News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kokoomusministerit: Venäjä ei ole suurvalta

Started by Jouko Piho, 17.08.2010, 19:47:32

Previous topic - Next topic

kaivanto

Katainen ei siis ota huomioon harmaan talouden osuutta. Mikähän se lie Venäjällä? Venäjä on edelleen meidän maanosamme suurvalta, EU se tässä henkseleitään paukuttaa vailla realistista käsitystä itsestään.

Halla-aho voisi olla Suomelle hyvä ulkoministeri kielitaitonsa vuoksi (oletan että osaa myös pakkoruåtsia). Mäkin kyllä lupaan opetella lisää venättä, jos joudun ministeriksi.

Elisa

Quote from: korpisoturi on 20.08.2010, 22:45:07
Miksi olemme saaneet näin surkean herraonnen?

Kansalla on juuri sellaiset johtajat, mitkä se ansaitsee.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

TeemuT

Quote from: Elisa on 20.08.2010, 23:37:10

Juu, sehän riippuu ihan äänestäjistä. Jos nyt Kokoomusta äänestää niin tällaista porukkaa sieltä ministereiksi saa. Katainen, Stubb, Holmlund nyt ensimmäisinä esimerkkeinä. En minä heitä ole äänestämässä.

Elisa

Quote from: TeemuT on 20.08.2010, 23:48:51
Quote from: Elisa on 20.08.2010, 23:37:10

Juu, sehän riippuu ihan äänestäjistä. Jos nyt Kokoomusta äänestää niin tällaista porukkaa sieltä ministereiksi saa. Katainen, Stubb, Holmlund nyt ensimmäisinä esimerkkeinä. En minä heitä ole äänestämässä.

Itse odotan sitä päivää, kun Rydman valitaan ministeriksi.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

korpisoturi

Minä odotan sitä päivää, kun umpityhmä Katainen nimitetään Siilinjärven kultuurisiteeriksi!

Scallypunk

Komppaan Elisaa. Heikkinen voisi käydä myös.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

korpisoturi

Iso raha se on joka nykii näitä maksettuja kokoomusministereitä. On vieläpä eduksi jos/kun ovat tyhmiä.

kapa.

Quote from: Elisa on 20.08.2010, 23:51:59
Eiköhän tuo eduskuntaan pääsy ole se oleellisin askel.

Ministerikuviot on aina niin helvetin monimutkaisia. Harvoin niissä on kysymys henkilöstä itsestään. Aina on esim. jonossa piirejä, joilla ei ole ollut ikuisuuksiin ministeriä, sitten on naiskiintiöitä (saattaa kääntyä toisin päin tulevaisuudessa) jne. Vaikka Umalta ja Helsingistä valittujen joukossa olisi parhaat, niin käytännössä niistä ei voi kovin montaa ministeriä valita.

Defend Finland!

Ei se ole suomettumista että tunnustaa tietyt realiteetit. Keijo Korhonen sanoi suomettumisesta aika hyvin "Jotkut olivat rähmällään, valtion johto ei". Rossin ilmiannot, nuoren Paavo Lipposen, nuoren Vanhasen lausunnot olivat suomettumista. Puhumattakaan Keskustan nuorten puheenjohtajasta, joka teki omista puoluetovereista mustia listoja ja vei niitä Tehtaankadulle!

Erola sanoi aika hyvin jälkiviisaissa, että minkäkokoista setelinippua vastaan tallusteleva karhu kantaa mukanaan on yhdentekevää. Vielä kerran sanon, että olisi toivottavaa, että ministerit olisivat huolissaan Euroopan voimattomuudesta ja avuttomuudesta:
http://www.document.no/2010/08/europe_no_longer_believes_in.html
Eli löytyy kyllä direktiiveja joka lähtöön ja miehiä mittaamaan kurkkujen ja banaanien kokoa, mutta puolustukseen ei enää löydy miehiä eikä tahtoa.

Rautasormus

Ja mitähän sinä päivänä on erityisesti odotettavissa, kenties oma nimityksesi hänen poliittiseksi erityisavustajakseen?
Entä mitä Suomen kansalla on lupa odottaa tuona onnen päivänä?

Punaniska

Quote from: intense on 18.08.2010, 13:46:39
Harvinaisen aivotonta suunpieksentää ja munanmittailua näiltä kolmelta rillipäältä.

Mitä muuta voi oikeastaan odottaa? Katainen on siilinjärveläinen politiikan tangoprinssi, Stubb omaan erinomaisuuteensa ajat sitten hukkunut antirealisti ja Häkämies kauppakamarista haettu poliittinen basisti.

Jälleen kerran kouluesimerkki siitä, kun kunnianhimo korvaa viisauden, ja sen vaarallisuudesta meille muille. Kunnanhimon ja kiipeämisen ansiosta tuo hupu/tupu/lupu ovat asemissaan, eivät kokemuksen tai viisauden.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Punaniska

Kundi on 23-24v. MInkä ikäisenä mielestäsi ihminen on tarpeeksi viisas, kokenut ja kypsä ottaakseen ministerinpestin vastaan?

L. Brander

Quote from: Punaniska on 21.08.2010, 10:23:07

Kundi on 23-24v. MInkä ikäisenä mielestäsi ihminen on tarpeeksi viisas, kokenut ja kypsä ottaakseen ministerinpestin vastaan?

En toivo Rydmanista ministeriä, mutta totean vain, ettei viisaus, kokemus ja kypsyys ole ennenkään olleet vaatimuksia ministeripostiin. Katso vaikka Annia ja Tuijaa, niin ymmärrät.

LB
Dystooppinen salamasota

Viinankylväjä

Quote from: John Carter on 18.08.2010, 13:58:29
Ei ole suurvalta ei, eipä tietenkään ole suurvalta...

Pojat puhuivatkin bruttokansantuotteen suhteen, eikä minkään makean vesien kalapitoisuuksien suhteen. Venäjä on uskomaton machomaa(Putinin PR-kuvat, jatkuva uhkailu ym) suhteessa sen todelliseen vaikutusvaltaan.

BKT: (2006, Venäjällä vähän kasvanut)
USA: 13 770 miljardia USD
Japani: 5 049 miljardia USD
Kiina: 4 752 mrd. USD
Intia: 3 560 miljardia USD
Saksa: 3 667 miljardia USD
Ranska: 2 133 miljardia USD
UK: 1 867 miljardia USD
RUS: 1 723 mrd. USD

Mielestäni olivat aivan oikeassa, mutta ei noita nyt ääneen kannata sanoa. Ei naisellekkaan kannata sanoa, että hänellä on iso perse, vaikka se totta olisikin(ja vaikka iso perse ei aina ole edes paha asia ;D)

Punaniska

Quote from: L. Brander on 21.08.2010, 10:30:41
En toivo Rydmanista ministeriä, mutta totean vain, ettei viisaus, kokemus ja kypsyys ole ennenkään olleet vaatimuksia ministeripostiin. Katso vaikka Annia ja Tuijaa, niin ymmärrät.

LB

Olen ymmärtänyt jo jokusen tovin. Jo Lipposen hallitusten aikana riitti into, kapasiteetista viis. Vanhasen aikana tämä meni jo tragikoomisen puolelle. Eikä Kiviniemen CV:stä löydy politiikan ulkopuolista OIKEAA TYÖTÄ muistuttavaa kuin yksi työharjoittelujakso.

Talkin' about broilers...

L. Brander

Quote from: Punaniska on 21.08.2010, 10:40:26
Eikä Kiviniemen CV:stä löydy politiikan ulkopuolista OIKEAA TYÖTÄ muistuttavaa kuin yksi työharjoittelujakso.

Mikä herättää kysymyksen, kuka johtaa maata oikeasti? Pyöritteleekö Apollonkadun lantavarpaat sitä mielensä mukaan, muut ministerit tai virkamiehet?

LB
Dystooppinen salamasota

Elisa

Quote from: Rautasormus on 21.08.2010, 09:58:18

Ja mitähän sinä päivänä on erityisesti odotettavissa, kenties oma nimityksesi hänen poliittiseksi erityisavustajakseen?
Entä mitä Suomen kansalla on lupa odottaa tuona onnen päivänä?

Kyllä minä kannatan Willeä ihan pyyteettömästi ja siitä syystä, että tiedän hänen olevan pätevä tehtävään. Ilmiömäisen politiikan hahmotuskykynsä lisäksi hän on myös erinomainen johtaja, joka osaa ottaa ja jakaa vastuuta. Luvassa on siis vastuullista talous- ja maahanmuuttopolitiikkaa.

Quote from: Punaniska on 21.08.2010, 10:23:07

24-vuotias nyt, 25-vuotias vaalien aikaan. Toiset kypsyvät ja viisastuvat nopeammin kuin toiset.  :)

En tietenkään kuvittele, että tämä olisi ajankohtaista vielä seuraavalla kaudella.

Ammadeus

Eikös meillä ole arvovaltainen henkilö,joka ihan palkkatöinään hoitelee Suomen suhteita ulkovaltoihin.
Luulisi arvon rouvan nyt avaavan viisaan,sanaisen kupolinsa ja kertovan kataiselle
kuinka ollaan ja kommentoidaan.
Varmaan joku muistaa vielä Tasavallan presidentti Urho Kekkosen,hänen aikanaan tälläisiä sammakoita ei äänihuulista irronnut.
Mutta mutta,tämän nykyisen arvojohtajan mielestä on tärkeämpiäkin asioita jotka tärväävät maamme mainetta ulkovaltojen silmissä esim pilailu mielessä tehty suolikaasu isku homoparaatiin.
Tottahan se,tärkeät asiat ensin.

marjorie

Täysin typerää kaivaa verta nenästään Venäjää arvostelemalla. Venäjä on Suomenkin hyvä ystävä ja toivottavasti sellainen myös jatkossa ellei kokoomus pilaa välejä.