News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-07-22 Mäki-Ketelä eroaa!

Started by prestionat, 22.07.2010, 15:49:34

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: hallis on 23.07.2010, 00:53:53
Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:33:18
Quote from: hallis on 23.07.2010, 00:22:12
Mutta jos voit allekirjoittaa tämän lausuman, on maahanmuuttopolitiikka osaltasi minusta ihan ok: Jos Suomi on maahanmuutossa ollut hyväätahtova hölmö, haluan että se on edelleen hyväätahtova muttei hölmö.
Jos ymmärsin oikein, niin pointti on tuossa se, että oikeasti hädänalaisia pitää ja tulee auttaa kohtuullisissa määrin voimavarojemme puitteissa. Jos näin on, niin olen täsmälleen samaa mieltä. Toki olen edelleen sitä mieltä, että hädänalaisten auttaminen tulisi aloittaa ensin omasta maasta ja omista kansalaisista.

Kiitos, täysi kymppi luetun oikein ymmärtämisestä!
Ja minua ei tuo vapaaehtoistyöhön lähteminen, tai sen suunnittelu, shokeeraa. Olen itsekin miettinyt tuollaista, mutta valitettavasti rahan kahleet pitävät edelleen päivätyössä kiinni.

Mutta onnea sinulle valitsemallasi tiellä! Ja myös sillä valitsemattomallasikin!
Kiitos samoin! Olen ajatellut hoitaa tuon vapaaehtoistyökeikan rahoituksen laittamalla kämppäni täällä Tampereella siksi aikaa vuokralle. Tästä kämpästäni saisi luullakseni öpaut 600 ekeä kuukaudessa --> ökyliksa nicaragualaisittain:

From the early 1990s until the fall of 2001, Nicaragua was considered the second-poorest country in the Western Hemisphere, after Haiti. According to the World Bank, as cited by USAID, Nicaragua is now the poorest, with an average per capita annual income of $430. The UN's World Food Program estimates the per capita income lower still, at $300. Half the population lives on less than a dollar a day. On the Atlantic Coast, the figure is three quarters of the population.

http://www.cepadusa.org/html/nicaragua.html

Tasan eivät käy onnen lahjat, sanotaan.

EDIT: Tossa hyvä linkki, jos kiinnostaa: http://www.volunteerabroad.com/search/nicaragua

Ja sieltä tää: http://www.goabroad.com/providers/eli-experiential-learning-international/programs/youth-programs-in-nicaragua-33622

Miniluv

Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:48:31
Quote from: Pitkä-Jussi on 22.07.2010, 23:50:49
Syyt ymmärrän täysin, ajoitusta en sitten niin millään! Ehkäpä sekin joskus selviää.
Selailes nyt vähän tän viikon lehtiä, kyllä se siitä... Jos ei, niin kysy Harrilta, se tietää... (mystistä koodia).

Eerikäisenkin kuulumiset kiinnostaisivat...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JM-K

Quote from: Miniluv on 23.07.2010, 00:59:58
Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:48:31
Quote from: Pitkä-Jussi on 22.07.2010, 23:50:49
Syyt ymmärrän täysin, ajoitusta en sitten niin millään! Ehkäpä sekin joskus selviää.
Selailes nyt vähän tän viikon lehtiä, kyllä se siitä... Jos ei, niin kysy Harrilta, se tietää... (mystistä koodia).

Eerikäisenkin kuulumiset kiinnostaisivat...

Laitan sille aamulla koodia, ny lähen murmeloimaan. Moro kaikille!

hallis

Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

erilainen

Heräsi kysymys Hyväksytäänkö Muutokseen uusia jäseniä nyt uuden jehun valintaan asti?

Omat aivoni sanovat että jäsenhakemukset menevät jäihin siksi aikaa. Tämä ei varmaan ole mahdollistakaan ilman että hallitus on kasassa. Varmistan kuitenkin...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

MW

Kesälomaylläri. Luotan JM-K:n ja liikkeen harkintakykyyn, mitään ei ole menetetty.

Kiitoksia Mäki-Ketelälle kovasta duunista, toivottavasti kapula otetaan haltuun jatkossakin. Äänestäisin.

hallis

Quote from: erilainen on 23.07.2010, 02:03:18
Heräsi kysymys Hyväksytäänkö Muutokseen uusia jäseniä nyt uuden jehun valintaan asti?

Omat aivoni sanovat että jäsenhakemukset menevät jäihin siksi aikaa. Tämä ei varmaan ole mahdollistakaan ilman että hallitus on kasassa. Varmistan kuitenkin...

No totta kai ne hyväksytään. Voisin minäkin tuosta vaan kerätä vaadittavat nimet. Höhläkö olet - huis sinulle!
Ei kannata ruveta deletoimaan mitään. Se on siinä, eikö niin. - Miniluv 26.7.2010.

Veli Karimies

Aivan, onko Björn vielä virallinen jyrsijä?

_w_

Tämä on ikävä uutinen, toiveet saada joku suoran demokratian kannattaja eduskuntaan kun olivat olemassa, vaikkakin heikot. Eivät parantuneet tästä Mäki-Ketelän sivuunastumista.

Kovin suurta medianäkyvyyttä ei valitettavasti ole vaaliliitollakaan. Eli kyseessä tämä toinen demokratiaa kannattava (keräävät kannatuskortteja parhaillaan, mikäli joku ei ole tietoinen asiasta, en tiedä tilanteesta onko paljonkin kerättynä, lisätietoa heidän sivuillaan.)

http://vaaliliitto.fi/
QuoteVaaliliiton yhteistyön ja päätöksenteon keskeisenä perustana ovat;

* Suora demokratia (kansanvalta)
    * Oikeudenmukaisuus
    * Päätösten avoimuus / läpinäkyvyys

Tuomas2

Quote from: MW on 23.07.2010, 03:00:16
Kesälomaylläri. Luotan JM-K:n ja liikkeen harkintakykyyn, mitään ei ole menetetty.

Kiitoksia Mäki-Ketelälle kovasta duunista, toivottavasti kapula otetaan haltuun jatkossakin. Äänestäisin.

+1 tälle.

Aluksi tuli vähän pask* maku suuhun vähän samaan tapaan kun JH-a ilmoittaessa ettei lähde EU ehdokkaaksi, mutta nyt asiaa pähkäiltyäni tulin tulokseen että isot miehet tietävät mitä tekevät eikä täältä sivusta kannata turhaan huudella.

Toivottavasti lähdet kansanedustajaehdokkaaksi 2011 vaaleihin.

Fatman

Quote from: JM-K on 22.07.2010, 23:23:33
- minua ei mitenkään pelota tai jännitä olla esim. telkkarissa tai muuten haastateltavana (tämä on muuten monelle yllättävän iso kynnys), joten tämäkin oli minun puolestani ok.

Esiintymistaitosi on korkeata luokkaa, päätellen muutamista videopätkistä, joita olen  nähnyt.
Kannattaisi harkita jonkinlaista Muutos 2011 -tiedottajan roolia, ainakin TV:n puolella.

Oami

Kiitos omasta puolestani JMK:lle arvokkaasta työstä. Päätös on hänen ja sitä kunnioitan.

Muistutan keskustelijoita siitä, että jopa puolueen säännöissä määrätään puheenjohtajan yhtäjaksoiselle toimikaudelle maksimi. (Ei tosin näin lyhyt.) Tarkoitus on alusta lähtien ollut, ettei keskitytä yhteen henkilöön. Tämä mitenkään vähättelemättä sitä panosta, jonka tämä nimenomainen henkilö on puolueen eteen tehnyt - mitattuna sekä rahana että rahanarvoisena aikana.

Kuten varmaan tiedetään, loikkasin itse Muutokseen puolueesta, jossa puheenjohtaja valittiin ilman vastaehdokasta kokousyleisön noustessa seisomaan taputtamaan. Tällaista henkilökulttia en toivo omassa puolueessani enää näkeväni.

Tästä jatketaan eteenpäin. Vaikken henkilökohtaisesti ole JMK:n kanssa kaikista asioista samaa mieltä, arvostan hänen rehellisyyttään ja toivon hänen osallistuvan eduskuntavaaleihin; mutta luonnollisesti siinäkin hän saa itse tehdä ratkaisunsa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

_w_

Quote from: Fatman on 23.07.2010, 08:23:38
Quote from: JM-K on 22.07.2010, 23:23:33
- minua ei mitenkään pelota tai jännitä olla esim. telkkarissa tai muuten haastateltavana (tämä on muuten monelle yllättävän iso kynnys), joten tämäkin oli minun puolestani ok.

Esiintymistaitosi on korkeata luokkaa, päätellen muutamista videopätkistä, joita olen  nähnyt.
Kannattaisi harkita jonkinlaista Muutos 2011 -tiedottajan roolia, ainakin TV:n puolella.
Tämä olisi toivottavaa. Uudeksi puheenjohtajaksi(kin) sopisi joku jolla on jonkinlaista esiintymiskarismaa. (Mielestäni esimerkiksi Soinilla ei sellaista ole, lehtimiehet vaan toitotelleet semmoista, vaikka äänet tulleet politiikasta, eikä karismasta.)

Lemmy

Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:33:18
Shokeeretaan nyt ihmisiä vielä sen verran

Ei toi Nicaragua nyt shokeeraa, jos olisit lähtenyt taloja jälleenrakentamaan Länsirannalle olisi saattanut toinen kulmakarva jollakulla nousta.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Yrjöperskeles

Sivusta seuraajana eli puskista huutelijana en miellä, että minulla olisi kanttia lähteä arvostelemaan, spekuloimaan ja varsinkaan neuvomaan ketään. Ennemmin kiitän JMK:ta tähän mennessä tehdystä suuresta työmäärästä ja toivotan suurinta onnea ja menestystä jatkossa. Niin kuin toivotan sitä myös Muutos 2011:lle, Persujen nuiville ehdokkaille ja meille kaikille. Sillä Hommahan olemme Me.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

JM-K

Quote from: erilainen on 23.07.2010, 02:03:18

Eivät mene. Vaikka anoin eroa puheenjohtajuudesta ja hallituksen jäsenyydestä välittömästi, niin sääntöjemme mukaan olen "ulkona" virallisesti vasta noin kuukauden päästä. Eli hallitus on koko ajan toimintakykyinen ja päätäntävaltainen. Kaikki pyörii kuten tähänkin asti. Ainoa ero on se, että prosessi uuden puheenjohtajan löytämiseksi ja valitsemiseksi on käynnissä.

JM-K

Quote from: Julmuri on 23.07.2010, 07:05:49
Liittyykö erotapaus jotenkin Nasu-Vuohen katoamiseen Särkänniemestä? Mikä tulee olemaan Björnin rooli Muutoksessa tämän jälkeen?
Ei ihan suoranaisesti, mutta on minulla tietoa myös tuosta caustista. Oikeastihan Nasu ei ollut kateissa vaan elokuvissa, unohti vain ilmoittaa siitä Särkänniemen henkilökunnalle: http://www.finnkino.fi/movie/7066/.

Myös Björn jättäytyy hieman sivummalle Muutoksen toiminnassa ja keskittyy perehdyttämään uutta citykaniamme (joku kääpiöluppis tai semmoinen) talon tavoille.

Turjalainen

Jahas, saas nähä mitä tästä tulee.

Sinänsä ymmärrän enemmän kuin hyvin Käki-Kutaleen syyt ja motiivit. Itsekin jättäydyin useimmista luottamustehtävistä pois viime kuntavaalien jälkeen, kun väsähdin touhuiluun (oli tullut painettua v:sta 2005 yhteen putkeen talkoillen).

Toivottavasti löydätte hyvän jatkajan Muutokselle.

Itse näin ulkopuolisena kokisin vallan riemastuttavana, jos joku Kerosen veroinen verbaali- ja ideavirtuoosi olisi Muutoksen puikoissa ;)

"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

JM-K

Ajattelin eilen, että en vastaa tähän, ettei tule taas turhaa sanomista. Tänään aamulla herätessäni hoksasin, että ai niin, eihän minun enää tarvitse "himmailla" sanomisiani, joten vastataanpa nyt.

Quote from: prestionat on 22.07.2010, 19:43:15
Sanoisin nyt asiaa kotvan harkittuani, että populismi Juhan kaatoi. Hänhän uhkasi kyykyttää hansuomalaisiakin siinä missä mamuja. Juha ymmärsi, että "maassa maan tavalla" koskee myös kotimaista roskaväkeä.
Tavallaan olet tässä oikeassa. Varmasti useitakin aktiivejamme ja kannattajiamme jurppi nimenomaan tämä mainitsemasi ja toistuvasti korostamani näkemykseni siitä, että myös kantaväestön tulee elää "maassa maan tavalla".

Sanoisinpa jopa, että erityisesti kantaväestön tulee elää näin. Voimme leikkiä isäntiä vain omassa kotonamme ja omilla rahoillamme. Kun emme ole kotonamme tai elämme toisten rahoilla, tulee meidän kunnioittaa erityisesti niitä ihmisiä, jotka elantomme maksavat.

Itse olen hyvin kiitollinen niille veronmaksajille, joiden rahoilla minut on koulutettu, terveyttäni hoidettu jne. Siksi pidän itsestään selvänä, että myös itse vuorollani hoidan velvollisuuteni: käyn töissä, maksan verot, rakennan maata tuleville sukupolville jne. Samaan ajattelumalliin olen kasvattanut lapseni. Mikäli tämä ketju ei jatku, Suomi on menetetty parissa kymmenessä vuodessa. Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto. Se ei ole myöskään suomalaisten oma sosiaalitoimisto.

En aio koskaan lopettaa tästä asiasta paasaamista. Voin avoimesti myöntää, että tietyllä tapaa jopa halveksun ihmisiä, jotka tietoisesti velttoilevat, välttelevät velvollisuuksiaan ja tarkoituksellisesti elävät toisten piikkiin. Ihonväristä, etnisestä taustasta, uskonnosta, sukupuolesta jne. riippumatta.

Juha on antirasisti
Niin olen. En voi löytää rasismista yhtäkään järjellä ymmärrettävää saati hyväksyttävää osatekijää. Pidän ihmisiä, jotka tosissaan uskovat joidenkin "rotujen" olevan automaattisesti toisiaan parempia tai huonompia, hyvin lapsellisina änkyröinä.

Jos pitää esimerkiksi valkoista "rotua" jollain lailla ylivoimaisen etevänä, niin menkääpä katsomaan ihan minkä tahansa kaupungin puistoon aurinkoisena päivänä. Siellä näette tämän "ylivoimaisen rodun" parhaimmillaan. Näystä tulee muuten erehdyttävästi mieleen Särkänniemen sikapossut, jotka kuumana kesäpäivänä vilvoittelevat mutalammikoissaan...

Ihmiset ovat yksilöitä. Yksilöt ovat erilaisia. Esimerkiksi afrikkalaiset eivät tee Suomesta Afrikkaa eivätkä suomalaiset Afrikasta Suomea. Jokainen yksilö vaikuttaa ympäristöönsä eri lailla.

ja se ei tosiaan pelkästään maahanmuuttokritiikissä kylpevien puntarissa paina.
Tässä puhtaaksi viljellyssä maahanmuuttokritiikkiskenessä on sisäänrakennettu ongelma: mahdollisuus, että se kaatuu täsmälleen samasta syystä kuin syntyikin, on hyvin suuri. Tarkoitan tällä sitä, että jos ja kun kritisoidaan pelkkää maahanmuuttoa, niin
a) jos maahanmuutto jollain kummalla jumalan mahtikäskyllä loppuisi kokonaan, kriitikoille ei ole käyttöä. Näin ei tietenkään käy, vaan kuten eräät tahot toistuvasti toistelevat, niin maahanmuuttoa on ollut ja tulee olemaan aina. Tämän nyt sanoo järkikin. Se, minkälaista maahanmuutto on ja miten se meitä suomalaisia hyödyttää, sen sijaan on ihan eri juttu.
b) jos maahanmuuttokriitikot jauhavat pelkkää mamua, suvista, islamia, muslimia, somalia, mokuttajaa yms. kestoaiheita, niin he maalaavat itsensä valtaväestön keskuudessa väistämättömästi nurkkaan ja Jussi Halla-ahon sanoja lainatakseni saavat itsensä näyttämään "poliittisilta kummajaisilta".

Olen tämän jo useasti sanonut, mutta näistä kestoaiheista fanaattisesti jauhaminen saa ihmisen näyttämään sekopäiseltä mouhoajalta tavallisen perttiperusinsinöörin silmissä.

Siksi keskustelupohjaa on laajennettava. Olen itse vakuuttunut siitä, että paras (ainoa?) tapa laajentaa sitä järkevästi ja tehokkaasti on nimenomaan tämän paljon vaahtoamani yksilön vastuun ottaminen mukaan keskusteluun. Sillä voidaan lieventää paitsi monia Suomeen sisäisesti kohdistuvia rasitteita ja uhkakuvia, myös käsitellä maahanmuuttopolitiikkaa ilman ääliöksi leimautumista. Fakta kuitenkin on, että monet kehitysmaiden ongelmista ovat heidän itsensä aiheuttamia ja jos joku ne ratkaisee, niin he itse.

Kuvittele, että perus-Pertti ja -Lissu katsovat television vaaliväittelyä. Mieti, millaisen vaikutuksen heihin jättävät seuraavat keskustelijat (esimerkit tietenkin tavoilleni uskollisesti kärjistettyjä):
1. Sieltä somaliasta lamppaa tänne roskaväkeä loisimaan meidän nurkkiin ja syömään meidän lasten nallekarkit. Vaativat omat sohvat ja grillit, kun ei voi meidän kanssa grillata kun se makkara. Päivät pitkät vaan kaapu päällä lykkivät lastenvaunujaan pitkin meidän pihoja. Ja niitä lapsia on ainakin sata. Ne huutaa ja mekastaa päivät pitkät. Ja jos ne ei huuda niin sitten se imaami huutaa siellä minareetissa...
2. Monessa maassa on kipeitä ongelmia, jotka tulisi tavalla tai toisella ratkaista. Emme me suomalaiset voi täältä maapallon toiselta puolelta niitä ratkaista, vaan se on väistämättä niiden maiden kansalaisten tehtävä. Sen sijaan me suomalaiset voimme auttaa heitä tässä työssään. Ei jakamalla pelkkää rahaa, vaan auttamalla rauhan syntymisessä, jälleenrakentamisessa, kouluttamisessa jne. Tämä on tehokkain tapa estää samalla myös hallitsemattomien pakolaisvirtojen suuntautuminen Suomeen ja muualle Eurooppaan.

Muutoksen tavoiteohjelmassa ei sattumalta lue mm. näin:

Suuri osa maailman ongelmista on paikallisia. Siksi myös ratkaisut ja samalla omien elinolosuhteiden parantaminen ovat paikallisten ihmisten käsissä. Ongelmien ratkaiseminen edellyttää heistä itsestään lähtevää halua ja sitoutumista niiden
toteutukseen. Kannettu vesi ei kaivossa pysy.

Kehitysapuvarat tulee kohdistaa nykyisen kaltaisen vastikkeettoman rahan
lahjoittamisen sijaan toimintaan, joka sitouttaa kohdemaan kansalaiset heidän omia
elinolojaan parantaviin hankkeisiin.

Tuen saajien sitoutuminen varmistetaan antamalla kehitysapua monivaiheisesti:
Kehitysapuprojektin ensimmäiseen vaiheeseen saisi kohtuullisen helposti tukea. Jos
toiminta ei tuen vastaanottajien heikon panostuksen vuoksi käynnisty tai kehity, ei
lisärahoitusta projektin seuraavaan vaiheeseen myönnetä.

Kehitysapu tulee suunnata pääsääntöisesti koulutukseen. Pitkäjänteinen koulutus- ja kasvatustyö on ainoa todellinen keino kehitysmaiden auttamiseksi irti nykyisistä ongelmistaan. Erityistä huomiota tulee kiinnittää naisten ja tyttöjen koulutukseen, sillä he ovat monessa kehitysmaassa selvästi miehiä huonommassa asemassa. Maapallon suurin ongelma on kehittyvien maiden väestönkasvu. Siksi kehitysapua tulee käyttää tehokkaaseen väestön määrän kasvun hillitsemiseen ja laskuun. Nykyisen kaltainen kehitysapupolitiikka on merkittävä väestön rajua kasvua lisäävä tekijä etenkin Afrikassa. Väestönkasvu puolestaan kuluttaa kiihtyvällä nopeudella maapallon rajallisia resursseja. Lisäksi se aiheuttaa sotia ja erilaisia konflikteja, laajaa nälänhätää sekä Länsi-Eurooppaan suuntautuvaa elintasopakolaisuutta.

Minä olen ihan itse ne sinne kirjoittanut ja suunnilleen alunperinkin noilla sanoilla. Uskon ihan tosissani kirjoittamaani, se ei ole mitään politikointia.

Jaksamista etunimikaimalle! (Vaikka en minäkään yhteen otteeseen ymmärtänyt puhettasi.)
Kiitos! Älä välitä, en minä itsekään aina ymmärrä ihan heti omia juttujani. Jostain syystä aivoni toimivat niin, että suhteellisen suuri kokonaisuus pamahtaa tajuntaa ihan vaan jostain tuolta aivosähkökäyristä. Ensin en ymmärrä siitä mitään, mutta hiljalleen kokonaisuus alkaa jäsentyä.

HeikkiS

Quote from: prestionat on 22.07.2010, 15:49:34
Koska Juha Mäki-Ketelän ilmoitusta ei voi kommentoida vaikka se on dramaattinen jymy uutinen, avaan keskustelun kotimaisten uutisten osastolla. Viittaan siis tähän tiedotteeseen:

http://hommaforum.org/index.php/topic,31602.msg422154.html#msg422154

Epäilen että tässä sittenkin on jotain dramaattista taustalla. Löytyikö Nasu-kuttu Juhan hallusta vai onko joutunut mamumafian uhkaamaksi. Jokin ei nyt täsmää...
Toivottavasti ei ole mitään mitä ei voi tai uskalla kertoa.
On tässä vähän kaiken aikaa ollut huoli hänen puolestaan. Suomessa kun poliittinen väkivalta väärinajattelijoita kohtaan on ihan yleistä. Samoin kuin tekaistut syytteet. Syytteistä lienee kaikki täällä tietoisia, tässä siitä toisesta pari esimerkkiä:
http://groups.google.fi/group/sfnet.keskustelu.syrjinta/browse_thread/thread/1a9f8db89474b7fa/1ddd9dd085a5d234?hl=fi&ie=UTF-8&q=adressi+pakkoruotsi
ja

http://www.youtube.com/watch?v=VoWE0Mr_yLo

Jouko

Ei hyvältä näytä ja vaalit kumminkin tulossa. Vai mitä juttua varten Muutos 2011 puolue perustettiin?
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Pöllämystynyt

Jos Muutos olisi riippuvainen Mäki-Ketelän puheenjohtajuudesta, se olisi alun alkaenkin epäonnistunut ja väärin rakennettu. Ketelä tämän joutsenen hautoi, ja untuvikkona yhdistys oli vielä hänestä riippuvainen. Puolueen on kuitenkin noustava omille siivilleen, jos se haluaa kohota korkeuksiin.

Kiitos hyvästä huolenpidosta, JM-K! Tästä on hyvä jatkaa!
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Oami

Quote from: Jouko on 23.07.2010, 10:54:08
Ei hyvältä näytä ja vaalit kumminkin tulossa. Vai mitä juttua varten Muutos 2011 puolue perustettiin?

Vaaleja varten.

Huomautan kuitenkin, että alusta asti oli selvää, että Pirkanmaan ulkopuolelta JMK ei olisi missään tapauksessa saanut ainuttakaan ääntä.

Itse näin pirkanmaalaisena myönnän, että vähän harmittaa, mutta se on JMK:n päätös ja sen mukaan pelataan. Toivottavasti lähtee vaaleihin yhtä kaikki, vaikka nyt en kaikista asioista samaa mieltä olekaan. Arvostan häntä joka tapauksessa enemmän kuin yhtäkään tietämääni ehdokasta nykyisistä eduskuntapuolueista (paitsi ehkä Luotoa).
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Lemmy

QuoteItse näin pirkanmaalaisena myönnän, että vähän harmittaa, mutta se on JMK:n päätös ja sen mukaan pelataan.
Joo, tää meinaa vaalien kannalta sitä, että J M-K:sta ei tule pääministeriä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Eino P. Keravalta

Junat kulkevat aina. Kuskit vain vaihtuvat.

Juha, we salute you!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

HeikkiS

Quote from: Oami on 23.07.2010, 10:58:12
Quote from: Jouko on 23.07.2010, 10:54:08

Vaaleja varten.

Huomautan kuitenkin, että alusta asti oli selvää, että Pirkanmaan ulkopuolelta JMK ei olisi missään tapauksessa saanut ainuttakaan ääntä.

Itse näin pirkanmaalaisena myönnän, että vähän harmittaa, mutta se on JMK:n päätös ja sen mukaan pelataan. Toivottavasti lähtee vaaleihin yhtä kaikki, vaikka nyt en kaikista asioista samaa mieltä olekaan. Arvostan häntä joka tapauksessa enemmän kuin yhtäkään tietämääni ehdokasta nykyisistä eduskuntapuolueista (paitsi ehkä Luotoa).
Vaali"matematiikan" takia voisi olla hyväksi että seuraava puheenjohtaja olisi Turusta tai Helsingistä tai ehdolla jommassakummassa. Ehkä Turku voisi olla paras vaihtoehto, kun Halla-aho ei ole siellä ehdolla. Matematiikalla toki tarkoitan sitä että näissä paikoissahan on tunnetusti muualta muuttaneita. Toisaalta tuplakärki Tampereella olisi hyvä vaihtoehto myös.

ämpee

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.07.2010, 11:03:35
Junat kulkevat aina. Kuskit vain vaihtuvat.

Juha, we salute you!

Kaiken hyvän toivotukset myös täältä J M-K:lle!!

Kivireen vetäjän paikka vaihtuu, mikä on pelkästään hyvä asia, ei ole mitään järkeä polttaa ihmisiä loppuun vuorollaan, ja osoittaa vain erinomaista järkeä väistyä ajoissa syrjään lepäämään(?).

Vetovuoro vaihtuu, asiat pysyvät!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

MMA

Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:46:02
Quote from: JR on 22.07.2010, 22:40:04
Luulen ymmärtäväni, millaisen käsittämättömän työmäärän Muutos- projekti on vaatinut ja luovaa hulluutta on tarvittu melkoisesti.
Minulla on tapana sanoa, että on kaksi asiaa, joihin ei lähtisi, jos työmäärän ennalta tietäisi: lasten teko ja kesämökin rakentaminen pitkästä tavarasta.

Nyt on sitten kolmaskin: puolueen perustaminen.

Kyllä, tässä on järjetön työmäärä. Ikävintä on se, että jokainen teko johtaa viiteen uuteen tarpeeseen. Kohta olet pisteessä, että et voi enää hypätä kelkasta tai satojen tuntien ja kymmenien ihmisten työ valuu tuolloin aivan hukkaan.

Yksittäinen ihminen pystyy uuvuttamaan itsensä työllä ammatista riippumatta. Luulisi että suurten yritysten toimitusjohtajilla olisi järjetön työmäärä, silti samat "supermiehet" jatkavat töitään vuodesta toiseen. Tehtävien taso pitää osata mitoittaa aseman mukaan.

Toki ymmärrän että tekemistä on ollut enemmän kuin paljon Muutos 2011 hankkeessa, mutta viimeistään nyt uuden puheenjohtajan tulisi keskittyä vain esillä olemiseen ja päätösten tekemiseen. Ei se ole kenenkään etu että PJ:llä on sormet pelissä jokaisessa asiassa.

Quote from: JM-K on 23.07.2010, 00:46:02
Quote from: JR on 22.07.2010, 22:40:04
Muuten olen sitä mieltä, että eduskuntavaaliehdokkuudesta JM-K ei voi luopua, se  rassaisi Muutoksen uskottavuutta liikaa.
En ole luopunutkaan.

Toivon todella, että olet ehdolla Muutos 2011 listoilla eduskuntavaaleissa Pirkanmaalla.

En silti pidä eroasi PJ tehtävistä täysin katastrofina, mutta jos lähtisit kokonaan pois uudesta puolueesta, niin se olisi eri asia. Vanhat puheenjohtajat ovat jokaiselle puolueelle tärkeitä, ja uusien puheenjohtajien myötä rintamaa saadaan levennettyä. Toki tämä edellyttää että ex-pj:t jatkavat aktiiveina puolueessa.

Juhallin

Quote from: JM-K on 23.07.2010, 10:38:36

Tavallaan olet tässä oikeassa. Varmasti useitakin aktiivejamme ja kannattajiamme jurppi nimenomaan tämä mainitsemasi ja toistuvasti korostamani näkemykseni siitä, että myös kantaväestön tulee elää "maassa maan tavalla".

Sanoisinpa jopa, että erityisesti kantaväestön tulee elää näin. Voimme leikkiä isäntiä vain omassa kotonamme ja omilla rahoillamme. Kun emme ole kotonamme tai elämme toisten rahoilla, tulee meidän kunnioittaa erityisesti niitä ihmisiä, jotka elantomme maksavat.

Itse olen hyvin kiitollinen niille veronmaksajille, joiden rahoilla minut on koulutettu, terveyttäni hoidettu jne. Siksi pidän itsestään selvänä, että myös itse vuorollani hoidan velvollisuuteni: käyn töissä, maksan verot, rakennan maata tuleville sukupolville jne. Samaan ajattelumalliin olen kasvattanut lapseni. Mikäli tämä ketju ei jatku, Suomi on menetetty parissa kymmenessä vuodessa. Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto. Se ei ole myöskään suomalaisten oma sosiaalitoimisto.

En aio koskaan lopettaa tästä asiasta paasaamista. Voin avoimesti myöntää, että tietyllä tapaa jopa halveksun ihmisiä, jotka tietoisesti velttoilevat, välttelevät velvollisuuksiaan ja tarkoituksellisesti elävät toisten piikkiin. Ihonväristä, etnisestä taustasta, uskonnosta, sukupuolesta jne. riippumatta.

Tässä syy minkätakia liityin Muutos 2011 jäseneksi. Tämän syyn takia halusin maksaa jäsenmaksun ja tukea uutta puoluetta, joka ei ollut vielä lähtenyt Soinin linjalle.
Tottahan on se, että lähikapakoista saa jonkun verran ääniä. Varsinkin kun paasaa kuinka MaMu:t saavat disko-rahansa helposti. Saa nähdä mihin suuntaan Muutos lähtee. Saa nähdä tarvitseeko maksaa enää tukea puolueelle. Kaikki on nyt kiinni puolueen tulevista linjauksista. Jos puolue lähtee kosiskelemaan näitä "syrjäytyneitä", kuten persut, niin siinä oli jäsenyyteni.
Kiitos Mäki-Ketelä. Ainakin nostit kiinnostukseni politiikkaan, joka oli yksi päämääristäsi.

Topelius

Yllättävä veto. Täytyi oikein tarkistaa kalenterista ettei ollut huhtikuun ensimmäinen.

Hyvää työtä on Mäki-Ketelä tehnyt. Erityisesti olen pitänyt siitä humaanista otteesta, jolla Juha on täälläkin asioista keskustellut. Hän ei ole lähtenyt pahimpien öyhöttäjien tapaan itkemään jostakin islamisaatiosta ja muutenkin Mäki-Ketelän teksteistä on tullut harvinaisen selväksi se, että hän todellakin on kritisoinut maahanmuuton suhteen vain politiikkaa ja poliitikkoja, eikä koskaan ihmisiä. Lisäksi eläinrakkaus ja luontoystävällisyys ovat olleet piirteitä, jotka näkisin kernaasti seuraavallakin puheenjohtajalla.

Täällä tunnutaan ajattelevan, ettei tämä aiheuta Muutokselle minkäänlaista ongelmaa, tai jopa ettei sillä ole oikein mitään väliä, kuka uudeksi puheenjohtajaksi nousee. En olisi aivan näin optimistinen. Luvassa on ennen vaaleja kaiken maailman Yleisradion pienpuolueiden vaalitenttejä joissa juuri puheenjohtajan persoonalla on suuri merkitys. Vaikka Muutos pitää itseään uudenlaisena puolueena, niin kannattaa muistaa se, että hitaasti oppiva media tulee kohtelemaan sitä aivan kuin muitakin puolueita. Etenkin kun on kyse pienpuolueesta, niin median kohtelu tulee olemaan puheenjohtajavetoista: jos puolueelta halutaan kommenttia johonkin asiaan, niin kyllä se kysytään nimenomaan puheenjohtajalta. Leveänä kansanliikkeenä esiintyminen on näissä oloissa haastavaa, sillä ei media tule edesauttamaan tämän kuvan syntymistä millään tavalla. Tiivistettynä: puheenjohtajan persoonalla ja esiintymiskyvyllä on valtava merkitys, halusittepa te sitä tai ette.

Oma täysin ulkopuolisen toiveeni olisi, että Jiri Keronen nousisi uudeksi puheenjohtajaksi.