News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Suomen Amnesty - millä tavoin se tukee monikulttuuria?

Started by Tuija, 22.07.2010, 22:23:36

Previous topic - Next topic

Tuija

Jussi Halla-ahon blogin sivureunassa on lueteltu järjestöjä/lehtiä "Monikulttuurisuus"-otsikon alle. Joukossa on myös Suomen Amnesty. Olen ollut useamman vuoden kuukausilahjoittaja Amnestyyn ja olen luullut tukevani oikeaa asiaa eli ihmisoikeuksia. En ole kuitenkaan jaksanut syvemmin perehtyä Amnestyn toimintaan (rahaa menee monille muillekin järjestöille), vaan olen uskonut, että rahani menevät niihin hyviin kohteisiin/kampanjoihin, mistä feissaaja minulle kertoi sopimusta tehdessäni.

Olen kuitenkin Jussi Halla-ahon ajatusten (suurimman osan niistä) kannattaja ja todennäköisesti äänestän häntä eduskuntaankin. Voisiko joku asiasta tietävä selittää, miksi kuitenkin Amnesty on Jussin "listalla", eli miten Amnesty toiminnallaan kannattaa monikulttuuria? Kannattaako Amnesty toiminnallaan esimerkiksi kehitystä, jonka mukaan köyhien maiden väestöä tulee siirtää rajattomasti Euroopan maihin (mitä pidän pääasiallisena ongelmana monikulttuurissa)?

Miniluv

Tervetuloa mukaan!

Ainakin osittain kyse on toiminnanjohtaja Frank Johanssonin työstä. Kokeile hakua tällä foorumilla.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Acres

Quote from: Tuija on 22.07.2010, 22:23:36
En ole kuitenkaan jaksanut syvemmin perehtyä Amnestyn toimintaan (rahaa menee monille muillekin järjestöille), vaan olen uskonut, että rahani menevät niihin hyviin kohteisiin/kampanjoihin, mistä feissaaja minulle kertoi sopimusta tehdessäni.

Tietääkö kukaan kuinka paljon noista lahjoitusrahoista menee feissaajien palkkoihin ja muihin välikäsiin? Kuinka monta senttiä itse "ihmisoikeuksiin"?
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Oluttikka

Olen ollut useamman vuoden kuukausilahjoittaja Amnestyyn ja olen luullut tukevani oikeaa asiaa eli ihmisoikeuksia. En ole kuitenkaan jaksanut syvemmin perehtyä Amnestyn toimintaan )?

Olet juuri näiden järjestöjen ihanneuhri: lahjoitat säännöllisesti, muttet oikein tiedä minne. Jos maailmaa halua pelastaa sen voi hoitaa hienosti ilman kuukausimaksuja ihan kotipihalta alkaen.

Lukaise myös tämä artikkeli
http://img535.imageshack.us/img535/2333/hyvantekijat.jpg

Mietipä montako lahjoittaa tarvitaan maksamaan Frankin palkka.

asaura

Minä olen sanonut Amnestyn feissaajille, että "adoptoikaa Seppo Lehto mielipidevangiksi, niin puhutaan". Minulla ei ole Sepistä yhtään hyvää sanaa, mutta kyllähän hän on mielivaltaisen vankilaan heittämisen malliesimerkki.

Lemmy

Olen ollut useamman vuoden kuukausilahjoittaja Amnestyyn ja olen luullut tukevani oikeaa asiaa eli ihmisoikeuksia.

Amnesty on tukemassa romanikerjäläisten asiaa, eli sosiaaliturvaoikeuksia. Kannattaa antaa lompakko suoraan ilman välikäsiä jos haluaa tukea.    
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

asaura

Google-haku Frank Johanssonin nimellä tuottaa kaksi aika tyhjentävää juttua. Toinen on Vihreästä Langasta ja toinen on Johanssonin omasta kynästä.

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/frank-johansson-kiittelee-ikatestien-keskeyttamista
http://blogit.iltalehti.fi/frank-johansson/2010/05/26/matin-ja-muiden-viitteet-kerjalaisista/

Eihän Johansson aivan tyystin väärässä ole näissä jutuissa. On totta, että meidän on huolehdittava kaikkien ihmisoikeuksista Suomessa, mutta sekä kerjäläisten että turvapaikanhakijoiden kohdalla se on silkkaa hulluutta. Ongelma ei ole se, että heitä täällä kohdeltaisiin tavalla, jossa on joku yksityiskohta poskellaan. Ensisijainen ja ilmeinen ongelma on, että heidän ei pitäisi olla täällä lainkaan. Johansson naamioi "no borders" -sekoilua oman sinänsä hyvän ihmisoikeustyönsä kaapuun. Se on halveksittavaa ja alhaista.

Tuija

Quote from: Miniluv on 22.07.2010, 22:27:58
Tervetuloa mukaan!

Ainakin osittain kyse on toiminnanjohtaja Frank Johanssonin työstä. Kokeile hakua tällä foorumilla.

Kiitos! Kokeilin hakua ennen avaustani, mutta ilmeisesti en osannut sitä käyttää, kun en saanut hakutuloksia. Harjoiteltuani nyt hoksasin, että haku toimii vähän eri tavalla riippuen siitä, miltä sivulta haun aloittaa. Pahoittelen siis turhaa keskustelunavausta, sillä löysin jo ainakin Frank Johanssonin nimen avulla seuraavan lehtijutun ja se saattaa riittää jo siihen, että lopetan tukeni Amnestylle. http://www.vihrealanka.fi/uutiset/frank-johansson-kiittelee-ikatestien-keskeyttamista

PS. asaura näköjään ehti laittaa myös tuon saman linkin!

Oluttikka

Quote from: Tuija on 22.07.2010, 23:00:00

]

Pahoittelen siis turhaa keskustelunavausta, sillä löysin jo ainakin Frank Johanssonin nimen avulla seuraavan lehtijutun ja se saattaa riittää jo siihen, että lopetan tukeni Amnestylle. http://www.vihrealanka.fi/uutiset/frank-johansson-kiittelee-ikatestien-keskeyttamista

ei mitään pahoittelemista. Tuon artikkelin alta löytyy aivan uskomaton kommentti:

Ei suomalaislastenkaan ikää testata
Gunilla B. | 28.05.2009 10:51
Turvapaikanhakijat ovat tulleet tänne pakoon sotaa ja kauhua. Tottakai heidän kokemuksensa saattavat joskus näkyä ikääntymisenä heidän kasvoillaan - jotkut näyttävät jopa 15 vuotta ikäistään vanhemmilta. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään valehtelijaa. Olen pahoillani niiden nuorukaisten puolesta, joiden kärsimykset käännettiin ikätesteillä heitä itseään vastaan. Onneksi testit on vihdoin lopetettu.

Kiitos Jukka Lindstedt, Frank Johansson, ja muut humaanit ihmiset. Totisesti, teidän nimenne ovat kaikuva uuden monikulttuurisen Suomen saleissa kun tekojenne koko autuus selviää.

Ernst

Ihmisoikeuksia pitää puolustaa, mutta samalla on syytä pitää kirkkaana mielessä se, että kenelläkään ei ole subjektiivista oikeutta turvapaikkaan tai mihin tahansa maahan asettumiseen ja siellä elämiseen. Oikeus päättää maahantulosta on jokaisella suvereenilla valtiolla. Maahantulo ei ole siis ihmisoikeus.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kukko

Quote from: Oluttikka on 22.07.2010, 23:07:11
ei mitään pahoittelemista. Tuon artikkelin alta löytyy aivan uskomaton kommentti:

...
Ei uittu, ton kommentin on pakko olla vitsi, kuten sen otsikkokin jo antaa ymmärtää.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Oluttikka

Quote from: Kukko on 22.07.2010, 23:18:20

...
Ei uittu, ton kommentin on pakko olla vitsi, kuten sen otsikkokin jo antaa ymmärtää.

sanopa muuta! Eiköhän se ole kuitenkin totista totta.
Otan sen heti käytttöön profiiliini.

Tuija

"Tietääkö kukaan kuinka paljon noista lahjoitusrahoista menee feissaajien palkkoihin ja muihin välikäsiin? Kuinka monta senttiä itse "ihmisoikeuksiin"?"

"Olet juuri näiden järjestöjen ihanneuhri: lahjoitat säännöllisesti, muttet oikein tiedä minne. Jos maailmaa halua pelastaa sen voi hoitaa hienosti ilman kuukausimaksuja ihan kotipihalta alkaen.
---
Mietipä montako lahjoittaa tarvitaan maksamaan Frankin palkka."

"Amnesty on tukemassa romanikerjäläisten asiaa, eli sosiaaliturvaoikeuksia. Kannattaa antaa lompakko suoraan ilman välikäsiä jos haluaa tukea."

Olen usein miettinyt näitä asioita. Olen kuitenkin päättänyt taistella kyynistymistä vastaan. Koska jos alkaa epäillä jokaista avunpyytäjää vilpistä, ei voi auttaa ketään. Haluaisin ainakin kovasti uskoa, että esimerkiksi Unicefille menevä avustukseni menisi suoraan Afrikan lasten auttamiseen niinkuin feissaaja minulle vakuutti. Mielestäni on erittäin tärkeää auttaa Afrikan lapsia heidän omissa kotimaissaan, eikä siirtää Afrikan lapsia Suomeen, sillä täällä yhden Afrikan lapsen hoitamiseen menevillä varoilla voitaisiin hoitaa lukuisia lapsia siellä Afrikassa kuten kaikki tämän foorumin jäsenet toki tietävätkin.

Ihmisiä voi toki auttaa ilman välikäsiä antamalla heille suoraan rahaa, mutta romanikerjäläisellekään rahaa antaessaan ei voi tietää menevätkö rahat sille köyhälle ihmiselle vai johonkin rikollisuuteen. Näin ollen kyynistyy ja lopettaa antamasta rahaa koskaan kenellekään. Eikä ihmisten auttamiseen tarvita aina rahaa. Jokainen voi miettiä omien henkisten resurssiensa mukaan, mitä voisi tehdä lähimmäisensä hyväksi ihan arjessa. Minä käyn viikottain vanhainkodissa soittamassa pianoa ja laulattamassa vanhuksia. Palkinnoksi saa hyvän mielen, kun huomaa, miten ilahtuneita vanhukset ovat. Mutta en haluaisi niitä Afrikan lapsiakaan unohtaa täysin.  :)

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Oluttikka

Quote from: Tuija on 22.07.2010, 23:36:31

- Olen usein miettinyt näitä asioita. Olen kuitenkin päättänyt taistella kyynistymistä vastaan.

- Mutta en haluaisi niitä Afrikan lapsiakaan unohtaa täysin.  :)

ensimmäiseen kohtaan sanoisin: jospa se ei olekaan kyynisyyttä vaan realismia

toiseen kohtaan: voin luvata sinulle, ettei Suomen valtio unohda Afrikan lapsia.
On kehitysapua, lukuisia valtiorahoitteisia järjestöjä ja mikä ihaninta ja väistämättömintä: tänne tulee koko ajan lisää Afrikan lapsia, joita me kaikki autamme halusimme tai emme, jos veroja maksamme. Autamme heitä saamaan hienot asunnot, autot, vaatteet, terveydenhuollon, lääkkeet, syyrialaiset sohvat... lista on lähes loputon. ajattele, hetki sitten he vielä olivat Afrikassa hätää kärsimässä.

Voit mielestäni lopettaa rahan antamisen Unicefille hyvin mielin.

Tuija

Quote from: asaura on 22.07.2010, 22:51:35
On totta, että meidän on huolehdittava kaikkien ihmisoikeuksista Suomessa, mutta sekä kerjäläisten että turvapaikanhakijoiden kohdalla se on silkkaa hulluutta. Ongelma ei ole se, että heitä täällä kohdeltaisiin tavalla, jossa on joku yksityiskohta poskellaan. Ensisijainen ja ilmeinen ongelma on, että heidän ei pitäisi olla täällä lainkaan.

Samaa mieltä. Mielestäni esimerkiksi Suomen romanit on meillä hoidettu hyvin. Heidän ei tarvitse kerjätä kadulla, vaan heillä on kodit ja rahaa elämiseen. Nyt meidän pitäisi hoitaa myös Romanian romanit. Kuulun niihin jähkyröihin, joiden mielestä Suomen ei olisi pitänyt liittyä EU:hun lainkaan, koska käsitykseni mukaan juuri EU:n myötä meillekin on syntynyt tämä kerjäläisilmiö eikä asialle voida tehdä mitään. Mielestäni jokaisen maan on hoidettava omat romaninsa, mutta ymmärrän, että kaikkialla muissa maissa romanien kohtelu ei välttämättä ole niin hyvää kuin kotimaassamme, suoranaista vääryyttä ja rasismiakin varmasti esiintyy. Antaisin mielelläni rahaa jollekin luotettavalle järjestölle, joka olisi perustettu edistämään Romanien hyvinvointia juuri Romaniassa.

HDRisto

Feissaajahan tienaa hyvin, löytyy MOL sivuilta haulla F2F.

"F2F-varainhankkijan tuntipalkka on 10,24€ ja F2F-tiiminvetäjän 11,33 €".

Lemmy

Haluaisin ainakin kovasti uskoa, että esimerkiksi Unicefille menevä avustukseni menisi suoraan Afrikan lasten auttamiseen niinkuin feissaaja minulle vakuutti.

Kysyitkö, että onko pomon palkka jo kerjätty?

Unicefin verkkokaupasta voi ostaa kahdeksan euron arvoisen pelastuspakkauksen, joka sisältää esimerkiksi tuhkarokkorokotteita. Yhdellä pakkauksella pelastetaan 20 lapsen henki. Unicef Suomen pääsihteeri Pentti Kotoaron palkka on 99 651 euroa vuodessa.  Pelkästään Kotoaron palkan maksamiseen, tulee Unicef Suomen saada 12 456 ihmiseltä 8 euroa,  Sillä aikaa kuolee 249 120 lasta.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lentomestari

Quote from: Lemmy on 23.07.2010, 10:01:57
Haluaisin ainakin kovasti uskoa, että esimerkiksi Unicefille menevä avustukseni menisi suoraan Afrikan lasten auttamiseen niinkuin feissaaja minulle vakuutti.

Kysyitkö, että onko pomon palkka jo kerjätty?

Unicefin verkkokaupasta voi ostaa kahdeksan euron arvoisen pelastuspakkauksen, joka sisältää esimerkiksi tuhkarokkorokotteita. Yhdellä pakkauksella pelastetaan 20 lapsen henki. Unicef Suomen pääsihteeri Pentti Kotoaron palkka on 99 651 euroa vuodessa.  Pelkästään Kotoaron palkan maksamiseen, tulee Unicef Suomen saada 12 456 ihmiseltä 8 euroa,  Sillä aikaa kuolee 249 120 lasta.

Pelastuspakkaus ei ole luultavasti  ilmainen unicefillekkään, joten näitä pakkauksia on saatava myydyksi paljon enemmän, ennenkuin niistä saatu tuotto riittää Kotoaron palkan maksuun.

Jari-Petri Heino

Mites tämä Mullah Krekarin juttu? Eikö Amnesty ollut antamansa tukensa myös hänelle, ettei häntä karkotettaisi Norjasta?
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

HeikkiS

Amnesty painottaa sitä kuinka hirveä olento on suomalainen mies.

Viinankylväjä

Amnestyn edustaja kysyi kadulla, että kiinnostaako ihmisoikeudet. Vastasin: kiitos mulla on jo. Taisi olla aika vanha vitsi sille jo  :D

Se jamppa sitten kertoi, että Amnesty ajaa esimerkiksi kovempia rangaistuksia raiskaajille, jotka ovat selvinneet pienellä tuomiolla. Hitto kun vasta jälkeenpäin keksii parhaimmat vastaukset; Amnestyhän on ensimmäisenä vinkumassa, jos raiskaajaa yritetään karkoittaa maasta!

Fincum

Quote from: Miniluv on 22.07.2010, 23:40:28
Quote from: M on 22.07.2010, 23:38:17
Suosittelen esimerkiksi Kivaa Hommaa, mikrolainoja siis.

http://www.kiva.org/team/homma

http://hommaforum.org/index.php/topic,2402.0.html
Suosittelen.
Ei ole helppoa valita autettavaa, kun on kuitenkin rajallinen määrä rahaa, josta lainata. Laittaa miettimään kohteita, motiiveja, vaikutusta jne...
Kiva ei ole ainakaan vielä osoittautunut maailmanluokan vedätykseksi, ja toivottavasti ei osoittaudukaan.
Sitten on meikäläisen motiivit auttaa millään tavalla nollassa.

Suoraa rahaa pyytäviä järjestöjä en ole rahoittanut enää 10 vuoteen. Kivaan laitoin potin turhasta kulutuksesta säästynyttä.
Amen.

EDIT: Niin, piti sanomani, että uusia jäseniä Kivaan kaivataan. Alkuinnostuksen jälkeen on ollut vähän laimeampaa.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Jouko

Kansainvälisen Amnestyn (kukanainensenytolikaan?) puheenjohtaja puhui "voimavaraistamisesta" (powefication). Se kertoo paljon siitä, mihin klaaniin hän kuuluu.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Maastamuuttaja

Quote from: Oluttikka on 22.07.2010, 23:47:55

- Olen usein miettinyt näitä asioita. Olen kuitenkin päättänyt taistella kyynistymistä vastaan.

- Mutta en haluaisi niitä Afrikan lapsiakaan unohtaa täysin.  :)

ensimmäiseen kohtaan sanoisin: jospa se ei olekaan kyynisyyttä vaan realismia

toiseen kohtaan: voin luvata sinulle, ettei Suomen valtio unohda Afrikan lapsia.
On kehitysapua, lukuisia valtiorahoitteisia järjestöjä ja mikä ihaninta ja väistämättömintä: tänne tulee koko ajan lisää Afrikan lapsia, joita me kaikki autamme halusimme tai emme, jos veroja maksamme. Autamme heitä saamaan hienot asunnot, autot, vaatteet, terveydenhuollon, lääkkeet, syyrialaiset sohvat... lista on lähes loputon. ajattele, hetki sitten he vielä olivat Afrikassa hätää kärsimässä.

Voit mielestäni lopettaa rahan antamisen Unicefille hyvin mielin.

Unicef on kokenut muiden YK-järjestön tavoin useitakin "kriisejä". Yksi näyttävä sellainen tapahtui 90-luvulla, jolloin UNICEF:n Nairobin toimisto kärähti siitä, että sen työntekijät, johtaja etunenässä, oli käärinyt miljoonia liiveihinsä.

Maastamuuttaja

Minusta faktatiedot sopivat mainiosti niin valtiollisen tason kuin yksilötasonkin päätöksenteon pohjaksi.

P

Quote from: Tuija on 22.07.2010, 23:00:00

]

Pahoittelen siis turhaa keskustelunavausta, sillä löysin jo ainakin Frank Johanssonin nimen avulla seuraavan lehtijutun ja se saattaa riittää jo siihen, että lopetan tukeni Amnestylle. http://www.vihrealanka.fi/uutiset/frank-johansson-kiittelee-ikatestien-keskeyttamista

Gunilla B. | 28.05.2009 10:51
Turvapaikanhakijat ovat tulleet tänne pakoon sotaa ja kauhua. Tottakai heidän kokemuksensa saattavat joskus näkyä ikääntymisenä heidän kasvoillaan - jotkut näyttävät jopa 15 vuotta ikäistään vanhemmilta. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään valehtelijaa. Olen pahoillani niiden nuorukaisten puolesta, joiden kärsimykset käännettiin ikätesteillä heitä itseään vastaan. Onneksi testit on vihdoin lopetettu.

Kiitos Jukka Lindstedt, Frank Johansson, ja muut humaanit ihmiset. Totisesti, teidän nimenne ovat kaikuva uuden monikulttuurisen Suomen saleissa kun tekojenne koko autuus selviää.

Hah! Kuka netseistä tunnustaa? Jos orjalaivaterva olisi saatu mukaan, niin vuoden kirjotuskilpailun voittaja-ainesta!
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Oluttikka

Quote from: P on 23.07.2010, 13:36:10

Hah! Kuka netseistä tunnustaa? Jos orjalaivaterva olisi saatu mukaan, niin vuoden kirjotuskilpailun voittaja-ainesta!

Olen pettynyt jos tuo ei olekaan aito kommentti. Gunillan teorian mukaan 25-vuotiaalta näyttävä tp-hakija voi todellisuudessa olla 10-vuotias. Olen sanaton.

Eino P. Keravalta

QuoteEi suomalaislastenkaan ikää testata..

Suomalaisten ikää ei testata, koska suomalaisten ikä tiedetään. Turvapaikanhakijoiden ikä testataan, koska sitä ei tiedetä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.