News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sata kysymystä Mäki-Ketelälle - poliittinen FAQ

Started by JM-K, 06.05.2010, 09:36:28

Previous topic - Next topic

JM-K

No niin, olkaa hyvät: Oheisessa PDF:ssä minulle esittämänne kysymykset ja vastaukset niihin. Osa kysymyksistä on suoraan teidän, joitakin olen yhdistellyt. Muuten ei olisi valmistunut tämä FAQ ikinä.

Kommenttia pöytään!

Alkuasukas

Kohta 4. Hommafoorum kirjoitetaan yhdellä oolla. Naiset voivat kirjoittaa sen isolla oolla.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

JM-K

Quote from: Alkuasukas on 06.05.2010, 09:52:47
Kohta 4. Hommafoorum kirjoitetaan yhdellä oolla. Naiset voivat kirjoittaa sen isolla oolla.
Tamppperrreella se kirjoitetaan kahdella oolla. Tai jos ollaan ihan tarkkoja niin kahdella oolla ja veellä eli Hommmmmmavoorum.

Okei, korjaan jossain välissä. Kiitos oikoluvusta!

Uljanov

Paljon järkeviäkin mietteitä.

Quote100. Mitä ajattelet maanpuolustuksesta?
Ei NATOlle. Hyvin koulutettu ja asianmukaisesti varustettu reserviläisarmeija ja pakollinen
asevelvollisuus takaavat Suomen itsenäisyyden jatkossakin. Nykyinen käytäntö on siis hyvä.
Lisää rahaa puolustusvoimille: jos emme itse puolusta / kykene puolustamaan itseämme, ei
sitä tee kukaan muukaan. Lähinnä päinvastoin. Kertausharjoituksia tulisi lisätä merkittävästi
ja ostaa lisää jalkaväkiaseita panssarien ja helikopterien tuhoamiseen. Niille on ensin käyttöä
jos niille ylipäätään on käyttöä. Lisäksi Suomen tulee ns. pyyhkäistä sillä maamiinakiellolla.
Lisää miinoja varastoon vaan. On sitten mitä kylvää maastoon, jos tarvetta tulee.

Otat kantaa asevelvollisuuden puolesta, mutta mitä mieltä olet asevelvollisuuden kohdistamisesta ainoastaan miehiin? Näetkö tässä ongelmaa tasa-arvon kannalta?

Itse olen kyllä sitä mieltä, ettei puolustusbudjettia ole järkeä tässä taloustilanteessa kasvattaa, eikä sille myöskään ole tarvetta. Venäjän hyökkääminen Eurooppaan tuntuu hyvin kaukaiselta ajatukselta. Mutta jos pitäisin Venäjää uhkana Suomelle, kannattaisin ilman muuta Nato-jäsenyyttä.

Ohni

QuoteTuleeko maamme perinteisten vähemmistöjen (saamelaiset, suomenruotsalaiset,
tataarit ja romanit) erityisasemaa tai oman kielen opetusta edelleen tukea?

Ei tule. Myöskään uusien vähemmistöjemme erityisasemaa tai oman kielen opetusta ei tule millään tavoin tukea. Esimerkiksi ns. kansallispukuja tai vastaavia ei tule kustantaa verovaroin. Vähemmistöt voivat kaikki toki itse vaalia perinteitään ja opiskella omaa kieltään, mutta omalla kustannuksellaan. Suomenkielinen opetus riittää. Ruotsinkieliset voivat toki opiskella ruotsiksi, mikäli se ei aiheuta erityisiä kustannuksia kyseisessä kunnassa. Suomenkielisille ruotsia ei tule pakolla opettaa. Ruotsinkieliset sen sijaan tulisi velvoittaa opiskelemaan suomea, sillä suomi on valtakieli Suomessa.
Et ole siis sitä mieltä että saamelaisilla olisi erityisasemaa alkuperäiskansa-asemansa takia? Kielenopetuksen lopettaminen heiltä johtaa saamelaiskielten häviämiseen Suomesta, ja sitämyöten myös saamelaisten häviämiseen.

Ruotsinkielisistä: lasketko jo olemassa oleva ruotsinkielisen opetuksen "erityiseksi kustannukseksi"?

Punaniska

Ihan jees, tosin Nato-vastaus oli väärin  8)

Ainoa kritiikin kukkanen tuosta alun opintoviikko-selvityksestä. Sitä osiota voisi viilata. Ei muita ihmisiä kiinosta noin tarkat selosteet.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

kortinlaskija

Quote from: JM-K on 06.05.2010, 09:36:28
No niin, olkaa hyvät: Oheisessa PDF:ssä minulle esittämänne kysymykset ja vastaukset niihin. Osa kysymyksistä on suoraan teidän, joitakin olen yhdistellyt. Muuten ei olisi valmistunut tämä FAQ ikinä.

Kommenttia pöytään!

Selkeästi parempi vedos verrattuna aikaisempiin. Mielipiteissäsi painotetaan kuitenkin vielä liian usein sanaa raha. Omat ajatuksesi islamista eivät ole vielä kärsineet muutosta.

NATO – jäsenyydestä edustat jo meidän kantaamme, hyvä näin.

Yhtäläisyyksien vertaamiseen hyvä linkki:
http://vapauspuolue.fi/index.php?sivu=ohjelma

Jouni Jokela

No minä lisäisin ihan alkuun vielä Suoran demokratian -disclaimerin:

Jotain "Korostan kuitenkin, että nämä vastaukset kysymyksiin ovat vain minun vastauksiani, sillä Suorassa Demokratiassa jota ensisijaisesti ajamme, ne ovat saman arvosia sinun vastaustesi kanssa. Ja ennemmistön kanta ratkaisee."

Esim. Siihen otsikon "lyhyesti" yläpuolelle.

Monista noista kysymyksistä on muuten jo äänestetty Sveitsissä. Tuohon listaan voisi lisätä "Sveitsissä tästä järjestettiin kansanäänestys 1891 ja he olivat samaa/eri mieltä kanssani,,, tms. Mutta vasta v2.0,, ei niitä kukaan hetkessä kaiva.

Se navainnollistaisi ydin-asiaa.

Poitiers

Hyviä kysymyksiä ja hyviä vastauksia.

En tiedä mistä johtuu, mutta olen alkanut viime aikoina tuntemaan jotain kummaa historian siipien havinaa aina kun luen näitä Mäki-Ketelän ja Halla-ahon viimeisimpiä kirjoituksia.

Jokin kummallinen optimismi tässä nyt on alkanut pikku hiljaa heräämään. Voisikohan terve järki sittenkin vielä voittaa?
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Kirjoitit että vesi jätehuoltoa ja sähköä ei tulisi yksityistää.
Näistä sähköntuotanto ja jätehuolto toimivat pitkälti jo nyt yksityiseltä pohjalta. Ja ainakin jätehuolto toimii ihan hyvin. Mielestäni yksityistämiselle olisi järkevämpi vaihtoehto kilpailuttaminen silloin kun se on järkevää.

Topelius

Quote from: Ohni on 06.05.2010, 10:57:31
Et ole siis sitä mieltä että saamelaisilla olisi erityisasemaa alkuperäiskansa-asemansa takia? Kielenopetuksen lopettaminen heiltä johtaa saamelaiskielten häviämiseen Suomesta, ja sitämyöten myös saamelaisten häviämiseen.

Tästä minunkin puolestani iso epäluottamuslause. Saamelaiskulttuurin ahdinko on pitkälti Suomen (ja Ruotsin ja Norjan ja Venäjän) valtiovallan tekosia, joten mielestäni tässä pitää soveltaa juuri sitä moraalista vastuuta, josta JM-K puhuu toisaalla kysymyksen 40. yhteydessä.

Mielestäni saamelaisuutta tai saamen kielen erityisasemaa ei voi kovin helposti rinnastaa ruotsalaisuuteen tai muihin vähemmistöihin. Saamelaiset olivat täällä ennen meitä, ja kaikkien suomalais-ugrilaisten veljeskansojemme oikeuksien puolustaminen on mielestäni äärettömän tärkeää.

whatevertsunami

Kiitos suorista vastauksista! (77, 78) Hyvää työtä.

Oami

Voisiko 32. kohtaa (vaatimus siitä ettei ole rikosrekisteriä) korjata sen verran, että rekisterissä ei saa olla sellaisia tekoja, jotka ovat kiellettyjä Suomessa?

Ts. esim. se, että nainen on ajanut autoa Saudi-Arabiassa, ei olisi muiden kriteerien täyttyessä maahanmuuton este?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

JM-K

Minun teksteissäni EI ole sen paremmin sisäisiä kuin ulkoisiakaan ristiriitoja! MINÄ olen AINA OIKEASSA!!!!

Ei vaan, juu korjailen noita jahka tässä kerkiän.

Saamelaisista olen valmis tinkimään. En tainnut ihan loppuun asti miettiä, että ketkäs täällä ensin olivatkaan.

rankka

Hirmuista pilkkua mennään, mutta hyvä näin!
Näin nämä saadaan hoidettua nopeasti ja monen lukijan voimalla. Vahvuus sekin.
Ei ole vain yksi tai pari oikolukijaa. :)

Kysymys kaikille:
(aloittakoon joku oman ketjun kenties tästä)
Olisiko muilla puolueilla opittavaa tästä meidän netin käytöstä?
Kummallisesti kaikki jo-olemassa-olevat-puolueet tulevat jälkijunassa.
Herätys siellä!
Teillä on vielä vuosi aikaa, ehditte, jos nyt ette mukaan, niin ainakin junaan.

JM-K

Quote from: kortinlaskija on 06.05.2010, 11:24:43
Selkeästi parempi vedos verrattuna aikaisempiin.
Mihin ihmeen aikaisempiin? Mikä ihmeen "vedos"? Ei ole mitään aikaisempia "vedoksia" (mitä sitten tuolla ikinä tarkoitatkaan.

Mielipiteissäsi painotetaan kuitenkin vielä liian usein sanaa raha.
Sinänsä hassua, mutta yhtäältä raha kiinnostaa minua erittäin vähän: mikään merkittävä tapahtuma elämässäni - ei sen paremmin iloinen kuin surullinenkaan - ei liity mitenkään rahaan. Toisaalta raha kiinnostaa minua paljon. Nimenomaan veronmaksajilta kerätty raha, sillä mitä enemmän sitä syydetään kaikenmaailman typeryyksiin, sitä enemmän mm. minä joudun tekemään töitä ja maksamaan veroa. En halua tehdä yhtään enempää töitä, kuin mitä teen tällä hetkellä. Minua kiinnostavat ihan muut jutut.

Omat ajatuksesi islamista eivät ole vielä kärsineet muutosta.
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?

Kyllä minä edustan ihan itseäni.

Minulla ei ole mitään syytä käydä Vapauspuolueen sivuilla. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
[/quote]

Mika Mäntylä

Mielenkiintoista luettavaa, esimerkiksi vastaus kysymykseeni (kohta 60) piti sisällään ainakin minulle aivan uuden ajatuksen. Vielä tähän asti kannatin vähän toisenlaista mallia, mutta tämä ajatus huojennuksen antamisesta vastineeksi lapsesta kuulostaa hyvin kehityskelposelta idealta. Näinhän sen pitääkin mennä. Voisikohan syntyvyyttä ohjata niinkin, että lapsista saa vähennystä ansiotuloihin kohdistuvaan verotukseen? Näin kannustettaisiin lasten hankintaan ja työntekoon, mutta ei päätoimiseen lapsitehtailuun, niin kuin lapsilisä sellaisenaan tekee.

Kohtaan 52 (kansalaispalkkakysymys) tulee minulta eriävä mielipide, sillä perustulomallihan nimenomaan poistaa kannustinloukkuja ja kannustaa työntekoon. Ajatus kansalaispalkasta ei pidä sisällään mitään erityistä sosiaaliturvan tasoa. Se voi olla mitä tahansa, siis myös tasoltaan matalampi kuin nykyinen kankea, monimutkainen, epäoikeudenmukainen ja suorastaan syrjäytymistä suosiva sosiaaliturvamalli.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

rankka

Hmm ...  ???
Voisko tolle vapausjantterille olla oma lokero ainakin siksi aikaa kunnes tulee nimellä ja esittää jotain mystistä?
Aika monien mielestä ei oikeen osu kusi oikeaan sukkaan tässä leikissä.

Modelle tämä siis ...

Femakko

Quote from: Mika Mäntylä on 06.05.2010, 18:20:14Voisikohan syntyvyyttä ohjata niinkin, että lapsista saa vähennystä ansiotuloihin kohdistuvaan verotukseen? Näin kannustettaisiin lasten hankintaan ja työntekoon, mutta ei päätoimiseen lapsitehtailuun, niin kuin lapsilisä sellaisenaan tekee.

Tuo perheenperustamisen tukeminen pitää miettiä huolellisesti, jotta ei tule sisäisiä ristiriitoja. Nyt lapsilisät pitävät erittäin tehokkaasti yllä somalien suurperheitä, mikä hidastaa varsinkin somalinaisten mutta myös muun perheen kotoutumista näin kauniisti sanottuna. Toisaalta lapsivähennyksien tekeminen ansiotuloista voisi olla ristiriidassa opiskelijoiden perheenperustamiseen kannustamisen kanssa. Lisäksi osa pienyrittäjistä saa osa tuloistaan pääomatuloina, ei ansiotuloina, jolloin ansiotulovähennys ei olisi veroneutraali yrittäjien näkökulmasta.

Se, että tuettaisiin yrittäjien perheellistymistä, piristäisi myös yrittäjyyttä, koska osalle ihmisistä, varsinkin naisille, halu perustaa perhe on painava argumentti olla rupeamatta yrittäjäksi.

Mika Mäntylä

Quote from: Femakko on 06.05.2010, 18:30:48
Quote from: Mika Mäntylä on 06.05.2010, 18:20:14Voisikohan syntyvyyttä ohjata niinkin, että lapsista saa vähennystä ansiotuloihin kohdistuvaan verotukseen? Näin kannustettaisiin lasten hankintaan ja työntekoon, mutta ei päätoimiseen lapsitehtailuun, niin kuin lapsilisä sellaisenaan tekee.

Tuo perheenperustamisen tukeminen pitää miettiä huolellisesti, jotta ei tule sisäisiä ristiriitoja. Nyt lapsilisät pitävät erittäin tehokkaasti yllä somalien suurperheitä, mikä hidastaa varsinkin somalinaisten mutta myös muun perheen kotoutumista näin kauniisti sanottuna. Toisaalta lapsivähennyksien tekeminen ansiotuloista voisi olla ristiriidassa opiskelijoiden perheenperustamiseen kannustamisen kanssa. Lisäksi osa pienyrittäjistä saa osa tuloistaan pääomatuloina, ei ansiotuloina, jolloin ansiotulovähennys ei olisi veroneutraali yrittäjien näkökulmasta.

Se, että tuettaisiin yrittäjien perheellistymistä, piristäisi myös yrittäjyyttä, koska osalle ihmisistä, varsinkin naisille, halu perustaa perhe on painava argumentti olla rupeamatta yrittäjäksi.

Olet tässä aivan oikeassa, muuta en voi sanoa. Pääajatuksena minulla oli se, että hyödyn saisivat ne, jotka tekevät jotain järkevää niiden lasten ohella, eli vältettäisiin ansaintamielessä lisääntymiseen kannustaminen. En nyt vain tässä hät hätään osannut muotoillut asiaa paremmin.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

kortinlaskija

Quote from: JM-K on 06.05.2010, 17:57:46
Selkeästi parempi vedos verrattuna aikaisempiin.
Mihin ihmeen aikaisempiin? Mikä ihmeen "vedos"? Ei ole mitään aikaisempia "vedoksia" (mitä sitten tuolla ikinä tarkoitatkaan.

Mielipiteissäsi painotetaan kuitenkin vielä liian usein sanaa raha.
Sinänsä hassua, mutta yhtäältä raha kiinnostaa minua erittäin vähän: mikään merkittävä tapahtuma elämässäni - ei sen paremmin iloinen kuin surullinenkaan - ei liity mitenkään rahaan. Toisaalta raha kiinnostaa minua paljon. Nimenomaan veronmaksajilta kerätty raha, sillä mitä enemmän sitä syydetään kaikenmaailman typeryyksiin, sitä enemmän mm. minä joudun tekemään töitä ja maksamaan veroa. En halua tehdä yhtään enempää töitä, kuin mitä teen tällä hetkellä. Minua kiinnostavat ihan muut jutut.

Omat ajatuksesi islamista eivät ole vielä kärsineet muutosta.
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?

Kyllä minä edustan ihan itseäni.

Minulla ei ole mitään syytä käydä Vapauspuolueen sivuilla. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.

Sana raha on mainittu ainakin turhaan kohdassa 53. En usko että kasvattajien hyvä olo lisääntyy kyseisellä sanktiolla.

Olet parantamassa miehen asemaa väärällä tavalla. Mielestäni naisen viettämä pakollinen aika kotona lapsen hyväksi tulisi olla eläkekertymää lisäävä seikka. Mielestäni rakenteellinen syrjintä kohdistuu enemmän naiseen. Miestä asia koskettaa kuitenkin silloin kun hän joutuu hoitamaan lasta kotona vaimon ollessa korkeasti koulutettu ja töissä. Kohdassa 61 kerrot miesten olevan huonommassa asemassa suhteessa naisiin. Mitä tarkoitat? Et ilmeisesti tarvitse naisten ääniä?

Montako kertaa olet miettinyt naisen asemaa?

Islamista uskon sinun tulevaisuudessa muuttavan mielipidettä.

antero

Quote52. Mitä mieltä olet ns. kansalaispalkasta?
Suhtaudun ajatukseen kielteisesti. Työn ja toimeentulon on aina liityttävä olennaisesti toisiinsa. Perustuslaki korostaa jokaisen ensisijaista vastuuta pitää huolta omasta ja huollettaviensa toimeentulosta. Sosiaaliturvan pitää olla luonteeltaan kannustavaa ja ohjata kansalaisia hakeutumaan palkkatyöhön. Liian korkea sosiaaliturva aiheuttaa helposti tilanteen, jossa sosiaaliturvalla eläminen on työntekoa huomattavasti kannattavampaa. Tämä synnyttää erilaisia kannustinloukkuja ja edelleen rakenteellista työttömyyttä. Tällaiset epäterveet järjestelmät on purettava ja työnteosta tehtävä aina sosiaaliturvaa huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto.

Jos sinä käytät tuota perustetta kansalaispalkaa vastaan, niin se kertoo vain ja ainoastaan sen että sinulla ei ole käsitystä siitä mitä perustulo käytännössä on, ja miten perustulo käytännössä toimii.

Täysin eri asia on sitten taas se; jos haluat vaahdota sosiaaliturvan suuruudesta itseisarvona. Mutta älä siinä tapauksessa sekoita perustuloa samaan asiayhteyteen.

Perustulon keskeisin idea nimenomaan on se että se on luonteeltaan kannustavaa ja ohjaa kansalaisia hakeutumaan palkkatyöhön.
Perustulon toinen keskeinen idea on se, että se aiheuttaa tilanteen, jossa työnteolla eläminen on aina perustuloa huomattavasti kannattavampaa.

Mäki-Ketelä, voit myös kysyä itseltäsi:
- Miksi olet yhtä tyhmä kuin Preka-Eetu/ samaa mieltä perustulosta kuin Preka-Eetu? Mikä sinut on johtanut moiseen idiotismiin?
- Miksi et ole perustulosta samaa mieltä kuin Björn Wahlroos; joka varmaankin lähes kaikilla sinunkin mittareilla mitattuna pyyhkii mennen tullen preka-eetuilla pöytää?

Edelleenkin, voit aivan vapaasti olla perustuloa vastaan, mutta yritä seuraavalla kerralla löytää faktapohjaiset perusteet, äläkä sotke mutulla vellejä ja puuroja ja mehuja.
Ja jos ei kiinnosta ottaa asioista selvää, niin jätä kokonaan vastaamatta?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

MX

Quote from: antero on 06.05.2010, 23:41:18

Päinvastoin, ehdokkaan on todella hyvä kertoa omista "vääristä" mielipiteistä. Jos mielipiteet johtuvat puutteellisista lähtötiedoista tai asian väärin ymmärtämisestä, niin saadun palautteen ja lisäinformaation perusteella ehdokkaan on mahdollista muuttaa mielipiteitään.

(Sanomattakin lienee selvää, että mielipiteen muuttamisen pitää olla aito ja ehdokkaan oman ajatteluprosessin tulos eikä pelkkää populistista äänestäjien nuoleskelua.)

herra 4x

Kommenttia pöytään!

Yleisesti sanottuna hyvä että joltain puoluejohtajalta saa suoria vastauksia.

En ole lukenut vielä kaikkea. Itse asiassa vasta kohdan 1. On vahva tunne, että kommentoin vielä muitakin kohtia. Tässä nyt tämä:

"Olen kohta 44-vuotias tamperelainen kasvatustieteen maisteri. Pääaineena yliopistossa
opiskelin aikuis- ja ammattikasvatusta. Sivuaineina opiskelin psykologiaa (59 ov),
liiketaloustiedettä (55 ov), erityispedagogiikkaa (35 ov) sekä sosiaalipsykologiaa (15 ov).
Parhaillaan viimeistelen väitöskirjatutkimustani, jonka kohteena ovat koulutuksen ja
työelämän ulkopuolelle jääneet tai jättäytyneet nuoret".

Arvostan liiketaloustieteen 55 ov:täsi. Se voidaan kiikun kaakun lukea tieteeksi. Psykologia, puhumattakaan sosiaalipsykologiasta on pelletiedettä, vähän naistutkimuksesta tieteen suuntaan, kenties.

Jos tulen hulluksi, pahin skenaario on, että joku psykiatri alkaisi operoimaan mielelläni.

KUKAAN ulkopuolinen ei tiedä ihmisen sisimmästä murto-osaakaan siitä mitä ihminen itse. Jos joku teeveefuurmanni kuvittelee tietävänsä käyttäytymiseni suunnan, syyt, historian tai tulevat muutokset, se on höpöhöpöä. Ei tiedettä.

Tekstin tylyys EI ole hyökkäys sinua kohtaan vaan tiedepoliittinen ja yleisinhimillinen kommentti.
Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Kommenttia pöytään!

Kohta 14.

"Minkä nykyisen puolueen kanssa Muutos 2011 voisi tehdä yhteistyötä?
Kaikkien niiden kanssa, jotka ajavat samoja tavoitteita kuin me. Tästä seuraa kääntäen se,
että en näe mitään mahdollisuuksia yhteistyöhön RKP:n, vihreiden ja vasemmistoliiton
kanssa. Tavoitteet ovat niin erilaiset".

Tästä kiitos. En minäkään.

Maailman monimutkaisuutta kuvastaa hyvin se, että JM-K omien tekstiensä antaman vaikutelman perusteella on hyvin luonto- ja eläinrakas ihminen. Jossain määrin minusta jopa piipertävyyteen vivahtava. Näin ne vihreät arvot voivat olla eri vihreän sävyjä, kuten esim. JM-K vs. Vihreät.

Tai minä vs. Vihreät.
Rakkaudesta lajiin.

herra 4x

Kommenttia pöytään!

Kohta 19.

"Voitko kuvitella olevasi joskus jonkin muun puolueen ehdokkaana vaaleissa?
Minun on hyvin vaikea samaistua nykyisiin puolueisiin ja niiden yhteiskunnallisiin
tavoitteisiin. Ne eivät aja Suomen tai tavallisten kansalaisten asiaa. Ne ajavat vain omia ja
suppeiden sisäpiirien etuja. Jos olisi ihan pakko johonkin liittyä, niin kyseeseen voisi tulla
joko perussuomalaiset tai – niin hassulta kuin se agnostikon sanomana ehkä kuulostaakin –
kristilliset. Näiden puolueiden arvomaailma ja tähänastinen toiminta ovat lähimpänä
sydäntäni".

Another esimerkki siitä kuinka arvot, arvostukset ja politiikka ei ole niin mustavalkoista kuin yksinkertaistava media esimerkiksi haluaa sanoa.

Ymmärrän lausuman ja olen jopa samaa mieltä. Minut on kokoomus ja Käteinen pettänyt lausunnoillaan ja politiikallaan.
Rakkaudesta lajiin.

Hanskala

Quote from: herra 4x on 07.05.2010, 00:13:00
Arvostan liiketaloustieteen 55 ov:täsi. Se voidaan kiikun kaakun lukea tieteeksi. Psykologia, puhumattakaan sosiaalipsykologiasta on pelletiedettä, vähän naistutkimuksesta tieteen suuntaan, kenties.

KUKAAN ulkopuolinen ei tiedä ihmisen sisimmästä murto-osaakaan siitä mitä ihminen itse. Jos joku teeveefuurmanni kuvittelee tietävänsä käyttäytymiseni suunnan, syyt, historian tai tulevat muutokset, se on höpöhöpöä. Ei tiedettä.

Tekstin tylyys EI ole hyökkäys sinua kohtaan vaan tiedepoliittinen ja yleisinhimillinen kommentti.

Inhimilliseen ajatteluun verrattuna keinoälyn kaltaista ajattelua (asiat/ilmiöt ovat matemaattis-luonnontieteellisen tapaan joko olemassa, tai sitten ei ollenkaan). Empiria on liian tulkinnanvaraista käsiteltäväksi näillä metodein.

Toisaalta voi myös sanoa, että psykologia tieteenalana korostaa kaiken muun ohella tutkijan omaa persoonaa, ei kuitenkaan niin altis vallitseville politiikan virtauksille kuin sosiologia (tai sitten se tiedotusoppi).

Samuel Kielosto

Quote from: herra 4x on 07.05.2010, 00:13:00
Jos tulen hulluksi, pahin skenaario on, että joku psykiatri alkaisi operoimaan mielelläni.
Oletko itse paljonkin lukenut psykologiaa / sosiaalipsykologiaa, vai mihin perustuu niiden leimaaminen pelletieteiksi? Joka tapauksessa on mieleltään järkkyneitä ihmisiä. Millainen koulutus heitä auttavilla ihmisillä sitten pitäisi olla jos ei psykiatri? Tiedemaailmassa jako on luonnontieteet - ihmistieteet. Eloton luonto nyt vain on helpompi manipuloida ja tutkia kuin ihmisen ajatusmaailma saatikka miljoonien ihmisten muodostama yhteiskunta. Mutta eikö jälkimmäisiä kannata mielestäsi edes yrittää tutkia?
Nuivuus on rikkaus.

antero

Quote from: MX on 06.05.2010, 23:59:59
Quote from: antero on 06.05.2010, 23:41:18

Päinvastoin, ehdokkaan on todella hyvä kertoa omista "vääristä" mielipiteistä. Jos mielipiteet johtuvat puutteellisista lähtötiedoista tai asian väärin ymmärtämisestä, niin saadun palautteen ja lisäinformaation perusteella ehdokkaan on mahdollista muuttaa mielipiteitään.

(Sanomattakin lienee selvää, että mielipiteen muuttamisen pitää olla aito ja ehdokkaan oman ajatteluprosessin tulos eikä pelkkää populistista äänestäjien nuoleskelua.)

Olen ollut huomaavinani, jo aikaisemminkin, useampaan otteeseen, että on tiettyjä aiheita ja aihepiirejä, joista Ketku-Juntti ajattelee suurella syrämm mellä isämm maan puolesta, viitsimättä sen enempää käyttää järkeä/ ottaa aiheesta selvää.
Ja toistelee noita samoja roiskaisuja kerta toisensa jälkeen.

Siitä syystä tuo lainaamasi kysymyksen muotoinen kommentti.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

MX

Quote from: antero on 07.05.2010, 01:12:02
Olen ollut huomaavinani, jo aikaisemminkin, useampaan otteeseen, että on tiettyjä aiheita ja aihepiirejä, joista Ketku-Juntti ajattelee suurella syrämm mellä isämm maan puolesta, viitsimättä sen enempää käyttää järkeä/ ottaa aiheesta selvää.
Ja toistelee noita samoja roiskaisuja kerta toisensa jälkeen.

Olen aistinut samaa. En kuitenkaan ole vielä selvillä siitä, ovatko nämä mielipiteet muutettavissa faktojen avulla.