News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kansallisdemokraatit - Mallia Ruotsista?

Started by Nationalisti, 02.03.2009, 11:46:34

Previous topic - Next topic

Nationalisti

Ruotsin tilannetta pitkään seuranneena olen ollut melko pettynyt medelsvenssonin haluun ja kykyyn puolustaa omaa kansaansa. Joitain hyviä aloitteita on tehty, mutta ne ovat jääneet suureksi osaksi vaille vaikutusta. On kuitenkin yksi puolue, jolla on mielestäni hyvä ote hommaan (vink vink).

http://nd.se/start/default.asp

Nationaldemokraterna, eli kansallsidemokraatit. Erosivat Sverigedemokraateista siinä vaiheessa kun heistä tuli "salonkikelpoistettuja" (älkää olko typeriä, kyllä ne on ihan nazeja lehdistössä edelleen). En oikein pidä nykyisestä johtajasta (huono esiintyjä) mutta periaatteiltaan minusta esimerkillinen puolue.

Kuinka moni kannattaisi "sisarpuolueen" perustamista Suomeen jos Persut tekevät SMPeet?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Roope

Quote from: Nationalisti on 02.03.2009, 11:46:34
On kuitenkin yksi puolue, jolla on mielestäni hyvä ote hommaan (vink vink).

http://nd.se/start/default.asp

Nationaldemokraterna, eli kansallsidemokraatit.

Ei täällä Suomessa noista kummastakaan tiedetä paria lehtijuttua enempää. Sivutkin ruotsinkieliset. Kerro vaikka puolueen tavoitteet ja saavutukset sekä erot Sverigedemokraatteihin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ojanperä

Itse asiassa ennen kuin liityin Perussuomalaisten joukkoon, minäkin leikittelin ajatuksella uuden suomalaiskansallisen puolueen perustamisesta. Nimeksi suunnittelin "Suomen Demokraatteja" vähän Sverigedemokraternan tapaan. Se puolue olisi sitten ajanut demokratian ja oikeudenmukaisuuden arvoja, unohtamatta tietenkään suomalaisten itsensä etua. Se ajatus jäi sitten, kun huomasin, että on jo olemassa puolue joka ajaa noita asioita, nimittäin PS.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

Ojanperä

Olen samaa mieltä. On täysin mahdollista, että kansanäänestysten lisääminen tullaan lisäämään tuleviin ohjelmiin. Itse en kuitenkaan ole sellaisessa asemassa että kykenisin näihin ohjelmiin vaikuttamaan muuten kuin lobbaamalla. Perussuomalaiset valitsevat kuitenkin puheenjohtajankin puoluekokouksessa suoralla jäsenvaalilla, joten oikea demokratia on toki meille tärkeää.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

Turkulaine

Quote from: NuivaMikko on 02.03.2009, 15:55:14
Soinilla tuhannen taalan paikka kirjoittaa nimensä Suomen historiaan miehenä, kuka johdatti Suomen takaisin toimivaksi demokratiaksi!

Vaikka olenkin samaa mieltä kansanäänestyksistä, en usko että se tätä kansaa helposti pelastaisi. Viimeisissä kansanäänestyksissä on saatu aikaiseksi eduskunta mallia ulkomaalaislakiäänestys sekä kaksi kautta kommarihaihattelijaa virkaan johon tarvittaisiin valtiomiestä. Meidän kansanäänestyksillä valitut johtajamme puhuvat vakavissaan monikulttuuriutopiasta ja siitä kuinka vapaaseen mielipiteenilmaukseen on puututtava. Ja vielä rasismi. Kun kerran joku poliittisten irtopisteiden kalastelija Katainen sanoo jotain nuivahtavaa, niin osa jopa hommalaisista on valmiita taas äänestämään halpatyövoimareservipuoluetta. Vastaan olisi laitettava niin kauan kunnes asiat on konkreettisesti muutettu. Jos kelkka kääntyy ensimmäisestä myönnytyksestä ei kyseessä ole protesti saati vallankumous vaan avunhuuto.

Suomalaiset ovat tätä nykyä kertakaikkiaan niin pösilöä porukkaa, että ne äänestävät omaa etuaan vastaan säännönmukaisesti.

Kehitys on ollut viime aikoina oikeaan päin, mutta en pidätä hengitystäni ennenkuin näen eduskuntavaalien tuloksen. Siihen asti on syytä toki räksyttää, jotta mahdollisimman moni tulisi järkiinsä.

Huh, tulipa purettua pitkän ajan pessimistisyyspatoutuma.

editoitu kirotusvihreitä
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Turjalainen

Miten olisi nimikkeenä "Suomalainen Kansanpuolue - SK"? Vastavetona ruotsalaiselle, eli RKP:lle. Ei sillä, että itse olisin vaihtamassa mihinkään Persuista, mutta Kansallisdemokraatit on vähän leimattu nimi sen jälkeen kun Siitoin mellasti sen kanssa.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

M.K.Korpela

Kansallisdemokraatteja on turha mainostaa. Puolue erosi Ruotsidemokraateista koska SD ei harrasta erityisiä juutalaiskysymyksiä. Puolue on turha ja itse asiassa malliesimerkki siitä kuinka Ruotsissa Homma on aina kussut joka kerta. Aina kun svenssoneilla on homma edes jotenkin jalalla tulee joku pälli joka jankuttaa erityisiä juutalaiskysymyksiä. Ja niinpä entinen meno jatkuu taas yhden vaalikauden.

Juttu pyörii Ruotsissa siten että jokainen Salem-marssi on tae siitä että mokutus jatkuu taas vähintään vuoden , ja niinsanotut nationalistit eivät tajua olevansa mokutuksen viimeinen lukko. Ellei poliittisella korrektiudella ole mitään , kerta kaikkiaan mitään kirjoitettavaa niin aina on joku mulkku joka kaataa homman taas sillä yhdellä ja samalla juutalaiset sitä ja juutalaiset tätä.

Kansallisdemokraatit ovat juuri sitä mitä ei tarvita ja ruotsalaisilta siirtolaiskriitikoilla ei muutenkaan ole meille mitään opetettavaa. SD:n Jimmy Åkesson tosin tekee nykyään parhaansa mutta en ole oikein vakuuttunut ainakaan vielä.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Avrelivs

Minusta Ruotsista ei maahanmuuttoasioissa ole mitään syytä ottaa mallia, ei itse politiikasta, eikä myöskään ruotsalaisten puolueiden toiminnasta. Ruotsissa on tunaroitu maahanmuuttopolitiikka täysin, ja se että vasta nyt jonkinlaista pientä tiukentumista on tapahtumassa on laiha lohtu ruotsalaisille. Nykyisenlaisessa länsimaisessa ilmapiirissä ei ole mitään menestyksen mahdollisuutta sellaisilla puolueilla, jotka ottavat niin "tiukan" linjan kuin ND. Näissä hommissa kannattaa pitää järki mukana.
Bears on a Submarine

Mikkel

Quote from: M.K.Korpela on 02.03.2009, 19:06:40

Kansallisdemokraatit ovat juuri sitä mitä ei tarvita ja ruotsalaisilta siirtolaiskriitikoilla ei muutenkaan ole meille mitään opetettavaa.

Juuri näin. On tosin huomattava, että kulttuuriltaan kantaruotsalaiset ovat lopulta homogeenisempi ja ja yhtenäisempi, kuin suomalaiset. Tästä syystä hörhöt, joita kiinnostaa juutalaiskysymys, saattavat ilmaista itsensä melko järkevästi, ja jopa vaikuttaa sellaisilta. Tämä saattaa olla syy Ruotsin totalitarismiin. Mitä vaan sanot kohteliaasti, niin det låter jätte bra.

Suomessa olisi mahdotonta ajatella mitään kansallissosialismilta kalskahtavaa,ilman epäuskottavia hörhöjä. Hörhöltä vaikuttavat ihmiset puolestaan saattavat muodostua ongelmaksi imagolle. PS:lläkin on ollut tälläisiä ongelmia.

Hauki

En tiedä, onko tämä wikin artikkeli neutraali vai moku-propagandaa, mutta jos oletetaan sen olevan totta, niin kyseessähän on seinähullujen puolue. Verrannollinen hihhulipuolue Suomessa olisi tämä "Vapauspuolue", joka ajaa etnistä puhdistusta Suomeen. Toisaalta jos artikkeli on propagandaa, niin mikseivät "kansallisdemokraatit" korjaa pahoja valheita. Muistitietoni kansallisdemokraateista kattavat tosin myös heidän osallistumisensa nassemarsseille, joten ehkei wiki olekaan niin väärässä.

Ensisijaisesti olisi hyvä, jos Suomen höyrypäät pysyisivät maltillisempien kanssa, jolloin he hillitsisivät pahimmat höyryt. Toisaalta jos PS:ssä olisi joskus niin paljon seppo lehtoja, että he leimaisivat täysin koko puolueen, niin heille kannattaisi tällöin perustaa jokin hihhulipuolue, olkoon se nyt vaikka "Vapauspuolue" tai jokin "Suomen Kansallisdemokraatit". Tällöin PS ja yleensä kaikki täysjärkiset voisivat jyrkästi irtisanoutua kyseisistä mielenterveyspotilaista. Silti se ei olisi toivottavaa, koska lehdistö voisi höpistä uusnatsismin noususta, ja mokutus saisi tarvitsemaansa käyttövoimaa. Eli hihhulit tulisi pitää kurissa viimeiseen asti.

tommi

Eikös se Nationaldemokraterna ole samaa luokkaa Mäenpään porukan kanssa?
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Vasarahammer

Kansallisdemokraatit ovat "etnopluralistinen" puolue eli he kannattavat käytännössä apartheidia.

Ruotsindemokraatit sen sijaan kannattavat "avointa ruotsalaisuutta" eli toisesta kulttuurista tullut voi muuttua ruotsalaiseksi. Ruotsindemokraatit kannattavat siis maahanmuuttajien assimilaatiota eli muuttumista ruotsalaisiksi.

Tässä on puolueiden keskeinen ero ja syy, miksi kansallisdemokraatit tulevat aina jäämään marginaaliseksi pienpuolueeksi, kun taas ruotsindemokraatit voivat seuraavissa vaaleissa selvitä valtiopäiville.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Defend Finland!

Tämä ND on sellainen porukka, että niistä ei kannata ottaa mallia. He ovat selvästi natsimielisiä ja vastustavat juutalaisia ja USA:ta. Ymmärtävät venäläisiä! Heidän hengenheimolaisia ovat lähinnä uusnatsit Saksassa, Jörg Haider Itävallassa ja Le Pen Ranskassa!

Haider ja Le Pen edustavat (edustivat )selvästi katolilaista antisemitismiä, jolle ei saa antaa jalansijaa Suomessa. Kun keskustelin heidän, siis ND:n, kanssa Tukholmassa niin kysyin, että nyt kun Ruotsi lakkauttaa puolustuksensa niin kenen pitää puolustaa Ruotsia, jos te olette niin kovasti USA:ta vastaan. En saanut vastausta!
Se on aika sekalainen porukka; juutalaisvastaisuus on lainattu natseilta, USA:n vastaisuus kommunisteilta ja kaikkea muuta jostain välistä!

Olen usein kysynyt näiltä, että ketkä ne ovat jotka kulkevat Ruotsin kaduilla ryöstämässä, raiskaamassa, polttamassa, tuhoamassa omaisuutta jne! Löytyykö niiden joukosta yhtään amerikkalaista tai juutalaista? Ei löydy! Me tiedämme ketkä tekevät näitä rikoksia ja niitä pitää vastustaa!

Defend Finland!

Nationalisti

Quote from: Defend Finland! on 02.03.2009, 22:28:46
Tämä ND on sellainen porukka, että niistä ei kannata ottaa mallia. He ovat selvästi natsimielisiä ja vastustavat juutalaisia ja USA:ta. Ymmärtävät venäläisiä! Heidän hengenheimolaisia ovat lähinnä uusnatsit Saksassa, Jörg Haider Itävallassa ja Le Pen Ranskassa!

Haider ja Le Pen edustavat (edustivat )selvästi katolilaista antisemitismiä, jolle ei saa antaa jalansijaa Suomessa. Kun keskustelin heidän, siis ND:n, kanssa Tukholmassa niin kysyin, että nyt kun Ruotsi lakkauttaa puolustuksensa niin kenen pitää puolustaa Ruotsia, jos te olette niin kovasti USA:ta vastaan. En saanut vastausta!
Se on aika sekalainen porukka; juutalaisvastaisuus on lainattu natseilta, USA:n vastaisuus kommunisteilta ja kaikkea muuta jostain välistä!

Olen usein kysynyt näiltä, että ketkä ne ovat jotka kulkevat Ruotsin kaduilla ryöstämässä, raiskaamassa, polttamassa, tuhoamassa omaisuutta jne! Löytyykö niiden joukosta yhtään amerikkalaista tai juutalaista? Ei löydy! Me tiedämme ketkä tekevät näitä rikoksia ja niitä pitää vastustaa!

Defend Finland!

No ainakin yksi olennainen osuus heiltä sujuu paremmin kuin sinulta: ulko- ja sisäpolitiikan erottaminen toisistaan.  :D

Quote from: M.K.Korpela on 02.03.2009, 19:06:40
Kansallisdemokraatteja on turha mainostaa. Puolue erosi Ruotsidemokraateista koska SD ei harrasta erityisiä juutalaiskysymyksiä. Puolue on turha ja itse asiassa malliesimerkki siitä kuinka Ruotsissa Homma on aina kussut joka kerta. Aina kun svenssoneilla on homma edes jotenkin jalalla tulee joku pälli joka jankuttaa erityisiä juutalaiskysymyksiä. Ja niinpä entinen meno jatkuu taas yhden vaalikauden.

Juttu pyörii Ruotsissa siten että jokainen Salem-marssi on tae siitä että mokutus jatkuu taas vähintään vuoden , ja niinsanotut nationalistit eivät tajua olevansa mokutuksen viimeinen lukko. Ellei poliittisella korrektiudella ole mitään , kerta kaikkiaan mitään kirjoitettavaa niin aina on joku mulkku joka kaataa homman taas sillä yhdellä ja samalla juutalaiset sitä ja juutalaiset tätä.

Kansallisdemokraatit ovat juuri sitä mitä ei tarvita ja ruotsalaisilta siirtolaiskriitikoilla ei muutenkaan ole meille mitään opetettavaa. SD:n Jimmy Åkesson tosin tekee nykyään parhaansa mutta en ole oikein vakuuttunut ainakaan vielä.

Pyh pah. Sverigedemokraterna yksinkertaisesti hyppäsivät halvan populismin kelkkaan ja jättivät nationalismille keskeiset periaatteet. Heistä tuli jotain pierunlämpöisiä salonki kulttuurinationalisteja.

ND vetää rehellisempää ja kestävämpää linjaa. Tämä on minun mielipiteeni.

Ikävä nähdä kuinka eräät hyppäävät niin innokkaasti hyysäristä tuttuihin natsirasistisyytöksiin. Täällä jos missä pitäisi näistä asioista pystyä keskustelemaan ilmaan sellaista.

Teemu Lahtinen

Quote from: tommi on 02.03.2009, 21:19:59
Eikös se Nationaldemokraterna ole samaa luokkaa Mäenpään porukan kanssa?

Pääluvussa mitattuna paljon suurempi.

Hauki

Quote from: Nationalisti on 02.03.2009, 22:50:05
ND vetää rehellisempää ja kestävämpää linjaa. Tämä on minun mielipiteeni.
Sitä se nimenomaan on. Minun näkemykseni taas on lukemani perusteella se, että kyse on aidosti rasistisesta matalaotsaisten hihhuleiden joukosta. He ajavat mm. omia kouluja etnisesti ruotsalaisille, ettei puhdas germaaninen kansa vain saastuisi. Mahdollisuus omankielisiin kouluihin vaikkapa Länsipohjan suomalaisvähemmistölle ei olisi vielä mahdotonta, mutta erinäisten etnisrajoitteisten palveluiden kannattamista enemmistölle (vrt. valkoisten bussit 60-luvun Amerikassa) on kyllä perusteltua kutsua apertheid-meiningiksi. Leima, mutta osuva leima.

Säälittävintä kuitenkin on, että nämä selvästi natsihenkiset foliohatut antavat menovettä mokutukselle. Voisi jopa kuvitella äärivihreiden salaa rahoittavan heidän toimintaansa. Ruotsin puolesta toivon heidän toimintansa tyrehtyvän heti. Alkaisivat vaikka larppaamaan, se olisi harmitonta ajanvietettä. Siirtymä nykytoiminnasta siihen onnistuisi pelkillä kosmeettisilla muutoksilla.
Tämä on minun mielipiteeni.

Johannes Nieminen

Omasta mielestäni ND on jotain mihin ei kannata koskea. Mitään tekemistä sillä ei kylläkään ole Haiderin tai Le Penin kanssa (vaikka näistä jälkimmäinen on kyllä joskus heittänyt yhtä jos toista kommenttia. En oikein pysty näkemään mitään yhtäläisyyksiä, mitä olen kymmenkuntavuotta seurannut edesmenneen Haiderin ja FN:n puheenjohtajan edesottamuksia. Nämä kumpikin ovat isoja nimiä omassa maassaan, ja kumpikin on menestynyt. Jos Ruotsista pitäisi jotain "kumppania" hakea, niin se olisi ehdottomasti SD eli Ruotsindemokraatit.

ND:n kanssa samaan kastiin laskisin Saksassa vaikuttavan NPD:n, joka ainakin minun silmissäni vaikuttaa nassesetien leikkikentältä. Pakko kyllä mainita ND:n yrittäneen viimevuosina siivota omasta porukastaan höyrypäisimmät pois.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017

Nationalisti

Quote from: Johannes Nieminen on 03.03.2009, 00:16:36
Omasta mielestäni ND on jotain mihin ei kannata koskea. Mitään tekemistä sillä ei kylläkään ole Haiderin tai Le Penin kanssa (vaikka näistä jälkimmäinen on kyllä joskus heittänyt yhtä jos toista kommenttia. En oikein pysty näkemään mitään yhtäläisyyksiä, mitä olen kymmenkuntavuotta seurannut edesmenneen Haiderin ja FN:n puheenjohtajan edesottamuksia. Nämä kumpikin ovat isoja nimiä omassa maassaan, ja kumpikin on menestynyt. Jos Ruotsista pitäisi jotain "kumppania" hakea, niin se olisi ehdottomasti SD eli Ruotsindemokraatit.

ND:n kanssa samaan kastiin laskisin Saksassa vaikuttavan NPD:n, joka ainakin minun silmissäni vaikuttaa nassesetien leikkikentältä. Pakko kyllä mainita ND:n yrittäneen viimevuosina siivota omasta porukastaan höyrypäisimmät pois.

Mitä höyrypäistä ND:ssä on? Periaateohjelma kuin nationalismin oppikirjasta. Olen hieman yllättynyt. Sinä olet joskus kutsunut itseäsi kansallismieliseksi...

Defend Finland!

Olen kyllä seurannut näiden, ND:n, touhuja ja siinä on todella sotkettu paljon asioita keskenään. Näiden riveissä on ollut Holocaustin kieltäjiä, Balkanin tapahtumissa on otettu kantaa Serbian ja Milosevicin puolesta ja heidän "tutkivat" journalistinsa ovat kirjoitelleet USA:n ja Israelin asekaupoista!

Kyllä SD olisi sopiva yhteistyökumppani, samoin Fremskrittspartiet Norjassa, Wildersin puolue Hollannissa ja Danske Folkeparti Tanskassa.

Defend Finland!

Turjalainen

ND:stä kannattaa kyllä pysyä erossa, mutta käsittääkseni he eivät ole verrannollinen Saksan NDP:hen, joka, ainakin viime vuosina, on onnistunut siivoamaan höyrypäitä riveistään. Mielenkiintoista kyllä, NPD:n alemman portaan ja keskiportaan johdossa on heidän oman epävirallisen arvionsa mukaan noin neljännes Bundesdienstin väkeä, eli hyvin tehokkaasti "solutettu" ja valvottu. K.o. tahon, ja Saksan valtion etu kai määritellään siten, että sitä parempi, mitä hörhömpää meininki on, ettei kansa vain ottaisi puoluetta vakavasti.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Nationalisti

Quote from: Defend Finland! on 03.03.2009, 08:45:42
Olen kyllä seurannut näiden, ND:n, touhuja ja siinä on todella sotkettu paljon asioita keskenään. Näiden riveissä on ollut Holocaustin kieltäjiä,
Hui kauheata.

QuoteBalkanin tapahtumissa on otettu kantaa Serbian ja Milosevicin puolesta
Milosta en tiedä mutta Serbia täytyykin puolustaam tässä "kansainvälisen oikeuden" farssissa.

Quoteja heidän "tutkivat" journalistinsa ovat kirjoitelleet USA:n ja Israelin asekaupoista!
Nekö olivat niitä juttuja, mistä ei saanut kirjoittaa?

QuoteKyllä SD olisi sopiva yhteistyökumppani, samoin Fremskrittspartiet Norjassa, Wildersin puolue Hollannissa ja Danske Folkeparti Tanskassa.
Niin, sinulle.

QuoteDefend Finland!

Amerikka ja Israel pelastaa Suomen muslimi-invaasiolta, ole huoleti. ;)

Turjalainen,
Haluaisin nyt kuulla, mitä höyrypäistä ND:ssä oikeasti on. Perusteluja, niinku.

Johannes Nieminen

Quote from: Nationalisti on 03.03.2009, 08:03:33
Quote from: Johannes Nieminen on 03.03.2009, 00:16:36

Mitä höyrypäistä ND:ssä on? Periaateohjelma kuin nationalismin oppikirjasta. Olen hieman yllättynyt. Sinä olet joskus kutsunut itseäsi kansallismieliseksi...

Satun nyt tietystä hyvin erityisestä syystä tuntevani ruotsalaista puoluekenttää. Olen saanut runsaasti tietoja kansallisdemokraateista, jotka toimivat aika julkisesti mm. näiden toimijoiden kanssa NSF ja B&H. Periaateohjelmassa ei ole nationalismin kannalta mitään vikaa, mutta valitettavasti toiminta ei täsmää.

Kuten varmaan tiedät, niin kansallismielisyys ei ole mikään yhteinäinen ideologia. Siitä on olemassa erilaisia variaatioita, jotka kylläkin yleensä nojautuvat ajatukseen "jokaisella kansalla on oikeus olemassaoloonsa". Poikkeuksena ns. wp-nationalismi. Kansallisdemokraattien toiminnassa juuri tämä wp-nationalismi näkyy ja myös kuuluu. Oma nationalistinen ajatteluni perustuu kulttuuriin, ja kuvailenkin itseäni kansallismieliseksi liberaaliksi.

Seuraan kyllä mielenkiinnolla Kansallisdemokraattien kehittymistä, sillä sielläkin on nyt aloitettu siivousoperaatio. Painolastina on yhä yhteydet noihin äärilinjan toimijoihin, jotka mainitsin. En usko kansallisdemokraattien nousevan ikinä marginaalista. Sen sijaan ruotsindemokraatit kylläkin tulevat nousemaan, ja ylittävät seuraavissa vaaleissa äänikynnyksen.

Kysymys on siitä, halutaanko maahanmuuttopoliittinen kritiikki pitää marginaalissa vai pyritäänkö sitä oikeasti nostamaan keskusteluun ja vaikuttamaan sitä kautta. Mielestäni tällä hetkellä vain ruotsindemokraatit ovat ainoa potentiaalinen vaihtoehto.

Opuksen valvova silmä

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 02.03.2009, 20:01:15Ensisijaisesti olisi hyvä, jos Suomen höyrypäät pysyisivät maltillisempien kanssa, jolloin he hillitsisivät pahimmat höyryt. Toisaalta jos PS:ssä olisi joskus niin paljon seppo lehtoja, että he leimaisivat täysin koko puolueen, niin heille kannattaisi tällöin perustaa jokin hihhulipuolue, olkoon se nyt vaikka "Vapauspuolue" tai jokin "Suomen Kansallisdemokraatit". Tällöin PS ja yleensä kaikki täysjärkiset voisivat jyrkästi irtisanoutua kyseisistä mielenterveyspotilaista. Silti se ei olisi toivottavaa, koska lehdistö voisi höpistä uusnatsismin noususta, ja mokutus saisi tarvitsemaansa käyttövoimaa. Eli hihhulit tulisi pitää kurissa viimeiseen asti.

Suomen Kansan Sinivalkoiset on jo olemassa, olivat oikein näyttävästi esillä yleisönä pienpuolueiden vaalipaneelissa edellisissä eduskuntavaaleissa. Vaalien jälkeen puolue poistettiin puoluerekisteristä, koska se ei ollut saavuttanut kaksissa peräkkäisissä eduskuntavaaleissa edustajan paikkaa.

Suomen Kansan Sinivalkoisilla on kuitenkin ainakin Turun Kaupunginvaltuustossa yksi edustaja, Olavi Mäenpää. Hän keräsi edellisissä kuntavaaleissa 2004 koko Turun alueelta suurimman äänipotin, silloin Mäenpään äänivyöryn ansiosta puolue sai kaksi edustajaa kunnallisvaltuustoon.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Kansan_Sinivalkoiset

Sääntö millä SKS poistettiin puoluerekisteristä on suomalaisen edustuksellisen demokratian omituisuuksia. Pienpuolueiden on hyvin vaikea saada läpi ensimmäistäkään edustajaa eduskuntavaaleissa. Jos haaveilee oman puolueen perustamisesta, kannattaa ehdottomasti käyttää aikaa idean suunnitteluun, puolivillaisesti kyhättyjä yrittäjiä on nähty viime vuosien aikana, useimmilla touhu on lopahtanut aika pian alkuinnostuksen jälkeen kun ekoissa vaaleissa menestys jääkin odotettua laihemmaksi.

Piraattipuolue on varmaan varteenotettavien pienpuolue eduskunnan ulkopuolisista yrittäjistä, mutta sekin on yhden asian liike ja viime aikoina koko hommasta ei ole ainakaan mediassa kuulunut mitään. En tainnut nähdä julkisuudessa Piraattipuolueelta ensimmäistäkään kannanottoa kun esimerkiksi Lex-Nokiasta on käyty kiivasta keskustelua julkisuudessa. Ohessa lainauksena tiivistettynä Piraattipuolueen määritelmä heidän verkkosivuiltaan:

QuotePiraattipuolue on kansalaisoikeuksien turvaamiseen ja kulttuurin ja tiedon vapauden lisäämiseen keskittyvä puolue.

Puolueen näkemystä maahanmuuttoon tai maahanmuuttokeskusteluun, siitä asiasta ei ole mitään hajua, mutta tuon määritelmä varmaan pitäisi sisällään Homma-foorumilla esille tuotuja arvoja. Nörttejä näyttäisivät olevan kun kokouksiakin hoidetaan irc-kanavilla. ;)

Joka tapauksessa, koska puoluetukea ei saa kuin eduskunnassa olevat puolueet, aloittelevan pienpuolueen kannattaisi ensimmäiseksi miettiä toimiva rahoitusmalli puoluekoneiston rullien rasvaamiseksi.
Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Johannes Nieminen

Kyllä SD olisi sopiva yhteistyökumppani, samoin Fremskrittspartiet Norjassa, Wildersin puolue Hollannissa ja Danske Folkeparti Tanskassa.

Defend Finland!

SD ja Tanskan kansanpuolue tekevät jo aika aktiivista yhteistyötä. Tanskan kansanpuolue on myös ollut yhteistyössä Itävallan Vapauspuolueen kanssa. Norjan Edistyspuolue taas ei suostu tekemään näiden kanssa yhteistyötä, koska he eivät halua olla missään tekemisissä kansallismielisten kanssa. Vähän sama ongelma kuin Wildersin kanssa. Nämä puolueet olisivat kyllä niitä, joiden kanssa itse haluaisin toimia ja nimenomaan tiettyjen teemojen takia.

M.K.Korpela

Quote from: Johannes Nieminen on 03.03.2009, 12:00:44
SD ja Tanskan kansanpuolue tekevät jo aika aktiivista yhteistyötä. Tanskan kansanpuolue on myös ollut yhteistyössä Itävallan Vapauspuolueen kanssa. Norjan Edistyspuolue taas ei suostu tekemään näiden kanssa yhteistyötä, koska he eivät halua olla missään tekemisissä kansallismielisten kanssa. Vähän sama ongelma kuin Wildersin kanssa. Nämä puolueet olisivat kyllä niitä, joiden kanssa itse haluaisin toimia ja nimenomaan tiettyjen teemojen takia.

Tanskan Kansanpuolue on periaatteessa sosiaalidemokraattinen puolue joka on riuhtaissut itsensä irti yliopistovasemmiston ja toimittajien otteesta. Äänestäjät ovat useimmiten entisiä sosiaalidemokraatteja mikä tekee mahdollisimman kipeätä toimittajille. Ruotsidemokraatit seuraavat samaa linjaa , mikä tietysti pelottaa Ruotsin demareita. Demareita äänestää Ruotsissa n. 40 % ja mikäli tarjolla olisi "tavallinen" työväenpuolue olisi demareiden romahduksen potentiaali n. 15 prosenttiyksikköä alaspäin. Sellainen katastrofivaali , jossa Ruotsin demarien kannatus alkaa kakkosella on mahdollinen mikäli kaikki menisi SD:n kannalta putkeen. Tietysti toimittajat tekevät nyt vastaaavasti hartiavoimin työtä jotta SD:n kampanja menisi mahdollisiman pieleen.

Fremskittpartiet ei kuitenkaan täysin noudata tätä tanskalais-ruotsalaista mallia vaan FP on käsittääkseni enemmänkin eräänlanen nuivahtanut kokoomus. Silti FP:n kulttuurilliset näkemykset ovat ihan hyvää settiä , tässä vain otsikot:

Quote from: FPVille innføre shariaråd i Norge

Ett av mange eksempler på islamisering av Norge var da Erna Solberg ville innføre shariaråd. Les flere eksempler her. I 2003 ville daværende kommunalminister Erna Solberg innføre shariaråd i Norge. Flere medier meldte om den samme nyheten.

Listen over særkrav som er fremmet av minoritetsgrupper er lang. Her kan du lese flere av særkravene fra minoriteter. Flere av dem er allerede innført. Det er dette og mangelen på kontant avvisning av kravene, som Siv Jensen kaller snikislamisering.

Krever mindre ytringsfrihet
Krever egen eldreomsorg for muslimer
Krever Halal-mat i fengsler
Krever alkoholfrie dager på byens utesteder
Krever offentlige muslimske høytider
Krever kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser
Krever bønnerom på arbeidsplassen
Krever shariadomstoler i Norge
Krever at grisebilde fjernes
Krever egen Islam-bank
Krever egen imamutdanning i Norge

Edistyspuolue

Toisin sanoen muslimien jatkuvat vaatimukset vaatimukset vaatimukset ärsyttävät. Vaikka FP:n poliittinen profiili onkin hieman erilanen kuin DF tai SD tahi PS , ei ole sanottua etteikö ensi vaalien jälkeen jotain yhteistyön muotoja nimenomaan kulttuurikysymyksissä voisi ilmaantua. Voi myös olla että tätä kirjoittaessa FP myös haluaa pitää jonkinlaista taktista pesäeroa Tanskan Kansanpuolueeseen. Norjan vaalien jälkeen tiedetään enemmän , mutta epäilen että FP on jonkin verran suopeampi Tanskan Kansanpuoluetta kohtaan kulissien takana kuin mitä julkisesti tulee ilmi.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

Ant.

Kuten jo todettiin, Kansallisdemokraatit ovat Ruotsin vastine Mäenpään, Siitoimen ja Kuisman porukoille: öyhötystä eikä juuri kannatusta. Wikipedian mukaan puolue sai viime vaaleissa 0,06 % kannatuksen.

Tällainen hullusuodatin tarvitaan Suomeenkin, joten ei kun perustamaan nyt, kun SKS:n kohtalo näyttää heikolta. Ehdotan puheenjohtajaksi Seppo Lehtoa.
Homma is the new black.

Johannes Nieminen

Quote from: M.K.Korpela on 03.03.2009, 15:06:42
Tanskan Kansanpuolue on periaatteessa sosiaalidemokraattinen puolue joka on riuhtaissut itsensä irti yliopistovasemmiston ja toimittajien otteesta. Äänestäjät ovat useimmiten entisiä sosiaalidemokraatteja mikä tekee mahdollisimman kipeätä toimittajille.Ruotsidemokraatit seuraavat samaa linjaa , mikä tietysti pelottaa Ruotsin demareita. Demareita äänestää Ruotsissa n. 40 % ja mikäli tarjolla olisi "tavallinen" työväenpuolue olisi demareiden romahduksen potentiaali n. 15 prosenttiyksikköä alaspäin. Sellainen katastrofivaali , jossa Ruotsin demarien kannatus alkaa kakkosella on mahdollinen mikäli kaikki menisi SD:n kannalta putkeen. Tietysti toimittajat tekevät nyt vastaaavasti hartiavoimin työtä jotta SD:n kampanja menisi mahdollisiman pieleen.

Aivan. Monelta menee ohitse puolueiden taustat. Tanskan kansanpuolue, Ruotsindemokraatit ja Perussuomalaiset ovat itseasiassa poliittiselta katsantokannalta hyvin lähellä toisiaan. Toisaalta äänestäjäkuntaa saattaa kiinnostaa vain tietyt teemat, kuten esimerkiksi maahanmuuttopolitiikka ja siihen läheisesti liittyvät asiat. Tämä tuo äänestäjiä myös muualta, ja mahdollisesti myös puolueen aktiiveista löytyy myös talous- ja sosiaalipoliittisessa mielessä oikeistolaisia

Quote from: M.K.Korpela on 03.03.2009, 15:06:42Fremskittpartiet ei kuitenkaan täysin noudata tätä tanskalais-ruotsalaista mallia vaan FP on käsittääkseni enemmänkin eräänlanen nuivahtanut kokoomus. Silti FP:n kulttuurilliset näkemykset ovat ihan hyvää settiä

Itse taidan edustaa vähän samaa aatteellista pohjaa kuin FP, mutta omaan tiettyjä kansallismielisiä periaatteita. Toki näitä on myös FP:llä, mutta eivät halua tuoda niitä näkyviin.

Quote from: M.K.Korpela on 03.03.2009, 15:06:42Toisin sanoen muslimien jatkuvat vaatimukset vaatimukset vaatimukset ärsyttävät. Vaikka FP:n poliittinen profiili onkin hieman erilanen kuin DF tai SD tahi PS , ei ole sanottua etteikö ensi vaalien jälkeen jotain yhteistyön muotoja nimenomaan kulttuurikysymyksissä voisi ilmaantua. Voi myös olla että tätä kirjoittaessa FP myös haluaa pitää jonkinlaista taktista pesäeroa Tanskan Kansanpuolueeseen. Norjan vaalien jälkeen tiedetään enemmän , mutta epäilen että FP on jonkin verran suopeampi Tanskan Kansanpuoluetta kohtaan kulissien takana kuin mitä julkisesti tulee ilmi.

FP on pitänyt tätä etäisyyttä aiemminkin. Se ei siis ole nyt mikään taktinen kuvio. Olen itse kokenut tuon pari vuotta sitten. Norjassa on muutenkin sellainen tilanne, ettei heillä välttämättä ole niinkään tarvetta poliittisiin yhteistyökuvioihin, sillä Norja ei kuulu Euroopan Unioniin. Juuri siellä tarvittaisiin sitä yhteistyötä. Muu yhteistyö olisi sekin kyllä mieluisaa, mutta minkäs teet.

Kun itse tulin mukaan Perussuomalaisiin, niin ainakin Helsingissä arvostettiin juuri Carl I. Hagenin näkemyksiä, ja toivottiin Perussuomalaisten kehittyvän siihen suuntaan. Tästä mainittiin sitten syksyllä 2007 Helsingin Sanomissa, kun meuhkattiin puolueen sisällä olevista erilaisista linjauksista.

M.K.Korpela

Quote from: Johannes Nieminen on 03.03.2009, 15:55:20
FP on pitänyt tätä etäisyyttä aiemminkin. Se ei siis ole nyt mikään taktinen kuvio. Olen itse kokenut tuon pari vuotta sitten.

Vaikka toistaiseksi norjalaisten homma onkin ollut hieman oma kategoriansa ja todennäköisesti pysyy sellaisena , tuntuiko tuolloin yhtään siltä , että edellämainittu islamisaatio ärsyttää ?

Olin nimittäin töissä Norjassa 3-4 vuotta sitten yhteensä noin 1,5 vuoden pätkän ja ainakin tuolloin vaikutti siltä että paikallinen nuivahtaneisuus (Halden , Bergen) oli nimenomaan islam-nuivahtaneisuutta jossa Edistyspuolueesta toivottiin purkautumiskanavaa.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !

JT

Sverigedemokraterna yksinkertaisesti hyppäsivät halvan populismin kelkkaan ja jättivät nationalismille keskeiset periaatteet. Heistä tuli jotain pierunlämpöisiä salonki kulttuurinationalisteja.
En ymmärrä miksi SD:n menestys olisi jostakin pois? Ruotsin valtiopäivät tarvitsevat nuivaa salonkikelpoista puoluetta kipeämmin kuin minkään muun maan vastaava laitos Euroopassa. Ruotsissa ankara mediamokutus ja painostus on pitänyt tähän asti SD:n niukasti pois valtiopäiviltä, mutta nyt se menee läpi. Nouseepahan kissaa pöydälle. Itse en koske pitkällä tikullakaan puolueisiin, joilla on jotain erityisiä "juutalaiskysymyksiä" tai paljastuksia sionistisista USA-Israel-salaliitoista. Ihan sama ovatko ne vasemmalta vaiko oikealta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

M.K.Korpela

Olen kyllä seurannut näiden, ND:n, touhuja ja siinä on todella sotkettu paljon asioita keskenään. Näiden riveissä on ollut Holocaustin kieltäjiä,

Quote from: NationalistiHui kauheata.

Holokaustin kieltäjiä - hui kauheata ... hmm. Näyttää siltä aivan kuin sulla olisi jokin vink-vink -asia. Jos on niin se on ihan turha vaiva , sitten Fr@d L@ucht@rin puoskaroinnin ja G@rm@r Rud0lfin valehtelun jälkeen kaikki tekniset valitustiet ovat loppu. Että Rud0lf on lusinut jutusta ei tee Rud0lfista todenpuhujaa. Niinikään olen todellakin lukenut Zund@lin oikeudenkäynnin muistiot.

Näin siis siinä tapauksessa että sulla on juuri se vink-vink asia. Sekö se on ?

EDIT: vaihdoin e ja a = @ ja toisessa nimessä o = 0 ettei tule google-osumia. Ne p-reiät tulevat tänne googlettamalla.
M.K.Korpela ratsastaa.
YLLÄRI !