News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!

Started by prestionat, 22.07.2010, 15:49:34

Previous topic - Next topic

mikkoellila

Quote from: Mika on 23.07.2010, 12:43:47
Quote from: Topelius on 23.07.2010, 11:55:52
Oma täysin ulkopuolisen toiveeni olisi, että Jiri Keronen nousisi uudeksi puheenjohtajaksi.

Jirin pitäisi ensin saada ainakin 5 vuotta lisää mittariin. Parturissa käyntikään ei olisi pahitteeksi...

Tällaisia seikkoja on syytä miettiä tarkkaan, jos puoleen tarkoitus on ihan oikeasti saada laajempaa kannatusta.

Toivotan Jirille menestystä Piraattipuolueessa. Sinne hän sopisi paljon paremmin kuin Muutoksen keulahahmoksi. Jiri on Muutoksen puheenjohtajaksi liian nuori ja liian hippi.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

erilainen

Quote from: mikkoellila on 23.07.2010, 17:15:15
Oma täysin ulkopuolisen toiveeni olisi, että Jiri Keronen nousisi uudeksi puheenjohtajaksi.

Jirin pitäisi ensin saada ainakin 5 vuotta lisää mittariin. Parturissa käyntikään ei olisi pahitteeksi...

Tällaisia seikkoja on syytä miettiä tarkkaan, jos puoleen tarkoitus on ihan oikeasti saada laajempaa kannatusta.

Toivotan Jirille menestystä Piraattipuolueessa. Sinne hän sopisi paljon paremmin kuin Muutoksen keulahahmoksi. Jiri on Muutoksen puheenjohtajaksi liian nuori ja liian hippi.

Mikäli Muutos alkaa ajamaan ikärasistisia päämääriä keskuudessaan sillä tulee äkkiä olemaan ainakin yksi jäsen vähemmän. Vanhat kanget ja seniilit on nähty, sekä todettu kovin uppiniskaisiksi. Väheksymättä tämän kansanosan panosta yhteiskunnassa.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

mikkoellila

Quote from: erilainen on 23.07.2010, 17:20:57

Mikäli Muutos alkaa ajamaan ikärasistisia päämääriä keskuudessaan sillä tulee äkkiä olemaan ainakin yksi jäsen vähemmän. Vanhat kanget ja seniilit on nähty, sekä todettu kovin uppiniskaisiksi. Väheksymättä tämän kansanosan panosta yhteiskunnassa.

Itse olen 33. Mielestäni Jiri on nyt 25-vuotiaana liian nuori poliittisen puolueen puheenjohtajaksi. Tämä ei ole ikärasismia, vaan imagolaskelmointia.

En muuten ole ko. puolueen jäsen. Kommentoin ihan ulkopuolisesta näkökulmasta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

BastardoGrande

Mikäli Muutos alkaa ajamaan ikärasistisia päämääriä keskuudessaan sillä tulee äkkiä olemaan ainakin yksi jäsen vähemmän.

Jos ei saa sanoa jonkun olevan liian nuori, kun se ikärasssismi, niin on kait todettava jonkun olevan sitten liian kokematon. Vai onko sekin kokemusrassismia?

Itse olen ituhippirassisti
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Poitiers

QuoteLaskin kaikki selvästi ulkomaalaisen näköiset ihmiset, jotka ilman niskojen sijoilta menoa normaali kävelyvauhdissa näin. Koko tämän "tutkimuksen" aikana näin tuhansia ihmisiä.

Tampere on Suomen mittakaavassa suurkaupunki. Näin kolmen tunnin aikana yhteensä 49 "erinäköistä" ihmistä. Siis 49, yhtä vaille 50.

Mitäpä veikkaatte, kuinka moni heistä oli jollain tapaa häiriöksi? Ei yksikään. Joku mummo kerjäsi Hämeenkadulla, mutta ei hän mitenkään aktiivisesti ketään varmaan häirinnyt. Ei ainakaan minua.

Sitten se olennaisin kysymys: jos satunnainen kadulla kulkija näkee kolmen tunnin aikana nolla häiriöksi olevaa ulkomaalaisen näköistä ihmistä, niin kuinka suureksi uhkaksi hän kokee ulkomaalaiset? Ei tietenkään minkäänlaiseksi. Ei ainakaan jos hän on suunnilleen järjissään. JMK

Suunnilleen järjissään olevat ihmiset eivät myöskään arvioi näin oman kaupunkinsa turvallisuutta. Ryöstäjät ja raiskaajat eivät operoi keskellä päivää. Ihan normaali peruskansalainenkin osaa lukea lehtiä ja parhaimmillaan jopa tilastoja. Suomalaiset myös matkustavat paljon, eli näkevät maita ja kaupunkeja, joissa tämä monikulttuurisuusunelma on huomattavasti pidemmällä kuin meillä.

Olen itse vieraillut lukuisia kertoja mm. päiväsaikaan mukavan idyllisissä amerikkalaisissa kaupungeissa ja kaupunginosissa; näihin samoihin paikkoihin sen sijaan ei ole mitään asiaa yöllä. Tämä voi johtaa hyvin ikäviin tilanteisiin sellaisten ihmisten kohdalla, jotka eivät ymmärrä tätä kyseistä asetelmaa.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

Teemu Lahtinen

Quote from: mikkoellila on 23.07.2010, 17:33:28
Itse olen 33. Mielestäni Jiri on nyt 25-vuotiaana liian nuori poliittisen puolueen puheenjohtajaksi. Tämä ei ole ikärasismia, vaan imagolaskelmointia.

Periaatteessa joo, mutta haluan muistuttaa kuinka Jimmie Åkesson nousi Sverigedemokraternan johtoon 25-vuotiaana on juuri luotsaamassa puoluetta äänikynnyksen yli valtiopäiville.

Hippo

Minusta Jiri olisi hyvä puheenjohtaja Muutokselle.

erilainen

Quote from: erilainen on 23.07.2010, 17:20:57

En muuten ole ko. puolueen jäsen. Kommentoin ihan ulkopuolisesta näkökulmasta.

Tiedän ettet ole jäsen. Itse en vain halua olla osana sellaista puoluetta joka syrjii iän perusteella. Tässä kohtaa nuoruudesta sakottamista tarkoitan. Johtuneeko siitä että olen suht nuori. Ihmistä ei tulisi arvioida iän mukaan vaan sen mitä päässä liikkuu ja tekojen perusteella. Tunnen ihmisiä laajalla ikähaitarilla. (Kuin kaikki muutkin) Enkä voi sanoa että vain nuoret saati vanhat olisivat fiksuja ja vastuullisia yms. Oikeasti nuorissa on särmää porukkaa ihan yhtä paljon kuin vanhemmassa polvessa.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Daemonic

Quote from: Hippo on 23.07.2010, 17:44:26
Minusta Jiri olisi hyvä puheenjohtaja Muutokselle.

Tiedossani olevista mahdollisista ehdokkaista ehdottomasti paras. Nuori ikä ei ole este, eikä edes hidaste, mikäli ulosanti on kohdallaan (ei tietoa). Ellilän mainitsema hippeys on nimenomaan se syy miksi hänen tulisi olla pj.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

erilainen

Quote from: BastardoGrande on 23.07.2010, 17:34:04

Mikäli Muutos alkaa ajamaan ikärasistisia päämääriä keskuudessaan sillä tulee äkkiä olemaan ainakin yksi jäsen vähemmän.

Jos ei saa sanoa jonkun olevan liian nuori, kun se ikärasssismi, niin on kait todettava jonkun olevan sitten liian kokematon. Vai onko sekin kokemusrassismia?

Itse olen ituhippirassisti

Saa sanoa että on nuori, muttei torpata sillä mm. vastuutehtävästä vaikka muuten henkilö olisikin sopiva rooliinsa. Nuorella ihmisellä voi olla helpostikkin kokemusta ja näkemystä enemmän kuin vanhemmalla. Tämä riippuu täysin siitä kuinka on elinaikansa kuluttanut. Joillekin se on ikä jolla torpataan. Minulle se poliittinen vihreys ja muu järjettömyys.

Miniluv

QuoteSeppo Lehto puheenjohtajaksi palattuaan vankilasta ja kirjoitettuaan "ATK-tutkiskeluni".

Tai Internet-taisteluni "Mein Internet Kampf". Linnassahan se edellinenkin kirjoitettiin...  :roll:
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Mika

Quote from: Teemu Lahtinen on 23.07.2010, 17:42:26

Periaatteessa joo, mutta haluan muistuttaa kuinka Jimmie Åkesson nousi Sverigedemokraternan johtoon 25-vuotiaana on juuri luotsaamassa puoluetta äänikynnyksen yli valtiopäiville.

Ei nuori ikä välttämättä ole ehdoton este menestykselle, mutta silloin kaverin kyllä pitää olla muilta ominaisuuksiltaan (itsevarmuus, esiintymiskyky, edustavuus, kunnossa oleva tausta jne...) poikkeuksellisen kovaa luokkaaa.

En tunne Jiriä lainkaan, mutta pelkkä nuoruuden into ja kohtalaisen blogin pitäminen ei kyllä pätevöitä ketään puoluejohtajan tehtäviin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

mikkoellila

Quote from: Mika on 23.07.2010, 17:53:55
Quote from: Teemu Lahtinen on 23.07.2010, 17:42:26

Ei nuori ikä välttämättä ole ehdoton este menestykselle, mutta silloin kaverin kyllä pitää olla muilta ominaisuuksiltaan (itsevarmuus, esiintymiskyky, edustavuus, kunnossa oleva tausta jne...) poikkeuksellisen kovaa luokkaaa.

En tunne Jiriä lainkaan, mutta pelkkä nuoruuden into ja kohtalaisen blogin pitäminen ei kyllä pätevöitä ketään puoluejohtajan tehtäviin.

Jiri esiintyy aika hyvin, mutta on liian hippi. Hän ei varmaan itsekään halua Muutoksen pj:ksi. Joku voisi kysyä häneltä itseltään.

Hippo

Quote from: Daemonic on 23.07.2010, 17:47:51
Ellilän mainitsema hippeys on nimenomaan se syy miksi hänen tulisi olla pj.
Minä taas ajattelen, että ulkoisella habituksella ei pitäisi ratkaisevaa merkitystä vaan sillä mitä miehen päässä liikkuu. Jirillä on monia hyviä ajatuksia. Erityisesti viehättää idea (ammatti)poliitikkojen pois potkimisesta politiikasta.

JR

Kyllä imagokysymykset ovat ihan keskeisiä juttuja puoluetoiminnassa. Turha kuvitella minkäänlaista menestystä hippipuheenjohtajan johdolla, mutta voittehan kokeilla. Nuoruus tuo automaattisen uskottavuusongelman aina, sille ei voi mitään, pitkä tukka on sitten jo viimeinen niitti. Itse en äänestäisi pitkätukkaista miestä missään tilanteessa, koska harkintakyky oli jo pettänyt.

Sibis

Mistähänköhän voisi lukea Jiri Kerosen kirjoitukset?

Sitten vasta teen päätökseni.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Hippo

Quote from: Pate on 23.07.2010, 18:04:47

http://keronen.blogspot.com/

Sibis

Quote from: Hippo on 23.07.2010, 18:05:59
Quote from: Pate on 23.07.2010, 18:04:47

http://keronen.blogspot.com/

No niin, päätökseni syntyi heti luettuani Jirin kannan Italian "maan tavasta".

Minusta "maan tavan" voi muuttaa vain ja ainostaan maan kansa! Ja vieläpä demokraattisesti josko maa on demokratia.

Good bye M2011. 
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

JM-K

Quote from: Teemu Lavikka on 23.07.2010, 15:13:15
Positiivista tässä on ainakin se, että nyt vaalikampanjointiin jää aikaa.
Homma jatkuu tästä eteenpäin, ja haluankin kiittää Juhaa tekemästäsi loistavasta työstä vielä kerran. Ilman sinua ja panostustasi Muutokseen minäkään en olisi toiminnassa mukana!
Jep, juuri tuossa Hesarin toimittajakin soitteli, kiinnostusta on Muutoksella entistä enemmän!

Kiitos palautteesta, Teemu. Minulla puolestani on ollut ilo tutustua sinun, Antin ja monen muun kaltaiseen innokkaaseen ja aikaansaavaan NUOREEN mieheen!

saint

QuoteSeuraava puheenjohtaja valitaan suoran demokratian parhaiden periaatteiden mukaisesti jäsenäänestyksessä yhdistyksen ylimääräisessä kokouksessa. Kokous pidetään myöhemmin ilmoitettavassa paikassa noin kuukauden sisällä.

Ne henkilöt, jotka haluavat puheenjohtajaksi, voivat ilmoittautua sihteerille. Ilmoittautumisia odotetaan heinäkuun loppuun mennessä.

Anteeksi kulunut sanonta, mutta näillä mennään!
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

JM-K

Quote from: Vapaa Umpihanki on 23.07.2010, 15:45:59
Mestarin syndrooma: tallattuaan umpihankeen polun, jota kukaan ei ole koskaan käynyt, Mestari jää paikalleen odottelemaan seuraajiensa saapumista tai - mikä vielä pahempaa - kävelee omia jälkiään takaisin seuraajiensa pariin. Esimerkit: Halla-aho, Ellilä ja nyt todennäköisesti myös Mäki-Ketelä.
Tiedän olevani umpihullu, mutta juuri tuossa autoillessani mietin, että päättyy tämä touhu miten tahansa, niin minä en anna periksi. Jos tämä ei menesty, sitten pitää keksiä jotain uutta ja tehokkaampaa. Ei selväjärkisen puhetta...

Kun se Mäki-Ketelän sanoma on juuri se tuleva niukkuus ja siihen tottuminen ja TUNNE. Se, että tulevaisuudessa on vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia paljon vähemmän kuin mihin nyt on totuttu. Pelastettiinpa Suomi tai ei.
Täsmälleen samaan mieltä. Tämä on asia, jonka suhteen toivon koko sydämestäni olevani väärässä. Samaan aikaan kuitenkin tiedän olevani oikeassa. Se tulee, mikä tulee ja niillä eväillä on pärjättävä. Kaikki eivät siihen pysty. Aika harva on tullut edes ajatelleeksi, että velat on joskus maksettava. Silloin ei vaihdeta autoa kahden vuoden välein, taulutelkkaria joka vuosi ja taitaapa pari Thaimaan matkaakin jäädä väliin.

Ei ole enää puheenjohtajia lähetettäväksi vaalitenttiin eikä Kallasvuota Nokian vetäjänä, vaan ihmisiä joilla on sanottavaa visioistaan ilman titteleitä tyyliin Mäki-Ketelä ja Steve Jobs.
Ylipäätään olisi hienoa, että nyky-ihmisillä edes olisi niitä visioita. Monen elämän tarkoitus tuntuu olevan nykyisin vain velaksi kuluttaminen ja oman edun tavoittelu.

Toivotaan, että ne minun visioni eivät ole profetioita (kts. edellinen pari riviä ylempänä)

Tulevaisuudessa menestyvät entistäkin varmemmin ne, jotka tekevät asioita aatteen takia ja menestyjien kannattajat voivat valita omat hommansa entistä kapeammasta valikoimasta.
Näin se menee.

JM-K

Quote from: Lemmy on 23.07.2010, 15:58:18
QuoteSitten se olennaisin kysymys: jos satunnainen kadulla kulkija näkee kolmen tunnin aikana nolla häiriöksi olevaa ulkomaalaisen näköistä ihmistä, niin kuinka suureksi uhkaksi hän kokee ulkomaalaiset? Ei tietenkään minkäänlaiseksi. Ei ainakaan jos hän on suunnilleen järjissään.

Sitten se olennaisin kysymys: jos satunnainen kadulla kulkija laskee kolmen tunnin aikana ulkomaalaisen näköisiä ihmisiä, niin...  kuinka moni normaali ihminen tekee niin? Ei tietenkään kukaan. Ei ainakaan jos hän on suunnilleen järjissään.

Paitsi jos on Piia-Noora Kauppi...

Ymmärrät varmaan ihan erikseen sanomattakin, että pointti ei ollut se, että satunnaiset kulkijat ihmisiä laskiskelisivat. Jos et ymmärtänyt, niin harmi.

Otetaan nyt varoiksi vielä rautalangasta: jos minä oikein tarkkailemalla en onnistunut väenpaljoudesta löytämään yhtäkään häiriöksi olevaa ulkomaalaista, niin kokevatko ne ihmiset, jotka tallustavat nenä kohti jalkakäytävää, ulkomaalaiset häiriöksi? No tietysti yhtäällä...

Mika

Quote from: saint on 23.07.2010, 18:36:20
QuoteSeuraava puheenjohtaja valitaan suoran demokratian parhaiden periaatteiden mukaisesti jäsenäänestyksessä yhdistyksen ylimääräisessä kokouksessa. Kokous pidetään myöhemmin ilmoitettavassa paikassa noin kuukauden sisällä.

Ne henkilöt, jotka haluavat puheenjohtajaksi, voivat ilmoittautua sihteerille. Ilmoittautumisia odotetaan heinäkuun loppuun mennessä.

Anteeksi kulunut sanonta, mutta näillä mennään!

Kannattaisko sittenkin pistää posti yleiseen hakuun. Työpaikkailmoitus vain muutamaan valtalehteen tyyliin: Etsitään puoluejohtajaa. Ainutlaatuinen tilaisuus poliitikoksi haluavalle. Kaikki esityöt on tehty ja puolueeksi rekisteröityminen on käynnissä...  

JM-K

Quote from: Daemonic on 23.07.2010, 16:59:04
EDITTIÄ sen verran, että nyt kun oli tuossa noi JMK:n sivut sattumalta auki, niin eihän äijä vanha olekaan. Mielipiteet kuitenkin monesti tuolla 60+ -akselilla  ;)
60+ akselilla vaan? Omasta mielestäni ne on välillä isoisän isoisän mielipiteitä. Joissakin asioissa olen konservatiivi, joissakin liberaali, joissakin hullu. Aika mukava coctail.

Kiitos palautteesta muuten!

Tandefelt

Jiri Kerosella oli muistaakseni hyvin erikoinen pukeutumistyyli teini-iässä. Kuvat siltä ajalta voivat olla haitaksi hänen myöhemmälle poliittiselle uskottavuudelleen, jos ne ovat julkisessa levityksessä.  :-\

erilainen

Quote from: JR on 23.07.2010, 18:04:08
Kyllä imagokysymykset ovat ihan keskeisiä juttuja puoluetoiminnassa. Turha kuvitella minkäänlaista menestystä hippipuheenjohtajan johdolla, mutta voittehan kokeilla. Nuoruus tuo automaattisen uskottavuusongelman aina, sille ei voi mitään, pitkä tukka on sitten jo viimeinen niitti. Itse en äänestäisi pitkätukkaista miestä missään tilanteessa, koska harkintakyky oli jo pettänyt.

Nuoruus tuo uskottavuusongelman vanhempien silmissä. Kukapa sitä jotai pojankloppeja kuuntelisi saatika äänestelisi. Keski-ikäisten miesten ongelmana olen huomannut tämän oman ylivertaisuuden hehkuttamisen. Monet vertaavat itseään suoraan jopa veteraani-ikäluokkaan vaikka totuus on ihan muuta. Veteraani-ikäluokkaa kunnioitan erityisesti ja jälkeisiä pidän samana massana. Keskiverto suomalainen keski-ikäinen mies on se joka kärsii uskottavuusongelmasta. Näin se vain on.

BastardoGrande

Jiri Kerosella oli muistaakseni hyvin erikoinen pukeutumistyyli teini-iässä. Kuvat siltä ajalta voivat olla haitaksi hänen myöhemmälle poliittiselle uskottavuudelleen, jos ne ovat julkisessa levityksessä.  :-\

Lähes jokaisen teinikuvat herättää hupia, inhoa ja uskottavuusvajetta, mutta pahempaa on jos teinivaihe on jäänyt aikuiselle päälle.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

prestionat

Ja ne ihmiset, jotka ihmisten aikoihin kaupungilla kulkiessaan eivät koe mamuja häiritseviksi, eivät mene yöllä ulos koska pelkäävät suomalaisia känniääliöitä. Sen verran on todellisuudentajua peruspertillä ja -lissulla.

Mika

Quote from: erilainen on 23.07.2010, 18:45:01
Keskiverto suomalainen keski-ikäinen mies on se joka kärsii uskottavuusongelmasta. Näin se vaon on.

Jos näin on, niin miten selität sen, että keskivertokansanedustaja on n. 50-vuotias mies ?

Ernst

Quote from: Miniluv on 23.07.2010, 17:53:41
QuoteSeppo Lehto puheenjohtajaksi palattuaan vankilasta ja kirjoitettuaan "ATK-tutkiskeluni".

Tai Internet-taisteluni "Mein Internet Kampf". Linnassahan se edellinenkin kirjoitettiin...  :roll:

"Mein Karikatur Kampf".
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)