi, jos Östmanin houreet saa enemmän julkisuutta. Itse Räsäsen asemassa ajattelisin, että taktisesti viisainta on olla vastaamatta niin kauan kuin ei ole pakko vastata. Tästä harmistuu vain harva, mutta jos asiaa lähtee julkisesti kommentoimaan, tulee osa puolueen kannattajista vetämään herneen nenään, sanoi hän mitä tahansa.

Veikkaan, että sinäkin saat vastaukseksi vain jotain ympäripyöreää jargonia joka ei tarkoita yhtään mitään, jos vastausta tulee laisinkaan. Lausuntoa hyväksyvää tai tuomisevaa kantaa tuskin tulee.

JT

Quote from: Heikki Porkka on 19.09.2010, 23:54:43
QuoteVai olisiko paras pistää lausunto heti YouTubeen?

Kannattaa ehkä nukkua yön yli ja odotella vastaako Räsänen. Siihen voi tietysti mennä muutama päivä aikaa.
Itse antaisin asian hautoa hetken. Ei se lausunto happane muutamassa päivässä.

Toisaalta vapaassa maailmassa kuka tahansa voi pistää lausunnon milloin tahansa julkiseen levitykseen.

Kukin tekee kuten parhaaksi katsoo. Itse odottelen kaikessa rauhassa. Ongelma on KD:lla, ei minulla.

Kannattaahan tuo laittaa Youtubelle jokatapauksessa. Sammakko tai ei.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

ajuha

Quote from: Henri_K on 19.09.2010, 23:52:04
Nyt on pakko myöntää, että olisi mukavaa kun osaisi edes hieman paremmin ruåtsia. Menee noin 70% "svtWorldin" jutuista ohi. Kovasti puhuvat SD:sta ja Jimmiesta

simultaattitulkkaus on vaikeaa, meinaan itsekin pudota, vaikka olen kaksikielisestä perheestä, isä puhui ruotsia, äiti ; suuttuessaan ruotsia,ja lapset olivat hiljaa, molemmilla kielillä.

o.t; halla-aho laita arvio, miten ruotsin vaalien tulos tulee kulminoitumaan 2011 suomen eduskuntavaaleihin, lähinnä ps;n ja muutos 2011 kannalta?

M.K.Korpela

No niin. Nukkumaanmenoaika.

Tähän vielä pari tuntia vanha Expressenin LOPPUKEVENNYS:

(http://img210.imageshack.us/img210/2929/expressennyttlgvattenmr.jpg)

Kansi kiinni, omaiset on nähny.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

_w_

Quote from: Karkka on 19.09.2010, 23:07:36
Quote from: Heikki Porkka on 19.09.2010, 22:59:49
Lähetin juuri KD:n Päivi Räsäselle eduskuntaan kysymyksen puoluesihteerin lausunnosta. Mainitsin viestissäni, että puoluesihteerin kommentti leviää kulovalkean tavoin netissä.
Ilmoitin myös odottavani Räsäseltä ulostuloa.

Odotellaan mielenkiinnolla kuuluuko mitään.

Ilmoitan tästä Hommassa siitä syystä, että muiden ei ole syytä vaivautua.

Hyvä, että pistit. Oon aina luullut, että KD ja PS on edes jotenkin samoilla linjoilla.
Soini on ollut samoilla linjoilla kyllä. Muu puolue voi olla vähän eri juttu.
Ilman muuta samantien tuubiin jos jo valmiina on.

Poitiers

QuoteOrreniuksen mukaan Jimmie Åkesson pyrkii luomaan itsestään kuvan tavallisena ruotsalaisena, johon monet – varsinkin miehet – voivat samaistua.

Aftonbladet-lehden kolumnistin Lena Mellinin mielestä Åkessonista on kaksi versiota: Hän käyttäytyy kuin mukavahko konservatiivi, jonka mielestä ennen oli paremmin. Toinen puoli taas on militantti antimuslimi. HS

Tuohon jälkimmäiseen on ainakin minun hyvin helppo samaistua.  :)
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

Tomreal

Åkesson näköjään pääsee studiohaastatteluun. Niitä ei ole kauheasti ollutkaan tätä ennen.

Juha J.

Mitä vittua, tuo urpo kieltäytyi menemästä samaan paikkaan Åkessonin kanssa? Missasin vähän, kuka se oli? Uskomatonta.

e. oh, a__m vastasi jo.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

IDA

Quote from: a__m on 20.09.2010, 00:05:34
:D HAHAHA! Lars Ohly, kommar... anteeksi, vasemmiston puheenjohtaja ei suostunut menemään samaan maskeeraushuoneeseen Jimmie Åkessonin kanssa. Noloa?

:D

Jep. Absolut inte. Aika lapsellista tuo Ruotsin politiikka.

Tomreal

:D HAHAHA! Lars Ohly, kommar... anteeksi, vasemmiston puheenjohtaja ei suostunut menemään samaan maskeeraushuoneeseen Jimmie Åkessonin kanssa. Noloa?

Luulis että nuo pöpö-jutut jäis sinne ala-asteelle.

Tomreal

Quote from: Juha J. on 20.09.2010, 00:07:57
Mitä vittua, tuo urpo kieltäytyi menemästä samaan paikkaan Åkessonin kanssa? Missasin vähän, kuka se oli? Uskomatonta.

Tais olla vasurien pj.

MMA

Suvaitsevaista vasemmistoa. Melkoinen idiootti ja vasurit taputtivat omissa valvojaisissaan. huh huh.

Hessu

QuoteToisaalta vapaassa maailmassa kuka tahansa voi pistää lausunnon milloin tahansa julkiseen levitykseen.

Jokainen voi tulkita tuon edellisen viestini kuten parhaaksi näkee. Kuten kirjoitin, vapaa maa.

Omat taidot eivät taida edes riittää moiseen suoritukseen.

Henri_K

Haastattelivat jotain vasurien Alia vasurien valvojaisista. Mikäli oikein ymmärsin hän ei olisi toiminut aivan yhtä töykeästi Åkerssonia kohtaan? Paremmin ruåtsia osaava voisi kenties kertoa enemmän.

IDA

Nyt tulee jotain aivan kauheaa. Mona Sahlin puhuu kohta.

Emperor

Quote from: Poitiers on 20.09.2010, 00:06:06
QuoteOrreniuksen mukaan Jimmie Åkesson pyrkii luomaan itsestään kuvan tavallisena ruotsalaisena, johon monet – varsinkin miehet – voivat samaistua.

Aftonbladet-lehden kolumnistin Lena Mellinin mielestä Åkessonista on kaksi versiota: Hän käyttäytyy kuin mukavahko konservatiivi, jonka mielestä ennen oli paremmin. Toinen puoli taas on militantti antimuslimi. HS

Haha, militantti antimuslimi. Ei jumalauta.

Tosiaan ihan mukava seurata tätä Ruotsin tilannetta. Varsinkin kun katsoo näin Suomen perspektiivistä. Edes jossain asiassa Suomi on pidemmällä.

Kalkkuna

Joku kielitaitoinen voisi suomentaa tuon, mitä Åkessonista ja SD:stä parjattiin muissa puolueissa. Kuulosti melko töykeältä. Rasistia ja populistia heitettiin.

Edit:
Mitä Sählini sanoi SD:stä?

Edit2
Nimi kuntoon. Siis Åkessonin

Tomreal

Taas sitä perus "kaikki ovat tehneet kovasti työtä" -shittiä.

Juha J.

Hyi *****, kyllä sylettää tuo hirviö Mona.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

gloaming

SD:n valtiopäiville pääsyn tärkein vaikutus tulee olemaan, että maahanmuuttopolitiikan ongelmia ei yksikertaisesti enää pysty poistamaan keskustelusta. Nyt hallitusneuvottelutkin tulevat pyörimään osin aiheen ympärillä. Tämä tulee onnekkaasti vaikuttamaan myös Suomessa käytävään keskusteluun.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Tomreal

Nyt tulee Ohky studioon. Saa nähdä mitä tapahtuu.