News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-01-29 Sinnemäki pyrkii vihreiden johtoon

Started by rähmis, 29.01.2009, 13:15:31

Previous topic - Next topic

Henri_K

Quote from: kmruuska on 30.01.2009, 15:17:43
On täysin mahdollista että hän oli siinä uskossa että käytännöstä on hyviä kokemuksia.

Anteeksi että irroitan asiayhteydestä. Politikointi ja asioista puhuminen ei ole uskon asia. Jos hän uskoi että käytännöstä on hyviä kokemuksia niin silloin olisi parempi olla mainitsematta koko asiaa. Koska kyse ei ole uskosta vaan politikoinnista

ekto

Mielestäni oleellisinta tuon blogi-kirjoituksen osalta olisi määritellä antaako se vääristyneen kuvan sinnemäestä. Jos antaa, niin miten?

Onko aika turha alkaa vääntämään onko jotain otettu jostain vai ei. Tärkeintä kait on se, onko sillä merkitystä...

Roope

Ihan turhaan yrität kääntää noita sitaatteja vääristelyksi, koska Sinnemäki itse luultavasti seisoo edelleen kaiken sanomansa takana.

1) "Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle." - Anni Sinnemäki

Tuo lause on sanottu kontekstissa joka on eduskunnan keskustelu. Sinnemäki ja monet muutkin lausuivat siellä paljon muutakin kuin vain tuon yhden yhteydestään irrotetun lauseen. Jopa samassa puheenvuorossa, joka oli vastaus Rajamäen puheenvuoroon, hän sanoi heti perään paljon muutakin.

Älä viitsi. Tuo on täysin selkeä lause ja ilmaisee täysin selkeän asian eli Sinnemäen käsityksen maahanmuuton dynamiikasta.

Quote2) "Pidän globaalista ajattelusta, köyhyys ei ole oikein Suomessa sen paremmin kuin muuallakaan. Suomi tarvitsee maahanmuuttajia." - Anni Sinnemäki

Saattoihan tuo sanoa jotain muutakin vaalikampanjassaan.

Varmasti sanoi ja sanahelinäksi tuo oli tarkoitettukin. Sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta noiden lauseiden sisältöön.

Quote4) ""Tällöin työnhakija ainakin pääsisi osoittamaan omaa pätevyyttään ja kertomaan omasta osaamisestaan", Sinnemäki sanoo.

Hänen mukaansa nimettömästä työnhausta on saatu hyviä kokemuksia esimerkiksi Ruotsissa. "

"Vihreän Langan haastattelusta. Ei ongelmaa asiayhteydestä. Sinnemäki valehteli tuossa lausunnossaan ja jäi siitä kiinni."

Tuosta valehtelusta olisi kiva saada todisteita. Siis oikeita todisteita. Mitä minä olen täällä jossain ketjussa nähnyt, hän lausui tuon n. viikkoa ennen kuin se ruotsalainen artikkeli jossa käytännöstä luopumisesta kerrottiin julkaistiin. On täysin mahdollista että hän oli siinä uskossa että käytännöstä on hyviä kokemuksia.

Oli uskossa? Hän väitti, että Ruotsista on saatu hyviä kokemuksia. Ei ole olemassa ruotsalaisessa julkisessa keskustelussa esiintyneitä "hyviä kokemuksia", ainoastaan kielteisiä. Nimetön työnhaku on ollut pitkään yksi vihreiden teemoista, joten mistä tuo virheellinen "usko" on luikerrellut "tiedoksi" jopa Sinnemäen puheisiin asti.

Tietoa on ollut tarjolla syksyä aiemminkin. Tässä kesä-heinäkuussa 2008 julkistettu hieman suppeampi tutkimus. Hieman varovaisempi kuin syksyllä julkistettu, mutta ei taatusti ole tulkittavissa nimetöntä työnhakua kehuvaksi.

Sinnemäen uskottavuus on reippaasti nollan alapuolella, jos kaikki muutkin hänen kommenttinsa perustuvat vastaavalla lailla "uskoon". Ei ihme ettet halua häntä siteerattavan lainkaan. Yhtä kaikki: Sinnemäki puheenjohtajaksi!
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

M.K.Korpela

Quote from: kmruuska on 30.01.2009, 15:17:43Tuosta valehtelusta olisi kiva saada todisteita. Siis oikeita todisteita. Mitä minä olen täällä jossain ketjussa nähnyt, hän lausui tuon n. viikkoa ennen kuin se ruotsalainen artikkeli jossa käytännöstä luopumisesta kerrottiin julkaistiin. On täysin mahdollista että hän oli siinä uskossa että käytännöstä on hyviä kokemuksia.

Tässä kohti vuorostaa kmruuskalle olisi annettava siimaa sikäli , että olla selvillä 24 h vuorokaudessa ulkovaltojen lainsäädännöstä olisi kyllä kova vaatimus - pitäisi olla päällä jatkuva juridinen tutka vuorokauden ympäri. Puhumattakaan siitä että päällä pitäisi olla jatkuva seuranta noiden lainsäädäntöjen antamista kokemuksista. On todennäköistä että poliitikkona kömmähtäisin myös itse jossain kohti urallani , varsinaisesti tämä tapaus ei minusta ole näyttö Sinnemäen suoranaisesta filungista.

On muistettava että joskus olisi terveellistä tehdä sellainen projektio , että yhtäkkiä seisoa itse poliitikkona toimittajien edessä nuijan näköisenä. Ja mielessään manata mistä helvetistä se tieto tuli ... kele otin jätkien puheet faktana. Todennäköisesti Sinnemäki on ollut samanhenkisen sakin sisällä jossa nimettömän työnhaun toimivuutta on vain pidetty "varmana tietona."
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Roope

Quote from: M.K.Korpela on 30.01.2009, 16:28:12
On muistettava että joskus olisi terveellistä tehdä sellainen projektio , että yhtäkkiä seisoa itse poliitikkona toimittajien edessä nuijan näköisenä. Ja mielessään manata mistä helvetistä se tieto tuli ... kele otin jätkien puheet faktana. Todennäköisesti Sinnemäki on ollut samanhenkisen sakin sisällä jossa nimettömän työnhaun toimivuutta on vain pidetty "varmana tietona."

Olet oikeassa. Perun puheeni valehtelusta ja odotan Sinnemäen kertovan kuka hänelle "tiedon" välitti (veikkaan Ruotsin vihreitä). Jatkossa ei pidä luottaa tällaiseen valehtelevaan lähteeseen.

Lisäksi vihreiden pitää näkyvästi luopua nimettömän työnhaun tavoitteestaan. Kaikesta saadusta tiedosta huolimatta se edelleen kummittelee ainakin heidän nettisivuillaan. Joku tämän lukeva vihreä voisi käydä päivittämässä esim. nämä vihreiden maahanmuuttoteesit. Aluksi se seiskakohta pois, ilmoittelen loppujen kohtalosta myöhemmin.

Kazakstan

Quote from: jiipik on 29.01.2009, 14:46:55
Oras epäilyttää siviiliammattinsa ja opiskelutaustansa takia... http://www.orastynkkynen.fi/?page_id=3

Hommaan liittyen Oras epäilyttää erityisesti tästä syystä:
QuoteAktivismini alkuaikoina toimin myös Jyväskylän kehitysmaakaupan vapaaehtoisena myyjänä ja istuin Sadankomitean, Ympäristö ja kehitys ry:n, Kehitysyhteistyön Palvelukeskuksen ja Prosenttiliikkeen hallituksissa.

http://www.orastynkkynen.fi/?page_id=24

Tynkkysen monikultturismi menee kyllä jo turhan radikaalille tasolle. Tiedustelin itse kansanedustajilta mielipiteitä Lex Thorsista joulukuun alussa (ennen kuin lakia oli edes rukattu valiokunnassa uuteen uskoon), ja Tynkkysen vastaus oli seuraavanlainen:

QuoteKiitos viestistä. Suomella on ollut läntisen Euroopan tiukimpiin kuuluva maahanmuuttolainsäädäntö. Tämä on vaikeuttanut Suomessa opiskelleiden ulkomaalaisten työllistymistä, perheiden yhdistämistä ja työvoiman löytämistä työvoimapulasta kärsiville aloille (talouskriisi tuo tilanteeseen valitettavasti vain väliaikaista helpotusta). Thorsin esitys on perusteltu, joskin syytä olisi mennä paljon pitemmälle.

Terveisin,
Oras Tynkkynen

Että sillä lailla.

Sinnemäki vaikuttaa ainakin niiden muutamien tv-esiintymisten perusteella, joita olen nähnyt, hieman liian kiihtyneeltä ja kiihtyvältä persoonalta. Esim. Cronbergin eduksi on sanottava se, että hän säilytti malttinsa ja rauhallisuutensa tilanteessa kuin tilanteessa. Samaa ei voi sanoa Sinnemäestä, ja hänen valintansa Vihreiden johtoon loisi kieltämättä herkullisen tilanteen.

Avrelivs

Quote from: Roope on 30.01.2009, 15:00:25
1) "Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle." - Anni Sinnemäki

Lainaus eduskunnan puheenvuorosta. Ei ongelmaa asiayhteydestä. Vastaa täysin Sinnemäen mielipidettä asiasta.

Tuo lause on sanottu kontekstissa joka on eduskunnan keskustelu. Sinnemäki ja monet muutkin lausuivat siellä paljon muutakin kuin vain tuon yhden yhteydestään irrotetun lauseen. Jopa samassa puheenvuorossa, joka oli vastaus Rajamäen puheenvuoroon, hän sanoi heti perään paljon muutakin.

Hän sanoi paljon muutakin, kyllä. Mutta oliko siinä muussa mitä hän sanoi mitään sellaista, joka olennaisesti muuttaa tuon lainauksen sisältämän sanoman merkitystä?

Yleensä kun valitetaan siitä, että joku kommentti on "irrotettu asiayhteydestään", sillä tarkoitetaan, että kommentti on irrotettu asiayhteydestään niin että sen merkitys olennaisella tavalla vääristyy. Käsittääkseni sillä ei yleensä ole tarkoitus valittaa sitä, että kommentti kuuluu johonkin suurempaan kokonaisuuteen joka pitäisi aina ja kaikkialla julkaista kokonaisena taiteellisten seikkojen vuoksi.

Esimerkiksi:

1) "Olen sitä mieltä, että Sinnemäki on loistava nainen." Tämä kommentti on irrotettu asiayhteydestään, sillä koko kommentti kuului seuraavasti: "Olen sitä mieltä, että Sinnemäki on loistava nainen. Hän on sydämellään ajatteleva ja rehellinen poliitikko ja pitää vihreät arvot mielessään. Hienoa!" Jos joku kuitenkin julkaisee vain ensimmäisen lauseen, juuri kukaan ei valita siitä että se on irrotettu asiayhteydestään. Tämä johtuu siitä, että kommentin merkitys ei olennaisesti muutu: kommentoija oikeasti pitää Sinnemäkeä loistavana naisena, tai ainakin sanoo niin eikä anna aihetta epäillä sarkasmia siinä asiayhteydessä jossa kommentti alunperin esitettiin.

2) "Olen sitä mieltä, että Sinnemäki on loistava nainen." Tämä kommentti on myös irrotettu asiayhteydestään, sillä koko kommentti kuului seuraavasti: "Olen sitä mieltä, että Sinnemäki on loistava nainen. Hänen töppäilystään, aggressiivisesta väittelytavastaan ja eleistään ja pöhköistä ideoistaan riittää viihdettä ikiajoiksi. Vakavasti puhuen pidän häntä aika kamalana tapauksena sekä poliitikkona (koska ne mielipiteet) että naisena (koska se käytös ja eleet ja habitus), mutta huumoriarvo on suuri." Jos joku julkaisee vain ensimmäisen lauseen, todella moni valittaisi, että tämä kommentti on irrotettu asiayhteydestään. Tämä johtuu siitä, että kommentin merkitys muuttuu olennaisesti kun se poistetaan alkuperäisestä asiayhteydestään.

Tämän löperryksen pointti oli se, että Halla-ahon eräät lainaukset muuttuvat merkitykseltään olennaisesti kun ne irrotetaan asiayhteydestään. Sinnemäen maahanmuuttokommenttien tapauksessa en näe, että mitään olennaista merkityseroa syntyisi, eikä kukaan ole näköjään osoittanut mikä se ero mahtaa olla. Tätä se tarkoittaa, kun valitetaan, että joku kommentti on irrotettu asiayhteydestään. Ei siinä tarkoiteta valittaa siitä, että kommenttia on pätkitty ja kielellisiä nyansseja ja puhetaituruutta menee hukkaan kun sitä ei julkaista kokonaisena. Siinä valitetaan siitä, että kommentin merkitys muuttuu olennaisesti kun se otetaan pois kontekstistaan. Tämä on useimmille ihmisille aivan selvä asia, mutta koska ketjussa on siitä väitelty, selitetään se nyt vielä kerran.

Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama kuka Vihreitä johtaa. Heitä en tule äänestämään, ellei heidän politiikkansa käännä kelkkaansa totaalisesti monen asian kohdalla, enkä todennäköisesti sittenkään.
Bears on a Submarine

Timo Hellman

Asiahan ei minulle kuulu niin millään tavalla vallan toisen puolueen jäsenenä, mutta itse suporttaisin Oras Tynkkystä puheenjohtajan pallille. Jäppisessä on ainesta.

Ikävä kyllä hän voi vihreille naisille olla osittain valkoinen homoversio zahra abdulla-ilmiöstä eli ihq keulakuva jonka älyllisellä ja kognitiivisella kompetenssilla ei ole mitään merkitystä koska "IIIIH Homo <3"   ::)

Ei, minulla ei ole mitään homoja vastaan. ]väännetään sekin nyt rautalangasta
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Timo Hellman on 30.01.2009, 20:03:10
Asiahan ei minulle kuulu niin millään tavalla vallan toisen puolueen jäsenenä, mutta itse suporttaisin Oras Tynkkystä puheenjohtajan pallille. Jäppisessä on ainesta.

Eikä minulle - muuten kuin lainatakseni senaattori Caton sanoja, virheet on poistettava.

Siis marginalisoitava.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Maastamuuttaja

Jos kerran vihreä puolue on olemassa, kai jonkun pitää sitä johtaa. Varmaan Sinnemäki on siinä puuhassa parempi kuin moni muu huonompi.

Ernst

Quote from: Timo Hellman on 30.01.2009, 20:03:10

Ikävä kyllä hän voi vihreille naisille olla osittain valkoinen homoversio zahra abdulla-ilmiöstä eli ihq keulakuva jonka älyllisellä ja kognitiivisella kompetenssilla ei ole mitään merkitystä koska "IIIIH Homo <3"   ::)

Ei, minulla ei ole mitään homoja vastaan. ]väännetään sekin nyt rautalangasta

Mikäpä muuten on Zahra Abdullahin asema vihreiden nokkimisjärjestyksessä? Onko hän pelkkä ihqumaskotti, vai onko hänellä aitoa vaikutusvaltaa viheriäpiireissä? Nouseva kyky? Hyväksikäytettävä hölmö? Kanada?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Futuristi

Sinnemäki vaikuttaa ainakin niiden muutamien tv-esiintymisten perusteella, joita olen nähnyt, hieman liian kiihtyneeltä ja kiihtyvältä persoonalta. Esim. Cronbergin eduksi on sanottava se, että hän säilytti malttinsa ja rauhallisuutensa tilanteessa kuin tilanteessa. Samaa ei voi sanoa Sinnemäestä, ja hänen valintansa Vihreiden johtoon loisi kieltämättä herkullisen tilanteen.

Mielestäni Cronberg vaikuttaa julkisten esiintymistensä ja yhden hänen perhe-elämästään kertovan ohjelman perusteella varsin miellyttävältä henkilöltä. Cronbergin mielipiteistä en osaa sanoa muuta kuin, että se tosiseikka, että hän on Vihreiden puheenjohtaja, merkitsee, että olen hänen kanssaan varsin monesta asiasta eri mieltä. Koska olen Vihreiden vastustaja, minusta on erinomaista, että Cronbergin kaltainen henkilö Vihreiden johdossa korvautuu Sinnemäen kaltaisella henkilöllä.

John Bircher

Jos siellä Afrikassa nyt ei niin paljon sitä porukkaa(ihmisiä) ole niin aika rasistista. Ei hitto tässä menee taas sanattomaksi, kun lukee noita vihreiden älynväläyksiä.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Pekkapoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 30.01.2009, 14:45:21
Sokeana pisteenä hänellä ovat maahanmuuttokysymykset ja taakkana sietämätön habitus. Viimeisellä viittaan puhetapaan, taipumukseen täristä vihasta vastarintaa kohdattaessa (vrt. väittely Soinin kanssa) ja ylimieliseen ilmeeseen haastattelutilanteissa.

;D ;D ;D

reino

Minä liityin juuri vihreiden jäseneksi ihan vain siksi, että pääsen äänestämään Sinnemäkeä johtoon. Tällä tavoin voin olla omalta pieneltä osaltani varmistamassa vihreiden lopullista tuhoa.  :)

Roope

Quote from: reino on 08.02.2009, 14:24:06
Minä liityin juuri vihreiden jäseneksi ihan vain siksi, että pääsen äänestämään Sinnemäkeä johtoon. Tällä tavoin voin olla omalta pieneltä osaltani varmistamassa vihreiden lopullista tuhoa.  :)

Maksaako jotain? Tässähän on selvä masinoinnin paikka Sinnemäen puheenjohtajuuden puolesta. Jäsenäänestys ja facebook-kerho tulee heti mieleen.

rähmis

Underground-legenda ilmoittautui vihreiden puheenjohtajakisaan

Performanssitaiteilija Mattijuhani Koponen ilmoittautui mukaan vihreiden puheenjohtajakilpaan. Koponen lähetti Vihreä Lanka-lehdelle kirjeen, jossa hän kertoo halustaan haastaa Anni Sinnemäki vihreiden puheenjohtajakisassa.

"Tulen syvältä, olen syrjäytynyt, köyhä enkä ole verkostoitunut", Koponen kuvailee itseään. Hän myöntää, että perinteisessä puoluepoliittisessa mielessä Sinnemäki on häntä pätevämpi ehdokas.

Koposen ehdokkuus edellyttää sitä, että joku jäsenyhdistys esittää henkilöä ehdolle.

Koposen niitti vuonna 1968 mainetta performanssillaan Helsingin Vanhalla Ylioppilastalolla, jossa suoritti flyygelin päällä näennäisen yhdynnän. Koponen sai esityksestään kahdeksan kuukauden vankilatuomion.

Hesari

Hauki

Koposen ehdokkuus edellyttää sitä, että joku jäsenyhdistys esittää henkilöä ehdolle.
Eiköhän Homma tuollaisen saisi aikaan. Sinänsä Sinnemäki on kyllä jo tarpeeksi hommaystävällinen. Kai hänen valintansa on käytännössä varma? Mielenkiintoista nähdä, miten ennntinen kommunisti pärjää porvarihallituksessa.