News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-03-11 HS: Somalian hallitus hyväksyi sharia-lain

Started by Necro, 11.03.2009, 10:10:46

Previous topic - Next topic

Necro

Somalian hallitus on hyväksynyt islamilaisen sharia-lain käyttöönoton. Esityksen asiasta teki presidentti Sheikh Sharif Ahmed, joka yrittää palauttaa maahan vakauden ja turvallisuuden 18 vuotta jatkuneen sisällissodan jälkeen.

Asiantuntijoiden mukaan sharia-lain ottaminen käyttöön syö suosiota ääri-islamilaisilta kapinallisilta, jotka pitävät hallussaan suurinta osaa Somalian etelä- ja keskiosista.

"Islamilainen sharia-laki on ainoa mahdollisuus saada ratkaisuja tämän maan vaikeuksiin", sanoi viestintäministeri Farhan Ali Mohamoud.

Parlamentin on vielä hyväksyttävä asia.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Somalian+hallitus+hyv%C3%A4ksyi+sharia-lain/1135244202287

"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

Ernst

Hyvä uutinen! Somalia valitsee suuntansa ja tarkoituksensa. Meidän muiden täytyy päättää suhtautumisestamme Sharia-Somaliaan. Itse olen täydellisen saarron ja diplomaattisten suhteiden katkaisemisen kannalla. Perustelu: islamilainen valtio, joka omaksuu shraia-lainsäädännön, tekee faktisesti maailmanvallankumousta, joka on torjuttava.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

matti

Quote from: M on 11.03.2009, 10:21:00
Hyvä uutinen! Somalia valitsee suuntansa ja tarkoituksensa. Meidän muiden täytyy päättää suhtautumisestamme Sharia-Somaliaan. Itse olen täydellisen saarron ja diplomaattisten suhteiden katkaisemisen kannalla. Perustelu: islamilainen valtio, joka omaksuu shraia-lainsäädännön, tekee faktisesti maailmanvallankumousta, joka on torjuttava.

Kääntyykö tämä Hommaa vastaan? Jauhaessamme sharian kauheudesta annamme samalla oikeutuksen kaikille somaliturvapaikanhakijoille?

Ernst

Quote from: matti on 11.03.2009, 10:25:40

Kääntyykö tämä Hommaa vastaan? Jauhaessamme sharian kauheudesta annamme samalla oikeutuksen kaikille somaliturvapaikanhakijoille?

Suomen somalit tunnustavat näkyvästi islamia. Sharia on islamilainen elämänohje, velvoittava laki. Ei sharia ole kauhistus. Me suomalaiset laadimme lakimme muulle pohjalle. Jos ei kelpaa, muuttakoon tyytymätön vaikka Sharia-Somaliaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Necro

Olin juuri sanomassa samaa. Taitavat saada yhden "perusteen" lisää...
"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

JoS

Suomessa asuvat somalit tunnustavat näkyvästi ja kuuluvasti islamia. Sharia lain käyttöönoton jälkeen heille voidaan taata kotimaassaan puolueeton oikeudenkäynti, mikäli syyllistyvät tai ovat syyllistyneet johonkin lainvastaiseen. Lisäksi ääriryhmien suosion romahtaminen johtaa vääjäämättä sisäpoliittisen tilanteen nopeaan rauhoittumiseen, joten maassa ei tarvitse enää vierailla yrityksiä perustamassa henkensä kaupalla, vaan voidaan luoda pysyvämpää vaurautta pyörittämällä bisnestä kestävämmällä pohjalla.

Ja mitä tästä kaikesta sitten seuraa? Tietenkin sitä, että on syytä ottaa tiukka ote lähimmästä kiinteästä kohteesta, ettei lähde itsekin paluumuuton aiheuttaman virtauksen mukaan.

Tai jotain  ;D

ElinaElina

Toisaalta, sitä saa mitä tilaa. Kun tilaa annoksen (Islamia) siihen kuuluu myös pulla ja kahvi ( Sharia, naisten kivitys jne) jälkiruuaksi. Koko paketti.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Nauris

Itse olen täydellisen saarron ja diplomaattisten suhteiden katkaisemisen kannalla.

Saartamisesta ei yleensä hyvää seuraa vaan nyt on Suomenkin alettava kunnolla tukemaan Somaliaa, jotta siellä saadaan rauha aikaan ja loppuu tämä somali elintasopakolaisten lähes 20-vuotta kestänyt järjetön virta Suomeen. Tukemisella tarkoitan vaikka Afrikan Unionin AMISOM rauhanturvaoperaation rahoittamista ja rauhallisen Somalimaan tunnustamista itsenäiseksi.

Get the AMISOM Soldiers Out of Somalia!
Šaria nykypäivänä
Takaisin Mogadishuun!
Autetaan somali-ystävämme takaisin kotiin

Simo Hankaniemi

Somalian tilanteen poliittiset muutokset tuskin vaikuttavat muuttovirtaan. Itä-Afrikka on yksi maailman pahimpia eroosio-alueita ja muuttovirta tullee jatkumaan, vaikka Somaliaan perustettaisiin Taivaallinen Jerusalem. Kun muuttobisnes on kerran kehitetty ja viritetty, niin se jatkuu luonnonlain vääjättömyydellä, ellei EU pistä rajojaan kiinni.

Bored.

18.04.2009 12:59  http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1676159

QuoteSomalian parlamentti on hyväksynyt yksimielisesti islamilaisen sharia-lain voimaantulon koko maassa.

Asiasta kertoi parlamentin varapuhemies.
STT

Ei nyt varmaan sinänsä kiinnosta/järkytä ketään, mutta laitanpa tämänkin tänne...
EDIT: Ja taas unohdin ensin linkin.

ämpee

Somalian talibanisoituminen etenee, ja tämä ei ainakaan tiedä pakolaisuuden vähenemistä, vaikka juuri Suomeen saapuneet somalit hiljattain osoittivatkin mieltä islamistien puolesta, niin siltikään Somalian islamisoituminen ei saa heitä palaamaan takaisin onnelaan täältä lihapatojen äärestä.

Kyllä "he ovat tulleet jäädäkseen", kuten "suvaitsevaisto" asian ilmaisee.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

rähmis

Hesarin keskusteluissa valistuuneemmat kirjoittajat ovat aiemmin tienneet kertoa että nämä paljon puhuttaneet kalastajien tempaukset ovat johtuneet siitä, kun shariajengi sai turpiin rosvopäälliköiltä, mikä tietenkin oli Amerikan vika, koska ne tukivat rosvoja. Nyt kun rauha ja sharia palaa maahan, loppuu merirosulappakalastuskin. Tai sitten tiedostajat eivät ole tienneet mistä puhuvat. 

Tommi Korhonen

Sääli somalialaisille, ainakin naisille. Kaaos muuttuu vain kaoottisemmaksi.

Mutta parempi Homma^^^lle. Mitä enemmän kusevat vihtaansa ja sössivät asiansa, sitä nopeammin radikalisoituvat, ylittävät kynnyksia ja muut kansat -niin länsi kuin kaukoitä - heräävät.
Toki tästä(kin) seuraa paljon inhimillistä kärsimystä hyvin suurelle joukolle ihmisiä, mutta se ei ole ihmiskunnan historiassa uutta, eivätkä mamuttajatkaan ole sille vaihtoehtoja esittäneet. Eivätkä pysty. Sitä nopeammin siis mamuttajatkin törmäävät seinään.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Embo

Sharia-laki sortaa naisia. Se siis saa Somaliaan aikaan vaikean ihmisoikeustilanteen.

Tästä vaikeasta ihmisoikeustilanteesta seuraa ainakin naisten kannalta huono turvallisuustilanne.

"Vaikeasta ihmisoikeustilanteesta johtuva huono turvallisuustilanne" on Suomen ulkomaalaislain mukainen oleskeluluvan myöntämisperuste.

Niinpä:

1) Jos kaikille Suomeen tuleville somaleille (ainakin naisille) myönnetään oleskelulupa, myönnetään samalla, että Sharia sortaa naisia.

2) Jos kaikille Suomeen tuleville somaleille (ainakin naisille) ei myönnetä oleskelulupaa, myönnetään samalla, että Sharia ei sorra naisia.

3) Jos myönnetään, että Sharia ei sorra naisia, joudutaan ristiriitaan todellisuuden kanssa.

Niin että saas nähdä miten somalipakolaispolitiikka muuttuu.

sydäri

Quote from: Embo on 18.04.2009, 16:02:48
1) Jos kaikille Suomeen tuleville somaleille (ainakin naisille) myönnetään oleskelulupa, myönnetään samalla, että Sharia sortaa naisia.
Kaikille Somalian naisille oleskelulupa ja turvapaikka Suomesta -> perheenyhdistämiset -> Soumalia ja sharia meilläkin.  >:(

Luulen, että sama meno jatkuu kuin tähänkin asti ja mikään ei muutu. Maassa sisällissodan piirteitä ja kaikki halukkaat Suomi ottaa vastaan.

Turha toivo, että innokkaimmatkaan Suomen Somali-islamistit täältä minnekään palaisi. (paitsi lomalle)
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Vasarahammer

Quote from: sydäri on 18.04.2009, 16:57:32
Turha toivo, että innokkaimmatkaan Suomen Somali-islamistit täältä minnekään palaisi. (paitsi lomalle)

Somaliassa ei ole taikaseinää, eli toimeentulo on hankittava mereltä.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Mika

Quote from: sydäri on 18.04.2009, 16:57:32
Luulen, että sama meno jatkuu kuin tähänkin asti ja mikään ei muutu. Maassa sisällissodan piirteitä ja kaikki halukkaat Suomi ottaa vastaan.

Mikään ei varmasti muutu. Somaleitahan otetaan Suomeen siksi, että Suomesta halutaan tehdä monikulttuurinen valtio. Somalian sota tai heikko humanitaarinen tilanne ovat vain kelvollisia syitä, joilla myönteisiä turvapaikka-, oleskelulupa- ja perheenyhdistämispäätöksiä voidaan perustella.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

markus

Kaarin M

No mutta, eikös tämä jo lupaa hyvää; maassa pystytään laatimaan kaikkia koskevia lakeja. Alkavatko olot vakiintua?

Tämäkin uutinen on varmasti ilonsanoma mm. nuorelle somaliäidille jonka lapsi menne tärviölle kohdatessaan joulupukin. Ei muuta kuin kamat kasaan ja matkalle kohti kunniallisempaa elämää Somaliassa kera Sharian!
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

happosai

Quote from: Kaarin M on 19.04.2009, 10:23:32
No mutta, eikös tämä jo lupaa hyvää; maassa pystytään laatimaan kaikkia koskevia lakeja. Alkavatko olot vakiintua?
On se väliaikainen hallitus säätänyt lakeja koko ajan - niillä vaan ei ole ollut hirveästi vaikutusta todellisuuteen. Se onko sharia parempi kuin nykyinen rosvopäälliköiden ( anteeksi, siis klaanijohtajien ) sattumanvarainen ryöstely ( anteeksi, siis hallinointi ), jää nähtäväksi.
Tämäkin uutinen on varmasti ilonsanoma mm. nuorelle somaliäidille jonka lapsi menne tärviölle kohdatessaan joulupukin. Ei muuta kuin kamat kasaan ja matkalle kohti kunniallisempaa elämää Somaliassa kera Sharian!
Tyypillisesti näiden "ei joulupukkia/suvivirttä/pääsiäislammasta" juttujen taustalla on enemmän suomalaisten multikulttien ylivarovaisuus olla ärsyttämättä ulkomaalaisia. Esimerkkinä espoon siniset sian näköiset betoniporsaat, jotka poistettiin kun epäiltiin että ne "saattavat loukata tiettyjä etnisiä ryhmiä". Näiltä etnisiltä ryhmiltä itseltäänhän ei koskaan kysytty mielipidettä.