News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Vähemmistövaltuutettu valppaana

Started by Harri Eerikäinen, 14.03.2009, 23:56:30

Previous topic - Next topic

normi

Quote from: Julmuri on 02.11.2010, 07:16:41
Ken joutuu mokukoneiston hampaisiin, ei näköjään pääse pois. Yhteistä näille kaikille jutuille on ollut, ettei se koskaan ratkea syytetyn eduksi, vaikka kysymyksessä on lähes kautta linjan ollut hyvin tulkinnanvaraisia juttuja.

Niin ennen vanhaan oli sellainen periaate, että tulkinnanvaraisissa ja epäselvissä tapauksissa päädyttiin syytetyn kannalle. Vanha periaate lainkäytössä oli ennen että parempi kymmenen syyllistä vapaana kuin yksi syytön vankilassa...
Impossible situations can become possible miracles

Teemu Lahtinen

Kannattaa huomioida, että vaikka Sakslin on muodollinen päätöksentekijä tässä, on esittelijänä eli varsinaisena päätöksentekijänä vanha tuttu.

sattuma

Quote from: Teemu Lahtinen on 02.11.2010, 10:03:36
Kannattaa huomioida, että vaikka Sakslin on muodollinen päätöksentekijä tässä, on esittelijänä eli varsinaisena päätöksentekijänä vanha tuttu.

http://www.demla.fi/ajankohtaista.htm

Toveri pesi toverin
Vuosikokous 2008

Kokouksen jälkeen keskustelutilaisuus:

Vähemmistövaltuutettu Johanna Suurpää kertoi toimistonsa painopistealueista ja pohtii miten rasismia ja syrjintää voidaan tehokkaasti torjua
Oikeusasiamiehensihteeri Jari Pirjola kertoi ulkomaalaisasioiden laillisuusvalvonnasta ja pohtii kansainvälisen suojelun paradokseja ja jännitteitä.

Teemu Lahtinen

SIKA eli Sursotar IntelliKence Agency paljastaa kyseisen virkamiehen yhteyksiä. 100:sta FB-kaverista nousee esiin joitakin nimekkäitä tahoja, mm: Eva Biaudet, Ella Lazareva, Ilkka Kantola, Jaakko Hämeen-Anttila, Kimmo Kiljunen, Kimmo Sasi, Nina Suomalainen, Sari Essayah, Satu Taiveaho ja Tuomas Martikainen.

sattuma

Quote from: Teemu Lahtinen on 02.11.2010, 10:25:27
SIKA eli Sursotar IntelliKence Agency paljastaa kyseisen virkamiehen yhteyksiä. 100:sta FB-kaverista nousee esiin joitakin nimekkäitä tahoja, mm: Eva Biaudet, Ella Lazareva, Ilkka Kantola, Jaakko Hämeen-Anttila, Kimmo Kiljunen, Kimmo Sasi, Nina Suomalainen, Sari Essayah, Satu Taiveaho ja Tuomas Martikainen.

Jos Harrilla on voimia, niin hän voisi kannella esteellisyydestä varsinaiselle EOA:lle Petri Jääskeläiselle.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Teemu Lahtinen on 02.11.2010, 10:25:27
SIKA eli Sursotar IntelliKence Agency .

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Pieni etukäteisvaroitus olisi pelastanut (jälleen kerran) näytön kahvipurskeelta....
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Mika

Quote from: Reinhart on 02.11.2010, 14:45:03
Poistin tosiaan käyttäjätunnukseni Hommaforumilta. En tehnyt sitä siksi, etteikö Hommasta olisi lähtenyt liikkeelle paljonkin asioita, vaan siksi, että huomasin käyttäväni siellä aikaa, joka ei johtanut mihinkään.

Minäkin käytän täällä aikaa, joka ei johda mihinkään. Mutta se on ihan OK. Keskusteluforumilla vietetty aikahan on lähinnä ajanvietettä. Toiminnan aika on sitten vaaliuurnilla.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Simo Syrjänen

Mitä tulee vähemmistövaltuutetun toimintaan... Lul byrokratia on Suomen valtiomuoto. Siitä vaan sitten barrikadeille korruptoituneita aris-

Allekirjoitan myös Harrin kirjoituksen käyttäjänimen poistamisesta. Itse olen seurannut Hommaa pitempäänkin, mutta oikein ei ole ollut mitään sanomisen arvoista. Uutisia on kyllä kiva lukea, ja kiitos niille joilla riittää intoa copypastettamiseen ja kääntämiseen, mutta tekemisen puute ei oikein inspiroi paskan jauhamiseen (niin kivaa kuin se onkin).

Kalle

Onpa kauheaa kuraa tuo apulaisoikeusaisamiehen vastaus.

Ensinnäkin mitä tuo pohdinta sananvapaudesta tähän kuuluu? Kyse on yksityisviestistä. Kyse on nimenomaan siitä, voiko työnantaja rajoittaa työntekijän yksityisviestintää (ei tasan voi). Harri Eerikäinen ei ole vastuussa viestin vastaanottajan toimista. Jos tämä olisi keksinyt lähettää sen sadalle kaverilleen ei tämä olisi ollut Eerikäisen ongelma.

Eli apulaisoikeusasiamies on (joko tarkoituksellisesti tai silkkaa taitamattomuuttaan) lähtenyt katsomaan asiaa täysin väärästä näkökulmasta. Työnantajalla ei voi lähteä rajoittamaan sitä, mitä työntekijä yksityisesti tuttavansa kanssa keskustelee vapaa-aikanaan suullisesti tai kirjeitse tai sähköisesti. Kun asia ei ole sellainen, johon työnantajalla olisi oikeutta puuttua, ei siitä myöskään voi antaa varoitusta. Myöskään se, että Eerikäisen työnantajan tiedot näkyivät viestissä ei ole issue, koska viestin tarkoitettu vastaanottaja joka tapauksessa tiesi Eerikäisen aseman ja viesti oli tarkoitettu ainoastaan hänelle. Se, että vastaanottaja sitten välitti sitä eteenpäin ei ole Eerikäisen vastuulla.

D-con

Sähköposti 6.1.2014 Leena Luhtaselalle, Leila Palviaiselle ja Paavo Voutilaiselle:

Loppukommentti 13.3.2009 alkaneelle tapahtumasarjalle

Olen jo jonkin aikaa voinut katsella elämää sillä tavoin, että yritän ottaa aiempaa enemmän vastuuta tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni, enkä voi antaa itselleni kovinkaan hyvää arvosanaa siitä, miten aikanaan hoidin välillemme syntynyttä kiistaa. Vähäisen kirjallisen varoituksen kritisointini kasvoi luonteeni mukaisesti noina päihteisinä ja yliampuvina vuosina ensin oman työyksikön, sitten sosiaaliviraston ja pian jo koko Helsingin kaupungin johtamista julkisesti arvostelevaksi vouhotukseksi, mikä oli tuossa kontekstissa, minun kompetenssillani ja käyttämilläni areenoilla paitsi hedelmätöntä, myös varmasti jokaisen hiukankaan tasapainoisemman lukijan mielestä lähinnä huvittavaa.

Voin kuitenkin uskoa, että vaikka epäilemättä pystyitte näkemään mitä kaikkea oli tuon repiväksi tarkoitetun arvosteluni takana, niin ette välttämättä kokeneet sitä omien vakavampien töittenne ohessa mitenkään huvittavana. Olen pahoillani aiheuttamastani harmista. Olen poistanut blogini ja muut aiheeseen liittyvät kirjoitukseni, jotka olen löytänyt ja jotka olen voinut poistaa. Julkaisen tämän anteeksipyyntöni avoimena kirjeenä teillekin epäilemättä jollakin tavoin tutuksi tulleella Hommaforumilla aihetta käsittelevässä ketjussa "Vähemmistövaltuutettu valppaana".

Terveisin Harri Eerikäinen

Griffinvaari

jaaha, ihan fiksu päätös asialle.

elukka

Ei ole mitään fiksua.

Mitä h*lvettiä?

Harmiton email ja poliittissävyinen ajojahti työpaikan menettämisestä? Jos joku on kusipää, sille pitääkin v*ttuilla. Harmittomien emailien lähettämisestä tai hommafoorumille kirjoittamisesta ei pidä joutua uhatuksi työpaikan suhteen.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

JoKaGO

Voi, voi!

Mutta mies tekee mitä miehen täytyy tehdä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

dothefake

Harri, ei ole kuin muutama päivä, kun ajattelin, että mitähän sinulle kuuluu. Toivottavasti hyvää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

D-con

Hyväähän mulle kuuluu, nykyään. Kuutisen vuotta ollut korkki kiinni, ja varmaan olen hiukan ihmisenä kasvanutkin. Menneistä öyhötyksistä ja keskenkasvuisista ylilyönneistä vastuun ottaminen ja tilinteko menneisyyden kanssa on ollut osa sitä prosessia. Se ei tarkoita lattiarätiksi ryhtymistä eikä väärän väittämistä oikeaksi, vaan sen tunnistamista, mitä itse olisi omalta osaltaan voinut ja ehkä halunnutkin hoitaa toisin; aikuisemmin ja henkilökohtaisuuksiin menemättä.

Nykyinen työnantaja on ollut minulle monella tavalla hyvin reilu, ja suuressa roolissa siinäkin, mitä hyvää minulle on näinä vuosina tapahtunut. Kuntoutuspainotteista kriminaalipolitiikkaa kannatin jo 2011 vaaliohjelmassani, ja seitsemän vuoden ammatillinen työskentely sen jälkeen noiden kysymysten parissa on vain vahvistanut tuota näkemystäni.

Sen sijaan vastaus Jussin ensimmäisessä eduskuntavaalikampanjassaan esittämään kysymykseen "Ovatko monikulttuurisuus ja siirtolaisuus liian kuuma peruna?" tuntuu tänä päivänäkin Suomessa olevan "kyllä", vaikka muu Eurooppa on jo heräilemässä Ruususen unestaan. Kaivoin tänään tuon vanhan paidan komerosta, ja vetäisin sen pyöristyneen vartaloni verhoksi. Mahtui vielä sentään.

Mietin, mitä voisin omalta osaltani tehdä. Menneisyyteni ei katoa, elänpä tänään miten tahansa, ja vuosien varrella olen myös jättänyt taakseni joukon ihmisiä, jotka eivät halua minulle mitään hyvää. Nyt on mukavaa ja helppoa, ja vanhan vitsin mukaan silloin olisi fiksua pitää nokka kiinni. Voisin myös osoittautua taas kerran "imagohaitaksi" asioille ja liikkeille, joita yrittäisin osaltani viedä eteenpäin.

Tarvitaan taas varmaan "tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan".