News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-08-08 HU: Koventunut keskustelu maahanmuutosta puistattaa pappeja

Started by rähmis, 08.08.2010, 10:37:44

Previous topic - Next topic

Kommeli

Quote from: Piho on 08.08.2010, 18:19:02
Quote from: Sinna on 08.08.2010, 10:48:45
Yksi hyvä lisäsyy olla kuulumatta kirkkoon.

Tai sitten tässä on yksi hyvä lisäsyy kuulua kirkkoon ja yrittää vaikuttaa siellä.

Jouko Piho
Minänkin näkisin asian näin. Toisaalta näkisin että, jos maahamuutajat olisivat uskonnoltaan kritstittyjä, nykyisen kaltaisia ongelmia maahanmuuton suhteen ei olisi. Voisin melkeinpä väittää, että evankelisluterilainen kirkko kotouttajana toimii paremmin, kuin valtio tai kunta määrärahoineen. Näkisin myös, että kirkon liberaali suhtautuminen maahamuuttoon johtuu osittain juuri tästä. Se ei näe ongelmia samalla tavalla, vaan katsoo asioita aina raamatun ja seurakunnan silmin. Toisaalta on hirveän väärin, että kirkko osittain on vajonnut samanlaisen sokean uskon kannattamisen tielle, kuin Iran muslimivaltiona. Tulos on yhtä järkyttävä mutta keinot ovat välilliset ja kohdistuvat tuleviin sukupolviin. Toisaalta en yhtään ylläty, että näitä liberaaleja näkemyksiä viljelee naispappi. Tämä sama liberaaliushan on kirkon tälle helvetin tielle saanut, ensin naispappien muodossa ja nyt muuten. Voi kunpa Jeesus olisi painottanut järjen käyttöä elämässä, niin meillä olisi asiat paljon paremmin.

Lemmy

Quote from: Piho on 08.08.2010, 19:58:07
Mutta Vanha testamentti ei puhu mitään muukalaisten invaasiosta niin, että muukalaiset muuttavat jonkin maan uskonnon ja kulttuurin kokonaan.

Öööhh... eihän siellä paljon muusta puhutakkaan...
Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut teidän päästä rauhaan kaikista ympärillänne olevista vihollisista siinä maassa, jonka hän antaa omaksenne, pyyhkikää pois maan päältä amalekilaiset ja heidän muistonsakin
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Scallypunk

Quote from: nimetönkeskustelija on 08.08.2010, 18:38:21
Uskomatonta mokutusta saa myös lukea Espoon seurakuntalehdestä essestä. Joka numerossa on joku mokutusjuttu. Ymmärtäisin sen, jos kyseessä olisi vaikkapa tarina afrikkalaisesta kristitystä perheestä, mutta usein jutun tai sarjakuvan aiheena on muslimi. Seurakunta ei ole minulle aikoihin merkinnyt paljon mitään, mutta kirkosta eroaminen alkaa olla nyt veitsen terällä. Pitäköön monikulttuurisuussaastansa.

Oli oikeen ensimmäistä kertaa avattava uusin Essen numero. Ainoa mokuttamiseen suoraan viittaava keissi tulee vastaan sivulla 8, Espoonlahden Seurakunnan ilmoitus-osiossa, jossa mainostetaan taas 16.8 jatkuvaa Moku-kerhoa ;D

Kyllähän toi Esse on aika suvaitsevaiston lehti noin keskimäärin. Moku-kerho taas voi olla ihan hyväkin asia olemassa.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

Parasiittiö

Tämän jutun lukeminen ei muuttanut käsitystäni kirkosta. Meinaan edelleen erota siitä kirkollisveron vuoksi, jos taas joskus tulen menneeksi töihin. Ateisti kun olen muutenkin, niin kuulun ylipäätään vain kulttuurisista syistä (täällä Helsingissä saa muuten kirkkoon kuulumalla Kirkko & Kaupunki -lehden, jossa on välillä ihan mielenkiintoisia juttujakin).
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

Jouko Piho

Quote from: Lemmy on 08.08.2010, 22:29:38
Quote from: Piho on 08.08.2010, 19:58:07
Mutta Vanha testamentti ei puhu mitään muukalaisten invaasiosta niin, että muukalaiset muuttavat jonkin maan uskonnon ja kulttuurin kokonaan.

Öööhh... eihän siellä paljon muusta puhutakkaan...
Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut teidän päästä rauhaan kaikista ympärillänne olevista vihollisista siinä maassa, jonka hän antaa omaksenne, pyyhkikää pois maan päältä amalekilaiset ja heidän muistonsakin

Tuo käsky oli Korkeimman Jumalan, Jahven, käsky tiettynä historiallisena aikana, koska Jumala oli luvannut Kanaaninmaan Aabrahamin jälkeläisille, ja tuo käsky toteutettiin Joosuan aikana sen takia, että Jumalan tuomio kohtasi silloin Kanaaninmaassa asuneita kansoja heidän syntiensä tähden.

Minun tietääkseni Jumalalta ei ole tullut (vai onko sinulla tietoa?) vastaavaa tuomiota Suomen kohdalle eli koska te suomalaiset olette niin syntisiä, niin minä Jumala annan teidän maanne muslimeille. Kirjoitan muslimeista, koska sieltä taholta on lähinnä odotettavissa ongelmia, jos ei jotain tehdä. Muiden maahanmuuttajien taholta ei ole odotettavissa suurempia ongelmia.

Koska tällaista Jumalan kirousta ei ole tietääkseni tullut, me voimme jatkaa muslimien ja muiden meille vieraiden maahanmuuttajien torjumista (siis liiallista maahantuloa) kansallisen itsevarjelun pohjalta. Suomi ei kuulu kaikille. Suomi kuuluu suomalaisille ja niille jotka ymmärtävät tämän. Suomessa on paljon muualta tulleita ihmisiä, jotka ymmärtävät tämän mitä olen kirjoittanut ja allekirjoittavat sen. Tällaisia maahanmuuttajia minä arvostan, jotka haluavat elää maassa maan tavalla ja jotka haluavat tehdä työtä Suomessa eikä vain elää Suomen sosiaalihuollon avustuksien varassa meidän kantasuomalaisten veronmaksajien elätteinä.

Jouko Piho
KD:n eduskuntavaaliehdokas-ehdokas

nimetönkeskustelija

Quote from: turha jätkä on 08.08.2010, 20:13:55
Sen verran nillittäisin, että minun vakaan käsityksen mukaan ainakin osalla näistä humanistihippilepsopapeista on ihan oikeasti sellainen vakaumus, että heidän edustamansa linja on Raamatun mukainen. Se antirasistinen toiminta on heille juuri sitä kristinuskon totuutta. Tämä on heidän tulkintansa Raamatusta, joku toinen tulkitsee Raamattunsa toisin. Jos ei pappien tulkinnat miellytä, kannattaa joko pyrkiä itse kirkon aktiivitoimijaksi tai lähteä nostelemaan.

Riparin käyneenä nyt voisin heittää tähän silti vaikkapa kastekäskyn (...menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni...), joka muuten sattuu olemaan kristinuskon kulmakiviä. Se että pappi selittää esim. islaminuskon tai ateismin olevan yhtä hyviä/arvokkaita vaihtoehtoja, vie aika irvokkaasti pohjan pois kastekäskyltä. Kuten Einokin tuossa kertoi. Papin pitäisi uskoa siihen, mitä hän edustaa. Toisaalta kyllähän raamattua voi tietysti tulkita haluamallaan tavalla.

Mutta pian kai luterilaisessa kirkossa on sellanen meininki, että naisesta mieheksi ja taas naiseksi takaisin muuttunut pappi vihkii avioliittoon kolmen miehen ja neljän naisen ryhmän, johon liitetään myös se kuuluisa Oinosen koira ja samanaikaisesti viereisessä kirkossa vihitään pyhään avioliittoon mies ja hänen rakas tyynynsä.http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2024791
Appiukko ei taideta paikalla nähdä, mutta pääasiahan on että kaikilla on kivaa ja kaikki rakastaa kaikkia.

Itse en ole kovin uskovainen, mutta en voi ymmärtää sitä, että joku mesoaa raamatun tai muun uskonnon nimissä omaa ideologiaansa oli se sitten sodanlietsontaa tai mokutusta samalla rikkoen uskonnon perusoppeja räikeästi. Samalla tavalla muuten Neuvostoliitossakin rikottiin kommunismin perusoppeja.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?