News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-07-23 KaSa: Kolumni: Häntä heiluttaa koiraa

Started by Iloveallpeople, 23.07.2010, 23:40:31

Previous topic - Next topic

aprelina

Quote from: Suvaitsija on 24.07.2010, 13:53:18
Maahanmuuttokeskusteluun ei olla ikinä tyytyväisiä. Aluksi maahanmuuttokeskustelu oli rasistista, ja vain äärimielipiteet pääsivät jostain syystä esiin, ja lääkkeeksi esitettiin oikeanlaista maahanmuuttokeskustelua. Nyt kun suuremmiltakin puolueilta tulee keskustelunavauksia maahanmuuttopolitiikasta, niin pitäisi sitten keskittyä vähän johonkin tärkeämpäänkin kuin johonkin maahanmuuttopolitiikkaan. Ja muutenkin kaikki on vähän rasismilla flirttailua ja synkissä vesissä pilkkimistä, joten  kaiketi parasta oli ennen aikaan, kun koko aiheesta ei keskusteltu laisinkaan.

Haloo, oletko pihalla vai eniten pihalla? Nämä suurten puolueiden keskustelun avaukset tulevat niin perhanan taktitoidusti vaaleja silmälläpitäen. Olen työni puolesta istunut parhaalla aitiopaikalla (tulkki) kuin mitä toivoa saattaa. Ammattitulkkina olen sitoutunut vaitioloon, mutta yleisluonteisesti voin kertoa, ettei ammattipolitiikot välitä pätkääkään puolustamistaan arvoista. Valtataistelu käydään poliittisten ryhmittymien asemasta poliittisessa kentässä.

Maahanmuuttajatkin (lähinnä turvapaikkalaiset) ovat pelkkiä pelinappuloita poliittisessa pelissä. Kysy esimerkiksi arvopresidentiltämme uskaltaako hän yhtä rohkeasti puolustaa 20 tuhatta suomalaista punikkia, jotka tuhottiin neuvostoliitossa kuten niitä kolmea tuhatta, jotka menehtyivät Suomen vapaussodassa. Tai kysy Heidi Hautalalta, miksi hän vaikenee maailman tiheimmin asutun alueen, Euroopan, ylikansoittamisesta ja syntyvyyden palkitsemisesta, vaikka vielä ollessaan oikeasti vihreä vastusti tätä.   
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Suvaitsija

Quote from: aprelina on 24.07.2010, 14:32:07
Maahanmuuttokeskusteluun ei olla ikinä tyytyväisiä. Aluksi maahanmuuttokeskustelu oli rasistista, ja vain äärimielipiteet pääsivät jostain syystä esiin, ja lääkkeeksi esitettiin oikeanlaista maahanmuuttokeskustelua. Nyt kun suuremmiltakin puolueilta tulee keskustelunavauksia maahanmuuttopolitiikasta, niin pitäisi sitten keskittyä vähän johonkin tärkeämpäänkin kuin johonkin maahanmuuttopolitiikkaan. Ja muutenkin kaikki on vähän rasismilla flirttailua ja synkissä vesissä pilkkimistä, joten  kaiketi parasta oli ennen aikaan, kun koko aiheesta ei keskusteltu laisinkaan.

Haloo, oletko pihalla vai eniten pihalla? Nämä suurten puolueiden keskustelun avaukset tulevat niin perhanan taktitoidusti vaaleja silmälläpitäen. Olen työni puolesta istunut parhaalla aitiopaikalla (tulkki) kuin mitä toivoa saattaa. Ammattitulkkina olen sitoutunut vaitioloon, mutta yleisluonteisesti voin kertoa, ettei ammattipolitiikot välitä pätkääkään puolustamistaan arvoista. Valtataistelu käydään poliittisten ryhmittymien asemasta poliittisessa kentässä.  

Olenko jossain väittänyt, että nämä ulostulot ovat mielestäni uskottavia? Tuo nyt oli vain humoristinen huomio siitä, että tälle tyypille minkäänlainen keskustelu ei näytä kelpaavan. Joka tapauksessa olen tyytyväinen siitä, että edes joku uskaltaa sanoa "maassa maan tavalla" sen sijaan, että kaikki olisivat "kaikki on rasismia"-linjalla niinkuin Ruotsissa ikään. Oli se kuinka taktikoitua tahansa.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Viinankylväjä

Quote from: aprelina on 24.07.2010, 13:39:01
Minä ainakin olen se harva suomalainen joka lakkauttaisin joka ikisen vastaanottokeskuksen.

Niin minäkin, ja koko Euroopasta vielä. Turvapaikkaa voisi tällöin hakea esimerkiksi suurlähetystöistä. Todellinen tarve olisi tällöin helpompi todistaa, ja salakuljettajat jäisivät nuolemaan näppejään. Lisäksi köyhillä olisi mahdollisuus paeta vainoa. Kiintiöpakolaisuuden voisi kanssa lakkauttaa, ja ohjata varat paikallisten olojen parantamiseen.

aprelina

Quote from: Suvaitsija on 24.07.2010, 17:47:29
Quote from: aprelina on 24.07.2010, 14:32:07
Maahanmuuttokeskusteluun ei olla ikinä tyytyväisiä. Aluksi maahanmuuttokeskustelu oli rasistista, ja vain äärimielipiteet pääsivät jostain syystä esiin, ja lääkkeeksi esitettiin oikeanlaista maahanmuuttokeskustelua. Nyt kun suuremmiltakin puolueilta tulee keskustelunavauksia maahanmuuttopolitiikasta, niin pitäisi sitten keskittyä vähän johonkin tärkeämpäänkin kuin johonkin maahanmuuttopolitiikkaan. Ja muutenkin kaikki on vähän rasismilla flirttailua ja synkissä vesissä pilkkimistä, joten  kaiketi parasta oli ennen aikaan, kun koko aiheesta ei keskusteltu laisinkaan.

Olenko jossain väittänyt, että nämä ulostulot ovat mielestäni uskottavia? Tuo nyt oli vain humoristinen huomio siitä, että tälle tyypille minkäänlainen keskustelu ei näytä kelpaavan. Joka tapauksessa olen tyytyväinen siitä, että edes joku uskaltaa sanoa "maassa maan tavalla" sen sijaan, että kaikki olisivat "kaikki on rasismia"-linjalla niinkuin Ruotsissa ikään. Oli se kuinka taktikoitua tahansa.

Sori Suvaitsija, olin täysin tahditon. Olen vain tuohtunut tästä poliittisesta kuviosta, että nappasin irti kirjoituksesi kokonaisuudesta yhden asian, sen että olet ilahtunut valtapuolueiden ulostulosta maahanmuutto-ongelmissa. Anteeksi, olin kyynisyyden riivaama, itse asiassa kaikki tiedostaminen on tervetullutta, vaikka sitä voisikin käyttää väärin. Olet oikeassa, että on hyvä kun vihdoinkin politiikotkin uskaltavat sanoa - maassa maan tavalla.  
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

Kommeli

Quote from: Viinankylväjä on 24.07.2010, 18:47:06
Quote from: aprelina on 24.07.2010, 13:39:01
Minä ainakin olen se harva suomalainen joka lakkauttaisin joka ikisen vastaanottokeskuksen.

Niin minäkin, ja koko Euroopasta vielä. Turvapaikkaa voisi tällöin hakea esimerkiksi suurlähetystöistä. Todellinen tarve olisi tällöin helpompi todistaa, ja salakuljettajat jäisivät nuolemaan näppejään. Lisäksi köyhillä olisi mahdollisuus paeta vainoa. Kiintiöpakolaisuuden voisi kanssa lakkauttaa, ja ohjata varat paikallisten olojen parantamiseen.
Miksei. Ehdottaisin, että samalla osa varoista ohjattaisiin, mielellään iso osa, terroristihallitsijoiden ja hallitusten, diktaattorien, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia polkevien hallintojunttien kaatamiseen sotilaallisesti tai kaikin mahdollisin keinoin. Tämän jälkeen alueen jälleenrakennukseen.